Prodavači v akvaristikách - podělte se o zkušenosti
Jupí napsala: To sice jo , ale pokud něco (cokoli) prodávám , tak o tom přece musím něco vědět nebo ne ?No ... měl bych ... ale nemusím :o) ...
Pokud se zmiňujete o psech, mohu se zeptat, kolik zverimexů má ve své provozovně nabídku psů? Maximálně tam visí vývěska na které (zdarma či za úplatu) umožňuje inzerci. A živé zvíře jako dárek leda v případě, že je obdarovaný dopředu dobře seznámen s tím, že zvíře není věc, kterou, když mě omrzí, odložím do šuplíku či útulku.
No já taky netvrdím, že tuto radu dostane, většinou určitě ne, ale dobrá rada by to byla...Nabídla bych třeba hezkou, barevnou knihu o akvaristice.
10 12.04.2013 12:30 finnnp – Zverimex
Já vám to jen trochu poupravím.Nakup a prodej živých zvířat v zájmových chovech už není volná živnost.Majitel i prodavač musí být vzdělaný v daném oboru.Tam je právě kámen ůrazu.Akvarista který chová rybičky 40 let to dělat nesmí,protože namá na to papír.Prodaváčka která před 30 lety něco vystudovala a celý život dělala prodavačku v obuvy je ta pravá osoba do zverimexu.I když nerozezná Gupku od Osla.
s tim souhlasim do posledniho pismenka....akoratze to tak nefunguje, prodavac chce prodat a nejspis mu nezalezi na tom kde a jak zivy tvor zkonci a to je hodne spatne....
Jediná dobrá rada od prodavače tomu, kdo kupuje živého tvora jako dárek, je rozmluvit mu to.
prodavac v akvaristice by mel byt odbornik, na tom se tady snad vsichni shodneme nebo ne?
prirovnani ke spotrebicum mozna nebylo moc trefne, ale proc jsou tedy napriklad utulky pro psy atd plne nevhodnych darku atd....stejne to je i v akvaristice, kdyz nekdo kupuje ryby jako darek, tak bych ocekaval dobrou radu od prodejce....
Snad mi nechcete rici, ze kdyz si jdete koupit cokoliv do domacnosti, tak vse studujete?
Spotřebič do domácnosti není živý tvor, živý tvor není spotřební zboží, takže to přirovnání co jste použil není moc trefné.
Pokud mám zájem o jiný druh ryb které jsem nikdy neměl tak ano. Nejdříve si pročtu co potřebují zařídím podle toho akvárium okouknu nabídku ryb a tam kde mají ryby v dobré kondici, zdravé teprve nakupuji. Jak vidíte prodavač je v tomto případě jen na předání peněz a zboží.
Vždycky se najdou extrémy, ale obecně tady platí, že celá řada lidí jde nakupovat s nulovými znalostmi a leckdy tomu prodavači ani pořádně nevysvětlí, jaké má doma podmínky, případně si je tak jist svými "znalostmi", že diskusi s prodavačem nepřipouští. Případné průsery pak bezostyšně hážou na prodavače a svou úlohu taknějak opomenou. Mám známé v Hornbachu, v oddělení akvaristiky a ty story, co leckdy slyším, by se mohly vysílat v zábavných pořadech.
Pokud budu mít jít pracovat někam, o čem nic nevím, tak se to holt budu muset naučit. Ale ne každej takovej přístup má a pak to dopadne všelijak.
ivaha napsala:Můj táta se učil drogistou, máma se zase učila na prodavačku v textilu.
V bývalé práci kde byly téměř samé CNC mašinky, tak jejich obsulu dělali bývalí bachaři, barmani... Dnes se člověk málo kdy uplatní v řemeslu, kterému se vyučil, nebo vystudoval. Ale je pravdou, že pokud člověk dělá něco jiného, tak by se měl snažit vzdělávat v daném oboru a v případně, že je zaměstnán v obchodě nebýt pouze podavačem.
nemate pravdu, prodavac v akvaristice by, dle me, mel byt odbornik a byt schopen poradit a podotykam DOBRE poradit, to by to pak mohl delat kazdy a to neni dobre. Snad mi nechcete rici, ze kdyz si jdete koupit cokoliv do domacnosti, tak vse studujete? To pak nedelate nic jineho.
Pánové,v době studií jsem makal brigádně v akvar.IP.Pavlova.Pořád jsem mlel,poradna hadr,protože prodavačky byly ze sadů lesů z.Přišla dáma,naporoučela si hromadu druhů ryb,pak přišla k akarám a řekla,ty chci.Já blbec jsem všechno vrátil do akvárek a dostala akary.Nebo přišel klučík s maminou a řekl,že nerozumím želvám(20 let chovu,T.hermanni,graeca 1.odchov v republice 1986)a že si sám vybere samce pidichrysemysky.Kdo chce poradit,klobouk dolu,ostatní to berou jako spotřební zboží.Nebo hůř.
Je to specializovaná prodejna, nejde o pokladní v supermarketu. Můj táta se učil drogistou, máma se zase učila na prodavačku v textilu. Nevím, jak je to na učňákách dneska, ale ve specializovaných prodejnách prodávají mnohdy lidi, co o tom zboží nic neví. Málokde člověk natrefí na někoho, kdo zná, pokud to nejsou právě ti "staří" prodavači, kteří se konkrétně to odvětví učili. Jistou míru aspoň základních znalostí bych ráda očekávala, i když tomu tak vždycky není...
Edit: tím samozřejmě nechci vyvracet to, že by si sami zákazníci neměli před koupí sami zjistit dostatek informací.
Martin71 napsal: Snad nečekáte.... Na to nepotřebujete prodavače. Takže to vyplakávání a stížnosti na ty hrozné prodavače ukazují že chyba je někde jinde. Nezodpovědný zákazník, který nakupuje a až pak hledá informace tam kde má (knížky, rady chovatelů).
Spíše je to tak, že nákupem udělá krsvinu a pak hledá obětního beránka, na kterého by svalil vlastní blbost.
Snad nečekáte že prodavač a nejen v akvaristice musí znát a zná všechno o výrobku podobně jako samotný výrobce nebo konstruktér. Prodavač zná jen to samé co se dočte i sám zákazník v příbalovém letáku. A v případě ryb nebo jiného živočicha by jste měl už před nákupem znát co ryba potřebuje a co můžu rybě poskytnout. Na to nepotřebujete prodavače. Takže to vyplakávání a stížnosti na ty hrozné prodavače ukazují že chyba je někde jinde. Nezodpovědný zákazník, který nakupuje a až pak hledá informace tam kde má (knížky, rady chovatelů).
Pokud chci koupit nový mobil, počítač, auto, pračku, asi těžko se živelně vydám do prvního krámu a tam bez rozmyslu něco koupím. Prostuduji si nabídky, srovnám parametry a teprve pak něco koupím. Tak proč se kupující tak nechovají i v případě nákupu rybek, rostlin či dalšího materiálu? Pokud vidím v prodejně atraktivní rybky, vrátím se domů, něco si o nich zjistím na internetu, u zkušenějších akvaristů, a teprve pak něco pořizuji. A neobstojí ani argument že o tom, že by se to, oč mám zájem, vyprodalo. Pokud je personál prodejny ochotný, vyprodané zboží obratem doplní a mohu si ho koupit. S takovým přístupem se nikomu nemůže stát, že si třeba do akvárka k neonkám pořídí krásné minirybičky s hnědými skvrnkami a oni to jsou malí vrubozubci.
To co popisuješ by bylo vhodné, ale ne vždy tomu tak je. Přece jenom přístup prodavače, který má zároveň své akvárko pro radost a není vyloženě hajzl, tak dá dobré rady. Někteří bohužel postupem času taky rezignují. U nás je jedna prodejna, a když jsem tam jednou byl, přišel maldej páreček a začal nakupovat setové akvárko, písek, chemii na úpravu vody, umělé rostliny... jak odešli, tak jsem prodavačovi říkal, že to není zrovna ideální kombinace co si koupili a na to mi odpověděl, že za tu dobu co tu prodejnu provozuje, tak už rezignoval na nějaké rady, že je to marné spoustě lidem radit.
To sice jo , ale pokud něco (cokoli) prodávám , tak o tom přece musím něco vědět nebo ne ?
Prodavač je od slova prodat. Chovatel je od slova chovat. Dvě naprosto odlišné věci.
Pokud chci rady na chov ryb zeptám se chovatele. Buď osobně nebo na internetu a nebo si něco přečtu v knížkách než jdu nakupovat. Pak požádám prodavače zaplatím a spokojeně odejdu.
OT
Tak já přidám svou zkušenost. V mých akvarijních začátcích jsem se setkala se zverimexem, kde mi tvrdili že rozdíl mezi samcem a samicí (u black molly) je ve tvaru ocasní ploutve (lyra), v dalším zverimexu mi prodali jako akvarijní rostliny Acorus a Ophiopogon (což jsou rostliny tak do paludárka) a v dalším mi doporučili mramorovou drť na dno.
Naopak jsem našla akvaristiku kde mají naprosto užasný přístup. Pracuje tam majitel se synem. Vše vysvětlí, ptají se na akvárium, kde chcete rybu dát, rádi poradí. Ryby v nádržích krmí živýma patentkama (to jsem v žádné akvaristice zatím neviděla).
Je to opravdu o lidech a jejich přístupu.
napsal jsem možná trošku drsnější příspěvěk, poctiví prodavačí určitě jsou, ale je lepší počítat raději s tím, že je to především prodejce, který chce mít zisk, než že mu jde o dobro vašeho akvárka a prodavač může vypadat klidně jak hodnej strejda. Dle mě je k prodejci lepší přistupovat s nedůvěrou
bulawaio napsal: ... No každej se učí, že prodavačům jde především o zisk Tady je nutno poznamenat, že ne všem prodavačům a prodavačkám jde jenom o ten zisk. Jsou prostě akvaristiky, kde se člověku dostane relevantních informací a odnáší si domů to co má.
jj, nafoť, at se ví co to bylo, každopádně reklamuj a příště si rozmysli, jestli tam ještě nakoupíš, ono osobně tipuju, že prodavač o tom dost možná věděl, že tyhle ryby nejsou OK a snažil se ti je na poslední chvíli udat... No každej se učí, že prodavačům jde především o zisk
Z takovýchto předmětů jsem měl na základce pouze přírodopis, kde jsme se dívali do mikroskopu na nějaké breberky ze slámy a koumali jsme cibuli a už nevím co všechno, ale o rybičkách nebylo nic. Ale už v té době jsem věděl, že neonky, betty, čichavci se mi nerozmnoží, jelikož se rozmnožují jikrami, tak moje neoblíbenější ryba byla mečovka
Tak to jsem měl tedy na biologii lepší učitelku již na základce, o střední nemluvě
Starší reakce
Včera sme boli v Hainburg an der Donau v akvaristike AquaZOO.
Rastlinky boli predávané od firmy Aqua Daho. Výber rýb nadštandardný. Rybky boli prevažne zdravé, ale v 2 nádržiach boli rybky mierne napadnuté bakt. rozpadom plutiev. Ceny rýb boli tak o 1/3 drahšie, ale technika bola rovnako drahá ako na Slovensku. Korene boli tiež za zrovnateľné ceny. Veľmi dobrá cena bola JBL Manado. Kým na Slovensku stojí cca 40€, tu stálo 27€. Majiteľ obchodu, p. Wegener bol milý a ochotný, ale keby som tam nebol s tatinom, nedohovoril by som sa, pretože v nemčine som začiatočník. Čo je nezvyčajné, na otázku, či by nemohol vyloviť rybky z ukážkového akvária odpovedal "Kein problem." a zdarma pribalil aj sáčik živého krmiva - komárie larvy. Akvaristom z Bratislavy, alebo návštevníkom Bratislavy rozhodne odporúčam túto predajňu navštíviť.
Starší reakce
Jen dodávám že je tam měli pod názvem "Sumeček siamský" bez latinského ekvivalentu, kdo by čekal že si domů donese takové hovádko :(
Už vidím policisty, jak ochotně sepisují, že vám prodavačka nechce vzít zpět dvě rybičky
Když už, tak ke klamání spotřebitele došlo v okamžiku prodeje a ne v okamžiku, kdy je nechce vzít zpět. I tak, trestní právo lze použít pouze tam, kde nepostačí prostředky občanského práva, takže byste se jedině ztrapnil. Chce to uvažovat trochu v realitě a ne se laicky ohánět paragrafy, které si vygooglíte. ČOI neposkytuje žádnou službu "přítele na telefonu", nikdo se tam s vámi nebude bavit a diktovat vám, co máte říct prodavačce za pultem. Jak můžete zjistit na jejich stránkách, poradenská linka funguje zprav. jeden den v měsíci. A konečně, Pet centra nesmí brát ryby odjinud než od svých dodavatelů z důvodu rizika zavlečení nákazy, takže pokud prodavačka ryby vezme zpět (což by opravdu měla), nepochybně je rovnou spláchne do záchoda. To je vážně lepší snažit se je darovat.
Já souhlasím s Eva_R. Jsem sice klidný člověk a nerad se hádám, ale pokud by mi někdo řekl, že se dvouapůl metrová ryba hodí do 200litrů, vyběhl bych s ním... Přestože je pravda, že by si člověk měl zjistit raději předem, co kupuje, není to zákazníkova povinnost a člověk někdy podlehne. Ty pangase bych vzal a donesl je do obchodu zpět - povinností prodejce totiž je pravdivě zákazníka informovat. Povinností, není to na jeho libovůli. Pokud by mi je snad nechtěli vzít (ale oni je vezmou bez problémů, obzvlášť když si místo vrácení peněz od nich vezmeš krmení) tak bych ihned od pultu vytočil obchodní inspekci a trval na tom, že od pultu neodejdu, dokud případ nevyřeší obchodní inspekce a nehnul bych se, ani kdyby zavolali policii. Naopak bych požadoval, aby policajti sepsali záznam o přečinu (pro nízkou cenu to není zliočin) klamání spotřebitele a aby bránili mé právo na vyřešení tohoto případu... Nicméně jsem přesvědčen, že by to tak daleko nevedlo a že po klidném vysvětlení celé věci by prodavačka v klidu rybky vzala zpět. Mají na to obvykle své interní předpisy.
0 06.01.2013 12:53 hakkizz – Není prodavač jako prodavač
Setkal jsem se s mnoha prodavači v akvaristikách,jsou prodavači ke kterým chodím už od dětství.Už když sem byl malý. jeden moc milý prodavač mi dal rybičku zdarma když jsem si doma zapomněl peníze
.A jsou i takový kteří mi daly jednu dvě rybi na místo čtyř,jinou rybu než jsem si objednal kteří takhle využívají neprůsvitných pytlíků na rybi.nebo vám řeknou že kančík má cenu 900korun to všechno se mi stalo u jedné prodavačky v akvaristice v Guttově ulici,od té doby co vyměnily personál už tam nechodím.
Já Vás plně chápu. Člověk se snaží být celý život slušný a pak na něj nějaká baba udělá takovouhle prasárnu. Mimochodem, ty cedulky jsou ve více obchodech. Někde to dělá vedení, které je mimo mísu a zákazníci pak šikanují prodavače, který je v tom nevinně. Na druhé straně, pokud jdu do obchodu nakupovat ryby, asi bych si měl něco málo o nich zjistit a nekupovat naslepo. Ale musím přiznat, že podobnou koninu jsem vyvedl málem taky. Bylo to v době, kdy internet ještě nebyl a informací o rybách bylo málo. V jedné prodejně jsem narazil na hejnko těchle rybek
www.catfish.cz/…
o kterých mi prodavač tvrdil, že to jsou miniaturní sladkovodní žraloci z Amazonky a jsou už prakticky dospělí. Jenom dost vysoká cena mě tehdy odradila od toho, abych si jich několik do své dvoustovky pořídil. Na svoji omluvu mohu pouze říci, že tam chyběl latinský název a cedulka zněla jenom na "sladkovodní žralok".Dnes je to samozřejmě jiné, informace sou dostupné každému, ale díky vlastní zkušenosti bych nikoho příliš nepranýřoval za ukvapený nákup. On někdy člověk fakt podlehne a ani neví jak.
Strašně nerada se hádám, ale tam bych asi vlítla. Doporučit a prodat mi do akvárka rybu, co doroste nejmíň půl metru, to už je snad klamání zákazníka. A když by nechtěli rybky převzít, nechala bych je tam i bez vrácení peněz. I když by mi jich bylo líto, já bych jim lepší život nezajistila.
Níže jsem psal, že bych zkusil nějakou zoo. Tyhle ryby jsem viděl i v nějakém potulném zvěřinci a nevypadaly špatně. Zkusil bych i inzerci. Rozhodně bych je nepouštěl do rybníka nebo řeky. Navzdory tomu, že jsou to nechtění tvorečkové, neměl by se k nim člověk zachovat macešsky. A s tím zákazem prodeje bych nesouhlasil. Spíše bych trestal prodejce za zamlčení informací. Loni tady někdo zveřejnil leták, na kterém byly skutečné velikosti dospělců prodávaných sumců. Možná by spíše bylo řešení, nařídit, aby v prodejně byl tento leták, aby si kupující mohl udělat obrázek o tom, jak ti drobečci vyrostou. Asi by to bylo prospěšnější než nějaké idootské nařízení, že pokud mi není 15 let, mohu živá zvířata nakupovat pouze v doprovodu dospělé osoby.
Pepan napsal: ...ryby někomu věnovat...
Jenže komu je věnovat? Vždycky to bude stejný (s prominutím) trouba, co neví co to je za rybu a ten problém se jen přesune na někoho jiného. Kdo má odekvátní nádrž, tak tam má svoje ryby. Pokud by to byl nějaký milovník pangase, tak už ho tam taky má. Jedině, že by se našel někdo kdo ho zkrmí
(Jak už sem tady psal, tuhle rybu bych zakázal prodávat, protože v prodejní velikosti nejde poznat co to bude brzo za obludu)
0 06.01.2013 10:57 monarco – Hnojivo
Když jsem se ve Žďáru nad Sázavou v ZOO Benji zeptal na hnojivo pro rostlinky, slečna mi odpověděla "a to vůbec existuje"??
Prej jestli si z ní nedělám srandu. Nakonec se podívala do regálu, vzala do ruky první lahvičku na které bylo napsáno: Akvarijní hnojivo a řekla mi "Tak to bude asi tohle". Nechtěl jsem to něják prodlužovat a tak jsem to sbalil a od té doby jsem tam nekoupil ani krmení...
Problém je v tom že ne každý má povahu na to, aby v prodejně udělal rachot. A pokud je prodavačka tak "kvalitní", že o sekavcích tvrdí, že jsou hladinové ryby, tak jí jde jenom o kšeft a chybu nepřizná. Na druhé straně, u takových vratek je vždycky riziko, že si prodavač do nádrže zavleče nějakou chorobu, která nakazí i zbytek obsádky, takže prodávající se leckdy takovým navrátilcům brání. Myslím si, že v tomhle případě je nejjednodušší varianta - ryby někomu věnovat a příště se té prodejně vyhnout. Nejvíce totiž ochodníka potrestáte tím, že mu nedáte vydělat. Maximálně bych se v té prodejně zastavil, sdělil dotyčné, co mi udělala za sviňárnu a oznámil jí, že příště už u ní nebudu nakupovat a budu před ní varovat všechny svoje známé. To si myslím že je nejcitelnější trest.
Vrátila bych je zpátky do prodejny.
Na vánoce jedině kapra! Tak že bych zkuslia v rybníku nalovit nějakej kapří potěr a šupla ho k Pangasům, ať jim tam není smutno?
Asi bude naj ich vykŕmiť do vianoc a ....
Máš na to celý rok.
Na dobrý obchod je potrebný dobrý predávajúci,ale aj rozumný kupujúci.
Tak opět zklamání :( Jakožto začátečník jsem si pěkně na netu vybrala rybky které by se mi líbily do akvárka (lorikálie a sekavce), jenže jsem proběhala celé Brno a nikde je neměli (ve sklorexu měli zrovna inventuru). Naposled jsem byla v Petcentru v Krpoli a tam teda taky nic (tam mi paní řekla že sekavci a lorikálie jsou hladinové ryby a proto je nikdo nekupuje, už to mě mělo varovat!!!). No ale padli mi tam do oka takoví krásní stříbřití sumečci, vypadali jako žraloci. Tak jsem se paní ptala jaké mají nároky a tak - paní evidentně nevěděla, ale ze štítku pod akváriem vyčetla, že jsou to rybky vhodné do 200 l společenského akvária, tak jsem si říkala že tím nemůžu nic pokazit. No a pak přijdu domů a zjistím že mám v pytlíčku dva dravé pangase, kteří se v mém akvárku za chvilku ani neotočí a pravděpodobně sežerou na co přijdou
... Nechcete je někdo?
Bohužel, taky mám už pár negativních zkušeností.
Ono totiž žádná má návštěva akvaristiky (spíše ty co tak neznám) se neobejde bez toho abych se snažil někomu poradit. Teda vždy, když vidím, že prodavač se buď úmyslně nebo příkazem od šéfa (tak ve dvou akvaristikách, kde to znám to bohužel holky maj nakázané od šéfa, jinak jim krátí prémie) snaží nacpat dohromady neslučitelné nebo prodat začátečníkovi neco absolutně adekvátního či neslučitelného. Už jednou nebo dvakrát jsem se setkal s absolutní ignorací.
Naštěstí ale potěší případy, kdy lidem dobře poradíte, třeba jim i řeknete o nějaké akva burze (třeba naše, ať nám dělám reklamu
) a co u koho sehnat, pak se tam potkáte a oni už vás z dálky s úsměvem zdraví. Tak to je taky málo, ale stalo se mi asi tolikrát, kolik bylo těch ignoranstkých lidí.
Souhlas. Ale taky to není tak snadné, ani pro tyto majitele rodinných firem... Nedávno jsem u jedněch byl a byl velmi spokojen se vším, co pro mne udělali. Pak jsme si jen tak povídali a došla řeč i na rady k prodeji a tak... Mají obchůdek kousek od nějakého toho petcentra či podobného něčeho. Paní mi říkala, kolikrát se jí stalo, že si začátečníci přišli pro akvárko a chtěli si hned odnést i rybičky. Tak jim vysvětlila, že to nejde, že nejdřív akva, písek, rostlinky, filtr, zaběhnout a rybičky za měsíc. Lidé odešli a za půl hodiny už mašírovali okolo s pytlíkama plnýma rybiček a někteří se jí ještě vysmáli, že je zaostalá. V petcentru jim prodali ryby a kouzelné vodičky a řekli, že je tam mohou dát hned. To, že pak přišli za nimi a plakali, že rybky pošly je celkem malá útěcha.
Nebo co jsem viděl na vlastní oči: Byl jsem na burze v Ostravě a tam mladík prodával nádherné pancíky. Přišel za ním chlap s děckem a že chce dva. Klučina mu vysvětloval, že to nejde, že pancíků musí být hejno a že je proto neprodává méně než po pěti. Borec naštván odešel a za tři minuty už tam na maldíka pořvával, že je hlupák, že kousek vedle mu Polák dva klidně prodal... No, kdo byl hlupák nevím, ten klučina mu nabízel Corydoras paleatus po 18,-Kč za kus a chytrý pán koupil od Poláka dva kusy za stovku...
Nicméně na těchto dvou příkladech je vidět, že ne vždy dobrý obchodník s dobrými radami uspěje.
Starší reakce
Já bych si ale rozhodně netroufl takhle to zpaušalizovat. Znám spoustu krámků, zejmén a v malých městech, kde prodavači jsou zároveň majitelé, či jsou to rpodinné podniky a ten svůj akvaristický byznys dělají s láskou a pro akvaristy. A se vším všudy. Proto také přežívají. A proto kritiku ano, ale ke konkrétním obchodům či prodavačům. K tomu také slouží rubrika obchody zde na stránkách, kde je pro nás dostatek necenzurovaného prostoru k vyjádření.
To mi připomíná skvělý zvěrokruh. Prodavačky ví absolutné kulové a ještě se blbě xichtí když po nich něco chceš tyhle lidi tam nemají co dělat. Prostě tragédie akvária v takovém stavu že by se prase z**** a rostlinky skoro žádné a krupice kam se podíváš.
Tak dnes zase těžké zklamání v náchodském zverimexu AVVARIUM - TERARIUM. Koukám se tak na ryby, kytky a tak, když najednou se nějaká paní ptá kolik že stojí tenhle písek? Pan Havel na to : no tak ten je za 80Kč ( z toho mě bylo skoro na bl*** ). Jenže to by nebylo to nejhorší, pak se totiž ta paní zeptala, kdy by tam mohla dát rybky a pan Havel jí řekl že klidně už dnes, že to ničemu nevadí.....závěr si udělejte sami, ale nebylo by lepší, kdyby řekl že ryby tam má dát nejmín 14 dní po založení??. Ta paní by si je tam za těch 14 dní přišla nejspíš koupit, jelikož ji prodavač dobře poradil. Ale takhle, když dá ryby do akva pár hodin po založení a oni náhodou chcípnou, myslíte si že si tam ještě pro ryby přijde??, já bych teda řekl že si radši zajde do zverimexu asi o 300 metrů dál.....
Starší reakce
To není kupodivu!!!
Vše má své příčiny a i tento stav je má a významné. Vskutku nikoliv do jednoho pytle!
Přidat reakci
1 ...... [7] ...... 12 13
Zpět na obsah sekce Obchody • Zobrazeno 18696x