Rostlinky Rataj
je jasné, že když se někde někdo spoří, tak si přihřeju polívčičku, protože mě to prostě naštvalo. a co se týká nákupu kdekoliv jinde - to je trochu problém, protože ať navštívíš jakoukoliv akvaristiku, tak více než 90% jich stejně bere od zmíněných dvou pánů...
ale jak píšeš ty, tak ještě budu muset asi ještě o něco víc studovat a třeba zjistím, že chyba skutečně není za rychlo-množením ziskuchtivých pěstinářů, ale ve mě... přesto - díky za reakci...(jen ses mě trochu dotknul tím začátečníkem...)
nemáš nějaký odkaz s tím přerodem sucho-voda?
Zkusenosti osobni - jiste take najdes zde i jinde, i moje. Bral jsem od AD, Rataje a Agroholdingu, od prvnich dvou nekolikrat. Kvalitou rostlin, komunikaci a nizsim poctem omylu mirne vedlo AD. Ale opravdu mirne. Cenou take vedlo. Kdyz se udela jakysi "kos" rostlin, kazdy si spocita sam. Ovsem v tomhle odvetvi je to pomerne specificke, jsou v kosicku tri stonky nebo pet, vzrostle tak ci tak ...
K Arnostovi - nevim o nikom, kdo by HC pestoval pod vodou. Chodi tak i od AD.
Myslim, ze je to proste z vetsiny sireni famy o jeho neserioznosti. Zacatecnik od nej objedna kytky, odejsou mu, na netu najde zmineny spor - a ejhle, je to na svete, lump jeden, proto mi to nejde, on kytky pestuje v kvetinacich.. Kdyby ale kytky koupil jinde, je na tom stejne, coz ale zahy zjisti, mezitim nastuduje jak "to" vlastne delat, a ejhle, ono to jde.
Díky za pěkný názor - doufám, že takových zde najdu víc. Hlavně osobní ZKUŠENOSTI s fy RATAJ otec a syn - sorry dnes už fy KAREL RATAJ - syn a otec uvítám!
Téměř každá pěstírna pěstuje rostlina "na sucho"
.
od rataje jsem objednával minulý týden - je více než zřejmé, že třeba Hemianthus callitrichoides rostl na sucho - po třech dnech mi začal celý žloutnout a přitom ceočkuju, železuju a svítím 0,65-0,8w na litr - ještě uvidím, zda se vůbec chytne. Blyxa japonica mi přišla celá rozlámaná, protože je příliš křehká, ale autor balíčku s tím asi moc nepočítal... navíc Rotala rotundifolia byla nahrazena bez jakéhokoliv upozornění za nějakou srágorou. to mi taky hnije, protože nejspíš rovněž rostla někde v blátě a zbytek rostlinky byl na vzduchu... no prostě je to k posrání - člověk neušetří zas tolik a takhle to vypadá - jediný co bylo fakt super, tak bylo dodání do druhého dne a krmení zdarma - mám teď jen trochu strach ho rybkám, dle zkušeností s kytkama, vůbec dát...
Takto to delaji (takrka) vsechny pestirny, ze rostliny, co na suchu pestovat jsou, na suchu pestuji. Ony se po zasazeni do akva bez problemu v dobrem prostredi "predelaji". Pestovat je pod vodou je jednak ekonomicky hloupe (mensi efektivita), za druhe rostliny v podvodni forme jsou krehci, zranitelnejsi, a chodily by zakaznikum casto v nedobrem stavu. Je to proste normalni stav.
Duely mezi zminenymi pany vyplyvaji z nejake nezjistene davnejsi antipatie. Tomu, ze nyni se normalne zminenou pestirnou neprochazi, se neni po zkusenosti co divit. Myslim, ze se p. Pelikanovi slusne povedlo obchod teto firmy, ve vetsine pripadu bezduvodne (duvod asi navzdy zustane tajemstvim mezi obema aktery), poskodit.
V mych ocich je to firma dobreho podnikatele (rozumej vi kde vydelat, ale nedela podvody, jak tvrdi oponent), ktera ma na trhu sve misto. Doporucuji k precteni i navod na akvaristicteni na jeho strankach. Kdyz si odmyslime a odfiltrujeme reklamni sdeleni, je to jako celek velice rozumne shrnuti, a kdo se jim po odfiltrovani reklamy ridit bude, jiste neprohloupi.
Nevím, nemám zkušenosti s fy Rataj, ale stačí se porozhlédnout po netu a přečíst si pár příspěvků z duelů Rataj versus Pelikán. Nevím, nechci Karlu Ratajovi nijak křivdit, ani jeho synovi, ale založili si na tom živnost (což také není nutno kritizovat - spíš naopak) a údajně pěstují rostliny "na sucho" a pak je prodávají jako "podvodní" - tedy akvarijní. No, doufám, že to nejsou podvodníci. Zda jsou to víc podnikatelé, nebo zahradníci nedokážu posoudit. Někdo na ně nadává, někdo je chválí. Vím, akorát, že si do svého "zahradnictví" v Šumperku, kde je již zmíněná "pěstírna na sucho" nikoho moc k tělu nepustí. Karel Rataj starší v rostlinách pro akvaristiku pracuje již desítky let - viz jeho četné knihy o rostlinách staré více jak 40 let. Doporučuji přečíst si i ty duely mezi panem Pelikánem a Ratajem. Rychlá dodávka a perfektně zabalené rostliny ještě nemusí znamenat kvalitu vypěstované rostliny vhodné pro akvaristiku.
Určitě stojí za přečtení - názory si udělejte sami:
PELIKÁN -
planta.aquariana.cz
planta.aquariana.cz/…
RATAJ -
www.rataj-spk.cz/…
www.rataj-spk.cz - záložka Tomova Rubrika - pes Bulteriér
hlavně se nenechte pokousat od toho Bulteriéra a udělejte si svůj názor. Na Netu je toho víc než dost, nebudu sem dávat všechny odkazy...
docela nechutné, co?
A-D je dalsia diskuzia. Tu si skus precitat a uvidis aky to je rozdiel
Neda sa to porovnat. Ratajovi ked napises neco cez mail, tak odpovedi sa nedockas, iba v par vynimkach ale to je zriedka. Ja som pisal mail asi pred rokom ohladom rastlin a stale nic...
U A-D mi odpisali hned na druhy den
Já jsem s nimi byla spokojená, rostlinky dorazily v super stavu a v pěkné kvalitě. Můžu leda doporučit.
Aj ja mam dobru skusenost.Objednaval som celkom dva krat.Rastlinky prisli v poriadku,krasne zabalene a to byvam na Slovensku!PVsetky sa chytili a rastli ako o zivot.Ked nemali taku aku som si objednal tak za nu dali inu,podobnu...ale to je v pohode lebo som nenapisal ze nechem nahradit rastliny.Ja som bol snim spokojny ale ked vidim co tu pisu ostatni tak radsej budem objednavat u Aqua-Daho.
Nízka kvalita, vysoká cena
u Rataja vždy zaručena!
darka napsalaMy ostatní máme jiné zkušenosti
Já "ostatní" mám naopak zkušenost dobrou. Objednával jsem celkem třikrát a vždy bez problémů. Zásilka rychlá, avizovaná mailem, když neměli objednanou kytku, vynechali ji z objednávky (po upozornění v poznámce objednávky, že nechci nahrazovat rostliny). Některé rostliny se neuchytily, ale to neházím na pěstírnu - prostě se u mně některým daří, některým ne. Je pravda, že komunikovat s nimi o něčem jsem zatím neměl důvod, ale kdyby mě nějak naštvali, je dost jiných cest jak sehnat kytky po kterých toužím.
Tak tohle je přesní text: Dobry den. Bohužel objednávka avizována 06.04.Dosud nedorazila. Na poštu jsem několikrát volal. Prosím pošlete číslo balíku. Mám obavy že pokut se zítra nenajde že do úterý bude po kytkách. Díky Číslo objednávky: 5586. Myslím že na tom nic špatného není.
karel napsal: Tak pan Rataj mě taky pěkně na...l Před čtrnácti dny jsem si obědval rostlinky a hnojivo.
Upřímně řečeno, pokud jsi mu napsal stejným stylem jako tenhle příspěvek, tak se mu ani nedivím, že nereagoval. Já bych se zachoval stejně. BTW ty rostlinky bys mohl příště zkusit i povečeřet, nejen obědvat.
ad 1) máte štěstí, važte si toho, jste na tomto fóru asi jediný, kdo dostal kompletní objednávku od firmy Rataj a ještě i dárek
My ostatní máme jiné zkušenosti, proto také nedoporučuji
ad 2) nemám zkušenost
ad 3) komunikace nulová, rostliny nezaměňovat naprosto nerespektují
To jsou moje opakované zkušenosti z loňského roku, od té doby již objednávám jinde, úmyslně nepíšu kde, aby to nevypadalo jako reklama
a spokojenost maximální
trošku jsem to tady pročet a napíšu i svůj náhled na tuto problematiku.
1.špatné a nekvalitní a nekompletní objednávky-loni jsem objednával dvakrát a vše v pořádku, rostliny v super kvalitě, perfektně zabaleno + dárky navíc
2.nepouští nikoho do firmy-pokud to tak chce tak není nic jednoduššího než to respektovat (pokud jsem jel do Šumperka osobně tak jsem se prostě jednoduše stavil v AquaDaho)
Jednou jsem tam byl a to po předchozí e-mailové dohodě s p.Ratajem (výměny 0,5kg bomby CO2 za 1,5kg+doplatek, vše proběhlo v pohodě a bez problémů.)Rozhodně tam nic neskrývají, je to naprosto stejná pěstírna jako Daho, Jaroměř atd.Podle mě z toho nechtějí dělat maloobchodní prodejnu s nekontrolovatelným pohybem lidí.
toto f.Rataj má už taky pořešený, neboť před měsícem otevřela svoji maloobchodní prodejnu v Šumperku, kde prodávají většinu své nabídky.Návštěvu doporučuji,stojí to za to, moc pěkně udělaná akvaristika se vším všudy)
3.komunikace-kdykoliv jsem do firmy volal, vždy ke mě byli velice ochotní a slušní.Co se týče e-mailu tam bych měl jedinou výtku a to že neodpovídají rychleji na dotazy.(den až den a půl zpoždění)
Takový je můj pohled na f.Rataj.
hmm tak pokud by mi poslal něco jiného než jsem si obědnal a vysloveně o to požádal a on stejně poslal něco jiného,hned bych to vrátil nazpátek..
No a pokud neprodává tim spůsobem že když k němu někdo přijde a ani ho nepustí si vybrat(pelikán nepelikán)tak vše hovoří za vše.Nikdy si od něj neobjednám nic a všem známým budu doporučovat raději aqua daho a pěstírnu Jaroměř(ty mě zatím nesklamali)
Proč do Aqua daho bez problému pustí každého a k ratajovi nikoho?Už to je podezřelé???
Navíc z mé vlastní skušenosti když jsem jim psal email tak nebyly schopní ani pořádně odepsat a hned mě odpálkovaly a druhé odpovědí jsem se nedočkal.U Aqua daho,no problémo..
0 19.04.2009 15:47 karel Tak pan Rataj mě taky pěkně na...l
Před čtrnácti dny jsem si obědval rostlinky a hnojivo.Hned druhy den jsem dostal sms ze zásilka je odeslala.Jako debil jsem každý den volal na poštu a nic.Po pěti dnech jsem mu napsal emaily at my pošle číslo zásilky a nic,přitom mi přišlo potvrzení ze si emaily přečetl.Takže dnes jsem objednal u konkurence Aqua-daho a uvidíme.
Starší reakce
hm - tak to je potom hodně blbý... když něco přímo sháníš a dojde ti něco jiného - to bych asi jen tak nenechal...
Rataj zamieňa rastlinky ktoré momentálne nemá za iné aj veľkoodberateľom.Takže nie iba maloodberateľom,ako to tu niekto spomína. V tom by som problém nevidel. Horšie je,že sa mu to stáva aj vtedy,keď sa mu v objednávke vyslovene napíše že nesúhlasíte so zámenou rastlín v prípade že Vami objednaný druh nieje možné dodať.
Abych řekl pravdu, tak se mi nechce věřit některým příspěvkům, já jsem tam pracoval a nic takového se tam nedělo, že by se záměrně zákazník rozlišoval podle toho, jestli je velkoodběratel nebo akvarista, který si objedná pár rostlin.
Stesti to nebylo,spis bych si dovolil tvrdit ze to bylo rocnim obdobim.Obecne,jaro-leto je sortiment nejrozsirenejsi,pres zimu neni moc svetla takze vetsina emersu neni.
0 17.02.2009 20:21 ladena Asi jsem měla štěstí, ale mně přišly od Rataje všechny rostlinky, co jsem objednala a v solidní kvalitě. Uvidím, jak se jim bude dařit. Zatím jsem příjemně překvapená. Nakupuji jinak u Aqua daho, ale momentálně je u nich nabídka slabší.
12.2. večer jsem ještě napsal reklamační mail
13.2. přišla omluva s tím, že se mi v sobotu pan Rataj ozve
V sobotu 14.2. opravdu zavolal, slušně se omluvil a slíbil že v pondělí rostlinky pošle znovu.
Dnes přišly a všechny v naprostém pořádku.
Takže robo77, si nejdřív zameť před vlastním prahem, nešiř tu lži o okrádání a urážlivých odpovědích.
0 14.02.2009 19:41 sitnican Ahoj,tak jsem si jednou objednal rostlinky od Rataje a taky to bylo naposled co jsem od nich něco kupoval.Objednal jsem u nic Microsorium cv. Windelow 4 ks asi za 700kč a to co jsem dostal,tak to bylo hrůza a děs. To co tam maj na obrázku v katalogu a opravdu co mi došlo,to jsem nějak nepobral.V kelímku tam bylo asi 1cm x 1cm rostlinek,když se tomu dá tak nějak říct a to bylo krát 4.Když jsem to chtěl reklamovat,tak jsem dostal odpověď to tam máš napsané ..... Voda vás musí mít ráda. Kromě jiného se tam píše o negativně naladěných lidech, kterým v akváriu v životě nic neporoste.Tak díky moc za to,že je člověk špatně a negativně naladění,když dostane za 700 kč taký hnůj místo rostlinek,fakt jsem málem hodil záda,jak jsem to viděl.No a na závěr .... od Rataje už vůbec nikdy nic. Oni se asi orientují na velkoodběratele,ale na nás malé jen kývnou rukou a je jim to jedno,tož tak.
Výpady Roba jsou opravdu nevkusné a dost silně vypovídají o jeho povaze. Připomíná mi to, že v Ratajově Návodu na pěkné akvárium je celkem výstižná kapitola Voda vás musí mít ráda. Kromě jiného se tam píše o negativně naladěných lidech, kterým v akváriu v životě nic neporoste.To je možná pravý důvod jeho nespokojenosti.
Byl bych opatrný s neprůkaznými řečmi o okrádání. Spíš by sis měl uvědomit, že si objednáváš kytky v zimě. Tak je jasný, že nemají všechno.
Takze je nas viace, ktorzch rataj okradol. Od rataja uz naozaj kupovat nebudem a nedoporucujem nikomu, lebo sami zistite,ze vas okradne. Pan Rataj mozete sa hanbit!!! Zákaznici budu od vas utekat.
0 13.02.2009 00:47 meroň [18] - Rostliny no teda, jak to tak čtu, tak většina s Ratajem moc spokojená není. Tak přidám taky svoji zkušenost. Objednával jsem u Rataje 4 druhy rostlin, přišly pouzedruhy tři, mám dokonce pocit, že jsem snad i zaplatil za všechny čtyři. Objednával jsem si rostliny hlavně kvůli hemianthus callitrichoides cuba, v eshopu jsem si vybral celou misku s již předpěstovaným koberečkem, který byl za vyšší cenu, přišel mi však pouze klasický košíček a v něm hemianthus o velikosti tak 4x4 cm přičemž na internetu uvedeny rozměry daleko větší, takže to mě trošku( no víc než trošku) mrzelo, pak sem v krabici sice našel krmení pro rybky a atlas odrůd echinodorů, no tak to byla taková velmi slabá záplata za to co jsem očekával, no ale nechal jsem to být a objednávat od tam už asi taky nebudu.Rostliny sice velmi dobře zabalené, ale když člověk nedostane to co si objednal...
Ja by som sa rád spýtal,akú máte skúsenosť s Utricullariou Graminifoliou od Rataja. Mám dva kúsky (fakt hanba aké malé a za akú cenu predáva) no jednoducho už tri mesiace nerastie a nerastie ani o cm. Podmienky sú ok. Viď moje akva 112 L.Stále stagnuje.(72W na 112L,CO2,Fe) Na akva.sk už majú takúto skúsenosť viacerí akvaristi. Aké máte skúsenosti vy?
Asi už před rokem, když jsem dělal akva beťťákovi a ještě jedno vedle, tak jsem koupil dva košíčky Hygrophily guyanensis. Jeden od p. Rataje, druhý od Aqua-Daho. Akvárka založená prakticky stejně, úplně stejné dno, filtrace, světo. Rostlinky od A-D se chytly všechny a začaly krásně růst. Od Rataje některé hned uhnily a déle trvalo, než chytly správný růst.
Tak koukam, ze se nic nezmenilo :(, minule jsem se docela rozzlobil, stalo se mi to zde podruhe (nedodani a zamena). Poprve jsem na rozzlobeni nemel cas. Dostalo se mi omluvy, s tim, ze si priste daji pozor.
Muze Te jen tesit, ze jinde to neni lepsi, viz muj posledni prispevek v tematu agroholding.
Nechapu, nechapu, nechapu. Pristi zasilka, co bude obsahovat zamenene rostliny, jde ke komukoli bez pardonu zpet. A budu to tak delat pokazde, jen tim se snad nauci mistni pestitele dodat to, co si clovek vyslovne objednal.
Veliká nespokojenost. Včera mi přišly rostlinky. Dvě rostlinky tam nebyly, dvě zaměnily (byť jsem do poznámky uvedl "Prosím rostlinky nezaměňovat za jiné" - mají to v obchodních podmínkách), jedna v dezolátním stavu a na dvou byla sinice (asi jako bonus). Tak jsem tam volal a zvedla to paní Ratajová. Omluvila se s tím že to řekne manželovi a ten že se mi ozve. A ... nic.
objednal jsem si rostliny od pana rataje a biokvas, přišlo mi vše v pořádku, zdarma krmení, prospekt o problematice CO2 a nějaká rostlina zdarma, jsem s panem Ratajem spokojený
To by byla dobrá zpráva
.
pred rokom ci dvoma, som si objednal tri krat rastlinky od rataja a prisli pekne kusy+ krmivo pre ryby a katalog rastlin, lenze dne ako som pisal, som bol nemilo prekvapeny a ratajova reakcia bola naozaj nehodna obchodnika.
S rostlinama od Rataje jsem byl naprosto nespokojeny. Objednaval jsem 20 rostlinek. Prislo jich asi 15, z poloviny uplne jiny nez jsem objednaval a to jeste 4 v opravdu dezolatnim stavu (do 14ti dnu kaput)Kytky jsem nafotil a poslal email s puvodni objednavkou na jejich eshop. Odpoved prisla jeste ten den, ale vtom stylu, ze muzu byt vlastne rad, ze jsem vubec neco dostal. Taky se vymlouval, ze drzej ceny po celou zimu stale stejny, ze rostlinky spatne rostou atd. Ale to me prece vubec nezajima
Ja mam opacnu skusenost,mne vzdy prisli krásne rastlinky+katalog echinodorov+krmivo,to je moja skusenost
PS:rastliny cestovali az na Slovensko
0 12.02.2009 21:02 robo77 – nespokojnost
Dnes mi prisli rastlinky od Rataja, ale bol som velmi sklamany. 2 kusy chybali, jedna rastlinka nemala korienky, boli to len listy zabalene vo vate v kosicku. Kryptokoryny becketii boli zakrpatene 2-3 cm, ktovie ci z nich nieco bude. V akvaristickych obchodoch som kupoval podobne rastlinky, boli tam aj od rataja a boli pekne prerastene, zivotaschopne. Neviem preco mi poslal take nepodarky. Ked som mu pisal, ako sa veci maju, tak mi odpisal urazlivy email , ze neviem pocitat. Ale to ma netrapi, mrzi ma to, ze spravil zo mna hlupaka a poslal mi naozaj nekvalitny material, ktory pravdepodobne za par dni zahynie.
Je to velmi zla skusenost, nedoporucujem kupovat od rataja.
Starší reakce
jel jsem z Prahy do Sumperka 3.5hodiny 250km, bourka, bouracka, 2 objizdky. Nejdriv jsem ale zajel vedle do Vikyrovic do Aqua-Daho - super personal, mohl jsem si projit skleniky a vybirat
a za levno. na rozdil od Rataje ale nemaji tak siroky sortiment napriklad kultivaru echinodoru. ptal jsem se jestli ma vyznam jeste zajet k Ratajovi ale odradili mne, ze zakazniky z ulice neobsluhji. Zajimalo by mne jak si kupuji akvariste ze Sumperka rostlinky od Rataje - taky pouze pres e-shop? temer kazda firma ma i podnikovou prodejnu primo na miste, nevim proc Rataj ne
jinak hezky vylet....
0 05.08.2008 08:00 Rado [4] Ja som objednával iba raz, pred vianocami 2007, tak ťažko robiť nejaké závery, ale u Rataja došlo ku zámene balíka, čo som zistil hneď po rozbalení keďže obsahoval úplne iný obsah než objednaný. No vystopovali to, a dali mi kontakt na toho komu balík patril, a komu omylom zaslali ten môj (našťastie sme boli obaja z jedného mesta) a hneď večer sme sa stretli a balíky vymenili.
Rastlinky boli OK, poslali všetky čo som objednal, a ešte 2 alebo 3 ďalšie ktoré som neobjednal ako bonus + nejakú tú potravu ktorú vyrábajú (možno to bolo tým vianočným obdobím
)
Tak,tak...
Byli úplně zdraví.
16 let - vysoký věk,mnoho zkušeností,vědeckých prací,článků,publikací?...na narážky na jiné(Ratajovci) to asi stačí,nebo se pletu???
Tak to museli být Ratajovci asi nemocní nebo co,že se takhle zachovaly...
0 04.08.2008 21:05 Nobody –
Re: Sid Pokud se něco nezměnilo, fa. Rataj vám nic napřímo neprodá - jen přes e-schop. Tak asi jak kdo?
Já jsem si nakoupil přímo.Jak u staršího,tak i u mladšího.
Ten neměl moc času,v době mé návštěvy,tak jsem strávil hodinku u kávy s jeho manželkou a prohlížením knih a hodinku návštěvou skleníků.Mohl jsem si vybrat i mateční rostlinky Echinodorů.A jako prémii jsem obdržel knihu - Takashi Amano - Naturaquarien.
Tak take pridam zkusenost - v objednavce jedna rostlina nahrazena, ackoli jsem si nahrazovani vyslovne nepral, a jina chybela, o pripadnych chybejicich, ktere bezne jsou v nabidce, jsem chtel byt informovan hned (napsano v poznamce pri objednani). Jinak kvalita rostlin dobra.
Bohuzel jsem hned ztratil listek, kde bylo psano kam psat pripominky, a pak uz se mi s tim nechtel ztracet cas. Jsou to drobnosti, ale zbytecne kazi dojem.
Tak to už není taková prča...
Ale že jim to dalo práci zjistit, že něco nemají!
No, ale je fakt, že ty skleníky nejsou zrovna malé...
Přidat reakci
1 ...... ...... [5] 6
Zpět na obsah sekce Obchody • Zobrazeno 18286x