Rostlinám se nedaří
Problém zo sinicou mam už rok. Ale rastlinám sa nedarí už pol roka lebo sinice vždy zasiahne aj listy.
Chybí jim čas třeba? Stále jsme se ovšem nedozvěděli, jak dlouho ten problém přetrvává.
Práve preto sa snažím presne dodržiavať výmenu vody a hnojenie. Len by rád chcel poradiť čo chýba rastlinám, čo som dal o pár príspevkov. Aby sa vedeli dáko zregenerovat.
Kdy jsi přesně měl problém se sinici? Ono totiž ta léčba mohla rozhodit rovnováhu a hlavně rostlinkam chvíli trvá, než se vzpamatují. Vidím to ve svém akva. Jakmile se mi hne rovnováha a rostliny to postihne, musím mít trpělivost, než se vzpamatuji.
Chápem. Kupoval som ich od jedného ktory ma tiez terce. A jemu rastnú ako o dusu a drzi ich pri 30 stupnov. Lem moje prestali rast ako sa rozsirila sinica aj na rastliny. Snazim sa ju vzdy očistiť listov ale nie vzdy sa to da do čista.
Největší kolonie terčů je v Rio negro. A tedy bez rostlin . Pokud tedy trváš na rostlinách, tak bych tam nesadil takovou směsku . Ty rostliny ,aby rostli mají jiné nároky na růst . A celoroční teplota tam ,taky není 28c . Taky to světlo je asi silné ,těm druhům to nesvědčí .

Tak uvidim ako vinde rozbor č. 2 a chcel by som este dat zmerat sio2 s RO a vstupnej vody ake hodnoty budu dosiahnute. Ked som zmeral s JBL testom vstupnu vodu dostal som 6+mg/l, cistu vodu s RO 0,2mg/l a mix vody s RO 1:1 mi vyslo 2mg/l.
Predtym som v akva nikdi sinicu nemal prave som bojoval zo stetinkovou. Skusim s akva vybrat korene a dragon stone kamene ci mi tiez nezvysuju hodnoty pripadne daju sa nejak otestovat
Je to troch divné že by voda neměla nějaký Ca to jsem ještě neviděl většinou je ho dost a musí se spíše přidávat hořčík.

Už som zakúpil lebo jbl test mi vždy ukázal hodnotu 20 az 40 mg/l
Je to divné ale chybí ti ve vodě vápník Ca tak pokud kupuješ od profiplants tak si kup Ca+.


Predtym ako som nemal sinicu, rastlinam sa darilo celkom fajn. Pekne rastli, hlavne blyxia. Vodu drzim na 28 stupnov len ako nastupila sinica zial rastliny u niesu take ake boli predtym.
To kamení se mě moc nezdá. Máš ho vyzkoušené v octě, jestli nešumí? Jinak k terčům musíš mít rostliny co snesou dlouhodobě vysokou teplotu a měl bys jich mít o dost více. Nakonec ti to někdo v prezentaci psal jak dopadneš.

Starší reakce
Reaguju i na Cida. Budu mít o víkendu cestu do oblasti břidlice, takže si porozhlédnu, a zkusil bych břidlicové ploténky.
Já na anubias matku (ne klasickou horácomatku) použil. Přivázal vlasec, délku tak, aby matice šla zahrabat, ale oddenek zůstal položený na substrátu. Dál to funguje tak, jak popisuje Sid...
Přivázat ke kameni, klidně malému, mi ale z hlediska budoucí manipulace přijde praktičtější...
...Obávám se že horácomatky nebudou to pravé ořechové pro už rostlé anubiasy. Tam je horizontální oddenek a z něj jdou stonek kořen stonek kořen...
...ono mi tam bude dělat nepořádek i ty kořeny. Jenže, na co pak přichytit anubiasy popř i hnědovky, aby to barevně k tomu dnu nebylo jako pěst na oko...
To dno je "esteticky" opravdu mazec, ale co už teď s tím...?! Já bych přeci jen zkusil ten lávový kámen, aby to alespoň trochu s tím dnem ladilo.
Kromě přidělání k nějaké dekoraci nebo přilepení na sklo, jak píše Václav, existuje ještě možnost, kterou s úspěchem praktikuji - anubias položím kořeny na substrát a zatížím je čedičovým kamenem přiměřené velikosti. (Čedič není podmínkou!). Neřeším, jestli zatížím jen špičky nebo horní části kořenů, nebo jestli jsou kořeny celé chované pod kamenem. Dokonce ani to, jestli kámen neleží zčásti i na rhizomu.
Zpočátku to vypadá divoce, po čase ale anubiasy kameny přerostou a zakryjí je. Nevypadá to nějak rušivě, proto kameny z nádrže neodstraňuji.
Už po pár měsících, když nadejde chvíle, že musím takto uchycené anubiasy z nádrže vytáhnout, jejich kořeny jsou vrostlé do substrátu, po vytažení mají čistě bílou barvu a díky jemnému vlášení na nich pevně drží malé částice substrátu (drobné kamínky).
Ostatně - o tom, že anubiasy nemusí mít nutně kořeny ve vodním sloupci, svědčí jejich schopnost (a obliba!) zakořenit do akvacitu vnitřního filtru, mají-li tento "v dosahu" a nejsou-li "rušeny" častou manipulací při údržbě filtru.
Tak na tyhle rostliny musíš mít nějakou dekoraci na kterou je přiděláš nebo je musíš přilepit na sklo ty do dna strkat moc nemůžeš.

Obávám se že horácomatky nebudou to pravé ořechové pro už rostlé anubiasy. Tam je horizontální oddenek a z něj jdou stonek kořen stonek kořen. Hnědovka ještě snad, ale i tu matku bych musel zasadit do dna a tím pádem oddenek, který tam ale asi nepatří. Děkuju za zajímavý tip.
Na to člověk musí přijít a nebát se.

Ve své dvacítce jsem svítila taky málo, protože když bylo hodně světla, rybky to stresovalo. Ovšem když jsem zakládala velké akva do kterého jsem dávala rybky ze dvacítky, tak jsem si řekla, že tomu dám 100% a případně budu ubírat. Momentálně jsem stále na 100% a když jsem přidala rybky, tak byly v klidu. Je fakt, že přeci jen mají víc litrů a víc rostlin na schování.
A díky stmívání vlastně nesvítím neustále 100%.
Na cca 60-65 litrů čistého objemu svítím tímto:
www.rostlinna-akvaria.cz/…
A v tomto režimu:
rybicky.net/fotogalerie.php… Ještě se zeptám takto. Můžu použít pro uchycení rostlinek nějaký lávový kámen- třeba z hor Tenerife?
Jakkoliv se mi osobně toto líbilo, je zřejmé, že je to od začátku nastaveno špatně. S tím svícením budete mít všichni pravdu ( přece ale jen pochybuju protože poučka málo světla hodně živin je hnědá řasa), ale ono mi tam bude dělat nepořádek i ty kořeny. Jenže, na co pak přichytit anubiasy popř i hnědovky, aby to barevně k tomu dnu nebylo jako pěst na oko.
Upravím svícení, budu sledovat a bude určitě vhodné si nechat změřit i chemii vody odborně.
Překopu a budu sledovat. Děkuji všem za názory. A pěkný zbytek prodlouženého víkendu.
Problém je tom co bylo do teď . Nastav světlo jak jsem psal i tak to aby se to zpravilo bude trvat dlouho .
Zkusím, ale nepůjde to najednou, byla by to hodně velká změna.
Zkus svítit celý den ve přestávky 8-19h.
Testy, které mám doma nejsou úplně přesné. Zdroj, tedy obecní vodovod, a čas od času můžu požádat o výpis z testovaného vzorku.
I tahle varianta je možná. Jestli se najde tisícovka v období prázdnin, mohl bych zkusit dát vzorek do odborné laboratoře.
V práci máme 50ti litrovou nádrž, kde to svícení je úplně ale úplně hrozivé, a přesto tam kryptokoryny červené, hnědovky křídlaté, i anubias barteri nestrádají, netvoří se řasa, prostě tak.Ale je jasné, že vstupní voda může mít úplně jiné parametry- ale to k tomu svícení.
Děkuju za názor.
Taky děkuju za názor. Zkusím,a uvidím co to udělá.
Taky mám rgb světlo, ovšem nesvítí mi tak růžově. Dle fotek Folinga mi to přišlo až moc.

Tak rostlinám je celkem jedno, čím svítíš ale rgb se používá na vybarvení rostlin hlavně těch červených.

Postřeh úplného amatéra. Víš co mě napadlo? Tvé akvarium je růžové. Respektive růžové světlo. Nejen, že na pohled to vypadá
nepřirozeně , ale i pro rostliny je to nepřirozené. Nedávno zde někdo dával video, kde byl porovnáván růst salatu pod normálním (bílým) světlem a pod rgb, tedy růžovým. A výsledek sakra rozdílný. Tak jestli to není důvod, proč rostliny neprospívají.
youtu.be/… Překvapuje mě, že to odnáší i Microsorum. Tomu by případný nedostatek světla neměl vadit. Není ve vstupní vodě nějaký extrém?
Jestli platí prezentace tak máš akvárium 4 měsíce a stále se ti tvoří na listech hnědá řasa (rozsivky) to znamená slabé světlo. Na rostlinách je vidět že se zvětšují rozestupy mezi patry listů to má ten samý důvod. Postupně bych přidával světlo a teprve až se ti na listech objeví zelená řasa tak trochu ubrat. Přidávej i dobu svícení co týden hodinu. Měl bys skončit na 10 hodinách a pokud není okolo rozptýlené světlo a akvárium je ve tmě tak až 12.

Promiňte, ale ptal jsem se na to, co se to děje s rostlinkama ne na to jestli 10 nebo kolik procent svícení je v pořádku nebo ne. Co myslíte, odhadli by jste z fotek kdybych to neměl uvedeno, že svítím na 10%? Pochybuju. 10% z kolika?
Moje otázka byla slušně položená a slušné odpovědi jsem taky očekával. Asi marně.
Jestli se vám zdá ta nádrž kýčovitá je to v pořádku, nikomu nebudu tento názor vyvracet.
Kořeny jsem zvolil i proto, že jsem měl anubiasy a taky hnědovky, které pokládám za rostlinky spíš přichycené k podloží než zakořeněné, a zdály se mi oproti různým kamenům méně problémové jak k způsobu uchycení, tak k estetické a bezpečnostní stránce.
Děkuji za tu práci, a čas co jste strávili prohlížením takové katastrofy a vymýšlením opravdu odpovídající reakce.
Moc nechápu, nač se vlastně ptáš-světlo 10% ?- no, tak to už nemusíš svítit vůbec. Kořeny-nehnijí na styku se substrátem ?(a je to tedy asi můj osobní názor, ale vypadá velice nepřirozeně a vzhledem ke struktuře to bude časem klasický lapač brajglu).
Nejen 20%. Dokonce jsem to snížil ráno na 10% a k večeru na max 8% .Pocitově mi to přišlo příjemnější...možná, že to bude nižší intenzitou osvětlení. Mimochodem ty fotky jsou dělány s vypnutým bleskem, takže na prezentaci je dobře vidět jakou intenzitou je nádrž osvětlována.
Ešte stále svietiš na 20%? To svetlo je slabé aj na 100%.
Starší reakce
Pardon, jedná se o Naše Rio
Možná bude dobré upřesnit ve které nádrži máš problém .
Ahoj. Nevím si rady i s hnojením. Neměl bych už dávat mikro a makro prvky?
Ahoj. Vím že tam říká nevypínat na noc, ale to platí u akva kde je vysoké pH. Já mám i bez bublání 6,5.
Dál? Vydržet.
CO2 bych tam nelil. Kór když bubleš.
Zdravím všechny. Potřeboval bych poradit s mou nádrží. Na začátku ledna byla znovu založena s použitím asi půlky původní vody z předchozí nádrže. Filtr jsem nečistil, vše je tam jak bylo u předchozí nádrže. Použil jsem i část japonského substrátu, pod koberce jsem dal nový ve verzi powder. Že začátku jsem svítil cca 9 hodin postupně ale nastal obrovský problém s hnědou a zelenou řasou. Začal jsem ubírat na světle a začal jsem přidávat CO 2 Vital ve snaze potlačení řas. Ve stejnou dobu jsem začal akva omylem vytápět skoro na 30 stupňů (došlo k poruše digitálního teploměru který ukazoval o 8 stupňů více a já jsem prostě topil). Nyní je to s řasou sice o dost lepší, ale rostliny jsou prostě takové chcíplinky. Koberce moc nejdou, tak bych chtěl poradit co dále. Sytím CO2 z láhve, které se zapíná hodinu předem a vypíná cca půl hodiny před zhasnutím. Graf svícení a parametry nádrže jsou v mé prezentaci
Starší reakce
Jsou to nejstarší listy a při nedostatečném osvětlení spodní části opadají jako první.
Zdravím jdu sem s dotazem ohledně listů na rostlinách. Rostliny rostou v pohodě, jen je problém, že např. u bacopy, jsou listy jen nahoře a spodní opadají jsou jen dole holé stonky, platí to i o ludwigovce, neví někdo čím to může být?
Všechno můžeš mít na 0 jen NO3 ne, to to pak neroste.

0 04.02.2023 16:03
GeXeS [67] 
Tak zas jednou já.
Dnes jsem propral filtr, vyměnil cca 7l vody a při té příležitosti líznul vodu multitestem od Tetry. Zkusil jsem jím i vodu z vodovodu. Vychází mi z toho dva závěry:
1) I těch symbolických cca 2×8 litrů dešťovky, co se mi za poslední půlrok podařilo sebrat při dešti z okapu, mělo svůj efekt a voda je viditelně měkčí než ta vodovodní.
2) Mám v akva prakticky nulový obsah dusičnanů i dusitanů... nemohly by ty rostliny mít prostě jen "hlad"? Vysvětlovalo by to, proč mi jdou jen pomalurostoucí druhy. Mám zkusit víc zarybnit (aktuálně na 60 litrů cca 15 pavích oček, nic víc)? Přidat Ampulárii (aktuálně levatky, piskořky, kružníci a člunky, nepřemnožené)? Nebo třeba zkrátit svícení, ať se rostliny tak nevysilují?
Starší reakce
Také jsem o tom docela přemýšlel. A také bych se přikláněl k názoru, že je to klasická kryptonemoc. Některé druhy rostlin se stabilizují měsíce.
U mě osobně s mým divokým akvárkem se třeba Kryptokoryny adaptovaly asi rok. Teď jsem jim zničil kořenový systém(přesun rostlin), tak jsem zvědavý co bude dál.
Říká se tomu kryptokorynová nemoc. Reagují tak na rychlou změnu podmínek v akváriu.

Přidat reakci
[1] ...... 41
Zpět na obsah sekce Akvarijní rostliny • Zobrazeno 46747x