Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Boost My Filter - Juwel Bioflow (M,L,XL)

 

Články » Boost My Filter - Juwel Bioflow (M,L,XL)   Vytisknout tuto stránku 

Boost My Filter - Juwel Bioflow (M,L,XL)

Publikováno: 05.04.2019 • Autor: © Sims • Rubrika: Technika

Ahojte "Juweláci",


rozhodol som sa napísať tento článok aby som pomohol niektorým akvaristom:

- ušetriť nemalé finančné prostriedky utratené pravidelným kupovaním nových filtračných médií,

- dopomohol tak k lepšiemu fungovaniu filtra maximalizovaním jeho kapacity,

- znížil počet a čas strávený údržbou tohto filtra.


Jedná sa teda o filter, ktorý je bežne dodávaný spolu s akváriom Juwel a zvyčajne je nalepený v jeho pravom zadnom rohu. Výrobca odporúča filtračné média ako aj poradie jeho uloženia následovne:


Spodný kôš filtra obsahuje od kúpy: (odspodu nahor)

- 2 x bioPlus Fine / používa sa na biologickú filtráciu a zaručí odfiltrovanie tých najjemnejších nečistôt

 

Horný kôš, ktorý je od kúpy: (odspodu nahor)

- 1 x bioPlus Coarse / filtračná hmota, ktorá slúži na mechanickú filtráciu

- 1 x Nitrax / zelená špongia (odstraňuje dusičnany a amoniak)

- 1 x bioCarb / aktívne uhlie

- 3 x bioPad / jemná filtračná vata


Na to, aby sme mohli popísať prečo je takýto filter od výroby nie práve vhodne osadený, si musíme najprv povedať niečo o filtrácii a ako konkrétne prúdi voda v tomto filtri.

 

Tak teda niečo o filtrácii:

Každá kvalitná filtrácia obsahuje minimálne dva stupne filtrácie a to mechanickú filtrácia a biologickú filtráciu. V prípade, ak sa nájde vo filtri ešte miesto, odporúča sa aj tretí stupeň filtrácie a to chemická filtrácia.


1. stupeň filtrácie - Mechanická filtrácia

Ako aj názov napovedá ide o mechanickú filtráciu, teda zbavenie sa fyzických nečistôt. Na tento účel slúžia vo všeobecnosti (nie len vo filtroch Juwel) hrubé špongie (Coarse). Toto médium by malo byť umiestnené podľa mňa ako "nárazník" a používa sa aj v predfiltroch. Filtrovať by sa malo logicky od najhrubšej špongie po najjemnejšiu. Ak umiestnime najjemnejšiu ako prvú, teda ako "nárazník", veľmi rýchlo sa zanesie a rapidne sa zníži prietok vody.

Preto by malo byť správne usporiadanie takto -> Hrubá (Coarse pad) - stredná (Medium pad)- jemná (Fine pad)

Takéto usporiadanie nás odbremení od častých čistení, vymieňaní filtračných hmôt a zároveň voda ktorá prejde takýmto mechanickým filtrom je pripravená na druhý stupeň filtrácie.


2. stupeň filtrácie - Biologická filtrácia

V tomto stupni filtrácie ide o premenu škodlivých látok v akváriu na užitočné, a tým aj správny prírodný cyklus vody v akváriu.

Pri rozklade nadbytočného krmiva ako aj rozkladu výkalov rýb vzniká škodlivý amónny katión NH4+. Pri nadmernej hodnote dochádza ku katastrofe, úhynu rýb a rastlín a všetkého života v akváriu. Aby sa tomu zabránilo používajú sa na odbúranie amónia nitrifikačné baktérie, ktoré sa usadzujú vo filtri najviac v biologickej časti za mechanickou filtráciou. Tieto baktérie spôsobia premenu škodlivého amónia na dusitany NO2-. Pre správny kolobeh života je potrebný ďalší dôležitý krok, a to premena dusitanov NO2- na dusičnany NO3- pomocou nitratačných baktérií.

Na to, aby bolo vyššie uvedené dosiahnuteľné, je potrebné správne množstvo filtračného média. Na trhu je veľa výrobkov, z ktorých sa dá vybrať. Spravidla tie lepšie majú viac pórov kde sa môžu baktérie usadiť. Napríklad obľúbený prípravok Seachem Matrix, udáva 700 m2 na 1 liter média (minimálne 250 ml média na 100 litrov vody) a teda 1 liter tohto média by bolo vhodné pre akvárium o objeme 400 litrov. Mne osobne sa to zdá byť málo, pretože 1 liter tohto média nie je problém umiestniť do akéhokoľvek vonkajšieho i vnútorného filtra. Samozrejme do tých, ktoré majú predpoklad byť biologickými filtrami. Týmto by sme mali zabezpečiť správnu biologickú filtráciu v akváriu, teda premenu amónia až na dusičnany.

Ak vezmeme napríklad filter Bioflow M (3.0) tak tento filter je dodávaný v akváriu RIO 180 a RIO 240. Ak si odmyslíme objem vody, ktorý zaberá substrát plus dekorácie a to, že akvárium nie je naplnené doplna, tak správne osadený filter by toto akvárium mal zvládnuť. 1 liter Seachem Matrix sa do tohto filtra do spodného koša hravo vojde. Filter od výroby resp. kúpy podľa mňa nedokáže zabezpečiť kvalitnú filtráciu pre nedostatok filtračných médií. Nachádza sa tam kopec voľného nevyužitého miesta.

 

3. stupeň filtrácie - Chemická filtrácia

Používa sa okrem iného aj na odbúranie nadbytočných látok z vody, spôsobených liečivami, a iných prípravkov, ktoré sme krátkodobo museli použiť v akváriu. Mala by byť umiestnená ako posledná časť filtra, ktorou voda prejde aby sa zbytočne nezanášala, a tým znižovala jednak prietok vody a jednak účinnosť tejto filtrácie.

 

Ako prúdi voda vo filtri Juwel Bioflow

Filter má otvory na troch miestach. Dva po bokoch a jeden zhora (slúži zároveň aj ako výborný skimmer). Všetká voda ktorá tečie do filtra cez tieto otvory prúdi zhora. (Aj z tých otvorov ktoré sú po bokoch filtra, voda putuje na vrch filtra cez bočné komory okolo ohrievača). Voda sa teda začína filtrovať zhora nadol!

 

Sú teda filtračné média umiestnené nepostačujúco ?

Ako prvé, podľa výrobcu, voda narazí hneď na najjemnejšiu vatu (bioPad). Táto vata z mojej skúsenosti nevydrží viac ako 4-5 dní. Následne je tak zanesená a špinavá, že filtrom už takmer neprúdi žiadna voda.

Ako ďalšie je bioCarb (aktívne uhlie). Keďže nebola zabezpečená kvalitná mechanická filtrácia (jedna až tri filtračné vaty- BioPad) dochádza k zanášaniu aj ďalších filtračných médií a tým aj skráteniu účinku.

Obdobne je to aj zo zelenou špongiou Nitrax. Táto špongia sama o sebe nemá význam. Vo vnútri sa nachádzajú dve tablety, ktoré sa rozpustia po pár týždňoch a samotná špongia už plní len úlohu mechanickej filtrácie poprípade sa do nej nasťahujú užitočné baktérie.

Na samom spodku spodného koša je hrubá špongia. Podľa mňa je tam úplne zbytočne. Ak chcel Juwel prefiltrovať najprv mechanické nečistoty jemnou vatou, potom nechápem načo je tam hrubá špongia na spodku koša. V tejto špongii sa len veľmi málo usídlia prospešné baktérie, pretože povrch na osídlenie je malý.

 

Ako by to mohlo byť usporiadané ?

Ak vezmeme do úvahy logickú postupnosť filtrácie tak určite treba koše usporiadať následovne:

Horný kôš (odhora nadol):

- bioPlus Coarse (hrubá/coarse)

- bioPlus Fine (stredná/medium)

- bioPad (jemná/fine)

 

F

 

Tieto tri vrstvy nám zabezpečia dokonalú mechanickú filtráciu. V takomto usporiadaní nám ostane ešte miesto v hornom koši pre ďalšie filtračné média.

Môžeme použiť existujúce špongie dodávané k filtru alebo ich nahradíme už za inú biologickú filtráciu Cirax, Seachem Matrix vo vrecku a podobne.

Ak použijeme existujúce, tak by som volil Nitrax a bioCarb pre chemickú filtráciu, len preto, aby sa nevyhodili a použili, inak by som tam dal už biologickú filtráciu.


F

 

Celý spodný kôš by mal obsahovať len biologickú filtráciu. Keďže som mal k dispozícii filtračné médium Cirax, dal som si tú námahu sa v ňom trošku pohrabať. Všetky hodnoty su namerané pre filter Bioflow 3.0 resp. M. Samotný košíček, prázdny, váži cca 31 g. Od kúpy naplnený Ciraxom, váži 231 g. To znamená, že v jednom koši je teda 200 g filtračného média.


F

 

Ja som mal k dispozícii dva takéto koše. Preto som ich oba otvoril a naplnil ich doplna. Z jedného mi vznikol košík naplnený Ciraxom o hmotnosti 330 g po odčítaní hmotnosti koša. Do druhého som prisypal iné médium, mal som poruke trochu zvyšného Seachem Matrix. Druhý kôš už doplna nemám nakoľko som viac média nemal. Preto je jeho váha nižšia. Inak by sa rovnali. A teda dva takéto koše majú spolu 660 g filtračného média. V mojom prípade je to cca 580g po odrátaní hmotnosti košíkov. Pri ďalšej väčšej údržbe média vymením za Seachem Matrix vo všetkých košoch.

 

F F F

 

Kto nemá k dispozícii tieto košíky môže použiť sieťované vrecko a nasypať do neho nejaké filtračné médium napr. Matrix alebo deNitrate a podobne.

Tretí košík som už nemal a ani sieťové vrecko preto som použil jemnú filtračnú špongiu (bioPlus fine) ktorá je dodávaná s filtrom. V spodnom koši ostalo ešte trochu miesta na iné médium, ktoré ja už žiaľ nemám k dispozícii. Ak by boli tri košíky plné, znamenalo by to, že v spodnom koši filtra by bolo takmer 1 kg filtračných médií. Ak by sme vymenili ešte čiernu uhlíkovú špongiu a zelenú, tak by sa nám tam vošiel ďalší košík a mali by sme spolu 1,3 kg filtračného média čo poskytuje veľmi peknú plochu pre baktérie.

Len pre info.: Seachem Matrix o objeme 2 l má hmotnosť 800 g, suchý, mokrý bude vážiť viac ... odmerané to nemám ale predpokladám, že cca 1,1 kg.


Filtračné koše teda vyzerajú následovne:


F

 

Takto osadený filter vám celkom určite zabezpečí lepšiu filtráciu ako filter osadený od výroby resp. od kúpy. Zároveň sa vyhnete častým výmenám filtračnej vaty bioPad, ktorá teraz vydrží niekoľko týždňov. Tak teda šetrite a filtrujte :D

 

Za správnost informací zodpovídá autor článku, dotazy směřujte na autora. Hodnocení článku hvězdičkami provádí redakce. K článku se vyjádřete pomocí palců (líbilo se / nelíbilo se).

Hodnocení
*****

Líbilo se: 14x Nelíbilo se: 3x Zveřejněno: 05.04.2019 Upraveno: 25.06.2019 Přečteno: 765x

Schválili: ctibum * 09.06.19 • Anthrax ** 10.06.19 • vaclav *** 26.06.19 • slavko ** 26.06.19 • afc1886 *** 28.06.19

Související články
Žádné související články
Další články z rubriky Technika
20.02.2012*****Zprovoznění externího filtru Atman CF-12001109x
01.11.2015*****DIY Externí filtr Lock and Lock639x
19.02.2018*****TC 420 - programování1233x
15.07.2012*****"CO2" - Jak na to???2573x
30.12.2014*****Rozstřikovací rampa pro interní filtr Eheim Aquaball822x
01.12.2012*****výroba 4°dKH roztoku pro permanentní CO2 test2559x
05.02.2013*****External Filter 120 od Up-Aqua854x
06.05.2017*****Akvarijní stěna z IKEA Lappaland524x
08.10.2010*****SERA Fil 1201233x
14.08.2011*****Tetratec IN 600 plus- pár poznatků a návod na zvýšení filtrační kapacity509x

Komentáře návštěvníků
Celkem: 25 záznamů přidat komentář Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživatele

Reagovat na tento komentář [25] EllaAtáta® 11.10.19 23:45   Re: Kraken 06.10.19 18:16
Filtr v Primo 110 má předepsané pořadí médií. Jeho výhoda je, že tam jsou 2 stejné kostky jemného bioakvacitu, tak při čištění filtru vymyjete vždy jen jednu, na střídačku, a tím udržíte jeho funkčnost i průtok. Jen jestli není objem filtrační hmoty moc malý...

Reagovat na tento komentář [24] EllaAtáta® 11.10.19 23:39
Mohu jen souhlasit s tím, že výrobce ví, co dělá a žádná přezíravost není na místě. Vata výrazně redukuje počet zásahů do filtru a čištění jednotlivých stupňů. Nahoře jde vyměnit bez zásahu do filtru, náklady jsou minimální, pytel od Sery vydrží rok, při týdenním intervalu. Přidat něco do košíků je určitě přínosné, v horní části ale rozhodně ne, protože při horším průtoku voda protéká jen spodní částí, ucpe póry v Ciraxu a filtr přestane fungovat, aniž by významně omezil průtok a varoval tím, že něco není v pořádku. Za nás, po 2 leté zkušenosti, patří interní filtr Juwel k tomu lepšímu, co jsme zatím vyzkoušeli.

Reagovat na tento komentář [23] Kraken® 06.10.19 18:16
Toto ma velmi zaujalo. Rad by som vedel, ako by mohlo poradie filtracnych medii vyzerat pre Bioflow Super - jedno-kosovy filter dodavany s akvariom Primo 110. Dik za kazdu radu

Reagovat na tento komentář [22] XerxesXI® 02.10.19 22:57   Re: michal.siegel 20.07.19 15:08
Zdravim vás/ťa.videl som pár videi s U4.ja som zmenil iba keramické valčeky inej značky a rozmerov. militany som neriešil keďže poznám tento filter už roky a veru výhrady neboli.no tento tuning /facelift čo spravili že upchali 2/3 plochy nasavania v košoch bol veľký krok späť .Po pár mesiacoch nedostacujucej filtrácie som tam vrtol dierky.ale tiež uvažujem nad výmenou molitanov .aspoň na chvíľu keďže externy filter čaká na spojazdnenie. Aké militany či keramiku si vtlačil do u4 ty?ďakujem.

Upravit Reagovat na tento komentář [21] ® 20.07.19 16:51
Mně přijde že je čerpadlo Juwel, dodávané k 60 l. akváriu hrozně slabé. Našel jsem tady po ségře čerpadlo Sicce Micra a to jede pěkně, i když je velikost téměř stejná.

Reagovat na tento komentář [20] michal.siegel® 20.07.19 15:08
Pěkně napsané. Nedávno jsem na tohle téma viděl na YT i video. Pravda je, že každý filtr přijde s poddimenzovaným počtem filtračních médií. Kos na keramiku zvládne 4x tolik, než kolik keramiky přijde atd. Stejně se dá experimentovat i s některými vnitřními filtry, které mají větší komoru. Například Fluval U4 je v základu výsměch. Dvě houbička tenké asi 1 cm a keramika, co by se vešla do kindervajíčka. Ale když člověk vyhodí ty nesmyslné přihrádky a dá tam pořádnou houbu a pakl keramiky, tak se dějí věci :-)

Reagovat na tento komentář [19] Guppy® 28.06.19 17:04   Re: Sims 24.06.19 21:18
Moc dobře napsané...

Reagovat na tento komentář [18] Sims® 24.06.19 21:18
Miesto toho handrkovania sa a porovnavania kto ho ma vacsi by ste mohli prilozit ruku k dielu a tvorit tento web spolocne. Trebars ze “cau kamo, tam a tam mas chybu, skus to opravit a bude to fajn”.
Myslim si ze web stranky ako tato tvoria prave uzivatelia. Ake si spravime take mame. A pokial tu budu ludia medzi sebou sutazit kto ma pravdu a kto nie a ist si pomaly pokrku tak to nema ziadnu vypovednu hodnotu.

Ja som si ziadnu chybu s NH4 ani dalsie neuvedomil kym to Mag nenapisal. Samozrejme ze to mohol napisat stylom ako som uviedol vyssie a nie ist mna aj redakciu zato pochovat pod zem.

Ved nikto tu nechce znikym bojovat, robit dusno a zlu atmosferu. Nepiseme tu predsa encyklopediu.

Reagovat na tento komentář [17] Sims® 24.06.19 20:28   Re: _ucx_ 24.06.19 12:03
Nic z toho co pises som nenapisal. Napisal som "Moze si urobit svoj nazor a napisat ho ale nemoze niekomu zakazt publikovat."

Reagovat na tento komentář [16] _ucx_® 24.06.19 12:03   Re: Sims 22.06.19 19:29
To se ale ráčej šeredně mejlit, vašnosti. Svoboda slova neznamená, že je někdo povinnen jich nechat čmárat po svojí zdi nebo vyřvávat politické názory v cizí ložnici ve tři hodiny ráno. Stejně tak neznamená, že majitel tohoto webu musí každému zveřejnit cokoli si zamane. Svoboda slova znamená jenom tolik, že stát nikomu nemůže zakazovat, aby si založil svůj vlastní web nebo nechal jiné podle svého uvážení na svém webu publikovat.

Reagovat na tento komentář [15] Sims® 22.06.19 19:29
Velmi jednoducho:

myslim ze to co napisal je presne to iste ako to mam usporiadane ja s tym ze pred jemnu vatu som dal este hrubu a stredne hrubu aby som ju tolko nemusel cistit. Neviem preco sa tu tak velmi rozpisuje.

Co sa tyka uverejnovania clankou a jeho nazorov na redakciu, tak to nechapem vobec. Mame demokraciu a slobodu slova. Moze si urobit svoj nazor a napisat ho ale nemoze niekomu zakazt publikovat.

Reagovat na tento komentář [14] JirkaŠčobák® 21.06.19 19:32
Autorovi: Dokážeš věcně argumentovat na to, co Maq napsal?

Reagovat na tento komentář [13] Deathbull® 20.06.19 15:34
Nejlepší tuning tohoto filtru je žiletka a trochu času...a nakopnout do kopřiv, následně koupit exterák.

Upravit Reagovat na tento komentář [12] ® 20.06.19 08:48
"... je zásadnější informace ohledně správného pořadí médií ve filtru..."
Tím už přecházíme z kategorie "vyložených chyb" do oblasti spekulativní, kde se těžko věci ověřují/vyvracejí. Argumentovat se dá pro různá řešení, a člověk se může orientovat podle kvality těch argumentů.
Pokud bych já chtěl filtrem podporovat nitrifikaci (jakože nechci), uvažoval bych následovně: Nitrifikační bakterie jsou autotrofní. Ve srovnání s heterotrofními bakteriemi mají vyšší požadavky na kyslík a množí se pomalu. Na površích, kde je spousta organické potravy, tedy konkurenčně převládnou heterotrofní bakterie. Musíme tedy nitrifikačním bakteriím poskytnout místo, kde je organických látek málo a kyslíku dost.
Za tím účelem dám na první místo jemnou vatu/tkaninu, která mechanicky odstraní detrit. (Beru na vědomí, že mám-li zasviněnou vodu, budu ji muset často vyměňovat; proto se mi hodí mít tento stupeň nahoře.) Za ni dám aktivní uhlí, které odstraní rozpuštěné organické látky. A další vrstva bude ta, kde se usídlí nitrifikační bakterie.
Tak bych uvažoval já, a je to náhodou přesně stejné řešení, jaké doporučuje výrobce.
Se svými vědomostmi si ale netroufám napsat článek, kde bych něco suverénně tvrdil, protože si velmi dobře uvědomuji, jak je to v reále všechno spletité a vrtkavé.
Troufám si tvrdit, že autor Sims o tom ví velmi málo, a měl tedy mlčet. A že redakce měla rozpoznat, že ten článek je špatný a neschválit ho.

Reagovat na tento komentář [11] Guppy® 19.06.19 21:44
Ty se v tomhle skvěle orientuješ, o tom není pochyb. To zaslouží respekt. Jenže jádro problému je podle mě následující - možná mě označíš za diletanta, ale pro mě, stejně jako pro většinu akvaristů, je zásadnější informace ohledně správného pořadí médií ve filtru, než o rozdílu mezi NH3 a NH4+. Nebo si to alespoň myslím.
Ale uznávám, v kvalitním článku by takové chyby být neměly. I když, a zase se k tomu vracím, drtivá většina akvaristů podobnou chybu vůbec nezaregistruje...

Upravit Reagovat na tento komentář [10] ® 19.06.19 19:16   Re: Guppy 19.06.19 13:23
"V některých bodech bychom mohli polemizovat: což není amoniak ve vysoké koncentraci škodlivý?"
Jasně. Ale akvarista má sakra dobré důvody pozorně a důsledně rozlišovat amoniak = NH3 od amonného kationtu = amonia = NH4+.

Reagovat na tento komentář [9] Guppy® 19.06.19 13:23   Re: 19.06.19 12:52
Máš pravdu, některé informace jsou nesprávné, jiné věty snad jen nešťastně formulované nebo neúplné.
V některých bodech bychom mohli polemizovat: což není amoniak ve vysoké koncentraci škodlivý?
Ale i přes ty chyby a nepřesnosti mi význam článku vyznívá pozitivně. Řazení náplní ve filtru dle autora článku mi připadá lepší než od výrobce.

Upravit Reagovat na tento komentář [8] ® 19.06.19 12:52   Re: Guppy 19.06.19 10:17
"vzniká škodlivý Amoniak NH4+."
"Ako posledný krok je premena dusičnanov na atmosferický dusík N2, z ktorého prosperujú rastliny."
"Keď bude filtračnej hmoty málo, neprebehne posledný stupeň biologickej filtrácie, a teda premena NO3- na N2."
"Filter od výroby resp. kúpy však nedokáže zabezpečiť kompletnú premenu látok pre nedostatok filtračných baktérii, ktoré sa nemajú kde usadiť."
"3. stupeň filtrácie - Chemická filtrácia
Používa sa hlavne na odbúranie nadbytočných látok z vody, spôsobných liečivami, a iných prípravkov, ktoré sme krátkodobo museli použiť v akváriu."
Mně nejde o válku abych válčil. Když někde, ne jen tady, čtu nějaké chybné výroky nebo špatné články o akvaristice (a je jich, dá se říct, většina), tak se ozvu. A že tenhle článek schválila redakce akvaristického portálu, to není moje chyba.
"Mně ten článek připadá logický a přínosný." To je právě to, v čem vidím problém. Existují určité akvaristické omyly, které se recyklují pořád dokola, a lidé z toho mají dojem, že jde o kvalitní, ověřené informace. A tak zde např. autor "doporučuje" jakési metry čtvereční osídlovací plochy, vyjadřuje úsudky, kdy kde kolik bakterií má či může být, atd. atd. To jsou všechno hlouposti, stokrát omílané hlouposti.

Reagovat na tento komentář [7] Guppy® 19.06.19 10:17   Re: 18.06.19 09:27
Pokud jsou tam nesprávné informace, bylo by fér napsat jaké, zcela konkrétně. Autor si pak může informace obhájit, když neobhájí, budou čtenáři o případných nesmyslech vědět. Takhle mi to připadá jen jako pokračování zákopové války s redakcí, na všech frontách a v tom smyslu bych řekl, že jsi neobjektivní.
Mně ten článek připadá logický a přínosný.

Reagovat na tento komentář [6] brukiz® 18.06.19 10:40   Re: 18.06.19 09:27
Naprostý souhlas.

Upravit Reagovat na tento komentář [5] ® 18.06.19 09:27
Překvapuje mne, s jakou suverenitou autor přijímá názor, že výrobce je nic nechápající osel a on tomu rozumí líp.
Dále mne překvapuje, že článek prošel schvalovacím procesem. Obsahuje totiž výroky nejen, řekněme "diskutabilní", ale i vyloženě nesprávné.
Vnímám to tak, že redakce hodnotí články především z hlediska politické a legální korektnosti. Na gramatiku má externí spolupracovníky. Ale bylo by snad vhodné angažovat i někoho, kdo bude schopen články vyhodnotit z hlediska korektnosti akvaristické. Jsme na akvaristickém portálu, a někdo by se mohl domnívat, že když článek schválí redakce, tak že jeho obsah má nějakou platnost právě z hlediska akvaristického.

Reagovat na tento komentář [4] Sims® 16.06.19 14:45   Re: _ucx_ 15.06.19 19:26
Nemam v umysle sa tu s tebou hadat, pretoze to nema vyznam.
Pisal som clanok ako z toho filtra ziskat co najviac a usetrit co najviac. Nepisal som o tom, ze je to super high-end filter a vsetky ine su zle. Ak si ten zamer nepochopil tak sa ospravedlnujem nabuduce sa budem viac snazit.

Reagovat na tento komentář [3] _ucx_® 15.06.19 19:26   Re: Sims 15.06.19 09:02
Tak si tam tu rychlost zkus spočítat.

Reagovat na tento komentář [2] Sims® 15.06.19 09:02   Re: _ucx_ 15.06.19 07:25
Ahoj, hlavny vytok z komor kde su filtracne media je v strede filtra a ztade nasava pumpa. To znamena ze vrchnou castou prudi silny prietok ako pises, pretoze sa nachadza nad dierou z ktorej nasava pumpa. Avsak cela spodna cast filtra, teda spodny kos sa nachadza pod nasavacim otvorom a tade voda prudi omnoho mensou rychlostou. Teda idealne pre osidlenie bakteriami.

Reagovat na tento komentář [1] _ucx_® 15.06.19 07:25
Ve filtru tohoto typu nikdy neproběhne přeměna NO3- na N2, na to by tam musela být síra, nějaká jiná chemie (Purolit/Clear Water) anebo řasový filtr. Bakterie v takovémhle konvenčním biofiltru skončí právě u NO3- (ostatně nejspíš ani to ne, při té rychlosti průtoku vody) a jejich přeměna na dusík už zůstane na rostlinách.

Další články tohoto autora
02.11.2017*****Návod ako odstrániť škrabanec zo skla akvária440x



© RYBICKY.NET - http://rybicky.net/clanky/1783-boost-my-filter-juwel-bioflow-mlxl