CO2 - kolik a jak dávkovat, měřit a předejít otravě
Já mám soustavu co2 starou, jak Metuzalém dělal jsem jí, když o těchto ventilech nebylo vidu ani slechu. Prostě jsem z nějakého vyhozeného zařízení ventil vystřihl a funguje to. Rozvod mám udělaný z normálních hadiček jen od hodin k ventilu je trochu silnější něco jako je teď na schlazení piva taková s tím modrým pruhem.
Velký rozdíl v regulaci je i podle toho jaký systém používáš. Jestli reaktor nebo nějakou patronu. Ten velký tlak se reguluje lépe než ten minimální do reaktoru. S docházením lahve jsem neměl nikdy problém (a že jich už bylo) netrvalo to tak dlouho, protože netlačím moc na pilu abych neměl z rostlin vzduchovací kamení.

To je samozřejmě pravda, ale snad uznáš, že nejdůležitějším faktorem je průměr hrdla ventilu v kombinaci s parametry jehly (průměr, délka a tvar). To v souhrnu určuje tzv. koeficient průtoku (Cv), což je hlavní [čistě praktický] parametr všech ventilů. Ventil není v podstatě nic jiného než trubička, do které zasouváš úzkou jehlu a tím tu trubičku ucpáváš. Čím užší trubička a tenčí jehla s delším kónusem, tím jemnější regulace průtoku plynu. Tlak plynu má na průtok samozřejmě také vliv, ale rozhodující je průměr "trubičky a jehly" (nikoli to, jakou silou do té trubičky foukáš). Dám příklad: Pokud máš jehlový ventil Camozzi (s trubkou jako vrata => Cv=0.116), tak ti jím bude při vstupním tlaku 45 psi (3.1 bar) při jeho plném otevření protékat 55 l/min (!), přičemž při zhruba polovičním tlaku 20 psi (1.4 bar) to už bude "pouze" 24.5 l/min. Naproti tomu ventil Hoke Micromite (s mnohem užší trubičkou => Cv=0.0008) bude mít maximální průtok při 45 psi jen 0.4 l/min. To znamená, že i při maximálním tlaku mi ventilem Hoke Micromite bude protékat jen 0.4 l/min, zatímco tobě při nejmenším možném tlaku [řekněme 10 psi] tam bude protékat pořád asi 30x více (tj. přes 12 l/min). Nemluvě o tom, že já si samozřejmě mohu ten tlak také snížit, čímž se dostanu k ještě nižším hodnotám. Čili jak říkám, běžné ventily, které se prodávají (a vydávají za "jemné") jsou pro naše účely nevhodné. Snížení vstupního tlaku pomocí redukčního ventilu na láhvi tuto nevhodnost sice o něco sníží, ale rozhodně ne natolik, aby se staly vhodnými. Navíc sám přiznáváš, že i tobě (velmi zkušenému akvaristovi) trvá několik dní, než se ti povede dosáhnout požadovaného průtoku. Co ale dělat v případě, když začne docházet plyn v láhvi (a ty nebudeš mít dvoustupňový redukční ventil) nebo v akváriu provedeš větší zástřih rostlin nebo výměnu většího množství vody? Pokud nic z toho neřešíš, pak ti při stále stejně nastaveném jehlovém ventilu koncentrace CO2 v akváriu zcela jistě kolísá (možná i dost významně). V takových situacích by pomohlo dočasně upravit průtok, ale je jasné, že pokud jeho nastavení trvá [s běžnými ventily] několik dní, většina lidí to (ať už záměrně nebo nevědomky) nedělá a radši trochu "přitopí" živočichům než peněžence. Nechci to tu ale kritizovat (z větší části to chápu). Jen jsem na to chtěl poukázat. Kdo chce, může se nad tím zamyslet.
Jak všichni asi víme, CO2 je poměrně nebezpečný plyn, u kterého i relativně nízká koncentrace ve vodě může snadno (při)otrávit akvarijní živočichy (a co už ví málokdo, dokonce i rostliny). Proto je velmi důležité věnovat pozornost jeho správnému dávkování. K regulaci přísunu CO2 do akvária se nejčastěji používá tzv. jehlový ventil. Připadá mi proto vhodné zde upozornit na to, že drtivá většina běžně prodávaných jehlových ventilů (vč. ventilů, kterými je osazena drtivá většina běžně prodávaných CO2 setů) se k jemné regulaci přísunu CO2 nehodí (jsou určeny k regulaci průtoku plynu v řádu desítek litrů za minutu, kdežto my potřebujeme do akvária pouštět jen několik mililitrů za minutu). Pro srovnání zde uvedu odkaz na moje dvě videa, ve kterých srovnávám regulaci přísunu CO2 pomocí ventilu Camozzi RFO 383 (
www.youtube.com/…) vs. Hoke Micromite 1654 (
www.youtube.com/…). Jak můžete vidět, i mírné pootočení knoflíku u ventilu Camozzi vede k rapidnímu zvýšení průtoku plynu, kdežto u ventilu Hoke jedno celé otočení knoflíku vede jen k velmi mírnému zvýšení (nebo snížení) průtoku. Kromě toho čím menší máte akvárko, tím hůře se vám bude průtok s nevhodným ventilem regulovat. Problém samozřejmě je, že jemné jehlové ventily, které jsou vhodné pro naše účely, jsou řádově dražší => zatímco ten "nejlepší" jehlový ventil na našem trhu (= Camozzi) stojí pár stovek, ventil Hoke Micromite série 1600 stojí pár tisíc (a to ještě z druhé ruky na ebay). Bohužel lobbing komerčních akvaristických firem těží z neznalosti běžného uživatele, takže je schopen mu jako "jemný ventil" prodat i ten Camozzi a ještě v něm vzbudit dojem, že má v podstatě to nejlepší a nejvhodnější vybavení, jaké se dá pořídit. Nelze se pak divit, že nastavit správný průtok CO2 nemusí být v některých (a možná i ve většině) případech snadné a tak často vede k otravám akvarijního osazenstva.
PS: Případné zájemce o podrobnější srovnání jehlových ventilů mohu odkázat na tento (anglický) článek:
www.ukaps.org/… www.profiplants.cz/… Najdi si video o CO2 je to tam poměrně dobře vysvětlené kdy vypínat a kdy ne. Já mám CO2 30 let a jedu stále nonstop a to jak u 500 litrů tak u 50.

Vodu máme doma z reverznej osmozy takže je až moc mäkká a tds je príliš nízke takže budem musieť dávkovať minerály na úpravu tvrdosti. Ta nám tečie z kohútika len nie je dostatočne remineralizovana. A nemá sa Co2 na noc vypínať kvoli fotosynteze? Aspoň to som čítala. Co sa týka objemu tak žiaľ som priestorovo dosť obmedzená, ale hej som si toho vedomá ze o to presnejšie musím byt.
Doporučuji nekupovat noční vypínání ale jet nonstop. Zjisti si než něco nakoupíš co ti teče za vodu. Dodavatel vody by měl mít její rozbor na stránkách. S příliš tvrdou vodou to s co2 moc nejde. Potřebuješ určitě drop checker a počítadlo bublin, když to nepřeženeš s obyvateli budeš časem potřebovat i hnojivo doporučuji třeba
www.aquagrower.cz/…. Difuzor ti neporadím mám reaktor nebo lipové dřívko u sání čerpadla. Zvaž velikost akvária 30 litrů je hodně málo a každá chyba se rychleji projeví než třeba v dvounásobném objemu.

Ahojte, chcela by som založiť akvarium s naročnejšími rastlinami, ale s CO2 nemám žiadne skúsenosti. Rozmýšľala som nad
www.invitalshop.sk/… Viete mi k tomu odporúčiť nejaký difúzer, počítadlo bubliniek a drop checker (alebo ak ešte niečo treba, o čom neviem)? Alebo prípadne ak viete o niečom cenovo dostupnejšom. A je vyslovene potrebný aj automatický pH kontrolér? Prípadne máte nejaké rady pre začiatočníkov alebo len ja sa toho tak bojím a pritom to nie je až taká veda

D Ak to k niečomu pomôže tak plánujem kúpiť buď 30l alebo 36l akva.
Starší reakce

Pokud by chtěl někdo znát přesnější koncentraci CO2 ve svém akváriu, tak doporučuji
Set na kapkovou titraci CO2 Hanna HI3818 (
www.hanna-instruments.cz/…), který by měl být podobně přesný jako profesionální
CO2 metr OxyGuard (který stojí 100 tisíc!) => viz
www.2hraquarist.com/…. Sám jsem si ho pořídil a vyzkoušel ve svém posledním experimentu. Stojí sice přes litr, ale vystačí na zhruba 100 testů (čili 10 Kč/test). Reagence [jsou-li nové] vydrží zhruba 5 let.
Diky za odpoved. Co se tyce toho vypoctu, temer vsichni davkuji co2 okolo 8mi hodin dene, takze 0.0265x8 je cca tech 0,2. Nebo si to muzes overit podelenim hmotnosti co2 poctem dnu a litrama nadrze, vychazi to opet na 200mg/l.den.
Když vezmu medián hodnot z té odkazované tabulky, tak mi to vychází na 0,0265 g/l/hod = 0,64 g/l/den. Tak nevím, jak jsi došel k tomu 0,2 g/l/den? Každopádně já (když použiju jejich metodu výpočtu) dávkuji zhruba 0,14 g/l/den (při cílové koncentraci kolem 15 mg/l CO2).
Ahoj, chtel jsem si udelat predstavu kolik CO2 bezne akvariste davkuji do akvaria a narazil jsem na toto forum kde je docela hezky spacovana statistika:
www.ukaps.org/…
Na zaklade tohoto jsem udelal zaver, ze vetsina akvaristu CO2 na noc vypina a ze nejaky bezny standard je 0.2g CO2 na litr a den. Jen si nejsem jisty jestli tohle forum reprezentuje bezneho akvaristu, asi to budou po vetsinou akvascaperi. Tak by me zajimalo kolik davkujete vy?
Starší reakce
Já jsem včera koupil zpětný ventil pro CO2 (
www.akvarista.cz/…) a vypadá to, že to pomohlo, hlavně u akvária, které má sotva pár bublin za minutu. Rozhodně se voda nedostane tak daleko, protože jsem spojku dal hodně blízko k akváriu.
Odpověděl jsi si sám.

Tak každé co2 je pro vodní rostliny dobré a může to mít na ně pozitivní vliv ale uvědom si jak dlouho svítíš a jak dlouho máš v akváriu tmu a jak hodně a o kolik se může pH v akváriu měnit.

Tak to jsem nepochopil, proc v hadicce vznika podtlak? Tim ze se v ni rozpousti to co2?
Ahoj, dik, video jsem zkouknul. Pochopil jsem ze ph (a teda i co2) klesa postupne a rano bude s velkou pravdepodobnosti na hodnote jako bez syceni. Ja s rostlinama nemam velky ambice. V podstate mi nerosli temer vubec a pokud muzu soudit podle par dnu co mam co2, tak ted porostou. Viditelne zacaly tvorit bublinky kysliku coz jsem pred tim nevidel. Jestli to takto bude stacit, aby to co mam aldson trochu rostlo, tak jsem spokojenej. Kdyby ne, tak porad muzu zrusit nocni vypinani.
Tím že přerušíš přívod co2 vznikne v hadičce podtlak a ten nasává vodu do hadičky může nastat situace že kryž ti dojde bomba dostane se voda až do ní. Pokud používáš průhlednou hadičku je to okem viditelné. Zpětný ventil ano ale pozor na ty na vzduchování těmi voda projde.

To plnění hadičky vodou také řeším. Jednak aby se to nedostalo až k bombě a druhák, u menších akvárií, kde jedu 3 bubliny za minutu trvá věčnost, než tlak přetlačí vodu zpět do akvária. Podle všeho je odpověď jednoduchá: zpětný ventil pro CO2.
Doufám, zatím mi jen leží na stole, že ho umístím co nejblíže k akváriu, čímž se hadička bude plnit jen v řádu pár decimetrů a naopak plyn zůstane natlakovaný a v maximální délce. Také mi částečně pomohlo zvednout tlak k jehlovému ventilu, ale to asi je spíše pro přesnější dávkování.
Podívej se na vidéo profiplants tam je to dobře vysvětlené. Jinak to vypínání se světlen není dobře používal bych to s nějakou řídící jednotkou která udržuje stálé pH nebo podstatně jednoduší jet s co2 nonstop. Pokud jde o pH záleží jaké KH tvoje voda má pokud nízké třeba 2KH tak pokles pH není nijak výrazný pokud je podstatně vyšší za hodnu dvě bude pH zpátky na původní hodnotě. Tohle ale platí pokud nemáš nějaký speciální substrát. Chtělo by to aktivovat prezentaci.

Ahoj, mam dva dotazy. Prvni je jestli by nekdo dokazal rict jak rychle vyprcha CO2 po vypnuti syceni. Vim ze odpoved bude neco jako zalezi na mnoha faktorech. Me zajima nejaky konkretni priklad.
Druhej dotaz. Mam cerstve CO2 a zarazilo me, ze pri vypnuti syceni se hadicka k difuseru pres noc naplni vodou. Otazka za me je, kam se to CO2 z hadicky podeje? Napadaji me jen dve moznosti. Rozpusti se do vody a nebo mam netestnost na te hadicce.
Starší reakce
Tak snad vyřešeno. Nebyl přiložen žádný návod, tak jsem laboroval a četl, až jsem našel. Řešením, nejspíše, bylo membránu nechat chvíli ležet ve vodě. Teď dělá doslova mlhu a jak ubírám k 5 bublinkám za minutu tak postupně přechází do řetízku bublinek a při dalším ubírání pak viditelné bublinky mizí, nejspíše jsou příliš malé.

Včera jsem si založit krevetárium (
rybicky.net/nadrze/34516-krevetkarium-30l), do něj kobercovky a po konzultaci s prodejcem (kupodivu) jsem si odnesl další věci, včetně setu CO2. Snad jsem vše pochopil, podle videí sestavil, a nastavil pro 25l cca 3 bublinky za minutu (mám tam zatím hodně málo kytek). CO2 aktuálně běží sotva pár hodin, dropchecker něco mezi zelenou/modrou). Nemám pocit, že by se bublina tvořila obejitím přes závit či únikem bokem, ale opravdu přes membránu.
Nicméně, co jsem se díval a okukoval na Youtube, měl by difuzér bublinku rozdělit na mnoho malých, ale to se mi neděje (viz. přiložené foto). V podstatě se na membráně vytvoří pomalu bublinka a ta uletí nahoru. Je to tak správně nebo mám něco s membránou udělat?
Starší reakce
Starší reakce
No vypadá to, že za ten modrý drop checker opravdu mohl proud, resp. čeření hladiny rozstřikovací rampou (shodou okolností se mi podělal filtr

a musel jsem použít starší filtr, který tak tak dokáže vytlačit vodu do akvária, takže je tam teď prd proud - a drop checker zezelenal).
Ale máte pravdu, že nový substrát asi vodu okyseloval - nyní začínám pozorovat, že mi pH mírně roste na takových 6,6 (navzdory tomu, že je tam více CO2). I alkalita se začíná stabilizovat na 3-4.
Starší reakce
Tropica Soil má poměrně nízké pH (asi ~5) a obsahuje hodně výměnného vodíku - viz
golias.net/…. Z toho plyne, že se jedná o kyselý, nenasycený (hladový) substrát, který bude po několik prvních týdnů až měsíců rapidně snižovat tvrdost vody a zároveň ji okyselovat, v důsledku čehož bude klesat i její alkalita. Nebudu vás zatěžovat detaily (ty je možné si přečíst v tom článku). Čili z mého pohledu je možné (resp. celkem pravděpodobné), že za poklesem vašeho pH (a alkality) stojí ten nový substrát, nikoli CO2. Na vašem místě bych tedy prověřil funkci toho CO2 reaktoru (možná nefunguje správně). Kromě toho CO2 alkalitu neovlivňuje (alespoň tedy ne námi postřehnutelným způsobem).
Starší reakce
Sycení CO
2 = pokles pH + snížení alkality. (Uhličitanová rovnováha.)
Proč vám dropčekr "svítí" modře, toť otázka...
pH 6,3 pro rostliny OK, pro většinu rybek do rostlinného akvária taky. (Rostliny vám rostou, takže to potvrzuje výrok výše.)
Na zjišťování koncentrace CO
2 se vybodněte, stejně se správného výsledku nedoberete.
Vycházejte z reálného stavu akvária; rostlinám se daří, jestli bude i rybkám, můžete otestovat na nějakém "dobrovolníkovi".
Alkalitu bych upravoval pomocí zdrojové vody. Četnost výměny a objem dle výsledků testů, alkalitu držet kolem 2 dKH.
Já bych se asi přidal k předchozí otázce, neboť řeším podobný problém.
"Zrestartoval" (znovu jsem založil) akvárium. Dal jsem nový substrát (Tropica soil + Tropica substrate) a protože mi přišlo, že mám malý proud vody, tak jsem přidal rozstřikovací rampu. Otvory trubice rozstřikovací rampy mám tak 0,5 cm pod hladinou, takže jen slušně čeří hladinu.
V původním akváriu jsem CO2 dávkoval dost málo - cca 1 bublina za 6 sekund - a drop checker jsem měl zelený. Mám CO2 reaktor, takže to CO2 nevylítne na hladinu, ale rozspustí se.
Nyní mám drop checker stále modrý a nedaří se mi ho přimět ke změně barvy. To už jsem zkusil i výrazně zvýšit dávkování na 1 bublinu /s (naštětí je akvárium zatím bez ryb).
Zkusil jsem drop chcecker přemístit mimo proud pod tu roztřikovací rampu, aby mi to tam nezanášelo nějaké vzduchové bublinky. Beze změny. Zkusil jsem dokonce i jinou kapalinu do dropcheckeru, ale chová se to v podstatě stejně.
Další zjištění:
1) podle kapkového PH testu má voda v akváriu PH cca 6,3 , ale nejsem schopný kapkovým titračním testem změřit alkalitu akvarijní vody (testovaná voda by měla nejříve zmodrat a přidáváním dalších kapek pak změnit barvu na žlutooranžovou - to udělá hned při první kapce).
2) Normální voda, kterou liju do akvíria má PH cca 7,1 a alkalitu 4-5 (zjištěno stejnými testy). Kdybych měl vycházet z tohohle, tak bych dle Tillmanovy tabulky musel mít minimálně 60 mg CO2/l.
3) Rostliny rostou, rotalám dokonce začaly červenat vršky.
Hypotézy a záhady:
1) Silnější čeření hladiny by mohlo způsobovat, že CO2 prostě z vody hned vylítne - ale proč by pak voda měla PH 6,3 ?
2) Pokles PH možná nezpůsobuje kyseliná uhličitá, resp. sycení CO2, ale něco jiného. Rašelinu nepřidávám. Mohly by se nějaké huminové či jiné kyseliny uvolňovat z nového substrátu a způsobit tak výrazný pokles PH?
3) Pro nízkou/neměřitelnou alkalitu akvarijní vody vysvětlení hledám. Napadá mě, jestli se dostupné uhličitany, coby zdroje alkality, prostě nevyžraly pro neuralizaci kyseliny uhličité (či jiných kyselin)? Nebo je nějak nenatáhl substrát? Či kombinace obojího?
Nějaké nápady? Doporučení? Ještě me napadlo zkusit koupit nějaké kapkové testy, které by měly měřit CO2, ale vím tužku, na jakém principu fungují a jestli to má nějaký smysl.
Starší reakce
Mala som náročnejšie rastliny keď som ho zavádzala, no každopádne keď sa mi vyprázdnila fľaša cez Vianoce a trvalo kým ju naplnili, dosť chýbalo, mám dojem že vtedy sa rozbehla riasa ale naplno sa to prejavilo trocha neskôr , tak som mu zostala zatiaľ verná. No uvidim, je to pre mňa starosť navyše

A co takhle ho zrusit?: ) nevidim nijak narocne rostlinky v tvem akvarku a urcite by krasne rostly i bez co2

(sem tam kapka hnojiva a mas vystarano)
Tak ono ja ho viem nechať aj zapnuté stále, takto som sa dočítala že tk často robia ako to mám nastavené, aby sa náhodou v noci príliš nezvýšila koncentrácia. Dávať nejaké čidlo na pH už neplánujem, samotné CO2 je na mňa už dosť technicky zložité

Co2 má význam používat do 10 KH. Problém u nočního vypínání že se pH vrací na původní hodnotu, ten elektromagnet se používá k nějaké řídící jednotce pH než vypínat se světlem Najdi si video o tom na Profiplants.

Počítadlo mám. A čidlo aké? Mám dropchecker. CO2 mám na elektromagnet s nočným vypínaním(všetko je v prezentácii) a práve mám problém s tým že neviem aké hodnoty sú nezmysly a ktorých sa držať aby som vedela či sú správne alebo nie, ako mám vedieť že KH 108mg a pH6,5 sú nezmysel? Testy kvapkové. Je to moje prvé akvárium a dodnes som sa nedopátrala relevantných informácií ako s tými hodnotami pracovať. Tú stránku som nepoznala, prejdem si ju. Ďakujem.
Čidlo na co2 chce mít co nejdál od lítajících bublinek z rampy. Pokud jde o obsah tak jsou na to kalkulátory
akvarijni-hnojivo.cz/… je ale problém v tom správně změřit pH a KH aby ti nevyšly nesmysly jako tobě. Tak se musíš spolehnout na čidlo a pomalinku přidávat co2 Doufám že máš počítadlo bublin.

Ahojte. Už cca 2 mesiace mám dropchecker modrý. Pred tým som ho udržiavala tmavší zelený (ale vyhovovalo mi to) aj pri nižšej dávke CO2 než mám teraz. Mohlo sa stať niečo s vodou , že sa zmenilo PH a treba viac CO2? Bojím sa,aby som neotrávila ryby. Kvapalinu mám od dennerle. Prípadne kde v akva má byť dropchecker umiestnený? Co2 mám napojené na atomizér priamo na hadicu z filtra a teda ide cez rozstrekovaciu rampu.
Mávala som dropchecker na lavom skle vzadu pribzadnej strane (zhruba ako je rampa) klasický na prísavku, ale tiež začal ukazovať na modro a časom začal casto padať,tak skm ho pár dni dozadu vymenila za taký čo sa dáva hore na hranu skla a mám ho stále naľavo ale skôr v prednej časti akvária.
Budem vďačná za každú radu.
Podľa výpočtov na teste KnK mi vyšlo cca 93mg/l CO2 čo je zrejme veľa - hlavne podľa tabuliek, ale neviem do akej miery to platí

(výpočet log a = 6,43 -pH + log b pričom a=CO2 a b=KnK mg/l)
A drop je aj tak stále tmavý (možno úplne taký tmavo tyrkysovo zelený až modrý)
Kvapkové testy mám na KnK, NO2, NO3, pH, Gh len tie vysledky mi často nič nehovoria keď neviem ako to rátať.
Bojujem dosť s riasami (taká zelená chlpatá, ale nevyzerá ako ruducha, ani ta vlaknitá s dlhými tenkými zelenými vláknami) , zelená prachová -malé zelené bodky čo idú ťažko dolu, hnedá prachová ( ale niesom si istá tie listy anubiasu sú pokryté kadečím, že to neviem rozoznať) cca 2 roky som žiadny veľký problém s riasou nemala a zrazu sa začala rozmáhať rychlo a všade

Starší reakce
Připíšu svoji zkušenost. Místo Dennerle jsem zkusil klasickou ve vodě rozpustnou indikační kapalinu. Dle doporučení prodejce jsem to namíchal s vodou z akvária, což by se nemělo.
Výsledek ten, že za pár hodin dropchecker zoranžověl jak barva ranní moči. Ubral jsem tedy CO2 a zhruba o týden později se začla ve velkém vyskytovat zelená vláknitá řasa.
Asi po dvou týdnech jsem to vzdal, vylil a opět vrátil kapalinu od Dennerle. Ta zůstala modrá, což znamená, že v akváriu bylo CO2 minimum. Už asi dva týdny pomalu CO2 přidávám, abych se dostal na správnou hodnotu. Bohužel musím pomalu, protože u mně má ta změna barvy dropcheckeru setrvačnost okolo jednoho dne a hrozí, že bych si přes noc mohl otrávit ryby, když bych přidal moc.
Takže moje rada je, vykašlete se na tady ty levný indikační kapaliny a kupte si tu od Dennerle. Vydrží několik měsíců, ještě nikdy jsem ji nemusel měnit, protože ukazovala blbosti a to jsem ji měl v drop checkeru třeba půl roku. Výměnu jsem obvykle musel dělat kvůli tomu, že se dropchecker uvolnil, spadl na dno a kapalina se vylila.
Pokud jedete nonstop, stačí barvu držet na tmavozelené, ryby to neotráví a rostliny ocení.
Starší reakce
Já byj ji tam nedal ale psalo se to na obalu že mám přidat 2ml vody z akvária a dali k tomu i odměrku ..

nikdy nedávaj vodu z akvaria do drop checkru. to ti nikdy neodmeria presne.
To je bohužel nefunkční test, pokud používáš vodu z akvária.

Tvrdost neznám ale koupím nějaký test a zjistím. V dropcheckru mám originální kapalinu jmenuje se aquario co2 test plus 2 ml vody z akva
akú máš tvrdosť vody,čím tvrdšia voda tým je vetši problém s co2. v mekej vode stačí dávať menej v tvrdej je to horšie. to si niekde nastuduj. a za druhe aky indikátor máš tom drop chekri. najlepšiu skúsenosť mam s originál od dennerle. tie male ampulky.
0 29.01.2023 16:13 Bladex – Co2
Zdravím pořídil jsem co2 set s nočním vypínánim cca před 3 dny jako dárek byl dropchecker tekutina uvnitř je stále tmavě zelená ale pH test vyšel žlutý je mi divné že drop checker nemění vůbec barvu neví někdo čím to je? Děkuji

Starší reakce
Dropchecker tmavě zelený a CO2 nonstop. Nebude docházet ke kolísání pH.
Ahoj. Chtěl bych znát váš názor.
Mám AQ cca 50l. Od 12:00 se pomalu rozedniva světlo. Od 20:00 do 23:00 se po 20%zhasina. CO2 přidávám od 13:00 do 22:00. PH zatím neměřím řídím se podle barvy dropcheckeru, je tmavě zelená. Zajímalo by mě jestli je to tak správně nebo bych to měl nějak upravit.??
Starší reakce
Hele nevím odkud to je, já to kdysi koupil na inzerát celý set akvárium se skříní světlem a k tomu toto CO2 .
Jako pár minut kroucení při štelování po výměně náplně to dalo, pořád ubírat/ přidávat aby to chodilo po těch 5 vteřinách bublina. Takže to bylo +/- ale to jsem řešil po kolika vteřinách mi vyleze bublinka a pak to do výměny láhve chodilo bez větších výkyvů rok bez problémů. Včera jsem tam taky byl a pohoda .A dnes z ničeho nic takový Islandský gejzír...
Nevim co konkretne mas ty za ventil a budiky, ale dost podobne vypada co2 set z invitalu a vetsi kram jsem v ruce nemel. Nebylo mozne to naregulovat tak aby se nastaveni nerozjizdelo, takze me osobne by to neprekvapilo ze by se to rozestelovalo samo..

Mám tam tohle a v láhvi je asi ještě dostatek...
To malé vroubkované kolečko u hadičky bylo povolené moc.
Že by zima a smršťování? Nějak se mi to nechce zdát.
Ale dělala scénu , brekot že mi dokonce volala že tam odpoledne byla ( máme tam sušičku na prádlo) a že slyšela bubliny a měla strach aby to zas neprasklo...
Ale nemám v telefonu žádné zmeškané hovory nicméně za to ruku do ohně nedám neboť mám takový zvláštní telefon co si dělá co chce...
Co tam je za jehlový ventil? Jakmile dochází bomba, tak se v systému zvýší tlak, který musí jehlák ustát, když to neustojí, tak pustí mnohem víc, než je normálně nastaveno. Camozzi a Oxyturbo na to netrpí, ale u jiných značek nedokážu říct, navíc nejde vyloučit výrobní vada nebo únava materiálu u výše uvedených.
Pokud nedochází bomba, tak s tím někdo musel vědomě nebo i nevědomě pohnout. Já jsem si pro tyto účely udělal lihovkou čárku, aby se to případně dalo +/- vrátit zpět.
Přidat reakci
[1] ...... 29
Zpět na obsah sekce CO2 • Zobrazeno 37208x