Prodavači v akvaristikách - podělte se o zkušenosti
0 15.11.2015 14:04 Lukas – Plat prodavače
Muzu se zeptat v jakem rozmezi se muze plat pohybovat? Zkousel jsem se divat na internetu
www.pracomat.cz/…, ale prodavaci v akvaristice se moc casto nenabiraji. A ja bych mel rad predstavu o platu nez jit nekam naslepo a pak se nechat ozebracovat a pracovat za pulku toho co je obvykle .. Dekuji Lukas
Starší reakce
0 01.04.2015 18:35 DaveAkva – Akva,Tera,Hoby-Paní prodavačka
Osobně chodím do Akva tera hoby lovosice,je tam prodavač Pan Kurka,ten vám řekne asi to že akvárium je ze skla a co je to za rybu(od gupek po neonky
).Paní prodavačka moc ochotná,vše poradí,pokud vidí že by nějaký magůrek míchal tlamovce a neonky tak mu jednu z toho neprodá,mě rozmluvila betťáka do spol. akva. Všem doporučuji,když je tam prodavač radši se neptejte
Starší reakce
Tak taky jsem vzešel z nich a jak říkáš většinou nemají šanci mě přečůrat,jelikož tu práci znám. Ale zarážejí mě často ty mladí po škole,to co tam do nich tlučou je někdy děs,ale zase je tam velká šance je vychovat. Máme nezaměstnanost kolem 8%,ale mám pocit,že se vlastně nikomu nechce dělat.
Jen krátce. Před 35 lety jsem dělal mistra 80 lidem (60 žen). Na dílně ve které jsem sám začínal. Jako jeden z nich. Nebylo to lehké, ale řeknu ti jedno. Těžko na mě někdo vymyslel nějaké šméčko. Znal jsem lidi i práci. Byla to radost. Když jsem před pár lety končil, měl jsem přes 200 podřízených, už to nebylo ono, neznal jsem každého do detailů včetně rodin, ale přesto se to dalo ukočírovat ke spokojenosti jejich, mé i majitele.
Musím uznat,že s některými věci musím souhlasit,pracuji jako mistr a mám pod sebou cca 20 lidí a to co někteří dokáží vymyslet,na co se dokáží vykašlat,no prostě donutit je efektivně dělat je někdy nadlidský úkon.
Na rozdíl od tebe se filosofování a zobecňování nevěnuji. Píši výhradně ze své bohaté profesní zkušenosti. A velké kolektivy lidí jsem vedl již za minulého režimu, potom po revoluci v české firmě a na závěr ve firmě zahraniční. A můžeš mi věřit, že je vše o lidech. Dobří lidé nemusí být jen ti majitelé, ale i zaměstnanci. Vypadá to, dle tvých častých komentů na podobná témata, žes měl asi smůlu. Na obou stranách. Ale to by již bylo o něčem jiném. Nechci tu rozviřovat zase nějakou nekonečnou debatu. Prostě jsem napsal jak to funguje z mé vlastní zkušenosti. Tím na toto téma končím....
a to tam ještě není zdůrazněno, že u nás ještě 6 z 10 zaměstnanců přemýšlí ne nad prací, ale nad tím, jak by šéfovi "pochcali paty"!
Před nějakou dobou jsem četl zajímavý článek. Stojí za přečtení.
finmag.penize.cz/…
Dovolím si citovat jeden příspěvek z diskuse pod článkem:
Jsem zaměstnavatelem jak v USA (Nevada, Oregon), tak v ČR. Tady jsem rychle vystřízlivěl a postupem času své aktivity přesunul na Slovensko. Tam je to o něco málo lepší. Rozdíl, mezi zaměstnáváním v USA a tady je obrovský. Ale těžko se to popisuje, to lze jen zažít.I to, že tam nemají něco jako Zákoník práce, přesto jsou zaměstnanci i zaměstnavatelé rovnocennější a zároveň spokojenější partneři, než tady.
Podnikání bez vidiny peněz je možný snad jen tady. Nikde jinde jsem se s tím nesetkal. V USA nepodnikám proto, abych někomu dával práci, ani proto abych sledoval, zda je smysluplná, ale abych zabezpečil sebe a rodinu a stal se finančně nezávislým. A součástí každého takového businessu jsou náklady a mezi ně patří cena práce a sní spojené odvody státu. To je filozofování - dobře pracující zaměstnavatel, který umí dobře prodat zalepí díry, které mu zaměstnanci naflákají...Uhlídat pracovní morálku...byl jsem také zaměstnanec a vím, jak se dá skvěle švindlovat, i když si utírám pot z oroseného čela a šéf mne za to hladí po zádech, takže to je spíš na téma produktivita práce, a ta u nás není ani dvoutřetinová s ohledem na vynaložené náklady...To jsou fakta a jinak to ostatní je u Pepana
Edit: s ohledem na manýry odborářských bossů jsou všichni zaměstnanci chudáci, kteří se mohou rozkrájet a nikdo je nechápe...kecy...
Z hovna plést bič nás nutí politici. Když si spočítáš, kolik ten majitel prodejny zaplatí na nákladech, tak se Ti protočí panenky. Spočítej si, kolik ten zaměstnavatel zaplatí státu na nejrůznějších odvodech k tomu náklady na provoz prodejny, peníze na zboží a mzdy a dojdeš k závěru že ten majitel musí měsíčně protočit třeba půl miliónu, aby měl na provoz a to si sám nevzal ani korunu osobní spotřeby.
No problém je v tom že se vždycky naštve jen jeden...ten se nahradí. Když by celej kolektiv řek tak a dost...
S tímto přístupem naprosto souhlasím.Bohužel však většina managemetu začala směrovat trochu jinam..A místo vyváženého používání "negativní a pozitivní motivace",začali požívat pouze tu negativní..Místo:Když vyrobíš víc a lépe,přidám Ti..Používají:Když nevyrobíš víc..letíš..
Nechápu proč si někdo myslí že je dobré mít kolektiv plný frustrovaných a naštvaných lidí..
Na druhou stranu..Něco se vám nelíbí??Tak se nebojte udělat změnu..!!!
Jen pár připomínek.
Dobře pracující zaměstnavatel ROZHODNĚ nevzniká tím, že dobře prodá. Dobře pracující zaměstnavatel (zaměstnávající pár lidí) není dobrý, pokud si nedokáže uhlídat jejich pracovní morálku. U dobře pracujícího zaměstnavatele se odbory nezakládají, protože dobře pracující zaměstnavatel si je vědom toho, že když potřebuje ke své činnosti zaměstnance, jsou tito jeho největším bohatstvím. Proto si je pečlivě vybírá a pak si jich náležitě váží i považuje. Možná to bude někomu znít naivně, ale tak to v dobré firmě funguje.
P. S. Desítky let jsem šéfoval kolektivům do dvou set lidí. Fakt vím o čem mluvím.....
Když nebudu mít na to,abych zaplatil své zaměstnance,tak je nebudu zaměstnávat.Nechápu,že se v téhle republice ještě lidi nenaučili to,že z hovna se bič uplést prostě nedá.
Pro všechny, kteří se pohoršují na nízkými platy v prodejnách mám recept. Otevřete si vlastní akvaristiku, zaměstnejte tam aspoň dva prodavače, kteří dostanou plat podle Vašich představ a ukažte všem těm vykořisťovatelům, jak se to má správně dělat. Jsem zvědavý, jak dlouho to finančně utáhnete.
patamatix napsal: Můj kolega v práci se zná s ředitelem větší firmy a ptal se ho proč nepřidá lidem na platech,když jim jdou zisky nahoru? Odpověď : proč,bych jim přidával,když všichni do práce zase přijdou.
To jsou zase stálé kecy zaměstnanců, kteří se nikdy nemuseli starat o nic jiného, než aby do té práce přišli, a nějak si to odkroutili...Zkuste se "na den" stát zaměstnavatelem a budete jásat nad tím, jak snadný život coby zaměstnanec máte...Nebuďte jak ten debil Mládek, co viděl v živnostnících parazity a jemu podobní...Být v tomhle bordelu zaměstnavatelem a vydržet to, to stojí často veliké úsilí!
A to pomlčím o tom, že zaměstnanci často kradou na pracovišti, nedovedou využívat pracovní dobu tak jak mají - jo a ještě zakládají odbory...
Takže ty vámi zmíněné zisky vyrobí vlastně většinou ten dobře pracující zaměstnavatel, protože dobře prodá. Jen bohužel ví, že by mohl prodat víc, kdyby se mu lidi neflákali, nekradli a nezakládali odbory...
ale je to pravda pokial clovek nema druhu robotu tak vypoved neda,u nas niez nechce pridavat na plate ale ked kolega dal vypoved tak uz sa dalo pridat 70e
Můj kolega v práci se zná s ředitelem větší firmy a ptal se ho proč nepřidá lidem na platech,když jim jdou zisky nahoru? Odpověď : proč,bych jim přidával,když všichni do práce zase přijdou.
presne tak ja chodim do nemenovanej akvaristiky a bol tam vzdy taky mlady chalan co vedel poradit,dal zlavu ked som bral viac atd. a teraz tam je taka mlada predavacka co nevie ani ho.. som sa jej pytal aku rybu mozem dat ku krevetkam a ona mi povedala ze cokolvek aj skalara
a ked som sa pytal ci maju prisavnika jednopruheho kukala na mna a este sa opytala ci to je ryba
MonterMonty napsal: myslím že prodavačky v supermárketech nemaj o moc více
Přítelkyně dělala chvíli brigádně u nás v Kauflandu a když se bavila s jednou holčenou, tak říkala, že má 8,5K měsíčně. Bohužel platy v těchto oborech nejsou kdoví jaké a Teenka má pravdu, že majitel raději zaměstná ryzího obchodníka, který prodá cokoliv, než odborníka, který poradí.
Jak říkáš,je to tak pro důchodce ne pro člověka co živí rodinu.
Bohužel se dá říct že tohle asi je tak nějak ,,průměrný" plat člověka pracujícího jak v akvaristice,zverimexu apod :( pracuji již v druhém takovém obchodě a v prvním jsem skončila právě proto že nejsem ,,prodavačka" ale člověk co radí podle svého vědomí a svědomí,majitel si nechal zařídit prodejnu,včetně získánéí stálé klientely a propagaci a pak mě vyměnil za paní co nemá ani třetinu mých znalostí,ale z předchozího zaměstání je zvyklá prodat cokoli komukoli a hlavně za co nejvyšší cenu ... takže si myslím že jakékoli zanlosti navíc jsou k ničemu a hlavně,nějaký zvláštní plat natož uznání bych za to nečekala ...
Řekl bych,že 10000 je málo téměř za jakoukoliv práci
Za ty peníze to můžeš dělat pouze za předpokladu že jsi zapálený akvarista,práce je Tvým koníčkem a za ty peníze dokážeš vyžít.Pokud toto nesplňuješ bude lepší se poohlédnout za prací lépe finančně ohodnocenou.
Tak v tom SUPERZOO dej výpověď a jdi jinam
myslím že průměrný plat nebude jinýnež ve kterémkoli jiném běžném obchodě podobné velikosti , bohužel majitelé akvaristik ani tak nestojí o odborně zaměřený personál , ale obchodníka , který prodá cokoli ,at je to pro akvaristiku vhodný nebo nevhodný výrobek či sortiment
a nevíte nějaké průměrné platy ?
Zda to je či není málo, závisí na vašich výdajích.
Prodejce ≠ akvarista
0 12.06.2014 19:55 Danielkosta – Plat akvaristů
Dobrý den dělám v olomouci v kamenném obchodu a můj plat je 10 000 čistého .Rád bych se zeptal zda to není málo ,kolik je takový průměrný plat akvaristy ???
Dík
Starší reakce
Leja napsala: Ve zverimexu by prodavač musel obsáhnout problematiku chovu a výživy psů, koček, plazů, obojživelníků, hlodavců, ryb... Jednak je to téměř nemyslitelné (tak širokou specializaci nezvládají ani veterináři, kteří studují 6 let), jednak by takového člověka nikdo nezaplatil.
Přesně... Minimálně základy by to chtělo, ale takového člověka je nutné dobře zaplatit a "vychovat si ho".
Jinak poznámka Libora " Zverimexy živí hlavně krmiva ve velkých pytlích" je naprosto mylná - velká balení jedou na netu a v kamenných prodejnách je to z hlediska zisku o ničem.
To je velmi polemické!!! Protože "zverimexy" živí především krmiva a nejlépe v těch néééjvětších pytlích za co nejvíce peněz, a ten nejprodávanější sortiment zase až zas tak moc široký není, aby prodavač nemusel být za debila, který nestačí svému zákazníkovi...
Od aut a mobilů zpátky k živému...já například u mobilu hodnotím, že se s ním dá volat a psát sms...občas potřebuji přečíst mail...Toť vše...
Leja napsala: Když si lidé jdou kupovat auto, předem si promyslí, jak má být velké, jakou má mít motorizaci, jaké provozní náklady utáhnou, zda se jim vleze do garáže atd. Živého tvora si však klidně pořídí bez jakékoliv přípravy!
Tohle všechno si rozmyslí, protože to auto stojí několik set tisíc korun a počítají s tím, jim vydrží několik let. Lidi v tom vidí hlavně ty proinvestované peníze. Ale když si člověk koupí neonku za 15 a za půl roku mu pojde, tak jde a koupí novou, protože 15kč stojí jedna nová. Lidi ke zvířatům pristupují jako k věci a ne jako k živému tvoru, který má své potřeby. A podle toho to taky dopadá. No a když se potká neznalý s neznalým... Jak to asi může dopadnou, ale máš pravdu, že prodavač ve zverimě nemá šanci vědět všechno o všem. Když už něco o všem ví, tak to jsou okrajové záležitosti.
mlynář napsal: Já myslím, že zde hlavní váha celého problému leží především na prodavači. On má být tím erudovaným, který skutečně zákazníkovi poradí ve všem. Prodavač v autosalonu vám také neřekne na dotaz, co to auto, které jste si vybrali "žere" - "lejte do toho co teče"!
To je sice hezké, ale v autosalonu prodávají jen auta. Ve zverimexu by prodavač musel obsáhnout problematiku chovu a výživy psů, koček, plazů, obojživelníků, hlodavců, ryb... Jednak je to téměř nemyslitelné (tak širokou specializaci nezvládají ani veterináři, kteří studují 6 let), jednak by takového člověka nikdo nezaplatil.
Hlavní váha je na zákazníkovi! Abych zůstala u Vašeho přirovnání: Když si lidé jdou kupovat auto, předem si promyslí, jak má být velké, jakou má mít motorizaci, jaké provozní náklady utáhnou, zda se jim vleze do garáže atd. Živého tvora si však klidně pořídí bez jakékoliv přípravy!
Já mám poznámku..obecně vzato je v týhle zemi podpora darebáků o dost větší než jinde. Dělat něco poctivě je poměrně dost proti proudu a takových lidí je potřeba si vážit. Bohužel těchto akva prodejen (sortiment není podstatný) je velice řídká síť.
Na druhou stranu majitele prodejny do podnikání nikdo nenutí. A pokud chce podnikat různými napůl podvodnými způsoby a oblbováním zákazníků tak ať klidně zkrachuje. Nakonec se přece také může zařadit do té skupiny s pravidelným příjmem.....
A že to jde i poctivě, o tom svědčí mnoho a mnoho prodejen. Majitelé si sice nevyskakují a nejsou "hogo fogo", ale na své si přijdou a zákazníci se k nim rádi vracejí. A ta to má být, nemyslíš?
Edit: Ale možná jsem jen ze staré školy......
Svět chce být klamán a někdy na doporučení se.e. Byl jsem u známé, která měla gibíka v třicetilitrovém akváriu. Když jsem jí řekl, že to je ryba tak do pětistovky a ne do takového plivátka, odpověděla mi že to je v pohodě, že v tak malé nádrži stejně nevyroste.
Samozřejmě že jde majitelům prodejen o peníze, protože neznám člověka, který by dlouhodobě dotoval prodejnu ze svých peněz. Zkuste si někdy spočítat měsíční náklady na provoz akvaristické prodejny třeba se dvěma zaměstnanci, spočtěte si, když má ten majitel marži 20 - 30%, za kolik toho musí měsíčně prodat a pak ten jeho přístup možná pochopíte. Člověk, pro kterého je akvaristika pouhou zálibou a má jistý svůj měsíční příjem, asi těžko pochopí majitele prodejny, který denně zápasí o přežití.
MarekP napsal:Nedávno jsem byl v jednom zverimexu a tam neměli ani jednu živou rostlinu. Holá akvária, občas s pár umělými rostlinami. Tak jsem se zeptal, proč nemají rostliny a bylo mi řečeno, že "Dneska už o akvaristiku není zájem a rostliny se moc neprodávají, objednáváme je jen jednou za čas.", tak jsem se chtěl zeptat, jestli je tu někdo, kdo se nějak více orientuje v akvaristice a mohl by toto tvrzení (kterému jsem se docela divil), že se zájem o akvaristiku snižuje, potvrdit či vyvrátit? Já osobně takový pocit nemám, ale nemůžu to objektivně hodnotit, nejsem z "druhé strany".
Obecně lze potvrdit, že zájem o akvaristiku se například proti situaci za socíku snížil velmi razantně...Ještě skvělý byl počátek devadesátých let s otevřením hranic a přílivem nových druhů ryb...Jenže pak začala skokově zdražovat voda, elektrika a teplo. Zdražil se tím pádem i třeba provoz stanic mladých přírodovědců a tudíž i "školného". No a jestli v jedné školní třídě mělo akvárium za socíku půlka dětí, po roce 1989 se daly spočítat na prstech jedné ruky. A to jen proto, že byl často generační základ v rodině. Navíc se objevily nové koníčky a dvě akvaristické generace dorostu prakticky vypadly.
Před 40 lety v akvaristice na Pavláku stálo permanentně 6-10, někdy i více lidí ve frontě. Celou pracovní dobu...
To třeba někde uvedou dobře jen část. Příklad: Byl jsem v PetCentru a tam bylo na cedulce napsáno: Krunýřovec velkoploutvý 4-5 cm a pak tam byla taková značka, že je pro 300 a více litrů. Ale ta značka byla moc malá narozdíl od tučně napsané velikosti.
MarekP napsal:
A co já mám zkušenosti, tak i spousta prodavačů velice brzo odhalí, jak znalý je jejich zákazník a podle toho k němu přistupují.
to sedí
s jedním pánem jsme si dobře pokecali o rybách, ale nejdřív to proběhlo tak, že on udělal blbce ze mě a na oplátku já z něho
od té doby super
Problém je v tom, že většina prodavačů nejsou majiteli zverimexu a musí dělat to, co po nich chce majitel. A co si budeme povídat, majitelům jde hlavně (jenom) o peníze. Už se to tu řešilo mockrát i v jiném vlákně a psali tu i prodavači, kteří rybám rozumí atd., že prostě musí (nebo můžou být bez práce) prodávat například Betta Kity o objemu 2 litry a tvrdit, že jsou pro chov bojovnic dostatečné apod. Prostě jsou tam od toho, aby prodali za každou cenu.
A co já mám zkušenosti, tak i spousta prodavačů velice brzo odhalí, jak znalý je jejich zákazník a podle toho k němu přistupují. Někomu, kdo nepozná skaláru od neonky (obrazně řečeno), jsou schopni nakecat neuvěřitelný pitomosti a někomu, na kom po pár větách poznají, že už tomu aspoň trochu rozumí, dokážou opravdu dobře poradit. Ve výsledku ale vydělají nejvíc na tom prvním člověku. Ten toho u nich nakoupí plno a později se vrátí nakupovat znovu a znovu, protože toto je přece ten zverimex, kde jsou tak ochotní mu poradit. A i když se vrátí s tím, že mu něco zdechlo, kytkám, které kolikrát ani nejsou akvarijní, se nedařilo apod., tak prodavač jim poradí zase něco jinýho a "lepšího" a zase něco prodá. Ze spousty lidí si takto udělali stálé klienty. Jsou výjimky v řadách prodavačů i majitelů, ale já mám zkušenosti většinou negativní, bohužel. Do spousty zverimexů jsem proto přestal chodit, protože já nebudu podporovat takové chování, a v nejbližším okolí mám jen jeden zverimex, kde jsem spokojenej a skutečně jsem byl mnohokrát svědkem, kdy lidem (včetně mě) poradili dobře i přesto, že sami na tom v tu danou chvíli neutržili ani korunu. Ale zase přijdu jindy, kdy něco koupím. Tady si zákazníky získávají opačně. Stačí, aby lidi používali mozek, což je ale často ten největší problém. Ideální zákazník z pohledu prodejce je ten, který má naducanou peněženku, ničemu nerozumí a nechá si cokoliv namluvit.
Jinak bych taky byl rád, kdyby ve všech zverimexech byly názvy druhů u všech ryb určeny správně (alespoň to) a u každého druhu uvedeny základní údaje o rybě a podmínkách pro její správný chov. Nebo vám to aspoň prodavači sdělili, když se jich zeptáte. To je ale utopie. A to nemluvím o rostlinách, o kterých kolikrát neví vůbec ale vůbec nic, ani když se jich přeptáte. Tam je to ještě horší než u těch ryb. Prostě jen v prodejně pár akvárií napěchovaných rostlinami všech možných druhů, bez jakéhokoliv označení a všechny za stejnou (předraženou) cenu. Prostě název "Rostlinka", cena 70 Kč. Na zeptání vám řeknou cokoliv, aby to prodali. Ale jak jsem psal víš, neviním z toho vždy prodavače, ti kolikrát nemají na výběr, i když tomu třeba rozumí.
_________________________
Nedávno jsem byl v jednom zverimexu a tam neměli ani jednu živou rostlinu. Holá akvária, občas s pár umělými rostlinami. Tak jsem se zeptal, proč nemají rostliny a bylo mi řečeno, že "Dneska už o akvaristiku není zájem a rostliny se moc neprodávají, objednáváme je jen jednou za čas.", tak jsem se chtěl zeptat, jestli je tu někdo, kdo se nějak více orientuje v akvaristice a mohl by toto tvrzení (kterému jsem se docela divil), že se zájem o akvaristiku snižuje, potvrdit či vyvrátit? Já osobně takový pocit nemám, ale nemůžu to objektivně hodnotit, nejsem z "druhé strany".
Já myslím, že zde hlavní váha celého problému leží především na prodavači. On má být tím erudovaným, který skutečně zákazníkovi poradí ve všem. Prodavač v autosalonu vám také neřekne na dotaz, co to auto, které jste si vybrali "žere" - "lejte do toho co teče"!
Ke každému nabízenému druhu formou symbolů uvádět minimální velikost nebo objem akvária a nároky na kvalitu vody. Pokud kupující zalže a uvede větší nádrž než ve skutečnosti má, pak je opdpovědnost za týrání nebo smrt ryb na jeho bedrech. Ovšem druhá strana mince říká od koho prodejce ryby kupuje. Mohou to být přešlechtěné, nedostatečně prokřížené odchovy citlivé na jakoukoliv nemoc nebo jsou samy rybky nositeli nemocí, které čekají na nová prostředí v akváriích kupujících zákazníků. Ostražitost a výběr při koupi od dodavatele prodejci a následně od prodejce zákazníkem je zkrátka nezbytná...
Návod pre ryby: Produkt po rozbalení presuňte čo najrýchlejšie do nádrže s vodou (takzvané akvárium)hlavou dopredu,sledujte, či je produkt tolerantný, resp. kompatibilný k vaším predošlým produktom. Chladiacu kvapalinu obmieňajte asi 1/3 raz za týždeň, v prípade zhoršeného stavu aj častejšie. Dobitie batérii produktu zabezpečí takzvané krmivo pre akvarijné ryby,doporučované druhy sa nachádzajú na konci tohoto letáku. Nesmie dôjsť ku kontaktu s deťmi, obsahuje malé časti, môže dôjsť k zaduseniu. Produkt je biologicky odbúrateľný. V prípade nesprávnej starostlivosti sa reklamácii nevyhovie.Produkt spĺňa normy EÚ Výrobené v ....
Min. trvanlivosť do 24.6. 2015
Nejzajímavější na tom je, že třeba elektroniku ti nesmí prodat bez českého! návodu k použití. Ale živé tvory, ať už zvířata nebo rostliny ti prodají v polovině případů i se špatným jménem, natož aby dali návod.
Pokud vím já, tak to nikde není přímo právně ošetřeno. Otázkou ale je, zda se nejedná o klasické """klamání spotřebitele""" podle obligátních zákonných norem. Pokud je prodavač, potažmo majitel obchodu či v případě velkořetězců zodpovědná osoba/vedoucí) neznalý základní systematiky jím nabízených živočichů, nebo si vymýšlí svoje vlastní - líbivější obchodní názvy, jedná se vlastně o klamání zákazníka a tady myslím jsou právní postihy možné. Je sice pravda, že má mít každý, kdo stojí v prodejně se živými zvířaty odpovídající školení a certifikaci, ale bohužel se jedná pouze o akt, kde se za ten týden v námi očekávaném směru vůbec nic nenaučí a jen absolvováním onoho "učebního" procesu zaplácne hubu řechtajícímu úřednímu šimlovi.
A ještě douška. Oni si to klidně mohou dovolit, protože u nás neexistuje nějaká inspekce, která by dokázala přijít na prodejnu, podívat se a vystavit pokutu za špatně pojmenované živočichy. Lidé z ČOIky nejsou pro takové kontroly erudováni a MŽpr ČR nemá vlastní výkonný orgán, který by po obchodech ražení našich zájmů prováděl kontrolní a inspekční činnost. Pokud se někdy něco šustne, před čím se nedají přivřít dveře, nažene na takovou kontrolu příslušnou veterinární službu. Veterináři z veterinární služby ač se honosí tituly MVDr., byli na vysoké škole učeni a zaměřeni především na hospodářskou havěť a na práci se savci. teprve v poslední době se pomaloučku a nesměle začíná v Brně na VFU rozjíždět i akvaristika. No, to myslím stačí, dalo by se tu o tom vykládat do nekonečna.....
Tomasi nezlob se, ale tva odpoved opravdu neni to na co se Nikoleta ptala. Ona se neptala na rozdily, jak to je, a jak by to melo byt... ptala se, jak je to PRAVNE osetreno. A na to domnenka opet neni hodnotna odpoved.
Co se mne tyka tak nevim, takze vlastne taky plevelim tohle vlakno, a popravde mi nikdy nenapadlo nad tim takhle premyslet. Je to ale urcite dobry namet a jsem sama zvedava jak to je
1) Určitě by to bylo dobré dávat přesné informace, ale holt se občas najde i díky chybě prodávajícího nějaká záměna. I v Hornbachu prodávají boraras brigittae a přitom je to Boraras urophthalmoides. Pár lidí jim to už říkalo, ale oni si furt stojí za tím. Hlavně kupující by měl vědět, co kupuje. Kupující by měl jít kupovat to, co chce a může si do dané nádrže dovolit. Jestli ví, co chce, tak ví, jestli to je nebo není pravda.
2) Proč by nemohl? Jasně že může. Každopádně většinou je to právě naopak. Ti s prominutím parchanti obchodníci se snaží na neznalosti kupujících vydělat. Majitelem firmy radši zaměstná někoho, kdo má zkušenosti s prodáváním(klidně i zeleniny nebo oblečení) než někoho kdo má praxi v oboru třeba 10 let. Holt je to tak, ale nic s tím neuděláš.
0 20.05.2014 18:56 NikoletaM – Práva a povinnosti prodejce
Dobrý den,
chovem akvarijních živočichů se zabývám velmi krátkou dobu. Před pár dny jsme se spolužáky ze školy řešili pár otázek, týkajících se povinností a práv prodejce a jelikož jsem se na internetu nedohledala, tak to zkusím zde
1. Zajímalo nás, zda je nějak právně ošetřený chov akvarijních bezobratlých. Ve spoustě zverimexech nabízejí například raky bez uvedení druhů. Prostě rak: 250 kč. A proto by mě zajímalo, zda prodejce má povinnost přesně vědět co nabízí za druh, což by mělo teoreticky spadat i do ochrany spotřebitele.
2. Má prodejce či chovatel akvarijních bezobratlých právo na to zvíře neprodat někomu, kdo o chovu neví dostatek a proto by nebyl schopný poskytnout potřebnou péči?
Za odpovědi moc děkuju
Přidat reakci
[1] ...... 12 13
Zpět na obsah sekce Obchody • Zobrazeno 18696x