Ťiež som to zažil. Bývam v paneláku a bál som sa že vytopím otravného suseda. Mal som akvárium 120*40*50 cca 250l. Pred týmto akváriom som mal menšie nádrže. Po 6 rokoch prevádzky akvária došlo k rozlepeniu jednej steny. Našťastie som bol prítomný, akvárium nevytieklo celé. Vytieklo asi cca 40l vody, zbytok som vyprázdnil. Sused bol akamžite u mňa. Nestihal som sa diviť. Napriek tomu, že susedovi nevznikla žiadna škoda, neustále mi to vyhadzoval na oči. Poviem Vám že to bolo nepríjemné. Akvarium som rozrezal dal prelepiť odborníkovi a založil nanovo. Prelepenie nebolo drahé stálo ma cca 300Sk. Po prelepení som mal toto akvárium ešte 8 rokov v prevádzke.
Asi tri roky po úniku vody z môjho akvária, sa niečo podobné stalo kamarátovi akvaristovi, ktorému v noci o 3:00 hod. podľa jeho výpovede vraj predné sklo 200l nádrže vypadlo na podlahu a razom došlo k úniku vody. Počul zo spánku iba lomoz vyskočil ospalý z postele a ucítil vodu pod bosými nohami. Až vtedy si uvedomil čo sa vlastne stalo. V noci utekal odstaviť el. istič a po tme zachraňoval čo sa dalo. Ryby sa mu podarilo zachrániť, daroval ich do akva predajne. Šok ktorý kamarát zažil neprajem nikomu. Býva však na prízemí, tak si to odniesla iba 2.roky stará plávajúca podlaha, ktorú musel vymeniť. Okamžite skončil s akvaristikou.
Pocit neistoty úniku vody z akvária ostal a aj napriek tomu, že ma každý ubezpečoval o minimálnej pravdepodobnosti úniku vody z akvária. Aj táto kamarátova skúsenosť sa podpísala na mojom rozhodnutí, že akvárium predám a z akvaristikou po 20 rokoch skončím. S ťažkým srdcom som predal respektíve daroval akvárium, stojan, svetelnú rampu, filtre, piesok, rastliny, ohrievače, náhradné malé akva, sieťky, všetko čo som mal za 100 Eur. Kupujúcemu nešlo do hlavi moje rozhodnutie. Predal som všetko naraz, aby som sa k tomu už nevrátil, pretože mám akvaristiku rád. Môžem spávať bez obáv. V súčastnosti som chovateľom papagájikou šedokrídlych. Moja stránka je
www.papagaje.blog.cz