Jsem akvarista začátečník.
Po měsíci existence úplně nového akvaria mi uhynul jeden(ten větší) ze dvojice krunýřovce jenopruhého. Ostatní ryby (zbylý krunýřovec, 8 neonek+3paví očka(2samičky+1samec)) jsou krásně čilé, už dvakrát jsem objevil nové malinké gupky-stále žijí, rostlinky rostou moc, až se mi to nehodí). ph 7, snad 7,2. Teplota nevykyvuje z intervalu (24-27)stC.
Před asi 10 dny(asi 5.11.06) jsem objevil na listu rostliny malinkou průsvitnou placku, co se pohybobovala velmi pomalu, usoudil jsem, že to může být malinký budoucí krunýřovec, ale další jsem nikde nenašel. To byli oba velcí ještě naživu, ale za asi 6 dní jsem nalezl tělo toho většího dospělého krunýřovce u hladiny, ve stadiu rozkladu(bílé), pak jsem už nenašel ani tu malinkou placku s fousky.
Žádné jiné tvory nemám.
Chod akvaria a údržbu provádím podle pokynů na tomto webu v souladu s ostatními weby.
krmivo - pouze TetraMin
14.9.2006 jsem vytvrořil akvarium 20l bez rostlin a ryb, použil jsem přípravek "Start+" a "Biofiltr", přesně podle návodu.
(dva lávové kameny(malé) a jeden vyvařený kořen, říční štěrk)
15.9.2006 jsem vysadil rostlinky(Kalužník dvoumužný, Bahnatka bezstopečná,Bakopa drobnolistá,Douška hustolistá) a vypustil 3 neonky obecné.
19.9.2006 jsem vypustil 5 neonek červených, 2 krunýřovce jednopruhé a 3 paví očka.
Nic jiného neuhynulo, vše je až moc živé a žere, proto nechápu, proč mohl jeden krunýřovec odejít.
(mohla samička krun. porodit a pak uhynout ? před uhynutím jsem vyměnil filtr, ale starý částečně vyždímal zpět, moc čistá voda?(odkaluji a obměňuji třetinu vody -1x/14dní)), filtr se vzduchováním na noc vypínám.)
(mohla to být nákaza z prodejny?)
(mohlo být v akv. moc přerostlých rostlin?)
(přemnožily se bakterie z přípravku "Biofiltr" nebo naopak málo používám "StartPlus" a "Biofiltr"?)
Mám si s tím lámat hlavu, počkat měsíc a pak koupit dalšího krunýřovce nebo to není nic závažného, co by indikovalo nějakou nemoc a mohu hned dokoupit krunýřovce?)