Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Kapr na štědrovečerním stole akvaristy ?

 

Články » Kapr na štědrovečerním stole akvaristy ?   Vytisknout tuto stránku 

Kapr na štědrovečerním stole akvaristy ?

Publikováno: 26.12.2010 • Autor: © krousson • Rubrika: Zábava

Tato otázka mi vyvstala na mysli, při otázce jednoho velmi radikálního ochránce přírody. "Ano" odpověděl jsem. Na to přišla samozřejmě přednáška o tom, že jsem akvarista a že tedy konzumovat vánočního kapra bych správně nesměl a pokud ano, jsem špatný akvarista. Já tedy nevím, ale ryby, ať už mořské, nebo sladkovodní, jíme přeci po celý rok.

Zajímají se tito "ochránci", jak jsou usmrcovány tyto ryby, které kupujeme mražené či chlazené v supermarketech ? Mně tyto hurá akce neskutečně lezou na nervy. Nejlepší je, že tito kapromilové spoustu kaprů vypust,í byť s dobrým svědomím do řeky nebo do rybníka, a už si neuvědomí, že vlastně oni se tím dopustí toho největšího týrání.

Pak naše debata směrovala dál. Povídám: " Ti kapři v chovných rybníkách se možná mají mnohdy lépe, než akvarijní rybky v zanedbaných akváriích." To nikdy nebude můj případ, i když možná vzhledově moje akvárium nevypadá, ale to je spíš tím, že nejsem tak kreativní. Dbám spíš na to, abych nepřerybnil a pravidelně měnil vodu. Zkrátka mi záleží spíš na prospívání rybiček než na vzhledu.  Ale kapra s čistým štítem humáně zamorduju. A proto jsem špatný akvarista ?  To si teda vůbec nemyslím.

A proto, milí kapromilové, i akvarista si může dopřát nejen na štědrovečerním stole kapra, ale i jakoukoli rybu kdykoli během roku.

 

Za správnost informací zodpovídá autor článku, dotazy směřujte na autora. Hodnocení článku hvězdičkami provádí redakce. K článku se vyjádřete pomocí palců (líbilo se / nelíbilo se).

Hodnocení
*****

Líbilo se: 2x Nelíbilo se: 1x Zveřejněno: 26.12.2010 Upraveno: 26.12.2010 Přečteno: 1221x

Schválili: Bob66 * 07.01.13 • Jarka * 01.02.14 • Rex * 01.02.14

Související články
Žádné související články
Další články z rubriky Zábava
28.10.2010*****Ve městě je nový šerif aneb jak jsem se stal spolupracovníkem :-)1977x
23.09.2010*****Tři prvňáci1406x
23.10.2011*****Vodní pavouci...792x
29.01.2007*****Převoz vánočního kapra828x
11.02.2007*****Akvaristický výlet do Hradce Králové-10/02/2007749x
27.03.2011*****Ruducha - mňamka pro akvarijní ryby2626x
06.02.2011*****Bludy abo i somariny, abo co sebe ja dovoľujem myšlec....1073x
12.01.2012*****Obchodování čili směna krunýřovce504x
08.10.2010*****Nepovedenej čtvereček..pozdravit?1620x
05.02.2011*****Tak vám pěkně děkuju...1185x

Komentáře návštěvníků
Celkem: 26 záznamů přidat komentář Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživatele

Reagovat na tento komentář [26] Bert® 14.01.11 13:14
Jenže já napsal AKTIVISTI .. tím útočím na rádoby ochránce přírody a né na akvaristy v této diskusi .. když to po sobě čtu tak se ti nedivím že ses spletla, je známo že mozek vnímá jen začátek a konec slova...

Reagovat na tento komentář [25] Bert® 11.01.11 14:03
Mně na tomhle všem spíš přijde nejsmutnější, že v mnoha místech na světě jsou LIDÉ týráni, využíváni, zabíjeni nemluvě otom že umírají na nemoci co v evropě už ani nejsou, nebo hlady, a většinu aktivistů spíš zajímá jak obtěžovat nás masožravce stim že zvířata jsou chována ve špatných podmínkách, a rozhodně mi příjde horší když kvůli Američanům trpí milióny Iráčanů, že tam denně umírají lidé, než že někde v číně stáhnou psa za živa, číňané jsou hold takový, ale že někde vybombardujou město hořlavejma bombama, že tam pak běhaj hořící civilisti to mi přijde horší. Takže závěrem si myslim že by aktivisti měli řešit důležitější veci, než jsou kapři v kádích.

Reagovat na tento komentář [24] krousson® 02.01.11 17:18
Chalybda: no jasně to se mi taky nelíbí. Ale nejhorší na tom je, že proti Číně nikdo nepude. Myslím z těch mezinárodních organizací na ochranu zvířat. A to je to nesmutnější.

Reagovat na tento komentář [23] Chalybda® 02.01.11 00:00
krousson: No právě v tý Číně a podobných zemích si, pokud vím, na perfektní podmínky zrovna nepotrpí, ba naopak, tvrdí, že zvíře stahovaný zaživa chutná nejlíp právě díky těm stresovejm hormonům...

Reagovat na tento komentář [22] Kajka99® 30.12.10 14:50
pancéřníček: no, asi jsem tam měla dát ten podmiňovací způsob ;-)

Reagovat na tento komentář [21] buballa® 30.12.10 10:41
hehe. celkom ma pobavil tento článok. ale máte pravdu.
aj ja som čistila naše "vianočne papanie". ešte našťastie, že bývam pri rybníkoch- pri veľkochove rýb- kaprík bol stresovaní iba 5 min, a chutnal vynikajúco :) .ale keď vidím na námestiach, poprípade pri nákupných centrách ako plavajú, niektoré aj hore bruškom, v krvi zakalenej vode - no mňamky, tak to by som si fakt nedala! Zelených na nich!

Reagovat na tento komentář [20] krousson® 30.12.10 06:12
Picnic: Souhlasím s tím, že by kapři v kádích měli být v menším počtu, ale nesouhlasím, že by se měli zabíjet hned po výlovu. Kapr po výlovu má v sobě ještě cítit bahno a musí se vysádkovat, ale hlavně čerstvé maso je čerstvé maso. Mražený kapr už není ono.

Panceřníček: taky souhlasím. Pokud je jakékoliv správně chováno a humánně pak zabíjeno, tak jíst maso z něho proč ne. Klidně i psa.
Protestovat proti Číně nebo Korei, že tam jedí psy ? Proč ? Když budou chováni v perfektních podmínkách a bezbolestně zabíjeni tak proč ne ? Je to jejich národní pochoutka. Co na tom, že tady máme psa jako mazlíčka ? Indové taky neprotestujou, že jíme tataráček a bifteky ne ?

Reagovat na tento komentář [19] pancéřníček® 29.12.10 23:30
Kajka99 napsala:Co se mě týče,dokud se jedná o veterinárně a legislativně ošetřený chov,sním cokoliv,i maso psí.
Pokud vím,v ČR se legálně psí maso prodávat nesmí,tudíž nemůže být veterinárně,ani legislativně ošetřené...

Upravit Reagovat na tento komentář [18] ® 29.12.10 16:03
aktivista nejsem, rybu si dám rád...Ale nikdy nepochopim proč se ty kapři musej dopravit na náměstí nebo ke špáru živý, namačkaný v kádi (nemluvim o těch, který si je vezmou ještě na tři dny domů do vany).Myslíte že by chutnal jinak kdyby jste ho dostali mrtvýho = zabitýho hned po výlovu a naporcovanýho.
Je to jako kdyby jste přišli do řeznictví a tam u dveří přivázaný dvě krávy a pod nohama by vám běhali kuřata...

Reagovat na tento komentář [17] Designer® 29.12.10 11:22
Pepan tady pise, jak magori v Praze protestovali a ke stanku si v mraze uvazali psy. Ja slysel v radiu rozhovor s jednou z organizatorek. Vylezlo z ni, ze by se nemela zabijet zadna zvirata, ze je vlastne vegetarian... a pak ze ti psi byli jejich vlastni... Na ja, povida znamy, ale cim asi tak ty psy krmi? Pes jaksi maso potrebuje, i kdyz je jaksi neviditelne v tech granulich... A pak pritelkyne, ze dite nemuze byt bez zivocisnych bilkovin, pac podle vsech studii bude hloupe, poskodi mu to mozek, coz dospelemu take, ale k preziti. A tak jsme poslouchali to radio a ja si rikal, ze nekde uz k tomu poskozeni mozku na 100% doslo, a to nejen pro ty hlouposti co tam ta slecna ci pani placala (asi z nedostatku zivocisnych bilkovin), ale i proto, ze ten argument s chovem psu a masem ma hodne do sebe ;).

Reagovat na tento komentář [16] Kajka99® 27.12.10 20:13
No jéje. Když jsem šla pro kapra, připadala jsem si po dlouhé době jako ono pětileté dítě, které by nejradši kapříkovi na balkóně udělalo rybníček, jen aby nemusel umřít. Nicméně jsem ho nechala picnout a jak jsem si pak pochutnala. Nějak nerozumím tomu proč by akvarista neměl jíst kapra...to jako když má člověk na zahrádce malý mraveniště, na který občas nasype drobečky ze stolu, pak nemůže jíst moučné červy? Nebo lidé, kteří provozují záchranné stanice pro divokou zvěř, nesmí žádnou drůbež, holuby, protože to jsou taky ptáci, a nesmí ani vepřový ani hovězí, bo to jsou taktéž sudokopytníci? Pokud vám řekl že proto že jste akvarista tak to nesmíte, buď byl demagog nebo toho moc nepobral...:-/ Co se mě týče, dokud se jedná o veterinárně a legislativně ošetřený chov, sním cokoliv, i maso psí. Pamatuju si na moje spolužačky, které se strašně pohoršovaly nad tím, že u nás jíme z různých zvířat játra, mozek, žaludek, srdce...u nás doma se zase pohoršovali nad tím že já jím právě ty moučné červy :D, ale nechali mě být...jedná se o stejné přemýšlení, akorát mým spolužačkám s věkem přibyl i rozum. Někteří holt nemají to štěstí...bohužel ale mají nejsilnější tendence rozhodovoat o tom co ostatní mohou a co ne.

Reagovat na tento komentář [15] Pepan® 27.12.10 16:32
Vrchol všeho byl, jak teď v Praze ti magoři protestovali proti zabíjení kaprů a ke stánku si v mraze uvázali psy. Prostě jakýkoliv aktvista je nebezpečnější než Al-Kajda.

Reagovat na tento komentář [14] invalida® 27.12.10 12:17
Já se ozývám podruhý...ryba v kádi asi není košér..na druhou stranu 60 ryb ve 100 litrech! Králíkům sekám trávu a pěstuju jim mrkev i když sou na sežrání. I ve špíně na granulích by vyrostli. Až je nějakej ochranář vypustí, liška se postará. Protože neznaj..nemaj šanci přežít. Praseti dám každej den kousek uhlí na trávení a podrbu ho. V den D zavolám Pepku pojď. Jednou rukou ho drbu a druhou ho střelím. Není stresovaný a je chutnější. Níkdo mi ho nemusí držet. Ochranář co házel cihly po policejních koních na závodišti je vůl jak anděl. Tenkrát přestali protestovat když začlo pršet a televize chcípla kamery.

Reagovat na tento komentář [13] Tomas Enderson® 27.12.10 11:15
Taky se přidávám na stranu sadistů a tyranů kaprů a jiných zvířátek chovaných na to aby skončili v mém žaludku. Neznám nic lepšího než dobře upečeného králíka z vlastního chovu (toho si taky musím zabít sám), nebo i kapříka třeba v létě. Proč jíst kapra nebo jinou rybu jen na vánoce. Těm kteří se hlásí k vegetariánům bych doporučil přemýšlet o ultra veganství, které je známé tím že se nejí nic co vrhá stín. Oni i kytičky trpí a dost je to bolí když jim uříznete lísteček nebo jinou část. K chroustání kamenů a pojídání hlíny, přeje dobrou chuť :-) Martin Honzejk

Reagovat na tento komentář [12] grizly® 27.12.10 10:34
Nejhorší je srážka z blbcem. (který si o sobě myslí, že je chytrý)

Reagovat na tento komentář [11] sivon® 27.12.10 10:07
Myslím, že Pepanův příspěvek přesně vystihuje přetvářku naší civilizace. Nad tím, co je pěkně zabalené a estetické se nikdo nepozastaví, ale nikdo už si nedá práci s přemýšlením, z čeho se to vlastně vyrábí. Ono to maso v balíčku asi vyrostlo na stromech a tu kůži na bundu svléklo to zvíře dobrovolně.:-(

Reagovat na tento komentář [10] Pepan® 27.12.10 09:01
Jo, taky jsem zažil jednoho takového ochránce zvířat. Dělal mi kázání a na vodítku měl pitbula. Tak jsem se ho jenom zeptal, co asi tak papá jeho miláček. A když mi odpověděl, že jenom granule, tak jsem mu doporučil, aby si přečetl, co obsahují a teprve potom dělal někomu kázání. A to nemluvím o tom, že měl koženou bundu, kožený opasek a kožené boty.

Reagovat na tento komentář [9] Chalybda® 26.12.10 22:54
Usmrtit rychle zvíře, které je k tomu určené- s tím nemám problém, víc mi vadí špatné zacházení celkově nebo dokonce týrání jakéhokoliv živého tvora pro něčí zhovadilé pobavení (jako např. před časem medializované upalování živé kočky benzínem apod...). To bych opravdu asi trestala tělesně a tvrdě...
Čili kapra si dám, jen mě mrzí možná zbytečně dlouhé "čekací lhůty" mezi výlovem a paličkou...

Reagovat na tento komentář [8] jajaapaja® 26.12.10 22:33
Tak nevím.Co by jsme asi měli podle ochránců a zelených žrát?Asi seno ne?By mne zajímalo co jedí oni?

Reagovat na tento komentář [7] dvorak® 26.12.10 22:02
Tak jak se chovají ostatní zvířata (drůbež, skot, prasata, ovce, atd.) tak i Kapr obecný je chován ke konzumaci. Článek i s přiloženými komentáři si promítám v hlavě, a celkem nechápu, na co měl článek upozornit, poukázat, nebo vlastně o čem je? Podle mě pokud ryba (nebo i jiný živočich chovaný ke konzumaci) není nějakým způsobem týrán a při jeho smrti (1. kroku k přípravě ke konzumaci) je vše v pořádku. Živočichové to nechápou, ale lidstvo je chová ke konzumaci. Pokud by nebyli chováni ke konzumaci, nebyli by kapři v každé řece v každém rybníce.

Upravit Reagovat na tento komentář [6] ® 26.12.10 21:39
Já byl od malinka vychován tak, že zvířatům se neubližuje ani se nijak netrápí. A, že je jim prostě potřeba dát určitou péči, kterou potřebují. Na druhou stranu hromada zvířat je potrava a tak to prostě je a se zabíjením nemám problém. ALE když už se zabíjí tak pokud možno rychle, bez nějakýho trápení atp.....................

Reagovat na tento komentář [5] romant® 26.12.10 20:46
Krátce a výstižně napsané pojednání na téma, jenž rozděluje nejen akvaristickou veřejnost. Jsem taktéž z kategorie "humánních mordýřů" a nestydím se za to.

Upravit Reagovat na tento komentář [4] ® 26.12.10 20:26
"Zajímají se tito "ochránci" jak jsou usmrcovány tyto ryby, které kupujeme mražené či chlazené v supermarketech ?" Pravděpodobně narážíš na akci Prodej vánočních psů. To byla akce českých aktivistů. Chceš po nich, aby jeli někam do Číny nebo odkud se většina ryb, co kupujeme v supermarketech, dováží, a tam protestovali? To že neprotestují denodenně proti něčemu snad neznamená, že nemůžou ukázat, že se jim nelíbí jedna konkrétní věc, jako je týrání vánočních kaprů z jediného důvodu - tradice.

"Nejlepší je, že tito kapromilové spoustu kaprů vypustí byť s dobrým svědomím do řeky, nebo do rybníka a už si neuvědomí, že vlastně oni se tím dopustí toho největšího týrání." O tom, že tohle kaprovi přivodí jen smrt, už ví každé malé dítě a hodně pochybuju, že tihle lidé ne. Takže pokud tu chceš jen vyjádřit svoje naštvání z akcí, na kterých se lidé snaží poukázat na bezdůvodné týrání ryb, netvrď o nich, co není pravda.

P.S. A akcí jsem nic společného neměla.

Reagovat na tento komentář [3] zdenefek® 26.12.10 20:25
Prase v akvárku nenajdeme :D

Upravit Reagovat na tento komentář [2] ® 26.12.10 20:15
A co když kupuji ryby (,,morduji,,) pro ryby co mám v akváriu ?

Reagovat na tento komentář [1] invalida® 26.12.10 20:11
Já měl makrelu a sežral sem 2...jinak i prase můžu...no nejsem akvarista.......

Další články tohoto autora
Žádné další články



© RYBICKY.NET - http://rybicky.net/clanky/575-kapr-na-stedrovecernim-stole-akvaristy-