Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Skalára amazonská - chov

 

NápovědaFórum » Akvarijní ryby » Druhy ryb - chov 

Akvaristik.eu

Přejít na předchozí stránku 2 Přejít na další stránku   1  
Skalára amazonská - chov
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   06.04.2021 19:37 Muž Andy719 [2] – Nesmělé skaláry
Ahoj všem,

před necelými 2 týdny jsem do svého společenského akvária nasadil 2 skaláry amazonské zlaté. Jsem začátečník, nicméně žil jsem (možná v mylném) dojmu, že si skaláry budou dominantně plavat po celém akvárku. Ty mé dva kousky jsou přitom velmi "nesmělé". Drtivou většinu času stráví ve spodní části akvária a většinou se drží spolu na jednom místě bez nějakého velkého pohybu - přijde mi, že vyhledávají úkryty (často bývají u dna u listů echinodoru, anebo dokonce přímo pod skalkou - viz foto v prezentaci, pravý zadní roh akvária). Poslední dny dokonce ani takřka nereagují na krmivo - zatímco ostatní ryby okamžitě vystřelí za krmivem, skaláry jsou netečné, de facto výjimečně si jakoby náhodou něco málo zobnou.

Je toto chování běžné, anebo to je problém? Především bych nechtěl, aby mi pošly hladem nebo tak něco - krmení se poslední dny v podstatě aktivně neúčastní, pak si ale aspoň trošku vyzobávají zbytky ze dna či květů rostlin.

Budu rád za vaše tipy.

Krmím Tetramin klasickými vločkami + Tetramin junior (+ tablety pro pancéřníčky), 2x denně po malých dávkách. Kromě skalár jsou v akvárku pancéřníčci panda, SAE, neonky červené a beťák. Teplota vody 26, PH 7-7,5, dusitany i dusičnany jsou ok...

Jedná z mých teorií je, že se bojí beťáka - třebaže ony jej nijak neobtěžují, tak beťák má tendenci po nich startovat, především když se k němu dříve přiblížily (tím, jak se nyní drží u dna a schovávají se, tak se de facto nepotkají, protože beťák je u hladiny).