Rostlinám se nedaří
Rostlin je tam nyní více, přidal jsem další minulý týden (echinodorus cordifolius, vallisnerie gigantea, vallisnerie nana a nějaké cryptocoryny affinis). Egerii zasadím a uvidíme. Další světlo nevím jestli by bylo příhodné přidávat. Cryptocoryny se chovají stejně jako při nadměrném množství světla, menší listy a drží se při dně. Odkaluji do hloubky, ale jen na volných plochách, okolo rostlin ne a nebo jen povrchově.
Zkuste nějakou egerii zasadit. Pokud má ve vodě málo živin, tak by zakořenělá měla růst o poznání rychleji a lépe.
Osobně bych přidal jednu úsporku a nebo vyměnil kytky.
Jak odkalujete? Úplně do hloubky, nebo jen bordel na povrchu?
Málo světla, málo kytek, do vody stačí přidávat jenom čerstvou vodu při pravidelný týdenní výměně, nic jinýho není potřeba. Ta nadstavba v podobě hnojiva do vodního sloupce by to jenom pohnojila.

Na hladině mám akorát pár pistii, kořeny mají hrozné, listy uhnívají. Jinak je 3/4 hladiny bez porostu. Dříve jsem hnojíval Akvaflorem a Proflorem, bez výsledku. Přemýšlel jsem nad nedostatkem železa, to způsobuje žloutnutí listů a jejich rozpad. Ovšem v ostatních nádržích je vše v naprostém pořádku a složení rostlin je podobné. Jedinou vyjjímkou v této nádrži je štěrk, všude mám tmavší říční (hrubost 5-10mm), ale v tomto mám světlejší štěrk (hrubost 2-4mm).
Problém bude v tom co je rozdílné mezi ostatními a touto nádrží

Vždyť tam nejsou skoro žádné kytky. Hnojení je v takto slabě osvětlených nádrží zbytečné.
Já bych ještě odtranil ten plovoucí bordel co máš na hladině. Nemám s ním dobré zkušenosti. Hnojíš něčím? Mě se některé rostliny vzpamatovaly jak jsem začal přidávat bioflor do vody.
Omlouvám se, jsou to 18W úsporky, ne 12W. Prý by měly mít stejnou intenzitu světla jako 80W žárovka.
Zkusil bych je vyměnit za silnější. Podle mě je slabé světlo.
Takže problém je ve světle? V ostatních nádržích svítím také zářivkami a tam problém není.
sojka007 napsal: Již půl roku se snažím udržet při životě rostliny v jedné nádrži... v 160l nádrži všechno skomírá. Svítím třemi 12W úsporkami Tam bych hledal chybu.
Již půl roku se snažím udržet při životě rostliny v jedné nádrži. Marně. Mám doma celkem pět nádrží, v ostatních rostliny rostou bez problémů (Egeriu densu a najas už nevím kam strkat, cryptocoryne affinis roste jak divá, sagittaria subulata se množí jak na běžícím pásu, lemna minor je mor a pistia stratiotes pokrávý půl hladiny), ale v 160l nádrži všechno skomírá. Svítím třemi 12W úsporkami (2700K-žlutější barva), vodu mám ve všech nádržích ze stejného zdroje, ale jen v této nádrži se ani jedna z výše uvedených rostlin neujala. Mají světle zelené až nažloutlé olistění, které časem uhnije. Echinodorus bleherae který v jedné nádrži nádherně rostl, množil se, tak se po přesazení do této "prokleté" nádrže proměnil ve žlutou uhnilou cosi. Kde dělám chybu? (V nádržích co jsem založil před touto i po této je vše v naprostém pořádku). Děkuji za postřehy a případné rady.
Starší reakce
Trochu jsem se zamyslet a hledal a našel jsem tři zajímavé odkazy k mojí problematice se světlem.
Jak to vlastně je se zářivkama -
www.e-light.cz/…
Jak to vlastně je s fotosyntézou -
planta.aquariana.cz/…
A jaky zářivky použít a proč -
www.moje-akvarium.net/…
(třeba zmíněné linky pomůžou i někomu dalšímu)
Shodou okolností se všechny odkazy shodují v názoru na typ zářivek (840 865) co mi doporučil Sid

tak by to mohla být pravda ;)
díky, uvidíme jestli se problém řás zmenší ;)
Děkuji za vysvětlení. Do takovéto hloubky (problematiky) jsem se ještě neponořil.
A ano, anglická věta to říká jednoznačně.
Díky za vysvětlení.
Protože světlo zářivky NARVA Oceanic Star má podle výrobce teplotu chromatičnosti 12000 K, (někteří prodejci na reklamních prospektech uvádějí "přijatelnějších" 6000 K), což je světlo s převahou krátkovlnného, vhodného pro mořská akva.
NARVA Oceanic Flora má IMO velmi nízký světelný tok na to, kolik světla vyzáří v zelené oblasti...
I kdybych připustil, že energie z Flory přeci jen něco rostlinám dá, sama to nevytrhne.
(BTW: Výrobce doporučuje kombinovat tento typ zářivky s Oceanic Star a/nebo Oceanic Light, aby - jak jsem snad správně pochopil - nebyly při používání zářivek výhradně Oceanic Flora "posilovány řasy"...

Nebo jsem špatně pochopil toto:
"In case of using of lamps with the light colour OCEANIC flora exclusively the algae growth might be boosted exorbitantly." 
)
Nevhodné osvětlení nebude jediným problémem, proč se kytkám nedaří, ale jak jsem napsal - u něj bych s řešením začal.
Přidám se s dotazem. Proč ?
U Narva Oceanic Star/Nature píší :
... Plné spektrum které nahrazuje sluneční světlo s barevným podáním (1A) příznivě působí na vodní rostliny a zabraňuje tvorbě vodních řas v mořských i ve sladkovodních akváriích.
U Narva Oceanic Flora píší : Speciální zářivka je určená pro osvětlování sladkovodních akvárií. poskytuje takové barevné spektrum, které zvýrazňuje barvu vodních živočichů a podporuje fotosyntézu rostlin. Ideální do kombinace se zářivkou Narva Oceanic Nature.
... zajímalo by mne to proto, jestli se tedy jedná o další lživé reklamní proklamace, nebo zda-li je pravda někde jinde?

...Jak mám postupovat abych odhalil proč se kytkám nedaří?...
Začněte tady:
narva ocean star a narva ocean flora...
Těžko pohledat méně vhodné zdroje světla pro rostliny...

Řasy vám ale za ně nadávat nebudou.

Ahoj, taky bych se podělil o problém (a poučil se od zkušenějších).
Akvárko 120 l, písek 3mm vrstva 4cm, pod pískem vrstva JBL Aqua basis plus 100, asi centimetrová po celém dně. V akváriu dva lávové kameny, par oblázků, kořen. Ryby 2x mřenka nádherná 4x mřenka žlutoploutvá, 4 parmička siamská, 10 tetra černá, 2 parmička červenoploutvá, 2x ancistrus. Filtrace Eheim pickup 2010 (max 160l), osvětlení
2x 30 W - (narva ocean star a narva ocean flora) - svítím od Půl 10 do půl 10 večer.
V předchozí verzi akvária jsem použil jakési půdní hnojivo a od te doby je to špatny - cca 3/4roku jsem sem se snažil, bujila černa řasa na kytkách ...
Cca před 2,5 měsícem jsem předělal akvárium do stávající podoby. chvíli se mi zdálo že květiny rostou lepe, ale ted se mi prozměnu objevila zelená rasa na skle, kamenech. Kryptokorýnům začli hnědnout listy, echynodory - alespon tomu zbytku co se mi povedlo zachránit se také mnoho nedaří - listy jsou místy porostlé černou řasou místy zelenou - místy jsou uplně bílé (což nechápu - tato kostlinka se zdála že ji nové prostředí svědčí), valisenerie - se možná teď trošku zpamatovaly - protože vyrostly nové zelené listy.
Jak mám postupovat abych odhalil proč se kytkám nedaří? díky.
Starší reakce
...to poznam
ale trebars "urychlit" anubiasi?

Akorát nevím jestli chci aby mi rostly rychleji... už takhle trávím každý víkend pár hodin přesazováním a prosekáváním džungle...

...vyskusaj
"bezne" sa to pouziva napr. pri in-vitro
a je toho viac -co sa da vyskusat
journal.plantae.sk/…
cast Zloženie kultivačného média
Myslím, že udělám další takový malý domácí pokus...
cs.wikipedia.org/…
Vedle přirozených auxinů existují také auxiny syntetické, což jsou jiné chemické látky, které se připravují jen uměle, přesto však mají účinek auxinu. Významná je například kyselina naftyloctová (NAA), na rozdíl od IAA má výhodu, že je významně chemicky stálejší (i levnější) a přidává se proto často jako účinný auxin do komerčních prostředků na podporu zakořeňování i jiných stimulátorů růstu. Dalším účinným v komerční sféře používaným syntetickým auxinem je 2,4-dichlorfenoxyoctová kyselina (2,4-D), která se často používá do některých desikantů a popř. herbicidů. Výhodou syntetických auxinů je, že ačkoli působí jako auxin, rostlina je neumí odbourávat a musí na ně tedy reagovat.
Starší reakce
No to ale s tebou souhlasím a proto píši o nevděčném tématu.Nemohu jen souhlasit s řasožravci nebo PMFE (Flourish Excel),ale to jenom proto že jsem asi stará škola a nerad vyrážím klín klínem.Beztak ani nevíme o jakou řasu se jedná.A opravdu si myslím,že takovým základem budou světelné podmínky a o rovnováze ani nemluvě a nadbytkem živin-zeolitem se nic nezkazí(ba naopak).Také není dobré jak se to řeší vyhazováním těch kytek ap..jak píše jelikož se neustále ta rovnováha narušuje a tady vidím problém v těch živinách a je svatá pravda jak se shodneme na tom,že vždycky nějaké budou, jsou prostě součástí vodního prostředí.
Změř si parametry vody. NO3, Fe, P - pak má smysl se rozhodovat co dál. Pokud svítíš 9 hodiny a řasy dál rostou, stáhni to zatím na 8 nebo 7 hodin. Měň třetinhu až polovinu vody minimálně jedenkrát týdně, pokud je to akutní problém tak i častěji (1x za dva nebo tři dny). Buď trpělivá, chce to tak 2-4 týdny vydržet a mělo by se to zlepšit.
nemůžeš takhle vystřelit že ve vodě bude nadbytek živin. Stejně tak já mohu říct že ve vodě je živin málo. Světlo a živiny musí být v rovnováze, pokud je přebytek jednoho, je nedostatek toho druhého...
Doporučuji přečíst si třeba oblíbený Horácův článek:
www.horacovoakvarium.cz/…
Tím bych začal. Až se podaří nastolit rovnováhu tak, že řasy nebudou narůstat vysokou rychlostí a ustálí se tak je možné začít uvažovat o dalších krocích, například redukci jejich zbytku pomocí řasožravců nebo PMFE (Flourish Excel). Ale samozřejmě tam vždycky nějaké budou, jsou prostě součástí vodního prostředí.
řasy,to je nevděčné téma,prostě jsou součástí vodního prostředí a v akváriu budou.Pokud se ale množí nějak neúměrně zlepšil bych světelné podmínky a filtraci doplnil o zeolit,ve vodě bude nadbytek živin
lotusy většinou po přestěhování shodí všechny listy (mě je teda neshodil), ale snad se chytne. Se světlem problém nebude
0 25.08.2011 16:40 JagerMaister ahojte mám dotaz mám akvárko 54l a v ňom pekne prerastený lotos osvetlenie 1x 20w teda 0,37w/l
no a chcel by som ho presťahovať do 200ky s osvetlením 2x 36w teda 0,36w/l myslíte že sa mu bude dariť ... možno blbý dotaz ale ... s valisneriami to nevyšlo nechcem sa sklamať

Starší reakce
Zdravím všetkých

Opäť som tu s prosbou.Mala som problém s vláknitou zelenou riasou,odkedy som vyhodila všetky napadnuté rastliny a ostalo mi holé akva a začala som svietiť 9 hod a nie 14

,zlepšilo sa to,ale nezmizlo to úplne.Pokiaľ som tam mala málo rastlín,neukázala sa,ale akonáhle pridám nové,opäť sa objaví.Začína to na skle malými zelenými bodkami,z kt.trčia drobné vlákna a pravdepodobne prúdom vody sa prenesú na rastliny.Celkovo mi rastlinky rastú,ale akoby im niečo chýbalo,listy sú nahnednuté a najviac sa mi darí Valisnerii.Echinodorus mi stagnuje už asi 4 mesiace.Už dlho ma napadá zmerať parametre vody,ale neviem,čo treba zmerať.Všetky info mám v profile.Ďakujem.
Starší reakce
0 26.03.2011 21:12 rudyfish – Prosim o POMOC som zufaly
Starší reakce
Tím samozřejmě myslím CO2 z bomby, a taky kytky, které běžně pro svůj růst CO2 tak nepotřebujou, osobně CO2 set doma mám ale vůbec jej nepoužívám, nakonec je to lepší bez něj, stačí mít správně nastolenou bio rovnováhu a né tak náročné kytky, které bez CO2 ani moc neporostou.

No jo ale růst rostlin není vždy podmíněn CO2 pokud Ti kytky nerostou bez CO2, tak s CO2 to taky žáden zázrak nebude

0 20.03.2011 15:12 Libcin – Pomoc
Už jsem chtěl hledat pomoc, protože rostliky chřadly a chřadly. A nakonec jsem zjistil, že mi CO2 uchází za počítadlem bublinek.

Starší reakce
Přestal bych hnojit do vodního sloupce tím planta minem a pravidelně jednou týdně bych měnil 20 litrů vody a uvidíš jaká bude reakce těch rostlin.

Děkuju moc za radu, světlo zvýším ještě dnes...
cca 1x za čtrnáct dnů, asi tak do deseti litrů
Klasická 75W žárovka dává cca 1000 lumenů. Na 60l by si potřeboval asi dvojnásobek a to jak již bylo řečeno po dobu min. 10ti hodin denně
Pokud Ti můžu poradit, nahraď žárovku zářivkou o výkonu alespoň 20W a sviť těch 10hodin denně. Hnojení rostliny využijí právě jen když budou mít dostatek světla, takže je to momentálně mrhání penězi.
to svetlo by som dal minimalne na 10h
jak často měníš vodu a kolik?
0 12.03.2011 12:05 Luddek Dobrý den, milí akvaristé potřebuji poradit. Mám akvárko cca.60 litrů zhruba rok. Osvětlení 75W žárovka, 6 hodin denně. Tvrdost vody kolísá kolem 7, filtr funguje nepřetržitě, teplota 22°C se stádečkem 8 parmiček čtyřpruhých a zelených. Problém je v rostlinách. Nemám čas na přidávání CO2, přesto hnojím (planta-min) a o akvárium pečuji, ovšem nasazené rostliny mi nejdou, listy se rozpadávají, hnědnou, uhnívají dospodu (i na první pohled zdravé listy). Jemnolisté rostliny začnou odumírat do pár dnů, hrubolisté s drží, ovšem dochází u nich k redukci listů a posléze - do třech měsíců k úhynu, nebo zoufalému živoření. Akvárium není zamořené řasou, odněkud jsem přitáhnul šneky, ale myslím, že jsem je víceméně odlovil, takže ani zde nespatřuji problém. Rybky mi akvárum také nějak zjevně neničí. V poslední době však začínám trpět pocity marnosti, protože prostě nepomáhá vůbec nic... Díky za radu.
Starší reakce
Chce to vyplnit v profilu, odkud clovek je. Proc je asi jasne, mnozi z nas sice daji ledacos, ale kazda ochota ma sve meze, muze byt mraz jako ted a poslani je znacne nevhodne, takze nekdy je potreba si prijit a je blbe jak sam pises, kdyz je to 180km daleko

.
Ja bych to dno uz nechal. Pokud je nejaky svincik na povrchu, to zmizi s odkalovanim a zbytek pochazi z akvaria, takze snad nic vylozene nepatricneho tam nebude a stejne se to muselo jeste zabehnout, takze s vymenami vody se taky neco vycisti.
Sice jsem zastancem uplne cisteho dna (vylozene inertniho, jak to bylo oznaceno "drzaku na koreny") a dodat co se chce, ale kdyz uz to tam je, zkusil bych to, je to ten druhy pristup k veci a nemusi byt vubec horsi nez ten co zastavam ja - je to pak ale vice otazka stesti.
At je dno jakekoli, pod vetsi rostliny bych dal hnojivove kulicky, tim se snad nic nepokazi.
0 25.02.2011 10:09 mizu – Re: Designer
Dík za radu. Darujete něco?

Já nemám zkušenost kdyby někdo daroval rostlinku, jak je to s poslání, či dopravou. Nechci působit líně nemo spořivě, ale s trochou nadsázky se nevyplatí jet pro kytky třeba 180Km autem. Můžete přiblížit postup jak se to posílá? Jinak s tím samozřejmě problém nemám a pokuď to jde, tak okamžitě zakládám inzerát
A děkuji za tip ohledně rostlinek.
PS: co si myslíte o té výměně štěrku, jak jsem psal výše.
Spousta lidi udela tu chybu, ze da do akvarka dve nebo tri kyticky, malicke na rozmer akvaria, ze prece porostou, tak nac vic. A ono ouha, neroste nic. Kdyz si ale nekdo donese igelitku plnou
rybicky.net/atlasrostlin/ludwigia_repens (my to stesti meli, obcas nekdo vyhazuje dost rostlin, staci nebyt liny se zeptat) a zasadi i par jinych, klidne i vylozene ubohouckych kyticek, zacnou se dit divy, ono roste i ledacos jineho. Proc? Ja vlastne nevim, ale zkusenost rika, ze cim vic rostlin, tim driv to zacne fungovat.
Ruzni lide, ruzne nazory, takze ne kazdy ted se mnou bude souhlasit. Mne se v akvariu libi obrovska dominanta v podobe rostliny. Takovy poradny kus
rybicky.net/atlasrostlin/echinodorus_bleherae , klidne zabirajici pul nadrze je pro mne neco, co obdivuji. Tohle akvarko uz je ale dost male, takze takova dominanta by se musela lepe vybrat. Rekneme neco mensiho, jak koukam, sel by prikladem:
rybicky.net/atlasrostlin/echinodorus_ovalis (zkusenost s nim bohuzel nemam).
Svete div se, obcas se najde nekdo, kdo vyhazuje z nadrze veliky Echinodorus, sam jsem ted mel jeden v ruce, je to par dni. Takova velika rostlina, submerzne vypestovana (z pestiren je emerzni), to je radost, protoze se zasadi do akvaria a ona roste, vyrazeji ji nove listy, a ona mezi tim koreni.
Jak se rika: "Lina huba, hole nestesti!" Spousta lidi daruje ledacos, clovek si musi rict. A kdyz si rekne, muze byt leckdy prekvapeny, ze zcela zdarma dostane neco, co nejen ze normalne nekoupi, ale i kdyby koupil, prachy by jen litaly

.
Zacnu tim svetlem.
rybicky.net/clanky/561-osvetleni-akvaria-rostliny-a-watt-lux-lumen
Co se tyce usporek, na zarivky se to prepocte snadno. Kdyz to delam zhruba z hlavy, prikon usporky podelim tremi a vynasobim dvemi, abych to prirovnal k zarivce. Takze 18W usporek je asi jako 12W zarivkovych trubic.
Pri pouziti usporek nad akvarko z prezentace bych sel k vyssim prikonum, klidne okolo 2x 20W. Ono pro zacatek by mohlo stacit i co je ted, nez to zacne rust a at to nezaroste silene rasou, ale ne-li hned, po case to bude chtit pridat urcite, pokud tam nemaji rust jen rostliny, ktere rostou jak nekdo napsal "snad i pri svicce", treba Anubias

.
0 25.02.2011 08:49 mizu – nový štěrk?
OK. Přemýšlím tedy, že bych vyndal ty bílé chorvatské kameny. Asi bych pořešil také osvětlení, protože jak jsem se dočetl, tak to co se člověku zdá, že svítí, tak pro potřeby fotosyntézy to může být nedostačující.
A co dno? Říkal jsem si, že když bych to dělal celé na novo (znáte to "od základu"), tak bych po tom 1,5roce co mám akva vyměnil i štěrk, jenž se mi zdá být už hodně "znečistěný". Ale zase nevím jestli bych neudělal chybu, jestli to není třeba ideální (dobře zahnojená) živná půda pro sázení nových rostlin. Kdybych dal nový štěrk, tak by se v něm museli potřebné živiny asi chvilku vytvářet. Asi to píšu blbě, ale víte jak to myslím. K té výměně štěrku za nový mě vede hlavně estetická stránka. Nebo třeba, část starého odtranit a doplnit novým?? (půl na půl). Jako, že bych třeba tu nejspodnější vrstvu ponechal z původního štěrku.
Myslela jsem to tak, jako jak jsou ty úsporky staré.

Moje zkušenost je taková, že hlavně levnější "no name" úsporky moc dlouho pro kytky svítit nevydrží. U mě je to necelý rok, pak se prostě kytky "kousnou" (...a řasy mají pré).
Jinak na kytkách určitě nešetřte, chce to ze začátku zkusit víc druhů než jen 2, převaha by měla být rychle rostoucích. V prodejně si dejte pozor, v jakém stavu kytky kupujete, některé prodejny mají kytky v dost zuboženém stavu. Fajn varianta jsou přebytky od někoho z akvária.

Taky zvažte rybí osádku, ancistrus není ke kytkám nejšťastnější volba, do malého akvária už vůbec ne.
Přidat reakci
1 ...... [34] ...... 42 43
Zpět na obsah sekce Akvarijní rostliny • Zobrazeno 49125x