Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Testy vody

 

NápovědaFórum » Voda, přípravky na úpravu a testy » Testy 

Žádná předchozí stránka 1 Přejít na další stránku   1  
Testy vody
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.01.2024 15:06 Muž 4Sima [1897] Re: Pavlik
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.01.2024 13:35 Muž Jozef [311] Re: Perlas
Nie som chemik, ale kalkulačka bude približne sedieť iba vtedy, ak celkovú tvrdosť tvorí hlavne horčík a vápnik - ostatné sa dá zanedbať.
Podobné tu "riešil" Rovano - v prezentácii má 17dGH a 68mg/l_Ca 3mg/l_Mg
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   27.01.2024 18:23 R Muž vaclav [14598] - Echinodory + stonkové rostlinyRe: Pavlik
Poměr mezi pH a KH ti určuje obsah CO2 v akváriu. Jsou na to na netu kalkulátory a nebo stačí mít dropchecker. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2024 18:11 Muž Pavlik [10] Re: Perlas
Nemyslím, já to vím.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2024 15:10 Muž Perlas [546] Re: Pavlik
Myslis, jakoze pomoci co2 snizujes ph..?..
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2024 14:03 Muž Pavlik [10] Re: vaclav
Děkuji za odpověď, na kh mám co2, jestli to říkám dobře?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 2   27.01.2024 13:53 R Muž vaclav [14598] - Echinodory + stonkové rostlinyRe: Pavlik
Málo dusíku a hořčíku a asi bych přidával i stopové prvky. Za mě krásná voda. Mělo by tě zajímat spíše KH než GH. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.01.2024 13:06 Muž Pavlik [10] – Dotaz
Fotka k příspěvku Mám dotaz ohledně vody, mám používat nějakou chemii do akvária?
 

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   18.04.2023 10:52 Muž rybickar [16] - Společenské nádržeRe: vaclav
Fotka k příspěvku Trochu jsem ještě googlil nějaké srovnání testovacích metod používaných v ČR co do odchylek, atp...

Abych to uzavřel, www.profiplants.cz/… zde uvádí něco k přesnosti v porovnání s kapkovými testy z obchodů...

Dnes mi dorazily hodnot z měření certifikovanou laboratoří (žádné na míru, jen co se měří pravidelně), zkusil jsem si to hodit vedle sebe s hodnotami z protokolu od ProfiPlants / dále jen PP/.

Je to spíš fakt jen na ukázku, že metody jsou různé a proto je to srovnávání na nic. Srovnání hodnot neberu příliš vážně, protože protokol od PP z roku 2018 a z laborky Vodotech loňský rok 2022.

Nicméně si myslím, že k často kladeným dotazům by na webu PP mohlo být přidáno něco pro uklidnění perfekcionistů, rýpalů a hnidopichů :) Certifikovaná laborka má pro někoho větší váhu než komerční subjekt.

I přes odlišné metody si třeba u těch dusičnanů neumím vysvětlit rozdíly řádově v desítkách mg/l, a navíc i fakt (možná jen špatně poskládaná věta stylisticky) o odbourání dusičnanů cestou do vodovodu, by si zasloužil edit na webu - jak tu kdosi napsal, seknout se může každý. Není asi reálné mít top každou stránku webu, ale ty nejnavštěvovanější, nebo ty, kde chci získat nejvíc poptávek, zakázek, bych chtěl mít TOP, bez přešlapů...;)

Ale jak říkám tyto podněty, může panu Martinovi říct někdo s "nástěnkou" a dlouholetou praxí v testování, a ne my amatéři, kteří si neumíme ani vodu změřit a akvária zakládáme pořád s chybami;)
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   17.04.2023 23:51 Muž Jozef [311] Re: Dido
Ak stačí rozlíšenie 20mg/l tak orientačne sa dá zmerať.
Ja som použil Aquar Ca test. Rozlíšenie 5mg/l, ale výsledok s ním je aj tak o 20mg/l väčší ako údaj z laboratória (vodárne) - 63mg/l vz 85mg/l
Vyzkoušejte
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   17.04.2023 19:48 Muž Dido [44]
zdravím všetkých, chcem sa opýtať aký je najlepší test na vápnik. mam rastlinne akvarium a zaujímalo by ma ako som natom s vápnikom. dá sa to zmerať aj sera testom? zdá sa mi ze vetšina testov na vápnik je na morske akvaria.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   17.04.2023 19:18 R Muž vaclav [14598] - Echinodory + stonkové rostlinyRe: rybickar
Fotka k příspěvkuFotka k příspěvkuFotka k příspěvkuFotka k příspěvkuFotka k příspěvku Omlouvám se chybička se vloudila bylo to 15.4 naposled. :-) Jinak testovacích laboratoří je určitě dost takže pokud ti to stojí za to vyzkoušej nějakou třetí stranu. Já už jsem s testováním skončil. :-)
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   17.04.2023 18:40 Muž rybickar [16] - Společenské nádržeRe: vaclav
www.youtube.com/…
už to běželo. 1.4. už bylo.

Každopádně určitě nechci pana Martina osočovat, protože sám testování nerozumím. Pro mě je měření jak vodárnou, tak laboratoří o důvěře.

Spíše jsem se o tom bavil se jedním akvaristou, který mě přivedl na pochyby a tak jsem si trochu pogooglil tady na fóru a zjistil, že za 1. výsledky se opravdu liší, a zajímalo mne jestli jste někdo třeba ze zvědavosti neprováděl měření téhož vzorku vodu, co v laboratoři a jak moc velké odchylky jsou ještě ok a co už ne.

konkrétně mi sdělil, parafrázuji:
(...) vodárna přímo v obci na dvou místech naměřila 40 mg/l NO3, profiplants 2 mg/l (...)
"Pokud si mám vybrat ze 2 odlišných výsledků měření, vyberu si vodárny, protože ty odpovídají za dodání kvalitní vody, která musí splňovat limity hodnot - tato voda je měřena kvalitními akreditovanými laboratořemi."
A již zmíněné info o měření vody na výstupu je podstatný rozdíl. Za mě čistě logicky dává smysl aby voda z vodárny byla na výstupu změřena, aby se vyloučila nějaká kontaminace, změna cestou...

Ono popravdě i pro nás jako lidi, kteří vodu z kohoutku pijeme je fajn mít nějaký nestátní nezávislý orgán pro změření vody. takže by mě třeba i zajímalo jestli testy akvarijní vody dělá i někdo jiný?

takže z projevu pana Martina, také cítím upřímnost, žádnou dvojí tvář. A určitě se omlouvám, pokud křivdím. to nebylo záměrem. Ale kde jinde se zeptat než tady, kde máte mnoho zkušeností.

Zároveň mě ale ty rozdíly zaujaly a jako provozovatel eshopu bych chtěl být co nejvíc krytý, takže bych třeba jako důkaz udělal nějaký obsah (porovnání výsledků a pohovořil o způsobech měření)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   17.04.2023 15:44 R Muž vaclav [14598] - Echinodory + stonkové rostlinyRe: Shimi
Tak nikdo není dokonalý seklo se už dost lidí ale lze se ho na to zeptat pořádá videoškoly akvaristiky. On-line poradna vysílá v sobotu 1.4.2023 v 18 hodin další živý přenos pro všechny přátelé akvaristiky. Tento přenos bude pro všechny zájemce ZDARMA, a trvá 60 minut. Od 19,15 hodin je pak 1.4.2023 přenos pouze pro členy klubu Profiplants, který bude trvat tak dlouho, aby byly všechny otázky zodpovězeny. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   17.04.2023 15:35 Muž Shimi [683] Re: vaclav
Férový chlap to možná je, ale občas tvrdí naprosté hovadiny. Například o tom odbourávání NO3 nitrifikačními bakteriemi. Pokud na jednu stranu tvrdím toto a na druhou chci působit věrohodně v rámci laboratoře, tak to jaksi nejde dohromady, že?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 2   17.04.2023 15:11 R Muž vaclav [14598] - Echinodory + stonkové rostlinyRe: rybickar
Dříve byla max dovolená hodnota NO3 ve vodovodní vodě myslím 30mg/l po povodních to zvedly na 50. Vždycky byl problém že porubí není v nejlepší kondici a tak si občas někde přisává nečistoty a u koncového zákazníka byly tak hodnoty vyšší než ve vodárně a ne naopak. Tak od povodní už uběhlo dost času a tak i obsah NO3 se bude asi snižovat a jak se říká, když dva dělají totéž nemusí to být totéž a výsledek stejný. Testy na NO3 jsem používal už za komančů ale měřil jsem si většinou vodu v akváriu a ne tu vodovodní ta mě moc nezajímala rostliny ten dusík vždycky stejně sežraly a musím ho uměle dodávat. Profiplans bych nepodezříval z nějakého střetu zájmů Martina znám dlouho a byl to vždycky férovej chlap. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   17.04.2023 14:18 Muž Rovano [235] - RostlinyRe: rybickar
Ano, i na výstupu.
Třeba tady v jedné obci jsou 2 měřící body, 1 ve škole.
V jednom je NO3 31 a ve druhém 21. Vyber si.
Ale myslím, že NO3 není až takový problém.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   17.04.2023 14:13 Muž skypi [248] Re: rybickar
Návrh k obsahu NO3 - ty lahve současně 2-jedna do Profiplants, druhá do odbornè laboratoře. Nějaký prašule to stát bude, ale bude jasné, jak to tedy je. Jinak jsou to jen spekulace.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   17.04.2023 14:09 Muž Lojza007 [1204] Re: rybickar
Úplně to nechápu, ale pokud máš pochybnosti o kvalitě měření Profiplants, není nic jednoduššího, než poslat jeden vzorek do normální laboratoře a jeden do Profiplants a porovnat výsledky. Nebo si to rovnou dráž nechat změřit v laboratoři.
Osobně si myslím, že jakýkoliv výsledek bude z Profiplants o řád přesnější než z kvalitních kapkových testů. Rozdíl oproti laboratoři nedokážu odhadnout.
Navíc i když jsou prodejci hnojiv, nikoho nenutí brát jejich hnojiva. A současně pokud na základě výsledků doporučí nějaké svoje hnojivo a nebude to fungovat, budou si tím současně dělat velkou antireklamu.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   17.04.2023 14:00 Muž rybickar [16] - Společenské nádržeRe: KarásekLut
Dovolím si vznést pochybnost, ale jako laik, takže je to na zkušenějších. @sha ?

Firma Profiplants má podle mě super nápad s laborotarorním měřením a následnou mapou.

Nicméně rozdíly ve výsledcích oproti měření vodáren připouští slovy:
Výsledky vodáren a naše měření se vždy rozcházejí, nejvíce u NO3. Je to tím, že voda ve vodárně se měří na vstupu, kdežto u nás měříme vodu na výstupu, tedy vodu, která proběhla stovky či tisíce metrů trubkami s nitrifikačními bakteriemi, a tudíž například NO3 vůbec neobsahuje, či velmi málo. Proto se výsledky s vodárnami rozcházejí.
To jsem však nejmenovaným zdrojem obdržel jako rozporovanou skutečnost protože údajně měření vodáren probíhá i na výstupu nejen na vstupu.

Nechci firmu nijak poškodit, sám jsem si u nich nechal rozbor udělat a dle chování akvaria mi to i dávalo smysl (ale rozdíl v dusičnanech byl opravdu markantní). Dle profiplants téměř 0 dle vodárny rozhodně měřitelné. Jasně voda cestovala v Petce a než přišla do laborky tak to mohlo být 48 hod.

Zajímaly by mě zkušenosti i ostatních. Nabízí se teoretická možnost střetu zájmů, když prodávám hnojiva, tak mohu zkreslit data, abych prodal produkt. To by ale bylo na podnět pro ochranu spotřebitele, a zároveň by jejich měření rozporovala měření vodáren, tak nevím...

Nicméně Profiplants přišli právě s ohledem na nízké hodnoty dusičnanů s produktem "Ultimate/Ultimate free" - např. EAN: 8595641603946

Bylo zjištěno, že evropské vody již zdaleka nedosahují vysoké hladiny dusítakých látek tak, jak tomu bylo v dřívějších letech, a zejména nízká hladina NO3 bývá nejčastějším problémem při pěstování rostlin v akváriích.
Jako laik se samozřejmě raději spolehnu na laborku než na kupované testy, které mohu špatně použít nebo mi nějak projdou expirací nebo cokoliv;)

Pokud jste někdo nezaujatý myslím, že to pomůže. Bylo by super napsat přímo do Profiplants a zeptat se jich, ale jen z principu věci, by to musel být někdo fundovaný, koho neopijou rohlíkem. Protože ikdyby to u nich v laborce měřili nějak "pro sebe" nebo s odchylkou, tak jako laik je stejně neusvědčím;)

Za sebe bych asi viděl cestu v trpělivosti, a pozorování a zkoušení, případně si najmout placenou realizaci a údržbu akvárií, když nejsem trpělivý a chci to dokonalé na 1. dobrou;)

Btw. pan urban se svými nádržemi bez filtrů jen se světly má také výsledky:) a podle mě vůbec neřeší kolik tam má čeho;)
Vyzkoušejte
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   14.04.2023 19:22 Muž KarásekLut [93] Re: Sha
Tak to je super. Já jsem jim dnes přes zásilkovnu poslal vzorek vody tak sem vážně zvědavý na hodnoty vody :-)

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   08.04.2023 13:33 Muž Sha [500] Re: KarásekLut
Jelikož jde o laboratorní měření, zřejmě přesné budou. smich Také jsem jejich zákazníkem.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   08.04.2023 12:31 Muž KarásekLut [93] – balíček č.1 od Profiplants
Zdravím, má někdo zkušenosti s měřením hodnot vody v balíčku č.1 od firmy Profiplants? jak jsou přesné? Bylo mi doporučeno nechat si pomocí tohoto balíčku změřit hodnoty vody a podle výsledků mi doporučí hnojení přímo pro mé AQ. Dávkuji N plus od stejné firmy ale stále odpadávají listy tak sem si říkal než si koupím kapkový test že udělám tento rozbor. Máte s tím zkušenosti??

Díky za odpověď

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 3   20.02.2023 15:32 Muž Jozef [311] Re: Kreveťák
Zatiaľ, lebo momentálne sa hromadí amoniak (ešte väčší jed). Keď ho začnú premieňať baktérie na NO2, začne sa hromadiť ten. Až potom sa namnožia baktérie, ktoré ho budú meniť na NO3.

Edit: Zroluj na zabehnutie filtru www.akvarijni.cz/…
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   20.02.2023 15:27 Muž Kreveťák [2] Re: Jozef
NO2 jsem dneska měřil testem od Rataje- Rataj Azotin NO2 test a voda ve zkumavce byla pořád bílá, takže předpokládám že NO2 je 0?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   20.02.2023 15:13 Muž Jozef [311] Re: Kreveťák
No ten test je nanič. Farby ktoré ti ukazuje ani "nie sú" na stupnici. Ďaleko viac ti povie rozbor od dodávateľa - aspoň ohľadom uhličitanovej tvrdosti, celkovej tvrdosti... Tým by sa malo začať a s nimi si môžeš potom porovnať výsledky svojich testov (pre vstupnú vodu aj v akva) - možno budeš prekvapený.
Vzhľadom na to že ideš druhý týždeň a hneď s rybami, by bolo pre teba lepšie sledovať hladinu NO2, a nie parametre ktoré nedokážeš bez úpravy vody zmeniť.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   20.02.2023 15:09 Muž Kreveťák [2] Re: doda
Takže test nahouby? Kterej teda koupit ?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   20.02.2023 15:04 Muž doda [134] Re: Kreveťák
Podle tohoto testu www.rostlinna-akvaria.cz/… máš destilku . Aspoň víme že je to vyhazování peněz .
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   20.02.2023 14:49 Muž Kreveťák [2] – Základní test vody
Fotka k příspěvku Tak mi to nedalo a byl jsem si koupit základní test na 3 veličiny. PH, KH, GH. Jeden test je z akvárka a druhý je z vodovodu. Moc tomu nerozumím :-)

 

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   08.03.2022 21:19 Žena Jana V. [3] Re: afc1886
Další rostliny v plánu teď přidávat nemám. Bohužel sem nesehnala nikoho s přebytky, tudíž i takto už to bylo extra nákladné. Teď hold počkám, jak se tomu bude dařit a jak se to rozroste. Nové rostliny jen v případě nouze, že by se něčemu opravdu hodně nedařilo, s zatím to vypadá nadějně.. tak snad se to časem dočká i rybiček.. hmm
Vyzkoušejte
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   07.03.2022 23:24 Muž Nobody [-14] Re: Jana V.
Napřed otestuj vodu, kterou dáváš do akvária a potom vodu, která je v akváriu. Podle hodnot uvidíš. Není potřeba spěchat s vypuštěním rybek.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   07.03.2022 20:58 R Muž afc1886 [14684] Re: Jana V.
Na tvém místě bych ještě přidal hodně rychlerostoucích kytek a ještě chvíli počkal.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   07.03.2022 20:11 Žena Jana V. [3]
Pomalu se chystám na přidání prvních rybek do nového akva.. ne dřív jak za 14dni, možná déle, ale napadlo mě.. ryby chci přidat potom, co vyměním 1/3vody, e taky potom co otestuji zda jsou vhodné hodnoty dusičnanů a dusitanu., ale kd je tedy nejlepší testovat? Před výměnové vody, po výměně vody, nebo pár dní před/po aby to mělo správnou výpovědní hodnotu pro ryby :-O
Případně se zeptám,bco je ještě fajn otestovat v základu.

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   04.02.2022 11:48 Muž Jozef [311] Re: Roman.Kl
Návod je vlastne na týchto stránkach - stačilo lepšie pohľadať: rybicky.net/clanky/765-priprava-standardnich-roztoku-pro-stanoveni-no3-no2-p
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   03.02.2022 15:39 Muž Roman.Kl [27] Re: Jozef
Jozef napsal: Skúšal niekto do litra destilky streknúť zarobeného hnojiva KNO3 na konkrétnu koncentráciu a zmerať? Dá sa to použiť .......
Dá se to použít. Když to správně spočítáš a uděláš pečlivě, to by mělo zafungovat. Já to nedělal, hnojivo NO3 nemám, nepoužívám.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   02.02.2022 23:01 Muž Jozef [311] Re: Roman.Kl
JBL kvapkové testy (NO3) som začal používať len teraz (týždeň :)). JBL pásik mi vždy ukazoval vstupnú 10 a v akva pod 20mg/l.
Keď som prvý krát zmeral vstupnú vodu kvapkovým, ukázal 1mg/l a v akváriu 5 mg/l. Vodárne udávajú za rok 2021 od 5 do 7 mg/l.
Dnes pred výmenou vody mi ukázal v akva 3-5mg/l a po výmene 10mg/l. Meranie po výmene som robil už za umelého svetla (studená biela). Tak som zmeral aj vstupnú vodu a ukázal 5mg/l.
Z toho nejako usudzujem, že sa mi to viac podobá realite pri mojom umelom osvetlení :) Je to možné?

Edit: Ešte ma napadlo. Skúšal niekto do litra destilky streknúť zarobeného hnojiva KNO3 na konkrétnu koncentráciu a zmerať? Dá sa to použiť na "kalibraciu", alebo je to úplná blbosť?
Inak pri meraní draslíka mi nariedenie destilkou 1:1 dávalo polovičné výsledky (chcel som presnejšie odčítať - 6-15mg sa dá odčítať lepšie ako 15-25mg). Nemeral som do teraz a prehnojil:)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   02.02.2022 22:23 Muž Roman.Kl [27] Re: Papik
Tak to gratuluji, že to cca sedí. Mohl jsi vypsat konkrétní testy a hodnoty, pro představu.

@Buldr - souhlas, že kapkové testy nebudou "úplně přesné". Ale pokud jeden test říká, že NO3 jsou zcela na minimu a druhý test říká na maximu, tak co si z toho vybrat? coze
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   02.02.2022 15:27 Muž Papik [617]
Předevčírem jsem dělal testy vody z vodovodu, Ca od Salifertu, ostatní JBL. Dnes mi přišel z vodáren výpis průměrných hodnot za posledních 12 měsíců. S přihlédnutím k rozlišovacím hodnotám jednotlivých testů vše víceméně sedí. Vlastně až na hořčík, ale ten je prošlý.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   02.02.2022 12:01 Muž Roman.Kl [27] Re: Roman.Kl
Před časem jsem si tu postěžoval na různé výsledky různých testů (22.1.2022) a včera mi přišly výsledky z jedné pražské laboratoře (nevím jestli uvádět firmu) a dost mě překvapily:

Dusičnany obvykle měřím: pomocí Sera 40 mg/l, pomocí JBL 10 mg/l. Laboratoř říká 39 mg/l.
Také mě překvapilo železo: pomocí JBL měřím 0,4 mg/l. Laboratoř říká 0,9 mg/l. A to je dvojnásobek.

Ještě jsem si nechal nějaká další měření, která doma nedělám:
Ca 37 mg/l
Mg 13 mg/l
K 31 mg/l
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   31.01.2022 12:49 Muž Lojza007 [1204] Re: Papik
Z akvária bych vodu měřil přímo, když ji necháš odstát, tak už to není voda z akvária, pokud by taky měnila svoje hodnoty.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   31.01.2022 12:43 Muž Papik [617] Re: vaclav
Super, díky! Vodivost se totiž také nepatrně změnila. Nemění se ještě i hodnoty jiných sledovaných prvků? Znamená to tedy, že je vhodnější při testování vody z vodovodu nebo z akvária nechat vodu odstát?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 8   31.01.2022 12:32 R Muž vaclav [14598] - Echinodory + stonkové rostlinyRe: Papik
Tak my, co jsme ještě četli jako jediný zdroj informací akvaristické časopisy jsme se dočetli, že tenhle jev je normální reakce, po vyrovnání tlaků, teploty a rozpuštěných plynů se nepatrně zvedne alkalita a tím pádem stoupne trochu i trochu pH. Kde je ten článek ale po mě nechtěj vědět to si už nepamatuji. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   31.01.2022 12:20 Muž Papik [617] – čerstvá voda vs odstátá
Narazil jsem při testování ještě na jinou věc. Čerstvá studená voda z vodovodu o teplotě cca 16 stupňů Celsia má pH 7. Ta samá voda půl dne odstátá, o teplotě cca 20 stupňů Celsia má pH 7,2. Měřeno v jeden čas, pod stejným osvětlením. Opravdu jsem se nepřehlédl, odstíny obou vzorků byly odlišné. Jak je to možné?

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   22.01.2022 14:55 Muž Roman.Kl [27] Re: Brodys
Brodys napsal: ...Mně JBL měří pořád do 10, ať liji co liji, ...
Zkus pomocí JBL změřit vodu z kohoutku, jak jsem udělal já, případně i destil.vodu. Možná to je právě ten problém, o kterým píšu.
Další značku nemá smysl zkoušet. Dostanu další, třetí hodnotu a kde je pravda?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   22.01.2022 13:19 Brodys Re: Roman.Kl
No nutí to i mě popřemýšlet i zkoušce jiného výrobce. Mně JBL měří pořád do 10, ať liji co liji, před tím asi Aqua snad 50,ale o té se ví, že kvalita pokulhává. Nějaký tip na ještě nějaké kvalitní testy? O dodržování postupů vím.....
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   22.01.2022 12:47 Muž Roman.Kl [27] Re: vaclav
Jsem u všech testů vždy max. pečlivý, x vypláchnuté zkumavky, dodržet stanovený čas, suché kapátko.... a u těchto srovnání samozřejmě stejné doba.
Dnes jsem porovnání zopakoval na akva vodě a vstupní vodě. Nedává to vůbec smysl:
JBL NO3 akva: 20 mg/l
JBL NO3 vodovod: 1 mg/l - tomu se mi nechce věřit
Sera NO3 akva: 50 mg/l (mám před výměnou vody)
Sera NO3 vodovod: 20 mg/l

Protože dělám odkalování 1x týdně, moc ryb nemám, nepřidávám žádný NO3, zdá se mi 50 mg/l také nesmysl.

Zkusím dotaz do vodáren na aktuálnější info o složení vody a/nebo jsem dostal tip, kam nechat zaslat vzorek na test za rozumné ceny.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   21.01.2022 17:49 R Muž vaclav [14598] - Echinodory + stonkové rostlinyRe: Roman.Kl
Nevýhoda sera testů je, že se musí přesně dodržet návod a odečítat ve stanoveném čase to u jbl nehrozí. Že by v nich byl tak velký rozdíl to se mě moc nezdá. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   21.01.2022 15:52 Muž Roman.Kl [27] Re: Lojza007
Koukal jsem na nějaké nabídky laboratoří. Zhruba 800 až 1000 Kč, to se mi nechce.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   21.01.2022 15:50 Muž Lojza007 [1204] Re: Roman.Kl
Ještě by to chtělo pro srovnání stejnou vodu vzít do laboratoře. Netuším, kolik by to stálo, ale pravda pak může být úplně jinde než oba testy.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   21.01.2022 15:16 Muž Roman.Kl [27]
Před časem jsme se tu bavili o problému s rostlinami a že mám moc dusičnanů. Problém byl nakonec ten fosfor ale objevil jsem díky tomu jinou chybu - testy.
Dusičnany jsem vždy měřil kapkovým testem Sera a hodnoty si pohybovaly 40 až 50 mg/l před výměnou vody.
Koupil jsem test od JBL, samozřejmě kapkový a udělal již dvakrát srovnávací měření. Stejné podmínky, stejná chvíle, maximální pečlivost.....a ejhle JBL říká 10 mg/l !!!
(už jsem měl podobnou zkušenost dříve s měřením pH od stejných výrobců).

+ Přidat reakci


Žádná předchozí stránka
Přejít na další

[1] ...... 39 40

Zpět na obsah sekce Voda, přípravky na úpravu a testy • Zobrazeno 41946x

Máte připomínku nebo nápad? Napište nám vzkaz do redakce nebo s námi diskutujte.
© RYBICKY.NET - https://rybicky.net/forum/423