Vzduchování a vzduchovací motorky
0 24.06.2009 11:32 PetrH – Re: kristian
Z toho jem měl také strach (z hlučnosti) měl jsem doma Tetra tek a ten hučel, vrátil jsem ho a vzal si místo něho EHEIM 3702 a ten téměř neslyším. Mám ho zavěšen ve spodní skřínce na háku, ani jsem nemusel dělat žádnou polys. schránku.
ps: v místnosti jsou v současné době nejhlučnější hodiny
.... tik-tak, tik-tak ...
To mate zapojene na spinacich hodinach? vzduchovaci kompresor? Neni to zbytecne slozite reseni?
Vzduchovani neodsuzuju, neni na skodu. Ale Osobne mi hluk vadil, jelikoz mam akvarium kousek od postele.
0 24.06.2009 10:48 PetrH Já se v tomto moc nevyznám, jsem začátečník, ale vzduchuji každou hodinu cca 5min. a v noci kažbou hodinu cca 30min. Rybky jsou zatím O.K.
Horác napsal:.. A co zvýšení redox potenciálu s následnou oxidací živin? ..
No nevim, myslis, ze normalni vzduchovani muze vyrazne redox zvysit, a mit velky vliv na oxidaci mnoha, ne snadno oxidovatelnych latek? Mozna v kombinaci s uv lampou (ozon), nebo pokud budeme vzduchovat primo ozonem, ale normalne ... ? Zkusil si to, nebo cetl? Ja bohuzel nemam orp sondu ...
Osobne jsem problem se vzduchovanim vyresil jinak. Vzduchovani jsem uplne vypustil. Duvod byl jednoduchy hluk kompresoru. O dostatecny prisun kysliku se stara kombinace rostlin + cereni hladiny jak ve filtru tak v akvariu. Funguje to vyborne a neni to slyset. Nekterim se to libi jako esteticky prvek.
A co urychení odchodu oxidu uhličitého (vznikajícího při dýchání ryb a rozkladem organického materiálu)? (o uměle přidávaném oxidu uhličitém ani nemluvě). A co zvýšení redox potenciálu s následnou oxidací živin? (Podotýkám, že produktem této oxidace jsou /ve vodě mnohdy nerozpustné/ oxidy, které fakticky znemožňují rostlinám využívat přítomné minerály ...