Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Výkonné LED čipy, CREE, COB, apod.

 

NápovědaFórum » Technika » Osvětlení 

Akvaristik.eu

Přejít na předchozí stránku 39 Přejít na další stránku   1  
Výkonné LED čipy, CREE, COB, apod.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   01.02.2015 17:38 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: kofejn
To bych nedelal, takhle to umozni si i jen jemne stahnout svetlo, kdyz nechci pouzivat stmivani a zaroven chce akvarium trosku ubrat. Ten trimr sice neni nejakou zalezitosti pro uzivatele, ale kdo vi co dela, ho k doladeni osvetleni vyuzit muze, k cemuz u LDD potrebuje nejake dalsi externi udelatko (at uz jakkoli jednoduche, pro mnohe je to komplikace, navic u LDD pujde o PWM, takze kdyz chci mene bez blikani, treba pro film...)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   01.02.2015 17:27 Muž kofejn [963] Re: Designer
To je ale sympatické udělátko potlesk ! Možná by stálo na zvážení pro nastavení proudu použít DIP switch. Pár přednastavených proudů třeba po 200mA.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 5   01.02.2015 17:06 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: pros
Fotka k příspěvku A takhle to vypada narychlo splacnute (ja vim, "...ale Hujere, co ta kanka ve tvem veku!"). Puvodne jsem to udelal do layoutu LDD, jenze to bylo zbytecne horke, spatne to chladilo, sice pohodlne v provoznich mezich, ale i tak.

A pak jsem si uvedomil, jak se to pouziva mezi akvaristy. Nekdo LDD pripoji kabliky a pak to musi nekam nalepit, nebo LDD osadi na univerzalku a zase resi co a jak. Tady jsou svorky (dum holt nedal stejnou barvu) a viceotackovy trimr k presnemu nastaveni proudu. PWM vyhovi v 3.3V urovnich, stejne jako v 5V, nezalezi na tom, proud pro stav sviticich LED je nastaven jen trimrem (250mA az 1200mA), pomoci PWM se pak stmiva. Kdyz se PWM vstup nepouzije, necha se nezapojen.

Distancni sloupky dal dum zase jen moc dlouhe, ale pro nazornost snad staci. Takze se to nekam nasroubuje a propoji se draty do sroubovacich svorek, zadne badani, zadne zkraty "o neco". Rozmer desky 41mm x 41mm.
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   01.02.2015 16:09 Muž kofejn [963] Re: lhajek
Lepím silikonem v takřka neznatelné vrstvě a z boku zakápnu dvěma kapkami vteřiňáku. Drží a svítí už dva roky.
rybicky.net/fotogalerie.php…
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   01.02.2015 15:15 Muž lhajek [1870] - Rostliny
Tak jsem si zbastlil prvotinu z čipů cree a svítí to super. Zatím jsem to použil jen manželce do kuchyně na rampu nad skříňkama místo halogenek (4x20w jsem nahradil stejným počtem xpg2 na 700mA). Chladiče se mě doma váleli nějaké staré z CPU, jen jsem sundal ventilátory. Čipy na starbase jsem na ně šrouboval, ale přijde me to docela pracný. Používáte někdo lepení? A čím přesně lepíte?
Nad akva se mě s tím asi šroubovat nebude chtit, tak abych se případně dovybavil.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   01.02.2015 14:40 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: pros
Chtel jsem trimr na nastaveni proudu a k tomu PWM, takze jsem zhora hodil proudovy zdroj, pod to TL431, na ni odpor a trimr, z jezdce trimru do ADJ, a na ADJ to stahuju kolektorem tranzistoru k zemi (a tomu se pres odpor na bazi privadi PWM).

Takze si trimrem natocim kolik chci proudu a zaroven mam vstup PWM, pricemz ten proudovy zdroj (2 tranzistory a 2 odpory) nad TL431 zarucuje, ze nebude v rozsahu mozneho napajeni proudu do TL431 bud zbytecne moc, nebo na nizsim napeti zase malo.

Ale jinak mimo to reseni na ADJ je to katalogove zapojeni.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   01.02.2015 14:32 Muž pros [36] Re: Designer
Vypadá to dos zajímavě, překvapilo mě jak je jednoduchý referenční zapojení. Použil si ho nebo upravil.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 3   01.02.2015 12:15 Muž Designer [5695] - Cichlidy – ZLED7020
Pratele, mohu rict, ZLED7020, plna spokojenost. Vytrapil jsem ho, chova se rozumne. Jeste ho trapim teplem, ale zda se, ze i tak dobre drzi proud a neujizdi. I pri "zatluceni" vystupu (2u2 v X7R pri indukcnosti 47u, Rsense 0R082) dokaze hezky reagovat na PWM na 500Hz. Nejake fotky osciloskopu (stridava slozka napeti na LED, odezva na PWM) jsem udelal, ale neni na nich nic co by se necekalo. Jehlove pulsy na LED jsou rozumne a chova se to vubec rozumne i pri dost nevhodnych konfiguracich (velky rozdil napeti vstupu a vystupu s pomerne malou indukcnosti). Kdyby nekoho zajimaly nejake detaily... a kdyz to bude v mych silach... :-)
I pri plnem proudu (1.2A) se ZLED7020 rozumne uchladi ploskou na plosnaku, rekneme 1cm2 je fajn (studeny samozrejme neni).

Jeste si dovolim tabulku, jak reagoval na PWM (hodnoty soucastek jako vyse), kdyz jsem ho zkousel s 350mA LED (6 LED seriove), protoze kdyz to jinak chodi dobre, to asi bezneho bastlire bude zajimat nejvic. PWM byla nastavena na napetove urovne pro 350mA vystupni proud pri Rsense 0R082.
PWM(%) I(mA)
100 350
90 313
80 278
70 242
60 208
50 173
40 138
30 104
20 68
10 34
5 16
4 12
3 9
2 6
1 3
0 0
Hodnoty berte plus minus mA, je to spinany proud dale spinany PWM, takze nejaka chybicka mereni tam bude. Linearita ohledne PWM je slusna, a chodi krasne od nuly.
S rezistorem 0R082 se da proud rozumne nastavit napetim na vstupu od 250mA (nize uz vypina) do 1.2A (omezi a vic neda). Muj kus omezoval na 1.205A, po zahrati 1.200A (coz je ale pri tak slozitem prubehu na vystupu a mych moznostech mereni presne na puntik).

Takze kdo hledate moznost si postavit takovy proudovy zdroj, za ty penize u mne bez vyhrad:
cz.farnell.com/…

EDIT: Spatne jsem to naformuloval, bez vyhrad, a jeste za ty penize super :) .

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2015 21:49 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: mirekJI
Tak tohle by Ti mohlo vyhovet, smysluplna konstrukce s tak malo soucastkami, bez sloziteho ozivovani, znacka ideal pro vecer s hrackou, specialne kdyz se rovnou k necemu hodi :-) .
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2015 21:31 Muž mirekJI [51] Re: Designer
Kolik ti za takovou reklamu platí? ;-) Dík moc za obsáhlé info, vypadá to zajímavě, docela jsi mně naladil. Někdy si budu muset udělat čas na hraní, jen kde ho vzít :) S PICkama jsem dělal pokusy před cca 10 roky, takže nabyté zkušenosti budou fuč a nejspíš pojedu hezky od nuly.
Vyzkoušejte
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2015 21:12 Muž KarlosS [1219] - labyrintky, halančíci, krevetky, rostlinyRe: Designer
;-) , potěšil a moc. Kam se na tebe hrabou meanwellové potlesk
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 3   27.01.2015 21:08 Muž Designer [5695] - Cichlidy – ZLED7020
Tak ji mam zapojenou na stole. Chova se zatim velmi slusne, dava spokojene 1200mA, ale i mene kdyz se to chce. Docela mi topi, nekde potrebuju nechat zhruba 400mW ze ZLED7020 a narval jsem to na nejmensi prostor co jsem cekal ze by to mohlo jeste snest (velikost jako vetsi typy LDD se zachovanim layoutu) a MOSFET uvnitr ZLED7020 neni zadny superman, 270mR v sepnutem stavu typicky. Pochopitelne SMD indukcnost v provedeni "skoro na doraz" taky topi, ale celkove to na prvni zapojeni nevypada spatne, uz je to funkcni ke zkouseni.

Mimo jine, jaka zverstva na tom pacham, vstup 30V, vystup 1.2A do 2.35R (to je celkem nemravna situace), napeti na odporu je 2.85V (zhruba jako jedna bila LED), zvlneni na vystupu 100mV (podotykam, zkouseno na odporu), s kondenzatorem 2M2/100V v X7R na vystupu se vystup podoba sinu, zadny svincik. Bezi to takhle na 200kHz s indukcnosti 47uH. S teplotou proud ujel asi o 10mA, ale nemohu rict, zda mi spis neujely zatezovaci odpory, v kazdem pripade prima. Ochylky vystupu pri zmenach napajeciho napeti take nepodstatne, pri nizkych napajecich napetich na spodni hranici rostlo zvlneni na vystupu. Musim to jeste otestovat poradne, podivat se co to dela za ruznych situaci, zkusit s LED, ale uz ted citim, ze to nejspis spatne nebude.

Snad jsem nekoho aspon prozatim potesil ;-) .
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 3   27.01.2015 19:34 Muž Barakainus [654] - RostlinyRe: KarlosS
Ja pouzivam skoro ty same chladice na XM-L, XG and i cinske 10W cipy a taky naprosto v pohode. Ty XM-L jedu az na nejakych 2300mA a pak uz to hreje dost, ale porad se na tom da udrzet ruka. Na tech 1700mA co je jedu normalne jsou jen teple na dotek. Ale taky je nenam v krytu, ale ten vrsek chladice kouka ven.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 5   27.01.2015 18:51 Muž KarlosS [1219] - labyrintky, halančíci, krevetky, rostlinyRe: Tomason
Fotka k příspěvkuFotka k příspěvkuFotka k příspěvku chladiče jsou skoro zbytečné (neberte mě prosím doslova), udělej to jak říkám. Dám ti sem nějaké fotky, ty světla už svítí akvaristům skoro dva roky.
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2015 15:55 Muž MonterMonty [2431] - AmerikaRe: Tomason
vpoho , koukni na stránky Ferony , nebo Kondor , tam najdeš spoustu AL plocháčů které se jistě taky daj použít za třetinovou cenu profi chladičů
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2015 15:25 Muž Tomason [37] Re: MonterMonty
Tak veliká omluva. Musím si na to dát pozor.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2015 15:19 smik Re: Tomason
Já bych řekl, že ti doporučoval plech tl. 5mm a to je trošku rozdíl
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2015 15:12 Muž Tomason [37] Re: MonterMonty
Já už tedy vážně nevím. Jestli se nepletu, tak jste to byl právě vy, kdo mi doporučil ať tam dám plech 0,5 mm (26.01.2015 15:43). Tím pádem, mi nezbývá nic jiného, než ten chladič www.ehlinik.cz/… (jenže ten je v této velikosti (2x90 cm) taky na prd, když je těžký 4,7 kg) To pak jedině tohle: www.aluminiumshop.cz/…
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 3   27.01.2015 14:47 Muž MonterMonty [2431] - AmerikaRe: Tomason
0,5mm plech moc tepla neodvede
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2015 14:38 Muž Tomason [37] Re: KarlosS
Fotka k příspěvku Otázka, zda žhavení XML čipů na polovinu bude pro mé akva stačit, ale asi jo. Pravdou je,že nejjednodušší je ten plech neohýbat :-)
 
Vyzkoušejte
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 5   27.01.2015 13:10 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: KarlosS
Tady jen malinko upozornim, ze cisty hlinik neni moc beznou veci pro kusy plechu (alespon s cim se bezne setkavam), protoze cisty hlinik je pocitove blato. Obvykle jsou plechy duralove, coz je vlastne z velke vetsiny hlinik taky, ale podle primesi ma ruzne vlastnosti.

A tak se vezme kus "nejakeho hlinikoveho plechu", ohne se o 90°... ajaj, ono se to prelomilo :) .

Takze pozor, tomu cemu rikame "hlinikovy plech", muze mit dost ruzne vlastnosti, nektery se k ohybani hodi, nektery absolutne ne.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2015 09:36 Muž KarlosS [1219] - labyrintky, halančíci, krevetky, rostlinyRe: Tomason
jestli to máš do krytu, ohni do U Alu plech 3mm. Na deset čipů XML žhavených na polovinu, ti stačí rozměr 90x20x5(výška)cm a máš to za 2 kila.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 22:34 Muž Tomason [37] Re: mirekJI
Fotka k příspěvku Děkuji za tip, tak teď jsem zase na vážkách, zda nezvolit tento chladič 2x90cm ( www.ehlinik.cz/…). Vzhledem k tomu, že tam mám rezervu 5,9 cm, tak bych se tam měl vejít i s čočkami. Otázka co uchladí lépe, jestli tento chladič (to si myslím já) nebo hliníkový plát ( www.aluminiumshop.cz/… ) o rozměrech 90x35 cm.
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 3   26.01.2015 18:38 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: mirekJI
Je mnohem snazsi. PIC jsou krasne (pisu o 8bit PIC), leta jsem je pouzival, ale ta produktivita prace je proste strasna a je jedno, jestli je pro ne C kompilator nebo neni, je to dnes proste malo. Ze maji nadherne resene treba ADC, vim ze ano, i nizkou spotrebu, jsou to vymazlene kousky, ale u mne uz se proste presunuly do role mozne nahrady NE555 (samozrejme prehanim, ale asi tak nejak).

Koupis si tohle:
cz.farnell.com/…
Za ty penize (a ze jsou to naklady na neco takoveho opravdu nicotne) mas JTAG adapter do USB a aplikacni desticku (postovne bude za 130Kc, tak si rovnou vem i par MCU do zasoby - druhy den po objednani to mas na stole). Pro prvni pokus to nechas vcelku, pak si to v polovine (je to vyznaceno kde) rozriznes a mas pro celou radu LPC slusny programator a debugger.

K tomu si stahnes prostredi LPCXPRESSO. Zaregistrujes, a mas to jen s omezenim do 256kB vysledneho kodu (vsimni si, ze ty male LPC zdaleka tolik FLASH pameti nemaji). Prostredi je na bazi Eclipse, kdo zna, nemuze mit problem. Cele to po instalaci chodi na prvni nakopnuti, zadne silene konfigurace. Napises v C program (priklady tam jsou, ale web je dalsich plny), spustis, krokujes radek po radku, prohlizis co kde dela, proste pohoda jazz. Ceny tech MCU jsou velice hezke, a uz takova mala hloupoucka LPC812 umi behat na 30MHz, vetsina instrukci za jeden takt. Pak nemas problem nataktovat PWM 30MHz a prikladem pri 1kHz frekvenci PWM mit 30000 dilku rozliseni. Ten MCU je 32bit, sice s 16bit instrukcemi, ale to nemusi nikoho palit, je to vymyslene super, vzdyt je to Cortex od ARM, na tom dnes beha veci kam se podivas. Ten MCU maka, ale skoro nic nezere... nemas pak problem s napajenim, srazis klidne napeti ze 60V na 3.3V linearne, pri spotrebe toho LPC je to totiz nicotna vykonova ztrata.

Nechces programator, ani programovat, nekdo Ti to napise? Zapojis LPC1343, pripojeni USB device je u nej snadne, troska bezne bizuterie okolo. Stahnes LPCcku jeden konkretni vyvod do GND, pripojis k PC a... objevi se Ti novy disk, mass storage, proste jako flash klicek, tam pretahnes novy binarni soubor s programem, a mas vyprogramovano. Pin uvolnis od zeme a chodi s novym firmwarem. Je to bajecne, kdyz potrebujes dat zakaznikovi novy firmware, tohle totiz dokaze kazdy, firmware s klidnym svedomim posles e-mailem, a kdyz USB nepotrebujes k nicemu jinemu, proste to zapojis tak, ze pri pripojeni USB vzdycky menis firmware (samozrejme nemusis, muzes USB pouzit i v aplikaci).

Sakra, pisu ja reklamu a nebo co to vlastne je? Ono je to jedno, tohle totiz staci popsat a je to vzdycky reklama. A kdyz je uz chip maly? Vezmes vetsi, jde to tim samym JTAGem, a pripojis si treba vetsi barevne LCD, SDRAM par mega dle uvazeni, nebo klidne mys do USB host, a mas-li chut, vyzbrojis to Linuxem, nebo co chces napises rovnou na zelezo ;-) .
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 18:14 Muž mirekJI [51] Re: Designer
Když se tu otevřelo téma programování, tak jsem se chtěl zeptat jestli je programování LPC8xx podobné jako u mikroprocesorů PIC?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 18:06 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: pros
To prece zalezi na LED. Ja pouzivam LED "hvezdicky", ktere maji ubytek napeti okolo 18V a zivi se proudem 350mA, takze mam pro kazdou male LDD, zivene jen 24V, moje LED proste nejsou v pouzdre jedna, ale hned 6ks seriove. Kdyz mas jednotlive LED, a das jich treba 10ks seriove, pochopitelne Ti staci LDD jedno, pro konkretni proud a vetsi model, pro vyssi napeti :-) .
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 17:56 Muž pros [36] Re: Designer
Ještě k těm LDD od MEAN WELL, proč se má na každou Ledku použít samostatně když v dokumentaci při použití 3 Led do série je křivka rozsvěcování stále ideální
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 17:35 Muž mirekJI [51] Re: Tomason
Na profily se podívej sem www.ehlinik.cz. Mají docela výběr a uříznou ti to jak potřebuješ a co jsem koukal, tak mají i zajímavé ceny. Já mám vybraný klasický chladič www.ehlinik.cz/… délku vezmu podle akvárka, z boku přidělám nožičky a postavím na boční skla :-) Pro tebe je ale asi už moc vysoký když k němu připočteš výšku čočky...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 16:40 Muž Tomason [37] Re: MonterMonty
Ještě se chci zeptat, napadá tě, proč nikdo nepoužívá třeba tohle www.ledgreen.cz/… pro osvětlení akvária? 4x55 ?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 15:45 Muž Tomason [37] Re: MonterMonty
Já myslel ten U profil dát ještě na tu hliníkovou desku. Tam přece bude probíhat taky tepelná výměna a je to zase zvětšení povrchu. Pánové děkuji za názory. Zítra se popídim co kde koupit.
Vyzkoušejte
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 15:43 Muž MonterMonty [2431] - AmerikaRe: Tomason
použij teda AL desku 5mm silnou , čím větší tím lepčí , U profil ti to neuchladí a čipy půjdou kukat
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 15:39 Muž Tomason [37] Re: MonterMonty
U toho akvárka ten kryt celý vytahuji k sobě. Ze spod určitě mohu přidělat nějakou desku 90x30mm. Na to bych mohl přidělat ještě U profil, do kterého by se případně daly ty čipy. Musím pak počítat, protože při vysunutí krytu je mez vrchní částí akvária a krytem, tak 5,4 cm volno. Pak už bych ten kryt neotevřel. Proto hledám chladič spíše nižší. Pokud by chlazení vyřešila hliníková deska, tak by to bylo nejjednodušší.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 15:33 Muž MonterMonty [2431] - AmerikaRe: Tomason
Jestli to chápu dobře tak nad tím akvárkem jak jsi posílal foto máš tu vrchní desku odklopnou , na ni namontuj dejme tomu hliníkovou plpatli 5mm silnou , třeba 200mm širokou a 900mm dlouhou , na ni namontuješ čipy + čočky ,propojíš na zdroj konstantního proudu 1000mA (popřípadě na dva , podle toho jak to vychází s napětím +20% rezerva ) aby se zdroj nepřetěžoval , pokud čipům nevadí vlhko , je to nejjednoduhší řešení
EDIT viz kofejnovo foto , má to nafocené tuším i na profilu , tak se koukni
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 15:30 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: Tomason
Mel bys to dost horke, na muj vkus je to dost malo...

Mam pod LEDkami tohle: www.gme.cz/… a je to v pohode, pod kazdou jeden. Nakonec fotky najdes v me prezentaci. Ovsem je fakt, ze je rozumne uchladim i pri nejakych 6.4W na kus.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 15:22 Muž Tomason [37]
Nebo tenhle? www.gme.cz/… To mi přijde podezřele levné :-) Nikdy jsem tohle neřešil.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 15:16 Muž Tomason [37] Re: pros
Fotka k příspěvku To chlazení právě taky hledám, jaké by bylo nejvhodnější. Přemýšlím pod každý čip dát tento chladič www.gme.cz/… (nevím ale jestli to bude dostatečné) a dát to na lištu U. Něco podobného (ne-li stejného mi radil Montermonty (24.01.2015 14:35) v tomto vlákně.
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 11:20 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: pros
Tak to asi nebude az takovy problem :) . Ja bych rekl, ze jde o tyhle:
www.cree.com/… components and modules/xlamp/data and binning/xlampxml.pdf

EDIT: link tady nejak nesnasi mezery, takze na www.cree.com:
"/~/media/files/cree/led components and modules/xlamp/data and binning/xlampxml.pdf"
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 11:15 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: pros
Pouzivam LPC812M101JD20 a s programem neni problem, klidne prozradim, ze dodavane chipy v deskach (kde to neni vylozene zadouci) nezamykam proti cteni, takze kdyby si chtel nekdo nekoho zaplatit za "reverse engineering", at to nedela, je to skoda penez, jde to velice snadno a casto je jeste snazsi se mne zeptat (ne vzdy, ale to uz jsme jinde) :) .

LPC812M101JD20 proto, ze maji vic pameti a dostatek IO, jsou tedy pro mne univerzalnejsi, nez si drzet vic typu, rozdil ceny mi za to nestoji a v SOIC-20 to pripaji i kazdy trosku peclivy clovek, neni pak problem to nekomu predat, ze si to vyrobi sam.

Ted jeste co presne chces. Nejjednodussi na konstrukci co mam, je stmivac, ktery jen plynule hodinu rozsveci a hodinu zhasi, a kolik hodin mezi tim sviti si nastavis prepinacem se 16ti polohami. Nema ani zalohovaci baterku, po kazdem pripojeni k napajeni si jede svuj 24h cyklus, coz muze stacit (vypadky dodavky elektriny dnes nejsou tak caste), nebo se pred nej daji bezne spinaci hodiny. Na konci je MOSFET, proste zadne extra slozitosti. Chtel jsem napsat clanek, ale vetsina lidi si to stejne stavet nebude, usoudil jsem tedy, ze je to nejspis ztrata casu.

Nakonec tady rybicky.net/k/forum/637409_2.jpg muzes videt, jak se cele reseni vejde i mezi LED ;-) . Schema a zdrojak asi spis e-mailem, nebo osobnimi vzkazy, tady to moc na binarni prilohy stavene neni a navic u veci puvodne neurcenych k predani nezachovavam moc velkou "stabni kulturu", takze neni uplne na hned to nejak umravnit k bezne citelnosti (hlavne schema) :-) .
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 11:02 Muž pros [36] Re: Tomason
Na ten odkaz už jsem se díval ta cena je dost dobrá jen škoda že neuvádí výrobce, zajímalo by mě jaké musí být chlazení aby po roce neodešly.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 10:51 Muž Tomason [37] Re: pros
Já jen, že řeším osvětlení akvária též. Já uvažuji o těchto čipech www.aquario.cz/… . Ale těch čipů je to tolik, že ...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 10:28 Muž pros [36] Re: Designer
Ahoj, mohl bys mi prosím zaslat ten prográmek na naprogramování čipů LPC810M021FN8FP případně bych od tebe koupil i naprogramovaný čip, měl bys i nějaké schémátko ke konstrukci regulátoru, celkového zapojení.Jsem sice elektricky vzdělán, ale za mého studia se LED používaly pouze jako kontrolky a bavily jsme se s číslicovou technikou, od té doby už jsem se tomu moc nevěnoval. Uvažuji o nasvícení mého akvárka 120x60x50 momentálně svítím 3 x T5 54W vlastní výroby. Mám v plánů nahradit jednu zářivku led s plynulém stmíváním a až finance dovolí nahradit i ten zbytek.

Jo a mohl by mi někdo doporučit jaké Led čipy použít na nasvícení mé hloubky. Je mi jasný že se ty to dotazy tu opakují pořád dokola taky jsem pročetl spoustu stran nazpět ale konkrétní odpověď jsem nedostal :-(. Uvažuji o 3W led kvůli chlazení. Má představa je stejný nebo vyšší Lm jak mé T5(celkem 9500+ reflektor) od Dennerle při nižší spotřebě
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 10:21 Muž Tomason [37] Re: KarlosS
Jo to jsem si nepřečetl pozorně. Děkuji za upozornění.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   26.01.2015 09:14 Muž KarlosS [1219] - labyrintky, halančíci, krevetky, rostlinyRe: Tomason
pozor, tenhle stmívač je pro LED napájené napěťově, čili LED pásky. Čipy napájíš proudově, čili musíš mít proudovej zdroj s regulací, který umí potenciometr.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   25.01.2015 23:41 Muž Tomason [37] Re: Designer
No ta 3 varianta už je trochu moc. Nenašel jsem zdroj 48V. Co se týče elektriky, tak lituji chvíle, kdy jsem při fyzice nedával pozor :-) Umím to složit, ale nevím co konkrétně mám dát k sobě, aby to nebylo nesmyslné. Já jsem si představoval (představa jedna věc, realita je věcí druhou :-) ) jako stmívač třeba tohle www.t-led.cz/… a nějaký zdroj.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   25.01.2015 23:02 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: Tomason
Pak musis pouzit proudovy zdroj, ktery muzes stmivat. Vyzkousel jsem (snad nejen ja), ze LDD od MEAN WELL www.gme.cz/… chodi krasne od nuly, pri pulsech PWM kolem 3us na 500Hz uz je na LED videt, ze zacinaji svitit.

Pro Tebe je pochopitelne vhodny spis tento: www.gme.cz/… , ale o neco vic proudu by taky nebylo od veci, ovsem takove uz jsou za jine penize. A zdroj pred to by to chtelo z toho co se bezne dela 48V aspon 1A (ono to z nej vezme o neco mene, je to spinane reseni, ale nejaka rezerva neni od veci).

Treba tahle hracka: www.gme.cz/… by Ti dala 1.4A a podle dokumentace by mela stmivat od nuly. Je to pravda trosku drazsi reseni, ale tak zase neco usetris, tohle se napaji primo ze zasuvky, jde tady jen o hloubku kapsy s financemi :-) .
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   25.01.2015 22:26 Muž Tomason [37] Re: Designer
No to věřím, že řase se asi bude dařit. Na doraz to šponovat rozhodně nebudu. Vzhledem k tomu, že ať jsem se zeptal kohokoliv na to kolik mám svíti do akvárka aby něco rostlo (ne jen ty řasy) tak mi bylo řečeno, že minimálně 90 W to chce, takže pokud tam tímto dostanu (jak ty říkáš) něco jako 100 W, tak by to mělo snad být v pohodě. Jinak pokud přijdeš s jiným lepším řešením, tak to uvítám. Rozhodně to udělám tak, aby to bylo regulovatelné.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 3   25.01.2015 22:16 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: Tomason
I kdybys mel jen 3W na kazde ze 12ti, muzes to prirovnat tak ke 100W zarivek s reflektory. Pokud pouzijes jeste optiku, na dno to dostanes. A kdyz tomu jeste pridas na proudu (a to ani nerikam na doraz)... stanes se nejvetsim prodejcem zelene rasy :) - EDIT: Tedy pokud nejsi akvarijni genius.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   25.01.2015 22:09 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: Tomason
Kdyz to budes rozumne "krmit" a rozumne chladit... ale to uz tady slo 1000x ;-) .
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   25.01.2015 22:05 Muž Tomason [37] Re: Designer
Otázka, zda to bude svítit :-D Ale věřím, že to bude stačit. Raději tam nechám rezervu, abych tam případně mohl přidat později ještě nějaký další čip. Snad i barevná kombinace nebude špatná.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   25.01.2015 22:02 Muž Designer [5695] - CichlidyRe: Tomason
Tak v techhle cenach i kdybys to nedejbuh odprask, to nebude na veseni se :) . Alespon memu oku ty ceny lahodi ano .

+ Přidat reakci


Přejít na předchozí
Přejít na další

1 ...... [39] ...... 160 161

Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 256432x

Máte připomínku nebo nápad? Napište nám vzkaz do redakce nebo s námi diskutujte.
© RYBICKY.NET - https://rybicky.net/forum/4030-led-osvetleni-do-akvaria?od=1901