Předřadníky
Hledej LPCEXPRESSO , treba tuhle verzi
cz.farnell.com/… , mas v jednom baleni vsechno co potrebujes, jen si stahnes a nainstalujes vyvojove prostredi, pises pak v C.
Ta desticka se sklada ze dvou kusu, da se rozriznout napul. Jedna cast je JTAG do USB (pres to ladis a debugujes na zivem MCU), druha cast je samotny MCU. NXP vyrabi celou radu MCU, zalozenych na architekture Cortex, od nejlevnejsich za zhruba 30Kc. Jsou to slusni delnici, paradne rychli, za rozumnou cenu, a jedinym omezenim u vyvojoveho prostredi zdarma k tomuhle je debugovani do 256kB (coz kdo dela s MCU pochopi, ze to je poradna porce, malokdo je schopen to vubec vyuzit).
Podle mne nejlepsi mozna volba, za ty prachy rozhodne.
0 27.03.2014 15:33 GP –
mcu muzu se zeptat, jaky nejlepe mcu? docela se mi libi
www.ebay.com/…
je to alespon na pokusy hotovy, jen mam bordel v programatorech a potrebe bootloaderu a tak. k tomuhle staci tohle (ikdyz to tam primo neuvadi, ale snad by to melo byt to same s 168, jen s vetsi pameti, a ten tam uveden je)?
www.ebay.com/…
pripadne s potrebou manualniho mackani resetu?
a pokud bych mozna nekdy v budoucnu chtel vlastni navrh pcb a mel chip bez bootloaderu, stale to s tim pujde?
jeste jsem do toho nezabredl poradne, tak zas prosim o nejake postouchnuti, prip. upozorneni na neco, co prehlizim...
studijni materialy take potesi

diky...
Starší reakce
jsem smutnej, asi sem uz nemuzu chodit, takhle ten projekt neudelam.
budu to rozsirovat o MCU a kdyz uz, tak k tomu budu muset vymyslet dalsi funkce
takze 1. faze at to alespon sviti a 2. az zjistim jak se s tim pracuje, zatim to vypada zajimave

, tak to bude stmivat a treba to nakonec i zobrazi ph
kazdopadne diky za trpelivost a cenny rady, snad se nebudete zlobit, az si zas pro nejakou prijdu

Predpokladam, ze se bavime o A6210 a myslis ze bys pohnul tim SGND vyvodem od GND a tim si vlastne posunul referenci? Pochybuju o tom, ze by to slo, ale to nic neznamena, buhvi jak to maji zapojeno uvnitr (v blokovem schema je to se zemi tvrde spojeno, ale to tam jiste taky vidis).
V absolute maximum ratings je uvadeno Vin do 50V, takze 48V prezije, recommended operating conditions je 9 az 46V, takze se to da brat tak, ze pri 48V prekracujes doporuceni a muze to mit jine parametry, nez je uvedeno. Navic kdyz budes mit zdroj 48V a bude mit povolenou odchylku i jen +/-5%, uz muzes mit 50.4V, proste se velice snadno dostanes pres. Osobne si myslim, ze pres 46V se jim to uz bud prehriva, nebo uz se moc blizis k prostreleni gate MOSFETu uvnitr, tak to nedoporucuji.
Nicmene nektere zdroje maji trimr na dostaveni, takze to doladit na 46V na vystupu nemusi byt problem. Treba tady to mas i uvedeno:
www.gme.cz/… , uvadeji 45,6..52,8V .
0 19.03.2014 10:32 GP –
Re: GP tak jsem to zkusil prokombinovat a pokud dam Rton 500 kOhm a L 60uH, tak by to melo jet s Rsense od 130 mOhm, coz da cca 1,5 A, po 5 Ohm, coz da v minimu 37 mA ale 159 mA ripple...
ale lepsi nezli dratem do oka.
to pri 0.9 MHz a pocital jsem 36V zdroj a 22 V na led - budu muset dat 2 drivery.
nejakej tip na ucinnej zdroj do 46 V (abych mohl jet na jeden driver)? ve specifikacich je max 46, tak predpokládám, ze 48V zdroj by to uz nepobralo :(
jeste dotaz, neslo by misto manipulace s napetim na Isense manipulovat s napetim na Gsense (nebo jak to tam maj) nebo je to opravdu vnitrne spojeny na zem?
Zkusil jsem si narychlo zapojit schema z linku:
www.eetimes.com/…
Princip chodi, ale celkove nic moc. Chip se zahriva, reference pro snimani proudu tim ujizdi, a proud LED se tak meni. To co je tam v zapojeni ke snimani proudu, je bezne jen pro omezeni jeho maximalni hodnoty (at to neshori pri zkratu na vystupu), a tam se z nejake odchylky moc nestrili. Ono snesitelne by to i bylo, ale proc, kdyz se to da udelat lepe. Za mne vyzkouseno a prilis nedoporucuji, mozna s externim MOSFETem pro spinani by to mohlo byt lepsi, ale za mne, jsou lepsi a kvalitnejsi reseni za podobnou cenu.
Takze ten link prosim berte spis jako zajimavost a demostraci principu.
No jo doprkvancic. To budu muset nejak dopocitat... maj k tomu i exlovskou tabulku na navrh.
No spis jde o to, ze to mas cele na neco vyladene (rozsah ubytku napeti na LED a proud jimi, ohledne spinaci frekvence a pouzite indukcnosti) a mimo nejaky vhodny rozsah uz to nemusi pracovat dobre.
EDIT: Nakonec se podivej na nejake komercne prodavane menice. Nejlevnejsi maji proud nastaven pevne od vyroby, a rozsah napeti na LED je dan v nejakem rozsahu (cimz je dano, kolik LED seriove tim muzes zivit).
diky podivam se na to, ale k poslednimu odstavci - to by znamenalo, ze to neni idealni ani pro napevno nastavene male proudy? nebo ze se pri malych proudech uplatnuji vlivy z rizeni natolik vyznamne, ze to rozhodi zpetnou vazbu?
Jen tak mimochodem:
www.eetimes.com/…
Integrac za babku:
www.gme.cz/…
lety provereny a funkcni (az na to, ze kdyz se mu dobre nevyblokuje napajeni rekneme kodanem v NP0 hned k vyvodum, sviti nekde na 90 az 120MHz a pak neprojde na EMC). Na hrani si idelani. Na dnesek spina na dost nizke frekvenci, ale ono to staci, zase pak nejsou az takove naroky na to okolo.
Ovsem tady pozor, muze spinat maximalne proudy do 1.5A, takze pokud se chce vic, chce mu to vystup posilit externim tranzistorem.
MC34063A (MC33063A je totez, jen pro prumyslovy teplotni rozsah) je puvodne spinany zdroj napeti, ale protoze LED drivery pracuji podobne (misto napeti se zavadi do zpetne vazby napeti z rezistoru snimajiciho proud), pouzit lze. Vyhodou muze pro bastlire byt i pouzdro a snadna dostupnost. Ma to i sve nevyhody, ale co by kdo chtel za par korun

.
EDIT: Kdo by nemel 14Kc, existuji i levnejsi ekvivalenty, tady je za necelych 9 v SMD:
www.gme.cz/… (a jsou i dalsi), a pro stovky kusu uz jde o strelivo do praku

.
Otocena polarita (pri vyssim napeti to dava nizsi proud) je analogove otazka jednoho operaku, zapojeneho se zesilenim -1. Ovsem pokud pouzijes jen manualni nastaveni svitu, je Ti to pri pouziti trimru/potenciometru fuk, proste mu prohodis konce tak, at tocis spravnym smerem pro vetsi proud.
Cim do toho dopravit to napeti pro pozvolne rozsveceni, tam je to nejsnazsi pomoci MCU a vyhlazene PWM, pripadne pomoci DAC. Chce to ale dost vysoke rozliseni, rekneme tak na urovni 15b, protoze jinak je u rozsveceni svetla v prvnich fazich znat schody ktere to dela (skokove zmeny z urovne na uroven). Ciste analogove resit delsi casy je znacne problematicke, vyzaduje to velke kapacity a male proudy, coz se resi obzvlaste spatne a nema to v dobe 32bit MCU v cene rekneme od 30Kc ani valny vyznam.
Jinak u takovychto (spinanych) zdroju proudu je stmivani resene v obvodu zpetne vazby pro vetsi rozsah proudu cesta do pekel, protoze to pak treba pracuje dobre s vetsimi proudy, ale u malych to pak lita jak nudle v bandasce atp. Resil bych to tak, ze bych si ten zdroj postavil na maximalni proud ktery chci, doladil to, a stmivani ridil PWM.
pokud je tam 24-39, melo by to jit. co je to za typ - predradnik?
OT: jojo, takový popájeníčko jsem zkousel s mikropájkou za 1500 která se nahřívá skoro 3minuty a žádná sranda, ale v práci kde brigádničím mi to poprvé šlo za pár desítek minut. Hold ty jejich pajky nonPb co se nahřejí za 5-10s a mají hroty mini, maxi wave, .... se to tím největším dělalo super.
Tolik jen postřeh od začínajícího maturanta, studenta. ;)
v podstate to jak jsem to myslel, ale praveze nevim, jak a cim tam dostat promenlivy, ale hlavne riditelny napeti.
navic tam je myslim ta polarita otocena.
Ahaaa! Tak pak mrkni na tohle, je to nakresleno analogove, ale ukazuje to, jak na to:
www.falstad.com/…
Ten rezistor 68mR je ten snimaci, zaporny vstup operaku ber jako ISEN vyvod, kladny vstup operaku jako vnitrni referenci a to druhe napeti si klikni pravym tlacitkem mysi (zvol EDIT) a zkus ho menit mezi 0 a 5V (bacha na desetinne tecky, bere je to podle nastaveni, aby ses nedivil, ze by desetiny nesly). Pri 5V to proud snimacim rezistorem prakticky vypne, pri 0V to jim pusti 3A. Ber to ale jen jako princip, jak moc to v ruznem usporadani (pocet LED, indukcnost) bude dobre ridit proud... to bych musel myslet, a to boli

.
prave ze po tom, co jsem narazil na tyhle techniky pajeni, tak jsem se odhodlal

pwm na radove nizsi frekvenci, nez se spina zdroj pousti max proud a, predpokladam ze to plati i pro "blikajici" led, s roztoucim proudem se snizuje ucinnost a tak kdybych nastavil Rsen na vyssi proud (mnou maximalne pozadovany) a pak nakecal Isen pinu, ze tam je vyssi napeti, tak by to taky slo reguovat. nasel jsem to kdesi, ale tam meli Rsen primo za led, coz tenhle obchazi, ale melo by to principielne snad fungovat. jen si nejsem uplne jistej ;)
jde mi o to, ze bych nechtel jet na max stale.
pokud bych dokazal ridit napeti na tom delici (kterej by se tam vlozil) tak to stmiva.
je mozny, ze uvazuju blbe. za kazdy postrceni spravnym smerem budu rad.
0 14.03.2014 13:10
Robo [45] Mám dotaz ohledně předřadníku Osram který jsem koupil jako přídavný set do krytu tady
www.rostlinna-akvaria.cz/… Na to předřadníku je psáno, že je pro zářivky 2x24, 2x39W. Momentálně svítím 2x24W a zvažuji o těch 2x39W, ale ty jsou dlouhé a nevešly by mi do krytu. Firma Juwel vyrábí zářivky 35W o délce 742mm a ty by mi v pohodě do toho krytu vešly
www.akvarista.cz/… ,ale nemám tušení ještli mi je ten předřadník rozsvítí. Jeden zdejší akvarista mi psal do profilu, že prý ano, tak se chci zeptat povolanějších jestli to bude fungovat. Vím, že jsou dražší, ale to neřeším
Trosku nechapu jak to presne myslis s tou ucinnosti. Odporem od ISEN k SGND si definujes proud jaky potrebujes a pak pomoci PWM na DIS muzes plynule rozsvecet a zhaset.
Ty chces plynule ridit proud bez pouziti PWM pomoci napeti?
EDIT: QFN pouzdra se neboj, kdyz si nechas pady na desce trosku trcet, a pouzijes tavidlo (kalafunu), staci to pajet z boku a ono si to cin natahne. Idelani je si ty pady nejprve pocinovat, pak dukladne kusem licny s trochou tavidla stahnout cin z padu jak to jde, a pak uz je to legrace. Nemusis pajet kazdy vyvod zvlast, prejedes je plynulym pohybem pajeckou a licnou stahnes prebytky, tavidlo pri mene cinu nedovoli tomu cinu se slit mezi pady. Ovsem chce to aspon pajecku s regulaci teploty. Da se to i trafopajkou, ale to uz chce mit v ruce a kdo to umi, ma vetsinou stejne lepsi vybaveni. (Se mi to keca, kdyz 2m ode mne stoji hracka pro pajeni BGA

.)
tak stale koumam ;)
zjistil jsem, ze bych mel byt schopny to qfn pripajet (ale objednam jich radeji vic ;) ), takze nejspis pujdu do toho a6210, ale zaroven bych se rad vyhnul pwm, protoze abych mel k dispozici vetsi proud bez upravy obvodu, tak by to dost snizovalo ucinnost.
chtel bych jit prez upravu napeti na Isen, ale tam jsem zatim skoncil

netusim jak bych na delic napeti mohl privest dostatecne pomalu se menici napeti a jestli vubec by to delalo dobrotu, kdyz to detekuje v "indukcni fazi".
jako casovac zrejme pouziju delic frekvence, citac nebo jak se to spravne jmenuje.
kazdopadne bych potreboval nejak nasmerovat. nejspis nejsem schopnej strejcka googla pozadat o odpoved spravnym zpusobem...
diky

Starší reakce
Dekuju za naprosto luxusne srozumitelnou a vycerpavajici odpoved. Snad mi to pomuze to uspesne upachtit.
A zapomel jsem na D1, musi byt stavena na proud stejny, jako tece LED, a mela by to byt schottkyho dioda, ktera snese alespon 40V v zavernem smeru.
Takze od zacatku. Je to step-down (buck) pulzni zdrojik. Takze spina a rozpina vyssi napeti, takto spinane napeti tece pres indukcnost (civku). A civka nepusti proud okamzite po pripojeni napeti, ale podle jeji indukcnosti proud postupne roste. Kdyz civku od napeti odpojis, snazi se zase proud drzet (proto udela peknou ranu, kdyz indukcnost s proudem pres ni rozepnes, snazi se udrzet proud).
No a ted se podivej do pdf. Sepnes MOSFET (M1). Proud tece pres R1, LED, L1, a M1. Proud diky indukcnosti narusta postupne. Rozepnes MOSFET a indukcnost L1 se stava zdrojem a proud tece z L1 pres D1, R1 a LED. No a protoze ty spinas a rozepinas MOSFET rychle, civka nestaci pustit ani vetsi proud, ani se uplne "vybit", takze pres LED tece konstantni proud (samozrejme ze ne uplne, ale kdyz je vsechno jak ma byt, je jen mirne zvlneny, coz Ti tady nijak nevadi, je to navic na dost vysoke frekvenci).
A ted co tam dela rezistor (odpor) R1? Pres nej tece proud stejny jako tece LED, a cim vyssi proud jim tece, tim je na nem vyssi napeti. Rozdil napeti mezi vyvody Vin a Isense se porovnava s 0.3V, s interni referenci. Jakmile tento rozdil presahne 0.3V, rekne to dalsi logice ze dost, ze to uz by bylo moc proudu a vypne to. A az proud R1 a tedy take LED zase poklesne tak, ze na R1 je mene nez 0.3V, zase se to zapne a muze se pokracovat. Rezistor R1 tedy zvolis podle Ohmova zakona, protoze vis, ze na nem pri svem zvolenem proudu potrebujes maximalne 0.3V. Takze R=U/I, R=0.3V/3A, R=0.1R (tedy 100mOhm). Nemusi to tak ale byt presne, on tenhle levny obvod ma dost velkou toleranci na Isense, 250 az 350mV, coz je opravdu dost, ale pri stavbe jednoho ci par kusu se s tim da zit, proste se to pomoci R1 doladi.
Vykonovou ztratu na R1 vypocitas jako P=U*I. Takze P=0.3V*3A, P=0.9W, ale kdybys pouzil 1W rezistor, byl by pekne zhavy, takze to chce R1 aspon 2W.
No a ted jak to vypnout, kdyz to nema zadny vstup DIM nebo ENABLE ci PWM? Moznosti je vice, ale nejsnadnejsi se zda, rikat tomu obvodu, ze je proudu dost, takze stahnout vyvod Isense smerem k nule. Kdyz se podivas do schematu, za R1 vede spoj primo do Isense. Takze misto nej pouzijes rekneme 10k rezistor a dal z vyvodu Isense dalsi rezistor, rekneme 47k, ktereho druhy vyvod stahujes k nule treba obycejnym tranzistorem (vyvod rezistoru na kolektor, emitor k zemi, a bazi pres nejaky rezistor spinas uz nejakou logikou). Tim sis upravil zapojeni pro rizeni PWM, az z ceho uz tam to PWM pustis, z ceho a jak ridis tim PWM jas, je uz o dalsi elektronice.
dobra dekuji, pokusim se neptat uplne blbe, ale jak to sakra funguje? ;)
vazne, co zvolit za L1 D1 a R1. prepokladam, že se to cele ovlada v podstate pouze R1, ale netusim, v jakych rozmezich, jak je to citlive a jak to reaguje na zmenu.
dalsi vec je, jak k tomu zabudovat funkcni dimmer s fade in/out
Jak mas pod nosem takove to proriznute do stran, vyrob tam nejake zvuky, nebo tady jak mas na koncich ruky takove ty vyrustky a pod nima klavesnici... proste se ptej

.
ne ze by to nevypadalo dostatecne easy, aby se mi to nemohlo povest, ale nemam paru jak to dimenzovat, natozpak seridit, prip. ovladat. to ten prvni byl alespon radne popsanej

No ale tohle uz by pripajel i Stevie Wonder nohama, a za necelych 9Kc bez DPH, navic je skladem, tedy k mani okamzite:
cz.farnell.com/…
Nedej se zmast tim, ze se uvadi do 300mA, to je budici proud do gate MOSFETu, a ten uz Ti utahne proud podle potreby, staci si vybrat vhodny. Jen pak pozor na odpor ke snimani proudu, at ho mas vykonove dostatecne dimenzovan. No a ze umi na vstupu maximalne 40V a na vystupu 36V, kdyz uz to clovek stavi... Za prachy, za ktere se postavi jeden raketoplan, se daji postavit i dva

.
Tohle by Ti za pohrani si stat mohlo, a treba se povede a jeste si pak napises clanek se stavebnim navodem

.

tak tohle s nahratou zehlickou a trafopajkou do kupy nedam

ale jinak to vypada dost dobre, obzvlast na ty rozmery...
No ja Ti klidne poradim, ale ta rada se Ti nejspis libit nebude...
cz.farnell.com/…
www.allegromicro.com/…
Musel by sis holt trosku vic pohrat

.
EDIT: Ty sis zacal

.
GP napsal: mozna bych vyzkousel i nejaky pajeni 
na cree xml jsem nasel i 2a v popisu a nekdo to kratkodobe provozoval snad i na 6a. co jsem videl, tak zivotnost odvozuji od teploty prechodu. nehodlam to honit, ale to 1.5a (4.5w) bych rad mel k dispozici. pravda na medi by to chlazeni bylo taky o necem jinym

mozna bych vyzkousel i nejaky pajeni

na medi moc k videni nejsou nebo za nekrestansky prachy
u toho zdroje me taky zaujal ten vystup. mozna pokud bych netrval na meanwellu, co by mohla byt dobra varianta?
Tak jeste muzes o kousek pritlacit, jinak vypada stejne:
www.gme.cz/…
Dival jsem se na pdf of CREE, vic nez 1500mA nedoporucuji (ale jestli jsem nasel presne ty Tve LED), snizis si tim zivotnost tech LED, takze to s proudem zase az tak neprehanej, a i tak to slusne uchladit nebude jen tak

.
EDIT: jinak se divam, ze ten zdroj ma i vystup 12V/50mA, coz je uplne bajecne, protoze ta ma ridici desticka zere maximalne 20mA a ma rozsah napajeni 7.5 az 12.5V, pricemz je vystup vzdy 0 az 10V (mam na tom nabojovou pumpu, at muze vystup do 10V i z nizsiho napeti).
tak ten ma snad jedinej tabulku od 0...
neni to spatny, da se levneji, ale i tak to neni laace. taky me odrazuje omezeni na 1050mA u 40w verze.
tak jsem prosel snad vsechny stmivatelny predradniky od mean wellu a je to opravdu jediny. snad jeste
www.meanwell.com/… ale to ma od 5 resp. 15% a nevyhovujici pomer napeti a proudu.
Myslis treba tohle?
www.gme.cz/…
V ruce jsem ho nemel, ale kdyz se podivas do datasheetu:
www.gme.cz/…
a najdes si tam "DIMMING OPERATION", je tam tabulka, ukazujici ze lze ridit jak PWM, tak napetim, az ze pro 0V je 0%, a u PWM totez, takze ten by mel jit plynule rozsvecet od nuly.
Prijde mi pekny (taky neni nejlevnejsi, ale ani nejrazsi), ale ber to prosim jen z pohledu, ze ho nemam v ruce a soudim podle dokumentace.
diky za upozorneni, urcite by bylo fajn ridit to od 0, ale jak to z tech specifikaci vyctu? v popisu stmivani maj snad vzdy jen tabulku od 10%, ale jestli to da i min z toho neni zrejme.
zatim se mi libi od mean wellu lcm, ale ma nizky max proud ve prospech zbytecne vysokymu napeti. hodne hezky je i hln-40H.
zas aby to nebylo jak kanon na komara...
U driveru LED si dej pozor na to, ze ne vsechny rizene napetim/odporem musi chodit od nuly. Takze je treba rizen napetim 0 az 10V, jenze mezi 0 a 1V sviti stale 10%, mene ho nestahnes. A protoze 10% u LED uz je pri rozsveceni v uplne tme celkem slusna davka svetla, nemuzes pak pomalicku rozsvecet, ale LED naskoci hned na 10%.
Na to si dej pri vyberu opravdu pozor, pri naskakovani hned na 10% postupne rozsveceni ztraci vetsinu ze sveho efektu (treba at se neleknou ryby, to pak neresi).
Mé zkušenosti s předřadníky- Mám 4 ks předřadníků zn osram už delší dobu a bez problémů. Asi před 3 měsíci se mě nechtělo čekat na osram tak jsem koupil Helvar a včera mě odešel a už se nevrátil. Tak jsem dnes koupil zase osram. Asi to bude náhoda, ale za mě jedině osram. Navíc zapojení je jednodušší než u Helvaru, kde musely být dráty propojeny.
zatim planuju a blizi se nakup, ale musim to rozmyslet.
v planu je 10x xml2 u3 @ 700mA (zatim)(videl jsem na hliniku za 1200 s dopravou - ted mi doslo, ze to byla asi asie a doufm, ze celnici neznaj hodnotu ledek ;) )
uvazoval jsem o driveru od mean well, ale tech typu... neco jako 40w 30v (jde to trochu pretahnout) a pouzivat na cca 50% - pokud bych potreboval vic - pravda, tahle cast je trosku sporna ale dramaticky drazsi to nebude a ztrata na ucinnosti okolo 1W nic hroznyho.
vhledem k tomu, ze nemam presne vybrano, zvazuju moznosti rizeni - na prvni pohled se mi zamlouvalo rizeni odporem (rozsveceni je v klidu) - neni vsude a muj predpoklad, ze se pujde dat vyuzit napeti prave z regulace je taky jen tip. hlavne tezko rict, jestli tam bude cca 10V DC nebo neco naprosto jinyho.
pak jsem videl s vystupem na 12V primarne na vetrak a to by se mi taky libilo a odpadlo by napajeni rizeni (az na ceske ceny).
jak rikam, jeste nejsem ani amater, takze netusim, jake rizeni by bylo nelepe proveditelne. ale nejak me to zacalo bavit a hobby je hobby

za kazdou radu budu vdecnej...
No a cim presne svitis, abych vedel, co vlastne presne potrebujes, tedy jaky vystup ma jit z te elektroniky? Bezne je 0 az 10V a nebo PWM, pricemz u LED pasku se spina napajecich 12V pres MOSFET a u driveru rizenych PWM, vetsinou s urovnemi s H nad 3.5V.
oki diky, jeste jeste pokoukam a prip. udelame obchod

nebyla by jeste funkce fade out na zvolenou uroven nocniho osvetleni?
Jeden existuje v prototypu, KarlosS ho ma prave v testovani.
Umoznuje doby nabehu a sestupu svetla (vzdy oboji shodne): 5min,15min,30min,1h,2h,3h,4h,5h
Doba vydrze po nabehu a pred sestupem: 0 az 15h nastavitelne po hodine
Maximalni svit (kam az nabehnout): 1 az 8 osmin maximalniho svitu, nastavitelne po osmine
Je to plne digitalni, nastavuje se to pomoci 10ti DIP prepinacu a zapojuje misto potenciometru tam, kde je potenciometr pripojen na 10V a jeho jezdec pripojen na vstup ridici svit. Nema to vlastni zalohovane hodiny, takze se to sepne spinacimi hodinami i s celym svetlem, udela to svoji praci a pak ceka, az je to zase spinacimi hodinami vypnuto a zapnuto. Doba na spinacich hodinach se nastavi tak, aby doba sepnuti byla delsi nez nastaveny cas cele prace.
Melo by to byt brzy k dispozici, ale jeste se objevil jeden problem, ze LED driver ke zkouseni neumi stahnout svetlo pod 10% (je to jeho popsana vlastnost), takze se to jeste vyzkousi s jinym a bude to k mani, nelze to prodavat nez to bude poradne vyzkousene.
Chysta se i PWM verze, schopna jak ridit ruzne LED drivery, tak primo LED pasky.
Ciste analogove jsou delsi doby rozsveceni a zhaseni (rekneme vice nez par malo desitek minut) docela problemem, a nevyplati se, narazi se uz na prilis velke kapacity, velice male nabijeci proudy, a pak v tom svod kondenzatoru dela strasne moc, navic se pak take tezko dosahuje nejake presnosti a stability ohledne casovani.
T5 je novejsi technologie, sviti vic za mene, takze pokud neni nejaky jiny duvod pouzit T8 (treba ze k tomu uz clovek neco ma), a pojede to z elektronickeho predradniku (T5 by nemely byt provozovany s civkou a starterem), pak radeji T5.
Jinak T8 je prumer trubice, 8/8" (8 osmin palce), T5 je 5/8" atd.
Moc děkuji ještě se zeptám jeslti T5 nebo T8 ??
prosim nebyl by nejaky tip na casovy dimmer? jde mi o fade in a out s nastavitelnym minimem a maximem. prip. navest na neco DIY.
kdyz to rozvedu - neni nejake pravidlo, jak testuji rezistentni resp. napetovou regulaci?
koukal jsem uz na nejake analogove schemata, ale zatim to teprv zacinam vstrebavat...
diky
Rozdil je predevsim v tom, ze nektere moderni predradniky si poradi s nekolika ruznymi prikony zarivky, proste jsou univerzalnejsi. Pokud ale chces provozovat predradnik stabilne nekam namontovany a jen s jednim prikonem zarivek, nezalezi Ti na tom, staci vzit ten spravny.
Znacky HELVAR (jako ze nekomu muze prijit jako neco mene nez OSRAM) bych se nebal, pouzivam a jsem spokojen, i kdyz pri malem rozdilu ceny take radeji saham po "lepsi znacce". Ovsem jako u vseho, kdyz budes mit smulu na kus, odejit muze, je to spotrebak, tam se z nejakeho obcasneho selhani kusu az tak nestrili.
No a abych Ti v tom udelal vetsi zmatek, existuji za vetsi penize (rekneme dvojnasobne a vic) i predradniky stmivatelne, proste si muzes podle potreby svetlo stahnut.
No a kam zajit v Praze:
www.sylvania-pro.cz
www.emas.cz
www.kvelektro.cz
ale bude jich vic a obcas uspejes i v obycejne prodejne s elektroinstalacnim materialem. V uvedenych uspejes i jako zakaznik z ulice, ve vsech uz jsem nakupoval.
ještě mám jeden dotaz ale vubec neívm jelti to potří sem tak se kdyžtka omlouvám
vybírám předřadník
zatím jsem došel někam sem
www.bbelektro.cz/…
www.kupzarovky.cz/…
www.kupzarovky.cz/…
a neív jaký je mezi nima rozdíl a jelti by mi teda někdo poradil který je pro mé učeli vhodný..
a nebo popřípadě nějaký obchod v Praze kde se dají předřadníky sehnat zatím hledám ale neuspěšně
Bude to v značke. Overená a nová
0 24.02.2014 00:40
Devalt [12] - Amerika
Přidat reakci
1 ...... 23 24
Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 16132x