Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Jaká je to řasa?

 

NápovědaFórum » Řasy  

Přejít na předchozí stránku 17 Přejít na další stránku   1  
Jaká je to řasa?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   11.10.2018 20:27 Maq Re: vaclav
Taky mě to zajímá a taky jsem amatér. Prý jen menšina bakterií vytváří spory. Ale dočetl jsem se, že ve sladkovodním prostředí je běžně 90% bakterií přítomno v metabolicky inaktivním stavu a čekají na svoji příležitost.
Kromě toho je tu ještě jedna úvaha - šíření bakterií v prostoru. Jak víme, bakterie se rychle objeví kdekoli, kde je pro ně něco k žrádlu. Lítají ve vzduchu. Kdyby nedokázaly nějakým způsobem přežít periodu s nevyhovujícími podmínkami, nebylo by to možné.
Přitom bakterie ve vhodných podmínkách běžně zdvojnásobují svůj počet během pár hodin. Žijí jen krátce. Z toho mi taky vychází, že asi umějí přepnout na jiný režim, kdy jen čekají a žijí déle.
Dýchání - respirace je proces, jímž organismus získává energii z toho, co sežral. Když je neaktivní, tedy nežere a nic nedělá, může se respirace snížit. U bakterií asi velmi výrazně snížit nebo úplně zastavit (bakterie běžně přežívají např. zamrzlé v ledu).
Takže, pokud jde o nitrifikační bakterie, to opravdu nevím. Ale obecně, myslím že skladování některých bakterií "v prášku" je asi možné.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   11.10.2018 17:23 - Re: vaclav
Používam Pure pond black balls.Zrejme teda ide o tie druhé. :-)
Fe nemerateľné Sera test
pH 6-6,2 JBL test
Voda na pohľad číra ,nič tam nelieta.
Možno by som mal častejšie ako raz týždenne vysávať filter alebo pôjdu červené ancíky preč.
Keď porovnám nádrž s roduchou a nádrže bez nej:
pomaly rastúce anubiasy + salvinia vs ceratophyllum
substrát rovnaký
filtrácia rovnaká
osvetlenie rovnaké
starostlivosť rovnaká
mäkká voda vs stredne tvrdá voda(no mám i nádrž s mizerne málo anubiasmy,kde sú ostriežiky v mäkkej vode a roduchu tam nemám)