Prodavači v akvaristikách - podělte se o zkušenosti
mě vadil ten princip a tón hlasu prodavače.. chápu tě, neoponuji, ale přijde mi nechutný odmítnout velkou rybu, krásně vybarvenou, která se v této velikosti prodává BĚŽNĚ kolem 150,-.. I kdyby mi za ní dal 80,- ani nepípnu, ale na féra mi říct, jo přines to, já s tím nakrmím ryby. Já to piplám, kupuju drahý krmení, se slzama tam jdu, že jí teda prodám a on na mě tohle? Kdyby bylo po mém, neprodám ANI JEDNU RYBU!! Jen mi vadí přístup v této prodejně, odjakživa.
Denně prodaj x desítek ok...deset krunýřovců...jednou tejdně raritku. Tvý ryby maj z velkochovu levněji....někde ani zdarma nechtěj...nemoc vytluče ryby v pár dnech a dražší umírají dřív proto jsou dražší. A ryba není kus plechu ve skladě...musí mít teplo krmivo atd...i několik měsíců.
Asi jsem utopista, ale když chci koupit do "zajetého" akvária rybu, tak bych ocenila, aby byla větší, samozřejmě záleží na tom, co kupuju a do čeho to dávám, ale nedokážu si představit, kdybych do svého akva měla koupit mini rybí skoro potěr, jak by to dopadlo.. Ano, nemohu zaručit zdraví ryby, ale od toho jsou karantény, možná se pletu. Pokud by mě jako zahradnici přinesl nikdo velkou kytku za pár šlupek byla bych ráda. A podle mě by měli záruku prodeje, přece mají svou stálou klientelu, stačí zvednout telefon hele kámo mám velký ryby xy.. Třeba to tak není, jen mi to přišlo hnusný..
Vidím to podobně. Pořád mi přijde lepší ji nechat sežrat než ji zabít a vyhodit.
Kde vezmou záruku že ryby sou zdravý?...Kdo si koupí starší ryby? Bude o ně zájem? ...
dnes mě opět na Mělníku nemile překvapili, a to jsem ve slovníku ještě hodně mírná!! výkup ryb nefunguje, ale můžu jim tam ryby donést (běžná cena za to co nabízím je kolem 500,-) a "hodili" by je k velkým masožravým rybám. To už nechápu. Když jim není blbý prodávat potěr ryb o max velikosti 2cm za 50,- a více, tak už tomu nerozumím. A na velkou dospělou krásně vybarvenou rybu mi řekne, ať jí klidně přinesu, že poslouží jako krmivo.. Nemám slov..
Samozřejmě že je to kšeft od kšeftu. Ale do akvaristiky, kde nemají zájem, mají tam bordel v akváriích, hromadu mrtvých ryb jdu vždycky jenom jednou- poprvý a naposled. Když to tak budou dělat všichni, tak takový kšefty časem samy vymizí.
Ale když už jsme u těch zkušeností, znam ve svým okolí akvaristiku, kam bych se nebál poslat úplnýho začátečníka. Jednou jsem byl svědkem, když jednomu pánovi rozmluvili nákup bichira s neonkama. Hned se zajímali, jestli je chce dát do jednoho akvárka- samozřejmě chtěl. Umí neznalým dobře poradit, nevnucujou zbytečnosti. Sice menší krámek, v každým akvárku písek, kytky, čas na zákazníka.... Škoda, že takových akvaristik neni víc.
já teda nadávat na prodavače v jedné Znojemské akvaristice budu,jen tam šoupou nohama sem a tam,nudí se,holčina pořád na telefonu asi facebooku a rozumí tomu jak moje babička
a když něco potřebujeme,tak je vlastně obtěžujem,bejt to má akvaristika,tak jsou na pracáku. Další akvaristika je pravý opak,ochotní a rádi poradí.Takže je to člověk od člověka a kšeft od kšeftu
Přesně tak ... já to říkám pořád ... je to náš koníček ... a když si nejsme schopný něco si o něm nastudovat či dohledat (v době internetu???), patří nám to ... ale ono nadávat na prodavače je tak snadné ...
Mícháš jabka s hruškama.
0 10.02.2014 12:08 Kaira [927] - Labyrintky Taky přidám svou zkušenost. Kdysi dávno, když jsem se ještě o akvaristiku vůbec nezajímala, si manžel pořídil "bettárko" a beťáka. Jenže bettárko mělo hrubý objem 6l (čistý asi 4l) a voda se rychle kazila. Vyčetla jsem (tady, kde jinde), že by bylo dobré dát mu tam živou kytku. Chlap vyrazil do akvaristiky v nejmenovaném obchodním centru a vrátil se jak jinak, bez kytky, zato s filtrem. V obchodě mu poradili, že kytka stejně chcípne a prodali mu filtr.
A ještě si vzpomínám, že když jsme bettu kupovali, nabízeli nám místo ní jiné rybky, prý aby byly aspoň 2 a ne jen samotná betta. Tehdy mi to bylo jedno, ale dodnes přemýšlím nad tím, co za 2 ryby mohli v obchodě nabízet jako vhodné do 6l plivátka???
včera jsem tak přemýšlela nad tím "naším" Vivárkem na Mělníku a došla jsem k tomu, že majitel sice může být odborník nad odborníky, ale zaměstnanci mu to neskutečně kazí.. Nechci ho odsuzovat jako člověka, ale je to obrovská škoda, jde vidět, že se MOC snaží, ale ale..
je to strašná škoda!!
To je ale realita chovny...jde o to aby ryby přežily nebo i prosperita je alternativa. A taky se prodávaj malý ryby . Tady je řeč o spokojeným životě ryb. To je trošku odlišnost.
Ti lidé přijdou sami na to, že je lepší větší nádrž...Já teda nevidím v mečovkách ani čichavcích nějak výrazné mrchy - 220 litrů 400 mečovek, denně 150litrů i více (to podle krmení) vody výměna - stav bez problémů. Když jsem ještě dělal čichavce - 220 litrů i 500 čichavců, denně kompletní výměna i dvakrát...stav bez problémů. A že by rybky nepřeskakovaly z nádrže do nádrže, to také není pravda...Takže srovnám-li to s koulí a počtem rybek o objemu 13 litrů, bude to tak nějak podobné, spíš lepší ve prospěch koule...
Také tak jsem to myslela - odsouzení na smrt. Nacpat 5 mečovek a jednoho čichavce do malé koule, to je odsouzení na smrt. Mečovky i čichavci dovedou být pěkné mrchy, když na to přijde i v daleko větší litráži, než v kouli. Ta koule, co má ta paní doma určitě nemá 100l, ale litrů pouze několik. A v tak malém prostoru by to "soužití" fakt neklapalo. Takže stres, poranění ze vzájemného napadání (vyvolané právě stresem a minimálním prostorem) a nedostatečná údržba (silně pochybuju, že by v tak malém prostoru při tak velkých rybách dostatečná údržba byla) jsou spouštěčem pro druhotná onemocnění. To vše by s rybami dost zamávalo. Nacpání pěti mečovek a jednoho čichavce do tak malého rozměru je odsouzení na smrt za prožití předchozího trápení.
V dřevních dobách akvaristiky byly skleněné koule, (resp. "mísy") standardními nádržemi, ve kterých se zdárně chovaly první exotické rybky, (rájovci, "zlaté rybky"...), přestože technika byla poplatná své době - "století páry"...
Narozdíl od zachovaných zpráv o úspěšném množení, zprávy o ev. zbláznění se chovanců těchto nádrží se nedochovaly.
O vhodnosti řeč nebyla drahá kolegyně...
Byla řeč jen o odsouzení na smrt...
Jsem rád, že budu dál ve vašich myšlenkách...
Tak to si dovolím oponovat. Ani vybavená koule nebo nádrž hranatá o stejné velikosti jako je ta koule, je pěkná krá....na. To sám jako letitý odborník musíte vědět. Zvlášť, když do ní paní prodavačka doporučí ryby, které do těch pár litrů prostě nepatří. A ohánět se tím, co jste tady viděl, je tak trochu mimo mísu. Nechtějte, abych si o vás myslela, že jste se zbláznil. Považuju vás za odborníka, i když dost hubatého a dost často vůči diskutujícím netaktního a kolikrát jim to dáte pěkně sežrat. Nerada bych názor na vaši odbornost měnila.
máš naprostou pravdu!! Jsem moc ráda, že mluvíš zrovna o pohlaví ryb, opravdu MÁÁÁLOKDE se najde prodejce, který by byl ochotný nad tím jen přemýšlet, zda Ti prodá samý holky, nebo jen kluky.. Proto jezdím už JEN a JEN na burzy, kde jsou přímo chovatelé a řeknou Ti k té rybce nebo kytce první poslední od A do Z..
A tak by to mělo být.. Přesně jak říkáš, je to i o majiteli, já jsem minulé léto dělala na praxi jezera a zároveň jsem i prodávala ryby (koi kapry, karkulky, slunečnice, jesetery, vyzy, atd..), když jsem po obědové pauze volala majitelovi s hrůůůůzou, že má několik mrtvých kojáků v nádrži, tak mi řekl, že to večer vyndá, byly tam 3 dny a já jsem neměla slova na to, abych zákazníkům vysvětlila, proč jsou v nádrži mrtvé ryby.. Vzduchování do pytlíků neexistovalo, krmilo se vším možným, jen ne tím, čím by se mělo.. Dokonce se prodávali nemocní jeseteři a pak na mě za pár dní byli řvát lidi, že jsem jim prodala nemocný ryby za desítky tisíc..
Tak jsem je posílala za majitelem, že já jsem JEN PRAKTIKANTKA.. Majitel je adresoval na nějaký výzkumák v Praze,ať si jesetery pošlou na pitvu, to už samozřejmě po zjištění ceny za pitvu nikdo na krk vzít nechtěl..
Jestli můžu vynachválit jednu prodejnu na akvarijní ryby, tak je to pražské Akvárium hobby zoo J+M a na koi kapry je to ve Zlivu největší chovatel kojáků, vydal i několik knížek..
9 08.02.2014 16:52 Nicky [195] - Labyrintky Já brigádničila v jednom velkém zverimexu, měla jsem na starost veškeré zvířectvo včetně stěny plné akvárek a můžu jen chválit. Hodně záleží na majiteli a jak je obchod nastavený. Tohle byl velký řetězec a normálně chodily tajné kontroly přímo z vedení společnosti. Tady neexistovalo mít špinavou vodu, řasu na skle nebo dokonce mrtvé rybky. Vše se zapisovalo do deníku, dokonce i podaná léčiva a z akvárií, která byla v léčbě, se rybky neprodávaly. Kéž by to tak měly i další akvaristiky ve městě.
Jen by to tedy chtělo opravdu důkladné proškolení personálu, pokud nemají sami zájem si zjistit něco o tom, co prodávají. Zákazníci na mě koukali s otevřenou pusou, když jsem se ptala, co chtějí za pohlaví (třeba u čichavců), jeden mi při nákupu pavích oček dokonce s údivem sdělil, že jim kolega při předchozím nákupu povídal, že se pohlaví nepozná, a že jsem tedy dobrá, když to poznám
ale je jich asi málo
Nepochybujte, nevyhrožujte...
v chytrých prodejnách to tak vskutku je.
Chvaly není nikdy dost. Je naopak fajn vědět o prodejnách, která jsou dobré.. Já jakožto "spolupracovník" jdediné prodejny u nás která za něco stojí, chválit nemůžu. To už by byla reklama. Ale kdo zná mojí prezentaci, tak to nebude těžké uhádnout..
Tak ja bych naopak nechtela hanit, ale spis pochvalit jednu prodejnu u nas ve meste. Ten pan se akvaristice venuje uz dlouho, co jsem jeste nebyla na svete
Postupne se zacal venovat i morskym akvariim a do jeho prodejny se chodim opravdu kochat a podle me nejenom ja
Opravdu je to podle me u nej v prodejne znat, ze to dela s laskou a ze je to jeho velky kun. Samozrejme ceny tomu odpovidaji, ale zase je to vyvazeno radami a zkusenostmi nekoho kdo to dela rad
www.aquasmejkal.cz No ted to vypada jako reklama, ale podle me bychom meli umet i pochvalit
Právě...tady kecáme. Ale co se dohodnout jeden den nekupovat housky protože se už nedaj jíst? Tady bude plno hrdinů ale skutek utek...Jsme země lidí kteří si hodně nechaj líbit
Ano příjde znovu. Příjde, minimálně pro to, aby si prodavačce postěžoval, jaké že to prodává kytky, když chcípají. A dobrá prodavačka mu vysvětlí (byť nepravdivě), jaké se dopustil chyby a proto mu kytka chcípla. A celý "průšvih" otočí ve svůj prospěch a se zákazníkem udělá obchod nový. Prodá mu stejnou kytku ještě jednou, doplní pár užitečných rad a zákazník spokojeně odchází domů. Pokud by snad zákazníkovy kytka chcípla znovu, tak to z 99% už řešit nebude. Ale vrátí se jindy, koupit kytku jinou.
ANO to je obchod který se v této republice bohužel upřednostňuje. A my, zákazníci mlčíme. Protože víme, že to stejně nikterak nezměníme..
Dovolím si vypíchnout tuhle větu
když mu kytka chcípne, znovu nepříjde..
Spousta lidí ano...a na tom je bohužel obchod založenej.
Už v roce tuším 1924 se výrobci žárovek dohodli na poloviční životnosti a za těch 90 let to maj vychytaný ve všem. Myslím obchodníky
Jo s tím naprosto souhlasím. Ano. Samotných akvaristik je opravdu málo. A přesně, plat prodavačů je více než mizerný a proto také ta kvalita tomu odpovídá. Ale z velké části (samozřejmě mimo státu), za to můžou majitelé obchodů. Příjmou toho, komu stačí min. mzda. Tuhle práci by měli dělat ti, kdo o to má opravdu zájem.. Jenže ti zase nebudou dělat za takové peníze. Znám spoustu zverimexů, kde bych opravdu prodavače okamžitě vyhodil.. Ale dokud tam budou prodávat pouze lidi, kteří jsou proste rádi, že mají nějakou práci, bude to pořád špatně. je to prostě složité..
Přiznávám svojí chybu na 100%, že jsem si NIC nezjistila, ale když jdu do krámu, který je vyhlášený až na Slovensku a cena tomu OPRAVDU odpovídá a pak tam vidíš ty mrtvolky a kajmana v mini terárku, kterýho krmí pavíma očkama, to by si mohli nechat až na večer, to fakt vidět nemusím.. Hnusný a předražený kytky a k tomu neschopný prodavač, no vlastně jich tam bývá několik najednou a stejně nikdo nic neví..
Proto se nedivím, že většina lidí jezdí na burzy.. Proto se nedivím, že náš "známý" za 130 000,- prodal celý AQ shop s kompletním vybavením..
A jsem upřímně ráda, protože to byl další neschopný prodavač..
Dělám zahradničinu a když prodávám kytku, tak taky musím zákazníkovi něco říct, když mu kytka chcípne, znovu nepříjde.. To já přece nechci.. Ale o to horší mi to příjde u prodeje živých zvířat, kytka "nic" necítí, ale těch ryb je mi opravdu líto!!
Samozřejmě máš pravdu..taky by asi člověk neměl nakupovat ryby kytky bez základních znalostí. Bohužel kvalita obchodu a jeho ekonomická prosperita je v podstatě protiklad. Jen akvaristiku má dneska málokdo...hlavní obrat je nejspíš v doplňkovým prodeji. Znalosti o všem je nadlidskej výkon. Podpora ze strany státu a bruselskejch "panorem" je taky chuť. Nechtěl sem aby to vyznělo negativně ale realisticky. Největší zlo těchto obchodů je prodavač- podavač který protrpí směnu kvůli platu
Asi tak to vidím já.
Zabývám se obchodem již několik let a je to i mé hlavní zaměstnání a vím, jak by měl takový obchod vypadat. Ať už z pohledu prodávajícího, či kupujícího.
Nemůžu se tu teď zastávat provozovatelů zverimexů, ale nemůžu je tady ani hanit.
Provozovat obchod se zvířaty, je asi jeden z nejtěžších oborů prodeje vůbec. Nikdo nezná všechno a není ani v jeho silách to změnit. Samozřejmě znám spousty zverimexů, kde vám prodavač, za účelem vlastního zisku, je schopný prodat do jednoho akvária Tlamovce, společně s pavíma očkama a pro lepší estetický vzhled akvária tam strčí ještě pár krevetek.. Ano, to je jistě špatně. A takové prodejny by být neměli. A upřímně už jich ani moc není.
Nechci se tu rozepisovat o tom, jaké by měl mít prodejce znalosti a vědomosti, protože opravdu se nelze naučit vše.
Já se daleko více přikláním k názoru, že každý člověk, který si chce pořídit zvíře, by měl o něm samotném a o jeho chovu něco vědět. Pak jít do obchodu a společně to s prodejcem řešit v rámci jakési diskuze. Bohužel tomu tak většinou opravdu není. Prodejci se snaží o to, o co musí. PRODAT. Jsou samozřejmě i výjimky a není jich málo, kde se prodejce k zákazníkovy chová opravdu vstřícně a s vlastních zkušeností se mu snaží dát rady takové, aby jeho chov a provozování akvária byl co nejméně problémový. Samozřejmě za předpokladu ušlého zisku z prodeje.
Každý kdo to myslí s prodejem akvaristiky opravdu vážně by měl být v obraze a měl by o tom spoustu vědět. Ale nikdy neví všechno a proto by měl umět naslouchat a přiučovat se z rad chovatelů a zkušených zákazníků, kteří mu chtějí svým způsobem pomoci. Ale chceme my opravdu pomoci?? Chceme s těmi prodejci a majiteli obchodů diskutovat? Nebo je tu chceme jen pomlouvat a tvrdit, jak nic neznají.. Akvaristika je koníček založený na diskuzích a nespočetných názorů jednotlivých chovatelů. To co se líbí jednomu, se nemusí líbit druhému. To co funguje jednomu, nemusí fungovat druhému. Proto ani ten prodavač není schopný dát takové rady, aby se zavděčil všem.
Já se daleko více v obchodech s akvaristikou koukám na to, jak působí celkový dojem obchodu. K čemu mi je výborná odbornost prodavače v obchodě, kde mu v akváriích hnijí kytky a ryby mají krupici. K čemu mi je krásná podívaná na čistá akvária a zdravé ryby, když za pultem stojí někdo, kdo není schopný mi říci, jak se jaká ryba jmenuje?
Ale přijít do obchodu, kde jsou zdravé ryby a kytky a prodavač umí ve spoustě věcí poradit a má ten dar naslouchat a diskutovat se zákazníkem, to je ten správný obchod pro mě. Ale aby takový obchod mohl fungovat, je to i na mě, jako na akvaristovi, abych nějakým způsobem k té funkčnosti přispěl.
Každý máme ten svůj oblíbený obchůdek, kam chodíme nakupovat. Nehaňme ho, ale přispějme svými silami k tomu, aby ten obchod fungoval nejen pro nás ale i pro ostatní. Když toto budeme dělat všichni, v každém městě bude obchod, který bude fungovat dobře a bude mít super prodávající. Ti ostatní se buď zamyslí a něco změní nebo to prostě zavřou.
Byla jsem v radši nejmenovaném AQ shopu, chtěla jsem ryby na "zajetí" AQ, protože jsem tam dala nový kořen, který jsem potřebovala ožírat od slizu. Tak jsem si odnesla parmičku černopruhou a několik red cherryn, které vydržely asi týden, dokud je parmičky neuhnaly.. Asi po měsíci jsem tam byla znovu, chtěla jsem skaláru a k tomu mi byly doporučeny paví očka, dne vím, že asi jako drahé krmení, ujišťovali mě, že spolu mohou bez problému fungovat, takže do týdne to byly tělíčka bez ploutviček. V dalších AQ shopech jsem vždy informovala "prodejce" o tom, jaké ryby a kolik jich v AQ mám. Takže jsem zanedlouho dopadla tak, že jsem měla v 200l přes 80 ryb. Tyto stránky jsem neznala, ani jsem žádné nevyhledávala, protože jsem si naivně myslela, že "prodejci", kord tady u nás v tom supr vyhlášeném krámě budou "něco" vědět.. Vím, že nejsem jediná, kdo takhle dopadl.. Není mi vůbec líto těch peněz, co jsem do rybek dala, ale jejich životů..
Jo kéž by ale pochybuji o tom, že to v nějakých prodejnách tak vůbec je.Já bych jim tam poslala něco jako audit nebo nějakou kontrolu ale neohlášenou. Stačilo by, aby tam zašel člověk v civilu a chtěl si něco koupit a ptal se na informace.Když je to ohlášený tak je hnedka jasný, že se lidi na to připraví.
Jediný obchod, který jsem zatím navštívila a měl u akvárií takové informace, které by odpovídaly požadavkům tohoto zákona byl Sklorex. Jinde mají zpravidla jen druh ryb (někdy nesprávně) a cenu, případně velikost do jaké dorostou. Ale uznávám, že jsem nebyla ve všech akvaristikách v ČR.
Jinak podle naší docentky se "bezplatným poskytnutím v písemné podobě" rozumí to, že Vám to dají doruky, nikoli půjčí k přečtení. Ale nejsem právník, takže máte možná pravdu. Nicméně kéž by to bylo aspoň k přečtení na těch cedulkách v prodejně...
Chytré prodejny umísťují tištěné údaje do prodejny, nebo na cedulky k rybám. V zákoně není napsáno, že vám tištěné informace mají dát do ruky, abyste si je odnesla...
V Pet centru v Šestce v Praze svýho času dávali takovej letáček, kde bylo obecné povídání o tom, jak se starat o ryby, ale už ho asi nedávají.
Mám na Vás všechny takový malý dotaz, který se netýká přímo jednotlivých prodavačů, ale spíše akvaristik jako takových. Kdysi (není to zas až tak dávno) jsem ve škole absolvovala předmět, kde jsme se zabývali zákonem na ochranu zvířat proti týrání a všemi těmi nařízeními a vyhláškami kolem. Když jsem si četla tuhle diskuzi, tak mi to nedalo a opět jsem nahlédla do zákona 246/1992 Sb., zda si to pamatuji dobře...
A ano. Skutečně v § 13a "Zvláštní podmínky pro obchod se zvířaty určenými pro zájmové chovy" se každý může dočíst: (4) Právnická nebo fyzická osoba, která obchoduje se zvířaty určenými pro zájmové chovy, je při prodeji každého zvířete povinna poskytnout bezplatně kupujícímu v písemné podobě správné a podrobné informace o podmínkách chovu a péči o zdraví a pohodu kupovaného zvířete.
Takže podle zákona nestačí, když Vám prodávající mezi lovením v akváriu řekne pár zmatených informací, on je povinen Vám je dát na papíře a správné. Bohužel vím jak to chodí, nikdy jsem tyhle informace od prodávajících nedostala a ani jsem je radši nevyžadovala, protože si kupuji jen to, co vím jak chovat...
A co Vy? Dostali jste někdy černé na bílém, jak se o zakoupené zvíře starat?
Než začnete mluvit o zhovadilostech ve svatém nadšení bojovníka proti týrání zvířat, projděte si místní dotazy, možná i prezentace...Proč by mělo být 5 mečovek s jedním čichavcem odsouzencem na smrt například v tomto...
www.vyprodeje.net/… ...pokud je koule vybavená, když v podobných nádržkách hranatých jsem tu za poslední měsíc viděl alespoň dvakrát, mnohem více ryb? A bez vašeho plamenného projevu...
Tak nechte prodavače na pokoji a věnujte se osvětě...
Možná zkuste nějakou kazatelnu...
No, nemusí to být záměrné ..
Především, koníčkáři toho znají dost. Takže pokud přijdou do obchodu ve stejném oboru, jsou dostatečně znalí aby dokázali kritizovat. Ale už nejsou schopni posoudit, jak je to jinde. Tím neomlouvám nic, jenom se snažím říci, že soudnost a tolerance by měla být na místě.
Co se toho očerňování týče, tak jsem záměrně neuvedl, o jaký obchod a o koho se jedná. Zmínil jsem, že zase rozumí jiným zvířatům. Nikdo neví všechno. Ale za čím si stojím, je to, že by neměli někomu radit o něčem, o čem sami nic neví. Narvat 5 Mečovek s jedním Čichavcem do kulatýho akvária je odsouzení na smrt. Nevědomost se odpustit dá, ale záměrné lhaní (obzvlášť o zvířatech) za účelem zisku je zhovadilost.
0 07.02.2014 23:59 ludvik [1082] By mě možná zajímal názor třeba Danily, jaký je poměr mezi akvaristikou a ostatní "živočichistkou". A jestli je to obdobné - psi, kočky, ptáci. Zda jsou zákazníci stejně nepoučení, jako u rybiček.
Mám podobný názor. Nevadí mi vyšší cena, pokud je to vyváženo službami. Ale je to tak obšírná otázka, že nemám rád očerňování prodavačů, kteří za to zas až tolik nemusí moct. Byť se shodneme všichni na tom, že u živých tvorů by asi odbornost mohla být větší, než u technických oborů. Ale zase jsme u ceny (člověka).
Ono u elektriky jsou parametry vcelku jasné, dané a katalogizované. V té naší vodě souvisí všechno se vším a nikdo (nikdo mi nevysvětlí opak) neví vše.
mě přijde hříšné oboje.
V akvaristice se prodávají živí tvorové a živé rostliny, tak bych to úplně nesrovnával s elektrosoučástkama. Chápu i že každý nemůže znát všechno, ale když někde pracuji dejme tomu aspoň půl roku, tak budu znát ryby i kytky, není to až tolik položek jako někde v elektru. Sám jsem prodavač, vím o čem mluvím. Navíc ti prodavači se tam o ty ryby a rostliny i starají, takže na nutnosti nějakých znalostí bych trval.
Samozřejmě se snažím když je ta možnost jim pomoct, ale prodavači dost často o nějaké rady nestojí, zvlášť když zrovna komunikují se zákazníkem, protože je to shazuje v očích zákazníka. Třeba ohledně názvů jsem u nás v akvaristice 2x upozorňoval na špatný název u cichlidy mnohotrnné - měli tam místo toho akara hnědá. Nic se nezměnilo a tak jsem toho nechal. Ale minulý měsíc jsem si opravdu všiml, že to přelepili, asi jim to řekl ještě někdo, takže změna nakonec nastala, ale já jim to poprvé říkal loni v zimě - před rokem. Nedávno jsem zase rozmluvil jedné paní čichavce líbajícího, kterého v záchvatu vyžadovala její dcera cca 5 let do svého malého akvária. Přesto je to pro mě nejjednoduší místo kde nakoupit třeba mražené krmení, případně nějaké technické drobnosti. Kdyby byl kvalitní personál, určitě bych tam chodil častěji a nakupoval víc a nevadila by mi ani o něco vyší cena.
Tak jasně, každému přijde hřísný něco jinýho.
Mě mnohem víc nadzvedávají ty špatný rady ohledně chovu a péče vůbec.
Popisky neomlouvám. To je hřích nejvyššího kalibru.
V každém případě máme dvě možnosti. Buď hlasovat peněženkami a při kdejaké chybě jim to dát pocítit, nebo jim z titulu Amatérský odborník pomoci. Vzhledem k tomu, že akvaristiky nejsou Kaufland, hlasoval bych pro druhou možnost.
Přesně tak. Dnes jsem jel tak jen na čučku do Brna do Hornbachu. Stojím tam asi půl hodiny, obhlížím a jediný prodavač co tam je, tak pořád cosi řešil se zákazníkem kdesi vzadu u hnojiv atd. Potom se přesunuli k nádržím a zákazník chtěl tlamovce pestré k tomu parmičky čtyřpruhé a neonky. Prodavač vše perfektně vysvětlil, tlamovce rozmluvil (což mu dalo zabrat a pomohlo až to, že pokud tam budou tlamovci, tak rostliny nemají šanci) a navrhl mu docela solidní sestavu do(jestli jsem to dobře slyšel) 180l akva. Nakonec jsem neodolal a ke šnečkům jsem koupil párek pavích oček a Betu. Bylo takové prázdné
Designer to napsal velmi pěkně. Bohužel má imho pravdu.
Jenže bych řekla, že je něco jiného mít špatně popisky u ryb a špatně zákazníkovi radit v péči o zvíře (a tím snížit kvalitu života toho zvířete, ohrozit jeho zdraví, popř. život )
Přidat reakci
1 ...... [4] ...... 12 13
Zpět na obsah sekce Obchody • Zobrazeno 18696x