Výkonné LED čipy, CREE, COB, apod.
Jaký Watty? Těch 50W je právě jen orientačních, když podle popisu zvládne až 36V*1,5A, tj fakticky 54W, těch tvých 11ks*3,1V= 34,1V*1,5A= 51,15W zvládne s jednou rukou za zády
.
Edit jde o to, že třeba lidi hledaj zdroj pro svůj úžasný COB 50W čip, a tenhle by se jim třeba hodil, tak se na zdroj napíše 50W, protože to zvládne, teoreticky by ho mohli popsat jako 45W-54W, ale to nevypadá tak hezky
Má pravdu, předsedo,
10*3,1= 31V až 11*3,1= 34,1V, takže 10 až 11 kusů. Ale našels pěknej kousek.
K těm číňanům a starému zdroji, zvládnul by i 12 kousků, 12*3,7= 44,4V.
Ctu na stitku OUT: 30-36VDC 1.5A +/-5%
Muze tedy napajet takove LED (tolik s serii), aby pri proudu 1.5A mely pri vsech provoznich teplotach na sobe ubytek napeti 30 az 36V.
Precti si to po sobe... 9 krat 3.1V je 27.9V a to podle stitku neumi... neco nesedi
.
Klidek, na tohle jsme ve svete elektriky prece zvykli, normalka
.
Ze nekdo obcas ujede, prepocte se, prestreli s usudkem, prohodi draty, uvolni ze soucastek kour pri vyrobe vlozeny, obohati kremikove nebe o nove obyvatele, to se stane, clovek je tvor omylny, o tom neni rec.
Ale je zvlastni, ze se do druhych nejvic pousteji lide, kteri by meli v te dobe co to delaji radeji studovat. Asi deformace dnesniho sveta. Co Vy na to pane Ohm? Aaaa, neco se nam tady hybe pod nohama... no jo, Kirchhoff nam rotuje v rakvi...
Ahoj, tak jem měřil, kolik V je na jedné ledce a je to 3,7V, v sérii je je 11ks led, spotřeba 25W
Kandidát roku na titul
BlB, co nezná základy a nechápe ani to, že LEDkama v sérii teče stejný proud, zakazuje člověku s elektrotechnickým vzděláním, co se 20 let živí elektronikou, radit ostatním.
2 dny jsme se ti to tu snad všichni snažili vysvětlit, a když už to vypadalo, že je ti to snad jasné, ozveš se mi na ICQ, že to pořád nechápeš, abych ti to vysvětlil - jenom tím jsem strávil nepřetržitě další hodinu, ale radit ostatním mi zakazuješ, protože tu neprezentuju LED svítidlo?
Pokud mně chceš napadat jako "spisovatel spisovatele", upozorňuju, že tvůj článek má hodnocení 2 z 5 hvězdiček, zatímco můj 4, takže užitečnost porovnej sám.
Pokud sis článek a soubor přečetl, nějaký názor, co o LEDkách vím, sis snad udělal, jestli máš nějaké novinky o dalších výhodách čipů Cree sem s nimi
.
A kdyz uz jsem to zacal rozebirat, nejjednodussi proudovy zdroj pro takovyto ucel lze postavit takto:
forum.allaboutcircuits.com/…
Tech LED muzete dat seriove pochopitelne vice, ale jen tolik, aby zbylo dost napeti pro LM317, aby ten proud mela jak regulovat. Jsou to 2 soucastky, navic vylozene "spalky" ohledne velikosti, tohle pripaji kazdy.
Hodnota rezistoru se urci: R=1.25V/Ipozadovany. Takze pro 650mA je to 1.25V/0.65A=1.92R. A vykonova ztrata na nem je 0.65A*1.25V=0.8125W. Pouziju ale rezistor znacne predimenzovany, protoze 1W rezistor by pekelne zhavil. Chci 2R (vypocetl jsem 1.92R, drobne neresim), takze mohu dat misto nej paralelne 5ks 10R/0.6W.
No a na zaver, LM317 bude pochopitelne topit. Takze ji prisroubuju na poradny chladic, coz jde snadno, ma k tomu kridelko s dirou.
Jeste linky na ty dve soucastky.
www.gme.cz/…
www.gme.cz/…
a zdrojik 24V uz jsem uvadel v predchozim.
Jednoduseji uz to s proudovym zdrojem asi ani nejde.
o vyhodach a nevyhodach zdroju vim, Proto vzdy napeti nastavuju na tu spodni hranici, idealne pod ni... tim padem ji tolik nepretezuju ledky... radeji dam o ledku vic, a nic neprehreju...
beztak zitra instaluju proudovy zdroje s tim ze do 750mA ledek budu posilat 2*300mA a tím mám rovnou regulaci s min stratama
Tzn radeji si necham 150mA rezervu.
a co je sloziteho/odborneho na tom, pripajet LED pasek a provozovat ho jako osvetleni nad akva?
Konktretne Vy a Vas tym elektrikaru, zde psal takove bludy, jako ze spotreba elektriny je dle zdroje apod. To byly hole nesmysly, uznal jste chybu, ale i tak to neudelalo, alespon na me, dobry dojem o profesionalite.
Myslim, ze lide jako ViktorX tomu rozumi....clovek nemusi byt profesional, aby tomu rozumnel.....i Steve Jobs zacinal v garazi
Kdyz se LED ohriva, pro stejny proud je na ni nizsi napeti, nebo take muzeme rict, ze pri zachovani napeti na LED ji tece pri zvysovani teloty vetsi proud. A to je dost neprijemna vec. Pokud na LED nastavim nejake napeti, ona sviti a hreje, a tece ji pri ohrivani cim dal vetsi proud. Takze pokud ji zivim primo zdrojem napeti, nesmim nastavit napeti vetsi, nez takove, aby se po ohrati na maximalni teplotu nedostala s proudem nad sve maximum.
Proto je lepsi LED pripojit na proudovy zdroj. Tam vim, ze at se s jejim napetim s teplotou deje cokoli, proud ji stale tece stejny. Ale zase nesmim prekrocit maximalni povoleny proud k one teplote, kterou maximalne dosahnu.
U toho co jsem uvedl, se pri zmene napeti na jedne LED o 0.1V zmeni proud (0.1V*6)/6.8R=88mA. Tuhle zmenu udelaji bezne LED s uvedenymi parametry pri zmene teploty pri sviceni i samy o sobe kdyz je dam na napetovy zdroj (+/- autobus), takze tim rezistorem jsem si moc nepomohl, az na to, ze jeho hodnotou si pozadovany proud mohu nastavit, pokud nejsem schopen nastavit napeti zdroje. Pokud bych dal rezistor misto vice LED, rekneme ze bych jich dal do serie jen 5, a pouzil rezistor 12R aby to vyslo zhruba na pozadovany proud LED, bude na nem vykonova ztrata necelych 5W, ale pri zmene napeti na jedne LED o 0.1 se dostanu na zmenu proudu (0.1V*5)/12R=42mA. Je zde videt, ze cim vetsi napeti necham na rezistoru, a cim ma rezistor vyssi hodnotu, tim vice se chova zapojeni zdroje s rezistorem jako proudovy zdroj, proud se meni mene.
Mimo tohle vstupuje do hry i to, ze ruzne kusy LED mohou mit pri stejnem proudu jine napeti, proste od do.
U zapojeni, kde mi zbydou zhruba 4V a proud LED je okolo 700mA si mohu dovolit i klasicky linearni proudovy zdroj, protoze vytopit 3W neni az takova katastrofa, da se to uchladit jeste celkem snadno, ani ekonomicky mne to nemusi trapit, a LED tim zajistim stale stejny proud.
0 25.06.2013 12:25 JosefVavra – led osvětlení
Nebylo by špatné ale spatřit již něaký výtvor všech zůčastněných a zainteresovaných radilů
celkem mě to příjde jako když mě sečtělí zedník kecá do řezání skla ale sám by si uřízl akorád tak ruku
také je mě divné že zde nepadlo ani jednou nic o manipulaci například s věčně uváděným led páskem
máte vůbec ponětí co můžete a co nemůžete s ledkama dělat ???? a jakým způsobem s nima zacházet???
myslím si že to neví ani 80% prodejců kromě profi firem které vám to ale pokud se nezeptáte ani neřeknou
je fajn že jsou stále lidi kteří se snaží tvořit a že jsou zde lidi kteří jsou dobří například jako elektrikáři
články o ledkách od spisovatele který měl možná 100ks ledek v ruce mě příjde stejný jako kdyby jsem začal psát knihu o zvířatech ( většinou opis napsaný trošku jinak )
kde je ta praxe????
sorry ale radit mohu až teprve budu mít odzkoušeno vše v praxi a budu mít výsledky
protože teoreticky vám mohu říct i jak se řeže to sklo a prakticky to zvládne u 3-5mm 50% lidí u 6-10mm 40% a u 12-19mm možná těch 10%
nebo teoreticky vím i jak se lítá na měsíc a jak to vypadá v americe
zajímalo by mě třeba co víte přesného o čipech CREE které tu omíláte do kolečka
a jakou mají výhodu například oproti čipům LG,SAMSUNG,EPISTAR,EDISON,GENESIS,OSRAM
a jen dodám v barevném podání to není a ve světelném toku také ne
A neni lepsi tam rovnou pridat dalsi ledky? Nez davat odpory?
Uplne nejjednoduseji, pokud je 3.3V na jedne a chteji 650mA, po 6ks do serie a k nim vzdycky seriove tuhle cihlu:
www.gme.cz/…
pripojit na 24V pulsni zdroj kolik je tech vetvi potreba.
Ta cihla (rezistor) je silne predimenzovana, aspon pak ale netopi.
Pro dve takove vetve po 6ti LED to uzivis treba timhle:
www.gme.cz/…
Na kazdem tom rezistoru ztratis necele 3W, ale na to kaslat..., to Ti vezme kdejake zarizeni i v rezimu spanku. Hlavne si pak zmer ten proud, at to trosku sedi a kdyz tak si dolad hodnotu toho rezistoru, pac jake to jsou konkretni LED nevim, takze udaje beru jen z toho, co tady pisete...
Akorát musíš pořešit zdroj, na ten 650mA/24-45V bys mohl pověsit XM-L asi 9 - až 15kusů, tj až ca 4500lm, ale to by bylo drahé je honit na tak malém proudu.
Pokud jde o současné číny, když na nich změříš napětí při provozu, kdyby daly jedna třeba 3,3V, vešlo by se jich na ten zdroj asi 8 - 13 kusů (pokud je budeš rušit z jedné rampy, můžeš doplnit druhou), ale vždy je třeba počítat s nějakou tolerancí, napětí zdroje nemusí sedět přesně podle popisu.
docela se mi to libi, ale chtelo by to videt v realu....
ja ted vyrabim hlinikovy kryt a do nej vlepim LED pasky, az budu mit hotovo nafotim....
ja kvuli vlhkosti v byte nemuzu mit akva otevrene
0 24.06.2013 22:35 JosefVavra – led osvětlení
velikostně budem dělat od 2 do 6 trubic v délkách 60,80,100cm a s možností zabudování počítače pro stmívání
výhodu vidím v tom že po degradaci osvětlovacího tělesa se vymění pouze trubice ( stejně jako zářivka ) a nemusí se měnit všechny moduly za nesmyslné finance
pak další předností je 12v
0 24.06.2013 22:30 JosefVavra – led osvětlení
a nyní rozsvícené , sloužit bude pro chov Artemie ( mám pro ní slabost )
0 24.06.2013 22:29 JosefVavra – led osvětlení
Moje dítě
akvárium má rozměr 60x30x30 (standard) osvětlení je závěsné s větráčkem pro udržení teploty 25c , kryt z Alu 1mm s reflektory
led trubice 2x 6,5w 7000k a 630-660nm
v luxech na dně akvária 1980 luxů
To je jednoduché:
1) proud, který potřebuješ, např 1A
2) rozsah napětí, např 20 - 35V
Tedy zda se série požadovaného počtu diod např. 10 diod x 2,98V každá (XM-L při 1A, při jiných proudech je napětí jiné), tj 29,8V, vejde do rozsahu proudového zdroje, např 20 - 35V. To je ten parametr, který zdroj mění, aby udržel konstantní proud. Čím větší má rozsah, tím víc můžeš měnit počet diod, ale nejvyšší efektivitu mívá při vysokém zatížení.
Maximální výkon zdroje bývá uváděn často orientačně, např. "2 - 4x 3W LED", ale přesně ho spočítáš vynásobením proudu a maximálního napětí - v tomto případě 35V x 1A = 35W, tobě ale při 10 diodách pojede na 29,8W.
Sice asi chápu, že je to nějaký driver, ale pro nás amatéry je tohle prostě složitý, když člověk nerozumí ani těm základním věcem. Já taky nevím, co mám u těch driverů sledovat. Jestli V, W či A...
Ale jo, mimochodem pro zájemce, ta licna se prodává jako "solder wire", ale spíš jsem to myslel tak, že 99% rybičkářů dá přednost hotovému polotovaru před přístupem - návrh dps, výřez, odleptání, odvrtání, osazení, zahoření, zjistit, proč to nejede a zpátky na začátek
.
S temi SMD v amaterskych podminkach existuje finta. Prilozi se na desku kam patri, a zasype se to par zrnky kalafuny. Ty se pak rozleji pajeckou, tim se to zafixuje na miste a lze to pustit (uvolnit si ruku). No a pak uz se pretahne jedna strana cinem, a pak ostatni (zde jen druha). Vsechno je to slite dohromady, takze se vezme licna, prilozi a po prohrati sama odsaje vsechno, co tam nepatri (kdo pro to nema cit, klidne i na nekolikrate). Na zaver se to jeste muze znovy prejet hrotem pajecky. Vsechno se to stale dela se slusnou vrstvou kalafuny, takze se nic netrha, neprehriva, neodlupuje a po odsati prebytecneho cinu se pod tou kalafunou nic ani nesleva dohromady... Takhle lze pripajet vyvody s rozteci 0.5mm a sirkou 0.25mm i v domacich podminkach. Lze to i trafopajkou, ale prece jen to chce radeji pajeci stanici s nastavenim teploty. Povazuji ji za neco takoveho, jako mit doma elektrickou vrtacku, stejna nutnost. A cena je srovnatelna (lze si vybrat v sirokych mezich cen i kvality).
A abych nezapomel. Ze je to takhle zaflakane kalafunou hnusne. Lze to snadno umyt v perchloru (je bajecny, ale bacha, zere nektere plasty a zdravi prospesny rozhodne neni), nebo isopropanolu, a nebo hodne amatersky lihem, staci i obycejny denaturak. Po umyti se budou mozna nekteri z Vas divit, co dokazali
.
Jeste doplnim, kdo neumi pajet, pouzivejte poradne mnozstvi kalafuny, jde to pak snadno a pak to po sobe umyjte (celou desku). Profikovi staci i tavidlo obsazene v trubicce cinu, ale kdyz to po sobe umyjete, rozdil v tom jak se to delalo, nepozna nikdo.
SMD švába asi málokterý čtenář rybiček ocení, i tak mám někdy pocit, že přesvědčit někoho, aby připájel pár drátů, je nad moje síly
.
Pokud někdo má třeba od noťase, tiskárny, externího disku nebo i PC (u ATX stačí propojit 2 piny) a pod. výkonný stejnosměrný zdroj, mohl by ho použít k napájení LEDek konstantním proudem, pokud za něj pověsí spínaný zdroj, který ho umí regulovat - něco jako tohle
www.ebay.com/… . Vstupní napětí z vašeho zdroje 7~35 V, minimálně o 2 volty větší oproti výstupnímu, to je nastavitelné 1.25~30 V, nastavitelný výstupní proud 0-3A (dělají i 5A
www.ebay.com/… ), výkon 15W bez chladiče, 25W s chladičem.
Přiznám se, že jsem to ještě nezkoušel, experti nechť se kriticky vyjádří
.
0 24.06.2013 08:28 Vstrom [82] - Malawi Já jsem původně chtěl koupit ty led pásky 5050, ale abych do vody dostal více lumenů, tak bude asi lepší koupit nové Cree XM-L ledky, jelikož chlazení pro ně mám (dva 167 cm dlouhé, široké 10cm a hluboké 5mm ALU profily, chlazené dvěma větráky 92 mm).
Jelikož koukám i na spotřebu el. energie, tak nechci nic, co bude mít spotřebu vyšší jak 100W, proto jsem zvažoval led pásky, kam bych dal cca 5m (70W) což je asi 5000lm, ale nevím, zda je to dostatečné. Teď používám čínské power ledky 3W (20ks), které budou dávat dohromady asi 2500lm a ničemu se pod tím nedaří a všechny kytky hynou. Podle tabulek od Viktora bych tam měl cpát cca 8000lm. Takže uvažuju, že menší rampu (9ks 3W led – cca 1100lm) nechám a navíc větší rampu s 11ks led vyměním za 11ks Cree XM-L, které by při 1,5A dávaly 7000 lm, což by asi byl obrovský skok kupředu, ale je zase větší problém sehnat nějaký zdroj k těmto ledkám za normální peníze.
Co se týče květin, nechci nic náročného, jen aby tam rostly nějaké tuholisté květiny, které nebudu muset pořád každý týden stříhat a hlavně se bojím, aby se neobjevila všude na skle zelená řasa.
Takže teď babo raď…
Napěťový zdroj jsem použil, jelikož jsem ho měl už doma. V pátek mi dorazili proudové zdroje. Na ně to teprve předělám.
To: ViktorX
akvárka předělávám tak často, že i změna umístění světla je pro mne důležitá.
Pro mne je hlavní ušetření proti T8 zářivkám. Které jsem tím už úplně nahradil.
Moji variantu ber jako možnost třeba pro malého kluka, který si chce udělat světlo pro akvárko.
Když jsem si spočítal kolik bych musel dát za zdroje pro Cree, chladiče, atd. tak se mi to nevyplatí. Vidina úspor za 3-5 let je pro mne momentálně k ničemu. Nehodlám se honit za nesmyslnýma LM/L. Pokud se mi akva přijde málo osvětlené přidám světlo, nebo změním uspořádání(pozice) Ledek na krytu.
3W LEDky jsem si pro sebe zvolil jako výkonový strop k použití chladících desek s tenkou vrstvou hliníku menší než 1mm z čehož mám celý kryt.
sasula napsal: Jedna lEDka mne stála 10kč(včetně star plate). Za jak dlouho prosvítím rozdíl proti těm tvým Cree?
Nesmyslná otázka, i zadarmo jsou drahé.
Rozdíl 342 Kč ročně úspora ve prospěch Cree XM-L na provozu osvětlení, to je důležité. I kdyby to byly jen ty ca 200,- ročně, za ty prachy si je koupíš, po roce jsou splacené, a pak ti každý rok uspoří dalších 200,-, které by propálily ty číny.
Já osobně bych to řešil takhle :
Cree LED 4 kusy:
1 kus 443lm při 2,98V*1A = 2,98W
4 kusy, celkem
1772lm/11,92W (148lm/W)
5Kč x 0,01192kW x 15h x 365dní =
326 Kč ročně provoz
Číňani údajně 546 Kč ročně provoz, takže
rozdíl 220,- ročně úspora na provozu, za 2 roky je mám zaplacené - akvárko si pořizuju na dýl, a osvětlení o něčem jiném, 88lm/W u těch tvých je z říše snů. Fakt to chce datasheet, problém je v tom, že neplatí "čím vyšší teplota světla, tím víc lumenů", nápověda viz obrázek.
pro moje pokusy je rozdíl dát 0,5$ za kus nebo 5$ za kus ledky. Když zničím padesáti centovou ledku, tak mi to je jedno, u té za kilo už ne.
Ano, k tomu jsou ty LEDky dobré. Ale neber to tak, že chci nějak napadat tvé řešení,
Ale pokud se budeme bavit o reálné návratnostichci jen osvětlit tu návratnost, jinak ať si každý svítí čím uzná za vhodné
.
to: laKatos Díky
Napajet LEDky zdrojem napeti neni uplne vhodne, LED se napaji zdrojem proudu, takze se nastavi spravny proud a napeti na LED je jen vysledek. Ze se LED pasky napaji 12V je vysledkem toho, ze maji na pasku predradne odpory a je to tak udelano prave proto, ze zdroj napeti 12V je snadneji dostupny nez zdroj proudu a funkci napetoveho zdroje chape snad uplne kazdy - zkratka z duvodu snadne pouzitelnosti pokud mozno kymkoli a kamkoli.
Samozrejme linearni zdroj proudu ma vykonove ztraty, topi, takze se pro vetsi vykony muze vyplatit to resit spinanym zdrojem. Spinany zdroj proudu ma jednu nevyhodu, pomalu reaguje na zmeny zateze, ale to zde vubec nevadi, protoze napeti na LED se meni pomalu (treba s jejich ohrivanim).
Teď do akvárka svítím 20W a 1760lm. původní zářivkovou rampu jsem komplet vyhodil, a změnil umístění ledek (cca 1. 1/3 - 1. 1/2 (cca 2/5)akvária) tak nedosvicuju už ničím jiným.
pokud najdu kam mi dcera zase schovala foťák tak to vyfotim, a dám sem. a klidně k tomu dám i Exif informace pro porovnání.
Těch 80% jsem tam dal z důvodu obecného pesimizmu vůči Made in China LED.
na druhou stranu tím že do nich pouštím 3,3 V a ne 4,2 V tak je spotřeba 2,49 W na ledku.
tím je roční provoz za 546 Kč na celé akvárko.
s tou svítivostí bych počítal i přes 200lm(220lm), jelikož teplota je 10000K.
takže tam mám 1760lm z cca 20W.
Jedna lEDka mne stála 10kč(včetně star plate). Za jak dlouho prosvítím rozdíl proti těm tvým Cree?
hodnoty co jsou v tabulce jsou ty které tu teď mám. Proto počítám 546 a ne 690 ročně.
A hlavně 2KS silnějších led by nesplnily můj požadavek dostatečné rozprostřeného světla a tvořili by čistě dvě bodová světla. Takže bych tam zase dal víc těch led a pokud budu chtít shodně rozstříštěné světlo jako teď.
pro moje pokusy je rozdíl dát 0,5$ za kus nebo 5$ za kus ledky. Když zničím padesáti centovou ledku, tak mi to je jedno, u té za kilo už ne.
Bavil jsi se o malawi?
nebo o akvariu s výškou 70cm bez plovoucích rostlin a dlouhých nezastinujicich rostlin s hustým rostlinnym kobercem ? To jsi asi taky nemyslel ze?
Uvedl jsem low-tech akvarium a nesedí tvůj výrok ze bude stačit pulovicni lm. Ano v toho malawi možná bude oněch 7500lm pro 1000litrove akvarium dostacujici.
Edit: prosím te můžeš mi sečíst kolika waty a lumeny svítis do sve juwel rio 240-low-tech. Dekuji
ViktorX: chválím tě za neustále vysvětlování srovnávání a prepocitavani různých typu ledek a následně prosazování jak lze lehce dosáhnout úspor při značkových ledkach.
Také se nehádám, ale uvedu příklad. Účinnost ledek 80% by byla na nobelovku
, ale asi myslíš že by mohla být 80% z max. 240lm, tj 192lm, tak data z tvé tabulky srovnáme s Cree.
Tvoje LED 8 kusů
1 kus max. 192lm při max. 4,2V*0,75A = 3,15W
8 kusů, celkem
1532lm/25,2W (61lm/W
)
5Kč x 0,0252kW x 15h x 365dní =
690 Kč ročně provoz
Cree LED XM-L z odkazu níž, jen 2ks aby vyšly levně :
1 kus 791lm při 3,18V*2A = 6,36W
2 kusy, celkem
1582lm/12,72W (124lm/W)
5Kč x 0,01272kW x 15h x 365dní =
348 ročně provoz
Rozdíl
342 Kč ročně úspora ve prospěch Cree XM-L, i kdyby se odhad od reálu lišil v desítkách procent (třeba kdyby to místo U3 byl T6, snížila by se sv. tok o 12,5%), netřeba další komentář.
Proč ne, bohužel nabídka 2A zdrojů je zdá se bídná...
Nehádám se. Ale pokud se budeme bavit o reálné návratnosti tak jsem ti udělal menší tabulku o ledkách v mém 240L akvárku.
I když bych počítal 80% účinnost ledek tak se dostávám na pro mne dostatečných 1408 lm
což je možná mizivých 7 lm/L, ale světe div se. Mne to stačí množství světla odpovídá či mírně převyšuje 39W T8 zářivku bez reflektoru, pouze se zrcadlovou fólií v originál JUWEL krytu (obsahuje 2 zářivky).
to:laKatos nikde jsem nemluvil o High tech akváriu.
Pokud budu svítit do akvária s čistou hladinou bez plovoucích rostlin a bez dlouhých zastiňujících rostlin bude mi stačit bohatě méně než poloviční množství LM na litr.
A nebylo by lepší použít víc slabších zdrojů najednou?Mělo by to i výhodu v možném rozsvěcení jednotlivých diod.
Je to bída, našel jsem jen tohle...
www.ebay.com/… , třeba najdeš něco lepšího.
Nemyslím si že 15000 lumenu je pro 1000litrove hi-tech akvárium dostatečně (pro rostlinné tedy ne) i díky zdejšímu vzorečků (výpočtu)
Jasně,já beru tu mou 10-ti w z hlediska toho,že na mé potřeby svítí až moc a popravdě řečeno mě při koupi(za tyhle peníze) ani tak nezajímala nějaká svítivost...,chtěl jsem jí jen vyzkoušet.Ale bude brzo vyměněna za RGB a ta půjde regulovat.
Spotřeba/cena je bez uvedení svítivosti nic neříkající údaj, problém takových LED je v tom, že nedosahují ani svítivosti zářivek, takže je to levné ale neefektivní.
to:sasula těch 240lm/3W u číny bych ti přál, to je údaj prodejce nebo z datasheetu? V mém je u číňana 160 - 180 lm, viz níže. Fór je v tom, že s špičkovou LED máš oproti zářivkám, nebo lacinejm číňanům poloviční spotřebu, snadno si pak spočítáš, za jak dlouho se investice vrátí a zda to má smysl. V mém odkazu níže je Cree XM-L něco přes 100,-, navíc v mědi, a to už mi přijde sakra zajímavé.
"10W led za 200 plus posta KUS"?
Já 10W led koupil na ebay za cca 40,-kč(RGB za 50,-)
Zkusim to příští týden,teď jsem na chatě(a pak dám vědět)
Uznavam ze znacka je nekdy dulezita, ale pokud jsem schopen koupit 50x 3W Bila LED za cca 500kc i s postovnym domu. coz mam 150W tak mi to pripada ze se mi nevyplati brat tu 10W led za 200 plus posta KUS.
i kdyz bych je po pul roce mel vzit a vyhazet(stejne bych se v tom zase vrtal a predelaval) tak mi investice cca (15 * 200 = 3000) nezda byt dost koser. Ano budou mit horsi ucinost... i kdyby z te 3W 200Lm (ja kupuju 220-240lm/3w) tak se na stejnou svitivost dostanu urcite daleko levnejc. a jeste k tomu mam to svetlo vice rozlozene po akvarku tak jak chci.
a na stejnou svitivost se dostanu 75 ledkama(dokonce na vetsi jelikoz jsem pocital 200Lm) pri max ucinosti 62 Ledkama
Ale to pocitam se silenosti 15000LM coz je podle tu pouzivaneho propoctu pouzitelne 1000L akvarko.
pokud mam leky na 1000L akvarko za cca 750kc plus zdroje, tak se to dle mne tedy vyplati z te ciny...
Stejne vsichni co tu mame ledky je mame jen z duvodu ze jsme hracickove a proste se s tim chceme vyblbnout.
Přidat reakci
1 ...... [73] ...... 160 161
Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 256432x