Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Kolik Wattů na litr? (orientačně)

 

NápovědaFórum » Technika » Osvětlení 

Akvaristik.eu

Přejít na předchozí stránku 9 Přejít na další stránku   1  
Kolik Wattů na litr? (orientačně)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   15.09.2010 19:41 Raziel – osvětlení 160l
Zdravim,
nejsem žádný odborník a proto se raději zeptam.
Planuji založit 160l akva(100x40x40cm), kryt vlastní vyroby, bude burčák i hnojení PMDD. Rád bych, aby se rostlinám dobre darilo, libil by se i nejaky travnicek ;-) .
Dle předběžného průzkumu jsem si vyhlídl předřadníky na 2x39W zářivky T5. viz www.akvarista.cz/…

Vim, že u T5 zarivek už asi nestačí bežný přepočet wattů na litry, podle kterych by to nestacilo, ale že maji lepší svítivost než T8. Bude to tedy stačit nebo mam přidat ještě jednu, dvě zářivky?

Díky za rady

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   19.08.2010 13:46 Muž Lukas90 [0] – Re: katterinecka
Ok, děkuji.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   19.08.2010 12:59 Žena katterinecka [2146] - Rostliny – Re: Lukas90
obvykla je kombinace 830 (tepla bila) a 840(studena bila) to by pro zacatek melo byt asi nejlepsi
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   19.08.2010 12:58 Žena katterinecka [2146] - Rostliny – Re: Lukas90
tak kdybys mel 30W tak je to 0,5W/l. Nejsou to moc narocne rostliny, ani tam neni moc velka hloubka. Mely by stacit 2x18W, ale lepsi vic. Pokud se ale budes drzet podobnych rostlin (bylo by lepsi nejake pridat) tak by to melo stacit. napr. kryptokoryny, echynodory, javsky mech, anubiasy i jine, vyber je docela velky, jen musis dobre vybirat (treba tady v atlase)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   19.08.2010 12:48 Muž Lukas90 [0] – Re: katterinecka