Výkonné LED čipy, CREE, COB, apod.
taky mi to prijde divny, pokud tam neni nejake opravdu desne dielektrikum, tak by to melo vest relativne v poho.
nebere nahodou ten teplomer taky cast energie co se vyzaruje jako svetlo? resp. nezahriva se z blizkosti taky ten infra senzor? o zakryti a mereni kontaktne ani nemluvim...
Jak píšeš. Nikdo nemám patent na rozum a ani ja ho nemám. Proto se vyjadřují tak jak mi pysk narostl. Nikdy jsem nebyl zdatný cestinar tak to zkrátka píšu po vidlacku až to vypadá že z dotyčného chci udělat hnupa. Ale není to tak. Chci pomocí a koukni na můj první příspěvek z kterého toto teď vse vzeslo. Prostě jsem z mé strany poradil bohuzel jsem se dostal do křížku a nyní se už bavíme o mém vyjadřování. Doufám že se nebude řešit i ma diakritika kterou mám při psani z mobilu strasnou.
Taky jsem zastáncem víc chipu a jen je lehtat proto bych zas predstavil své světlo které mám tímto stylem stavěné .
Opet ti budu oponovat (vyjadřovat svou pravdu) tu cenu/prachy tu řešil někdo jiný v závislosti že tazateli doporučuji dráhy a prý i zbytečný chladic. Tak jsem vysvětlil (ano do detailu rozepsal pokud se chce hádat o pár kacek) že to až tak drahé neni.
mrkni do historie
Akvaristika je přece koníček a ten bude stát vždy nějaké peníze a především času.
Kontaktuj Marcela dle postupu co uvádí na svých stránkách. Pak získáš přístup
Keby si si odpustil znova tento samoluby ego posilujuci doplnok, tak to prejdem bez povsimnutia... Problem nie je v tom co pises ale v podani akom to pises. Nikto nema patent na rozum ani ja a ani Ty. Mne je ukradnute ci Ty v buducnosti budes rad ci nerad citat niekoho poznatky ci nazory - budu to nazor daneho cloveka tak ho tak treba akceptovat (aj keby bol pre Teba akokolvek hlupy) a pripadne SLUSNE argumentacne na zaklade poznatkov vyvratit (niecim aj podlozit)... To, ze uprimne sa vyjadrujes je opat len Tvoj pohlad na to ako sa vyjadrujes. Sponujes to do extremov. Napriklad ja som zastancom radsej viacej LED a nizssi prud a je mi fakt " putna " ci budu svietit miesto 10000 hodin 9970 hodin kvoli 3 C {nie 30 C) navyse kvoli 0.00001mg rozdielnej termo pasty - proste pri cene 0.7E raz za 5-6 rokov ten cip prelepim. Jednoducho uz sa tu ide do takych detailov, ze na 99% nepostrehnutelnych okom atd. A to mi uz ako hobby nepripada. A co sa tyka toho, ze Karlosa " potlapkam" po pleci je len dokaz toho, ze mi pomohol vzdy aj ked nemal zo mna prospech a skor naopak. To je moja skusenost ci sa Ti to paci alebo nie. Ako som pisal, som dost stary aby som ocenil hoci aj Tvoj prispevok ak by mi v niecom pomohol co sa doposial nestalo. S tym ja problem nemam, kedze nepatrim do ziadneho klanu potlapkavacov ci nejakeho ineho.
PS: Neber to uz tak osobne - som pacifista a tieto male zabomysie vojny su po mojich zivotnych peripetiach naozaj len na mavnutie rukou.
Na tie Marcelove stranky sa rad pozriem ak mi da pristup.
jde o to, že ta pasta se po letech vyhřejvá a vzniká tam mikromezera, musí se dotahovat šroubky. Kdežto u lepidla tento problém odpadá.
No tady na Wiki píšou (
en.wikipedia.org/… ), že čočka je mizernej vodič tepla a že většina tepla odchází spodkem čipu do základny. Furt si myslím, že to co měří kontaktní senzor na čočce je nesmysl.
Můj názor je ze u chipu je ten velký rozdíl mezi jádrem a starém zcela běžný.
Mrkni na odkaz (
pubs.rsc.org/… ..... tu ovšem nevíme co to je za Chip a na čem je, ale vycházím že standartu tzn. Chip na star) nebo dej si vyhledat v Googlu termovize chipu led
1 23.08.2016 11:59 Kadlik – Teplota na čočce
No zkoušel jsem si taky doma změřit teplotu na čočce , čínský XT E čip. POužil jsem kontaktní čidlo z infra teploměru. Při 600mA to naměřilo od 90 do 105 C rozdíl byl čipo od čipu, měřil jsem jich asi 6. Teplota staru je přitom cca 50 C. Měření mi ale přijde divný: 1) pokud na čočku položím prst tak mi nepřijde, že bych se popálil. 2) Tepelnej odpor pájeného spojení star - čip by měl být podle datashetu 5 C/W. Při 30% účinnosti ledky mi čip produkuje asi 1.3W tepla. Při tomhle tepelném odporu by tedy rozdíl staru a čipu měl být 7C. Ale naměřeno je 50C rozdílu
3) Pokud měřím čip v infra tak naměřím těch 55C
4) Čočka čipu je nějaký plast, nemyslím si že by to byl nejlepší tepelný vodič takže pokud by na povrchu čočky bylo 100C tak nevím kolik by bylo přímo na čipu
Je možný aby kontaktní měření byl artefakt? Moc nevím mechanizmus zkreslení měření (tahle sonda měří odpor, takže jestli vysoká intezita světla může zvýšit odpor?), ale takhle naměřená čísla mi přijdou jako nesmysl.
Dopracovali jsme se ted k nějakému směru..... - podkladům ohledně ledek-chipu-optik-a chlazení a byl bych rád kdyby si to chlapi třeba u Marcela procetli ať se za měsíc zase s někým tady nehandrkam. Nerad bych zase četl že někoho stírám a ze z něj dělám volá atd. protože mu neodkyvu bláboly co tu pise.
Zároveň se omlouvám (těm kteří jsou citlivější a vadí jim to) za mé přímé/uprimne vyjadřování ale nechci chodit okolo. Píšu to férové a narovinu
Kdyby si každý akvarista který bere tento konicek přečetl stránky (
www.golias.net/… ) aspoň jednou tak na fórech by nevznikly dohady mezi uzivately nebo aspoň by se částečně zmirnily a to nejen o chlazení chipu rozmístění a užití optik. Zdejší novy uživatel musí vždy dokazovat proč to tak ci onak je ale aby ti stari zkušení machri padne argumentovali to ne. Raději se navzájem plácají po zádech jak drží pospolu a dávali si palce. (Každý nemá tu trpělivost vypisovat zde vzorecky, nakresy, podkládat výsledky z výzkumu atd.)
Marcelovi chci poděkovat ze si dal tu práci dal fakta dokupy a stvořil to co stvořil. A stranky otevre tem kteri jsou informace schopni pozřít.
Nejsou to smyslene informace a dhady, ale fakta . marcelg je dál do pěkně srozumitelně formy a na jedno místo.
Čtení zdar
.............Marcelg má nadupané stránky které tady neprezentuje ale je to škoda. Koukni na chladice. Je tam výborná tabulka na počet chipu na hliníkové profily se závislosti teploty......
A můžeš dát adresu stránek? Já vím jen o
prirodni-akvarium.cz ale ta je už dávno zrušená ...
Třeba to vyresili lépe ale třeba ne.
Co jsem se díval tak rozdíly uložení běžně dostupných chipu na star bývají maximálně 15stupnu.
pro pripomenuti dávám i tabulku co dělá teplota mimo jine i s intenzitou/svitivosti.
při zvýšení teploty uvnitř chipu o 25stupnu ti klesne svitivost o 5 procent.
Bohužel u xml chipu základní údaj lm/W je při teplotě chipu 25stupňů což nejsme schopni mimo laboratoř dosáhnout. Třeba chipy xt-e mají základ uvedeny pri 85stupních. Když se na to zaměříme tak zjistíme ze pokud provozujeme xml nad sto stupňů je lepší používat třeba vice tech xt-e. tam pak lm/w vycházejí lépe.
Už jen tech pět procent ti pri denním sviceni (8hodin) do akvaria u 13led honenych na 5wat udělá ročně 50kc. Není to mnoho ale světlo si porizujes na pár let tam lepší chladic se ti zkrátka cenově vrátí a navíc s bonusem ze máš mensi riziko přepalení ledky......toto je ale extrémní případ.
Čím víc chladis tím víc svitis.
Nevíme, jak kvalitní je přechod čip/star. V mém případě je to docela bída, ale třeba u výkonnějších LED to výrobce pořešil lépe.
Mě zas zkušenost říká klidně lepit ale i přišroubovat... sichr je sichr
V první řadě půjde o tepelný vlastnosti lepidla nebo teplovodivé pasty.
EDIT:zkusím koupit novej SMD a porovnat svítivost s použitým. Sice 8 měsíců asi neni na prokázání čehokoliv žádnej velkej čas ale snad to bude stačit. Určitě nebudu používat vědecké metody
Jen foto za stejných podmínek
Díky. Chtěl jsem to jen pro porovnání.
Pokud máš chip s vnitrni teplotou cca 70 az 100 stupnu a starem cca 30 stupnich(s mizernym přechodem mezi stárem a hliníkovým profilem který ti má chladit ten star) -pri 600 mA tak kluci co svítí s xml a jedou na 1,2 nedej boze na 1,5A mají star okolo 60 (při 1,5 A star okolo 75-85stupni) tak nechci raději vědět kolik mají teplotu na chipu. Bude to cca minimálně o 30 stupnu troufnu si říct ze to bude i o 40 stupnu výše než máš ty v jádře chipu. Což je pěkně teploucko (silně přes 100)
oni to lepí teplovodivou pastou/lepidlem ty pouze silikonem. a právě proto by tu star měli mít o to chladnější protože by jim to ten plech měl zchladit.... bohuzel dostatečně nechladi.....
Ještě jednou kofein děkuji.
Změny v osvětlení jsem si naštěstí poznamenával, takže podla data příspěvku je to při 610mA. Teď jedu přes stmívač na 730mA maximálně, ale výstup z driveru je vyhlazen kondenzátory (na LED není PWM). Měření už nejsem schopen zopakovat, kolega už u nás nedělá a montéři mu stejně odpálili měřak.
Ptám se jen ze zvědavosti tyto namerene hodnoty jsou u chipů xt-e na 360mah?
Špatně jsem to napsal nebylo to myšleno ze konkrétně ty tyto plechové chladiče prosazujes. Omlouvám se ti.
myslel jsem ze všeobecně zdejsi ledkari je chválí.
Koukni se na fotku ještě jednou a pak vynášej soudy.
Lepení silikonem se mi osvědčilo, nikomu to ale nevnucuju. Pevnost je OK (drží mi i vodu v akvárku) a teplotní spád mezi "star" a plechem je taky dostatečný. Co by šlo zlepšit je teplotní přechod mezi čipem a "star", ale takle jsem to holt už koupil.
A propo: zkus změřit teploty na svém světle a zveřejni je tady.
ze zkušenosti jsem již zjistil, že lepší je lepit než šroubovat.
Já si myslel že plech s nalepenym chipem přes silikon se nemůže uchladit a kofein to potvrdil. Kofein mě přesvědčil svým merenim.... 100 stupňů na chipu je na hraně s jistotou velkého poklesu svítivosti i životnosti. Klidně ať říká že to možné je ale ať zároveň upozorní na možná rizika atd...... na to se vždy zapomene.
Souhlasím. Jsem prudký. Prosazují zde svou rampu a ostatní zařízení, protože to tu je zvykem. Já zapomenu napsat uživateli že chladič mám predimenzovany (rád bych ti osobně ukázal ze ten chladič až tak predimenzovany není a 3mm plechu který prý ochladí xml zkratka neverim) a ostatní napíši že mu obyc plech bude stačit. Co je lepší? Chceme do akvaristiky vnaset kvalitu a spokojenost? Tzn navrhneme tazajicimu chladič dle datasheetu nebo doporučíme ať to sviti ale s riziky? chceme řešit problémy které pak druhorade vzniknou.
Marcelg má nadupané stránky které tady neprezentuje ale je to škoda. Koukni na chladice. Je tam výborná tabulka na počet chipu na hliníkové profily se závislosti teploty.
Čím víc jsem tady zjišťuji že tady jsou urcite skupinky lidi kteří si navzájem pritakavaji. Mám teď ohromné množství volného času a jen ze zajímavosti jsem se koukl kdo komu dává palečky a doplňuje příspěvky. Nestačil jsem se divit. Pokud zaprudis dostaneš pruplesk. Tak to tu je
Jasně spousta úvah je s cesná a zaslouží si kritiku i bez měření, o karosově reklamě tady si myslím svoje. Je dobré že si najdeš chvíli lidem tady poradit.
Ale co mě bere že prezentuješ svoji rampu jako perfektní, rozhodně neříkám že by byla špatná každé akvárko dle rozměrů potřebuje něco jiného, ale neuvedl si žádné měření které po ostatních vyžaduješ když uvedou svůj názor.
Nechci se tady bavit stylem.....mám to horké, mě to drží i silikonem a sviti. Udělej to taky tak.
A Karlos.... který tady rádi? Snad někdy nabidne produkt konkurenčního prodejce pak ho budu považovat za radce.
Pokud sam nabídne svůj produkt v běžném vlakne a ne v inzerátech měl by být jeho příspěvek ihned smazán tak jako u ostatních se to běžné dela.....nebo v tom je něco jineho?
Neříkám že jeho výrobky co prodává jsou spatne!
Už jsem stmívání vyřešil přes arduino, ale taky by mě to zajímalo
Hoď ten popis sem jak jsi to udělal nebo odkaz na ten návod. Třeba to někdo využije. Já už ne ... půjdu cestou arduina a nacpu do toho i další funkce... seznam mám dlouhý tak uvidím co se povede realizovat
Jak píšeš, na dotek to tak horké není.
0 22.08.2016 20:02 Ferda – TC 420
Podařilo se mi najít na netu řešení, jak velmi jednoduše dostat z oblíbeného TC 420 PWM výstup k ovládání například LDD. Dnes sem to zapojil a zatím to funguje parádně. Máte někdo zkušenosti s ovládáním PWM ovladačem TC 420??
Čipy jsem přišrouboval a podmáznul teplovodivou pastou.
Pros, Dakujem, ze si to napisal "Bohužel jak mile tě někdo zkritizuje nebo má jiný názor tak ho hned setřeš nebo máš snahu z něj udělat "vola"." . Nechcel som nejako byt prvy, co sa ozve, ze mu konfrontacny, urazlivy a ponizujuci styl lakatoSa vadi. Mam vo svojom veku uz radsej ludi, co kludne a bez masirovania svojho ega pomozu a poradia (napr. u mna KarloS ci romant, vlastne vacssina)... Kludne dat OT.
Kopie části příspěvku z 23.02.2015 19:09:52. Tehdy se řešilo moje lepení star k plechu obyč. silikonem. Pořád to drží a pořád to svítí.
Tak kolega našel termočlánek k měřáku (UNI-T UT60G) a udělal jsem nějaká měření. Z hodnot přímo na čočce LED ale moudrý nejsem. Lezlo to klidně až ke 100°C, ale na dotek to tak teplé rozhodně nebylo. Měřák si u měření teploty nehraje na desetiny, takže měření jen orientační.
Pokud to nebude poznat z fotky, tak hliníková "STAR" problikává 29-30°C,,chladičokryt má 29°C a na čočce je klidně 66°C na jedné LED a 100°C na druhé. Když měřím mimo čočku, ale na pouzdru, je tam 54°C.
Měřil jsem po hodině svícení, na prostřední řadě diod a třetí na diodě zkraje. Teplota vzduchu 20-21°C.
no já si hlavně myslím, že se to zbytečně řeší a přeceňuje. Na obyčejném 3mm Alu plechu vhodných rozměrů (cca 10x20cm na čip) je teplota pod čipem po celodenním svícení cca 50-60°C (čip XM-L/1,5A/5W). To je naprosto vyhovující pro celoživotní provoz. Mohutné, obludné chladiče s žebrováním mi přijdou jako hodně srandovní ...
Ahoj, nemám moc potřebu se tu nějak moc vyjadřovat stejně se řeší pořád stejné věci pořád dokola, ale myslel jsem si že je to tu diskuze a každý má právo na nějaký názor.
Bohužel jak mile tě někdo zkritizuje nebo má jiný názor tak ho hned setřeš nebo máš snahu z něj udělat "vola".
Po všech chceš přesné naměřené hodnoty asi zapomínáš že většina lidí má akvaristiku jako hobby a nemíní si pořizovat laboratorní techniku aby ti předvedla že to funguje i jinak.
Dost by mě překvapilo kdyby si sem sám dal nějaké přesné naměřené hodnoty.
Přiloženým teploměrem, takže + ještě nějaká teplota na přechodovém tepelném odporu...
Těch 130°na čipu oproti 55° na destičce mi přijde strašně moc, čipy jsi si lepil na destičku sám, nebo už to bylo ?
no obavám se že tedy toto není ideální provoz (teplota) ... tam jedeš na hranici.... okem degradaci nepoznáš co tak vzít zcela novy chip a zapnout ho vedle toho provozovaného. myslim ze tam bude znacny pokles a zivotnost bude taky nekde...... nevim jakou jsou ale chipy SDM citlive na prekroceni teploty takze z me strany jen domenky
Na detičce čipu 55°, 5cm vedle čipu na hliníkovým profilu 45°C, a přímo ve světle toho čipu kde vychází světlo 130°C
Měřeno příložným teploměrem tester uni-t ut33c
V podstatě ani tak strach nemam o zničení, šlo mi jen o ujištění. Funguje totiž už 7 měsíců bez problému a bez pozorovatelného úbytku světla.
Asi by to tak netopilo kdybych pořídil zdroj 1,05A kterej byl doporučovanej, ale já sehnal jen tenhle.
Pokud to máš opravdu 55stupňů tak si troufnu napsat ze je to teplota vyhovujici.
Orientační rizikova (destruktivni) teplota je 150stupnu záleží co to je za chip. čím nižší pak je tím lépe (větší životnost a ucinnost). Avšak tu se hodně lidí plete. Tady tato teplota se ma správně měřit v jádru toho chipu. Každý prenos a větší vzdálenost od tohoto místa je znepresnujici informace.
chip převádí teplo na hlnikovy (medeny) podklad a my zas ten lepime přes teplovodive lepidlo na chladic. A pak tu přijde borec vezme lekarsky teploměr (co se dava do podazi) přiloží ho deset centimetrů od chipu na chladic a řekne ze ma teplotu 40 stupnu a rika ze to ma ok......toto mereni je zcela mimo misu.....bacha na to
Ahoj, mám na svém akváriu světlo vyrobené z 6 ks 10W čipů SMD, napájené to je zdrojem MEAN WELL MDR-60-48. Napájím 1,25mA 56v a teplota na destičce čipu je 55°C.
A teď otázka když už se tady řeší teploty. Je 55°C moc nebo je to vpořádku? A nebude to mít zásadní vliv na životnost čipů?
Kadlik napsal: 750mA čipy v rozestupech 10cm v pohodě uchladí hladký U profil 2,5cm široký, v železářství za cca 100kč metr. Vyzkoušeno. Člověk neutratí majlant a funguje to dobře.
Záleží co si pod slovem uchladi predstavujes. Prosím vem infrateplomer (verim ze ho mas kdyz pro karlose resis ovladani atd.) a zmer ten chip po půl hodině sviceni na tom U-profilu. Pak zmer druhou stranu tzn budes merit na materialu pod chipem a pak se vzdaluj co centimetr. Prosím a hodnoty tady výpis. Fyziku neojebes. Ono psát nebo reálné změřit tu teplotu na chipu a okolo něj je jiná.
Pokud nemáš možnost toto vyzkoušet (zmerit) tak prosím napiš -typni si- vypocitej - orientační teplotu toho chipu na tom u-profilu.....jsem zvědavý ......co je pro tebe pojem uchlazeny chip...zda 40, 50, 60, 70 čí 110 stupnu
Své světlo mám děláne na me úzké akvarium. Takže s optikou 30stupnu a vzdálenosti 90cm nad substratem je idealni.
Ano nejlepsi je použit více slabších chipů a rozprostrit je na plochu ale on chtěl použít 13kusu xml a řešil chladic......odpovídal jsem na otázku (je potreba vzdy číst a pochopit a následně odpovedet). Pokud mu chceš radit ze ma řešit světlo úplně jinac tak ja to vemu zase z druhé strany. Co si postavit zcela nové akvarium o délce 2 metry a objemem pres kubik a to svetlo bude zase jinaci.
Tazatel dál otázku a ja dle jeho pozadavku odpověděl
Kadlik k tvému světlu.... nevím jak máš vysoké akvarium jak mas rozestupy mezi jednotlivymi chipy respektive chladici ale pokud máš světlo cca metr nad substratem v jedne rade a chipy bez optik tak osvetlujes víc jak metr do šířky (vyzarovaci úhel je cca 115stupňů.... budu-li počítat vyzařování s vyšší intenzitou tedy 90stupňů svitis do šíře jeden metr...... brutální neefektivita do 50 centimetru sirokeho akvaria.(svitis mimo akvarium) takže máš u sebe něco spatneho pokud nejsi spokojeny něco s tím udelej
No mě teda uspořádání kde máš jeden velkej chladič širokej 10cm nad středem nádrže přijde nemoudré.
Cílem je mít co možná nejrovnoměrnější osvit plochy dna. 3 řady čipů na 10cm ti osvítí maximum pod chladičem, ale do stran ti bude intenzita klesat. Navíc s 30stupňovou optikou je to omezené na velmi uzký pruh.
Já osobně mám na 50cm širokou nádrží 4 profily (doporučoval je tady někdo v návodu na stavbu led světla) široké cca 3 cm (původně určeno k chlazení led pásku) zavěšené 1m nad substrátem. Ani to není ideální ale lepší než mít jeden profil uprostřed.
Vím že jsi hrdý na svůj chladič, ale já bych přesto doporučil pořídit spíše několik alu profilů a rozprostřít více slabších ledek na větší plochu. Nepražit do toho 1500mA, ale jen 750mA. Dát na to 60 stupňů optiku (pokud je světlo výše než 60cm nad substrátem).Osvětlení bude mnohem homogenější a s chlazením nebude nejmenší problém. 750mA čipy v rozestupech 10cm v pohodě uchladí hladký U profil 2,5cm široký, v železářství za cca 100kč metr. Vyzkoušeno. Člověk neutratí majlant a funguje to dobře.
Tak tak...... ale jak tam budeš mít tu masu tak právě ona ti to teplo z ledek rozvádí po celé plose a ty žebra ti zas chladí tu masu.
Takže při správné zvoleném chladici nemusíš mít ty ledky cik cak.
Cik cak bych hlavně řešil proto aby se ti rovnoměrně osvitilo dno akvaria- to si správně vypocitej nebo už i existují na to tabulky. Viz foto chladič typ 0610 osazený chipy s optikou 30 stupňů (omlouvám se ale fotka se mi neustále otáčí o 90stupnu)
Jinak ten hlinikovy chladič má na délku 10cm Rth: 1,15°C/W
A hlavne nedavaj ich v jednej lajne ale v dvoch radach - tak cik-cak / VVVVVVVV / Lepsie rozlozis teplo od stredu ku krajom a "neupalis" stred profilu.
Jak píše karci. Castecne nejde ani tak o silu materiálu ale o stycnou plochu s okolním prostředím tedy vzduchem který pasivně ochlazuje.
Ideální je mít nejakou masu (zaklad) který teplo rozvádí do jednotlivých žeber. Mít jen desku 5mm silnou a moc sirokou není moc vhodné nebot na krajích te desky bude teplota podstatně menším než (ve stredu te desky) přímo u chipů kde je právě nutné teplotu držet co nejniz.
Co toto by se ti nehodilo (
www.ehlinik.cz/… ) . A řeknu ti rovnou ze ti to krásné uchladi. Mám ho a na délce 2.6m "uchladi" 300w.
Tam ani tak nejde o hrubku /myslim, ze aj 5mm by stacilo/ ale skor o plochu, ktorou sa "odparuje " teplo /preto su chladice rebrovane/. Cize ak bude 900x200x viac ako 5mm tak by nemal byt velky problem.
Dlžka 90cm
šírka 16cm -na tejto strane budu chipy
hrúbka 1cm
Takže takto to moze byť?
www.ehlinik.cz/…
Poprípade šírka 20cm ak by bolo nutné,ale tu už je cena vyššia.
Ak je tych 16 v cm a nie mm a hrubka 1cm tak ano. Ak su to 16mm tak nie - moc mala plocha na chladenie - odvod tepla na zhruba 65W.
Čo myslíte uchladim 13x XML pri 1500Ma na hliníku o dľžke 90cm x 16 x 1cm ?
Starší reakce
no dobrá, vyzkouším a uvidím. Když to bude málo, co doporučíš místo LDD1500 ? nebo existuje jinej model, který má na výstupu víc jak 30V ? Tvoje stránky a produkty znám už delší dobu
ale rád bych to zkusil sám a něco se naučil, jen vím, že s programem budu bojovat, jsem úplnej začátečník, chtěl bych tím ovládat více věcí v akváriu ne jen osvětlení.
bude málo těch 30V, teoreticky. Vyzkoušej a uvidíš. Oni ty čínský COB jsou totiž všelijaký
. A rovnou si z toho napěťového zdroje udělej výstup s napětím 9-12V pro napájení kontroleru.
Naprogramovaný kontrolér můžu poskytnout, pokud bys měl zájem.
teď nerozumím, jestli myslíš, že mi bude stačit 1,5A zdroj, nebo že bude 30V na výstupu LDD málo
Každopádně ještě jednou díky za rady. Teď už mi zbývá jen taková "drobnost" a to je naučit se programovat a napsat program pro Arduino
Přidat reakci
1 ...... [18] ...... 160 161
Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 256432x