CO2
díky za reakci, ten článek jsem samozřejmě četl, ale zdál se mi ten regulátor takový menší. Ale to není nejdůležitější. A navíc jsem si říkal,že bych to měl vyřešené zaráz a nemusel to shánět dohromady. Ale kouknu na to a uvidím.
A ještě jeden dotaz: chci použít externí atomizér. Jak se řeší regulace? Je nutné někam umístit počítač bublin?
měl jsem podobný, chodí to dobře. Ona se cena ještě může vyšplhat. Ale proč ho kupovat? TAdy seženeš levnější a ověřený. Standartní redukčák z aukra, jehlaák cammozi a elmag. třeba tady:
www.aquario.cz/…
a vyjde tě stejně.
Přečti si článek ze záhlaví.
0 28.05.2014 11:52 trapper – regulátor co2 z ebay
zdravím a prosím o radu či názor na tento regulátor:
www.ebay.co.uk/…
zdá se mi slušná cena, ale... nemáte ho náhodou někdo?
Starší reakce
Cezarmilan ma pravdu!!! Ja mam jeden 10cm hned pod ihlovym a druhy je za pocitadlom bublin.trosku vody sa dostane z pocitadla do hadicky asi tak na 5cm,ale to je vsetko.difuzor mam skleneny a do heho nenatiahne ani kvapku.len nieje spetny ventil ako ventil!!!!!!mal som z membranou gumenou a to asi co2 poskodilo dlho hefungoval!!!!! Teraz mam pruzinkove z gulickou a tie mi funguju uz od noveho roku.
Veď ako píšeš, jeden spätný ventil pred počítačku a druhý za ňou. Rozhodne by som spätné nedával, teda neponáral do vody.
No a môžeš sa v noci pokojne venovať .......

, spánku samozrejme

0 11.05.2014 14:55
badys [0] Ahojte, potřebuji prosím radu od zkušených. Skládám si svůj CO2 set - v klasickém uspořádání s nočním vypínáním přes elektromagnet a spínací hodiny a furt mám takové nutkání použít 2 zpětné ventily takže by to vypadalo takto:
CO2 lahev s hodinami a jehlovým ventilem
elektromagnet
první zpětný ventil - kovový Camozi
počitadlo bublin Dennerle Exact (umístění ve skříňce pod akva)
druhý zpětný ventil asi Dennerle a byl by umístěn kousek za difuzorem a nejraději bych ho nechal už uvnitř akva ve vodě
difuzor Sera s počitadlem bublin, který pro svou správnou funkci potřebuje tlak 1,5bar
Prostě mám strach

nechat vodu v noci téct z akva až do počitadla bublin pod akva, ale nejsem si jist, zda-li už tou svou paranoiou a "překombinovaností" nezačnu narušovat funkčnost systému a navíc jsem ani nenašel samostatný zpětný ventil, kde by výrobce uváděl možnost požití ve vodě.
Díky moc za Vaše názory a reakce k dané otázce.
Ó děkuji, angličtině moc neholduji

Při další výměna bomby tedy přidíám ještě jeden budík na tlak. Děkuji
CFH -- kubických stop za hodinu (Cubic Feet per Hour)
No na budíku mám právě stupnici litry za minutu a u te druhe je cfh a pod tím 0-10bar,tak to nechápu.
Co třeba průtok za hodinu?
CFH je co za jednotku? Nějak to nemůžu najít o co se vůbec jedna.
nejbytelnejší počítadlo bublin co znám je z 0,2L PET... on nemusí být jen atomizer, aby bylo nutno mít vyšší tlak.... ja mám inzulinovou jehlu hnedka u vyvodu z externiho filtru a tech cca 0,8 m vodniho sloupce je taky dost
na to je tu extra vlákno, hledej glutalaldehyd.
Máte někdo zkušenosti s tekutým uhlíkem Invital Carbon?
No externě myslím, nic all in one.
Já právě apeluju vždycky na lidi co si právě nehodlají sehnat osolné počítadlo třeba od JBL nebo kovové z ebay. Někde jim to utíká, kde neví. Když jim měsíc telím ať sundají počítadlo, neudělají, až jako poslední možnost a pak se diví

Počítadlo s atomizérem? To jako all-in-one? Nemyslíš spíš difusor? Ten jsem takhle komplet už někde viděl, skleněný myslím.
Zbytečné není. Alespoň trochu vím, kolik dávám (když nemám pH metr). Lze rozumným způsobem měřit změnu nastavení - dokonce uvažuji, že bych ho dal i do velkého akva k pH metru. Akorát ta montáž je otrava ... alespoň u mě.
To, že je to ošklivé a kazící se nerozporuji. Ale já to mám externí vč. atomizéru. A drží to fakt dlouho (to JBL). Ono je docela slušně zkonstruované. Dokud věkem nepraskne plast, tak není důvod, proč by to nemělo jet. Čím vyšší tlak, tím lepší těsnění

No někdo používá počítadlo s atomizerem
Tak to seš druhý!
Ale jaksi málokdo chápe že je to počítadlo opravdu zbytečné a nejvíc se kazící část systému.
Hloupé je, že s atomizérem funguje málokteré počítadlo bublinek ... tlak je prostě poměrně velký. JBL ProFlora je na tom možná ještě dobře (má to "matice" a je to docela bytelné), mám ho už cca půl roku a s externím atomizérem funguje. Jestli neutíká, nevím. Ale od října jsem bombu neměnil, tak snad ne

Ale ostatním, co se jim jen někam nastrčí hadičky, tomu bych nevěřil.
jsi si jistý že 0.7bar, když 20cfh je už cca 3bary?
Teď honem nemůžu najít převod, ale těch 20cfh mám změřeno že je přibližně tak.

Aha, chybička se vloudila, ja se blbě podíval, omlouvám se.... 0-10bar na budíku, takže momentálních "15" je 0,7bar...
Jen si nejsem jistý,zda tam opravdu rveš tlak 14bar.To je nějak moc.Řekl bych,že pokud ti to ukazuje na černé stupnici na 20 máš tlak cca 3 bary
Jo a proč nejde jak počítat bublinky?NOrmálně na hadici co vede do atomizéru prdni nějaký počítadlo a hotovo
U toho CO2 Atomizeru nejde jak počítat bublinky...
Láhev s ventily, zpěťák, redukčák a spojky jsem zkoušel v kýblu s vodou, vše těsné. Jediné úniky můžou být v napojení hadičky k bombě a napojení hadičky na Atomizér...
Samozřejmě že CO2 mi vypíná pH metr, takže to nonstop nebublá, je tam tolerance +-0,025 pH odhadem, takže tak no. Uvidím, jak dlouho mi bomba vydrží. Děkuji za výpočet ;)
No... Chybí pár informací ale dá se vyjít ze hmotnosti náplně a výstupního tlaku 14bar. Použiji Clapeyronovu rci. Je známa plynová konstanta, hmotnost plynu, z toho se vypočítá objem plynu a z toho lze spočítat, jak dlouho vydrží. Počítal jsem s jednou bublinou za sekundu ale nevím, jestli jsem se u tebe trefil. Za předpokladu, že bude vše těsné (nikdy není), tak je doba výdrže 410dnů. Reálně si tedy myslím, že by ti alespoň půl roku vydržet měla.
300 litrů čistého objemu asi, snižuji pH z 6,41 (večer); 6:30 (odpoledne) na 6 rovných.
Jen se orientačně ptám, neb podle "kalkulátoru" množství ph v závislosti na tvrdosti mám asi přesyceno

80-120mg/l Což je blbost, když jsem nedodával CO2.
Voda pře RO měkká, 130uS.
Minulá náplň mi došla po měsíci, ale to díky netěsnosti (asi), nyní vodní test a vše ok.
A taky do jak velkého akva bubláš, mě teď došla 6kg po 6 měsících, bublám s tím do 500 litrů na cca 20-30mg/l
Nemám ponětí, kolik CO2 projde za minutu přes Atomizér
Odpověděl sis vlastně sám

Ani nevíme kolik o kolik snižuješ pH tedy tvé specifické dávkování
Nástřel: 2-8 měsíců

Já mám 6kg láhev, naplněnou na tlak 50bar, druhý budík mám na zobrazení bar či L/min, tam mám nastaveno 6,5L neboli 14bar. Používám CO2 Atomizer na hadici.
Otázka pro matematiky, jak dlouho mi ta bomba s tímto nastavením vydrží při nonstop bublání?
Nemám ponětí, kolik CO2 projde za minutu přes Atomizér, dá se to nějak zjistit? RYchlost bublinek asi nespočítám okem

nastavuje se jen jeden..ten levý..Lahev otevři na plno a pak dej třeba půl otáčky zase zpět..
A tlak na levém manometru záleží podle toho,zda máš difuzor,neno nějaký atomizér..dle toho nastavíš tlak
Přečti si odkazy z modrého rámečku nademnou

Tam se vše dozvíš
0 09.05.2014 15:35 Bony – Co2 manometry
Zdravím,poradí někdo jak nastavit manometry na 4litrové láhvy.děkuji za odpověď
Starší reakce
I když je Aponogeton madagascariensis nepsaným králem akvarijních rostlin, má jako většina rostlin jeho rodu nevýhodu že musí projít obdobím klidu a ne každému se podaří si poměrně drahou rostlinu takto udržet.
Přesně o tom jsme ve Wroclawi diskutovali s Jirkou Sýkorou a p. Ryszardem Kamińskim hodně dlouho

, každý z nás měl trochu jiné zkušenosti, ale Ryszard ho udržel úctyhodných 15 let


Naprosto mi uniká smysl toho, co píšete, a na co vlastně ve svém příspěvku reagujete. Vysvětlit vám mám vlastně co? Jak je možné, že vám vámi uváděné nenáročné druhy rostlin rostou i bez uměle přidávaného CO2? Nebo proč se vám hýbe pH? Opravdu mi uniká, co vlastně ve svém příspěvku řešíte. PS: Já snad někde tvrdím, že svítit se má 12 hodin denně?
A co mě úplně dostalo, je váš komentář "Načančané pozlátko, nic víc." Podobně bych mohl říct já o vámi propagovaných akváriích "Děkuji, nechci." => viz srovnání na přiloženém obrázku.
Že v nově založených nádržích rostou rostliny ze začátku většině lidí docela dobře je vcelku normální. Po několika měsících tenhle bům u hodně akvárií ustává, stačí si vyhledat příslušné téma. Používají se stále lepší světelné zdroje a ty nás donutí svítit kratší dobu, dvě desítky let jsem slabším světlem svítil 13 hodin a rostlo to velmi dobře. Přírodní osvětlení se nedá z akvarijním srovnávat je podstatně silnější, stačí si to změřit. Že CO2 rostlinám pomáhá v růstu když se to s ním umí je už dost dlouho známá věc ale nikdo tě nenutí ho používat, křičet že je to nesmysl je už dlouho vyřešená záležitost. I když je Aponogeton madagascariensis nepsaným králem akvarijních rostlin, má jako většina rostlin jeho rodu nevýhodu že musí projít obdobím klidu a ne každému se podaří si poměrně drahou rostlinu takto udržet. Začni prodávat sety na CO2 a můžeš na tom zbohatnout také, i když si myslím že je to nesmysl.

Souhlas jako takový, ale tohle pozlatit:
...Připomíná mi to "práškovaná" kuřata ve školních a závodních jídelnách. Dnes kolem vidíme akorát přerostlé pozadí a žádnou hezkou ženskou... Amras napsal: Jak se díváte na jehlové ventily ze zapalovačů co se týká bezpečnosti a spolehlivosti?
naprostá blbost
Doporučil bych jedno, nastudovat dávno ověřené skutečnosti o výměně plynů ve vodním prostředí a až pak zde zapichávat grimasy. Nic není jedna k jedné, byť rovnice platí a parciální tlaky to komplikují.
Jak mi vysvětlíte toto:
2 čerstvě založené nádrže, část rostlin z burzy v Ostravě, část z Hornbachu v Olomouci, část od 2 chovatelů. Prvotní zásah byl vyházet zahnilé utopence z košíčků zde nejmenované produkce (to není o firmě, ale o pipině "zahradnici", která to "sadila").
1. Limnophilla sessiflora a Hygrophilla polysperma za týden přírůstky přes 10 cm
2. Echinodorus " amazonicus", "bleherae" a cordifolius minimálně po dvou prodlužujících listech
3. Vallisneria spiralis a V. gigantea nový list minimálně 20 cm dlouhý, polámané jsou postupně likvidovány
4. Nymphea lotus Red tiger - hlíza se dvěmi vrcholy za týden 8 nových listů
5. Cryptocoryne wendtii, "nevilli", aponogetofolia nové listy, poškozené postupně nekrotizují. C. cordata teda aspoň symbolicky 1 list s délkou čepele 6 cm.
Mohl bych pokračovat. Voda vodovodní KH 5°N, dGH 8°N, pH dnes v nádrži s kryptokorynami 6,73 v 9 ráno před rozsvícením světel, pH vody s nádrži s Echinodory 6,91 o pár minut později. Na startu bylo pH přes 7,4. Dno říční písek 4-8 mm (Hustopeče nad Bečvou) a Liapor 1-4 mm (už nemusíme plácat jíl, sušit ho, vypalovat, lámat a máčet). Instalovány půdní filtry na opačný průtok, zatím mimo provoz, protrhávat rostliny se mi opravdu 2x týdně nechce.
Řešení je zcela jednoduché, nejsou zde Aglaonemy, Ophiogony, Acorusy, kaktusy, sukulenty. Novou nádrž rozjedou vodní stonkovky, žabníkovité rostliny s dostatečným zásobním systémem, nic jiného.
Hnojivo? Zakrmení "startovních" ryb živým netříděným planktonem z lesní "kaluže" u řeky Bečvy.
A krátký den, intenzivní svícení po dobu maximálně 9 hodin. Nevěříte, odskočte si do Egypta na korálový útes (rovnodennost a odpozorovat, kolik světla a jak dlouho je ve vodě bez stínění pralesa). Kdysi dávno některý chytrák napsal, že tropický den trvá 12 hodin a proto se 12 hodin svítí. Od té doby to všichni troubové literáti bezhlavě opisují. Zajeďte za panem Ing. Ratajem starším, ať Vám povykládá o své cestě po Amazonii, v kolik bylo ranní kafe za rozbřesku a kdy ho začali žrát moskyti, to už byla ve vodě tma a kolem šero. Dopočítáte se a začnete se divit.
Bublátka to spraví, spousta lidí se na tom pakuje, rostlinky hezky "rostou", ale genetický potenciál je v háji. Načančané pozlátko, nic víc. Připomíná mi to "práškovaná" kuřata ve školních a závodních jídelnách. Dnes kolem vidíme akorát přerostlé pozadí a žádnou hezkou ženskou.
Zažil jsem klepání v kolenou, kdy mi k narozeninám p. Hubert Antošík (Orlová) dával Aponogeton madagascariensis. Pak jsem zažil zklamání, že je ze strachu nikdo nechtěl - rostliny vypěstované generativně v obyčejném 200 litrovém rámovém akvárku umístěném pod oknem v paneláku. Čtvrtstoletí už tento chovatel není mezi námi, něco o tom vím. Proto prosím, s těmi "čuníky" opatrně.
Uvedené informace jsou aktuální na profilu syna - nick ivorybka, detailní dokumentující fotografie nemám problém poslat na email.
z vlastní zkušenosti: jednoduchá stavba, ruce zaplácané od lepidla, na to, kolik se s tím člověk hraje moc dlouhou životnost nemá
Jak se díváte na jehlové ventily ze zapalovačů co se týká bezpečnosti a spolehlivosti?
Intenzivním provzdušňováním je zajištěno jednak potřebné míchání obsahu nádrže a současně i dodávka kyslíku, nutného pro zajištění životních podmínek aktivovaného kalu.
To ale je trochu něco jiného.
Chápu že se ti tenhle způsob nemusí zamlouvat, že to jde i bez všech možných vymožeností. To ale neznamená že se to někomu nemůže líbit a dokonce i fungovat, což se tu snažíš vehementně popírat.

Ale princip je bohužel stejný.
Starší reakce
My ale nemáme doma čističky odpadních vod místo akvárií, mírné čeření hladiny s tím nelze tedy srovnávat.

Zložitá debata a pri tom je to tak jednoduché. Samozrejme sú a budú akvária bez pridávania CO2 a rovnako s pridávaním CO2. Určite akvárium bez CO2 fungovať môže, nikdy však v ňom nenastane taký progres rastu rastlín ako u akvária zásobovaného CO2-jkou.
Bez CO2 sa obísť môžme ak však začneme raz s pridávaním, teda bublaním, tak už je ťažko toho nechať.
Súhlasím však s tým, že je okolo toho velké halóó, resp. marketing a reklama to ako vo všetkom preceňuje a až veľmi. Žiaľ prešli sme do komerčnej a konzumnej doby a to už nezmeníme.
Mohol by som sa tu rozpísať o prúdení vody, ak je akvárium v rovnováhe, tak prúdenie pracuje pre rastliny, ak rovnováha kolíše môže zavládnúť názor, že prúdenie je na škodu. Tak či tak, zdravé rastliny a zabehnutý filter to prúdenie dokážu určite znížiť, atď.
Pojmy si nepletu, jen tvrdím, že čím více energeticky posílím pohyb molekul vody (s ohledem na Brownův pohyb molekul, zeta potenciál závislosti na teplotě atd.), tím menší je šance udržet plyn se slabší elektroafinitou (zde CO2 vůči O2) ve vodě. Proč budu zbytečně přesycovat a zároveň intenzivně odvětrávat. Kvůli stabilitě prostředí? Nezlobte se, toto tvrzení je hloupost. Čím větší změny, tím větší riziko kolapsu systému, když se něco zadrbe. A rovnováha rozpouštěného kyslíku ve vodě je opravdu na úkor rozpuštěného oxidu uhličitého. Jinak by první stupně čističek odpadních vod nefungovaly. Bez ohledu na stupeň zatížení odpadními látkami.
Myslím, že si pletete pojmy. Zaměňujete obsah kyslíku s čeřením, což není totéž. Při provzdušňování (méně) a čeření (více) se zvyšuje plocha kontaktu vody se vzduchem, a vzduch i voda se na tomto rozhraní rychleji vyměňují, takže se zrychluje uvolňování CO2 z vody do vzduchu (pokud je ho ve vodě vyšší než rovnovážná koncentrace). Jde o proces, kdy se koncentrace obou plynů snaží dosáhnout rovnovážného stavu. Proto vaše tvrzení, že "Čím více budu čeřit, tím více budu mít kyslíku a méně oxidu uhličitého", platí. Ovšem na rozdíl od vašeho dalšího tvrzení, že "kyslík oxid uhličitý vytěsní". Kolik kyslíku mohu tedy ve vodě podle vás mít, abych se nemusel bát, že přijdu o všechno CO2? A co teprve v případě, kdy to CO2 cpu do vody non-stop? Znamená to, že když moje rostlinky dobře asimilují a nasycují vodu kyslíkem tak, že je 100% nasycená (tuším, že je to hodnota kolem 8 mg/L O2), tak mám akvarijní vodu zcela zbavenou CO2? Možná to ve finále myslíte jinak, než jak to píšete. Ale obsah kyslíku ve vodě nemá přímý vliv na obsah CO2 ve vodě. Podle vás by totiž muselo platit, že když budu do vody přidávat hodně CO2, tak by se mi asi musely všechny ryby udusit v důsledku nedostatku kyslíku, protože když platí, že kyslík vytěsňuje CO2, jistě podle vás platí i opak: "hodně CO2 = žádný kyslík". Nebo to podle vás platí jen "jednosměrně"? Netušil jsem, že ve fyzice všechny reakce probíhají jen jedním směrem.

Stavová rovnice je ale jen jedna. Takže tu zase něco nesedí. Plyn a plyn, s rozdílnou elektroafinitou, kdy rozpuštěný kyslík má navrch. Čím více budu čeřit, tím více budu mít kyslíku a méně oxidu uhličitého. Takto fungují veškeré areátory na čističkách (zvýším pH odpadní vody a "binec" se začne srážet sám od sebe; a že biologicky zatížené odpadní vody mají nízké pH se asi nebudeme přít, stejně jako jantarová 3 roky neměněná voda v akváriu popisovaná v literatuře někdy v roce 1965)
Zcela prakticky, aniž bychom museli sundat bačkory: permeát v reverzní osmózy má své pH blízké 7 - záleží na typu respektive prostupnostnímu koeficientu polysulfonové membrány, jedná se o "teoreticky odplyněnou vodu". pH této vody nejdříve klesá (sorbce CO2) a následně stoupá (sorbce O2) s vytěsněním CO2. Kdo to chce bez bačkor, ať si udělá výlet k pramenům místní řeky a lehce si zaanylyzuje.
A rozmíchat vše potřebné v systému akvária s ohledem na den a noc? Na to mi stačí otočit vodu v akváriu 1x za 3 hodiny, ne 3x za hodinu. To tím ceóčkem zbytečně plýtvám a obyvalele bytu ráno akorát bolí hlava.
Mimochodem, ve vodě rozpuštěný kyslík žádný oxid uhličitý z vody nevytěsňuje (= budete-li mít ve vodě vysoký obsah O2, neznamená to, že budete mít automaticky nízký obsah CO2).
To je na Nobelovu cenu, jen v jiné Sluneční soustavě. Zkuste jít se stým tvrzením za kterýmkoliv asistentem Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy, do Olomouce nabo do Českých Budějovic. Prostě tam, kde to máte nejblíž.
Především obsah kyslíku a CO2 ve vodě jsou dvě nezávislé veličiny ... žádné vytěsňování se nekoná.
Že čeření hladiny vyžene CO2, to nerozporuji. Ale vyžene i kyslík, když se tomu bude chtít. Prostě je "snaha" o rovnovážný stav voda-vzduch. A k tomu to všechno spěje ... čím víc čeřím, tím rychleji. A platí to i obráceně, jsem-li pod rovnovážným stavem, tak nic nevyháním, ale vháním.
Bojuješ s větrnými mlýny. Jsou dva principiální přístupy a každý vyžaduje v podstatě jiný pohyb vody. Akorát už spousta lidí zapomnělo, co je to low-tech a že tam malý pohyb má svůj důvod. Takže říční proud je moderní zaklínadlo - jenže v lowtechu nemá co rozhánět (přidané hnojivo, co2) a způsobí spíš to, co píšeš. U opačného přístupu je to o tom, dostat hnojení naprosto všude, i za cenu toho, že tam CO2 musím přidávat podstatně víc, než by bylo teoreticky nutné. I když ten proud lze udělat i s minimálním čeřením hladiny, to jen tak naokraj.
HolT není vše černobílé a vzdejme holD tomu, kdo umí oba způsoby.
ivo1339 napsal: Pokud nebudu extrémně čeřit vodu a hodinový průtok vody filtrem bude nižší než objem nádrže, nebudu mít problém ... Pokud ale filtrem hodinově projde pětinásobek objemu nádrže a výstup bude řádně čeřit hladinu, téměř žádné CO2 se ve vodě neudrží.Popravdě nerozumím příliš logice vašich argumentů. V tzv. low-tech akváriích (bez umělého přidávání CO2) určitě nemá smysl příliš čeřit vodní hladinu, protože je jasné, že by to vedle k rychlému odplynění toho mála volného CO2 z vody a dosažení rovnovážného stavu s množstvím CO2 ve vzduchu (~0.6 mg/L, což opravdu není mnoho). V takovém akváriu je proto samozřejmě žádoucí, aby byl pohyb vody co nejmenší, nebo aby se alespoň nečeřila příliš vodní hladina. Problém ale u těchto akvárií je, že obsah volného CO2 je zde tak maximálně 5-15 mg/L (přičemž v čistých a dobře udržovaných akváriích to bude třeba jenom 2-4 mg/L, a těch 10-15 mg/L bude platit spíše v hodně zabordelených akváriích nebo akvárkách s velkým množstvím ryb a rozkládajícího se detritu). Mně se ale třeba líbí akvária i s jinými rostlinami, než jen mechy, anubiasy, kapradinami apod. A zdaleka né všechny rostliny si vystačí třeba s těmi 2-4 mg/L CO2. Myslím si, že vaše názory pramení z neznalosti (nic ve zlém). Pokud se rozhodnete rostlinám přilepšit a přidávat do akvária uměle CO2, tak je nezbytně nutné, abyste dostatečným způsobem čeřil vodní hladinu, protože jinak stěží docílíte toho, aby byla ta hladina CO2 během dne konstantní. Pokud budete přidávat do vody CO2, ale nečeřil byste hladinu, tak vám bude CO2 od chvíle, kdy ho ráno zapnete, stoupat a stoupat a stoupat, až ho tam třeba večer bude mít už kolem 80 mg/L (tou dobou už budou všechny ryby ve vašem akvárku asi mrtvé). Budete-li ale čeřit hladinu, CO2 se bude do jisté míry (v závislosti na míře toho čeření) konstantně odplyňovat, a díky tomu pak budete schopen udržet jeho hladinu na nějaké přiměřené a konstantní úrovni. Pokud se v tom neorientujete, tak by vám mohly pomoct informace zde:
prirodni-akvarium.cz/… .
Mimochodem, ve vodě rozpuštěný kyslík žádný oxid uhličitý z vody nevytěsňuje (= budete-li mít ve vodě vysoký obsah O2, neznamená to, že budete mít automaticky nízký obsah CO2).
ivo1339 napsal: pH v noci klesá, ve dne stoupá. je to zcela normální jev.Ano, je to zcela normální jev, ale třeba v mojem hustě zarostlém 60L nanoakváriu s mírným čeřením hladiny (bez umělého přidávání CO2) dělal rozdíl v pH mezi dnem a nocí necelých 0.5 bodu, a rozdíl v koncentraci CO2 byl 2 mg/L ve dne a 4 mg/L v noci. Díky tomu mírnému černí zůstávaly tyto koncentrace prakticky konstantní po celou noc a po celý den (viz
prirodni-akvarium.cz/… ).
Budu souhlasit s Grundou.
sice nesouhlasím, ale od toho je to fórum. Každý máme jiné zkušenosti
Přidat reakci
1 ...... 92
Zpět na obsah sekce CO2 • Zobrazeno 82951x