Ryby do akvária 51 - 150 l (střední akvárium)
děkuju za překlad,je fakt,že jsem o nich i někde četla,že jsou to choulostivější ryby a trpí více nemocemi.. i proto jsem do jejich chovu nešla,i když jsou moc krásné.Tak třeba časem.Budu si to tedy o nich pamatovat
A ty se zabýváš chovem - odchovem rájovců?
Výborně, tak jsme se lehce posunuli, ale teď si vem, uživatele, který pojede normálně podle zdejšího atlasu, který nabízí informace o chovu těchto ryb, tak mu ta naše diskuse bude muset připadat naprosto zbytečná, protože se u všech námi zmiňovaných ryb doporučuje v podstatě to samý, asi by to chtělo trošku ty informace v atlasu poupravit, doplnit, přidat více, ale já nejsem odborník na čichavce.
sem rikal modri, zlati, ale jen jeden par, pripadne pyskate, tech muze i dva pary
muze si poridit i ty pyskate co se prodavaji jako medovi
případně nějaký větší druh vrčivek
pise tam hlavne o medacich - ze jsou to ryby z prirody zvykle na drsne podminky vcetne kolisani teplot mezi 10-30 stupni, ruznou kvalitou vody, mizerne zradlo,,, a ze v dobach minulych, kdy topitka nemeli termostat a krmilo se susenou dafnii to byly naprosto bezproblemove ryby, ale dnes, v akvariich se stalou a vysokou teplotou, vyzivnym krmivem neustale k dispozici, a podobnym luxusem, se jim vubec nedari - proste v podstate civilizacni choroba. doporucuje v zime netopit nebo aspon ne v noci, obcas jim dat susene dafnie, neresit moc kvalitu vody (a uy vubec nepripravovat nejakou super vodu z osmozy), proste mene rozmazlovat
o zakrslicich pise ze plati to same, ovsem navic kmeny pestovane v jihoasijskych pestrirnach jsou prolezle nemocemi, zvykle na natibiotika atd, a ze tam uz nepomuze nic, jen si sehnat bud divoky import nebo mladata od evropskych covatelu co maji jeste slusne stare kmeny - v teto souvislosti doporucuje ceske chovatele .)