Co se to děje s rostlinami?
O.K., budu priste udavat kompletni slozeni a nebo alespon link na nej

.
Naprosto souhlasím, PMMD je metoda hnojení, ale ta sama o sobě ještě nezaručuje žádné koncentrace rozpuštěných jednotlivých složek v tom co je dávkováno. Sice existuje něco obvyklého, ale to neznamená že to dotyčný používá ....
Mě jen vadí takovej údaj bez koncetrace, každej "výrobce" si tam může dát svojí koncentraci. Zatím nehnojit sem měl na mysli: počkat až si o tom něco přečte a až se nějakej nedostatek projeví, já si ničeho nevšim..
Nicnerikajici? Akvarko ma v prezentaci a PMDD se klasicky micha v urcite koncentraci, v jinych si to muze namichat kdokoli, ale to bych uvedl...
No a proc? Protoze ve vodovodni vode neni draslik a ten rostliny potrebuji, jenze akvarium je nove, prakticky sterilni, a vodovodni voda zrovna s tim draslikem nepomuze.
Da se hnojit castou vymenou vody, a muze to nekdy i stacit, da se nechat neco zkazit v tom novem akvarku (taky nic noveho pod sluncem), da se krmit ackoli nejsou ryby, da se ledacos, protoze se stejne vetsinou nevi, co to aktualne chce a co je a co neni. Ovsem ja jsem radeji, kdyz vim co pridavam, coz pri kazeni neceho nedokazu ani odhadnout (tedy alespon ja to nedokazu).
Ok, tak tedy zkusim casteji menit vodu a mene svitit. hnojit v planu nemam, mam tam 7 hnojivovych kouli od jbl, myslim, ze to zatim staci, krome liliovnicku vse krasne roste.
Podle toho co jsem precetl bude svetla asi malo 15w / cca 50l vody. Je to komercni set Eheim no. Potunil jsem to radnym reflektorem z alobalu a pulkruhoveho profilu, efekt je viditelne jiz pouhym okem, tak snad to bude stacit, nemam v planu zadnou vodni jungli.
Liliovníček mám skoro ve všech svých nádržích s různou intezitou světla s CO2 i bez a nikdy se mi ,,nerozjel" dřív než po měsíci...jinak je to slušnej plevel
po 10 dnech od založení nemůžeš dělat soudy...akvaristika je o čase a trpělivosti...
Designer napsal: 0.5ml denne na tohle akvarko
to je trochu nic neříkající údaj
To rybaherb: Já bych se taky asi zatim na pmdd vykašlal a dal bych tomu volnej průchod, světla není moc ale taky se dá. Tu plevuňku bych potom zasadil víc ke středu pod zářivku(až jí budeš štříhat), bude tam mít více světla.
Osobně svítím v nově založeným akváriu kolem 6 hodin. Ty listy u echináče jsou nejspíš emerzní a budou odumírat a rostlině budou růst listy submerzní. Měnit vodu bych se rozhodně nebál a to častěji než často je to takovej způsob jak z akvária dostat to špatný a nespotřebovaný a dodat tam do dobrý a využitelný, osobně v nově založeným akváriu měním vodu klidně měsíc denně, ale 2x týdně to taky není špatný. Existují i jiné způsoby jak akvárium přihnojit více po sedlácku, než to PMDD a to třeba lehce přisypat sušený krmení, čehož využijí jak nitrifikační bakterie, jenž se tímto podpoří ve svém rozvoji a taktéž lehce i rostliny a společně s tou častou výměnou vody je to drobná náhražka toho hnojení do vodního sloupce, ale nic proti tomu, kdo ví o dělá, nechť tak činí.

dik za radu, koule u korenu prave mam, zatim bylo vse ok, tak sem myslel, jetli sem si tam nezatahl s novymi rostlinami nejakou nemoc.
Svetlo bude asi malo, tak sem si sestrojil reflektor a hned je to o poznani lepsi

Malo svetla, ted jeste muze tak nejak..., ale casem je to malo. Svitit alespon zpocatku kratsi cas, jinak to ma tendence po zalozeni delat ruzne zvraty. Zkus trosku prihnojit PMDD se vsemi slozkami, treba jen symbolicky 0.5ml denne na tohle akvarko, at ty rostliny nemaji jen cistou vodu (myslim vodovodni s nedostatkem drasliku). A Echinodorum dej ke korenum hnojivovou kulicku, treba JBL Kugeln.
Jinak to chce cas, 10 dni po zalozeni nemuzes cekat zazraky

.
Dobrý den, mám dotaz.
Akvárium mám založeno cca 10 den, postupuju dle klasických doporučení, odstátá voda, vysadit rostliny, do substrátu zákl. hnojivo, pustit filtr, svítím nyní 12h denně (zpočátku 10), rostliny viz prezentace akvária, ryby 0, 2 malí šneci, vše šlo krásně, plevuňka a pogostemon se krásně chytli, echinodorus později ale přece, liliovníček bych řekl vůbec.
Nicméně jsem vyměnil po týdnu vodu, zasadil nové rostliny - Limnophilu a Egerii, a po 5 dnech se objevil na echinodoru a liliovníčku červený výsev, taková krupička, viz foto nádrže. lilovníček jde do kelu bych řekl, echonodorus bytní a roste, ale vypadá hrozně.
Nemám tušení, co to je a co s tím, neměl by někdo nějakou radu?
Díky
Starší reakce
Jinak to je Hydrophila Diformis

0 24.05.2013 21:12 Kastli Mám takový problém...víte někdo co by mohlo způsobovat odpadávání listu eleocharisu? Každý týden jich na hladině vysbíram celkem hodně. Rostliny bych řekl že rostou celkem dobře.
Joo to bude ono. Děkuju

Tohle je podle mne Ruducha, o te uz se tady toho napsalo dost. Takze uz vis, co mas hledat ;).
0 23.05.2013 14:52 Kamča – Chlupy

Ahoj, potřebuju poradit. Jedna naše rostlina (bohužel název nevim), nám začala jakoby chlupatět. Rostou z ní malý, tmavě zelený "chloupky". Máme ještě další dva druhy rostlin a ani jedna to nemá, jen tahle. Co to je a co s tím mam dělat?
no v stave prišli dobrom, tie "tiger" vyhnali aj nové rastlinky, aj klasické vyhnali, akurát tie zakrútené nič. Sagitarie vyhnali až 1 novú rastlinku ... akurát že aj keď vyženú tak tá rastlinka ostane taká malá. Neviem, korene majú v pohode, a aj v stave boli dobrom, kúpoval som ich hneď ako prišli do obchodu
Mě to akva přijde v pořádku. Je otázkou v jakém stavu ty rostlinky přišly do akva. Je to cca rok co jsem trochu jiné valisnérky dával do svého 25L akva a mám pocit že to trvalo přes půl roku než vyhnaly šlahouny s novými rostlinami. Do té doby jen sílily, protože jsem je nevysadil v úplně dobré kondici. Navíc valisnérky zrovna zase moc náročné nejsou a třeba fakt potřebují jen čas. Ale třeba na tom někdo najde nějakou chybku, kterou jsem přehlédl.
Zdravím, mám problém s rastlinkami, skoro vôbec nerastú a nerozmnožujú sa, valisnerie mám už zo 2 mesiace a stále sa nemnožia. Svietim tak 10 hodín denne, neviem, CO2 mám, aj hnojím trochu, všetko je v mojej prezentácii DNO.
Starší reakce
O.Tom napsal: ..... Hnojení žádné.
Sám jsi si v podstatě odpověděl .... jak dlouho vydržíš ty o vodě?
Jinak lepší by bylo založit si prezentaci nádrže a doplnit další info třeba o obyvatelstvu ....
No, je to 400ka nádrž, filtr eheim 2080. Údržba je 1-3x týdně výměna vody s odkalením. Teplota kolem 28°C; PH 6,6 ; GH 7 ; KH 4. Testy NO2 a NO3 jsou ve fázi nákupu. Hnojení žádné.
Příčinou budou jednoznačně vhodné podmínky pro růst této řasy + nepříliš vhodné podmínky pro růst anubiasu. Bohužel bez bližších informací o podmínkách v nádrži toho víc asi nevymyslíme. Chtělo by to nějaké info o frekvencích čištění nádrže a filtru, výměny vody, hnojení apod. Kdybych měl ale hádat, tak bych si tipnul příliš hodně organického bordelu (špatná/zanedbaná údržba akvária).
0 23.04.2013 18:43 tom – pupecnik

zdravim, byl bych moc rad kdyby mi někdo poradil co této rostlince chybi. svetlo i ziviny by měli byt v rovnováze, ostatním rostlinkam se dari vyborne, této docela taky- rychle se rozrusta jen nektere listky zacly takto odumírat.
0 21.04.2013 18:22 romel starší listy rostlin mi hnědnou,nové jsou krásné svěže zelené,ale časem zhnědnou,není to ruducha,tu už znám,měl jsem sní tu čest po založení,nenapadá vás někoho co to je?
Tak nic, teď jsem se koukla na tvou prezentaci a žádný hoblík ti v AQ neplave.

U té první fotky je viditelná řasa. Ten list vypadá jako po hoblování ancistrusem, když se snažil sežrat řasu. Mám s tím hoblováním vlastní zkušenost a přesně tak ty listy ve finále vypadaly.
Doplnuj vsechno a casteji men vodu, at se nic nehromadi. Asi nejlepsi reseni, kdyz se nevi, co z hnojiva vlastne chybi.
Pročti si příznaky
maniakva.sweb.cz/… a musí ti bejt jasný že drtivá většina lidí to nepozná podle příznaků s jistotu. Příznaky jsou podobný a když navíc akva známe jen z popisu tak je otázka jak kvalitní odpovědi lze získat. Já osobně si už dávno tyhle příznaky z obrázků nedovoluju přisuzovat konkrétním nedostatkům prvků a mám s tím i potíže u vlastních akvárií kde si myslím že vím jak je provozuju a co do nich přidávám ...
Zkus trochu komplexní pohled a použít vlastní hlavu .... na to přijmy opatření a aspoň měsíc zkoušej a uvidíš .... pokud nic byl špatný úsudek i opatření a zkouší se dál ....
0 16.04.2013 14:45
azonic [63] - Rostliny 
Nemohl by to být spíš nedostatek železa než fosforu?
Fotka rozpadu u Sagittarie
To už je docela dost vysoká hodnota (také jsem tak vysoko býval), ze zkušenosti jsem nakonec ale skončil kolem 15mg/L
Přidáním KNO3 si myslím že jsem sinici taky zahnal, držel jsem NO3 na 40 i více mg/l
azonic napsal: ....... na nedostatek fosforu ukazuje i to že se mi začala na listech dělat GSA

přesně tak. Ale nemusíš s tím nijak bláznit, stačí jen trochu.
Já když jsem se kdysi zbavoval sinice přidávám KNO3, tak jsem začal s velmi malými dávkami a sinice se zastavila a začala ustupovat, ale protože jsem se bál dát víc tak to trvalo skoro 2 měsíce než jsem jí vymýtil. Při dalších případech jsem byl už odvážnější, ale také jsem nástup sinice odchytil dřív než se naplno rozjela. U mě totiž začíná vždy zeleným povlakem na hladině.
Zkusím opatrně přidávat ten fosfor, posledně jsem to s ním docela přehnal

měl jsem skoro 2 mg/l což vyvolalo pravděpodobně sinici. Snad se tím problém vyřeší

mimochodem na nedostatek fosforu ukazuje i to že se mi začala na listech dělat GSA
Při původním dávkování hnojiva asi množství fosforu, které vzniká v akva přirozeně, bylo adekvátní pro potřeby rostlin. Přidáním na hnojení se ale rovnováha narušila a je možné že by bylo potřeba fosforu přidat. Sinice často vzniká nadbytkem fosforu, ale zároveň musí být nedostatek dusíku, takže řešení jsou pak dvě - buď nedávat fosfor a nebo přidávat víc dusíku

není se čeho bát, klidně přidej - ze startu jen po troškách. Jinak nadbytkem to opravdu nebude

Fosfor jsem měl skoro vždy na nule, problém nastal když jsem zvýšil dávkování PMDD

přidávání fosforu se drobet bojím, posledně jsem si díky němu rozjel sinici ale zase na druhou stranu to našláplo skomírající Bolbitis a Hnědovku

a nenapadlo tě, že třeba nerostou právě díky tomu, že máš ten fosfor na nule?

nadbytkem to nebude, spíše nedostatkem

Proste ta banka se obali jeste okolim (da se to cele do plastu, protoze videt do toho nemusis) a dole se necha ten zvon, takze banka samotna neni osvetlena nicim jinym, nez tim co se da do te skatule. Pak se da ta banka (asi by se udelal lepsi tvar) prosvitit krizem dvemi LED (o nejvhodnejsi vlnove delce pro barvy te kapaliny) a na druhe strane se to sejme fotoodporem. No a pak uz se to jen vhodne zesili a soupne do MCU, ktery to cele prepocte jako pomer tech barev, skrz tu kapalinu propustenych vlnovych delek. V akvarku by pak byla tedy jen jakasi sonda a k ni by vedl kablik, zbytek uz by byl mimo akvarko.
Samo se to da udelat i ne do krize, LED pri mereni zapinat dle potreby, mozna pouzit RGB LED, atp., ale to uz je jen technicke reseni, ktere se proste zkusi.
Samozrejme, ze vykalibrovat by se to muselo, muze to byt kamenem urazu, to nerikam. A hlavne by se to muselo zkusit, jak dobre to funguje. Nicmene pratele chemiky mam, takze bych se jich mohl zeptat, zda by byla nejaka moznost si u nich tohle udelat, zda jsou na to vybaveni.
Mrkni sem, je to o titraci, obrazky napovi, jak jsem to myslel.
staff.buffalostate.edu/… Já zase v tomto směru nerozumím moc optice (nebo si už nepamatuju to, co mě učili ve škole), takže úplně nechápu, o co tady jde. Ale pokud by se dalo z poměrů dvou vlnových délek dobrat k nějaké přesné výsledné barvě, tak vidím hned několik možných (s tím spojených) problémů:
1) Nezměnila by se nějak vlnová délka světla při průchodu sklem akvária, vodou a samotným drop checkerem (drop checker je totiž ponořený ve vodě, takže bys musel to světlo prohnat přes sklo akvária, vodu a samotný materiál drop checkeru); navíc kam přesně by se ti výsledné světlo promítalo? Nejsem si jistý, jestli by výsledná barva světla odpovídala skutečnosti.
2) I kdyby se ti podařilo získat nějakou výslednou barvu, neměl bys prakticky nic, s čím to porovnat. My sice máme jakési barevné papírky, které jsou součástí drop checkerů a na kterých je jakási škála rozsahů CO2 koncentrace, ale to jsou barvy natištěné na papíře, které určitě neodpovídají skutečnému zabarvení kapaliny v drop checkeru. Takže bys musel nejprve nasnímat vlnovou délku (přesnou barvu) samotného roztoku uvnitř drop checkeru při různých koncentracích CO2. A to se zase dostáváme k problému, jak dostat pH sondu dovnitř drop checkeru, abys tu koncentraci CO2 tam mohl změřit.
Jinak je to ale asi dobrý nápad. Ale opět asi ztroskotáme na tom, jak to prakticky pořešit. Zatím jako nejschůdnější mi připadá ta varianta s igelitovým pytlíkem nasazeným na konec pH sondy (jak popisuje Kamil). Mimochodem, údajně ještě lepší než "breather bags" (my tomu tady říkáme "přepravní sáčky na ryby") jsou obyčejné LDPE [low density polyethylen] sáčky, které se vyrábějí v tloušťce od 20µ. A samozřejmě platí, že čím tenčí ten sáček bude, tím rychleji přes něj budou plyny pronikat (rychlejší reakční doba => prý už kolem 15 minut).
OT: 2Kamil: Mám chronickou angínu (od března už počtvrté za sebou), tak jsem teď na penicilinových injekcích, a pak mi asi vytrhnou mandle. Takže nic vážného.
Ja doufam,ze si v poradku a nic zleho se nedeje!

Prave o tom mereni CO2 pomoci Ph sondy jsem chtel tady napsat,ty si mi to vyfouk(Damn you)

Budu to totiz asi pristi tyden zkouset,jestli mi prijdou Kordon breather bags,ktere jsou prave vhodne(propousteji plyn a ne kapalinu)pouzivaji se na posilani ryb postou.Jak si rikal,ze to v US zkouseli,(na Plantedtank.net,mimochodem dobre stranky)ale uz o tom rok neni slyset.Je celkem jednoduche, konec Ph sondy se obali timhle "prodysnym" materialem a naplni se roztokem z overenym Kh(v mem pripade 4 kh)muze se tam i nakapat Ph cinidlo a cekat,kdy se zmeni barva jako v dropch.zmerime Ph a mame znamou hodnotu Kh a muzeme pak pouzit Ph-Kh CO2 tabulku.Reakce a zmena zabarveni by mela byt rychlejsi nez u dropch.(tusim,ze to bylo kolem 30-60min.)protoze o toho odpada ten prechod z vzduchu zpet do kapaliny(Dropch ma kapalina-vzduch-kapalina,tady je jen kapalina-kapalina)

. CO2 meraky jsou nejen drahe,ale i skoro pozdeji nemozne nakalibrovat!

Feel better!

(OT)
Kdyz se na to podivam z ciste technickeho hlediska, a problemem jsou oci, co prosvitit roztok dvemi vlnovymi delkami svetla a sejmout jejich pomer za roztokem? To by bylo schopno rict, jaka je ta barva. Nebo je v tom nekde problem? Vizualni hodnoceni by se proste vyresilo elektronicky a nepresne oko je z toho venku.
Delal jsem spoustu elektronickych veci pro obory, kterym zdaleka nerozumim, jen mi nekdo musel rict (pro mne pochopitelnym zpusobem), co ze to vlastne chce. Horsi je, kdyz po mne hodi tunu stranek neceho a nastuduj si to... to je pak sakra drahy vyvoj

.
Hele, mam dojem, ze do toho vidis, a takove mereni by se asi hodilo dost lidem. A protoze ma prace je zaroven i mym konickem, naroky na Tvuj kapital se nekladou. Jestli mas zajem... Casu mam malo, ale prvotni pokus by snad tolik nevyzadoval.
v přírodě taky není nic v rovnováze, jen to k ní směřuje

když si člověk něco usmyslí tak se to ne vždy musí podařit
Čím víc toho čtu (a že za ty roky co se o rostlinou akvaristiku zajímám jsem něco přečetl a řadu věci opakovaně), tak mám pocit že ač tak nějak chápu všechny ty pochody a závislosti, tak snad neexistuje možnost cíleně vše dostat do rovnováhy tak jak je to v přírodě. Ta akvária jsou prostě zatraceně malá a pořád s něčím bojujeme.
OT (?): Výsledky jsou samozřejmě orientační. Odvozuji je ze vztahu pH a alkality (KH). Už jsme to tu myslím někde řešili. Přesné měření CO2 je otázkou tak 60-75 tisíc Kč (za speciální CO2 metr). To si asi nikdo z nás nemůže dovolit. Další, schůdnější možností je měřit v akváriu pH a podle alkality to pak orientačně přepočítat na CO2. Samozřejmě přesná čísla z toho nikdo nedostane (resp. na to, co z toho dostane, se nelze úplně spoléhat). Ale aspoň orientačně to nějakou vypovídací schopnost má. Samozřejmě takhle na CO2 je možné pH přepočítávat jen v případě, že jsme si více méně jistí, že je to pH ovlivňováno jen tím naším přidávaným CO2 (a ničím jiným, nebo alespoň ne nijak výrazně). Poměrně přesnou metodou měření CO2 jsou drop checkery, které jsou založené na principu difuze CO2 plynu z vody do nádobky drop checkeru, kde pak následně difundují do roztoku o přesně známé alkalitě (obvykle 4°dKH). Tam změnu pH ovlivňuje pouze CO2. Problém je v tom, že se pH v tomto roztoku neměří sondou, ale "očima", čímž je přesnost měření značně znehodnocená nepřesností vizuálního vyhodnocení. Ideální (a levné řešení jak přesně měřit CO2) by bylo dostat pH sondu do roztoku uvnitř drop checkeru, což je ale tak trochu oříšek. Navíc u drop checkeru je třeba počítat s několika hodinovým zpožděním změny pH (kvůli pomalé difuzi z akvarijní vody do vzduchové bubliny v drop checkeru, a následně ze vzduchu do roztoku). Na jednom US fóru jsem narazil i na jedno možné řešení, kterým by bylo navlíknout na konec pH sondy malý igelitový sáček (propustný pro plyny - např. obyčejný LDPE sáček) s roztokem, který se dává do drop checkerů a utěsnit to třeba gumičkou. Tuhle možnost bych rád vyzkoušel, ale zatím jsem se k tomu nedostal (jsem v nemocnici).
Přidat reakci
1 ...... 201 202
Zpět na obsah sekce Akvarijní rostliny • Zobrazeno 164179x