Rostlinám se nedaří
Tak si na oblíbence pořídit adekvátní akvárium, nejméně dvakrát tak velké. Na druhou stranu ti asi vyřeší problém s prerybnenim, až ti většinu ryb sežerou.
No, ti jsou tam trošku navíc, ale jsou to moji oblíbenci
Tak meziflašku považuji za standard. Bez ní to tam něco naprskat může.
Čítal som o tom celý článok (CZ alebo SK). Bolo k tomu aj meranie, len je to už nejaký čas a zdroj si nepamätám. Možno Marcelová stránka?
Pri burčiaku sa odporúča vsadiť "medziflaša" zrejme práve preto, ja som to tak neprevádzkoval, dnes idem bez CO2.
0 29.12.2017 21:05 CZAntik –
Re: Maq Jenom mi trošku uniká ten bod 2. On má nějaký vliv počet kamenů...? Když pominu to, že teoreticky zabírají místo rostlinám....
Na to jsi přišel jak? Umím si to představit při nějakém fušerskem provedení, kdy se bude kvas dostávat až do akvária. Ale plyn je plyn. Proto se to probublává přes druhou láhev, princip vodnice.
MichalV napsal: CO2 z burčiaku je významý zdroj organického znečistenia
Já mám taky tohle podezření, ale máš to odněkud exaktně potvrzeno? Nebo umíš to nějak rozumně vyargumentovat?
0 29.12.2017 21:00 Maq Dovoluji si připomenout, že opět jednou se fungování akvária redukuje na koloběh dusíku. CZAntik má ve filtru dokonce Purigen, a měří dusík, a tak. Zrada může přijít odjinud!
Přerybněno. - Přešutrováno. - Nedorostliněno.
Je třeba provést:
1) Derybizaci.
2) Dešutrizaci.
3) Rostlinizaci.
Pak jednou, časem, možná, bude potřeba hnojit.
To jsem netušil. Takže není CO2 jako CO2...? Ideální je tedy používat CO2 z lahve..? No požehnaně, když to přepočtu podle Tillmansovy tabulky (OK četl jsem, že to není přesné, ale lépe to vyhodnotit neumím) tak jsem cca na 20mg CO2, což pokud je to správně tak není nijak drastické ne...?
Takže chápu to správně, že říkáš než se akvárium zaběhne, tak jet bez CO2, a minimálně vířit vodu (snížit průtok ve filtru)...?
Asi ano, jak říkám, byla to jen obecná poznámka k interpretaci těch chemických údajů. Akvárium jsem nestudoval.
Pokud jsi použil dobře zaběhnutý filtr, tak ti tam běží nitrifikace asi dobře.
Zabúdaš na to, že CO2 z burčiaku je významý zdroj organického znečistenia pre akva. Myslím, že práve toto je zdroj živín pre tvoje riasy a nie priamo amoniak. Tvoje akva vyzerá polosterilne a ty tam toho CO2 tlačíš požehnane. Akva je v zábehu, aj keď si použil zabehnutý filter - to nie je spása. A tým hrubším dnom s ílovými guličkami som si tiež neni istý.
Tiež by som naškrtil filter kým sám nezníži prietok vlastným zanesením.
OK, ale akvárium mi běží měsíc, navíc jsem použil zaběhnutý filtr, s nitrifikačními bakteriemi. Kdyby mi neběžela nitrifikace, tak by mi ryby při mém stavu přerybnění amoniak nejspíš už pozabíjel ne...?
Největší problém s amoniakem bývá právě tehdy, když je NO2 nula (nitrifikace nefunguje, tak se nemůže tvořit) a NO3 je tolik, kolik je ve vstupní vodě (nitrifikace nefunguje, nový se nemůže tvořit, kytky nefungují, nežerou ho).
To říkám obecně, tvé akvárium jsem nestudoval. Jen že z těch hodnot na nulový amoniak usuzovat nemůžeš.
Vzhledem k tomu, že mám NO2 0mg a NO3 10mg, tak si nemyslím, že bych měl problém s NH4....
Egeria densa by ti mala zredukovať amoniak, taktiež rastie dosť rýchlo a je nenáročná na pestovanie. Rastlinky si po jednom mesiaci môžu ešte stále zvykať.
0 29.12.2017 17:07 CZAntik –
Re: Maq Nové (předěláno cca před měsícem) je všechno, tedy kameny, dno (Volcano od Rataje) a rostliny. Rybičky a filtr (zaběhnutý) jsou původní. Při předělávání jsem použil polovinu původní vody (předtím jsem problémy s řasou neměl). Bacopu jsem právě považoval za rychle rostoucí a také je jí věnována největší plocha. Mám považovat po měsíci provozu rostliny za stále "nově zasazené"? Momentálně svítím v součtu 11 hodin denně, říkal jsem si jestli bych neměl ubrat? Dočetl jsem se, když to zjednoduším, že u rostlin náročných na světlo je stejně důležitější intenzita než doba svícení. Přemýšlel jsem vyměnit Hygrophila angustifolia za osvědčenou Hygrophila corymbosa. Ta by měla růst rychleji, domníváte se, že by to mělo smysl? Máte nějaké doporučení na rychlerostoucí "záběhové" rostliny do středu a popředí akvária?
Z prezentace jsem vyrozuměl, že to je "utajená novota", tzn. že přinejmenším rostliny jsou všechny nové. Je to tak? Kolik toho je uděláno nanovo?
S hnojením neplaš. Máš tam trochu nevhodnou skladbu; převažují rostliny rostoucí spíš pomalu (i bacopa). Síla osvětlení se z fotek těžko posuzuje, ale na nově zasazené rostliny bych to moc nekalil.
Hodně ryb, o důvod víc dát více rostlin. Přinejmenším takové ty známé záběhové.
0 29.12.2017 14:55 CZAntik – Stagnace rostlin+řada
Dobrý den ve spolek
Můj problém je zřejmě rozsáhlejší, ale snad jsem ho umístil správně.
Stagnují mi rostliny a bují řasa (GSA, ale možná se jedná i o GDA) a v minimálním množství, ale přesto i hnědá řasa. A samozřejmě mým cílem je omezit růst řasy a nastartovat růst rostlin.
Jednou týdně měním 30% vody a přidávám Bioflor od Rataje. Naposledy v neděli.
Přes den přidávám CO2 a v substrátu jsou jílové kuličky Bivoj.
Svítil jsem 16W LED 7 hodin denně, teplotu vody jsem měl cca 27°C.
Domnívám se, že rostliny mají málo světla, takže předevčírem jsem udělal následující úpravy:
Přidal jsem dvě zářivky 24W T5 865 (původní LED jsem také nechal), změnil dobu svícení na 8-12 a 14-21 hod.
A přidal jsem ventilátor do krytu, takže nyní se s teplotou vody pohybuji mezi 24-25°C.
Dnes jsem dělal testy (podotýkám, že voda byla měněná v neděli):
dKH 5°
pH 7 (večer bývá 6,8)
NO3 10mg
NO2 0mg
Fe méně než 0,3mg.
Trošku jsem se bál, že budu mít hodně organického odpadu (mám přerybněno) a proto mi bují řasy, ale hodnoty NO2 a NO3 tomu nenapovídají.
Tak se bojím abych dle Horáce, nebyl ve stavu B (hodně světla, málo živin). Podotýkám, že s přidáním zářivek mám pocit, že mám hodně světla, ale možná to do kolonky "hodně světla" nespadá, když vezmu v potaz LED, tak mám cca 0,64W/l.
Můžete mi poradit, co udělat jinak, popř. na co se zaměřit? Díky
Starší reakce
Jestli chceš něco zkusit, zkus bór. A pak nám dej vědět, co to udělalo.
Pozor: maličko!
Rozporuju. Podle mě roste jako každá kryptokoryna. ALE. Problém je, jak ji používáme. Spousta akvaristů po ní touží a když ji sežene, zasadí ji doprostřed hromady jiných rostlin jako barevný bod (taky, protože není nejlevnější nebo není dostupná ve větším množství). Problém je, že žádná kryptokoryna nebude nadšena, pokud ji posadíme do hromady jiných druhů. Kryptokoryny nejlépe prosperují v silné monokultuře, jenže s Flamingama to je: "Hele, mám tři, tak jednu utrhnu a dám ti ji." To by se dlouhodobě nelíbilo žádné kytce.
Není to z mé zkušenosti, ale Larix ze Žiliny jednou v soukromé zprávě uvedl, že Flamingo roluje listy, pokud má příliš silné světlo.
Však jasně, ale já jsem v těchto věcech daleko "jednodušší" a snažím se praktikovat co nejvíce sedlácký metody, to proto aby to fungovalo nejen v jednom akváriu, ale mohl jsem si to zjednodušovat. No nicméně bádej a spřádej plány PROČ.
Nie je to ideálny stav ani pri nenáročných cryptách a ja mám v pláne skúšať aj náročnejšie rastliny preto hľadám problém
Tak třeba mě se to líbí, čemu to vadí, ta rostlina evidentně prospívá, proč to řešit?
Stále sa krútia mladé listy.
Starší reakce
Echinodory 30 stupňů zvládnou, vždyť z teplých vod Amazonie pocházejí. Jinak obecně stonkovky z Asie mohu potvrdit (Rotaly - speciálně rotundifolia roste krásně, Pogostemon Erectus, Blyxa). Když koukám na seznam rostlin v daném akváriu, tak většina rostlin by měla být ok - nemám zkušenosti s Hygrophilami, tam nevím.
Mám ji asi týden z Hornbachu a že ty listy tak zloutnou, je to v pohodě jo?
Jinak zítra mi dorazí nové světlo, tak snad to půjde.
Emerzní, zdravá, pěkně vybarvená.
Jj to je ono.
Inak vo veľkom sa dá zohnať i 10x lacnejšie. Ale na začiatok dobré.
Horčík je makroprvok. V tom sáčku nie je vôbec.
Ok vyzkouším díky. A toho hořčíku je v těch mikroprvcich málo?
Normálne PMDD je rozpustiť v pol litri vody a dávkovať 5ml na 100l, väčšinou ale stačí menšia dávka.
Ja by som dal teraz dva-tri dni normálnu dávku a potom sa rozhodol ďalej podľa efektu.
Jenže nevím, do kolika ml vody to rozpustit a kolik dávkovat?
No horčík v mikroprvkoch nebude, ani v tom NPK.
Ale než zoženieš MgSO4 či iné horečnaté hnonivo, môžeš skúsiť pohnojiť tými mikroprvkami. Ak chýba niečo z nich (trebárs železo), zlepšenie na nových listoch bude vidieť rýchlo (rádovo dni).
Výška substrátu je 3 až 4cm.
Ano NO3 jsem měřil má mezi 15 až 20mg/l.
Nevím, jestli chci přidat konkrétně železo. Chci přidat něco, co podpoří růst a rostliny budou zelenejsi, teď jsou opravdu do zluta. Takže asi železo nebo hořčík?
Dusíkom a fosforom by som hnojil len keby som nameral ich nedostatok. Inak NPK ee.
Už ti dvakrát poradili zmerať NO3, ako to dopadlo. Máš čím?
Pokiaľ chceš pridať to železo, tie mikroprvky z PMDD by mali stačiť, netreba nič kupovať.
0 13.12.2017 19:58 RAP Zajímalo by mne, jaká je výška substrátu zejm. u Echinodorů.
kmara napsal: Mám tam na zkoušku terče, proto topim skoro 27.
Bohužel ti terčovci tam opravdu jsou.
Bude stačit koupit třeba Easy life profito nebo k tomu ještě např. Carbo nebo Ferrox?
Mám doma ještě z PMMD toto, dá se to použít?
2x Ancistrus spec
40x Tetra neonová (Paracheirodon innesi)
Předpokládám že platí co je napsáno v prezentaci.
Nó, to sice jo, ale vaaclav to (předpokládám) psal jen ve vztahu k Echináči. Takže mě zajímalo, jestli to Maq zpochybňuje také jen ve vztahu k Echináči, nebo celkově, tzn. včetně Terčů (pro který je to pravděpodobně obecně nevhodná nádrž)...
Protože tam plavou terčovci?
Teplota je další věc co žene rostliny k růstu a jak začneš krmit srdcem půjdeš k 30 stupňům a na to budeš muset pořídit jiné rostliny, nevím jestli to echináče dají ale
rybicky.net/atlasrostlin/rotala_rotundifolia je dost u terčů vidět.
Přidat reakci
1 ...... [14] ...... 41 42
Zpět na obsah sekce Akvarijní rostliny • Zobrazeno 47931x