Kdo by řekl, že se tu odehraje takováhle bitva
Především ti Horáci musím poděkovat za poklonu. „Zázrak“
- takhle tu mojí nádobu ještě nikdo nenazval. Pravda, s akvárkem nemám žádné velké problémy přesto, že údržba se dá počítat v rozsahu minut za měsíc. Ten nahoře to asi opravdu nějak podporuje. Možná je to ale tím, že nerecykluju kal za dna a neliju ušetřenou vodu zpátky
.
Chci se taky, zvlášť zdejším „matadorům“ omluvit, za svůj, poněkud expresivní slovník. Výrazy, jako třeba „ řádově, velmi rychle“ atp. Berte prosím s rezervou. Stejně tak sarkasmus některých mých příspěvků. Beru to tu jako zábavu a odreagování od mého poněkud stresujícího zaměstnání, nikoliv jako vědecký seminář. Dále chci upozornit, že jsem akvaristický laik, a přesto, že se může zdát, že mám patent na rozum, nemám.
Spoustu věcí se tu učím a třeba tohle téma mi pomohlo zorientovat se například v rozdílech mezi prvním a druhým termodynamickým zákonem.
Ale k tématu, protože otázek a odpovědí je tu už moc, promiňte mi mírnou zmatenost.
Side:
(re: „Blek: „…I velmi hustě zarostlé akvárium, ve kterém žijí ryby, se musí pořádně odkalovat. Jinak bude bleskurychle velmi hustě zarostlé řasami všeho druhu…“
Pokud lze za bleskurychlé zařasení považovat dobu delší než 3/4 roku, pak souhlasím.“)
Myslím, že jsme oba zvolili trochu extrémní termín. Mám vyzkoušeno, že v akváryju, kde odkaluji (a tím myslím komplex úkonů) cca 1x za 5 týdnů, po řase není ani památka. Když však odložím zásah o další 2 týdny, začíná se objevovat žabinec a na tlumiči filtru i štětička. Po výměně to pochopitelně rychle zmizí. Nicméně předpokládám, že pokud bych nechal ¾ roku akvárko svému osudu, asi bych ho pak musel, založil znovu.
Horáci: