LED pásek
Takjo já vím že je to v jednou kuse s tím počítám že se to bude muset předělat a ztratím záruku
Edit: A jde ta trubice strčit do otvorů místo zářivky?

Mám 90cm verzi a spokojenost. Barva světla je trochu do červena, není to čistě bílé, ale rostlinám to zjevně prospívá. A i ryby vypadají pěkně.
Ale pozor, stmívač připojíš jen když rozstřihneš přívodní kabel, je v jednom kuse.
0 31.01.2020 16:57
bici10 [24] - Tetry Máte někdo zkušenosti s tímto světlem?
www.rostlinna-akvaria.cz/… místo toho pásku bych nahradil jednu trubici tím to světlem. Koupil k tomu stmívač aby se dala regulovat svítivost
Od vtedy čo som vymenil trubice T5 a T8 za LED pásiky mám neskutočné problémy s pestovaním rastlín. Nenáročné crypto. a echin. sa nedokážu spamätať. Všade samá riasa a nie a nie sa jej zbaviť. Už svietim cca na 30% intenzity aby sa ako tak riasa nemnožila. Takže za mňa LED pásik nedoporučujem. Je to však len môj všeobecný názor podložený len optickým vzhľadom akvária. Možno výmena za čipy je o niečo lepšia verzia náhrady za T5 a T8.

Já právě zjišťuji co je a není dispozici

podle toho se pak zařídím ale vůbec nevím co pořídit nebo jestli nechat ty dvě zářivky

Tak to chlapci nahradim asi něčím takovým
www.vyprodeje24.cz/… Spíš něco takového
www.rostlinna-akvaria.cz/…
Myslím, že Chihiros A nejsou světla s vyšším IP krytím a nehodí se do zavřeného krytu
0 30.01.2020 12:30
bici10 [24] - Tetry ta trubica je v podstate pásik, ale v puzdre. Chcelo by to min. 4, ale netuším či sa to dá regulovať a ako t svieti. Ak nemáš na svetlo nič pripravené a budeš všetko kupovať, tak choď do čipov.
Zapojení a veľkosti nájdeš na nete mraky a tu ti isto poradia tí, čo si to robili.
0 29.01.2020 23:34
bici10 [24] - Tetry bici10 napsal: Já právě nejsem žádnej elektrikář a moc tomu nerozumím
Myslím, že na inštaláciu pásikov netreba byť veľký elektrikár. Návodov s laickými nákresmi nájdete dosť, ak si chcete byť istý, tesne pred zapojením sa tu spýtajte znova. Bez hlbších znalostí a istej zručnosti sa do čipov sám nepúšťajte...
I pri pásikoch však musíte zvládnuť trochu spájkovania, minimálne aby ste pripájkovali prívody. No a musíte si dať pozor na dostatočný výkon zdroja (3 x 12 W = min 36 W) a dostatočný prierez prívodov tak, aby zvládli nie len prevádzkový prúd (3 A) ale aj max. prúd zdroja -- súčasné zdroje zvyčajne majú zabudovanú ochranu pred preťažením, a to je ten max. prúd, ktorý môže prívodmi tiecť, ak sa niečo pototo. Ak zdroj takú ochranu nemá, treba použiť nejakú, napr tavnú, poistku.
Myslím, že pásikmi nedostanete oveľa viac svetla ako z T8 (+ reflektor), aspoň teda nie s výrazne nižšou spotrebou. Osobne si nemyslím, že sa oplatí trubice meniť za pásiky, za tie prachy a roboru pri výmene (+ riziko chyby pri výrobe) budete trubicami svietiť veľa rokov...
Takže mě možná vyjde levněji tam koupit přímo světlo led ne?
Zase tak složité to není. Také nejsem elektrikář, návodů je dost. V prezentaci mám popsáno, co jsem použil. Původně jsem také přemýšlel o led páskách a dnes jsem rád, že jsem si udělal čipy. Syn je má na dvou malých akva. Na jednom má 4xpůl metru je to akvárium 60x30x30 a u dna má o 1/3 méně světla než já. Ale k ničemu tě nepřemlouvám

, Jen píšu svoje zkušenosti.
Já právě nejsem žádnej elektrikář a moc tomu nerozumím tak právě se ptám na ty pásky. Protože v tom krytu co tam jsou tak tam jsou dvě trubice T8 a jedna má 36W.tqk chci něco co svítí víc a a nebude to tak žrát
Mám starší typ těchto
www.t-led.cz/… již 3 roky jedou bez jediné vady (kromě jednoho segmentu, který jsem odpálil asi letováním).
Dělal jsem to podle tohoto návodu
www.t-led.cz/…
Do teď jsem jel na 70%, teplota v zavřené krytu cca 45s. Nyní jedou na 100% a teplota 50st. na chladiči. Mám 4 rampy po 90cm a na náročné kytky to není
No pokud chceš stavět osvětlení, tak doporučuji led čipy. Mnohem větší výkon a menší spotřeba

Tak v tom CRI ti neporadím. Asi najlešie je postaviť osvetlenie na základe LED čipov a prúdoveho zdroja.
To bude u mňa asi ďalší krok. Pre začiatok začnem tiež pásikmy. Z činy mi došli pásiky 5m RGB SMD5050 120led/m, 5m CCT SMD 2835 WW+CW 180led/m a TC420. Za všetko dohromady som dal cca 900Kč. Čuduj sa svet, všetko aj funguje. Do čipov som zatiaľ nešiel, pretože mi doma leží napäťový zdroj, tak som ho chcel využiť. Teraz davam dohromady material na Al kryt.
To jsem jen tak placnul 3m dám víc tady jde o to jestli to můžu dát místo nějakýho certifikovaných led světel jestli to bude mít stejný účinek. Někde jsem se dočetl že Musí být CRI větší než 90 pak ty led pásky mají lepší barvy a tak. Tak jestli je to pravda

Na tak veľku nádrž bude 3m málo.
Ahoj řeším že si pořídím větší nádrž o rozměrech 150x50x40. Vše si budu postupně dělat sám i světlo. Zajímá mě jestli bych mohl dát třeba tento pásek do krytu. V délce třeba 3m.
www.t-led.cz/… děkuji za názory

Starší reakce
Ja sa LED pásikov noname bojím vždy kupuješ mačku vo vreci, stretol som sa s pásikmi čo mali pisane 100lm/W a v skutočnosti mali 20lm/W. Ale parametre by mali mať 4000K-5500K CRI 85+ intenzitu cca 4000Lux (2000Lux lowthech – 10 000Lux highthech) od zdroja svetla po dno akvária.
Osobne by som sa vykašlal na pásiky a kúpil nejaké certifikovane svietidlo za par €.
0 29.12.2019 17:26 Petr – Výměna Led
Ahoj, potřebuji poradit od zkušenějších, mám set aquael leddy 80 a chci vyměnit LED pásek co je v trubici s vestavěným zdrojem na 220v za LED pásek na 12V, abych to mohl zapojit na stmívač, trubici sem kuchnul a vyndal původní pásek. Je tam kruhový hliníkový profil na chlazení.
A teď mám dilema co za pásek koupit, délka bude 70cm,jakou teplotu světla zvolit? Popřípadě dual white? Dále kolik cca watů na nenáročné akvárium a co CRI?
Díky za odpověď.
Starší reakce
ahoj, třeba aquatlantis easy led má mít cri 80, v porovnání s tím co mám teď, tedy cri 95, jsou ty barvy jasnější, příjemnější... jenom subjektivni dojem, ale byla tam i jiná teplota barev. V jedné místnosti mám led žárovky se stejnou barevnou teplotou cri 80, v druhé cri 90. místnost je stejně namalována, se stejnou podlahou... rozdíl v barvách je vidět. zase jen okometricky... je to prostě příjemnější
Hodnoty CRI mám teoreticky nastudované. Ale než objednám finální drahé pásky - porovnával jste to někdo naživo doma při osvětlení akvárka? Je to to opravdu tak velký rozdíl, aby se tyto pásky s vysokým CRI vyplatilo koupit? Díky za trpělivost

Starší reakce
u cri 75 budou barvy hodně vyblite... hlavně odstíny červené na tom budou hodně špatně, takže určitě bych bral cri 93 nebo vyšší
0 06.12.2019 19:10 artmle9 Zdravim, bude velky rozdil v led pasku
2835 SMD Super Brightness Sanan CRI 75 a
2835 SMD Super Brightness CRI 93
nebo ktery byste pouzili pro rostlinne akva. Diky za odpoved
Starší reakce
Niečo podobné mám odskúšané - dáš plech na osb dosku, na to pravítko - najlepšie je ocelové - a stiahneš to zvierkami aby to držalo polohu. Potom špičatým nožom kolmo na plech špičkou ako keby hobluješ drážku do plechu ťaháš nôž chrbtom dopredu. Stačí pár záberov a máš to rovno odrezané.
Rád bych, ale nejsou lidi (na takové malé zákázky)...
Navíc, když mi před časem dělali klempíři něco podobného (vanička z plechu na osmáky), bylo to podobně "kvalitní", jako bych to stříhal já krejčovskými nůžkami.
Prosím poraďte mi, nezkoušeli jste řezat měkký Al plech 0,5 mm nějakým nožem/řezákem podle kovového pravítka? Kupovat něco profi na pár řezů se mi nevyplatí. Ohnout už to pak umím.
S tím stříháním? Nech si to střihnout a naoýbat v klempířské dílně a budeš to mít profi.

Než koupím drahé LED pásky s vysokým CRI, o víkendu jsem zbastlil první zkušební světlo.
Krabička z Al-plechu 0.5 mm, stříhá se snadno, ale u finálu to říznu nějakým silným nožem, obyč nůžkami se u dlouhého řezu těžko drží přesný čistý řez. Ohýbá se i v ruce podle lišty OK, finál si pro větší přesnost upnu mezi dvě lišty do svěráku. Na vyzkoušení dovnitř použit samolepící pásek z levného komerčního světla s minitrafem, výkon 24W. I bez perforace AL-krabičky je při dlouhodobém zatížení plech jen příjemně teplý (cca 40°C), bez problému se dá sáhnout zevnitř i přímo na svítící ledky. I takto tenký plech zdá se odvádí teplo dostatečně, nechám to nějaký čas testovat a pak udělám i čistý dotažený finál. Mmch. nízká, hladká, lesklá, jednoduchá Al-krabička vypadá pěkně, pochválila ji i manželka.
Vo všeobecnosti je odporúčaná hrúbka chladiča min. 2-3 mm, a to kvôli rýchlosti rozvodu tepla, čiže aby sa teplo rýchlejšie roztiahlo na čo najväčšiu plochu. Z tohoto pohľadu je 0,5 mm jednoducho málo. Ťažko povedať presne, bez znalosti tepelných parametrov pásika, ale ja by som tam ten profil dal...
Ak aj nič iné, tak to spevní konštrukciu

0 29.11.2019 15:52
ZDRI [1415] Kolegové odborníci, prosím o odbornou konzultaci...
Konečně jsem se dokopal k výrobě krytu osvětlení, kterým bude nízká hranatá "krabička" z Al-plechu 0,5 mm (takto tenký se mi snadno doma stříhá a ohýbá). Nejradši bych LED pásky nalepil přímo na tento plech, uchladí se to podle Vás, nebo je třeba pod pásek ještě přidat silnější Al-profil a teprve ten chytit na plech? Pro představu, výkonově to bude cca 20W LED pásku na půdorysnou plochu krabičky 50x25 cm, LED pásek ve dvou pruzích, cca 20 cm od sebe. Trafo chci dát vně této krabičky. Krabička bude perforovaná a bude stát na krycím skle, bez dalšího krytu, takže slušný celoplošný obvod tepla. Pásek si (předběžně) představuji něco takovéhoto:
www.exactlight.cz/…
eshop.kpled.cz/… NO to je teda peknej radiator. Zdravi Skolas
0 27.11.2019 19:30
Vrzy [23] 

Také používám k osvětlení akvária led pásky, vzhledem k tomu, že se snažím pěstovat převážně náročné rostliny, už jde nějaká úspora stranou a prostě to není ono. Pásků je necelých 13 metrů, cca 17 000lm, 160W a nahrazuje mi to radiátor, takže v zimě nemusím topit

Chladič je opravdu dost masivní si myslím a i přesto má při plném výkonu pásků má lehce přes 50°C. Pásky jsou s čipy 2835, 5630 a 5050. Celé je to rozdělené na 2 kanály, bílá a červeno/modrá, které ovládám přes arduino, respektive ESP 8266.
stanky napsal: Na rozsvícení LED potřeba nižší proud než při 12V, což je pak pro řídící tranzistory praktičtější z hlediska jejich chlazení.
Teoreticky (pri ideálnom tranzistore) áno, prakticky je spínaný výkon záťaže, čiže U x I, tak je to v konečnom dôsledku jedno.A to nehovorím o odvahe (???) ísť nad 12 V v nebezpečnom prostredí bez vhodného krytia.
Já používám 3 pásky 12W/m a stejně je nehoním na nejvyšší výkon (cca 70%).
24V verze je výhodnější v případě, že jejich intenzitu budete chtít řídit třeba Arduinem, protože při 24V bude na rozsvícení LED potřeba nižší proud než při 12V, což je pak pro řídící tranzistory praktičtější z hlediska jejich chlazení.
Potvrzuji. Původně jsem měl voděodolný, zalitý transparentním silikonem. Zežloutnout nestihl, protože i když byl nalepen na hliníkovém profilu, tak se do půl roku upekl. Reklamace proběhla OK, výměna za obyčejný, který již dva roky svítí parádně. Zatím neodešla ani jedna dioda. Nevyužívám ani max. intenzitu pásku, průběh osvitu přes den řídím Arduinem (PWM), v polední špičce jedu na cca 70% maxima pásku. Když jsem to zkoušel nad 70%, začínaly se mi už množit zelené řasy.
No, já koukal na tom t-led a tam zrovna všechno 24V. Jinde jsem už taky našel.
Speeder napsal: Na těch 24V jsem se ptal především z toho důvodu, že RGBW pásky jsem na 12V nikde nenašel.
No neviem, dal som "rgbw pásik" do vyhľadávača, klikol som hneď na prvý odkaz (nejaká e-dreváreň), kde bol zoznam X pásikov RGBW, všetky na 12 V. Asi máte iný Internet...
Na těch 24V jsem se ptal především z toho důvodu, že RGBW pásky jsem na 12V nikde nenašel. Zvažoval jsem použití do krajních profilů pásek 24V-600-20W a do prostředního profilu 24V RGB+CW 14,4W, kde bych mohl míchat kanály a bílou.
Dost jsem čerpal informace na shopu t-led a tam voděodolné pásky nedoporučují. Hlavně z důvodu chlazení. Vlastně i na nějakém blogu jsem četl, že někomu zežloutl ten "silikon" nebo v čem je to zalité. Postupoval jsem dle návodu na zmíněném shopu. Použil jsem silnější hliníkový profil N8. Mezi doporučenými pásky tam je i ten 20W/m, tak očekávám, že s tím problém nebude. Navíc bych je s největší pravděpodobností neprovozoval na 100% výkon.
Těch 0,2 W/l (7087 lux) není úplně špatný, ale osobně svítím víc. Záleží, co chceš pěstovat. Kryptokoryny v tom porostou, ale náročnější a třeba červené rostliny budou strádat.
Ještě můžu dodat, že s páskem SB3-300 mám dobré zkušenosti, svítí mi v krytu už rok, neodešel ani jeden čip a barevně je poměrně stálý. I při mém velmi amatérském provedení. Levnější pásek (konkrétně
www.led-world.cz/…) ztratil výkon a hodně zažloutl už po třech měsících provozu - ve stejných podmínkách.
Najprv, určite by som nepoužil pásik s viac ako 15 W/m, v kryte sa to ľahko bude prehrievať.
Pásky na 24 V existujú a sú v podstate dvoch konštrukcií, ale je to viac-menej jedno, pretože v nich sú rovnaké čipy. Ich praktický význam je len v prípade existujúceho 24V rozvodu a tam, kde je žiadúce znížiť prúd v prívode. V prípade jedného akvária veľký zmysel nevidím, skôr komplikácie.
Ohľadom TC420 tu existuje samostatné vlákno...
Ahoj. Chystám se tvořit kryt na nádrž o půdorysu 100x40cm a hloubky 40cm. Co vím je, že osvětlení bude LED pásky. Na malém akváriu jsem si zkoušel výrobu krytu s led pásky a použil jsem dva pásky SB3-300 o výkonu 12W/m. Celkem mám 0,8m, tedy 9,6W (0,32W na litr) při hloubce akvária 30cm. Když použiji stejný pásek i na to velké akva, vychází mi to na výkon 32,4W (už jen 0,2W na litr) při hloubce 40cm, což se mi zdá málo. Zvažoval jsem tedy dvě varianty. První je použití jen dvou pásků, ale o výkonu 20W/metr SB3-600. Dostal bych se na výkon 36W (0,225W na litr). To se mi spíš jeví jako pořád málo. Poslední varianta je použití tří pásků 20W/m. Celkový výkon by byl 54W (0,34W na litr). Do toho mám ještě objednaný kontroler TC420 a tam by mě ještě zajímalo, jestli má smysl jít do 24V řešení, dát tam například dva krajní bílé pásky a prostřední RGBW. A jestli by to ten kontroler při počtu 5 kanálů zvládl uřídit. Děkuji.
Teplota profilu je dôležitá, len pri zaistení kvalitného prechodu tepla z čipu do profilu. Pri flexibilných pásoch LED to je problematické, pretože pás je nejaká forma plastu a tepelné parametre lepidla sú neznáme, a tak ten prechod nebude žiadna sláva, ale profily celkom zbytočné nie sú.
V neposlednom rade závisí aj od konštrukcie púzdra čipu, presnejšie akým spôsobom odvádza teplo. Mne je známe len jedno púzdro (2835), ktoré odvádza teplo do podložky, všetky ostatné teplo vyžarujú celým svojim telom, a teda do profilu ho ide len málo... "Staré" typy, 5050 a 3528, mali robustné telo a preto pri odvode tepla do okolia zlyhávali, novšie sú konštrukčne ploché, a tak je rozdiel teploty medzi púzdrom a čipom oveľa menší, a chladenie je tak účinnejšie. To na čom záleží, nie je teda teplota profilu, ale čipu samotného, no v prípade SMD je to prakticky nemožné odmerať...
Inými slovami, nepodceňujte (voľné) prúdenie vzduchu a okolitej teploty a ich úlohu na udržaní pracovnej teploty čipov. Mne voľné prúdenie udržiava teplotu v kryte pri zapnutom svetle okolo 27 °C, a to tam mám aj trubice. Pásy LED (3014) používam už niekoľko rokov, ale moje prvé experimenty s 5050 dokázali čipy teplom (cielene) odpísať za 6 mesiacov, zaliate dokonca za 3 a to tak, že poriadne

Otázkou pak je, jak by to vypadalo s teplotou uvnitř zakrytovaného akvária. Další věcí je cena při, řekněme, třech těchto profilech na nádrž (a zpracování při nemetrové délce akvárií).

Než sem koupil hotové světlo, tak sem uvažoval nad tímhle profilem, je ve třech barvách a dokonce má i koncovky na zaslepení.
www.multiplast.cz/… použil jsem i jen hlinokvy pásek ale ten se prohyba na 60 cm vlastní váhou.Taky jsem na tímto způsobem dotapeni premyslel ale nad klasickým akvarku to vypadá nepekne .


ahoj teplota hlinikoveho profilu je cca 30°C ne víc pásek jede na plno víz foto
Přidat reakci
1 ...... 60
Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 73061x