Výkonné LED čipy, CREE, COB, apod.
Ak by som mohol pár poznatkov k spomínaným LED pásom. Pri zmene originál Juvel Led som vyskúšal viac druhov s rôznymi čipmi, pričom ich bolo osadených 60 - 120 - 240čipov / m. Nakoniec som skončil pri spomínaných V-tac. Či majú deklarované množstvo lumenov neviem, nemám to čím zmerať. Robím si však porovnanie cez fotoaparát - umiestnim ho 1m pred AQ, nastavím danú clonu a čas a pri polovičnom stlačení spúšte mi na displeji ukáže hodnotu EV. Keď ku tomu pridám vnímanie osvetlenia, tak sa najviac približujú normálnemu vnímaniu farieb. Pre ilustráciu mám fotené J240 postupne ako išiel čas s originál svetlom, s bežnými LED a od cca polovice r.2020 a V-tac.
Každému vyhovuje niečo iné, pre mňa je zatiaľ dané riešenie OK.
Edit: Ešte jeden údaj - 1m V-tac pri 12V meraný prúd 1.79A - takže nejakých 21,5W
Si si istý tými lumenmi a watmi? Dal si link na pásik 18W-3000lum/m (167lum/w - čo je veľmi vysoká hodnota ak je reálna). Dohromady si na písal 2x90cm=3m ...
Koľko svietiť, t.j. lumeny/ hodiny záleží od použitých rastlín a hĺbky AQ, ale to už je iná téma a na najlepšiu kombináciu časom prídeš sám. Ešte jedna skúsenosť - u napájacieho zdroja by mala byť dostatočná rezerva výkonu / minimálne 20 - 30% / aby sa nepreťažoval, väčšinou je umiestnený v skrinke, takže v uzavretom priestore a teplo mu moc neprospieva. Ja mám ceľkový príkon všetkých svetiel cca 75W a používam 180W priemyselný spínaný zdroj.
neplanuju programovatelny stmivac, takze by to muselo svitit furt
Modrú a červenú pridávam aj ja - na pár hodín a iba na 40% - prakticky tým končím večer a vypínanie svetiel.
ok takze misto teple kombinaci denni a studena. Ma pak smysl davat toto
eshop.ledsolution.cz/… pro lepsi rust rostlin (je tam spektrum modra a cervena) nebo je to uz zbytecne?
Osobne som menil na Juwel 240 LED trubice - nedajú sa regulovať, za
www.ledakcia.sk/… . Mám tam jednu studenú bielu a jednu dennú bielu pustenú na 60%. Podľa prezentovaných parametrov je 3000lm/m pri 18W. Pri vysokom CRI >95 sú farby OK.
Ahoj, len ťa upozorním na teplú bielu. Ja som osadil teplú, dennú a studenú /tie isté pásiky z 123led.sk/. Tá teplá išla okamžite preč - veľmi nepríjemný oranžový nádych /celé akva/.
Ako jediná bola zabalená iba v gripe a popísaná fixkou /ostatne v nepriehľadnom antistatickom sáčku s vytlačeným štítkom/ - mohli poslať omylom superteplú /nevedeli potvrdiť tak som kúpil studenú bez poštovného/. Ale aj tá denná už má nádych mierne do žlta. Najprirodzenejšia mi príde studená.
Keď použiješ rovnaký výkon ako pri žiarivkách, tak by si mal mať asi 2x viac svetla a viac /podľa toho či si mal reflektory.../
myslel jsem ty w/l pro zarivky. ted mam 0,3 a chtel bych 0,6 zarivkoveho ale v ledkach. Tim setupem co jsem poslal to je 0,3 w/l ledkoveho, lm/l 27 cca. Samozrejme pocitam se stmivacem, tekutxm uhlikem a hnojenim. Proste prechod z low tech na semi tech.
Když si započteš téměř o polovinu vyšší účinnost oproti zářivkám, tak to budeš mít solidně přesvícený, zkus si to přepočítat spíš na lm/litr... Moje LED rampa dá až ~0.3 W/litr (150 W na 450 litrů) a je to moc, tak jedu jen na 40 % výkonu a stejně bojuju s řasami.
0 15.10.2021 15:48 Dan – LED do 200 litru
Zdravim,
chtěl bych překopat 200 litrove akvarko ze zářivek na LED. Zařivkový system po 13ti letech odchází plastové patice se začínají rozpadat.
V současnosti svítím 0,3 W/l a chtěl bych jít s ledkama přibližně na 0,6 W/l. Ale teď nevím jak to provést a spočítat. Uvažoval jsem o tomto postupu:
eshop.ledsolution.cz/… s tím že bych dal 2x 90 cm teplá bílá (dohromady 2200 lm), 2x 90 studená bílá (2200 lm) + 90 cm LED pro rostliny (lm neuvádějí, predpokladam kolem 1000 lm), dohromady teda kolem 5400 lm a 60W. LED čipy jsou 2835 SMD Sanan. Dopočítat se u tohoto PAR se mi nepodařilo. Myslíte že tohle řešení bude ok nebo ne? Diky moc za rady
Starší reakce
Asi ty první, ostatní jsou dělané na ty větší čipy a úhel by neseděl.
Starší reakce
Doma se mi válí toto, jestli by byl zájem, mám to navíc i v krabičce.
www.aquario.cz/… www.aliexpress.com/… - tohle se da upravit stejným způsobem, jako TC420, tj. vytáhnout PWM signál z MOSFETu. Nějaký čas jsem to pro manuální regulaci používal a fungovalo to ok.
Mne stačí aj niečo jednoduché s potenciometrem.Ten TC by som asi nevyužil.
Dá se TC420 s touto úpravou, za pár korun plně funkční, provozuji to na více akváriích
www.tc420.net/… Zdravím,akú reguláciu jasu s PWM použiť pri prevodníku LDD1500L?
Hladám niečo podobné:
www.aquario.cz/…
Môže byť aj čína
Starší reakce
Včera jsem se konečně dokopal k namontování ochrany proudových nárazů zdrojů pro LED. Při výpadku elektřiny a následném nahození mi padal 3x25A hlavní jistič (což je zvlášť nepříjemné, když je člověk např. na dovolené). Některé zdroje mají proudový ráz ve stovkách A, mám doma už 3 a zdá se, že ochrana funguje
Konkrétně je to Mean Well ICL-16R/L (dle provedení), je to termistor s překlenovacím relé, pokud má někdo podobné problémy (mě to dělá řada HLG zdrojů, se kterými jsem jinak spokojen), mohu doporučit - ani cena mi nepřijde nijak přehnaná, vzhledem k provedení.
Starší reakce
Podívej se, jestli třeba někde poblíž nemáš firmu, co dělá eloxování hliníku apod.
Povrch je původní.
Hmm...hezké. A ta povrchová úprava? Původní nebo jsi si to taky nějak svépomocně?
U AL 60x30x30x3 mm ty díry jsou tam dodatečně vyvrtané.
Já to mám naopak, jelikož je tohle moje první akvárko, tak nemám zkušenosti se světlem mimo kryt
.
Zapouzdřené LED-pásky odešly snad po půl roce, to ty XT-E vydržely minimálně pět let. Poté co jsem je začal měnit, jsem ty nové už přestříkl lakem. Ale zatím je tam mám jen asi dva roky, to je ještě brzy na hodnocení, jestli to problém vyřešilo.
Já jsem si říkal, že mi ještě nikdy žádný neodešel, ale neměl jsem žádné LED světlo v krytu, takže vlhkost nemusím řešit.
Ano, přestříknout kvůli vlhkosti. Já mám krycí skla a přesto vlhkost proleze a pak kondenzuje na plechu i diodách. Použil jsem tohle:
www.gme.cz/… Ad vaclav: Díky za inspiraci. Tyhle profily vypadají dobře, takhle nějak bych to možná svedl udělat a přichycení na boční sklo bych asi taky uměl vyřešit. Jaké jsou to profily, prosím Tě? Upravoval jsi nějak povrch nebo jsi je již takovéhle hezké koupil?
Ad Jason: Díky za nabídku. Pouvažuji o tom, ozval bych se Ti. Musím promyslet mechanickou konstrukci, protože nemám kryt, tak to musí v obýváku vypadat hezky.
Ad Jarry: Tyhle profily jsem našel, jen mě trochu odrazoval nevábný povrch. To by chtělo nějakou povrchovou úpravu. Zvážím to.
Ad kofejn: Tím lakem se musí přestříknout kvůli ochraně proti vlhkosti nebo kvůli čemu? Já je budu mít nad krycím sklem otevřeně - bez krytu. Je fajn vědět, že je lze ztlumit až na minimum. Právě jsem se chtěl zeptat, jestli je půjde v případě potřeby provozovat jen na třeba třetinovém proudu.
Všem Vám děkuji za inspiraci. Právě ta mechanická stránka věci (konstrukce tělesa a umístění nad akvárium, aby to dobře vypadalo) je pro mě asi jediný opravdový oříšek, pač takovéhle návrhy mi zcela od ruky nejdou, abych to pak dokázal taky spolehlivě vyrobit
. Díky.
Udělal bych 1-2 rampy z cca takového profilu
www.ehlinik.cz/… Lepení ok, i přilepený čip jde sundat a dát tam jiný
Barvu bych volil podle toho co preferujes a co ocekavas od toho svetla. Vzdy jsem rad pouzival kombinaci teple a studene (50:50) ale ted se mi vice osvedcila (ciste muj nazor) 80:20 (prevaha studene).
Na pasivni chlazeni pouzivam hlinikovy protiskluzovy (slzickovy) plech - myslim ze mam nejakou 3-4mm. To uz solidne odvadi teplo. Z posledni stavby svetla mi ho dost zbylo, kdyby jsi potreboval tak daruji
Díky za odpověď. Těch XT-E modulů jsem si nějak nevšiml. Zkusím je.
Jen jak s tím experimentovat? Mám prostě na chladiči nějak vyměňovat různé odstíny modulů, než dosáhnu požadované barvy? Plánoval jsem je nalepovat.
Intenzita nastavitelná bude, už se na tom pracuje. Uvažuji, že bych vždycky trojici modulů mohl dát na alu profil pro pásky. Tak bych měl max 15W (reálně to bude možná třetinový až poloviční výkon a ne všechno půjde do tepla) na půl metru. Když se dívám, že ty profily pro LED pásky odvedou kolem 28W/m, tak bych mohl mít chlazení být s dostatečnou rezervou, ne?
Asi bych volil XT-E čipy, určitě bych udělal světlo regulovatelné - jakkoliv, ale aby bylo možné ladit intenzitu. K té barvě - mě přijde 6500k už moc studené, koupil bych i teplejší bílou a trochu experimentoval. Měl jsem světlo s 10ks XT-E na hliníkovém U profilu a nevyžadovalo to žádné aktivní chlazení, když byl max proud 700mA.
Ahoj. Chtěl bych se zkušenějších zeptat, na jakých čipech je v současnosti rozumné postavit vlastní domácí osvětlovací rampu. Chtěl bych osvětlit malou nádrž s rozměry hladiny (dxh) 55x35cm. Momentálně je to low-tech, do kterého svítím trubicemi T5 2x14W s nějakými chabými reflektory. Světelný tok odhaduji kolem 1500lm.
Chtěl bych si udělat vlastní osvětlení, které by bylo variabilní. Neplánuji výrazně nižší světelný tok než je tam teď. Spíš uvažuji, že bych tam časem začal používat CO2. Proto bych chtěl, aby se to osvětlení dalo škálovat až do 3000lm. Chtěl bych, aby bylo ve všech místech podle možností stejnoměrné, takže bych asi dal víc modulů s menším výkonem a držel je na uzdě. Barevně jsem u těch zářivek zvyklý na 6500K a chtěl bych něco, u čeho bych dosáhl podobnou barvu (ač si uvědomuji limitace LED).
Dovolte mi, prosím, zeptat se na vhodné moduly. Když jsem to kdysi plánoval, zdály se mi nejvhodnější cestou CREE XP-G2. Je to pořád rozumná volba nebo jsou již nějaké moduly, které by byly vhodnější (účinnost při podobném toku, podání barev)?
Když chci dosáhnout takovou denní bílou barvu, kolem těch 6500K, mám je nějak kombinovat s nějakými barevnými moduly nebo stačí pouze tenhle jeden druh?
Uvažoval jsem asi o 9 kusech stejnoměrně rozmístěných nad nádrží. Myslíte, že je to pro takovouhle velikost akvária přehnané? Chtěl bych mít to osvětlení trochu výš nad hladinou, hlavně kvůli údržbě, abych měl trochu prostoru. Taky mi nevadí, že po stranách bude světlo "utíkat" mimo nádrže, spíš naopak, akvárium místnost docela příjemně "přisvětlí." Používám krycí sklo a opravdu bych chtěl, aby to osvětlení bylo co nejvíc stejnoměrně rozptýleno. Myslel jsem, že víc modulů na nižším výkonu snadněji uchladím než méně modulů, které pojedou naplno.
Díky za jakékoliv názory a hezký den.
Starší reakce
derata napsal: No však, právě proto že zákony platí, tak když něco vypočítám a nakonec to i naměřím i "hloupým" multimetrem a třeba i při různé regulaci PWM signále.
Keď myslíte...
No však, právě proto že zákony platí, tak když něco vypočítám a nakonec to i naměřím i "hloupým" multimetrem a třeba i při různé regulaci PWM signálem, tak to prostě něco říká o přesnosti toho měření
. Minimálně v daném typu obvodu a zapojení. Nakonec i na VŠ jsme vždy při měření první uvedli teoretické předpoklady, následně výpočty a poté vše ověřili měřením.Stále mohu měřit DC proud před LDD i když se zapojí PWM a ověřit to tak dvakrá, tažkže nemám důvod nevěřit svému multimetru.
Motory jsem nikdy neměřil a jinde se klidně mohou jakékoli nepřesnosti uplatnit mnohem více...
derata napsal: Chyby měření jsou mi dobře známy, ale prostě nesouhlasím s tím, že pokud to změřím jak říkáte "obyčejným" měřákem, tak měřím kraviny v těch tolerancích co zmiňuješ.
Tie "kraviny" teda nemám z vlastnej hlavy, kdesi som kedysi narazil na článok, kde chlapík publikoval reálne namerané dáta a chybu počítal z nich. Veľkosť chyby merania výrazne závisí na striede a ja mám v hlave už len približné maximálne chyby.
Každopádne, keď som to čítal, tak to plne korešpondovalo s princípom merania digi prístrojov. Aj pre iných:
+ "bežný" digi jednoducho odčíta X vzoriek a vypočíta a zobrazí ich priemer (jednoduchá matematika, lacné)
+ TrueRMS to robí podobne, ibaže počíta (zjednodušene) priemer druhých mocnín a zobrazí jeho odmocninu (náročnejšia matika, drahšie)
+ JS TrueRMS meria JS aj striedavú zložku a výsledok kombinuje (konštrukčne i mat. zložitejšie, najdrahšie)
Aj bežný digi môže zobraziť hodnotu presne, ak sa trafí do správnych okamihov, ibaže to je ako so stojacimi hodinami -- i tie dva krát denne ukazujú presný čas, ak však nemáte etalón, neviete kedy...
Tedy předpokládám, že tam má být 1000 mA (+- účinnost zdroje) a pouze ověřuji zda to tak je a pokud tam obyčejný měřák naměří 997 mA, tak pochybuji o tom, že tam je 750 nebo 1250 mA a můžu se přiklonit k závěru, že měřák měří dostatečně přesně.
Účinnosť LDD má s výstupným prúdom pramálo, ale áno, môžete dôverovať zhode údaja z dokumentácie s nameranou hodnotou. Najmä, ak PWM nie je zapojené/použité, ono ten výstup potom nebude impulzný. Ale, ako ste si už aj sám uvedomili, vôbec to nie je dôležité. A hlavne, nemôžete túto zhodu zovšeobecniť na všetky merania.
Ide len o to, aby ste pochopili, že Kirchhoffove a Ohmove zákony platia, ibaže v praxi nemusí byť až také jednoduché dopracovať sa k správnej hodnote, pretože pri nesínusových a nejednosmerných priebehoch je za tým kopa premenných a zložitá matika (na ktorú si už netrúfam). Jednoducho, ak Vám to nevychádza, nie je chyba v zákonoch, ale vo vstupoch výpočtov.
Mimochodom, Fourierov rozvoj impulzného signálu sme na škole počítali a učili sme sa (pred cca 30 rokmi), že prekmit, ktorý vzniká pri spätnom zostavení, je nedostatkom tejto analytickej metódy. Dnes sa už vie a bolo dokázané, že ten prekmit reálne vzniká aj v praxi, len vtedy sa to ešte nedalo zmerať... Toľko k rozdielu medzi teóriu a praxou...
Samozrejme, zbytočne predimenzovaný zdroj znižuje účinnosť napájania (aspoň väčšinou) a zvyšuje nároky na kabeláž. Na druhej strane, prehnané šetrenie môže spôsobiť problémy pri zapnutí, kedy treba počítať minimálne s dvomi vecami:
+ štartovací prúd LDD, krátkodobý veľký náraz
+ štartovací prúd LED, trvá dlhšie a je malý
Tak o tom je i diskuzní fórum a všechno to je o rovnováze všeho. Mi šlo hlavně o to, ať zbytečně nepředimenzuji zdroje, když nemám v plánu dávat LDD 10 LED.
Tak tohle je přesně to, co se mi na akvaristice líbí. Chemik může do zblbnutí řešit chemii vody, elektrotechnik může do zblbnutí řešit proudy v LEDkách, reálnou a imaginární složku odběru atd., biolog může do zblbnutí řešit nitrifikační a denitrifikační bakterie a všechno to do sebe nějak zapadá a vzájemně si to nepřekáží, prostě
Jedem das Seine...
jo jo,
já jsem blbec teoreticky sčítal špatné proudy podle Kir. zákona a proto jsem byl zmatený z toho. Jsem 10 let ze sš a od doby jsem to nepotřeboval, tak mě to snad omlouvá. Pro mě to je podstatné z hlediska dimenzování zdroje.
Každopádně si stojím za tím, že ty měření nejsou s přesností +-25% protože to jednoduše ověřím jak výpočtem tak datasheety.
Ak je chyba merania +-25 % a Vy nameráte 1000 mA, tak je skutočná hodnota niekde medzi 750 a 1250 mA, ak je skutočný prúd 1000 mA, tak Vám pri rovnakej hodnote ukáže tiež niečo medzi 750 a 1250 mA. S takým roztylom jednoducho nemožno robiť žiadne závery, a poslúži len na ukázanie relatívnch hodnôt, čiže stúplo/kleslo. Nič viac...
Chyby měření jsou mi dobře známy, ale prostě nesouhlasím s tím, že pokud to změřím jak říkáte "obyčejným" měřákem, tak měřím kraviny v těch tolerancích co zmiňuješ. To je teorie, ale praxe je tady trochu jiná.
Rozdíl je hlavně v tom, že jak píšeš
Vy nameráte 1000 mA, tak je skutočná hodnota niekde medzi 750 a 1250 mA, ak je skutočný prúd 1000 mA, tak Vám pri rovnakej hodnote ukáže tiež niečo medzi 750 a 1250 mA
Pokud bych měřil na "slepo" tak souhlasím, že se musím řídit striktně odchylkami a netuším co jsem naměřil. Ale já tady měřím LDD s výstupním proudem třeba 1000 mA a předpokládám, že Mean Well to má laboratorně změřeno přesně. Tedy předpokládám, že tam má být 1000 mA (+- účinnost zdroje) a pouze ověřuji zda to tak je a pokud tam obyčejný měřák naměří 997 mA, tak pochybuji o tom, že tam je 750 nebo 1250 mA a můžu se přiklonit k závěru, že měřák měří dostatečně přesně.
Navíc se taky můžeme bavit o tom, že PWM signál není vůbec zapojený.
A i když bude, tak ty odchylky nejsou tak velké prostě.
Takže s tím měřením bych to neviděl tak černě, ale klidně to hodím klukům na univerzitu ať to přeměří certifikovanými přístroji.
Se zbytkem souhlasím. Kirch. zákony si matně vybavuji ze školy a tady jsem udělal chybnou úvahu, kdy jsem sčítal proudy na výstupu LDD a předpokládal, že součet proudu na výstupu LDD je minimum, které musí být schopen dodat napěťový zdroj, což není samozřejmě pravda a je to ovlivněno počtem LED na LDD. Moje chyba a během měření mi to došlo
K tomu počtu LED a LDD - já myslím, že to Derata myslel správně, možná došlo spíše k nepochopení.
"napěťovém zdroji stoupá zátěž (protékající proud) podle počtu zapojených LED na LDD a ne podle počtu paralelně zapojených LDD"
vs
"Ak teda na výstup LDD pripojíte viac LED, musí zvýšiť napätie aby zachoval výstupný prúd. Tým stúpne výstupný výkon, a teda primerane stúpne aj jeho príkon, a teda stúpne odoberaný prúd"
Za mě je to jinými slovy řečeno v podstatě to samé, v prvním případě možná ne zcela přesně, ale výsledek je stejný, tj. nezáleží na počtu LDD, ale na součtu LED do LDD zdrojů připojených
Cetl jsem to rano cestou do prace. A na to ze jsem byl myslenkama jinde jsem se nestacil divit a hned me to probralo. Nicmene jsem uz nestih odpoved a podal vysvetleni se zakony.Mas tri palce za vysvetleni . ja bych to tak hezky nenapsal
derata napsal: Proud je řízen PWM to ano, ale to je něco trochu jiného než měření AC proudu.
Problém je, že taký impulzný signál má obe zložky, ako jednosmernú tak i striedavú. Presnejšie jednosmerný signál, v zmysle elektrotechnických výpočtov, je signál s nulovou frekvenciou, tzn. jeho hodnota sa v čase nemení. Akonáhle sa hodnota mení (napr. aj zvlnenie zdroja), už sa nejedná o jednosmerný signál a treba rátať so striedavými zložkami podľa Fourierovho rozvoja.
Bežné (digitálne) meracie prístroje končia s chybou aj viac ako +-40 %, tie s TrueRMS dokážu chybu zlepšiť k cca +-20 %, špeciálne (označované DC TruRMS) dokážu chybu stiahnuť aj pod +-10 %. Na porovnanie, chyba merania JS hodnoty kvalitným merákom je pod 1 %. A že Vám to meranie sedí, budete sa diviť, to vôbec nie je dôležité...
Ak je chyba merania +-25 % a Vy nameráte 1000 mA, tak je skutočná hodnota niekde medzi 750 a 1250 mA, ak je skutočný prúd 1000 mA, tak Vám pri rovnakej hodnote ukáže tiež niečo medzi 750 a 1250 mA. S takým roztylom jednoducho nemožno robiť žiadne závery, a poslúži len na ukázanie relatívnch hodnôt, čiže stúplo/kleslo. Nič viac...
A jelikož je LDD převodník, tak logicky na napěťovém zdroji stoupá zátěž (protékající proud) podle počtu zapojených LED na LDD a ne podle počtu paralelně zapojených LDD.
Taký p. Kirchhoff s Vami nesúhlasí, a pretože poznám dva Kirchoffove zákony, no ani jeden Deratov, prikloním sa k nemu.
Ale vážne, 1. Kirchhoffov zákon hovorí, že súčet prúdov do uzla vtekajúcich sa rovná súčtu prúdov z uzla vytekajúcich. V tomto prípade to je zjednodušené tým, že do uzla vteká len jeden prúd (zo zdroja), takže veľkosť tohoto vtekajúceho prúdu je súčtom prúdov všetkých (paralelných) vetiev s LDD. Avšak pozor, nie prúdov na výstupe LDD, ale na jeho vstupe. Takže okrem spomenutého, treba aplikovať Ohmov zákon, Zákon zachovania energie a elektrický výkon.
Veľkosť prúdu na vstupe LDD nie je daná prúdom na jeho výstupe (ten je konštantný), ale napätím na jeho výstupe, presnejšie výkonom, k tomu treba zarátať účinnosť. Ak teda na výstup LDD pripojíte viac LED, musí zvýšiť napätie aby zachoval výstupný prúd. Tým stúpne výstupný výkon, a teda primerane stúpne aj jeho príkon, a teda stúpne odoberaný prúd, čiže ten prúd, ktorý z uzla vystupuje...
Inými slovami, ak zanedbám účinnosť LDD, je jedno, či rovnaký počet LED zapojíte do jedného LDD alebo ich rozdelíte do viacerých vetiev (každú so svojim LDD). Obe zapojenia majú svoje výhody aj nevýhody, ktoré súvisia s pracovným napätím, účinnosťou a spoľahlivosťou (jedna zhorená LED zhodí celú vetvu).
Takže, ak chcete zo svojich meraní robiť závery, naštudujte si najprv príslušné fyzikálne zákony a princípy, no a v neposlednom rade aj chyby merania.
Vypadají dobře ty zdroje na DIN, podle mě by měly k LDD jít, ale pro jistotu bych to ověřil, tenkrát jsem se také ptal na vhodný zdroj pro LDD a doporučili mi tu HLG řadu, tak od té doby používám jen ty. Tři fáze - asi je to zbytečné, zas taková zátěž to není (když budu počítat veškerou techniku, tak i u těch 1200l bych se měl vejít do maximální zátěže kolem 1000W, to nic není). Jde jen o ten ráz při spuštění více zdrojů najednou a to by měla ochrana proudových nárazů jednoduše řešit. Původně jsem chtěl montovat před každý HLG zdroj termistor, ale tohle můžu dát přímo do rozvodnice hned za jistič a vyjde to levněji, než kdybych musel nějak bastlit 3 termistory + to má to překlenovací relé
jo ty používám taky. Jsou super, žádné pískání a hlavně věřím, že jsou bezpečné. Zvažuji ale i něco na DIN lištu, což by bylo praktičtější. Dělá se tohle
www.gme.cz/… ,ale nevím nakolik to je vhodné pro LDD.
Škoda, že mě nenapadlo si k akvárku dotáhnout 3 fáze :(
Přidat reakci
1 ...... [2] ...... 160 161
Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 256432x