Odchyt ryby
Nemyslíš náhodou vrše?Takhle mám právě ty petky upravené.Musíš petku rozstříhnout zhruba třetinu délky směrem od hrdla a tu odstříženou část otočit a vložit hrdlem dovnitř.A ty dvě části potom k sobě přilepit lepící páskou tak,at potom můžeš ryby z pastičky vybrat.Nezapomen ne dírky v té lapací části.
Zjara jsem měl problém vychytat všechny mladé od ancistrusů. Dlouho jsem váhal a nakonec to skončilo tak, že jsem musel vyndat všechnu techniku a vytahat i rostliny. Nakonec to byla práce na slabou hodinku a před tím jsem se natrápil spoustu času.
Ano, zkoušel. Jediná možnost, jak aspoň nějakou mřenku chytit. Zatím jsem jich odlovil 11. Vlastně 10, jedna se odlovila sama tím, že vlezla do filtru a já ji do třístovky jen vyklopil. Jenže těch zbylých 19 se nedá odlovit. Jak dám do akva síťku, či spíše už když sundávám sklo, tak prostě zmizí. Takováto mřenka má totiž 2,5 cm, je tenká a ohebná a navíc má maskovací zbarvení. Tak fikané ryby jsem ještě neměl. Je to větší problém než ulovit endlerky, na ty pomohla finta s chytáním potmě.
Teď vyrábím další past, první dvě se nepovedly, chytlo se do nich vše kromě mřenek. Vymýšlím past na způsob úhořích pastí, které se dávaly pod splavy, nevím přesně, jak se jim říká. Na ty mřenky by to mohlo platit, taky tak rády plavou proti proudu.
Zkoušel jsi už systém odchytu dvěma síťkami?
Nemám, ale pokud je to opravdu tak lákavé, tak určitě nakoupím. Nějak ty potvory přece lapit musím.
Nemáte náhodou Hikari Tropical Algae Wafers? Na tento pamlsek zabere všechno v akváriu. Např. šneci mažou do pastiček tak, že jim vlají tykadla.
To já zkusil první past a hned v ní byly 3 japoniky. Bojím se bojím, že ty mřenky asi nevylovím jinak než totální devastací nádrže.... Jenže to mne štve, protože nechci vyndávat keramickou krávovinu, ve které bydlí Anča, abych babku nerušil. Ale právě v tom krámu se nejvíc mřenky ukrývají.