Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Personál akvaristik

 

NápovědaFórum » Obchody  

Žádná předchozí stránka 1 Přejít na další stránku   1  
Personál akvaristik
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   23.07.2007 08:49 Muž matlala [795] - Rostliny
Já mám taky takové zkušenosti, bohužel jak píšete prodavači chtějí prodat za draho a co nejmíň výhodně pro zákazníka. Kdysi jsem zkoušel ten odvod u prodavače vydal jsem se za amatéra a potom se smál v jedné pražské akvaristice když jsme byli na návštěvě u tety (bylo na sídlišti Jílovská) a kupoval jsem anubiasy a tak různě nechal jsem si navybírat druhy a dala mi upně vše co tam měla kráva, do 20l akva 50košíků a ještě valisnerie giganty, potom mi začala radit že ten a ten filtr je nejlepší na světě (elite rejnok 5 smich ) ale byli to honiče vody pak mi začla cpát různé přípravky a krmiva (jako bych to využil) a mnohé další věci, pak přišlo na placení já jí řek že jsem už dlouho akvarista a vím co je dobré a co ne, taky jsem jí říkal že chodím pro rady sem na stránky a byla z toho na větvi. :-D smich nacpal jsem jí to vše zpátky byla zlostí bez sebe já se válel smíchy, nechal jsem si jen ten anubias. ona přišla o tržbu. nakonec jsem se ještě dozvěděl že to byla majitelka toho obchodu a o rok později mi teta říkala že tam byli a ona se poučila (nevím jestli z toho mého nákupu, nebo tam bylo víc lidí) a už lidem neradí a dokonce si něco přečetla palec

PS: neměl jsem čas přečíst všechny příspěvky ale brzy to udělám.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   22.07.2007 22:15 Žena Voloďka [59] - TetryRe: isamik
Super, tak to se taky těším na výsledky a dojmy. :) Spíš tam teda jdu si kupovat do Liberce nějaký hadry, ale nejít do akvaristiky, to bych se teda osobně ponížila. smich
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   22.07.2007 22:12 Muž isamik [179] Re: Voloďka
Vol, taky se chystam na navstevu s dotaznickem. ;-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   22.07.2007 22:11 Žena Voloďka [59] - TetryRe: georged
I tací se najdou... sad tone
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   22.07.2007 22:09 Muž georged [44] - ŽivorodkyRe: Roman
Ono jsem z Prahy a jen jedninou akvaristiku co znám je dobrá(včetně personálu). Jak zde již bylo řečeno prodavač má prodávat a je to i jeho hlavní priorita... a pokud si chce někdo koupit víc než by bylo patřično, tak mu to určitě nebude rozmlouvat a ví, že zákazník přijde určitě znova - a ono spousta lidí se urazí nebo naštve když jim poradíš(viděl jsem v akva podnikatelem co přijel drahým mercedesem a chtěl jen to nejdražší a největší - a vůbec ho nezajímalo, že ty ryby co si koupil se k sobě vůbec nehodí - a prodavačka se mu snažila poradit a on jí vysvětlil, že je akvarista již dlouho rozzureny coze a že mu nemá co radit tone tone tone )
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   22.07.2007 21:52 Žena Voloďka [59] - Tetry
Tak prej za chvilku tu budou obchody... Ve čtvrtek mám naplánováno jet na výlet do Liberce, takže si sebou vezmu deníček a udělám takovou zpověď. Uvidím jak se budou tvářit-mohli by bejt vděčný, že budou na netu smich

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   07.07.2007 22:14 Žena Voloďka [59] - Tetry
Až budou ty obchody, tak aby tam teda nebylo milion příspěvků (ale může být-pro ty kdo to chtějí přečíst), tak by tam mohlo být ohodnocení či bodíky jako ve škole jak si ceníme v tom obchodě rad, zda je tam dostatek rostlin, ryb, atd... X-)

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   29.06.2007 20:02 Muž mch.sokolov [160] - CichlidyRe: Horác
Hmm, mě dycky všude vyhoví. :-D :-O Když to nejde po dobrým, musi po zlým, ale neni pravidlo. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   29.06.2007 19:59 Muž Horác [3902] Re: Mrakoplash
Teď jsi na to kápnul. Pověříme tím Sokola. smich
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   29.06.2007 19:56 R Muž Mrakoplash [1775] Re: Athaya
Ono jit takhle do kramu provokovat je taky trochu o usmev :) Pokud ovsem nemas dostatecne obavuvzbuzujici postavu smich
By se mohlo pekne krasne stat ze nekde dostanes parfacek ano

Urcite by se dalo napsat o nekterejch obchudcich ze stoji za to se v nich zastavit.
Treba Sklorex dle mne stoji za zastavku palec
Vyzkoušejte
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   29.06.2007 18:36 Muž Roman [98] - CichlidyRe: Myšík
Mě by zajímalo, jak by tenhle chlíveček měl jako vypadat. Pokud tam bude např. seznam prodejen a u prodejny xy napíše 100 lidí, že je to hrozný a aby tam nikdo nechodil, tak by mě zajímala reakce majitele zmíněné prdejny. Jde mi o to jestli nemůže žalovat tyhle stránky za špatnou reklamu a nebyl poto tady zbytečnej humbuk. Každopádně by zájemce měl vědět jak se kde věci mají. Ono třeba lítat po Praze a hledat tu nej prodejnu je docela záhul. A to jsem těch krámů co ztady bydlím oblítal tak ke 40. Kde to má trošku úroveň vím a pokud někdo bude mít zájem, tak mu i poradím. Ale nechtějte po mě seznam třeba 20 krámků i s adresou. ;-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   29.06.2007 11:15 Žena Myšák [1] - Amerika
Určitě souhlasím s tím, aby tu byla sekce obchody, kde by každý napsal svou zkušenost s prodejnami. Případní nováčci, kteří shánějí informace o akvaristice by pak aspoň věděli, kterým ochodům se vyhnout obloukem a kam naopak zamířit. Co se týká prodavačů, myslím, že je to hodně na osobním přístupu k práci. Já dělám v pojišťovnictví (ne pojišťováka proboha :)). Hodně lidí si myslí, kolik peněz v tomhle oboru nevydělávám, ale není to tak. I přes to, chci svou práci odvádět dobře a novinky studuji. Bylo by pro mě samotnou ostuda, abych neměla informace. Pokud něco nevím, klientovi se omluvím a řeknu, že mu potřebné údaje zjistím a ozvu se mu nebo se se zeptám kolegyně, která má víc zkušeností. Nakonec i ve školách se učí prodavači složení látek a zboží, tak si myslím, že by to mělo platit i o živých tvorech. A to minimálně jednou tolik, právě proto, že jsou živí a člověk jim může nesprávným chováním ublížit nebo je zabít. O to je to horší. Spousta lidí, kteří začínají totiž opravdu neví, že třeba nějaké informace na internetu jsou a možná je to ani nenapadne, tak se prostě ptají v prodejnách, protože předpokládají, že je obsluhuje někdo, kdo to aspoň trochu zná. Osobně v Brně mám asi 3-4 ověřené akvaristiky kam chodím. Pokud potřebuju info, snažím se zjistit tady, popř. v literatuře a pak se ještě preventivně zeptám v obchodě (aspoň pro zajímavost, jaká bude reakce). Ověřeno - Sklorex - poradí dobře a neprodají vše jen kvůli zisku, naopak mi něco vymluvili a poradili, jak si vystačit s tím co mám doma, takže jsem ušetřila a rada byla dobrá a pomohla.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 18:07 Athaya - AmerikaRe: Voloďka
A vies, ze toto idte ma napadlo predvcerom? Len ja by som sa pytala na jednu zavojnatku do maleho 2l GULATEHO aqva. Asi by sa tvarili, ze jasne, preco nie?! Juuuj a potom mu povedat. Vy ste de_il?! Dat ju tam tu chuderu? potlesk
Nejde sa nieco take zrealizovat? Zeby len tak niekto registrovany prisiel a spytal sa strasnu hovadinu. A co mu nato povie? hmm
Edit : No mohli by ste dat tu sekciu "obchody" do menu. Tam by bolo npr. horbach, ..., ...
Edit 2: Hehe, teraz ma napadlo, co keby sme sa ich spytali tu blbost o akvariu (2l) so zavojnatkou a ak by obstali, ze by povedali "NIE" dali sme im diplom. smich
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 17:52 Žena Dinamit [68] Re: Voloďka
Hlavně, že nás to učí ve škole, abychom prodávali zboží, o kterém něco víme. Bohužel, Češi neustále žijou v komunistické době a novinky a obchod jim nic neřikaj. Nemyslim tim samozřejmě všechny, ale valnou část ano. Běžná praxe, jdu do hospody na pivo a než se ho dočkám, tak umřu na dehitrataci organismu. V Česku je neustálý nezájem o zákazníka. Proto se u nás tak skvěle daří Číňanům...

A ještě něco, teď jsem přišla od doktorky. Dělali mi spirometrii (vyšetření pro astmatiky) a nejneže mě nenechala rozdejchat se (téměř nutnost aby byl výsledek co nejpřesnější), ale dokonce do mě naprala 5 dávek léku, kterej se smí užít max. 2 dávky do 2 minut, já měla 5 dávek do 1!!! Mě málem předávkovala. Ještě teď mě z toho bolí hlava a to jsem tam byla ve 14:30. Takže nemůžete věřit ani sestřičkám v nemocnici. Ještěže mám svojí doktorku s hodnou sestřičkou a tadyta je jenom přechodně. Teda doufám.
Edit: A ještě dodám, každou chvíli když jdu do krámu, tak je prodavačka naštvaná, že po ní vůbec něco chci. Většinou u ní nic nekoupim, když je otrávená že vidí zákazníka...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 15:28 Žena Somali [94] Re: filipsi
Nesouhlasím, je to hodně i o tom, jak jsou zákazníci zvyklí nakupovat. Třeba v tom Německu je tohle naprosto běžné, ovšem výrobce si hlídá, aby se jeho dražší výrobky neprodávaly pod cenou, v e-shopech a podobně, takové věci pro ně patří jen do specializovaných obchodů. Ty foťáky jsem dávala jako příklad, poslední dobou se v zahraničí pohybuju hodně často a tenhle postup je tam naprosto běžný. Na druhou stranu znám i obory, kde je poradenství nedílnou součástí obchodu, a v zemích, kde dopustili jeho degradaci, teď hodně zoufale shánějí odborníky...
Naše země se v tomhle bohužel ubírá spíš směrem degradačním, lidi tady ještě nepochopili, že žádná informace není zadarmo. A pokud není hlad po informacích, tak dobrovolně se nikdo školit nebude...
To isamik - souhlas, není tolik lidí, kteří se naštvou, když jim prodavač řekne, že si není jist, a požadovanou informaci jim hned dohledá. Naopak - negativní zkušenost- támhle mi blbě poradili - se roznese hned... ;-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 15:09 Muž isamik [179] Re: Voloďka
Je to tu velmi zajimava diskuze, sice sem se stratil asi v pulce, ale to mi tak moc nevadi :-).
Vsichni vime, ze prodavaci nemuzou vedet vsechno. Ale na jasny konktetni dozaz bych rad dostal odpoved vim, nevim, nejsem si jist (pripadne se zepta kolegy). A ne na konkterni, jeste jednou zduraznuji konktetni dotaz dostat zcela zavadejici odpoved. To mi prijde nejhorsi!!!! Za to bych ty prodavace rozzureny , vubec me nevadi, ze o tom nic nevi, jen to ma rict! Snad me nekdo pochopi :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 14:33 Muž filipsi [1286] Re: Somali
Nene, to je jeden z dusledku globalniho obchodu (platy a funkce prodavacu). Obchod si nemuze dovolit nekoho hodne zaplatit, musel by mit vyssi ceny nez ostatni, a hodne zakazniku by si odnaselo jen dobre rady a vec koupilo vedle, pripadne po internetu atd. Tam, kde plati jen velkosklad a balice Huga (hugum se omlouvam, snad tady zadny neni, jmeno jsem vybiral peclive :).
To, ze male obchudky maji jine zbozi, jinde nekoupitelne, je na delsi diskuzi, u akvaristiky rozhodne pravda neni. U te fotoprodejny, kde si byla, si to treba mohli dovolit proto, ze zaroven prodavali hodne sluzeb, ke kterym je potreba odbotnik (atelierova foceni, exterierova, zvetseniny, graficke navrhy, cojavim), nebo tam pracovali lide, pro ktere to zaroven byl konicek (nekdy to vyjde)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 14:27 djgnůyjdgn Re: Voloďka
jde mi o to, ze kdyz nekdo vleze do obchodu a chce urcitou rybu a ani nevi, co ma doma napr. za ryby, tak ani nejlepsi prodavac mu nemuze pomoct. Kolikrat tady bylo, co je to za rybu a nebo nespocitaji ani objem akvaria. Tak neni pomoci. Samozrejme, ze prodavac by mel mit zakladni znalosti, ale ty co jsou obbornejsi nemuze vsechny vedet. Snad jsem to napsal srozumitelne. :-D .
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 14:20 Žena Somali [94] Re: filipsi
Ono podle mě ani tak nejde o to, jestli jsou prodavači dobře nebo špatně placení. Respektive to, že jsou špatně placení, je jen důsledek. Mám takovou zkušenost z Německa - když jsem tam (už je to pěkných pár let) byla na delším pobytu, ze zvědavosti jsem zašla do malého krámku s foťáky a příslušenstvím. Tam mi zodpověděli úplně všechno, na co jsem se ptala, vysvětlili výhody i nevýhody foťáků, o které jsem se zajímala. Jedním detailem si nebyli jistí, ale nelenili a dohledali. Byla jsem celkem překvapená a schválně jsem později zkusila stejné dotazy v nákupním centru. Samozřejmě ceny podstatně nižší (měli tam ovšem jiné značky, i když foťáky vypadaly na první pohled stejně), ale odpovědi vesměs žádné. Pak jsem se na tohle ptala v té rodině, kde jsem bydlela, a bylo mi řečeno, že to je běžné. Pokud chce člověk kvalitní věc, jde do specializovaného obchodu, kde jsou ovšem prodavači vyškolení, a na rozdíl od těch našich nejsou líní dohledat, když něco nevědí. Pokud člověk nestojí o poradenství a jde jen po ceně, jde do supermarketu, ovšem rady tam vesměs nedostane. Navíc výrobci používají jinou značku pro specializovaný obchod a jinou značku (a většinou i nižší kvalitu) pro supermarket, takže se tam nestane, že by člověk šel tahat rozumy do specializovaného obchůdku a pak si věc šel koupit levněji do supermarketu.
Edit: Jo, ovšem v Německu je plat takového odborně vyškoleného prodavače trochu v jiné výši, než tady :-D
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 14:19 Žena Voloďka [59] - TetryRe: filipsi, sharon a další
Uf, za těch pár hodin se to tu pěkně nahromadilo... ne Asi to tak vidím po dnešku půl na půl. Kupující nesmí vlézt do akvaristiky úplně bez nějakých svých informací o dané rybě. Když vleze a nic neví, tak už je to jeho vina. Prodavač by měl radit až po dotázání, ale měl by aspoň něco základního vědět. A když se to skloubí, tak si kupující odnese ryby o kterých se na netu dočetl, že je může mít v daném akváriu a je po krizi. Pak už je jiná debata o tom zda si zanesl krupičku-to už je zase vina obchodníka. atd atd...
Vyzkoušejte
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 14:10 Muž filipsi [1286] Re: sharon
At chceme nebo ne, rybicky jsou zbozi. Prodavaci jsou prilis spatne placeni na to, aby doma nadsene studovali, pokud to neni jejich konicek. Myslim, ze majitel obchodu ma potize sehnat nekoho, kdo bude spolehlivy, poctivy a pracovity, a o tom, aby byl v oboru vzdelany si muze nechat jen zdat. Takze jsem nesmirne rad, kdyz nekdo dobre radi, ale nikdy bych se na to nespolehal. A popravde, ani mi nevadi, kdyz nekomu prodaji 3 zavojnatky do 20l. Bud ho to zaujme, a pak se necemu nauci, casem je premisti a budou se mit dobre, nebo proste umrou, a "akvarista" s tim skonci. Takhle by mu ale dopadly jakekoli ryby, i v 500l akva, i s temi nej radami od prodavace, pokud se to nenauci sam.
Predstavte si dite, chce rybicky, rodice povoli male akvarko, prodavac spravne poradi male ne, radeji vetsi, v malem to pujde spatne. Cozee, takove spousty vody??? Nic, radsi ti koupim "janevimco", na ryby zapomen. Druha verze - prodaji mu ho, umre jedna rybka, zjistuje proc, neco si precte, vyleci ostatni od krupice, se vsim se chlubi rodicum, hodne toho precte, za mesic prijde za tatkou, jestli by treba neslo 100l, ze tohle proto a proto neni vhodne. A sup, ma 100l a akvarista je na svete. Treti verze - prodaji mu ho, umre prvni ryba, nic, druha a treti. Nic si neprectou a nezjisti. Tak koupi dalsi 3. Umrou. Tak jde akvarko do sklepa. U tehle verze by ale umrelo cokoli, to neni zalezitost prodavace, ale "chovatele".
Myslim, ze jsem nekde zahledl anketu "jak velke bylo vase prvni akva?", ted ji nemuzu najit. Vzpomente si na to dukladne vsichni, jak jste trapili rybky na zacatku, jak vam obcas umrely (cest vyjimkam). Kdo u toho zustal, ten se poucil a vzdelal, kdo ne, akva uz nema.
Tim nemam nic proti sekci obchody tady, proti negativnim i pozitivnim zkusenostem, atd. atd. , jen se snazim ukazat fenomen ze vsech stran.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 14:03 Žena Somali [94] Re: sharon
Super to je, ovšem není to jejich povinnost. Jak říkám, v takových případech je to o vstřícnosti a hlavně o tom, jakým způsobem o to ten zákazník požádá. Pokud jedná slušně, tak proč mu nevyhovět.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 13:58 Žena sharon [125] Re: Somali
V většině hypersuper marketech, které znám, ti vymění nepoškozené zboží bez udání důvodů (pokud ti nevyhovuje) nebo ti vrátí peníze do 30ti dnů. Ať se jedná o boty, televizi, sedačku nebo cokoliv, může to být rozbalené, použité, ale v původním stavu. je to dokonce v superhyper napsané nad informacemi nebo pokladnami a opravdu zboží vezmou zpět. Občas tě při koupi o téhle výhodě informuje i prodavač, pokud si nejsi jist výběrem. Možná to není v zákoníku, ale je to superhyper! potlesk Na rybičky se to bohužel nevztahuje.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 13:47 Žena Dinamit [68] Re: Somali
Budu ti věřit. Vypadáš v tomhle zkušenější než já :) . Četla jsem silniční zákon a to mi bohatě stačilo :-D
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 13:47 djgnůyjdgn Re: Dinamit
Trochu souhlasim s katunkou. Ja opravuju auta a prodavam dily na ne 5 let a stejne nejsem odbornik! A s necim nedokazu poradit, stejne jako ve zverimexech. Pokud neco chci, tak si to nejdriv prostuduju, abych neudelal uplnou hloupost. Ty prodavaci nemohou vedet vsechno. Napr. vcera jsem radil misto prodavacky, jak zaridit 20 lit. akvarium. To prodavacky neobhajuju! To je snad zaklad. To by mely znat! Ale pokud se me nekdo zepta na neco, s cim se nezabivam, tak proste neporadim! Kdyby se me zeptal napr. nekdo na tlamovce, tak zklapnu a drzim hubu, to same je u tech prodavacu. Bohuzel nekteri radsi poradi blbost, protoze hodne zakazniku by je potom sjezdilo jak male deti. Tak radsi doufaji, ze to projde. Toto je muj nazor a nikomu ho nevnucuji, takze prosim o zadne urazejici komentare.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 13:41 Žena Somali [94] Re: Dinamit
Ne ne, přečti si pořádně v Obchodním zákoníku, kdy má člověk nárok na reklamaci. Pokud je Ti v kamenném obchodě nabídnuto například vyzkoušení zboží, Ty to odmítneš a doma zjistíš, že Ti to nevyhovuje, máš smůlu a je jen na vstřícnosti prodejce, jestli Ti vyjde vstříc. Pokud ovšem totéž zboží zakoupíš tak, že si do té prodejny zavoláš a necháš si to poslat třeba poštou na dobírku, tak to lze. Ostatně pokud mi nevěříš a nechce se Ti číst obchodní zákoník, zavolej si na Českou obchodní inspekci, toto Ti potvrdí.
Ostatně kam by potom prodejci přišli (to jsou slova pracovnice ČOI), kdyby měli každou chvíli toto řešit. Nebo si vážně myslíš, že když si koupíš modré boty normálně v obchodě, přineseš je domů a tam zjistíš, že Ti k ničemu nejdou a chceš radši červené, že je prostě můžeš jen tak vrátit?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 13:37 Žena Marfi [10] Re: Dinamit
mě by tedy zajímalo o čem tohle téma je.. o lidech, nemocech, jídle nebo rybách? Jsou lidé, co nejdřív měsíce studují, pak si něco koupí a stejně jim to umře. Pak jsou lidé, kteří nic nestudují, jdou do hornbachu, nakoupí všechno podle toho co se jim líbí, doma to sestaví, nalejou vodu a funguje jim to.. a stejně tak některý prodavač poradí dobře,některý blbě.. některý vůbec, když máš štěstí narazíš na člověka, který ti umí poradit, když máš smůlu, tak nenarazíš. .. celá diskuze mi přijde dost o ničem. Nechápu kam se poděla odbornost zdejších témat a rad.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 13:37 Žena Dinamit [68] Re: zikyc
no, mě když škrábe v krku, nebo kašlu, tak jdu nejdřív do lékárny a pak k doktorovi. Nechci bejt mezi tim hroznym množstvim nemocných dětí se chřipkou, nagínou, ... Ve škole bych to přeci jenom blbě doháněla při tom fofru, jak na nás chrlej informace.

Ale prodavač by měl doopravdy znát své zboží. Nebudu prodávat auto, aniž bych věděla, jestli je to nafťák, benzíňák, nebo jestli náhodou nemá plyn... Učili nás to ve škole ve zbožíznalství (děsnej předmět, jsem ráda, že jsem se toho zbavila...)

A ten obchodní zákoník by se měl vztahovat na všechno zboží. I to, co koupim normálně v kamenym krámě (doma třeba zjistim, že to nevyhovuje tomu, na co jsem to chtěla). Prostě vrátim v původnim obale, nepoškozený, naprosto OK. A reklamovali jste už někdy kočku nebo psa? Taky jsou takové případy. Chtěla jsem třeba kocoura a ne kočku a jelikož se v tom nevyznám v krámě mi daj kočku, tak jim to pujdu hodit na hlavu. Stejně s rybama. Daj mi podobnej druh toho, co jsem chtěla a zjistim to až doma. Tak jim to taky pujdu vrátit...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 13:34 Žena Somali [94] Re: zikyc
Ono mi to celé připadá, že speciálně tady v Čechách lidé o odborníky prostě nestojí. Prostě je to pro ně automaticky prodavač, který má držet hubu, mluvit, jen když je tázán a nedejbože o té dané problematice něco vědět.
Jo, o kvalifikaci se přesvědčit lehce můžeš - třeba konkrétně prodejci krmiv pro psy a kočky mají možnost účastnit se školení, která jsou zakončena zkouškou a dostanou certifikát prokazující jejich znalosti. A školí je většinou veterináři...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 13:32 Žena Somali [94] Re: katunka
Vidíš, Katu, o tom to ale je. Automaticky degraduješ lékárníka, protože si myslíš, že Tě stejně pošle k lékaři. Promiň, ale vhodnou léčbu umí vybrat lékárník stejně dobře, jako lékař. Lékárník Tě k lékaři pošle tehdy, pokud má podezření na nějaký závažnější problém, který nelze řešit samoléčbou.
Vyzkoušejte
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 13:24 Muž zikyc [79] - SumciRe: katunka
Proč vše znalce? ne Ať zná co prodává a proč chodíš k doktorovi a radši si nezjistíš co ti je někde na netu?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 13:21 Žena katunka [157] Re: Somali
Som ...ale to je zase o tom o čem mluvím ;-) . Já prostě ve věcech, které se týkají zdraví a života jiných tvorů nespoléhám na rady prodavače o jehož kvalifikaci se nemohu nijak přesvědčit. Pes žere krmivo doporučené veterinářem, ryby kupuju až vím přesně co chci a jestli mohu poskytnout vyhovující podmínky.
Mě když něco bolí taky se neptám v lékárně (promiň :-P ), ale jdu napřed k lékaři....a i kdyby...v lékárně stejně ve většině případů řeknou ať jde člověk radši k lékaři. Proč by tedy nemohl prodavač říct, napřed si to zjistěte v literatuře?
Pokud holt někdo bere obchodníka jako všeznalce a odborníka je to jeho problém, ale nadávat pak může jen sám sobě...znovu opakuju v obchodě platím za zboží nikoliv za poradenství není tedy možné špatnou radu...resp. následky špatné rady reklamovat ;-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 13:14 Žena Somali [94] Re: Dinamit
Všechno ne, tohle se vztahuje na zboží zakoupené v e-shopech nebo po telefonu. Ne na zboží zakoupené v kamenném obchodě. Ta možnost vrácení do 14ti dnů je daná proto, že když kupuješ zboží, které si nemůžeš přímo prohlédnout nebo vyzkoušet, tak aby se to dalo vrátit nebo vyměnit. Podívej se pořádně do obchodního zákoníku.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 13:12 Žena Somali [94] Re: katunka
Katu, léky stranou, tahle problematika je jasně upravena zákonem. Naštěstí už vstupují v platnost zákony, které upravují i prodej doplňků stravy. Jinak je ale v principu úplně jedno, co kupuješ. A speciálně u domácích mazlíčků - víš třeba, že prodejem některých psích pamlsků můžeš ze zdravého štěněte udělat mrzáka? Respektive že to úplně bez problémů zvládneš udělat kombinací krmiva a pamlsku? A kolikrát jsem ve zveráči viděla doporučovat nadšeným majitelům štěňátka ke krmivu ještě konkrétní dobrůtky, které jsou v takovém případě naprosto nevhodné.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 13:12 Žena Marfi [10] Re: Dinamit
Možná by šly vrátit, kdybys je těch 14 dnů měla zavřené v sáčku, ve kterém je přineseš domu. Jinak už jsi je přece "z původního obalu" vypustila. hmm smich
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 13:08 Žena Dinamit [68] Re: katunka
To je jako když jsem si šla koupit kávu bez kofeinu do krámu s kávou. Řikám, že chci kávu bez kofeinu a prodavačka na mě kouká jak na vola. Pak vezme do ruky balíček, co jsem jí ukázala že chci, ona to čte a pak řekne, ale vždyť to má 0,01 % kofeinu. To mě dostala. Prodává a neví co, neví, že káva bez kofeinu znamená to nejmenšní množství kofeinu, co se dá vůbec vyrobit :-D
A s živýma tvorama je to těžký. Přeci jenom taky žije, tak to je o důvod víc, proč o něm něco vědět. Aspoň ty základní info. Odkud je, co žere a kdo je jeho přirozeným nepřítelem... A navíc (neberte to osobně) Češi jsou velmi špatnými obchodníky obecně...
Edit: Všechno zboží v původním obalu můžeš vrátit do 14 dní od zakoupení. A to bez udání důvodu. Dle zákona o ochraně spotřebitele. Ale už nevim, jestli to lze uplatnin i na rybičky. To bych se musela zeptat právníka. smich
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 13:02 Žena katunka [157] Re: Sonali
Som asi se shodneme, že prodávat potravinové doplňky, doplňky stravy, léky...a domácí mazlíčky je trošku rozdíl ;-) . Prodavač má dle mého za povinnost prodávat ryby zdravé, řádně a správně označené, měl by umět rozeznat samce od samičky, aby mohl dát zákazníkovi dle jeho přání. Nicméně pak už není jeho povinností dotazovat se do jakého akvárka ryba jde, jestli zákazník ví čím krmit a podobně pokud není tázán. A i pokud tázán je a neví nepovažuju to, za takový problém, abych už do dané akvaristiky nezašla. A pokud někdo něco nakoupí špatně, respektive doma zjistí, že se mu koupená rybička za měsíc nevejde do akvária je to chyba jen zákazníka a nikoho jiného. Anebo už jste někdy zkoušeli reklamovat třeba košili, protože jste si až doma uvědomili, že nechcete modrou, ale červenou? :-D
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 12:57 Žena Somali [94] Re: katunka
No, tak úplně s Tebou taky nesouhlasím. Je pravda, že dneska si spoustu věcí najdeš na internetu. Na druhou stranu může jít o nákup zboží, kdy potřebuješ detailnější informace, které na internetu nenajdeš - a jsi v řiti. Pokud budeš automaticky vždycky předpokládat, že prodavač nemá pravdu, tak do takového obchodu nepotřebuješ školené pracovníky, ale stačí Ti lidi se základním vzděláním - dovedeš si představit třeba takového zametače, jak prodává auta (a mám na mysli takového člověka, který Ti vysvětlí všechno pěkně do detailu...)? Teď jsou hodně v módě doplňky stravy - málokdo ale ví, že třeby i bylinný preparát může člověku uškodit - uvař si na podporu srdeční činnosti čaj z náprstníku, protože se na internetu dočteš, že náprstník je na tohle bezvadný - a uvidíš, jak skončíš (a tohle je bohužel zrovna případ z praxe, není to tak dávno - zakoupeno u nějakého bylinkáře, který si náprstník pěstoval na zahradě, sušil a vesele prodával...). Já vím, tohle už jsou extrémy, ale i když jde o nákup něčeho, co přímo neohrožuje zdraví, tak to má prodávat vyškolený člověk. Kdysi dávno za odbornou kvalitu svých členů ručily cechy, škoda, že tohle dneska není.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 12:53 Muž Eff [415] - RostlinyRe: katunka
Katunka: Je to zvláštní, ale opravdu existují lidé, kteří o nějakém rybicky.net, nedejbože o dalších akva serverech na netu nemají ani páru, ale prostě si chtějí pořídit akvárium (a není tomu mnoho let co tu žádný internet nebyl). Tak jdou do akvaristiky a tam se zeptají, koupí. Mimochodem, čím míň toho víš, tím méně tě napadne hledat informace o věcech, které ani netušíš že existují. A právě pro takové, jejichž hlava je v tomto ohledu tabula rasa (a každý začíná s nulovými vědomostmi) jsou tu prodavači a jejich znalosti.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 12:52 Žena katunka [157] Re: Voloďka
Evidentně nechápeš. Takže i já potřetí zopakuju. Povinností prodavače je prodávat. Takže pokud je v pořádku zboží. Tedy ryby a pokud mi zvládne vrátit drobné nazpět jsem spokojená. Když budu chtít o rybách něco vědět tak se rozhodně nepůjdu ptát do zverimexu a není povinností prodavače rozmlouvat něco zákazníkovi (jak může vědět, že ty závojnatky nebere třeba na zkrmení?).
A znova mé oblíbené potraviny. když mám v košíku jenom kefír a sekanou tak mě u pokladny taky nikdo neupozorní, že se po tom pobliju. ;-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 12:51 Muž zikyc [79] - SumciRe: katunka
Katu, tak třeba proto, že máslo nemá takové nároky jako živej tvor. A pak běžně si přinesu náký zajímavý ryby z krámu, ikdyž sem šel jen pro krmení a nic moc o nich nevim a neřek bych, že mám k tomu malej vztah.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 12:47 Žena Voloďka [59] - TetryRe: katunka
Ano chápu Tě. Jen ještě asi potřetí zopakuju, že když Ti prodavač/ka odpoví na otázku kolik by závojnatek dal do 20litrovky, že klidně tři, tak by ten člověk prostě ani neměl co dělat... coze (a že je těch prodavačů tone ) Ale s tím asi nic nenaděláme. Leda se spolčit, vzit rozum do hlavy, vyhodit se z práce a jít místo těch prodavačů. smich
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 12:19 Žena katunka [157] Re: Voloďka
Vol tak speciálně pro tebe ještě jednou :-D :
Kde máš záruku, že ti prodavač radí dobře?
Proč se na něco ptát v obchodě, když si můžu všechno zjistit už doma a do obchodu jít s jasným cílem? (samozřejmě myslím zásadní problémy...)...pokud mám o budoucí přírustek tak malý zájem, že nejsem schopný si o něm nic zjistit předem je na zvážení zda se vůbec takovému chovu věnovat
V obchodě s potravinama mi taky nikdo neřekne detailní složení (na potravinách se musí uvádět složení v sestupném pořadí dle množství obsažené látky, prozatím tedy nikoliv procentuální...) a zkus se třeba v potravinách zeptat na obsah mastných kyselin třeba zrovna v tom másle
Prostě se prodavači chovají jako prodavači...odvozeno od slova prodávat...na poradenství existují specializované firmy...tam bych neschopnost poradit už pokládala skutečně za problém. smich
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 12:05 Žena Voloďka [59] - TetryRe: katunka
Ryba nemá ale na těle napsáno z čeho se skládá. Máslo ano smich To je rozdíl. Na másle si tohle všechno přečtem, takže prodavače v podstatě (na radu) nepotřebujeme. Ale prodavače kterej něco ví o té rybce, to už by chtělo podle mne-když už ty rybky prodávají hmm To je jako když bych přišla do krámku s pistolema, zeptala se jich jakou pistoli by mi doporučili (nějakou malou do kabelky) a oni by vytáhli kulomet a prodali mi ho-že to je nej proti zlodějům a že nemají s tím žádné problémy smich Nějak tak mi to připomíná špatnou akvaristiku.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 12:00 Žena katunka [157] Re: Voloďka
Tohle mi přijde úplně mimo...pokud je to skutečně obchod a nikoliv obchod s poradenstvím tak je logické předpokládat, že tam chodí zákazníci, kteří ví co chtějí. Navíc v dnešní době internetu není problém získat fundované informace téměř o čemkoli, když se budu ptát v obchodě stejně nebudu nikdy vědět jestli má prodavač pravdu nebo ne.
Přidám vlastní zkušenost...ve vyškovském zverimexu jsem byla přítomna, když prodavač rozmluvil zákazníkovi začátečníkovi koupi čtyř závojnatek do 32 litrového akvária jenom proto, aby mu tam mohl prodat "vhodnější" a hlavně podstatně dražší skaláry.
Nehledě na to, že v málokterém obchodě jsou prodavači přesně informováni o zboží...zkuste se například v supermarketu (ale i malém krámku) zeptat na složení např. másla, na jeho vliv na zažívání, na podmínky jeho uchovávání....
Takže nechápu proč očekávat od prodavačů ve zverimexu víc....
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 11:52 Vitekm Re: filipsi
Jaký mobilní operátor? To si vyprošuju. :) Ne já prodávám auta, ale mystery shoppingem nás docela proháněj. Dneska už se to dělá skoro na všechno. Ono totiž se zbožím velmi často prodáš i službu.
Hele, až bude hotová ta sekce obchody, tak si každej z nás bude moct hrát na takovej utajenej naoko nákup. To si Voloďka šmákne. smich
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 11:47 motýlek Re: Dinamit
Nejsem prodavač, ale myslím si, že nejen v akvaristice, ale skoro nikde nezvládají prodavači komunikaci s potenciálním zákazníkem. Přitom třeba v akvaristice by stačilo dát viditelný nápis: prohlédněte si naše rybičky, když budete chtít radu, oslovte nás jménem. No a prodavači by měli velké jmenovky s křestními jmény - atmosféra by byla navozena a rád bych se tam vracel.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.06.2007 11:12 Žena Dinamit [68] Re: filipsi
Podle mě je restaurace a akvaristika něco úplně jiného. V české restauraci jsem ráda, když si mě do 15ti minut někdo všimne, že bych si ráda objednala, pak naštvaná odcházim pro nezájem o zákazníka (samozřejmně to neplatí na všechny cz restaurace, v cizině jsou u vás hned). A v akvaristice, když se koukáte na ryby, tak prodavač nejdříve kouká, zda chcete něco koupit a nebo se jen tak díváte (moje zkušenost). A většinou ochotně poradí, když se zeptáte sami. A dokonce u nás na Ládví v akvaristice maj prodavače jak na rybičky tak pro psi a kočky (i když ten prodavač taky toho moc neví, ale podle mě se snaží dobře poradit :-) )
to doriana: dobrý postřehy palec . Až někdy budu mít čas a peníze, tak se tam juknu...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 10:58 Žena Voloďka [59] - TetryRe: Dorianna
Doufám, že kolegové kteří mohou mazat příspěvky či celé téma nedovolí aby to bylo smazáno. Až bude sekce "obchody", tohle by se tam hodilo připsat-prostě takový zážitky s prodavačema. ok? Jinak dost zajímavý postřeh dorianno. Takový počteníčka se mi líběj. ahoj
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.06.2007 10:07 Žena Dorianna [2]
Tak, moje zkušenosti...
Zkušenost č. 1, frýdecká akvaristika (na Slezské) - šikovná milá paní (mám to nejblíž, kupuju tam jídlo pro naše hlodavce). Asi pře třemi lety jsem si tam koupila 50 litrové akvárko a hned si do něj zamluvila šest skalárů. Bez problémů, týden vám je podržíme. Nakonec jsem si je nevzala, na fůru mi bylo vynadáno do tyranů (já jsem ale fakt netušila, že ty skaláři můžou TAK moc vyrůst).
NA druhou stranu ale, byla jsem tam nedávno a někdo si kupoval akary (taky byly ještě malé) a paní toho člověka hned upozornila, že jsou dravější.
Bavila jsem se s ní kdysi a říkala, že jí samozřejmě trhá srdce, když si někdo ve stejný okamžik koupí akvárko, štěrk, rostlinku a ryby, ale že s tím nemůže nic dělat - celý den je tam sama, nemá žádnou prodavačku, nemá moc velký obchod, takže uživit se nějak musí. A když někomu prodá jenom akva a zbytek už ne, ten člověk si logicky zajde jinam.

Zkušenost č. 2, frýdecká akvaristika, náměstí - již profláklá, tuším nikdo s ní nemá negativní zkušenost. Kupovala jsem tam biomolitan, čerpací hlavu a svítidla a i když jsem o tom všem přečetla kvanta textu, i tak jsem poučena co a jak a proč...

Zkušenost č. 3, Tropic Ostrava - přišla jsem do obchodu a chtěla něco proti krupičce a deset teter krvavých, načež jsem byla okamžitě upozorněna, že pokud mám krupičku, neměla bych kupovat ryby. Potěšilo mě to, nicméně jsem musela říct, že krupičku mm jinde než kde chci dát tetry.
V Tropicu hledali prodavačku - skoro jsem obrečela, že práci mám, protože bych do toho hned šla. Bylo mi ctí mluvit s onou novou - chtěla jsem krmivo pro přísavníky. "Cože?" "Krmivo pro ryby žijící u dna" "Hanííí! Pocééém!"

Takže tak...chtělo by to vlastní téma, ať nenudím délkou svých příspěvků...
Žádná předchozí stránka
Přejít na další

[1] 2

Zpět na obsah sekce Obchody Přidat příspěvek • Zobrazeno 2324x

Máte připomínku nebo nápad? Napište nám vzkaz do redakce nebo s námi diskutujte.
© RYBICKY.NET - http://rybicky.net/forum/3380-personal-akvaristik