Rostlinám se nedaří
To je řasa na pomalu rostoucích anubiaskách. Můžeš se pokusit to opatrně očistit a pak je přesuň někam níž víc do stínu ostatních rostlin.
Vyprdni se na ty drahý a barvený srágory. Dno budeš mít nebo aspoň chceš mít celé porostlé a pak na barvě nezáleží. Kup si klasiku
www.bazenovachemiepraha.cz/… 
Zrna jsou obaleny v černé stálé pryskyřici

Mám ho ve 160ce

Flexiobklady 1-3 nebo 2-4 mm (zadej do googlu flexiobklady a najdi nejbližšího prodejce). Já jsem spokojený s 1-3 mm.
3mm jsou nejlepší pro růst rostlin a 1mm na nezapadávání bordelu mezi štěrk. Takže zrnitost určitě kolem 2mm.
1) dyzajnovka, která se špatně odkaluje
2) nemám zkušenost.. nevěřil bych té technologii (každé zrnko je nabarveno načerno)
Staré dno můžeš a nemusíš použít, na substrátu nezáleží.. spíš co chceš. To staré dno ti do vody uvolňuje živiny = nemusíš se moc starat o složení vody (jednodušší, ale nemáš kontrolu).
Každý vyživuje rostliny jinak, někdo kape tekutá hnojiva, přidává jílové kuličky, někdo zase neodkaluje dno a spoléhá s hnojením na ryby.
2. je správně ;-
edit: bez starýho dna.
Díky za radu. Štěrk je jediná věc v akva co jsem si nechal poradit ve zverimexu (Super zoo) a souhlasím s tím že je to jak kamenolom. I tady někde v diskuzích jsem četl že je vhodný do akva, což samozřejmě neznamená že je vhodný pro rostliny. Naštěstí mě kolem baráku chybí kousek zadláždit, tak tento štěrk mám kde využít

. Prosím o radu jaký štěrk by byl vhodný (rád bych se držel černé barvy)? Protože podle prodejců a eshopů je samozřejmě vše z jejich nabídky perfektní.
Tedy mě napadá:
1. VOLCANO BLACK 8l (alespoň 3 balení, spíš 4)
www.rataj-spk.cz/…
k tomuto přidát staré dno od Rataje nebo Aquaclay Ground - Staré dno?
2. PROFIPLANTS-Písek akvarijní černý 2-4mm (40-50kg)
www.profiplants.cz/…
k tomuto písku je asi lepší přidat
Staré dno od rataje (4l stačí??)
www.rataj-spk.cz/…
Dále doporučujete v případě těchto variant přidát ještě do dna "Tablety NPK+mikroprvky"?
Budu rád ikdyž mi moje varianty zavrhnete a doporučíte něco jiného. Pokud to jde rád bych se vlezl do částky cca 2000 Kč za substrát=štěrk, není to úplně podmínka, jen jsem si řekl že si dám na akva rozpočet 20tis což se asi nepodaří a trochu se přesáhne

.
Tak jsem rád že to nemusí být žádný problém. Je pravda že se to dělá jen na 2 velkých listech a těchto rostlinek tam mám 5. Dělal jsem jen PH test s výsledkem 7,4. Ostatní testy zatím ne, objednal jsem jich víc už 20.12.2017 a pořád jsou někde na cestě :(
Ach jo.

Když už konečně někdo, kdo nešetřil na rostlinách, tak zase ten kamenolom na dně.

V drtích jakou máš ty, toho moc neporoste a když tak jenom chvilku, než dojde k zasycení toho dna odpadem, protože ty to nebudeš schopen efektivně odkalovat. Za mě vyndat, vyměnit za materiál který bude na bázi říčního štěrku, tedy ty jednotlivý kamínky jsou kulatý a zanoříš do tohto v pohodě odkalovač. Jinak to co napsal kolega v tom jsme ve shodě.

Na rostlině Microsorum pteropus, se tyhle hnědočerné fleky dělají běžně. Jsou to starší listy a některých se budou tvořit dceřinné rostlinky. Máš to čerstvě založené, tak si rostliny zvykají na nové růstové podmínky. Měřil si vodu? Ta egeria má vysokou spotřebu vápenatých solí, tím pádem změkčuje vodu. Má taky ráda dostatek světla.
0 05.01.2018 23:11 rajcik – Fleky na rostlinach



Prosím o radu. Mám čerstvě založené akva (od 29.12.2017). Vše se teprve zabíhá. Na některých rostlinách se objevily černé fleky, viz foto. Může to být tím, že rostlinám něco chybí (hnojivo, světlo...)? Rád bych problém zjistil včas. Některé stonkové rostliny už stihly slušně poporůst, jen Egeria densa vůbec neroste. Listy se rozpadly a zbyl poslední stonek. Dále jsem si všiml že na listu anubiasu vznikají takové sice malé ale hnědo černé vykrojení na listech (taky jde vidět na fotce). Jinak ostatní rostliny rostou slušně i po pár dnech.
Do akva jsem dával tekuté CO2 od Rataje-to byla asi blbost.
V akva je staré dno od Rartaje- jen 4 litry (bylo mi doporučeno ho moc nedávat bez CO2).
Hnojivo používám PROFITO od EASYLIFE.
Světlo používám Chihiros A 901 (55W)- nesvítím na plný výkon podle doporučení z aqua daho.
Filtr mám JBL e 1501 zdá se mi že má silný proud (i přes rozstřikovací rampu) nemůže v tom být taky problém?
Díky za jakoukoliv dobrou radu

Starší reakce
A nedostávajú sa ti z dna pri odkalovaní von látky z Bivoja?
Ja by som povedal,že to máš až moc prehnojené,na to,že si to zakladal nanovo.I keď si použil zabehnutú vodu atď....
Každopádne, nech už si si z tohoto odniesol čokoľvek, bolo by fajn, ak by si sem o pár týždňov napísal report, aké zmeny si spravil a aký to malo efekt, aj keby si s výsledkom nebol hneď spokojný.
Pravda, nejsem v dobré konvici, asi jsem se dal do jiného hrníčku. Každopádně děkuji za opravu mého příspěvku, aby i ostatní pochopili co jsem tím chtěl říci.
Nemusí ale může. To asi není úplně koser osádka.
Jedna technická. Symbiózu bych do toho opravdu nepletl. Slovo koexistence je adekvátnější.

Je rizoto používat cizí termity, pokud nejsi v dobré konvici.
Prosím OT.
No tušil jsem to, asi se něčeho zbavím, vím, že keříčkovci by byli ideální na odsun, ale to bude s těžkým srdcem...
Díky za odkaz. Jak píše NHKG, také jsem měl jednoho v cca 80l akváriu a nyní je mám ve 100l ani v jednom případě mi nenapadali ryby (žili v symbióze s např. neonkami), v mém akva mají nyní cca 15cm, je jasné, že maximální velikosti nedorostou a zakrní.
Ano, podle fotky to vypadá, že šutry Ti zabírají hodně místa, kde by namísto nich mohly být rostliny.
Já vím, ony se dají vysadit ve skupinách mezi šutrama. Když to zakládáš. Pak něco roste, něco neroste, něco budeš chtít přidat, nařízkovat, a bude chybět místo.
Tak proto jsem doporučil dešutrizaci. Ale základem je omezení ryb a přidání rostlin.
Musíš si vybrať, buď chces zariasené akva a trápiť miláčikov pre ktorých máš slabosť, alebo znížiš osádku.
Ja som rovnakú dilemu riešil vo svojom akva. Odkedy som dal preč sumčekov žraločích a mrenky žraločie riasy pozvolna zmizli samé.
Nemusí lovit ryby. Měl jsem jeden cca 30cm kousek v 325l akváriu, kolem huby mu plavaly 2cm velké tetry krvavé. Marně jsem doufal, že mě těch teter zbaví. Nezmizela ani jedna tetra, tak jsem to po pár měsících vzdal a tetry jsem věnoval synovci.
Ve svých akvaristických začátcích jsem měl 3ks v 112l a ti vyrostli poloviční proti tomu v 325l, ale jinak byli taky bezproblémoví.Takže 100l je určitě málo a zakrní.
Když se podíváš na seriouslyfish, což je mnohem spolehlivější zdroj než místní atlas, tak ti doporučí 240 litru pro jednoho. Možná prekrmujes a proto jsou líní lovit. Možná jsou ještě malí.
www.seriouslyfish.com/… Tak už mají půl roku nechutenství. Možná je to tím, že jsou v malém akvárku..

No nic, to byl nejapný vtípek.
Až dostanou chuť, tak sežerou. Ideální imho není ani ten údaj v atlase.
Tak ideální to samozřejmě není, udávaná minimální velikost je 150 litrů. Každopádně ryby mi nežerou, co jsem pročítal diskuze než jsem si je pořídil, tak někdo říká žerou, někdo nežerou.
Jj používám meziflašku...
Tak si na oblíbence pořídit adekvátní akvárium, nejméně dvakrát tak velké. Na druhou stranu ti asi vyřeší problém s prerybnenim, až ti většinu ryb sežerou.
No, ti jsou tam trošku navíc, ale jsou to moji oblíbenci
Tak meziflašku považuji za standard. Bez ní to tam něco naprskat může.
Čítal som o tom celý článok (CZ alebo SK). Bolo k tomu aj meranie, len je to už nejaký čas a zdroj si nepamätám. Možno Marcelová stránka?
Pri burčiaku sa odporúča vsadiť "medziflaša" zrejme práve preto, ja som to tak neprevádzkoval, dnes idem bez CO2.
0 29.12.2017 21:05 CZAntik –
Re: Maq Jenom mi trošku uniká ten bod 2. On má nějaký vliv počet kamenů...? Když pominu to, že teoreticky zabírají místo rostlinám....
Na to jsi přišel jak? Umím si to představit při nějakém fušerskem provedení, kdy se bude kvas dostávat až do akvária. Ale plyn je plyn. Proto se to probublává přes druhou láhev, princip vodnice.
MichalV napsal: CO2 z burčiaku je významý zdroj organického znečistenia
Já mám taky tohle podezření, ale máš to odněkud exaktně potvrzeno? Nebo umíš to nějak rozumně vyargumentovat?
0 29.12.2017 21:00 Maq Dovoluji si připomenout, že opět jednou se fungování akvária redukuje na koloběh dusíku. CZAntik má ve filtru dokonce Purigen, a měří dusík, a tak. Zrada může přijít odjinud!
Přerybněno. - Přešutrováno. - Nedorostliněno.
Je třeba provést:
1) Derybizaci.
2) Dešutrizaci.
3) Rostlinizaci.
Pak jednou, časem, možná, bude potřeba hnojit.
To jsem netušil. Takže není CO2 jako CO2...? Ideální je tedy používat CO2 z lahve..? No požehnaně, když to přepočtu podle Tillmansovy tabulky (OK četl jsem, že to není přesné, ale lépe to vyhodnotit neumím) tak jsem cca na 20mg CO2, což pokud je to správně tak není nijak drastické ne...?
Takže chápu to správně, že říkáš než se akvárium zaběhne, tak jet bez CO2, a minimálně vířit vodu (snížit průtok ve filtru)...?
Asi ano, jak říkám, byla to jen obecná poznámka k interpretaci těch chemických údajů. Akvárium jsem nestudoval.
Pokud jsi použil dobře zaběhnutý filtr, tak ti tam běží nitrifikace asi dobře.
Zabúdaš na to, že CO2 z burčiaku je významý zdroj organického znečistenia pre akva. Myslím, že práve toto je zdroj živín pre tvoje riasy a nie priamo amoniak. Tvoje akva vyzerá polosterilne a ty tam toho CO2 tlačíš požehnane. Akva je v zábehu, aj keď si použil zabehnutý filter - to nie je spása. A tým hrubším dnom s ílovými guličkami som si tiež neni istý.
Tiež by som naškrtil filter kým sám nezníži prietok vlastným zanesením.
OK, ale akvárium mi běží měsíc, navíc jsem použil zaběhnutý filtr, s nitrifikačními bakteriemi. Kdyby mi neběžela nitrifikace, tak by mi ryby při mém stavu přerybnění amoniak nejspíš už pozabíjel ne...?
Největší problém s amoniakem bývá právě tehdy, když je NO2 nula (nitrifikace nefunguje, tak se nemůže tvořit) a NO3 je tolik, kolik je ve vstupní vodě (nitrifikace nefunguje, nový se nemůže tvořit, kytky nefungují, nežerou ho).
To říkám obecně, tvé akvárium jsem nestudoval. Jen že z těch hodnot na nulový amoniak usuzovat nemůžeš.
Vzhledem k tomu, že mám NO2 0mg a NO3 10mg, tak si nemyslím, že bych měl problém s NH4....
Egeria densa by ti mala zredukovať amoniak, taktiež rastie dosť rýchlo a je nenáročná na pestovanie. Rastlinky si po jednom mesiaci môžu ešte stále zvykať.

0 29.12.2017 17:07 CZAntik –
Re: Maq Nové (předěláno cca před měsícem) je všechno, tedy kameny, dno (Volcano od Rataje) a rostliny. Rybičky a filtr (zaběhnutý) jsou původní. Při předělávání jsem použil polovinu původní vody (předtím jsem problémy s řasou neměl). Bacopu jsem právě považoval za rychle rostoucí a také je jí věnována největší plocha. Mám považovat po měsíci provozu rostliny za stále "nově zasazené"? Momentálně svítím v součtu 11 hodin denně, říkal jsem si jestli bych neměl ubrat? Dočetl jsem se, když to zjednoduším, že u rostlin náročných na světlo je stejně důležitější intenzita než doba svícení. Přemýšlel jsem vyměnit Hygrophila angustifolia za osvědčenou Hygrophila corymbosa. Ta by měla růst rychleji, domníváte se, že by to mělo smysl? Máte nějaké doporučení na rychlerostoucí "záběhové" rostliny do středu a popředí akvária?
Z prezentace jsem vyrozuměl, že to je "utajená novota", tzn. že přinejmenším rostliny jsou všechny nové. Je to tak? Kolik toho je uděláno nanovo?
S hnojením neplaš. Máš tam trochu nevhodnou skladbu; převažují rostliny rostoucí spíš pomalu (i bacopa). Síla osvětlení se z fotek těžko posuzuje, ale na nově zasazené rostliny bych to moc nekalil.
Hodně ryb, o důvod víc dát více rostlin. Přinejmenším takové ty známé záběhové.
0 29.12.2017 14:55 CZAntik – Stagnace rostlin+řada
Dobrý den ve spolek

Můj problém je zřejmě rozsáhlejší, ale snad jsem ho umístil správně.
Stagnují mi rostliny a bují řasa (GSA, ale možná se jedná i o GDA) a v minimálním množství, ale přesto i hnědá řasa. A samozřejmě mým cílem je omezit růst řasy a nastartovat růst rostlin.
Jednou týdně měním 30% vody a přidávám Bioflor od Rataje. Naposledy v neděli.
Přes den přidávám CO2 a v substrátu jsou jílové kuličky Bivoj.
Svítil jsem 16W LED 7 hodin denně, teplotu vody jsem měl cca 27°C.
Domnívám se, že rostliny mají málo světla, takže předevčírem jsem udělal následující úpravy:
Přidal jsem dvě zářivky 24W T5 865 (původní LED jsem také nechal), změnil dobu svícení na 8-12 a 14-21 hod.
A přidal jsem ventilátor do krytu, takže nyní se s teplotou vody pohybuji mezi 24-25°C.
Dnes jsem dělal testy (podotýkám, že voda byla měněná v neděli):
dKH 5°
pH 7 (večer bývá 6,8)
NO3 10mg
NO2 0mg
Fe méně než 0,3mg.
Trošku jsem se bál, že budu mít hodně organického odpadu (mám přerybněno) a proto mi bují řasy, ale hodnoty NO2 a NO3 tomu nenapovídají.
Tak se bojím abych dle Horáce, nebyl ve stavu B (hodně světla, málo živin). Podotýkám, že s přidáním zářivek mám pocit, že mám hodně světla, ale možná to do kolonky "hodně světla" nespadá, když vezmu v potaz LED, tak mám cca 0,64W/l.
Můžete mi poradit, co udělat jinak, popř. na co se zaměřit? Díky
Starší reakce
Jestli chceš něco zkusit, zkus bór. A pak nám dej vědět, co to udělalo.
Pozor: maličko!
Rozporuju. Podle mě roste jako každá kryptokoryna. ALE. Problém je, jak ji používáme. Spousta akvaristů po ní touží a když ji sežene, zasadí ji doprostřed hromady jiných rostlin jako barevný bod (taky, protože není nejlevnější nebo není dostupná ve větším množství). Problém je, že žádná kryptokoryna nebude nadšena, pokud ji posadíme do hromady jiných druhů. Kryptokoryny nejlépe prosperují v silné monokultuře, jenže s Flamingama to je: "Hele, mám tři, tak jednu utrhnu a dám ti ji." To by se dlouhodobě nelíbilo žádné kytce.
Přidat reakci
1 ...... [14] ...... 42 43
Zpět na obsah sekce Akvarijní rostliny • Zobrazeno 49125x