Akvarijní kryty
jasně asi nic nevyřešíme, já už jsem teď akorát zvědav co s tím udělá ta čojka, někdo už psal že taky nic tak uvidíme. No to počasí nevim nevim
Ale to se stale michaji zcela jine veci. Doporucoval bych zajit se poradit s pravnikem.
Zde zalezi na tom, jak jsou nastaveny smluvni podminky obchodu.
Nedoslo k oboustrannemu plneni, pokud neni ve smluvnich podminkach stanovena smluvni pokuta, muze jedna ze stran proste od smlouvy jednoduse odstoupit. Druhe strane je povinna nahradit pouze skody (majetkove i nemajetkove, ty druhe se prokazi a ohodnoti velice tezko, proto je lepe na ne v techto pripadech zapomenout), ktere druhe strane vznikly. Odhlednu-li od terminu soudu, ani soud nemuze (a nebude) nutit druhou stranu, aby smlouvu plnila. Pouze ji bude nutit uhradit skody a smluvni pokuty. Obchodni inspekce nebude firmu nutit vubec k nicemu, ta ji muze maximalne pokutovat. Takze s tim si spotrebitel nepomuze vubec, jen muze zmirnit svoje rozhorceni "potrestanim".
Pokud to prevedu treba na stavbu domu, firma, s kterou uzavru smlouvu, mi podle smlouvy ma postavit dum. Pokud pred stavbou smlouvu vypovi, stavet ji nedonutim, i kdybych se na hlavu stavel. Budu mit narok pouze na pokutu (je-li ve smlouve sjednana), a zaplaceni dalsich skod (objednane betonovani jinde, za ktere ja zaplatim pokutu, pokud se nekona, ucty za primerene bydleni od doby, kdy melo byt dilo hotovo, pokud prekroci termin, atp.). Nervy a rozcilovani nezaplati nikdo. Pokud vypovi (nebo ja) smlouvu v prubehu dila, plati to same. Ma narok na uhradu odhadu proinvestovaneho (prostaveneho) dila.
Ona ta kultura ve vztazich obchodnik/remeslnik/-zakaznik musi totiz byt vzdy oboustranna, zakaznik nesmi byt vycurany a chtit se obohatit na zaklade hloupe chyby obchodnika, to same obchodnik. Oba dva v tomto pripade zakon chrani, zakaznika silneji. Tak je to spravne.Pokud se spolu nedohodnou, je tu soud. A tam ja v techto jednoduchych sporech problem nevidim. Problem neni soud vyhrat, svoje prava a naroky mit potvrzena. Problem je nasledne rozhodnuti soudu vymoci.
souhlasím
1 07.07.2009 13:49 JuraS – Re: koblihcz
Peníze netisknu a proto žádám za peníze kvalitu. Zrovna se stěhuji. Objednal jsem žaluzie do oken. Protože technik měl čas v době mého oběda (možná později by se našel vhodnější čas ale v přízemí do ulice mít okna v ložnici bez žaluzií...) tak jsem toho využil. Spěchal on i já..vyplázl jsem za 2 standardní a 2 úzká paneláková okna 2.700,-..o víkendu jsem zjistil, že jedna žaluzie zadrhává a nedá se otáčet..dnes jsem volal na reklamace..co myslíš že jsem se dozvěděl..no že okno je uvnitř trochu křivé..no sakra, ještě že Země je rovná placka...a že si mám okno rozebrat a nůžkama zastřihnout lamely...výsledek...? technik co to montoval přijede a hezky to zastřihne on..a pak to zkontroluju a jestli to nebude v pořádku tak odejde v předklonu a z .."toho"..mu to bude trčet ta žaluzie..a než kýchnu tak budu mít správnou žaluzii..já za to, že neumí měřit pořádně nemůžu...a znovu..pokud admin nebo majitel e-shopu udělá chybu pak za ní musí zaplatit..jinak by se mohl poplést doktor při operaci, stavební inženýr při výpočtech nosnosti mostu na dálnici, zubař při vrtání zubu, automechanik při dotahoví šroubů na kole...nezvádá-li nějaký admin svou práci tak ať to nedělá...já taky se necpu stavět baráky...a ani opravovat auta..sotva zvládnu vyměnit kolo...
0 07.07.2009 12:05 koblihcz – Re: JuraS
JuraS napsal:Hezké by bylo kdyby jsi si objednal u firmy stavební práce, na papír jste hodili cifru 100 kolíků a po odvedení práce by jsi jim vyplatil 10 kolíků s tím, že jsi v tu chvíli kdy jste sepisovali smlouvu myslel na kytku pro milenku/manželku..to by byl fakt bordel non-plus-ultra..
No to je videt jak se divas na tyto veci ty, to by nebylo hezke, to by byla zase dalsi vycuranost.
Ale kazdopadne tenhle priklad trochu pokulhava, nebavime se o tom, ze by si zakaznik neco objednal za dohodnutou cenu a pak si sam rekl, ze zaplati mene ...
0 07.07.2009 06:42 JuraS – Re: FranzFritz
Bohužel v čr soudní spory vyhrává ten bohatší, tedy "silnější". Hezké by bylo kdyby jsi si objednal u firmy stavební práce, na papír jste hodili cifru 100 kolíků a po odvedení práce by jsi jim vyplatil 10 kolíků s tím, že jsi v tu chvíli kdy jste sepisovali smlouvu myslel na kytku pro milenku/manželku..to by byl fakt bordel non-plus-ultra..
Pochop, ze se v tematu neresi pouze tento konkretni obchod, ale i veci s tim souvisejici vzdalene, nebo vubec.
Bohuzel ti v tomto pripade nepomuze ani svecena voda, neni moci, ktera by donutila obchodnika ti ten kryt dodat, a za zminenou cenu. Budiz to pouze ponauceni pro ostatni, u tohoto shopu nekupovat.
Mohl bys po nem pouze pozadovat skodu, ktera ti jeho jednanim vznikla. Velice tezko nejakou konkretni skodu prokazes. Je to smutne, ale je to tak.
To jsem rád, že jsi vzpomněl případ těchto zájezdů. Nikdo nakonec neměl tento zájezd za chybnou cenu, dokonce ani nešli do soudního sporu, neboť byl předem prohraný. Pán si užil svých pět minut slávy, když případ medializoval.
Snažit se paratizovat na něčím překlepu je záležitost chudých morálkou. Už vidím dotyčného pána, jak by se škubal při prodeji například auta přes e-bazar. Místo 120.000,- by udělal chybu a zadal jako prodejni cenu 12.000,-. Co myslíte, uznal by nárok případného zájemce o koupi, který by mu před nosem mával vytištěnou nabídkou za 12.000,-?
0 06.07.2009 20:03 JuraS – Re: koblihcz
Nebyl to můj osobní případ.
V tv nedávno řešili, že se takhle překlepli u nějaké cestovky na slovensku a nějaký čech v noci skoupil hafo zájezdů za pakatelnou cenu. Cestovka mu pak odmítla splnit smluvní vztah. Český právník v tv potvrdil, že dle našich zákonů smluvní vztah byl naplněn a může klidně zažalovat cestovku. To já spíš osobně zažil případ kdy jsem si na e-shopu objednal zboží a čekal jsem na něj 2 měsíce (bylo zaplacené ihned převodem z karty). Pak jsem se dozvěděl, že tenhle e-shop funguje tak, že daný "obchodník" vybere peníze a pak kouká na e-bay jestli se neobjeví nějaká super cena a když vyhraje tak to koupí a když to dorazí do republiky tak pak to rozesílá...to má být slušný obchodník ? Já osobně nedostávám tringelty a málokdo mi někdo poděkuje..většinou jen nadávají..pracuji jako speciální IT (kdyby byl dotaz)..
0 06.07.2009 19:53 JuraS – Re: FranzFritz
Chceš-li kontakt na toho kamaráda rád ti ho poskytnu..jsi-li od Brna pak tam bydlí a můžeš se ho zeptat osobně...já osobně dostal ze stavební firmy peníze které mi dlužili do 24 hodin a před lety jsem jako ručitel přesvědčil o zaplacení dlužné částky včetně úroků toho komu jsem ručil a který neplatil tak, že mi soud začal vyhrožovat exekucí. Nevěř pokud nechceš..
Nic zlozite...
a tie "voděodolné patice T8" - niekde najdes - ja pouzivam obycajne...natocim trubice
a zatrem to silikonom...ked menim strham silikon a je to...-to je len kvoli korozii lebo mam asi 8cm trubice od hladiny a je tam dost vlhko...
no ja bi som uz necakal...vyrobil bi som si to...a ak naaaahodou bi to doslo - co pochybujem...ziadny problem - bud si to nechas alebo predas...-a este aj zarobis...za 1000-ku to predas bez problemov...
no pravdu máš v tom, že každý může zkusit podnikat, ale jde o to, že pokud mi několikrát řeknou že zboží je a bude a pak se ani neozvou že se stala chyba a vůbec nereagují. To je asi taky něco špatně.
Musím se u této diskuze smutně zasmát nad některými výroky. Kdo z vás tu je obchodník? Kde berete informace o maržích u elektroniky? Nechci diskutovat, ale každý má možnost otevřít si živnost, vzít 30, 50, 80 tisíc a postavit si e-shop a zkusit začít podnikat na netu. Pak najednou zjistíte jaké jsou skutečné marže a zda se vám z nich podaří zaplatit výrobu eshopu a možná vám něco zbude na živobytí.
Story od údajného známého JuraSe, jedna paní povídala, tkzv. městské historky
Takových jsem už slyšel, ale žádná se neukázala pravdivou. Takovéhle případy končí doplacením na normální obchodní cenu nebo vrácením zaslané částky.
Brrrrr....je mi zle, když čtu, že tu někdo navádí k vyčůranému chování
to je taky řešení, ale pravda je že kdyby ten kryt byl tak by to bylo supr, protože když to všechno nakoupíš a poskládáš tak to nikdy za ty peníze neuděláš. Škoda je že ten kryt nebude, jediné pozitivní je že se prodejce trochu zapotí s čojkou, ale tak nemá nabízet něco co nikdy neměl.
Presne
a ked chcete usetrit tak - tlmivka+starter...-lebo ten kryt asi nebude...
?? Tak at to nenabízí ještě měsíc potom a nikomu neodepisuje proč
2 05.07.2009 21:57 koblihcz filipsi napsal:Trvam na tom, ze je to vycuranost, predstavte si sebe v obchodnikove situaci.
Souhlasim, prodavat neco na internetu je opravdu boj. To, ze je velka konkurence to je v poradku, ale chovani nekterych "zakazniku" je mnohdy opravdu ... no nenapada me vhodne slusne slovo. Storka od JuraS je myslim dobry priklad (a jeste se tu s tim chlubi). Spatny obchodnik ten na internetu skonci velice rychle, ale tihle "zakaznici" tam skodi porad a jsou nocni murou kazdeho obchodnika.
jj
no mě nic takového nepřišlo, jen potvrzení stížnosti, ale tak 7.7 je za chvilku, tak to už vyčkáme a uvidíme
0 05.07.2009 21:02 gonza [3] - Cichlidy Tak jsem taky odeslal stížnost
odpověd z inspekce:
Dobrý den,
bohužel do 7.7. 2009 nejsem přítomen. Po návradu do úřadu Vaši zprávu vyřídím, popřípadě se Vám ozvu.
Děkuji, zdravím a přeji vše dobré.
K. Nohejl - ředitel inspektorátu
Jo Akvarko-shop.cz je fakt podivná firma.Jiné e-shopy běžně dodavají zboží do 3dnů a když to nestihnou ve smluveném termínu tak se předen umluví.
Škoda že se to tu neřešilo dřív. Měl jsem objednaný Nitratrduktor 400 právě u tohoto obchodu, protože ho nabízeli výrazně levněji oproti ostatním obchodům. Po objednávce mi přišly pouze automaticky generované emaily. Podle webu mělo být zboží dodáno do maximálně 2 týdnů. Když nepřišlo ani 3. týden, tak jsem jim napsal a odpověděli, že ho nemůžou sehnat, že čekají na vyjádření jejich dodavatele. Když nepřišlo ani po 6 týdnech, tak jsem jim napsal že objednávku ruším.
Filtr jsem objednal v
www.exo-eko.cz a zatím to vypadá podobně, došly jenom automaticky generované emaily o přijetí objednávky. Kdyby někdo věděl o obchodě, kde mají Nitratreduktor 400 skladem, dejte mi prosím vědět, po zkušenostech už radši připlatím.
no jsem zvědav na výsledek, jasně nebude to hned ale uvidíme
Myslím že stížnost je oprávněná nikdo nesmí nabízet zboží které nemá.Tak snad se tím zabývat budou.
podmět. já bych řekl spíše stížnost, už tam píšu
Dobrý nápad,myslím že z nás dělají blbce tak jim to chce trochu osladit když nejsou schopni ani se včas omluvit.Více jak měsíc nabízejí něco co nemají a asi nikdy neměli nebo snad někomu přišel ten kryt za 591,-kc?
přesně tak, ten e.mail mám taky, možná by nebylo od věci zkusit tu inspekci
0 01.07.2009 12:51 gonza [3] - Cichlidy Jenže u toho krytu to nebyl překlep s tou cenou.
email od prodejce
děkujeme za zájem o zboží na
www.AKVARKO-SHOP.cz .Zboží Kryt akvarijní Duolux 100*40 černý, kód: PE1-34100 je ve výprodeji a je na něj zákaznická sleva 70%. Původní cena krytu je 2273,-Kč . Momentálně zboží ale nemáme skladem, doručení na naše sklady by mělo být dle dodavatele do 14dní.
S dalšími dotazy se na nás kdykoliv obraťte. -
(na další dotazy už neodpovídá)
S pozdravem
Lukáš Vincenec
www.akvarko-shop.cz
akvarko-shop@email.cz
tel. 776228840
Situace je pomerne slozita. Tak jako ma zakaznik moznost od smlouvy odstoupit, ma ji i prodejce. Prinejmensim ji mit muze, pokud toto uvede ve smluvnich ujednanich. A jen velky trouba to neudela.
To, ze onen pan zaslal penize, zadny vliv nema. Smlouva byla uzavrena okamzikem odeslani formulare. Jestli zaplatil, nebo dosud ne, je uplne jedno (tedy jedno to byt nemusi, pokud by obchodnik uvedl, ze smlouva vznika zaplacenim).
Nevidim v tom zadny problem, obchodnik smlouvu zrusi, penize vrati, prida k nim naklady vynalozene kupujicim (bankovni poplatky, atd), slusny obchodnik i neco malo navic.
Verim, ze pripadny soudni spor nema zakaznik trvajici na tom, aby mu obchodnik prodal kvuli omylu na cenovce vec v desetinasobne hodnote, sanci vyhrat.
Jak bych to resil ja, je nakonec tezko rict, protoze soudni spor zabere spoustu casu, bude stat penize i obchodnika (hlavne ale ten cas), a mozna volil ztratu jako mensi zlo.
Trvam na tom, ze je to vycuranost, predstavte si sebe v obchodnikove situaci.
Drazeni veci na aukru, atp, je zcela jina zalezitost.
0 01.07.2009 10:26 PetrH – Re: V
Je to složité, ale na druhou stranu prodejci v ČR mají obrovské marže, elektronika je u nás oproti DE a AT o dost předražená. Když jsem dělal aqua uvažoval jsem o filtru eheim Prof III který stojí u nás 8990Kč, v DE ho seženete z netu v přepočtu za 6400Kč a v USA okolo 4800Kč (ale ten má jinou voltáž).
ps: to samé u mléka výkup 6Kč prodej 12Kč - proto jsem stál na D1 pondělí cca 2hod. dostal jsem leták ať kupuji české výrobky, to již dělám delší dobu, ale asi přestanu je podporovat, ne z důvodu 2hod na D1 ale z důvodu že jsem nepotkal ani jeden ČESKÝ TRAKTOR
samej Jondeer, Fort ...... atd. Jakto že ony nepodporují český strojní průmysl!!!
ale to je mimo mísu
0 01.07.2009 10:02 V – Re: filipsi
V tom případě je to ale problém prodejce. Pokud je líný nebo neschopný chybnou cenovku včas opravit, tak má prostě smůlu. Ta cenovka je pro něj závazná.
2 01.07.2009 09:29 JuraS – Re: filipsi
O jakou vychcanost, že se jednalo ? Mě osobně je u pr..ele jestli se prodejce splete a jeho omylem mi za směšnou cenu prodá něco s daleko vyšší hodnotou. je to jeho věc za kolik co prodává. To je základní princip obchodu. Nabídka/poptávka. Ty nabízíš a já kupuji.. je jedno jestli se jedná na tržnici o okurky a nebo o nabídku auta v autobazaru..na aukru jsem vyaukřil balík vybavení do akva..mraky neotevřené chemie, testů, krmení, 2 x automatické krmítko (1 x eheim), 2x topení (1x tetra), a nějaké drobnosti..byla toho bedna jak od menší televize...a cena ??? 550,- kaček i s poštovným...cenu dle netovských cen jsem spočítal okolo 4000,-..a co ? prostě potvrzení klasického principu obchodu...
Pripad kamarada - to nema s ochranou zakaznika nic spolecneho, to je proste vycuranost. Obchodnik jiste nemel cas ani chut vec dale resit (nebyl schopny ji resit, nezkuseny), a radeji utrpel vyraznou ztratu, aby mel klid.
0 01.07.2009 09:03 callito – Re: PetrH
všeobecně je známo,že akvarijní kryty mají většínou moc silné filtry a moc slabé světlo.Ovšem,můžou být i vyjímky
0 01.07.2009 08:59 PetrH – Re: JuraS
hm zajimavé !
Jinak k tématu, jeden spolupracovník si koupil v AKCI akva komplet 120l za 1990 Kč včetně zařivek z jednoho nejmenovaného obch. řetězce. Za měsíc měl cele akva zarostlé řasou a rostlinky vůbec nešli. Po výměně údajných akva zářivek za jiné aqua zářivky měl po problému. Jinak je s tím spokojen. Komplet byl včetně krytu, zářivek, pozadí!, filtru, difuzéru a dokonce i síťky na ryby.
p.s: CENA - prostě kluci šikmovoký šikovní
1 01.07.2009 08:47 JuraS Případ který se stal mámu známému. V noci brouzdal netem..našel eshop s elektronikou..a na něm lcd televizi, úplnou novinku a za cenu něco přes 3000..hned ji objednal a že tam měli platební bránu tak hned zaplatil..druhý den ráno ho vyrušil telefon kdy se mu majitel eshopu omlouval, že při zařazování nového zboží do nabídky se přeťukl a cena má být 10x vyšší a že tedy zboží pošle ale za tuto cenu..kamarád se nedal a upozornil ho, že má stránku s nabídkou vytištěnou, má vytištěný i uložený email s potvrzením objednávky, s uskutěčněnou platbou, a s potvrzením uzavřeného obchodu a že trvá na ceně..no..hádání emaily, vyhrožování ze strany eshopu trvalo téměř půl roku než na moji radu se kamarád obrátil na obchodní inspekci a živnostenský úřad..stačilo jim popsat situaci a přeposlat veškerou komunikaci a hlavně emaily z eshopu..no a za týden měl televizi doma...
jo a zacenu, že se to nedá vyrobit..v normálním krámu pánská trika angelo litrico nebo jak se píše za 125,-, dámské podprsenky za 40,- atd..že je to ušité v číně ? no právě proto..jen se podívejte na globus jak je to daleko..kolik asi tak stojí doprava sem do republiky..kolik lidí se na tom přiživí ? kolik jsou potom skutečné čisté výrobní náklady ? kus plastu ? mašina udělá ssssss, prsk, plác, bum..a vypadne kryt...srovnejte to s výrobou bot, trik...
řekl bych, že je to omyl. překlep. že tam někdo špatně zapsal cenu do systému.
To sa neda ani vyrobit za tu cenu....
Myslím že nás od začátku vodily za nos.Prodávat kryt za 591,-když se běžně prodává za víc než 2000,-je nereálné.Co tím sledovali opravdu nechápu.Doufám že nám ekonomická krize pomůže očistit od takovích neseriozních firem.
Přidat reakci
1 ...... [17] ...... 25
Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 31278x