Vývojová deska Arduino Uno a její využití v akvaristice
nebo si udělej hlídač výšky hladiny inspirace třeba
www.hradkovi.cz/…
minimálně bych si udělal na max hladinu takovej total stop
aby nemohlo dojít k přetečení
na Santy.cz dokonce uvádějí, že používají ten hc-sr04 modul
www.santy.cz/… 0 20.10.2015 14:17 sachlj –
Re: GP pH sondu i pH meter mám pro arduino (
www.sparkyswidgets.com/…) i ruční. to čerpadlo se používá v mořských akváriích a nejsou problémy se zanesením třeba solí. Nápad je na automatickou výměnu vody že čerpadlo v určený čas začne vypouštět vodu a sledovat průtok. Zároveň se pračkový ventil otevře a bude se počítat průtok. podle rychlosti průtoku jednoho i druhého se buď zvýší otáčky pro čerpadlo a zavře se ventil. Nicméně dá se to udělat i jinak a to tak, že se každou noc obmění 10 litrů vody. Třeba. To u nádrže 400 litrů nic není na to aby se někde něco stalo. Prostě se vypustí 10 litrů vody a napustí se 10 litrů čerstvé. Noc co noc. a mohl by se doplnit odpar. Nevíš jak moc jsou HC-SR04
www.ebay.com/… odolné proti vlhkosti? nejlepší by bylo měřit výšku k hladině v akváriu. Měřit výšku u přepadovky by nebylo to stejné protože ty dotéká jak přitéká vody do akvárka. Možná se na to vykašlat a odpustit do odpadu 10 lt a připustit 10+deci, dvě, půl litru rovnou.
add cerpadla... o par deci za hodinu se to rozhodi a budes plavat... resp, jedno treba odejde, zanese se prutokomer.... to uz by bylo spolehlivejsi rizeni podle hladiny ve filtru. ale nemyslim si, ze by to byl dobry napad delat to bez prepadu - to uz radeji hrnec.
add sondy. orp je jeste drahy, ale ph sonda se da sehnat za par kacek a obvod k tomu neni zas tak slozitej a cely se do 300 musi vejit i s hogofogo OZ. obvod pro ORP by mel byt skoro stejny.
0 20.10.2015 14:04 sachlj Rýsuje se mi v hlavě automatická výměna vody řízená arduinem. Můžeme podiskutovat.
0 20.10.2015 07:57 sachlj 0 20.10.2015 07:54 sachlj Napadlo mě řešení dvou proudů vody do akvária. Cestou "nejmenšího odporu". To je základní fyzikální poučka jak jistě znáte. To znamená, mám-li jeden pračkový ventil pak seženu rozbočku na vodu a na jednu větev osadím pračkový ventil. Na tuhle větev pak dám trubku pro silná proud. Tenhle ventil bude zavřený, tj. nepůjde do něj 12V. Na druhé větvi, co bude trvale otevřená, bude rampa s dírkami. Tedy ta větev kde se čerpadlo budu muset víc namáhat protlačit vodu dírkami. Princip je jasný.
Starší reakce
používám jen ten stabík (10,- Kč) i bez kondenzátorů.
Nevím jaká je zátěž LED pásků
nemám zkušenost
to nemusíš, kdykoliv dopoledne, při světle.
Já to mám na čipy LED takhle:
www.aquario.cz/… jo, ty hlavy s motorkama používám
Arduino Uno s displejem a RT "žere" cca 200mA
ten modul je zbytečnej, nepotřebuješ to napětí znova usměrňovat, stačí ti z toho jen ten stabík 7805. (ale arduino uno můžeš "krmit" i 12V)
0 25.06.2015 19:43 emppu07 [12] - Rostliny Přečetl jsem si celou diskuzi a docela mě to arduino láká, ale moc tomu nerozumím, takže potřebuji rady zkušených
Nechtěl bych asi nic složitého, jen automatické hnojítko, stmívání led pásků a noční osvětlení.
Našel jsem tento návod na hnojítko,
fishtankprojects.com/…
kde je to krásně popsané a je tam i program.
Jen si nejsem jistý, zda všechno můžu napájet jedním zdrojem 12V 75W, na který teď mám připojené led pásky.
přesně tento zdroj
www.tsbohemia.cz/…
Tzn. že bych přes toto
www.ebay.com/…
připojil arduino a ještě bych zdroj použil na napájení led pásků a napájení 2x motorků do ostřikovačů.
Starší reakce
samozřejmě jsem zkoušel hledat
ale ne s "nixie" tak možná proto jsem neměl úspěch.
(dokonce i oblíbené instructables)
Já se pak pochlubím, jestli bude čím.
Díky
Tak zrovna hodiny jsou na webu mockrat, zkus dat do googla "arduino nixie clock" a verim, ze bude vyreseno. A jestli uz to pak budou hodiny, a nebo neco jineho, to uz je jen soft
.
Mám v plánu využít 4 kousky IV-11
(mám podporu jednoho firemního dráteníka, takže to co mám v plánu dám), ale jde mi o to rozchození přes arduino, ještě mi zbudou dva kousky na hraní (pokud to nepodělám)
Máš s tím zkušenosti ? Jestli ne, nevadí
Mimo arduino z toho plánuju hodiny
např.
www.remesla-jirikov.cz/…
Tak nechtel jsem reagovat na vsechno, ale kdyz nikdo... Sice jsem sve suplikove kousky rozdal, aby mne takova blbost ani nenapadla delat, ale poradit si s tim jiste dokazeme
.
BTW, nechces radeji OLED displej?
www.gme.cz/…
Na tom obrazku to zdaleka nevypada jako ve skutecnosti, ty pastelove barvy jsou proste uzasne, nic moc to nezere a nenastavuje se kontrast jako u LCD, zobrazeni je vzdycky paradni, a vypada to opravdu jinak, nez na co jsou lide bezne zvykli. Maji i jine (treba zelene jsou moc pekne), ale tyhle ted montuju a vypadaji dobre.
Ja jen pro pripad, ze touzis mit neco extra a ze by to bylo zapojeni jen na par dratu.
Není to úplně akvaristika (určitě by se to dalo použít místo displaye ), ale nemá někdo zkušenosti s Itronama běžícíma na Arduinu ?
Starší reakce
Osobne bych vzal tenhle:
cz.farnell.com/… , ma totiz digitalni kalibraci (ujizdi, tak ho jen zapisem do registru srovnam) a jako bonus 64B pameti na chipu, cena necelych 18Kc bez DPH, dostupnost do druheho dne az na stul (pravda cena zasilky, ale kdyz clovek nakupuje vic veci...), a i jina provedeni pouzdra, nicmene uvedeny v DIP8 pripaji kazdy. Nicmene chapu, ze pouzit modul za par kacek je pro mnohe lakavejsi, tak treba pro inspiraci
.
Tak můj RTC modul DS1307 se taky nehorázně předbíhal, tak jsem objednal tenhle DS3231
www.ebay.com/…
a ten už je o něco lepší, taky se předbíhá, ale jen cca o vteřinu za den...
Starší reakce
požádej případně adminy tady, aby odkaz přidali do horního modrého rámečku k tématu.
Přátelé, kdo nesedí na rybičkách, sedí u FB, proto jsem založil skupinu na FB s názvem Aquaduino, kde můžeme rozebírat obdobné témata, jako tady.
www.facebook.com/…
to by před ně musel dávat odpory a při těhle výkonech, na co další topítko ...
Zalezi jak spalis. Kdyz jim pustis poradny proud, ktery chvili snesou, mohou stihnout degradovat driv, nez se nektery rozpoji. Rozpojeny mas pak jen jeden chip, ale ostatni uz taky moc k cemu byt nemusi
.
Videl jsem obycejnou zelenou LED svitit jasne zlute, po oprave zkratu na predradnem odporu zase svitila zelene, ale naprosto minimalne
.
Jak to vysvětlit....
Mám jich celkem 20, na dvou chladičích, první napojím na zdroj a druhý do toho prvního (sériově). Na konci prvního (ten bude pod krytem akva) mám vypínač který je trvale sepnutý (takže svítí prvních 10) a po zavření krytu se rozepne a začne svítit i těch druhých 10, které jsou na odklápěcím deklu krytu akva (které při otevření nesvítí a neoslňují).
No a já to testoval na té první části se sepnutým vypínačem a neopatřením jsem o něj nějak zavadil a asi se nějak napůl otevřel, nebo několikrát vypl, sepl....prostě to párkrát zalupalo a je vymalováno
Tak je asi zapojil paralelně
jaks mohl odprásknout 10 čipů. Pokud je zapojuješ do série, tak jak to má být, spálíš vždy jen jednu (tu nejrychlejší
.
JaV napsal: Mimochodem svojí vlastní chybou jsem si odpálil 10 CREE, tak jdu objednat nové Kdo nic nedela, nic neodpraskne. Blba chyba, ale bys videl, co vsechno se da jen nepozornosti poslat do kremikoveho nebe...
Oko a mozek jsou v tomhle pekne potvory, to co si myslis ze vidis, nemusi byt vubec tak
. Kdyz rozsvecis LED dejme tomu v 256 urovnich (to je pro plynule rozsveceni malo, ale pro priklad), rozsvitis na 1, a 2 je uz dvojnasobek toho co bylo, skok jasne vidis. Skok na 3 vidis taky, ale dalsi a dalsi vidis mene zretelne, coz je dano tim, ze k tomu kolik to svitilo je ten rozdil k dalsimu kroku mensi a mensi se vzrustajicim jasem.
Jestli Ti po pracuje dobre, to poznas celkem snadno. Z Arduina si programem udelej na vystupu logickou nulu a podivej se na napeti na vstupu zdroje. Pak si udelej logickou jednicku a zase to zmer. Voltmetrem zjistis, jestli na vstupu mas 0 a 10V, zda je rozkmit jak ma byt
. Jak Ti to nabiha dokazes takhle beznym voltmetrem poznat taky, protoze on PWM na rozumne frekvenci bude zobrazovat jako stejnosmerne napeti, takze treba kdyz minutu rozsvecis, poznas ze to jede od nuly, ze mas 2.5V za 15s, 5V za 30s, 7.5V za 45s a 10V za minutu. Pochopitelne tak nepoznas linearitu toho co ovladas, ale na tu se staci podivat do katalogoveho listu.
Fakt díky za snahu, já mezi tím vyzkoušel dát ten 1k odpor k tomu ovládacímu napětí a začlo to fungovat. Jen se mi zdá že to ze začátku nabíhá trochu rychleji než druhou půlku, je to možný? Nebo se mi to jen zdá, posuzuju to jen očima. Nebo zkusit třeba 2k?
Mimochodem svojí vlastní chybou jsem si odpálil 10 CREE, tak jdu objednat nové
Klikni si pravym mysi nad zdrojem tech obdelniku (to kolecko s napisem 400Hz), zvol EDIT, a zmen si "Duty Cycle" v rozsahu 0 az 100%, coz je totez, jako kdyz generujes PWM 0 az 100%. Dole vidis co jde do vstupu a co je na vystupu.
Operak Ti staci uplne obycejny LM358, ale napajet ho musis alespon ze 12V proti zemi, abys na vystupu dostal 0 az 10V. Pokud bys chtel operak napajet z 10V, pak si musis koupit nejaky s rail-to-rail vystupem. Jinak v tomto zapojeni nejsou na operak zadne velke naroky, ale pro napajeni nesymetrickym napajenim (jako ze nemas zaporne napeti a napajis ho mezi + a zemi) musi vystup umet chodit od 0V a kladne napajeni musi mit proti zemi takove napeti, aby vystup mohl dosahnout 10V.
www.falstad.com/…
Tady ještě dodám jaký zdroj mám
www.gme.cz/… , když se teď podívám na to zapojení "uvnitř" tak je to trochu jiné u toho mého a u toho použitého v tom schématu, tak jestli není problém v tom...
Jak by jsi to teda udělal ty, to vyfiltrování a zesílení z 0-5V na 0-10V, jestli se mohu zeptat?
Aha ja to asi spatne vysvětlil (nebo vubec). Mám jiný zdroj pro led než co je na tom obrázku, ten můj potřebuje buď 0-10V nebo 10V PWM. Co mi nefunguje je to udělátko s tranzistorem uprostřed, mezi zdrojem 10V a zdrojem pro led. V arduinu mám nastavené, že minutu rozsvěcuje na 100% a pak skočí na nulu a dokola. Jenže led jen trochu pohasne při tom skoku ze 100 na 0.
A když zmerim napětí na vstupu do zdroje led, tak neklesá, max asi na 9V.
Mimochodem, zkus dat odpor tak 1k mezi bily a modry drat. Pokud jde o napetove rizeni, pomalou PWM by mozna akceptovat mohlo (otazka je, jak to maji uvnitr filtrovane) a napetovy vstup nemiva pull-up, ktery tim odporem doplnis. Zkusit se to muze.
Divam se do pdf, existuje ve dvou typech, pro stmivani napetim s pismenem "D" na konci oznaceni a pismenem "P" pro PWM.
Pripojis 5V na stmivani a jas jde na pulku, predpokladam ze mas typ "D". Nicmene to neni velke bebi, stacilo by PWM vyfiltrovat a zesilit na 0 az 10V. Bohuzel nikdy nebudes stmivat od nuly, kdyz se podivas do katalogoveho listu, nejdriv nic, nic a pak skok, proste pomale rozsveceni od nuly nejspis nebude...
EDIT:
www.meanwell.com/… Tak já se nakonec taky pustil do arduina, ale mám takový problém díky mé neznalosti v elektronice. Musím nějak pomocí 5V z arduina ovládat 10V pro proudový zdroj LED. Našel jsem takové pěkné schéma, ale nějak mi to nefakčí a já nevím co mám špatně. Když připojím arduinových 5V, tak se zdroj stmívá krásně, ale jen do 50% zdoje, logicky
Nemohl by někdo poradit prosím?
Starší reakce
Já jsem řešil úplně stejný problém, také mám tento RTC modul. Nakonec jsem přišel na to, že bylo úplně nejjednoduší, když se časomíra vždy v 19:00 na několik vteřin zastaví.
Tímto jsem se dostal na takovou přesnost, že se to za měsíc rozejde o max 1-3 vteřiny, záleží na okolní teplotě.
Nevím, jestli je to elegantní řešení, ale je jednoduché a funkční.
Starší reakce
A jeste mne napada jedna vec. Obcas se lze setkat se spatnou filtraci napajeni, a tak se na napajeni objevuji pulsy, pronikajici vsim. Takoveto obvody s oscilatorem jsou na to pochopitelne citlive a kdyz jim jina elektronika takhle "zprijemnuje zivot", mohou delat psi kusy. Nasel jsem si schema, na modulu je napajeni filtrovano dvemi kapacitami 100n (C1 a C2). Zkusil bych paralelne k tem kondenzatorum pripajet 1nF/NP0 (posadit na ty stavajici) a napajeni do modulu privedl pres tlumivku rekneme 22uH az 100uH. Staci uplne obycejna, treba tahle:
www.gme.cz/…
Nerikam, ze to pomuze, ale pokud je na napajeni svincik, muze to pomoct.
Ještě by šlo použít kapacitní trimr
Tu kapacitu bych vzal v klasice, polozil ji na pouzdro DS1307 a vyvody prihnul a pripajel k vyvodum DS1307. Nakup si (pokud nemas) 10pF, 12pF, 15pF, 18pF, 22pF, 27pF, 33pF, 47pF a zkus treba 18pF jako prvni. Stoji to houby, a i kdyby moc, vic jak 20Kc na to nemuzes potrebovat. Ty kodany vem ve hmote NP0.
Používám toto. SW kompenzace by taky šla, ale pořešit i tu kapacitu by asi nebyl marný pokus
Jde-li o DS1307 a predbiha se, zkusil bych doplnit zapojeni mezi jeho vyvody 1 a 4 kapacitou rekneme 10 az 47pF. Neco takoveho tam pridej a zkus co to udela, je to mezi vstup oscilatoru a GND. Kdyz to pomuze, jen hodnotu dolad.
Kdyztak uved co jako RTC pouzivas, at se muzeme podivat, o co presne jde.
Kluci, blbne mi RTC čas, jak modul tak i přímo na arduinu. Problém je v tom, že se čas buď předbíhá, nebo zpomaluje. Máte s tím taky problém? Existuje řešení? Tohle mě docela brzdí v použití, za měsíc se čas předběhne o 17minut, což je docela průser.
Možná by šlo denně o půlnoci nějaký čas odečíst, aby se to nepředbíhalo, ale nemyslím si, že tohle je řešení.
/ampérmetr se mi pořád nedaří rozchodit, nejsem programátor, absolutně se v tom nevyznám, umím to jen mechanicky připojit
Našel by se někdo, kdo by mi s tím pomohl?
Přerovsko osobně by bylo nejlepší! A samozřejmě né zadarmo
Starší reakce
Díval jsem se, bohužel ty akce bejvaj dost daleko na to abych vyrazil
S Arduinem nedelam, ale rychlym hledanim...
openenergymonitor.org/…
Treba knihovnu, ktera je tam ke stazeni, vyuzijes
.
Kluci, nějak mi nechce šlapat ampérmetr na střídavinu 230V (odběr filtru) nemá někdo fungující kód? Podle informací by to mělo měřit v jistý čas po jistou dobu a to nějak neumím napsat... Díky
Starší reakce
A mimo jine se divam, jedna akce je uz i vyhlasena:
robodoupe.cz/…
Komu by se to zdalo mimo, ona robotika a automatizace/elektronika kolem akvaria maji k sobe hodne blizko, je to casto o tomtez, jen jinak aplikovanem.
Jsem rád, že jsi to sem dal. Hned to prozkoumám
To je od Hobbyrobotaku
www.hobbyrobot.cz , vztahuje se k nim i e-shop
www.snailshop.cz . Kluci jsou ochotni a pratelsti.
Doufam ze to nebudete brat jako nejakou nevhodnou reklamu, ackoli se s klukama znam osobne, obcas mivaji volne pristupna setkani robotiku, pokecat o svem problemu s lidmi z oboru muze byt fajn.
Hledal sem něco kolem programování pro Arduino a narazil sem na
www.hobbyrobot.cz/…
Mohlo by se to někomu hodit
Starší reakce
Potrebujes vic nez 8bit PWM, vice hodnot PWM, tot cele.
Mrkni sem:
forum.arduino.cc/…
Ovsem jen co jsem v rychlosti nasel, a i kdyby to takhle slo, stejne to ono nebude.
I kdyz zkus to rozsvecet nad akvarkem, ono Ti to takhle na primy pohled na LED neprijde, ale v akvarku se ledacos ztrati.
Nicmene nez vecne resit nejake obezlicky, nepredpokladam ze je to posledni co v elektronice delas...
cz.farnell.com/…
Za ty prachy mit cele vyvojove prostredi s JTAG do USB a pokusnou (zde klidne aplikacni) deskou, no co muze kdo chtit vic. Kdo zvladne Arduino a nema v hlave slamu, tohle musi taky, on ten Arduiini jazyk je jen pomuchlane Cecko, tak proc to nenapsat v Cecku rovnou
. Jinak tyhle kity existuji pro celou radu LPC, takze kdyz par kacek pritlacis, muzes mit tuhle 120MHz priseru:
cz.farnell.com/…
Arduino je pro lidi, kteri si chteji neco udelat, ale nikam nepokracovat, nejaky rychly vysledek bez vetsich znalosti a klidne i dosti omezeny, hlavne ze to nejak jede.
Přidat reakci
1 ...... [8] ...... 14 15
Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 16710x