Dobrý den, jsem začátečník, ale fanda.... před nákupem akvárka normálních rozměrů jsem chtěl zjistit co vše to obnáší a jak jsi s tím poradím..... plán byl koupit 20L akvárko, které následně může být využito, naučit se a po půl roce investovat do ,,koníčku´´.
Půl roku dávno za mnou, prošel jsem si běžnými problémy, samozřejmě v průběhu x krát dokupoval rybičky, rostlinky ....
Už to vypadalo, že mi to začíná jít (i s tak neskutečně problémovým objemem 20L) a já chtěl vyzkoušet poslední fázi... rozmnožování(pro urychlení jsem záměrně navýšil počet živorodek).
A teď k mé prosbě. Objevily se nemoci. Na jednu stranu jsem ,,rád´´ za ně, a to proto ať zjistím jak na případné léčení do budoucna.
Ale už dva měsíce se bezradně trápím .... před 4 týdny dokoupeny nově všechny ryby, před týdnem jen sameček mečovky (z již koupených mečovek se nějak vyklubaly jen samičky).
A opět so rozjíždí něco podobného co minule zlikvidovalo do 14 dní celé akvárium.
Přečetl jsem x stránek informací, ale POŘÁD JSEM BEZRADNÝ!!
Podle vyčteného jsem měl v akváriu výcero nákaz zároveň (KRUPIČKA, PLÍSEŇ, BAKTERIÁLNÍ ROZPAD PLOUTVÍ ATD.) Žádná léčba zatím nefungovala, asi proto, že jsem vlastně nevěděl co léčit!
Posílám foto aktuální stav a prosím o radu co přesně udělat pro vyléčení, pokud se mi to nepodaří, jde celé akvárko do popelnice a já nechci o rybyčkách do konce života slyšet. Dcerka má 3roky, velmi si akva oblíbila což by mě mrzelo.
Stav:
Na rostlinkách je malý světlý povlak jako u plísně (ale každý den o kousek rostou)
Nadměrně se tvořý zvláštní slyz (uspává přívod trubičky k čerpadýlku)
Prvním projevem byly 3 dny nazpět tři malé bílé kuličky na mečovce, nyní stav na fotce
(myslím že mizí ploutve - zase)
A stejné kuličky v počtu 4 už jsou vidět na pavím očku (podle mě to není jen krupička)
Od včera teplota vody 30°C
Ubrání potravy (podporoval jsem těhotenství, tak dostávaly více)
3/4 dezertní lžičky soli