Rostlinky Rataj
No jo ale Václav je "podvodník" a Ratajovci jedou na "sucho". Rozdíl tedy bude v tom, že se vám nepodařilo převést rostliny pod vodu
Jinak si myslím, že venkovní teploty kolem nuly opravdu nejsou vhodné pro transport kytek - ono i s těmi rybami je to složitější a opatrnější raději používají do beden "ohříváčky". To jsem u kytek neviděl.
Mám od Rataje CO2 set, který šlape třetí rok, jak hodinky.
Kytky, který jsem od něj koupil šly až na rotalu rot. všechny do kopru.
Co jsem dostal všechny náročnější kytky od Václava, tak mám vystaráno.
Ten rozdíl je neuvěřitelný !!
Možno máš pravdu. Na základe tvojich prekrásnych nádrží predpokladám, že rastlinám naozaj rozumieš. Ale stále som presvedčený, že v tomto prípade nešlo o zmrznutie (mnohokrát som videl zmrznuté vodné rastliny) ale čisto o mechanické poškodenie, rastliny neboli sklovité a aj Staurogyne a Microsorium boli dosť potlčené (len nie sú také krehké). Košík bol v sáčku hore nohami a pod ním bola z Blyxy placka. S tými koreňmi si ma potešil, aj keď na rastlinách je zachovaný prevažne iba jeden najmladší nodus.
Pekná fotka, kiež by sa to podarilo. Ale ide skôr iba o taký pokus (0,24W/l)
S dopravou submerzní blyxy v chladném počasí je vždy problém, stačí i pár hodin kdy člověk otálí se sázením a celá zesklovatí...S ohledem na mrazy, které tu v posledních dnech panovaly je tohle bohužel si myslím, že namrzlá byla. To že nemá kořeny bych vůbec nepovažoval za problém, za dva dny je tahle kytky schopná pustit nové
za mě osobně jedině v létě,chtěl bych si objednat ale fakt si radši počkám,však né nadarmo se říka kdo si počká ten se dočká
Tak jí trošku pomožte a za chvilku může vypadat nějak takto:
Rastliny neboli zmrznuté. Najviac ma mrzí tá Blyxa. Čiastočne mohla byť chyba aj na strane pošty ale korene sa asi na pošte nestratili. Máte skúsenosti, že v lete je to ok? Ak áno, nabudúce budem múdrejší.
Tu som odfotil to, čo sa mi podarilo vyselektovať
rybicky.net/nadrz/13966/31.jpg Poslali presne to, čo mali ale kvalita bola zlá a stálo to viac.
Kupujte rostliny v létě, mají dostatečný výběr a kvalitu. V zimě je riziko že namrznou.
U rataja treba vopred ziadat stav tovaru na sklade, to je jediny problem. Bez dotazu zabalia co maju a poslu. Je to len chyba komunikacie, pride mi to tak trosku "cinsky pristup" rolu hraje kvantita odoslanych balikov
Osobne s nim vsak nemam problem, vzdy vopred kontaktujem a mam v rezerve par nahrad.
Starší reakce
alternanthera, cabomba caroliniana, ceratopteris siliquosa , hydrocotyle dissecta, staurogyne repens ,microsorum Windelov...
A které kytky ste si objednával?
Přemrzlé rostlinky poznáš jednoduše - jsou jakoby sklovaté. A po návratu k teplotám nad bod mrazu celkem rychle povadnou. Ale pokud vypadají dobře, tak se nejspíš nemusíš bát.
U nás v Šumperku bylo lehce pod nulou. Snad to přežije, uvidíš.
Doted mi všechno došlo a přežilo bez úhony (objednávala jsem několikrát), tak pokud to tentokrát nevyjde, pořád jsem v plusu
U nás je právě něco nad nulou, ale v noci bylo pod... je otázka kde zásilky PPL skladuje...
Držím palce, třeba něco zachráníš
Jo, s tou cenou máš pravdu, ale jako kompenzaci za vyšší cenu při osobce máš zase jistou záruku, že neprojdou mrazem, jelikož si je neseš sama a snažíš se dostat domů co nejkratší cestou. Pokud byly kytky v nějaké polystyrénové krabici, tak ta má izolaci celkem dobrou, ale při delší cestě i tak nedostatečnou, takže jistota neni.
vezmi rastlinku s košíkom a daj ju na určitý do mrazaku..u nás bolo -7 stupnou..
Bohužel ne vždycky to jde... kdybych nakupovala v obchodech v okolí, vyjde mě to mnohonásobně dráž než z eshopu...
Mně před chvílí přišla objednávka z Aqua-daho, kytky pěkné, vypadají normálně, jak se pozná že přemrzly?
Zkoušel jsi někdy objednat kvítka z Aqua Daho? Dal jsem chlapíkovi papírek s vybranýma kvítkama, všechny mi je nachystal, ukázal před zabalením, odsouhlasili jsme si to a vyjel jsem domů. Pravda je, že to mam k nim kousek stejně jako k Ratajovi. Navíc u tohoto jsem zastánce si je převzít osobně převést domů v teplém autě, takže kvítka kupovat někde v okolí bydliště. Pak je téměř jisté, že člověk dostane co chce.
dnes došla objednávka od Rataja..suma na webe je 70 centov menšia než na faktúre..nehovoriac o zmrznutých rastlinkácha ich veľkosti..priemerne 6-7 cm..v minulosti som od nich dostal prekrásne rastliny..teraz zmrznutý odpad..
Starší reakce
Starší reakce
Starší reakce
Tohle by opravdu neměli dělat. Zajímalo by mě, kolik lid už si jim u nich stěžovalo (teda jestli vůbec někdo) a jestli to hodlají řešit.
Jak už jsem psal, jestli je cena jiná než v objednávce, byť jen o pár korun, tak bych se domáhal reklamace a vrácení částky nebo vysvětlení...
Tak já objednávala jednou a né rostlinky, ale testy, hnojivo a tak, krmení zdarma jsem taky dostala, balík přišel v pořádku, velmi dobře zabalený, ale setkala jsem se přesně s těma pidi úpravama ceny jako pisatel nade mnou, na každé věci nějaký ten halíř a vcelku to bylo o pár korun. Tak trošku nechápala, jak se to může stát, ale neřešila.
Dárek v podobě 20g krmení "Universal" jsem dostal v obou případech. To mohu jen potvrdit.
Co se týče rozdílu cen, uvedu pro korektnost konkrétní příklad druhé zásilky: zboží, které mělo podle webu stát 619,-Kč nakonec stálo 628,-Kč, čili rozdíl je 9,-Kč. To je zhruba 1,5% ceny. I když je to malý rozdíl, je to nepříjemné. Po položkách je to takto:
3x Echinodorus quadricostatus: 180,-Kč => 184,80Kč
1x Anubias barteri nana: 115,-Kč => 115,50Kč
2x Bivoj: 118,-Kč => 120,-Kč
1x Akvin: 69,-Kč => 69,60Kč
Manipulační poplatek (poštovné): 137,-Kč => 138,-Kč
Poslední položku, kterou jsem chtěl, jsem nedostal. Přitom je to jedna z položek, kterou jsem nedostal už poprvé a kvůli které jsem objednal podruhé. Když to vezmu, zaplatil jsem 2x poštovné (každé 138,-Kč) a nemám všechno co chci. Velmi mi to vadí
U nás v akvaristice máme dostatečný výběr rostlinek - 2 akvária plné rostlin. Horší je, že nevidíte co je vzadu.
Já mám s obchodem pana Rataje úplně opačné zkušenosti. Rostlinky jsem u něj kupoval už asi 5 krát a vždy došlo vše v pořádku, včas a hlavně za stejnou cenu jaká byla na webu, dokonce tam byl vždy dárek v podobě krmení pro ryby.
Ve Vašem (tvém) případě bych to asi řešil prostřednictvím reklamace, či stížnosti. Cena zboží musí být přeci stejná jak v objednávce, tak i na faktuře!!!
Kamenné obchody mají většinou hodně bídný sortiment pokud jde o rostliny.
Nevím jak to máš daleko do Plzně ale tam jsou často burzy.
Přímo s Ratajem zkušenosti nemám,při kupování rostlinek dávám přednost kameným obchodům.Vybereš si podle sebe tu nejhezčí a nemusíš být nervózní z toho co ti příjde v "balíku".
1 09.07.2010 16:18 hedgi [8] 2x jsem u Rataje objednal a 2x jsem nedostal všechno co jsem chtěl. Poprvé mě překvapilo, že mi nedali dopředu vědět a poslali mi jen část. Podruhé jsem jim do poznámky napsal, že si přeji poslat buď všechno nebo nic. A zase poslali jen část. Dost mi to vadí, protože to stojí zbytečně poštovný navíc.
Navíc se cena, kterou ukazuje e-shop liší od ceny, která je na výsledné faktuře. Výsledná cena je o trochu vyšší.
I když jsou rostlinky docela pěkné a např. Ludwigia repens roste jak blázen, tak už u Rataje potřetí nic neobjednám. Myslím, že dobrý obchodník zavolá/napíše e-mail nebo SMS, jestli nevadí, že pošle např. jen část zboží. Navíc cena, za kterou to je na webu musí sedět i na výsledné faktuře.
Starší reakce
Presne tak... S Ratejem jsem nikdy nemel problem... Je to tak znama spolecnost, ze si nemuzu dovolit delat levarny...
Jednani je na spickove urovni... Kdyz jsem poprve objednaval Riccii, tak se otevrela krabicka a riccie se uplne znicila jak "litala" v polystyrenovem boxu... Napsal jsem jim o tom, a pristi objednavku jsem dostal riccii zdarma...
A balik mi vzdy dorazil do 24hod od sms, ze to poslali...
Co se tyce kvality a mnozstva rostlinek tak je to bomba... Zatim se mi nepovedlo nikdy presne odhadnout, kolik toho v jednom kosicku bude, a vzdy tam toho bylo vic, nez jsem cekal... Takze vzdy probehla selekce a 1/4 skoncila v kosi, protoze by se tam stejne nevesla... a hlavne kvalita rostlinek je skvela...
Takze Jakube... Cekej, kdyz objednavka byla zaregistrovana tak urcite rostlinky prijdou...
Vzdy ked som zakladal nove akvarium, rastlinky som objednaval od Rataja. Nikdy som nemal problem, na stranke si staci prekliknuť na Slovensko a hneď sa ceny zobrazia v EURACH. Na stranke maju že v utorok posielaju, a vstredu to posielaju z pošty Kuty. Vždy mi prišla v stredu sms, že balik bol poslany z pošty Kuty. Baliky som vždy dostal do piatka. Objednaval som aj tuto zimu v čase kalamity a najväčších mrazov. Raslinky prišli v piatok, krabica obložena polystyrenom a novinami. Všetky raslinky sa uchytili, absolutne nič im nebolo. Objednaval si to cez net priamo z ich webu? Malo by ti prisť na mail potvrdenie objednavky. Ak ti neprislo, je mozne ze nepresla objednavka a zbytocne stresujes co sa robi...Co sa týka cien, zdajú sa mi v pohode. U nás majú v akvaristiky od aqua daho..od Rataja sa mi ale zdaju krajšie, živšie a nikdy som nemal problem, že by sa mi nejaka rastlinka neujala...
tu zozenies najlacnejsie rastlinky z hruba od 1.5 cez daky internetovy portal - je to onieco lacnejsie nez uz v spomynaných akvaristikach...Nech to kalkulujem akokolvek , vzdy sa mi oplati kupiť si rastlinku po cca15 kč nez po prepočte 50 kč .Ratam do toho aj poplatky za postovne a balne...
Na Slovensku v akvaristikach su veci tak predrazene , ze keby som si rastlinky aj s vybavenim obiednal aj z Nemecka tak ma to mozno vydelacnejsie ,pripadne rovnako draho...
S Ratajem jsem nikdy problém neměl,ale proč si neobjednáš rostlinky od vás ze Slovenska,když tam bydlíš.To se ti akorát tak prodraží.
V ponuke maju krasne rastliny , a vyzeraju pekne odrastene..
Aj ceny su tam veľmi priatelske,len neviem či v tom nieje daky hacik... 15kčza take velke rastlinky,no neviem....u nas ny nasom počmáranom Slovensku by som za take napr.Hydrophili dal od 2.5 E a viac ...
Ako je to s platbou ak sa rastliny posielajú na Slovensko??..Dá sa platiť v eurach alebo ako to funguje??
0 21.02.2010 09:52 Tokalon ...jinak nevím jak vám, ale mě přijdou rostliny od rataje zbytečně drahé...levnější je Aqua-Daho a nejlevnější co sem našel je AGROHOLDING (
www.agroholding.cz/… )...tady většinu rostlin seženete za 15 korun (pak sou samozdřejně i dražší jako Anubisy 40-60, ale valná většina za 15-20
)
ja ked som si objednavala este od rataja, musela som ist v piatok na postu po nich, lebo mi nepriniesli ani oznamenku, a inac baliky nosia iba po urcitych mestach, do dedin nie,prinesu ti iba oznamenku. Kde ti to prinesu domov a kde nie, najdes na stranke posty
Pri posielani na Slovensko klasickou postou necakaj zazraky. Vzdy ked som si z CR nieco objednal, trvalo to vyse tyzdna, kym to doslo do BA. Takze do PP si este nejake 2-3 dni pridaj, ak sa na poste netrafia do zberneho dna na baliky (oni ich totiz neposielaju do druheho dna ako v CR, ale kazde 2 ci 3 dni ich najprv zbieraju na miestnej poste a potom ich naraz poslu do zvysku SR).
Alebo ked si uz taky nedockavy, daj si ich poslat cez kuriera. Ti ti to dorucia na druhy den, a budes si musiet priplatit 10-15 eur. Ak to teda nepojde cez PPL/DHL, co maju problem dorucit zasielku aj v centre BA
A neviem preco sa to tu vlastne riesi. Ked chces vediet pricinu, najprv sa spytaj predajcu, ci ti to poslal, a potom na poste, co s tym je. Na baliku by mal byt aj ciarovy kod, podla ktoreho si vies zistit na
www.posta.sk, kde ten balik je.
Navrhujem zamknut tuto diskusiu, aj tak ti s tym uz viac nepomozeme.
Kamarade, s tebou to je tezke...
- Kdy si delal objednavku? 14.2.?
- Prisla ti sms ze odeslali objednavku? Kdyz si zadaval telefonne cislo pri objednavce, tak ti urcite napisou v den odeslani... Takhle to praktikuji, ja jsem objednaval rostlinky u Rataje 3krat... Pokazde mi oznamili smskou, ze odeslali balicek...
- Taky se mohlo stat, ze rostlinky prave nemeli... A taky do cech neposilaji baliky ve ctvrtek, aby rostlinky nebyli pres vikend na poste...
- Baliky posilaji jako obchodni balik, me vzdy dorazil pristi rano do 10hod...
Nebylo by nejlepší zavolat nebo napsat přímo do firmy, jestli je odeslali???
A pak na poštu, jestli už nepřišli???
Co tady chceš jako vyzjistit? Myslíš si, že má tvojí zásilku doma někdo z nás?
...podle mě za to může pošta...když sem si kupoval černý silikon na akva, tak přišel rozmlácený a vytečený, tak sem sepsal formulář o nepřevzetí zásilky z důvodu poškození a podepsal 2 formuláře...a pak měli ještě tu drzost mi 2 týdny posílat opakovanou výzvu k vyzvednutí zásilky...prostě tohle fakt nepochopím
no já má s poštou podobné zkušenosti, čekal jsem rostlinky po cestě z práce jsem se stavoval jestli pro mě nemaj balík na poště a že prej ne přijedu domu ve schránce lístek že mám balík na poště tak se tam na otočku vrátím a podle lístu, světe div se ho našel
sto ludi sto chuti..neboj neboj ja som tiez blizko od teba
pri poprade takze pohoda..v pondelok to mas
Přidat reakci
1 ...... [3] ...... 6
Zpět na obsah sekce Obchody • Zobrazeno 18286x