Výkonné LED čipy, CREE, COB, apod.
Diky.Tohle jsem nasel taky, ale bohuzel nemaji skladem a dodaci doba je cca 15 tydnu

Poradi prosim nekdo kde sehnat LDD-1500H? Děkuji
Starší reakce
V pipade ihajeka by nestacila hlinikova stvorcova tyc 20x20mm?Ja planujem 8x5w chip=40W na takuto tyc 120cm.Nebude to stacit?Je to predsa len lacnejsie.
Ano chladič je další varianta, nejrychlejší jsou pro mě nyní větráčky, protože jich mám v šuplíku stále dost s nulovou pořizovací cenou ... jen ten provoz ....
taky moznost.... ale pokud uz chipy ma nakoupene vcetne zdroje tak chladic to resi a mas svetlo i na vetsi akvarium...
nebo uber čipy

15.7. jsi radil Teakmon55 toto..........A tam se ti metr C profilu za 38Kč ve tvém rozměru zdá drahý? To tedy nevím co by jsi ještě chtěl....
......
a já ti řeknu to stejné.......
kup si lepší chladič (
www.ehlinik.cz/…) a máš vystaráno....... cenově tě to vyjde na cca 260kč....
.......... takhle musíš koupit větráčky + náklady za provoz....... (cena za provoz... dva větráky po 2W jedeš 10 hodin denně....celken za den tedy 40w.... vynásob 365dní .....roční spotřeba 14,2kW........... při ceně 5kc za kW mas naklady za provoz 71,2kc za rok .......
Jak jsem psal k tomu si pripočti náklady za pořízení větráku plus neustály hluk a možnost že se ti pozvedne hluk z důvodu opotřebení ložisek a to jistě nastane ovšem můžeš si taky koupit pořádný kvalitní větrák třeba noctua ale ten stojí 300kč/kus.....
ivnestuj do chladiče a máš pokoj....
OK díky za ujištění v tom co jsem předpokládal, domyslím chlazení. Asi tam pustím 2 malé ventilátorky jen tak na čtvrtinu výkonu.
na 30w je to fakt malý.
na 60cm akvárium jedu 9W 3x XPG-2 na á 3W a mám tam prosperující blyxu, červenou rotalu, mechy ....
Dej ten teplomer na místo umístění chipu a zmer to.
Muj názor je ze chlazení bez ventilátoru na tom tvém hliníkovém profilu musí být. Pokud chceš jen pasivní chlazeni musí být jiný profil. Ale to je můj nazor.
Tak nevím jestli jsem nepoddimenzoval profil hliníku na kterém mám čipy nalepeny (30w čipů cree na C profilu 60x30x3mm o délce 60cm). Když nechám světlo svítit necelou hodinku tak na tom udržím ruku maximálně 5 vteřin. Bohužel nemám žádný teploměr, kterým bych teplotu hliníku přesněji změřil. Měl jsem na tom jen položený klasický rtuťák s maximem na 40°C a vylezl odhadem určitě nad 50°C. To bude asi moc že?
Zatím jsem narychlo vzal malý větrák z počítače a na poloviční napětí ho na to nechal foukat a hned je to jen vlažné (ten rtuťák ukazoval 35°C).
Myslíte že je to dlouhodobě provozovatelné bez dalšího chlazení?
Da se nekde v Brne koupit LDD-1500? Nechce se mi davat 120 za postovne kdyz LDD stoji tolik co postovne. Dekuji
prasan napsal: Pri osvetlení aké plánuješ budeš potrebovať množstvo CO2,množstvo hnojiva a množstvo rastlín aby to akvárko fungovalo ako má.
Mám riasu aj v nádrži kávovaru, a to na ňu ani nedopadá priame slnko, len je pri okne a pravidelne dostáva čerstvú vodu (lebo kávy pijem dosť)

Osvetlenie som nikdy extra neriešil.Idem podľa starej školy. A postupujem podľa stavu rastlín.Preto ako som napísal, sám rád budem sledovať ako budeš postupovať.No osobne si myslím,že vypekanie nebude pre akvárko to naj.Rastliny ak sa nepletiem fungujú tak či onak len v určitom spektre od do.
Na simulaci toku řeky by ti stačilo proudové čerpadlo a ne filtr. Tak proč jej tam mame....protože se snazime napodobit přírodu a to i přes to že jsme od ní na mile daleko
Tak jak mi bylo psáno že jednosměrny tok akvária je o ničem a ze ho nedocilim (nerovnoměrně rozneseni co2, slepé místa atd. )dneska vím že bych už nic jiného nechtěl.
Otázku jak nastavit osvětlení jsem vznesl aby mi bylo na ni odpovězeno a ne oponovano.
Akváriu zdar
Filter tam mám preto lebo čiastočnou výmenou nenasimulujem tok rieky,kde voda stále priteká a odteká.Akvárka bez filtrácie by boli také ,,kaluže,, bez pohybu a obmeny vody.Vládla by v nich zrejme sinica.
Pri osvetlení aké plánuješ budeš potrebovať množstvo CO2,množstvo hnojiva a množstvo rastlín aby to akvárko fungovalo ako má.Ja ťa neodhováram,sám si rád pozriem ako ti to bude napredovať - dúfam,že bude fotodokumentácia.
Vím že slunce stoprocentně nenapodobim...... tak stejně jako nenapodobime přírodní toky a jejich filtrační schopnost a přesto do akvária cpeme filtry.... nebo se pletu? filtr co mas akváriu by byl teda zbytečný a přesto ho tam máš. Proč ho tam máš?
Slnko proste nenapodobníš i keby si tam vypekal xy lumen.A ak sa chceš tomuto čo najviac priblížiť,tak sa priprav na sústavný boj s riasou v akejkoľvek podobe.Minimálne ju budeš musieť krotiť CO2-kou alebo glutaraldehydom.
Tak jak nejsme schopni stoprocentně napodobit chemizmus, proudění, rovnováhu přírodních vod ale přesto se snažíme jít tím směrem jak v chovu a především v rozmnožování (úpravu vody atd) kde se pak i narocne ryby dari vytri. tak se chci priblizit se svetlem přírodním podminkam. A hnidopisi kteří toto odsuzují jsou mi proto srsti.
Před triceti lety si říkali akvaristi ze to a tamto je zbytečné a ze jim jdou rostliny i ryby v ramovych akvariich bez filtrace a dalších technických vymozenosti a podívejte se na akvaria dnes. Jsou někde jinde a věřte nebo né byli takoví kteří odsuzovali tak jako vy právě ony možnosti které se nám nabízejí. A pokud to nebude ku prospěchu prosím respektuje me rozhodnutí a radeji odpovidejte na danou otázku než se motat okolo a né k dané problematice
Tento text jsem napsal ještě před panem Marcelem, a protože mne předběhl v odpovědi, tak jsem ho nechtěl zveřejnit. Zkrácený Vám, ale dodatečně dávám, protože se vyjadřuje i k technické stránce problému.
Pousmál jsem se nad Vaší naivní touhou přiblížit světelnou intenzitu v akváriu a její průběh přírodním podmínkám.
Budete muset to svoje osvětlení předělat, když se budete chtít přírodě přiblížit.
Nemám čas Vás poučovat o světelné intenzitě při osvětlení slunečním svitem a o rovnoměrnosti či úbytku světelné intenzity od náhradního světelného zdroje, jakým jsou ty Vaše LED. Jedná se o obecně známá data a závislosti, které lze na internetu lehce získat.
Pokuste se sám trochu přemýšlet a uvědomte si, jak, v současnosti, nedokonalým, slabým a nerovnoměrným, světelným zdrojem do svého akvária svítíte a jistě od své myšlenky odstoupíte.
Nevím, jestli si dovedete představit, co by se stalo s Vaším akváriem, kdyby se Vám napodobení (přírodních podmínek světelné intenzity) povedlo a jestli si troufáte udržet v takovém akvu žádanou, akvaristicky přijatelnou, biologickou rovnováhu (řasy) …
Možná si udělejte „polední pauzu“ (budete „IN“). To je mezi chytráky na tomto netu velká móda a je to samozřejmě blbost … („Polední pauza“ se dříve doporučovala jako jedna z možností regulace světelné intenzity či množství světelné energie při předimenzovaném zářivkovém osvětlení.)
laKatos napsal: chtěl bych si zjistit a posléze nastavit osvětlení na ideální hodnoty. Prosím jaké hodnoty osvětlení by měly být v nádrži. Dočetl jsem se ze okolo 85 a to u dna. jenže co když už mám osazenou nádrž a rostliny zastinuji dno.Neumím být příliš stručný, ale pokusím se o to. Každá rostlina funguje v určitém rozmezí hodnot od-do (tj. minimální intenzita světla, kterou potřebuje k přežití vs. maximální intenzita, kterou ještě dokáže využít, aniž by jí to poškozovalo fotosyntetický aparát). Toto rozmezí mají ale zpravidla různé druhy rostlin různé. To je první věc, kterou bychom si měli uvědomit. Druhá věc je, že ta horní hranice je pro většinu vodních rostlin daleko za tím, co je rozumné jim v rostlinném akváriu dopřávat. V odborné literatuře se běžně uvádí, že k nasycení fotosyntézy dochází někde kolem 500-1000 µmol PAR, což by akvaristé označili jako extra hodně silné osvětlení. A proč není rozumné rostlinám takovou intenzitu dopřávat? Protože každý, kdo si zkusí něco takového do svého akvária naprat, neuvidí asi brzo přes záplavu řas žádné rostliny. Pro rostliny tedy může být ideální něco kolem 500-1000 µmol PAR, ale mnohem rozumnější je pohybovat se v akváriu někde mezi 50-300 µmol PAR. Tohle rozmezí je podle zkušeností mnoha akvaristů optimální (s ohledem na rostliny, řasy, ale i ryby). Já osobně teď ve svých testovacích akváriích používám osvětlení kolem 100 µmol PAR u dna a 200 µmol PAR u vodní hladiny, a mohu říct, že je hodně těžké udržet takové akvárium bez řas (nutno dodat, že tam nemám žádné řasožravce ani jiné faktory, které v normálním akváriu mohou působit proti řasám). Stínomilné druhy rostlin jsou schopné si vystačit třeba i s 10 µmol PAR, světlomilné potřebují obvykle alespoň 30 µmol PAR k relativně dobrému růstu. Jak ale rostlina roste, přibližuje se blíže ke světlu, kde je ta intenzita stále větší a větší. Když bych měl tedy uvést nějaká konkrétní čísla, tak bych se asi snažil mít u dna něco kolem 50-100 µmol PAR a u hladiny zhruba 200-400 µmol PAR. Samozřejmě ale platí, že při 80-100 µmol PAR u dna už může za určitých (vhodných) podmínek docházet k obtížně kontrolovatelnému růstu některých druhů řas. Čím silnější osvětlení budeme v akváriu mít, tím efektivnější prostředky budeme potřebovat k ukočírování řas (větší množství řasožravců, účinnější filtrace a mineralizace, nižší teplota vody, nižší pH, častější výměny vody apod.).
Především čekám rozsahlou odpověď od marcel G (beru ho jako rostlinneho GURU)Prosím, jestli mě tu chcete vídat, neoznačujte mě "guru". Tohle označení se mi nelíbí. Jsem obyčejný akvarista, který hledá v rámci svých možností odpovědi na otázky, které ho trápí. Nemám ani tolik zkušeností, jako jiní dloholetí akvaristé, kteří zde diskutují.
lhajek napsal: A tam se ti metr C profilu za 38Kč ve tvém rozměru zdá drahý? To tedy nevím co by jsi ještě chtěl....
Možno treba skúsiť zberňu farebných kovov

Kondor nebo Ferona , ale mají "jen" surový hliník , pro elox si musíš jinam a za jinej peníz

A tam se ti metr C profilu za 38Kč ve tvém rozměru zdá drahý? To tedy nevím co by jsi ještě chtěl....
Kde v CZ zozeniem lacno jakle na chipy 20x20x2mm?Poprípade v Prahe priamo v obchode.OBI atd. je to poriadne drahe.Nasiel som tento obchod.
www.ehlinik.cz nejde mi tak ani o presnou simulaci zastineni svitu slunce mraky, ale napodobeni prumerneho dne. pripadne mi jde o orientacni hodnoty. kdyz uz mam tu moznost to nastavit tak co bych to nevyuzil.
a presne o tom to je.... nekomu se libi akvarium takove a nekomu makove... ja mam cil takovy jaky popisuji. Ty mas cil taky jiste nejaky a ses se svymi akvarii spokojeny.........kazdy ma priority a vyse pozadavku ruzne.....
Ty sam mas more a ses jiste pozitkar z kazde malickosti. Predstav si ze v tom morskem akvarium mas jeste simulaci priboje a dalsi serepeticky nez jednosmerny proud.... no nebylo by to fajn pro osazenstvo jako ryby,sasanky, koraly a predevsim pro tve oko....
Na to ti velmi krátce odpovím: pokud se chceš přiblížit přírodě tak se to bude měnit naprosto nepravidelně od tmy až po intenzivní polední slunce.
Chápu že tohle nechceš slyšet. Ale podle mě je to zbytečné takto detailně měřit a nastavovat pokud nejde o laboratorní pokus. Prostě svitim tak abych ukočíroval hezké akvárium. A kolik to si každý musí sám vyzkoušet.
0 15.07.2016 07:53 laKatos – par-metr
O víkendu budu mít zapůjčení par-metr a chtěl bych si zjistit a posléze nastavit osvětlení na ideální hodnoty. Prosím jaké hodnoty osvětlení by měly být v nádrži. Dočetl jsem se ze okolo 85 a to u dna.
jenže co když už mám osazenou nádrž a rostliny zastinuji dno.
jaké ideální hodnoty by měly být tedy u dna, ve střední a horní části 65 cm vysokeho akvaria?
Dale kdybych den měl rozdělit na částí ( a to časově mereno v 9,12,15,18 a 21hod.) Jake hodnoty by měl mít par-metr v tu dobu? Mám celodenní simulaci rozednivani-stmivani a nevim jaké hodnoty nastavit.
Především čekám rozsahlou odpověď od marcel G (beru ho jako rostlinneho GURU) ..

...
diky
teoreticky by to tak fungovat mělo. Ale do budoucna ten fin. nárůst cca 150,- možná oceníš

Také bych řekl.
Ale nakonec to dám stejně na dvě větve. Původně jsem počítal s napájením 1A, ale abych nehnal ty XT-E RB naplno tak jdu na 700mA a tím bude i méně světla a asi budu muset ještě nějaký čip přidat a to už by na jednu větev bylo moc.
Ak dokážu fungovať na rovnakom prúde oba typy, v miešaní nevidím problém, alebo mi niečo uniká?
určitě bych dal každej typ čipu na svou větev (LDD)
Podle mě to bude záviset na vzdálenosti světla od hladiny. Podle mě při usazení hned nad akváriem jsou čočky zbytečné. Já mám svělo asi cca 30cm nad hladinou zavěšené a tam jsem dal 60° Teď stavím na jiné akva a tam bude světlo hned na hraně akva a tam s žádnými čočkami nepočítám.
Idem dat do mojho akva 10x 5W cree v dvoch radoch.Ake sosovky by som tam mal dať 60 alebo 90°?
Poprípade som rozmýšlal,že dopredu pre kobercovky dam 5x60° a ostatné bez sosoviek.Mohlo by to byt?
Starší reakce
ano. s rozumem se davkovani svetla ( tak jsem to i myslel ) da ukocirovat. clovek jen nesmi chtit kilove prirustky rostlinne hmoty za den. Tam by pak mohly prijit na radu rasy....
a chlazeni neresim. Kdyz palim jakoukoliv watazi muzu se na poradny kus hliniku spolehnout. Ja jsem nadmiru spokojeny. to uz jsme tu spolu jednou probirali a nechci to rozvadet....
I to se dá...

mám dojem, že to myslel ve vztahu k rovnováze v aq. (hlavně ty řasy

Ja mam 105W . Ale ani 140 neni problem,jen to chce poradny chladice
0 07.07.2016 16:05 laKatos –
Re: GP musis radne zatahnout a daji se ukocirovat i daleko silnejsi bestie......
zkoušel jsem to, ale dost mi pískala ta cívka ...
MW LDD má tu výhodu že má řídící vstup PWM a jede od nuly.
140W v led?

a dari se to ukocirovat?
Ja mam na 120x50x50 21 cipu. Ale jeden dava v prumeru 750LM...
A radsej na al.plech 25cm alebo by stacila pasovina 5x0.2 2x. Tu pasovinu by som prijal skorej koli udržbe mohol by som možno zohnat aj širšu
dal bych jednu řadu cik-cak s 9ks
0 05.07.2016 22:54 Stuco – cree xm-l t6
Ahojte prosím Vás kolko čipov do akvaria 100x50x50? A ako ich rozmiestniť? Stačilo by 2 rady po 6 čipov? Ďakujem za odpoveď
Přidat reakci
1 ...... 160 161
Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 256465x