CO2 - rady do začátku
Kolísání CO2 není pro akvárko moc dobré. Tomuto závěru tak úplně nerozumím. V jakém smyslu a [konkrétně] za jakých podmínek? Kolísá-li mi CO2 v akvárku v rozmezí např. 10-40 mg/l, pak v tom velký problém nevidím. Něco jiného ale může být kolísání, kdy se mi CO2 úplně vyčerpá (nebo poklesne pod minimální koncentraci, kterou některé druhy rostliny vyžadují ... tzv. kompenzační bod). Další případ, kdy to může některých druhům rostlin vadit, je, když to jsou tzv. uživatelů HCO3, které krmím oxidem uhličitým, a ten pak dojde (viz můj další příspěvek, který sem se právě chystal vložit). Rád se nechám každopádně poučit.
Edit: Obecně se vodní rostliny dělí na tzv.
striktní (či obligátní) uživatele CO2 vs.
uživatele HCO3. Pro představu: Striktních uživatelů CO2 je prý něco kolem 70%, zbytek připadá na uživatele HCO3. Zdá se tedy, že ve vodním prostředí převládají spíše rostliny, které vyžadují uhlík ve formě CO2. Pokud jde o způsoby získávání CO2, tak tu máme (1) rostliny, které mají přístup k
atmosférickému CO2 (typicky např. plovoučky); (2) rostliny, které většinu CO2 získávají z
organického sedimentu (typicky např. rostliny rodu eriocaulon, isoetes, littorella nebo lobelia); a konečně (3) rostliny, které jsou odkázané na
CO2 rozpuštěný ve vodě (převážně stonkovky). Určitá část rostlin si pak ještě vytvořila určité podpůrné mechanismy, kterými je schopná si příjem nedostatkového CO2 tzv. naboostovat. V čisté vodě, která je v kontaktu s atmosférickým vzduchem, bude koncentrace CO2 pod 1 mg/l (přesněji 0,6 mg/l). V přírodních vodách, kde do hry vstupují dýchající živočichové, bakterie a rozklad organické hmoty, se bude koncentrace rozpuštěného CO2 pohybovat zhruba
do 5 mg/l (výjimečně i více). Pro představu: V přírodních organických sedimentech, kde dochází k přirozenému rozkladu organické hmoty až na CO2, se prý koncentrace CO2 [v půdním roztoku] pohybuje v rozmezí asi
20-40 mg/l => viz tento článek:
doi.org/… (takové množství má tedy v přírodě běžně k dispozici ta druhá skupina rostlin). A pokud jde o tu skupinu uživatelů HCO3, tak tam vědci přišli na několik zajímavých věcí: (a) všichni uživatelé HCO3, které doposud zkoumali, využívají HCO3 jen jako
nouzový zdroj uhlíku ... jinými slovy, dávají přednost CO2, ale protože toho bývá v jejich okolí zpravidla velmi málo (= nedostatečné množství), naučili se využívat náhradní zdroj = HCO3; (b) tyto rostliny zpravidla potřebují mít ve vodě určité
minimální množství HCO3 (pro různé druhy rostlin je to různé, ale pohybujete se to prý někde v rozmezí 20-40 mg/l čili zhruba někde kolem 1-2°dKH), a to dokonce i v případě, že jim zajistíme dostatek CO2; (c) pokud tyto rostliny krmíme velkým množstvím CO2 (kolem 20-40 mg/l), a pak jim náhle tento zdroj uhlíku dojde, trvá jim prý několik dní až týdnů (!), než se zase přeorientují zpátky na příjem HCO3 ... vědci to přirovnávají ke
zdrogování, při němž si rostlina vytvoří velmi rychle [v řádu hodin!] návyk na CO2, a když jí ho pak seberete, dostane absťák a trvá jí poměrně dlouho, než to překoná. Poslední informaci, kterou zde uvedu pro ty, které to zajímá, je, že rychlost růstu (a s tím související příjem živin) u rostlin neprobíhá lineárně, ale
logaritmicky, což zjednodušeně řečeno znamená, že dáte-li rostlině např. 2 mg/l CO2, bude růst [dejme tomu] 20% rychlostí; dáte-li jí dvojnásobné množství (= 4 mg/l), bude růst už 50% rychlostí; pak se to ale překlopí a růst se začne zpomalovat, takže při 10 mg/l bude růst sice 90% rychlostí, ale budete-li z ní chtít vyždímat maximum (tj. 100% růst), musíte jí dát třeba i 30 mg/l. V ekonomii se to označuje výstižným výrazem „zákon klesajících výnosů“. Při přesažení určité hranice (vědci uvádějí obvykle něco kolem 40 mg/l) pak začíná docházet k otravě. Pro názornost přikládám odkaz na graf:
golias.net/…. Pro ty, co nad tím trochu popřemýšlí, z toho může vyplynout celá řada užitečných poznatků pro pěstování akvarijních rostlin, ale to už záleží na vás, jak s tím naložíte.
To s tou přírodou bych trošku oponoval. Akvárium moc příroda není. V běžné nádrži je oproti vodě někde venku o hodně více kytek a o hodně méně zdroje CO2. V přírodě je ve vodním sloupci o hodně stabilnější hodnota živin a to i CO2 než v běžném akvárku. Podívejte se na nějaký rybník. Jakmile hladina CO2 začně kolísat - tj. zpravidla na začátku léta, hodně vodních kytek prostě chcípne a vládu převezmou rostliny, které jsou schopny efektivně zužitkovat HCO3 a řasy. Takže v běžném rybníku na jaře vidíte plný sloupec úzkolistých rdestů, parožnatek aj. V červnu se zvedne teplota, vše přerostou řasy a širolisté rdesty s plovoucími rostlinami a jarní aspekt se vrátí až na konci léta, kdy klesne teplota, rostliny tolik nerostou a je tím dost CO2. Kolísání CO2 není pro akvárko moc dobré.
V přírodě roste většina rostlin ve vodách, kde koncentrace CO2 nepřesahuje 10 mg/l. Přesto tam naprosto běžně mívají intenzitu osvětlení násobně vyšší (kolem 300-700 µmol PAR) než jakou máme my ve svých akvárkách (kolem 50-150 µmol PAR). Neřekl bych tedy, že se silnějším osvětlením je nutné přidávat víc uhlíku. Rozhodně není nutné přidávat víc než těch ~10 mg/l CO2. Cokoli nad to je podle mě (i přírody) zbytečné.
Podobně příroda nezná ani žádnou konzistentní hladinu uhlíku. V přírodě je zcela běžné, že koncentrace uhlíku (především CO2) dramaticky kolísá, především pak ve stojatých vodách. A o žádném dramatickém (negativním) vlivu na rostliny nic nevím. Vím, že mezi aquascapery se tyhle věci pořád dokola omílají (tj. že rostliny při silném osvětlení potřebují často i přes 30 mg/l CO2 a že je strašně důležité, aby jeho hladina nekolísala), ale je to skutečně nesmysl. Podle mě je mnohem důležitější pH a obsah hydrogenuhličitanů (zjednodušeně KH). Každopádně mám mnohokrát ověřeno, že 10 mg/l CO2 je pro dobrý růst většiny rostlin (které jsem měl zatím možnost testovat) naprosto luxusní koncentrace. Něco jiného je ale světlo. Toho mají rostliny v přírodě mnohem víc než u nás. Tam může být vhodné trochu přitlačit, ale my (narozdíl od přírody) nechceme mít rostliny pokryté řasami, a proto to světlo držíme trochu víc na uzdě. Jak ale zmiňuji v jednom svém příspěvku (
rybicky.net/forum/7464…), optimální intenzita osvětlení pro vodní rostliny se zdá být kolem 80-160 µmol PAR. Různé druhy mají samozřejmě různá optima, ale pokud chceš mít jistotu, že ti opravdu všechny rostliny porostou dobře, pak bych doporučoval intenzitu kolem 100 µmol PAR (u dna).
Přesně ten rozdíl mezi CO2, HCO3 a CO3 bývá často opomíjený, ale přitom je klíčový, zvlášť když člověk chce pochopit, jak to v akvárku opravdu funguje. Přidávání CO2 tlakem se opravdu zdá jako nejlepší způsob, protože pomáhá udržovat konzistentní hladinu uhlíku, což ocení jak rostliny, tak i stabilita vody. Pokud bych měl ještě doplnit, tak možná zmínit vliv světla na potřebu CO2 – se silnějším osvětlením může být nutné uhlíku dodávat víc, což může být pro nováčky někdy matoucí.
Starší reakce
Milos1200 napsal: Čau chci se jen zeptat proč když je tvrdost větší než 10 KH tak používání CO2 nemá smysl?
Dobrá otázka! Pokud sneseš trochu delší vysvětlení, tak ono to není tak, že by se CO2 v tvrdé vodě rozpouštělo hůře než v měkké. To je zažitý omyl, který si někdo odvodil pravděpodobně z faktu, že v závislosti na pH nabude anorganický uhlík ve vodě jednu ze tří možných podob: CO2, HCO3 nebo CO3, případně z faktu, že vyšší pH a/nebo HCO3 nedělá některým rostlinám dobře. Při nízkém (kyselém) pH bude většina uhlíku v podobě CO2, při neutrálním pH přejde do podoby HCO3 a při zásaditém pH se začne překlápět do podoby CO3. Spousta lidí si proto asi myslí, že jakmile přidáš do zásadité vody nějaké CO2, okamžitě se ti přemění na HCO3/CO3. Jenže tahle změna (1) neprobíhá okamžitě, ale spíše v řádu hodin, a (2) má smysl se tím zabývat pouze v případě, že bys do akvária přidal nějaký anorganický uhlík jen jednorázově. Pokud ho tam přidáváš soustavně (např. z CO2 tlakové lahve), tak i když bude mít [za předpokladu, že má tvá voda neutrální nebo lehce zásadité pH] tendenci se postupně přeměňovat do podoby HCO3, nestihne v žádném případě tuto přeměnu plně dokonat, protože ty tam budeš neustále dodávat nový a nový uhlík v podobě CO2. Kromě toho bude mít to extra CO2 tendenci ti z vody unikat ven. Tyhle dva důvody (přeměna CO2 na HCO3 a unikání přebytečného CO2 z vody) je důvodem toho, proč nestačí přidávat CO2 do akvárka jednorázově (jen tu a tam), ale je nutné ho přidávat soustavně ... když už ho tam chceš tedy přidávat. I když s tím souvisí celá řada dalších poznatků užitečných pro úspěšné pěstování akvarijních rostlin, dlouhé příspěvky většina lidí přeskakuje, takže asi nemá velký smysl to tu podrobněji rozebírat.
Starší reakce
Bez vypínání
Ještě otázka - s nočním vypínání nebo bez?
Doporučuji si přečíst zdejší články o CO2 a pak i témata. Kup si set kde je to už všechno smontované třeba tohle.
www.rostlinna-akvaria.cz/… Abys dokázal mít nějaký příznivý obsah CO2 musíš při tak vysokém KH dodávat velké množství CO2. A čím je KH větší, tím stoupá i množství CO2 které pak bude problém rozpustit. Spousta lidí vypíná CO2 se světlem a v takovéhle vodě se pH díky pufraci vody (KH) vrátí pH na původní hodnotu a to má za následek neúspěch v pěstování rostlin.
Vodu mám dešťovou, tudíž velice měkkou.
Je lepší koupit nějaký set, nebo po částech? Nemám zatím vůbec ponětí jak to zapojit, jak počítat bubliny.. Prostě naprosto nepolibena CO2, akvaristím 7roku víceméně bez problémů. Prezentace Atlantida, uvažuji zase i o piskopadu, už jsem ho mela(vlastnoručně vyrobeny-magický vodopád).
Čau, chci se jen zeptat, proč když je tvrdost větší než 10 KH, tak používání CO2 nemá smysl?
Hlavní je zjistit si, co máš za vodu. Pokud je karbonátová (uhličitanová) tvrdost větší než 10 KH, tak používání CO2 postrádá smysl. Pokud to splňuješ tak si kup lahev CO2, nejlépe dvě a regulační ventil bez nočního vypínání s počítačem bublin a dropchecker. Samozřejmostí je inertní materiál jako substrát. Doporučuji na začátek pořídit písek do filtrací než nějaký speciální substrát. Rozkoukej se co existuje na trhu za hnojiva základ je PMDD nebo některé tekuté jako je český výrobce aquagrower.
Ahoj, právě se chystám na úplnou předělávka akvária. Tentokrát bych chtěla postoupit výš a pořídit CO2. Na sestavovani si netroufnu, tudíž chci nějakou sadu už sestavenou. Poradíte mi prosím, na co se soustředit, co koupit? Akvárium 190l.
Nejaky článek co si přečíst, kde se vzdelat? Opravdu jsem úplný začátečník co se týká CO2
Starší reakce
Právě že tam je všechno a nemusím nikde nic schanet
Tyhle redukčáky neznám asi mají přednastavený tlak já mám klasiku ze svářecích potřeb a ty vydrží opravdu hodně. Tady je výhoda že máš všechno v jednom a nemusíš nic bastlit. Pokud by jsi chtěl něco lepšího budeš platit za značku a kvalita asi bude stejná nebo podobná.
Starší reakce
Ahoj akvaristi,
Mám tropica CO2 systém bio a na difuzoru se mi začal tvořit bílý povlak. Predem děkuji za odpověď.
Starší reakce
"Tekuté CO2" typu Easy Carbo, florish excel, Invital CO2, atd..... není žádné CO2, ale jak píší ostatní pouze desinfekce na potlačení růstu řas.., současně pozastavení růstu rostlin
.... Co se týká přidání CO2, tak tyto přípravky na bázi glutaladehydu přidají nula celá nic na CO2.....aby se člověk dostal alespoň na 15mg na litr tak musí doporučené dávkování překročit tak 100* a to spolehlivě zabije všechno živé v akva.
Bio CO2 kvašením je sice přidávání skutečného CO2, ale je to úplný úplný úplný úplný úplný nesmysl!!!!!!! Milión krát lepší radči žádné CO2 nepřidávat. Sice to skoro nic nestojí, ale kromě problémů to nic nepřinese. A z dlouhodobého pohledu je to neudržitelné. Tlakové CO2 sice do začátku něco stojí, ale je to mnohonásobně vyzkoušené funkční řešení.
Tekutý CO2 barvu dropcheckeru nikdy nezmění. Jak píše vlka, je to dezinfekce, která svými vlastnostmi spíš potlačuje řasu, než by dodávalo rostlinám uhlík. Pokud chceš dodávat opravdu CO2 můžeš zkusit Biokvas od Rataje, je to set na burčák nebo Invital nabízí pokročilejší systém, ale to už se cenově i rozměrově blíží normálnímu CO2 z bomby.
CO2 Vital je v podstatě desinfekce a toho céóčka do akvária moc nedodá.
Všem hezký den,
Mám dvě nádrže 50 litrů a 25 litrů. Čerstvě nově založené bez ryb a krevet. Jen rostliny. Bohužel si nemohu dovolit dávkování Co2 přes tlakovou láhev, takže jsem se ve Sklorexu nechal přesvědčit k dávkování Co2 přes přípravek "Co2 Vital" od Rataj. Dávám denně podle návodu hned po rozsvícení 1 ml na 100 litrů a zmáčknutí pumpičky dá 1 ml. V mém případě tedy dávám jedno zmáčknutí do poloviny na 50l a půlku půlky na tu 25. Nicméně na dropcheckeru je stále modrá barva. Dnes ráno jsem dal do obou jedno celé zmáčknutí, tedy 1 ml (jako na 100 litrů) ale ani tak se ani večer barva nezměnila. Pro upřesnění, náplně jsou nové již namíchané od Denerle v ampulkách. Nevíte v čem může bít problém?
Děkuji za pomoc
Starší reakce
Sorry ,prezentaci zatím nemám udělám ,akva 97l filtr eheim 2010 160 ,claro 1000 ,doctor chihiros,světla 2xzářivka a jednou LED na noc,dro + CO2 aquario bez vypínání,topítko .ůbec nevím kolik má w.Rybky po vzduchu nelapají,žádné křeč pohyby nejsou,sumeček ,panceřníček,tylomelania vše v pohybu,tak už nevím kde hledat chybu.
Hele fakt je tezky radit, kdyz jedinou napovedu co davas je CO2. Co treba prihodit alespon nejakou fotku akvarka (treba sem do fora, kdyz se ti prezentace nechce delat)? Z toho se da poznat treba jak je akvarko priblizne velky, jak je zarostly, osvetleny, jaka je tam fitrace... Lidem co tady ty fora ctou a videli za zivot tech akvarii stovky, das alespon nejaky voditko a sobe zvysis sance na kloudnou radu.
Jinak jestli mas presvedceni, ze to dela CO2, tak neni nic snazsiho nez zkusit vylucovaci metodu a na par dni ho vypnout. Sice tech 8 bublin za minutu mi prijde zanedbatelne mnozsvi (ja vim, zalezi na velikosti bubliny a velikosti akvaria
, ale nekam te to posune.
Včera jsem večer koukal do akvárka a najednou přeplaval přes celé akvárium odspodu nahoru a pak se schoval.Ráno jsem sebral mrtvolku.Krom CO2 v akváriu není nic nového,nebo je to umrtnost stářím ale 2 po 3 dnech se mi nezdá jako náhoda.Nenapadá někoho něco?
Sekavci jsou většinou zalezlí ve dně proč to najednou nedělají? Asi jim tam něco vadí touhle cestou bych se vydal a nesváděl bych to na co2.
daren děkuji,pokud někdo chce pomoci a ví hodně nerozvádí kolik čeho máš průtok atd..chápu že to souvisí ale pouze okrajově.O CO2 toho moc nevím ale Lojzo tobě po tom nic není.Drop samozřejmě mám další 3/1 test a obyčejný PH metr pro kontrolu.Nechápal jsem proč sekavci jindy zalezlý vylézají,jsou silny skoro jak malíček kdyz jsem je před lety sotva zahlidl.Otázka zazněla z obavy o osazenstvo akvária a i když nevím vše,nejsem střelec abych pustil CO2 bez toho abych věděl kolik.Jinak pro doplnění akva 110l pouštím 10 az 11 bublinek za minutu,Je tam žebřík od dennerlena 300l akva,doctor chihiros ,světlo 2xzářivka a trubice zvlášt na noc. Umřel pouze jeden před týdnem ale to může být stářím,mám je 8 let proč sekavci lezou na horní listy rostlin.Jinak se nic nedeje v akvariu.
Kolisani pH je - jak to chapu ja - v prirode pomerne bezne, a to i o mnoho stupnu. Rybam to vetsinou vadi mene nez lide cekaji. Nicmene CO2 se da dat do vody i tolik, ze to ryby zabije a to driv nez ti vysumi z vody jak v otevrene mineralce. Ty muzes byt ekde na hrane - ryby tojeste nezabije, ale fakt jim to nedela dobre. Pokud koncentraci nijak nemeris (kolegove zminovali ten drop checker), muzes pro zacatek zkusit davat polovinu a uvidis, zda budes pozorovat nejaky rozdil (ma to nejakou setrvacnost, tak tomu dej treba par hodin nebo den).
PS: Vsichni co se ti snazili nejak poradit to s tebou mysli dobre, zkus to tak brat a nehledej v tom nic vic. Casto toho vi o rybach jak dr. House o leceni (se vsim co k tomu patri :P Tak bud rad, ze se ti venuji...
Ale no tak. Evidentní na celé věci je to, že sytíte CO2, protože chcete a aniž byste měl o dané problematice alespoň základní povědomí. Informace o akváriu nejsou a věštění z křišťálové koule se na tomto fóru zásadně neprovádí! Trocha pokory by neškodila.
A co chceš slyšet? Dotaz je zcela vágně položen. Chybí informace jako způsob rozpouštění CO2, tvrdost vody, jakou barvu ukazuje dropchecker nebo jaký je vlastně pH.
Když zajdeš k doktorovi, že tě něco bolí, tak ti taky z fleku neřekne diagnózu.
Tak odpověď jsi dostal adekvátní otázce, to se na mě nezlob. Jelikož jsi neuvedl, jak CO2 rozpouštíš a jak moc ti cirkuluje voda, nedá se přesně odpovědět. Takže zcela obecně, CO2 je plyn, který má tendenci z vody unikat směrem k hladině, v závislosti na způsobu, místě rozpouštění a druhu filtrace se jeho koncentrace ve vodním sloupci mění. Zcela určitě nezůstává u u dna.
Vždy se divím, že se na foru člověk moc nedozví, otázka zněla jinak ,to holt nikomu nevysvětlím. CO2 při rozpuštění směřuje kam? Nahoru nebo dolů,nebo je celkově promíchána s vodou v akváriu? Nepotřebuji úvahy ale realitu. Díky.
Každému radím, aby si založil prezentaci akvária s co nejvíce informacemi jen tak lze nějak smysluplně poradit. Používáním co2 se snižuje pH a někdy i KH vody takže pokud rybky vylezly bude to spíše tím, že mají teď přívětivější podmínky než tím, že se dusí.
0 29.12.2022 14:12 Sidi – CO2
Zdravím,CO2 rozpuštěné v akváriu zůstává dole nebo jde nahoru a ven z akvaria?Mám v akvárku sekavce asi 10 ks ale za poslední léta jsem je viděl pouze při krmení navečer.Po zakoupení CO2 1umřel,náhoda....ale další den vylézají zespodu a cpou se směrem nahoru ,třeba na listy rostlin.Čím to může být?Moc CO2,nebo malý proud dole který to nerozmíchá nebo???Poradte prosím.Díky.
Starší reakce
Ok, takže je to bromthymolová modrá a našla som, že nie je toxická pre vodné živočíchy.
Ahojte, mám pár otázok k prevádzkovaniu CO2:
1. čo za látku je kvapalina do dropcheckeru (konkrétne Dennerle), z toho ich vajíčka mi "vyplávala" do akva
2. difuzér (fajka) mi ide CO2 len z jedného miesta pri 1 bubline za 4 sec., je to v norme, alebo by mala ísť tak ako je to na videách všade že pekne cez celý vršok ?
3. tmavozelená farba kvapaliny pri KH 5 a vstupnom pH 7,4 pri krevetkách a slimákoch by mohla byť OK ?
Starší reakce
Ideální pH podmínky jsou obvykle pro rozmnožování. Osobně si myslím, že víc rybám vadí kolísání pH, než že budou mít trvale o maličko nižší pH, než jsou ideální podmínky.
tak to potom jo, no vlastně asi uvidím až pak, že?
ale všem to funguje tak si asi dělám zbytečně starosti
Tak na některých stránkách píší 6,5-8 pH takže bych se na hodnotu pod 7 nebál jít.
budu tam mít razboru barmskou, nebude jí Ph pod 7 vadit, když má v podmínkách rozmezí pH 7-8, dneska si změřím KH, mám na to test, ale přesnou hodnotu si nepamauji, vím jen že jsem s hodotou v zeleném
Ještě si sežeň test na KH od toho se všechno odvíjí. Jinak máš nějaký důvod proč nejít pod pH 7? Pro rostliny a jejich příjem živin je to lepší.
maniakva.sweb.cz/… Ahojte, přemýšlím o pořízení CO2, ale nejsem si úplně jistá, jak mi to ovlivní akva, všude čtu o snížení pH vlivem CO2, a moje otázka je jak moc sníží CO2 hodnotu pH, mám v akva aktuálně mám Ph 7,4, minimální hodnota kterou můžu mít je pH 7. děkuji za odpovědi
Starší reakce
Rád bych poděkoval za rady, co se v tomto vlákně vyskytují a shrnul bych je do svých postřehů.
Opravdu je potřeba koupit plynařskou teflonovou pásku, vodařská je příliš tenká a netěsní. Mají ji třeba v Hornbachu asi za 50Kč a hledejte ji u sanity (v Brně ulička 15 asi uprostřed vpravo). Jde poznat podle toho, že její tloušťká je 0,2mm (vodařský mají 0,1mm a méně). Bohužel ani nestačí vícekrát obtočit.
Na úniky je opravdu nejlepší kýbl s vodou a do něho celej vršek bomby ponořit. Nejlepší je nějakým způsobem zaslepit až hadičku, co vede do akvária, aby se vyloučil únik za jehlovým ventilem.
Jen pro představu, mně to fučelo přes blbě dotažený manometr a přes málo dotažený kolínka. Sice tím sytím dvě akvária, ale přesto 2kg bomba zmizla za dva týdny.
Starší reakce
No prave že jsem četla jak je snadné CO2 že Sodastream a finančně nenáročné.
Děkuju moc kouknu teda po tom
Pokud to nemáš už koupený, tak bych doporučil CO2 z bomby, který záhy vyjde mnohem levněji. Případně je levnější třeba kvasnicový set od Rataje nebo si ho podle návodu vyrobit ještě levněji.
CO2 se dává právě kvůli rostlinám, takže pokud se jedná o rostliny náročné na výživu, tak by se mělo nasadit co nejdřív.
Zdravím
...měla bych dotaz co se týče tetra CO2 optimat- může se dát kvůli rostlinkám když ještě není akvárko v plné soustavě?ještě nemám všechny rybky.
Jede teď 7 týdnů.
Starší reakce
Nevzduchovat, vyháněl bys CO2 ven z vody.
Přidat reakci
[1] ...... 12 13
Zpět na obsah sekce CO2 • Zobrazeno 16568x