Prodavači v akvaristikách - podělte se o zkušenosti
Občas se ze strany obchodu setkáš s dost zarážejícím chováním, když jim řekneš o špatném pojmenování ryby v nádrži
Dám příklad, který si může jít kdokoliv ověřit. Týká se to opět mnou zmíněného zverimexu v Globusu Pardubice. Už několikrát jsem je tam upozornil, že ty jejich Peckoltia vittata - Krunýřovec příčnopruhý jsou ve skutečnosti Panaque maccus (jsou z tama všichni moji apurci co mám v nádrži). Slečna se mi tam naposledy doslova vysmála, že si je pořád pletu a názvy se neustále mění, takže prý nemám pravdu... Velice pochybuji, že se vůbec nad tím zamyslela, nebo nějak jinak pozastavila.
Nadruhou stranu to těm prodavačkám až tak moc nevyčítám, protože v dnešní době velké nezaměstnanosti lidi berou i takovou práci, která je vůbec nebaví a o které ví prd. Někde prostě dělat musí. Lidi co by tam zas dělat opravdu chtěli a rozumí tomu se tam nedostanou
Nemluvím adresně, ale obecně. Výjimka potvrzuje pravidlo
Ano je to pěkné, a co myslíš, že jsem udělala? Řekla jsem to brigádnici a ta to řekla prodavačce ale když jsem se tam stavila o pár hodin později pro zminované sekavce tak tam stále bylo špatné označení.Prvně jsem se tam šla podívat zda požadované ryby vůbec mají.
2 07.02.2014 21:42 ludvik [1082] Buďte všichni trochu soudní! Nikdo nemůže znát všechno ... a problémy co popisujete (zvlášť MarekP) je evidentní známka toho, že dotyčná prošla školením. Jenže díky tomu, že k tomu nemá zjevně úplně vztah, má to pomotané. Snaží se, sice hlavně prodat, ale i poradit. To, že jí to nejde nemusí být až tak úplně její vina.
Uvědomte si, jak to v obchodě chodí. Existují obory, kde jsou prostě ceny zkažené, v podstatě se dá říct dumpované. A to e-shopy, především. Platí to jak v elektronice, tak v akvaristice. Oni si musí konkurovat, ano to je dobré pro zákazníka. Ale jen cenově. Bohužel si toho musí být zákazník vědom, žije v socialismu - pokud chci odborníka, musím ho zaplatit dobře. Náklady na takového zaměstnance jsou dvounásobné, než je vidět v jeho kapse ... a k tomu spousta vedlejších nákladů, leckdy vyplývajících z přehnaných předpisů a norem. Toho odborníka musím také najít a vyzkoušet. Není až tak neobvyklé, že tři měsíce vyšlapuje a pak na to kašle. A vyhodit zaměstnance, který neudělá žádný průšvih, ale jen je prostě k ničemu? Nemožné ... Takže je prostě pro obchod lepší snaživec, co možná neví všechno, ale pracuje.
Je to i chyba škol, nevedou k samostatnosti. Teď mám osobní příklad s praktikanty z učiliště. Jsou v pohodě, makají, zajímají se, o svůj obor dokonce až asi nezdravě. Jenže - třetí den přijdou pozdě, pátý den nepřijdou vůbec. Stěžují si ne zaměstnavateli (např. na pracovní dobu, na obědy, na kamery ve skladu), ale ve škole. Prostě prudí a zkouší, co zaměstnavatel snese. Těším se na dobu, až budou zaměstnaní opravdu, to bude pro ně šok ... Iniciativa holt problém.
Vrátím se k akva obchodům - proč vy všichni, co najdete nebo narazíte na nějaký problém, proč s tím nic neuděláte? Ono by vám *** neupadla, přihodit pár vět k dobru. Možná tím ten obchod zlepšíte, možná se zamyslí prodavačka. I taková věc lze říci s úsměvem a nikoho (nebo skoro nikoho) to nenaštve. Nebo dotyčná alespoň uzná, že ví prd a k tomu, co nezná zavolá někoho kdo zná.
Byl jsem nedávno v jednom zverimexu, do kterého chodím už jen pro krmení, protože když jsem si tam asi 3x koupil ryby, pokaždé se po pár dnech objevila krupička, ale to je teď vedlejší. Přede mnou byla jedna paní (cca 40 let), která si přišla pro pár rybek do kulatého akvária. Ptala se prodavačky, které se do takového akvária hodí a jestli rybám kulaté akvárium nevadí. Prodavačka odpověděla, že rybám nevadí kulaté akvárko, protože mají paměť jen 8 sekund, ale že je potřeba mít v takovém akváriu vzduchování. Vůbec se ale nezeptala, jestli v tom akváriu už něco nemá (filtr, rostliny, jiné živočichy apod.), ani se nezeptala, jakej to má objem. Chvilku jí vysvětlovala, že na vzduchování potřebuje kompresor atd. Podařilo se jí zákaznici přesvědčit a ještě před výběrem ryb jí už nachystala kompresor za 4 stovky, hadičky a vzduchovací kamínek za 50 korun. Pak šly vybírat ryby. Prodavačka jí řekla, že do kulatého akvária se nejvíc hodí Mečovky. Paní řekla, že se jí líbí, tak si jich vzala rovnou pět. V tom akváriu s Mečovkami měli v akváriu i jednoho samce Betta splendens. Ta paní se zeptala, jestli to s tím dlouhým ocasem je samec od těch červených (Mečovek). Prodavačka řekla, že ne, že to je jiná ryba, ale že se taky hodí do malého akvária. Tak ta paní se ještě zeptala, které další ryby se hodí k těm červeným. Prodavačka jí řekla, že Čichavec. Paní si tak k pěti Mečovkám do kulatého akvária neznámého objemu pořídila ještě jednoho Čichavce zlatého.
Takže sečteno podtrženo, paní, která se přišla zeptat na to, které ryby se hodí do kulatého akvária, si nakonec odnesla naprosto nevhodné ryby a k tomu kompresor atd. Zaplatila cca 550 Kč a odešla spokojená. Nutno říct, že prodavačce se povedlo přesně to, proč tam je, navíc dokázala prodat i to, pro co si člověk nepřišel. Já jak jsem tam stál, tak jsem jenom obracel oči a jen proto, že jsem spěchal a stál jsem u pokladny nervózní z toho, jak dlouho jim to trvá, tak jsem nic neříkal. Koupil jsem, co jsem chtěl a šel jsem. Jedno vím ale jistě, po tomhle už téhle akvaristice nedám ani jednu korunu.
P.S. Záměrně nepíšu, o kterou prodejnu se jedná, protože vím, že jsou opravdu odborníci na jiná zvířata, která tam mají, tak je nechci až moc špinit, ale tohle na mě bylo fakt moc.
Tak jsem dneska byla pro další sekavce příčnopasé v superzoo...Nejen, že byli se čtverzubci zelenými ale na akváriu o malých rozměrech byla kartička s názvem čtverzubec trpasličí...Když jsem se ptala zda mají ještě sekavce, tak jsem nezapomněla říct:,, Tady máte chybu v názvu, tohle není čtverzubec trpasličí ale čtverzubec zelený." Mladá brigádnice odběhla se zeptat ještě zda budou sekavci se objednávat(to jsem jí poslala já se na to zeptat) a zároveň, když se vrátila mi řekla, že to vedoucí vyřídila ohl.názvu a že sekavci nebudou už.....A jelikož jsem si kupovala i samce gavůnka Bleherova tak mě zarazilo v pokladně, že v názvu na účtence mám latinský název né gavůnka Bleherova/melatonaidae-chilatherina Bleherii ale gavůnka Boesmanova a ten jak víme má jiný název ->Melanotaenia boesemani...Můj závěr: Pracovníci ve zverimexech a podobných prodejnách by měli znát nejen potřeby zvířat, která tam mají ale i jejich názvy třeba i v latině.Aneb dávám pro tuto prodejnu palec dolů
Ono to bývá na burze zřejmě stejné jako v akvaristice - hlavně prodat.
Když jsme na Praze 4 kupovali ráčky, tak se syn pro "zajímavost" zeptal, jak zajetéto AQ má být. A prodejce mu odpověděl s americkým úsměvem, že ty raky lidi dávají do úplně čerstvě založeného AQ, takže žádný problém. Tomu říkám chovatel. Prostě chce prodat za každou cenu. Jenže těmto "odborníkům jaksi nedochází, že na burzu nechodí jen začátečníci, ale i ti pokročilí, kteří mají o akvaristice vědomosti. Tenkrát jsem na to nebyla připravená a docela mě tou odpovědí zaskočil. Dnes bych si ho podala. Takže ani na burzách se prodejci věřit nedá. Sice netvrdím, že všichni jsou stejní a v podstatě klamou kupující, ale určitě je dobré být připravený i na tuto variantu. Prostě tam člověk musí jít a vědět, co chce.
Něčemu takovému se člověk bohužel nevyhne ani třeba na burze. Například mám zajímavou zkušenost s koupí ráčků CPO, kdy jsem chtěl na burze pár, pochopitelně jsem to tehdy ještě nepoznal, tak jsem si domů odnesl 2 samce. No a abych pořídil tedy i samičky domluvil jsem se s jiným prodejcem že mi donese 3 samičky. Tentokrát měl prodejce uspěšnost 66% jelikož 2 ráčci byly skutečně samičky ale jeden opět samec. Takže od té doby si dobře dávám pozor i na burzách, kde sice jsou lidé co tomu fakt rozumí, ale i takoví co asi moc ne
A myslis si, ze kdyz ja nahodou pres pult kupuju elektronickou soucastku (jako ze je spis objednavam i s dorucenim), ze prodavac vzdycky vi co mi dava? Nekteri znaji zakladni veci s prehledem plus o co maji sami zajem, dalsi jen uplne zaklady, ostatni jen vedi kde to najit. Dobrych elektroniku najdes za pultem opravdu malo, jsou na tohle samozrejme moc drazi, specialne v dobe, kdy vetsina lidi ne ze nezna dobre svuj obor, ale nezna vubec nic, zadny "jejich obor" u nich neexistuje. A mozna ze si vsimnes i dalsi veci, kdo dela akvaristiku dobre, byt i jen jako konicka, umi casto dobre i to co ho zivi. Mas nadherne akvarium, a kdyz je to jen Tve hobby, verim ze jsi hodne dobry i v necem dalsim ;) .
Ve specializovanych prodejnach dnes musis sam dobre vedet, co ze to presne chces, cloveka s hlubsimi znalostmi to dokaze tezko zaplatit.
0 07.02.2014 14:35 dudak [1893] včera jsem byl kouknout v Hornbachu na Černém mostě na rybky a kromě toho, že měli krásný kytky a nové ryby (ale skoro v každém akva i mrtvolku, často už napůl sežranou a nové ryby často u dna nebo u hladiny)jsem vyslechl rozhovor prodavačky a pána, který si přišel koupit 3x ramirezku, všechno samice, že samce už má. Prodavačka nevěděla, jak se pohlaví rozezná, tak se běžela zeptat kolegyně, načež přichvátala se zprávou, že samice mají žlutá bříška. Nato konstatovala, že ryby jsou nové a nestačily se v nové nádrži ještě vybarvit, načež spolu s pánem vybírali nejbarevnější rybky. Kdybych tolik nespěchal tak se do toho asi vložím, skončilo to tím, že pán si odnesl minimálně 2 samce. Rybky byly ve stresu, prakticky bezbarvé a jen někteří samci na sobě měli patrnou nějakou barvu.
Nechápu jak někdo může pracovat u ryb a tak málo tomu rozumět. Ale výsledkem byl spokojený zákazník a o to asi jde....
V horším případě se prodavač(ka) urazí za nějakou poznámku a nebude se s vámi dál bavit
to se mi stalo při nákupu velké samice ancistruse v Globusu Pardubice. Slečně, která se mě opakovaně snažila přesvědčit o mužském pohlaví ancistruse jsem okrajově vysvětlil, že i samice může mít nějaký ten vous kolem tlamy a že je v těle mnohem zavalitější...ancistrusačka byla opravdu jako tank. No nafoukla se jak bublina
Teď zpětně přemýšlím nad tím, jestli to celé blbě nepochopila:-/
0 07.02.2014 13:22 Issa Vím, že je zde na Rybičkách mnoho variací na stejné téma, ale nedá mi to.
Dneska jsem byla v pražské akvaristice Na Hroudě a vyslechla tam rozhovor zákazníka a prodavačky. Pán přišel s tím, že má 2 dny založené akvárko, čili prázné a potřebuje ho zaplnit. Vybral si neonky obecné + černé ( od každého 10 nebo 20 kusů nejsem si jistá, oni mají akce, že když se koupí nad nějaký počet, tak je cena nižší, probírali to s prodavačkou), když jsem odcházela tak ještě vybíral nějaký další tetry.
Prodavačka ho sice upozornila, že "mu to může všechno chípnout", nicméně pán na to, že to ví, ale šef to tak chce. Prodavačka tedy radila "nalít tam bakterie".
Když jsem nesměle, směrem k pánovi, podotkla, ať aspoň často mění část vody, tak mě prodavačka rázně usadila s tím, že " ale pán tam nemá žádný bakterie, výměnou vody se to ještě zhorší, vodu určitě neměnit!"
No a já tam původně přišla na lov pancéřníčků (malý nebo trpasličí). Tak nejprve jsem byla upozorněna, že oni ryby znají jen pod latinskými názvy. Jenže s těmi mám zas problém já, tak jsem si je ve zdejším atlasu vyhledala a prodavačce sdělila. Nicméně o těchto dvou nikdy neslyšela.
Omlouvám se za ten elaborát. Nějak zjišťuju, že mi nákup ryb zbůsobuje stres a rušivý emoce. Nejen, že člověk trne, aby nová ryba byla fit, ale ještě k tomu takovýhle historky jako bonus.
Starší reakce
Drobné mám i ze Slovenska, možná se budete divit. A navíc je ta situace v Čechách úplně stejná. A nic s tím Penta nemá společného...Teda mimo toho, že ta síť má i českou větev, kterou také vlastní
Konkrétní ľudia s niejakým vzťahom k oboru. Zrejme nemáte s nimi skúsenosti. Vedel by som o nich rozprávať.............., hlavne predavajúci sa menia častejšie ako ponožky
To že síť patří skupině Penta nehraje podstatnou roli, protože ji provozují konkrétní lidé s nějakým vztahem k oboru, a ten je buď lepší, nebo horší. Možná nebude dlouho trvat, a bude síť patřit někomu jinému...Prodávající ale nejspíš zůstanou...
Na Slovensku je reťazec PET-Center a vlastníkom je finančná skupina Penta, čo k tomu dodať.................
Jestli se začínáš divit už v šestnácti, tak napiš až ti bude táhnout přes třicet
Budeš mít krk jak ta herečka v Smrt jí sluší
Já vím, ale tohle udělat starším lidem? I já jsem věděl tisíckrát víc než oni. A to je mi 16 let a nezabývám se tím. Proč tam tedy prodává? Radši ať tam vezmou nějaké brigádníky, kteří se v tom, alespoň trochu orientují.
Takových letáků od Tetry, JBL apod. je... však se tím živěj. Stačí se podívat, co všechno za "zbytečnosti" prodávají akvaristické obchody...
Starší reakce
No a taky připojím jeden pozitivní příspěvek. Tuhle jsem jel k mamince a jel jsem přes Šumperk. Rozhodl jsem se nakoupit si testy v nejmenovaném obchodě Akvaristika Rataj. Jel jsem v pohodě až do chvíle, než jsem se zapletl do peletonu nějakých šílenců, kteří si tam na otevřené silnici pořádali cyklistický závod... když jsem se z pelotonu vymotal, věděl jsem, že do Šumperka nedojedu včas. Nechal jsem se přes 1188 spojit do prodejny, vysvětlil jsem paní prodavačce, co se mi stalo a že nutně potřebuji 2 testy. Paní mi řekla, ať klidně přijedu, že na mne počká a pojede dalším autobusem (a byl to prosím pátek). Když jsem tam čtvrt hodiny po zavíračce přijel, měla testy už připravené. Poděkoval jsem, vzal jsem si je dvakrát a ještě další 2 přidal (kamarádka začínala s krevetkama, tak jsem si řekl, že se jí nějaké testy budou hodit a budu mít pro ni dárek) a ujížděl za mámou s dobrým pocitem, že prodavači, kteří chtějí udělat klientům radost, ještě nevymřeli.
Moc děkuji za skvělou Akvaristiku Rataj v Šumperku a všem doporučuji její návštěvu.
jsem teda zvědavý co z tho bude...
Mě zrovna nedávno překvapila jedna prodavačka v Pet Centru, když jsem se tam dívala po rybkách, a ona se mě zeptala, jak velké mám akva a jaké druhy rybek tam už mám. Vyvalila jsem oči
, protože se mě tam na to nikdy nikdo nezeptal (prodavačky ani kolikrát nevěděly, co prodávají). Tak mi říkala, že dostaly příkazem se takhle ptát, aby si prý lidi nekupovali např. Skaláry do 20 l akvária apod.. Tak jsem zvědavá, jak dlouho jim to tam vydrží. Přeci jen, kšeft je kšeft, že ano.
No a teď já, a ještě větší zmatek...
mám dojem, že je to nějaký pohrobek mých aureí, kterými jsem tak nějak zahltil celou republiku...ale chovy už asi dva roky nemám...Zamlada jsou právě velmi výrazně okatí, což jiní kanci z této skupiny nebývají...
Musím jen souhlasit. Taky to nemám daleko. Co vím, tak mají i vlastní odchovnu (nebo měli). Chodím tam už od nepaměti. Horší to je s rostlinami, ale to asi i záleží na tom, kdy tam zrovna přijdu - jestli před zbožím nebo po zboží. Ale ryby se mi zdají OK. Nedávno jsem tam slintala nad platami. Jsem ujetá přeš živorodky. Mívali i nádherná pávčata, ale nevím jak teď. Buď je zrovna nenatrefím nebo se kvalitní pávčata už nekonají.
0 19.11.2013 10:38 Macrosek – Akvaristika Na Hroude
znate velkou akvaristiku u zastavky tram 22 Na Hroude? Je asi nejvetsi z Prahy a spolu se ZOO Branik asi nejlepsi. Bydlim kousek, tak obcas zajdu a zatim spokojenost
Vážený plně souhlasím s vaším názorem na úroveň akvaristických prodejen. Samozřejmě že je třeba rozlišovat, např. Pet centra a další řetězce v první řadě prodávají žrádlo pro psy a potom teprve akvaristiku. Naopak vrcholem v žebříčku jsou soukromé akvaristiky např. v Mělníku, v Teplicích. Mezi tím je mnoho průměrných prodejen. Můžeme udělat jen jednu věc, pokud se nám nějaká firma nelíbí už tam nikdy nechodit. Kdybychom žily v opravdovém tržním hospodářství, tak by ti špatní zkrachovali. Hornbachy stačí srovnat v Německu a u nás. Jenom kdo nechce neuvidí ten rozdíl.A pokud tady zase někdo bude mluvit o ufňukaných nazvěte ho namyšleným slepým. Možná právě on zaměstnává tu prodavačku s platem 7000, která nemá chuť se cokoliv učit.
se spíš bojím, že to co chci nevyroste
vidím to na něco takového. Kříženeček to jistí
tato ryba mě taky napadla jako první
snad se žrádkem zpraví... zatím jsou opravdu malincí a samička nemá ani 3cm a samec je tak o pul cenťáku větší...
Vypadá to spíš jako mladý a podvyživený Thorichthys ellioti....Na fotce dobře opatrovaní jedinci (moji)
Inu, a copak jsi to tedy nakonec koupil? Kančík zelenooký to není, nigrofasciata očividně taky ne a salvinie taky vypadá trochu jinak. Víš-li ty sám, co z tohoto okatého drobka vyroste?
1 18.11.2013 20:46 radim Dnes jsem byl v jednom akvarijnictví asi jen tak ze zvědavosti a našel jsem tam tyhle rybky. Popisek na akváriu říkal, že se jedná o "akara?kančík? mix" ty otazníky tam byli... no nedalo mi to a odchytl jsem si prodavačku, že bych si vzal dvě. Nechala mě vybrat si a přitom mi zdělila, že se jedná o dravce a pak to přišlo...zeptal jsem se jak se ryby jmenujou
první co jí do úst vletělo byl nigrofasciata, ale pak se opravila na salvini
když viděla můj velice překvapený výraz, tak se nejspíš snažila situaci zachránit tím, že mi zdělí i český název
Pořádně se na ryby podívala a asi podle barvy očí to uzavřela kančíkem zelenookým...zmohl jsem se jen na tiché „Aha“ zbalil ryby,cvrčky a jel domů...
Starší reakce
V akvaristickém lobby opravdu funguji s přestávkami k letošnímu roku nějakých 40 let. Pamatuji samičky ok za 2 a samce za 5 korun...
Prodávat oka za stovku, to by bylo ale úžasné, leč pro mne je to nedostupná meta. To by chtělo být párkrát alespoň kontinentální šampion a už by ta kilínka lítala...
Vážený kolego, já jsem v samém úvodu neměl vůbec v úmyslu vás urazit. Jen mne pobouřil váš přístup, protože opravdu nesnáším fňukání jaké jste předvedl. Možná zkuste zůstat v Británii, a budete mít klid. Pokud se tam uživíte.
3 31.10.2013 22:03 radim Jeden ňouma chtěl v obchodě mermomocí kopit 3 pangase do 200L nádrže a paní prodavačka mu narovinu vysvětlila, že prodá až si pořídí kubík
Globus Pardubice
Je to prostě o přístupu k zákazníkovi.
0 31.10.2013 20:14 sinda [40] Ne všude jsou hlupáci,naštěstí se najdou prodavači,kteří své práci rozumí a dělají ji dobře.Třeba prodejna v Písku ZOO Drlíčov,ta stojí za náštěvu.Já u nás v Budějkách scháněl šneky,byl jsem v Globusu u Hocha a nic,že prý za týden budou Ampulárky.Když jsem ukázal na nádrž plnou piskořek a okružáků,bylo mi řečeno,že to je prý plevel a ten se neprodává.Já používám okružáky jako krmení pro Mřenky,které jsem zakoupil právě v této prodejně.Tak jsem si zajel do jejich druhé prodejny,kde mi pani ochotně nalovila asi 30 piskořek,trošku se divila,naco je chci,když de jich každej snaží zbavit a u pokladny si řekla cenu-celé 3 koruny,tak jsem tam ještě nakoupil další věci,asi za 300kč.Okružáky mě nosí kolegině z práce,jen se nestačí množit,asi jim založím odchovnu.
Byl jsem v obou Hornbachach v Praze a katastrofa.Prodejna pod Hornbachem na Černém Mostě absolutní fiasko.V Olomouci jsem nikdy nebyl.....
Zřejmě vlastníš nějakou Akvaristiku a nebo nějak jinak funguješ v Akvaristickém lobby a toužíš prodávat Gupky za 100 Kč.To bude asi ten důvod proč jsi mě napadnul a začal urážet.A nezapomeň napsat kolik jsem udělal gramatických chyb v písmu a co jsem za blba.
Ne že by Bráník snad měla být špatná prodejna...ale ani ne každý Hornbach je špatný...to jen k těm mínusům...
Promiňte mi další OT prosím. Tohle porovnávání cen (nejen v oblasti akvaristiky) se zahraničím rozhodně není můj šálek kávy. Kde jsou jiné platy, kde je jiná dynamika ekonomiky a obchodu, tam jsou i jiné ceny. Jedno bez druhého dlouhodobě nejde. I když jsou někde produkty cenově dostupnější, musí si to místní obyvatele "vykoupit" něčím jiným. "Západ" není ráj na Zemi.
Taky ocením, když si můžu ze zahraničí zaobstarat něco levněji, asi jako téměř každý. Jenže to nepovažuji za stabilní způsob nakupování, který je vhodný pro každého a na který se vždycky dá spolehnout.
Je podle mně skvělé, že jsou tady dobré obchody (jsou, všichni nějaké známe), co se týká sortimentu a služeb (mnoho z nich jde hodně za standardní očekávání, aby v konkurenci vůbec přežili). Víc tyto obchody udělat nemůžou, víc můžou udělat všichni zákazníci, kteří je začnou výrazně preferovat před nekvalitními obchody. Kolik klientů se vrátí do obchodu, ve kterém byli minulý měsíc nespokojeni? Kolik klientů si přečte na internetu něco o produktu, který se chystá koupit, jeho recenze, cenová porovnání, než vyrazí s peněženkou v kapse? Proč všichni nadávají na nekvalitní obchody a proč jsou tam pořád zástupy? Protože to trochu nižší číslo na cenovce je pořád dostatečnou návnadou a pro něj by si stále dost lidí nechalo i koleno provrtat. Dokud to tak bude, budou tady "přeposílači krabic," budou tady nevzdělaní a arogantní prodavači a tito budou mít pořád navrch. Proto mám taky moc rád tyto stránky, protože lidi, kteří chodí nakupovat do akvaristik, si můžou vyměnit zkušenosti, některé z těch nejhorších obchodů nechat vyhnít a dát klientům nějakou možnost volby. Jen aby si ti klienti opravdu něco četli a aby si volili.
Ještě jednou mi, prosím, promiňte OT a trochu filozofický příspěvek. Někdy neodolám a reaguji trochu obecněji.
Když je někdo hlupák, tak ze sebe často dovede ještě většího...jste napsal...Na západ od nás májí marže na rybách 500% a to jsi viděl kde....
já na to ...psal jsem 300-500%....k tomu dodám...na západ od nás všude!
Kupte si zájezd po akvaristických obchodech, sám na to přijdete a nebudete se zesměšňovat...
Kolikrát jsi na tom "západě" byl?
Technika, mimo akcí jako výstavy a pod. kde bývají akční ceny, zhruba stejná, rostliny jednou až dvakrát dražší a ryby dva až pětkrát. Proč asi třeba němčour či rakušák rád nakupuje u nás a ve velkém? Naposled třebas třeboňská burza, ha?
a sera vipan je ryba odkdy, prosím pěkně?
Ano ZOO Braník je dobrá prodejna.A Hornbach radši nebudu komentovat.
Bohužel plácáš ůplné hlouposti.Věřím tomu,že jsi Patriot,ale nevím proč obhajuješ něco co je špatné......Na západ od nás májí marže na rybách 500% a to jsi viděl kde.Jedině tak v Monaku.Třeba obyčejné krmivo Sera Vipan kupuji všude na západě tak za polovinu ceny co u nás nabízejí nejlevnější internetové obchody.
K tomu drahému zboží. Co jsem jen tak slyšel, tak na slovensku za vše platí více než my. Jsou akvaristiky s nízkou úrovní, ale není tomu všude tak. Jak jsem už výše psal. U nás má jeden obchůdek starší manželský pár. Ať se zeptám na cokoli, vždy poradí a pomůžou.Ví vše od rostlin po ryby. Stejně tak hornbach v Olomouci. Dost solidní personál se zkušenostmi. Stačí hledat. Takový zoo braník a jemu podobné akvaristiky nemají konkurenci. Tak zkuste zajet tam
Fakt miluji ty ubrečné ňoumy, kteří si myslí,prd vědí, a při tom nic nedokázali. Protože pak by si těžko mohli takto stěžovat. A to nemyslím jen v akvaristice, protože pisatel zmiňuje, že u nás je špatné všechno i akvaristika.. To jsou takové kecy, které když čtu, tak mi tlak tutově stoupne...
Pisatel má psaný projev "ůrovně"
lehce opožděného druháka, který neví že na začátku slova se v češtině povětšinou píše čárkované u, ale bude kázat...
Na západ od nás jsou marže na rybách 300-500%. Úměrně platům možná, ale to mi matematicky nevychází. Technika je zhruba shodná.
"vše má velmi nízkou ůroveň zvláště Akvaristické prodejny" ...pán je znalec, a proto může použít slova vše a zvláště...Po republice je spousta prodejen, kam jezdí znalí cizinci, a občas jim i "padá čelist"...
Dobrá rada zdarma: Přestaňte být předposraným mrňousem, který otravuje sebe i lidi kolem sebe, a bude vám líp!
Žijem prostě v ČR.Nejhorší na tom je,že vše má velmi nízkou ůroveň zvláště Akvaristické prodejny a vše je příšerně drahé.Já osobně u nás takřka nic nenakupuji.
3 30.10.2013 21:05 Dalibor je to tak někteří vydělat nechtějí a přitom jsou na pokraji krachu ale to je asi demence lidí.To mi ještě připomnělo když jsem někde přišel 15 minut před zavíračkou tak už mě nikdo nechtěl obsloužit a nebo už bylo zavřeno.Nebo vždy když něco nutně potřebuji tak mají dovolenou.Zvláštní
.Pak se mi ještě stalo že jsem potřebovál díl který jsem nevěděl jak se jmenuje tak jsem se to snažil popsat a prodavač se mě zeptal kde jsem to koupil?A jeho Odpověď byla: Tak běžte tam kde jste to koupil!!Tohle bylo vážně moc
.žadná snaha pomoct vydělat prodat no hrůza..
Ale abych si pořád nestěžoval tak tu v okolí máme jediného slušného prodejce v Příboře Akvahol (otec říkal že už to dělá od dob Komunistů).Má to v rodinném domku takové menší ale dobrý velký výběr vše krásné a zdravé kvalitní, slušné ceny (možná o pár kč drahší než jinde ale stojí to za to), rád poradí vysvětlí i řekne že něco nemám kupovat že to je pro mě nevhodné i kdyby si mohl vydělát ještě více..a při větším nákupu mi vždy dá nějaké krmivo jako dárek a to potěší
.A i když to mám nejdál raději zajedu tam..
Přidat reakci
1 ...... [5] ...... 12 13
Zpět na obsah sekce Obchody • Zobrazeno 18696x