Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Proč si nepořizovat mořský akvárko...

 

Články » Proč si nepořizovat mořský akvárko...   Vytisknout tuto stránku 

Proč si nepořizovat mořský akvárko...

Publikováno: 10.04.2012 • Autor: © invalida • Rubrika: Zábava

Čím dýl se věnuju rybičkám, tím častějc přemejšlim vo tom, kam ta akvaristika spěje. A čím víc znám těch lidí, co si řikaj akvaristi, tím častějc se tážu, proč si ty rybičky vlastně lidi pořizujou? Ale zase bych se nechtěl dostat do pozice starý báby, kerá vykládá, jak to bylo za císaře pána a nebo aspoň za komoušů lepší. I když takový pívo za kačku sedumdesát... že jo. A eště nás nic nebolelo.

Ale furt si myslim, že sme si tenkrát pořizovali rybičky proto, abysme si trošku přivlastnili ty nedostupný tropy, a protože nás třeba zajímal život pod hladinou, kerej je člověku tak trošku vobtížně přístupnej. Zvlášť těm, kerý se vody bojej v pívu, natož aby dobrovolně lezli do rybníka.

Ale možná nás taky vovlivňovali ty nekoukatelný krávoviny na celým jednom programu. Později i na dvou... Řek bych, že ten tývý syndrom nás vovlivňuje do dneška. Akorát dřív sme prošli jeden až dva programy, než jsme přišli na to, že nikde nic pořádnýho nedávaj. A v půl vosmý všude vystupovala Mařka Kabrhelová s Gustou Husáků z vládního speciálu.

No a ekvivalent našeho tehdejšího chováíní je prolistování jednoho až dvou satelitů se stejným zjištěním. A v půl vosmý zase všude vidíme třeba, jak si jakejsi prezidentík rozšiřuje za naše  sbírku propisovaček.

Ten aspekt zvědavosti a potřeba soukromejch tropů nám taky zůstal. Jen se nám trošku rozšířily možnosti zvědavosti. Můžem bejt zvědavý už nejen na ryby, ale i na šneky, raky, krevety a pánbů (budha, perun i matka příroda je přípustná varianta) ví, co eště můžem do průhlednejch stěn  uvěznit.

V tomhle případě ale dneska máme i jiný možnosti. Můžem si třeba zajet někam na dovču a zařídit si potápění. Dovolená může bejt i pro radost a ne jen přetrpění placenýho termínu kolem hotelu a povinným povalováním se  po pláži mezi vyžranejma skopčákama.

Drobnej problém sice můžou bejt finance, ale existujou i levnější varianty. Například návštěva nějakýho velkýho akvárka někde v aquaparku. Eště levnější je zakoupení nějakýho pěknýho filmu o mořskejch obyvatelích. Vod bí bí sí sou fakt dobrý. A pro uplný šetřílky je možnost si ten film vod někoho pučit, a nebo stáhnout z netu. Tam je ale drobnej problém s legalitou. No ale v Čechách tyhle drobnosti světácky přehlížíme.

Už jasně slyšim to brblání, že bych měl spíš akvaristiku podporovat, než od ní odrazovat, ale nemůžu si pomoct, kdyby některý akvárko vůbec nevzniklo, bylo by to pro ryby asi nejlepší. A zrovna tyhle akvárka většinou vznikaj podle těch novejch zdůvodnění. To je za prvý případ já na to mám a za druhý volba ryb podle barev, který jsou zrovna trendy. A to je pro ryby nehezká budoucnost.

Ale přitom je ve sladkovodní akvaristice takovej výběr ryb a kytek. A  spousta druhů už je po mnoho generací množeno mimo mateční řeku a tudíž přizpůsobeno běžnejm českejm parametrům vody. A množení ve velkopěstírnách sice na jednu stranu choulostiví (ohledně teploty), ale na druhou stranu pomáhá "vyrábět" ryby s vyšší tolerancí na odchylky ve tvrdosti či kyseloti vody.

Jenomže je to pořád vězení, a když už chceme rybky chovat, měli bysme se snažit jim připravit co nejsnesitelnější podmínky. To je nejjednodušší v případě akvárek tropickejch biotopů. Přiměřený topítko, filtr a osvětlení. Spínačky jako první luxusní doplněk. Ostatní technika není nezbytně nutná.

Pravidelná výměna vody ovšem je bezpodmínečná. Některý druhy ryb můžou umírat i několik měsíců. Ryby sou v tom nevinně, tak na to myslete ,až je budete přemisťovat k sobě. Jsou bez viny, a přesto dostávaj doživotí. Zkuste se zavřít v nevětraný místnosti bez vycházek s kuchyňským koutem a nočníkem zároveň... tak se můžou ryby cejtit.

Respektujme rybí povahu... hejnovost, nesnášenlivost. Když slyším o přírodě a sloní šlápotě, vodvírá se mi kudla v báglu. Už někdo přeložil tu zoufalou gestikulaci rybek ploutvičkama v tý elefantí stopě? Tak proč furt tvrdíme, jaká je to přírodní podmínka ta malá litráž.

Ale dneska se objevuje i studenovodní akvaristika a o tý si myslím, že je ještě těžší. Vochladit akvárko bez negativních průvodních jevů je někdy celkem věda. A jezírko je sice alternativa možná, leč má několik nutnejch podmínek pro slušný fungování, a ty nebejvaj vždycky dodržovaný.

Další věc je, že míváme v jezírkách japonský rybky, čínský lekníny a přitom málokdo z nás někdy slyšel třeba jen o rodu hořavek. A nebo kdo známe jméno toho zelenýho sajrajtu u nás na rybníčku.

Když slyším o akva výseku přírody z typicky českým názvem nejčr of, tak se tlemím skoro kolem hlavy. Eště že mám uši. To platí o akvárku o tropickým i studenovodním. Vždycky si představím biotop českej rybník. Jak tam asi narvu tu gumu vod traktoru a jak rozprostřu ty plastovky po hladině tak exkluzivně, aby to vypadalo přirozeně. To aby si člověk vzal dyzajnéra.

No a pak je ta nejtěžší disciplína, a to je akvaristika mořská. Tam už nevobstojí argument o malým moři, kde se ty ryby vyskytujou a ani jsem neslyšel nic o plejtváčí šlápotě.

Jak mě to vlastně napadlo?

To Vám du takhle kolem vejlohy a vono tam... akvárko tak 50 litrů... korál a 2 klauni očkatý. Nevim sice předpis na litráž vody pro nemíky, ale byla to paráda. A umim si představit tu péči. Odpěňování a hlídání slanosti (salinity). A bůhví co eště. Odpěňovače například fungujou na bázi enzymů, a když vezmu v potaz, že kosatky maj problény s otěhotněním díky lidský hormonální antikoncepci, tak bych byl vopatrnej i s enzymama. Jasně že jedno akva to nevytrhne.

Ale nedalo mi to a vlez sem do toho krámu, kde měli to akvárko, a zeptal se. Pane prosim Vás, kolik Vás stálo pořízení toho akvárka. Devadesát litrů! Já se Vás neptal na litráž, mě by zajímalo kolik stálo! Jak říkám devadesát litrů!

Nějak se mi to nechce věřit, ale absolutně nemám pojem...,Možná je majitel blbej a natáhli ho, možná se rád poslouchá, fakt o technice do mořskýho ceny netuším. A cucat si je z prstu, když sem se zrovna drbal na... no nic.

Na tohle bych dělal rok a půl, a to bych vo hladu asi nezvlád. Dělam totiž v těžařský firmě. Majitel těží dotace. Jmenuje se to chráněná dílna a stát to podporuje. Jsem šťastnej, že naše vláda je tak rozumná a šetrná!

Já bych si ale mořský akva nepořizoval už jenom z pokory. Už sice umíme v akvarijních podmínkách odchovat třeba mořský koníky ale... Pokud má bejt akvárko výsekem přírody, tak mám několik technickejch... Sice je třeba jeden z asi sta známejch druhů mořskejch koníčků velkej jenom asi 2 cenťáky (největší asi 17), takže je velkej jako menší krevetka red krystal a je i stejně zbarvenej ale... žije v simbióze s polypem, kterej je zbarvenej úplně stejně. Takže by bez polypa asi nepřežil, a to nemluvím o tom, že by na pozadí z polypa nebyl vidět. I když samci, když spolu bojujou, si myslej, že nejsou ryby (koník je totiž ryba), ale že sou kozy a spolu se jakoby trkaj a to je docela milá podívaná. Ale to přizpůsobení sobě tvarem i barvou bude mit asi vzájemnou důležitost ve více vohledech a dokud je nebudu znát, tak bych do mořskýho nešel.

Pak by mi asi žena nedovolila mít doma nádrž na živý krmení. Tomu se říká krill a je to cosi jako malej garnát. Vědci tvrděj, že hejno může vážit i 200 milionů tun. Mě by zajímalo, jak to zvážili a jestli to bylo za mokra a nebo za sucha. Já osobně bych si troufal říct, že je to jen 199 milionů, ale z takový nádrže by asi muj sklenář nebyl nadšený, i když je Jiřík občas šikovnej (ač mi už dlouho neslevil=).

No a když se zblázní valisnérka a má listy přes metr, už známe, ale co taková chaluha skoro 10 metrů. Sou v moři ale i jiný zajímavosti, vo kterejch víme ,ale i takový potvory, který vyhubíme dřív, než je vobjevíme. Ale my se snažíme pochopit vztahy v mořským světě, a děláme ze sebe chytráky. Jenže začínáme pomluvama. Očerňujem lidožravý žraloky z útočnosti. Za prvý to dělá jinej druh a za druhý si myslím, že žraloci nezabijou ani 100 lidí za rok na celý planetě.

Myslím, že bych měl v tomhle případě paryby obhájit. Podle stamiliony let starejch pravidel si jen loví potravu... a neplejtvaj s ní. My jako lidi zabijem tohle množství lidí asi za měsíc jen v český republice autama. A to nejenže mrtvý nespotřebujeme, ale děláme to podle pravidel vlastního druhu (dopravní předpisy), a to ani nemusíme mít moře. Respektuju mořaře, ale já tu odvahu nemám.

A ještě bych nevěděl, jak na mořský ptáky. A moře bez ptáků by nebylo to pravý, arašídový. Moře musíš cejtit (i ta nafta v přístavu k tomu snad patří) A sumýše, havýše, mořskýho ďasa s lampičkou, tu potvoru jak napodobuje elektro výboje jen opticky... Co z toho vybrat do pár decimetrů vody?

Nee, toho se nedožiju, abych dost věděl a zároveň dokázal ukázat prstem a říct... máš doživotí v mý skleněný bedýnce. To po mně chtít nemůžete.

 

 

Venca



 

Za správnost informací zodpovídá autor článku, dotazy směřujte na autora. Hodnocení článku hvězdičkami provádí redakce. K článku se vyjádřete pomocí palců (líbilo se / nelíbilo se).

Hodnocení
*****

Líbilo se: 43x Nelíbilo se: 15x Zveřejněno: 10.04.2012 Upraveno: 10.04.2012 Přečteno: 1135x

Schválili: Bob66 ** 13.01.13

Související články
Žádné související články
Další články z rubriky Zábava
18.02.2008*****Akce Hradec Králové 2008 - mentální sekce rybičky - net na výletě8440x
17.07.2012*****Detektivka...748x
10.10.2011*****Kýma, Bíma hárvestr... aneb téměř po prázdninách!743x
24.04.2011*****Jazykem, srdcem a jak na akvárko s omezeným rozpočtem.2162x
01.11.2011*****Těžká práce redaktora aneb rak...673x
29.03.2015*****ZOO MOŘSKÝ SVĚT Praha výstaviště400x
22.06.2011*****Kratičkej reklamní...725x
07.04.2012*****Akvabrejle, iluze nebo fakt?638x
11.11.2010*****Ukradený dřevo3001x
01.02.2011*****Cabarius morbus vernum anguiila především druhu anguilla anguilla.976x

Komentáře návštěvníků
Celkem: 29 záznamů přidat komentář Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživatele

[29] LinaDee® 04.03.2013
Bože můj lidi..! Co blbnete, neumíte číst tak, jak mluvíte?

[28] Patas® 09.06.2012
Hrozná řeč, nechce se mi věřit, že to je česky. Přečetl jsem dva odstavce a dál mě přešla chuť vůbec něco číst..

[27] StanislavHULak® 31.05.2012
přesně nedá se to číst, k čemu takový rozepisování

[26] azonic® 18.05.2012
Tohle se (V)oprvadu nedá číst, skončil jsem za třetím (V)odstavcem.

[25] Toony® 06.05.2012
sorry, tento článek je lehce out. zaujme nadpis, ale pak je to omílání pořád těch samých témat :-/ to samý co jste napsal o mořské akvaristice platí i pro sladkovodní.vždycky to bude vězení pro ryby.

[24] ČUPR® 26.04.2012
No, trochu spisovnější češtiny by neškodilo. mě stačilo si přečíst kousek a znechutily mne ty výrazy. Pak už stačilo přečíst jenom nadpisy dalších článků - Vejlet..., ten mě dostal. Další články zpatlané s diakritikou a bez - no fakt tohle nemusím.

[23] corydoras©® 25.04.2012
Zájímavé... Já dlouhý články nikdy nedočtu, ale tohle mě natolik zaujalo, že jsem to přečetl až do konce ☺ ☺ ☺

Upravit [22] ® 20.04.2012
Tak tak... je to pleps, který má jako hlavní účel zaujmout... ovšem jakákoliv další hodnota v tom článku není. Název přitáhne, obsah je ovšem snůška nesmyslů... (v jádru je hlubší myšlenka - ovšem to ničemu nepomůže)... takže psát zábavné články, proč ne, ale míchat jabka s bombama je blbooost, kort když o tom ještě ke všemu nic netuším... no už jsem napsal vše co jsem chtěl a jsem rád, že to více lidí vidí stejně!

[21] Barakainus® 19.04.2012
Teda ja tyhle prispevky jen pro zabavu normalne nectu, ale ten nazev zaujal... Bohuzel autor pise z naproste neznalosti a podle toho to vypada :( Nebudu ani opakovat co pode mnou uz napsali jini, ale perly typu ze odpenovace funguji na bazi enzymu... ci si plest hormony s enzymy je dost tragedie. Co je symbioza a jak to funguje by taky stalo za nacteni.
Psat zabavne clanky je o schopnostech spisovatele (jez nejspis mate); psat seriozni clanky je o znalostech (kde uz je to horsi).

[20] LiborSprysl® 18.04.2012
švíco - to je ten rozdílný pohled na svět, o němž se hovoří trochu níže. :-) Já s tebou souhlasím, jak je patrné s mých písmenek, jiní s námi nee...no víš jak to je, není člověk ten, aby se zvděčil lidem všem.

Upravit [19] ® 18.04.2012
To sollik: to je sice pravda pravdoucí, ovšem nemám ponětí, proč by se to mělo vztahovat pouze na mořské akvárium? Prostě výkřik do tmy typu lidičky neblbněte, nepořizujte si moře, je to drahé a mučíte tvory... aniž by o mořské akvaristice autor něco tušil mi přijde minimálně smutné...

[18] invalida® 16.04.2012
Jo diskriminace akvaristikou..hezky povězený

[17] sollik® 16.04.2012
Já osobně celý invalidův článek pochopil tak, že ačkoliv všichni živočichové které v nádržích chováme byli rozmnoženi v umělých podmínkách právě za účelem dalšího chovu v akváriích a bez tohoto by se nikdy nenarodili (nevylíhli) neměli bychom zapomínat na to, že jde o živé tvory a měli bychom se snažit poskytnout jim v rámci možností co nejlepší podmínky, případně od záměru chovat ten či onen druh raději upustit nejsme-li schopni jim náležité podmínky zajistit.

Upravit [16] ® 15.04.2012
Ono když to vezmeš takto filosoficky kolem dokola, tak každé akvárko jako takové je totální nesmysl... domestikace zvířat ať už mazlíků či na chov je totální nesmysl... zabydlování a zabírání území lidmi je totální nesmysl... zavírání zvířat do ZOO, ptáčků do klecí.. prostě toto není téma nijak omezené na moře... to je téma obecně platné pro veškeré nakládání se životem, které člověk má na svědomí. Asi na mě ten tvůj článek působil trochu "diskriminačně", ale pokud ho vezmem obecně... je na tom velký kus pravdy! Člověk uvězněného tvora neudělá nikdy štastnějším než kdyby žil volně... nechci se zamotávat do filosofickým myšlenek, to je tak někam k pivku :)

[15] invalida® 14.04.2012
Ta úcta k životu...atd...a ten vysokej level...to bude to co sem chtěl říct...jen sem chtěl aby k tomu uvažovatelé o mořským došli sami. Je pravda že o moři moc nevím ale o to tolik nejde. Mluvíš o nepotřebě symbionta. A myskíš si že je bez něj šťastnej? Uvádíš několik desítek centimetrů prostoru. Jsou to ty centimetry který by si rybka vybrala sama? Akvárko je jen výsek něčeho...napodobenina. I když cosi rozmnožíme, nemusí to být z dobrých podmínekj ale ze zoufalství. I když to sem nepatří tak sem zažil pokus v amazonii. Na určený ploše vykáceli jeden druh fíkovníku. I když se tvrdí že na tý ploše (šlo o kilák čtverečnej) je asi 20 až 30 tisíc druhů rostlin tak ve finále se prokazatelně ztratilo několik set druhů hmyzu, zmizelo několik desítek druhů ptáků (často opylovačů jedinnýho druhu)a odstěhovali se skoro všichni savci. Doměnka je že to je jeden z mála druhů v džungli kterej plodí celej rok. Jestli je to fakt nevím ale těch symbióz tam bude víc než myslíme. A to v moři bude taky. Prostě sem pro tu pokoru. Venca

[14] Žabka® 14.04.2012
hmmmm...neviem čo povedať :D

Upravit [13] ® 14.04.2012
Sorry, ale je vidět, že o mořské akvaristice nemáš ani ty nejmenší potuchy... článek čtivej, ovšem nevidím v něm moc velký smysl. Pochopil jsem pointu, ale nevím co tím chceš docílit?
Např. na útesu zrovna klaun plave pouze místa, kde "bydlí" do vzdálenosti max. desítek centimetrů (podle druhu)... navíc k životu v zajetí svého symbionta většinou vůbec nepotřebuje... bereš moře moc obecně a motáš páté přes deváté...
Mořská akvaristika je hodně vysoký level a člověk co to dokáže sám, MUSÍ vědět co dělá a MUSÍ mít absolutní úctu k přírodě a životu, jinak se mu dařit nebude... fakt ti asi moc nerozumím, co jsi tim článkem chtěl vlastně říct... švíco

[12] invalida® 12.04.2012
Přidávám komentáře od slečny která se stydí mne pochválit veřejně..



Od: Nová

Předmět:

Odesláno: 12.04.2012 22:08

Označit zprávu příznakem


čo to za sračky píšete o mori a tak


Od: Nová

Předmět: RE: RE:

Odesláno: 12.04.2012 22:14

Označit zprávu příznakem


šak ty čo si osebe myslíš nepríjemný pánko asi si si dlho nezasexoval asi máš plné gule vylešti si koleno

======= Původní zpráva =======
Od: invalida
Datum: 12.04.2012 22:09
Předmět: RE:

U článku se projevuj............
======= Původní zpráva =======
Od: Nová
Datum: 12.04.2012 22:08
Předmět:

čo to za sračky píšete o mori a tak

Od: Nová

Předmět:

Odesláno: 12.04.2012 22:14

Označit zprávu příznakem


chcem na chat

Od: Nová

Předmět:

Odesláno: 12.04.2012 22:19

Označit zprávu příznakem


sa ťi ospravednujem ale čo prečo nemôžem isť na chat ved čo je to iba od 18 vyššie či čo nepíš bludy o mori ked ledva by ťi stačil beta kid aj oten pochybujem že sa vieš postarať

[11] invalida® 12.04.2012
Právě že Libor asi chápe obsah jinak než je myšlenej. Prostě bych jen rád připomenul že i ke zvířatům se můžem chovat slušně. Voni tak nějak nemůžou za to že nemáme co dejchat, naše děti maj strach chodit do školy, nebo to že potřebujem ochranáře. Krom toho je většina ochranářů vidět a slyšet jen když maj publikum...Jednou větou, chovejme se tak aby jsme nemuseli stále nový a nový druhy prohlašovat za kriticky ohrožený a aby ochranáři byli zbyteční.. A to že umíme něco množit neznamená že se k tomu chováme slušně.

[10] glumča® 12.04.2012
pro Invalidu a Libora Šprysla:
každý máte pravdu,zbytek už je jen o vzájemném (ne)respektování vašich názorů.Já si Vaškovy články ráda čtu,potěší mě,nebo rozesmutní a zároveń donutí k zamyšlení..

[9] LiborSprysl® 12.04.2012
To už mně trochu připadá jako výskání šílených ochranářů, kteří na Trutnovsku vypustili do volné přírody stovky norků, protože je nehumánní chovat zvířata na kožich. Nyní se tento predátor stal postrachem v lokalitě pro rybáře a vše živé kolem vody, protože sám vyšší predátory nemá. Tím neříkám, že mne uchvacuje norkový kožich či kožich z jiného zvířete. Ale připomíná mi to i debatu o spokojených slepicích, nedávno v televizi, kde se řešilo, zda se jim lépe snáší ve volnějších klecích. Že se jedná speciálně o vyšlechtěné plemeno, které se na dvorku ztratí a bude trpět panickou hrůzou, slepičí psycholog nebyl schopen akceptovat. Lucie pamatuji vaše začátky a vím, že dnes jste na tom se svou nádrží o 300% lépe, než tomu bylo. Tak proč smutek...Vždyť i ta prasátka co požíráme by třeba chtěl žít déle a v lepších podmínkách...
Václave nemluvíme jiným jazykem, jen ty odmítáš vnímat souvislosti, které jsem se snažil například naznačit s ochranou mořských živočichů, papoušků, ale třeba i želv a dalších živočichů, kteří pokud budou rozmnožováni v "domácích" podmínkách mají šanci, že přežijí v přírodě.

[8] lucie.aqua® 12.04.2012
Naprosto souhlasím, že člověk by si neměl cokoli pořizovat ze špatných důvodů, živé tvory zvlášť! Na tom článku je kus pravdy, nejvíce mě chytla za srdce věta o odsouzení rybiček na doživotí...Sakra, to děláme všichni! Ať už jsou ty cely více čí méně luxusní, pořád jsou to cely... Když jsem večer koukala do svého akvárka plného života, poprvé mi bylo velmi, velmi smutno...

[7] invalida® 12.04.2012
Tak sem asi archaickej...nemoh bych prodávat ryby protože hodně lidem bych je prostě neprodal...oba se zabejváme stejnou věcí a přesto mluvíme jiným jazykem.

[6] LiborSprysl® 12.04.2012
V určitém slova smyslu je láska a pokora vzor ideálu minulého a možná dokonce předminulého století, ne dneška...Ale jinak vše, co se prodává, zbožím je. Proto je důležité zmáknout rozmnožování ohrožených živočichů, protože pak se zákazníkovi nevyplatí platit šílené sumy za importy, nebo dokonce pašuňk. Sice na to doplatí domorodí lovci, ale nebude-li zájem o jejich zboží, tak maximálně tu rybu zblajznou, což dělali odjakživa. Stejné to bylo u spousty druhů papoušků. Pamatuji časy žaků za třicítku...dneska jsou odchovy za třetinu a tak je to se vším. Takže jen houšť domácích odchovů....

[5] invalida® 12.04.2012
Ten výkřik je o lásce a o pokoře. Mnozí už netuší o co jde. Ryby nejsou zboží.

[4] LiborSprysl® 12.04.2012
Trochu mimo mísu...v některých pasážích...Například rozmnožování a odchov mořských koníků je další ukázkou mistrovství také českých akvaristů. A protože se to v některých případech děje dost ve velkém, je jasné, že klesá potřeba podloudně pašovat koníky z volné přírody. Pokud se nepletu je to v případě všech druhů dokonce již zakázané. Množení korálů v akvarijních podmínkách už dosáhlo takových rozměrů, že mnohé druhy také už vůbec není třeba dovážet a že je možné dělat mořskou akvaristiku na velmi vysoké úrovni, toho jsou už i čeští chovatelé důkazem. Takže si myslím, že je třeba i před psaním takového výkřiku plného negací napřed dát dohromady souvislosti, vybrat to co je opravdu negativní a vidět i to dobré. Ona už mořská akvaristika také přispívá k ochraně toho, co ještě v mořích místy už jen sotva přežívá.
"Sloní šlápota" je mé oblíbené téma. :-) Ani v případě těch halanů co v ní žijí a množí se celé generace, bych neviděl to zoufalé mávání jako popis znalého akvaristy...No nic, ne vždy ta písmenka pohromadě dávají smysluplný celek...

[3] scorpion075® 11.04.2012
Čtivé a zábavné. Článek svědčí i o spisovatelově sečtělosti. Těším se na další výtvor

[2] tomikku® 11.04.2012
pokud to někomu doma funguje tak klobouk dolů, ale já na to zdaleka nemám

[1] leoncupra® 11.04.2012
Pravda pravdoucí

Další články tohoto autora
09.06.2014*****Pes akvarista...557x
30.12.2012*****Ženská neakvaristická.....aneb, jak dostat opušťák...1227x
23.10.2012*****Další rozměr akvaristiky...860x
05.08.2012*****Chtěl/a bych akvárko... jsem tady dobře?1205x
17.07.2012*****Detektivka...748x
07.06.2012*****Lojzovo "Paků" a jiný pralesní rybky...1406x
17.05.2012*****Cyprinion macrostomus a trocha asociací...336x
12.04.2012*****Moderní komunikační kanály a jejich význam pro akvaristy501x
07.04.2012*****Zavřenej akvarista1049x
07.04.2012*****Akvabrejle, iluze nebo fakt?638x
07.04.2012*****Úspěchy a něco jako rodičák...477x
15.03.2012*****Akvarista, tvor z jiný panety, aneb když to člověk myslí dobře...2141x
24.02.2012*****Trojky, aneb když se daří...1282x
15.02.2012*****Brazílie a krajiny okolo...885x
13.01.2012*****Amazonie, domov oblíbených krunýřovců trochu jinak...1303x
12.01.2012*****Obchodování čili směna krunýřovce499x
10.01.2012*****Modrý ryby a neboli T.T....1092x
04.01.2012*****Kreveta Ostravská pruhovaná...998x
04.01.2012*****Říše zvaná akvaristika a její hranice...631x
03.01.2012*****Jak snadno zbohatnout na rybičkách...1114x
01.01.2012*****Bilance...506x
12.12.2011*****Rodič neakvarista a jiný pohromy...753x
06.12.2011*****Vesnická akvaristika v severním teritoriu aneb po česku...934x
19.11.2011*****Mříže, francovka, porcovanej medvěd a tak...672x
10.11.2011*****Proč? Proč ? Proč... aneb běžná schůzka s capartama...1307x
01.11.2011*****Těžká práce redaktora aneb rak...673x
23.10.2011*****Vodní pavouci...786x
21.10.2011*****Doprava krevetek...962x
10.10.2011*****Kýma, Bíma hárvestr... aneb téměř po prázdninách!743x
19.08.2011*****Jak se vyplácí práce s dětma...975x
22.06.2011*****Kratičkej reklamní...725x
20.06.2011*****Jak sem žehlil vodu...827x
15.06.2011*****Vejlet a jak se něco povedlo a něco mínˇ...577x
01.06.2011*****Kterak si aquarium udržovati v čistotě bez velké náročnosti na čas Váš, Choti Vaší neb Vaší panské služebné..1336x
27.05.2011*****Dětskej den aneb jak prudit rodičovstvo...a taky jak ho pumpnout...908x
28.04.2011*****Osmadvacet dní...otevřená věc veřejná..1475x
24.04.2011*****Jazykem, srdcem a jak na akvárko s omezeným rozpočtem.2162x
18.03.2011*****Tolerance1155x
01.03.2011*****Akvaristickej bůh....1803x
24.02.2011*****Souvislosti v akváriu2288x
22.02.2011*****Ekonomicky a různý jiný fígle...1399x
16.02.2011*****Teoreticky...1501x
06.02.2011*****Bludy abo i somariny, abo co sebe ja dovoľujem myšlec....1070x
05.02.2011*****Tak vám pěkně děkuju...1183x
03.02.2011*****Kterak si dobré rady k srdci neberu a o výhodách netu..990x
02.02.2011*****Tuctero zásad k dodržení, při činnosti bohulibé která jest se aquaristikou zove..1044x
01.02.2011*****Cabarius morbus vernum anguiila především druhu anguilla anguilla.976x
26.01.2011*****Šupleroidní psaní a akvaristika jako taková ...905x
25.01.2011*****Akvaristi na chatě..1455x
24.01.2011*****Biochemická autoregulace vodních rostlin...1170x
27.12.2010*****Akvaristickej potěr a co stále překvapí1440x
02.12.2010*****Zaměněný písmeno a vězni skla1816x
25.11.2010*****Svátky mrtvejch stromečků, ochotnej prodavač a konec akva.2467x
17.11.2010*****Akvaristika bez kravaty a tajemnej Pepa1786x
11.11.2010*****Ukradený dřevo3001x
08.10.2010*****Nepovedenej čtvereček..pozdravit?1617x
03.10.2010*****Pěstování ryb aneb akvaristika včera dnes a snad i..2301x
23.09.2010*****Tři prvňáci1402x
14.09.2010*****Jak sem choval listonoha a dokonce i dva3416x

© RYBICKY.NET - http://rybicky.net/clanky/944-proc-si-neporizovat-morsky-akvarko