Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Řasa na dně

 

NápovědaFórum » Řasy  

Přejít na předchozí stránku 2 Žádná další stránka   1  
Řasa na dně
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   18.09.2007 15:04 bulmas Re: pesikdavid
no,se mi také líbí...takhle na obrázku, mám v aqua něco podobného a tam se mi to vůbec nelíbí tone , právě se probírám ratajem a studuju jak se těchto potvůrek zbavit: "Nějakou dobu vše probíhalo dobře.Pak mi náhle Tonda zavolal,že se mu akvárium nějak nelíbí,jestli bych se nemohl přijít podívat.Ryby vypadaly pořád dobře,snad byly poněkud méně aktivní.Ale na rostlinách se začínala objevovat černá štětičková řasa-ruducha
A to hlavně na jejich starších listech. Vzal jsem si z akvária vzorek vody. Tondovi jsem poradil, ať ostříhá většinu nejvíce napadených listů. Ve vzorku vody jsem stanovil pH, UT, množství železa, fosforu a dusičnanů. Všechny hodnoty byly v normě. Co tedy mohlo způsobit invazi štětinkové řasy ruduchy?“Dá se na to vůbec přijít“uvažoval jsem v duchu. Pak mě napadla zajímavá myšlenka. Již delší dobu si myslím, že pro přemnožení řas v akváriu není až tak podstatné množství dusíku a fosforu ve vodě. Samozřejmě pokud nepřesáhne určité limitní hodnoty. V minulých dílech tohoto seriálu jsem popsal několik akvárií, ve kterých byla poměrně velká koncentrace NO3 a P a řasy tam přesto nebyly.
Výskyt řas je podle mých pozorování většinou spojen s nárustem organických látek ve vodě.