Vývojová deska Arduino Uno a její využití v akvaristice
klasický magnet za pár korun k alarmu?
tlačítko
0 06.11.2015 10:43 sachlj – senzor zvednutí krytu
hledám senzor, čidlo které bude signalizovat otevření/zavření krytu a bude vlhkotěsné. jde mi o vyřešení aby po otevření dílu krytu se zhaslo světlo co je na něm namontované. našel jsem kolizní senzor ale a, je drahý jak sviňa a za b, nevypadá vodotěsně...hledám jak to vyřešit..víte o něčem ?
Starší reakce
0 23.10.2015 14:44 sachlj –
Re: GP To RTC potřebuji primárně k tomu aby arduino umělo přesný čas a mohlo podle toho dělat co má. Teploměry budou samostatně. Jde je napojit přes 4,7k odpor i víc naráz. Každý má své číslo a nebo se mu snad i dá určit. Takže v pohodě. Nejdřív vyřeším akva, předvrtám v desce a skříni otvory na protahování drátů, udělám kryt kdy to zatím bude svítit na spínací hodiny. A pak teprve, až bude filtrace a koloběh vody odladěný pak se vrhnu na automatizaci.
ten 3132, nebo jak, by mel mit moznost doladeni v registeru a automatickou kompenzaci teploty
0 23.10.2015 11:47 sachlj –
Re: GP přepad bude od akvária cca 2 metry trubkou. Zajímá mě jaký bude rozdíl teplot. Ono je to jedno stejně koupím set 5ti ds18b20 a co s těmi nadbytečnými? A u filtru mě zajímá co leze z akvária a co s tím udělá filtr. třeba by mě zajímaly hodnoty NO2 a NO3. Jen pro zajímavost. Nicméně budu měřit EC/TDS a změřím EC při velké výměně vody a pak třeba předběžně jak se bude měnit. Mohl bych tak nastavit výměnu vody podle potřeby a ne automaticky i když to není tak moc třeba.
neni mozny, ze se hodnoty oproti akva rozhodej průchodem přepadem? - provzdusneni - ph, ochlazeni...
0 23.10.2015 09:26 sachlj –
Re: GP Na netu lze najít i jiné varianty téhož. Od pár centimetrů až po několik metrů Používají to v kdejaké nádrži, třeba v té s motorovými oleji, palivem. a jsou sakra přesné protože v 1000m3 nádrži s naftou je i milimetr rozdíl pěkných pár litrů. Sakra

našel jsem informaci že ten modul RTC DS1307 je paskvil, že nedokáže držet přesný čas. A tak jsem koupil
www.ebay.com/… a budu řešit připojení teploměru. Spíš víc teploměrů. Dal bych jeden do přepadové komory abych měl bezprostřední teplotu akvária. Jeden případně do akvária jestli seženu s dlouhým kabelem (jako že jo ale potřeboval bych to hned a ne až za měsíc z číny a ne z českého obchodu 3x dražší). Další bych dal do výstupní komory filtru abych věděl jak teplá voda teče do filtru.
mozna by sel princip zduplikovat, ale 40$ je masakr...
0 22.10.2015 09:39 sachlj Dá se koupit ledasco, ale za jaké peníze a bohužel kolikrát je to stejně z Číny.
Pro moje pokusy mi arduino za cca 100 kč stačí. Až budu potřebovat spolehlivost a přesnost koupím originál.
dá se koupit i v česku, někde jsem tady na něj viděl odkaz...
0 21.10.2015 09:23 sachlj –
Re: GP až to začnu sestavovat tak nafotím aby ti to bylo jasné. elektromagnetický ventil na 12v pro řízení relátkem. mám 8mi a 2 portové. mohl bych to rozdělit na 12v pro světla a čerpadlo na výměnu vody a na to 2 dát 220v ale proč? dnes se přechází na napájení 12v.. třeba eheim 3 už je s adaptérem a jeho motor běží na 12v a taky u něj dokáží řídit otáčky tj. kolik toho přečerpá za minutu...
Relaka vetsinou v klidu daj 240. Je pozadavek na napajeni civky, tak proc 12V? Kdyz uz bude ph proc pocitat a nereagovat na ph dle zkusenosti spinanim el mag v? Serizeni filtru co funguje jako spojene nadoby?
Asi jsem jeste trochu jinde ;)
0 21.10.2015 08:58 sachlj –
Re: GP Filtraci budu štelovat jako tu současnou kterou jsem dolaďoval tak půl roku než jsem sjednotil přítok a odtok. Ještě hledám jednu věc. Ne že bych hned uvažoval o CO2 zvlášť když jsem celou profi sadu pod cenou prodával tak před 4 mi roky. Hledám redukční, jehlový elektromagnetický ventil na 12V. Všude je na 230V ale to nechci. Určitě se prodává i na 12v ale kde sehnat?
EDIT: našel jsem !!!!!
www.ebay.com/…
www.ebay.com/…
i když ?
www.ebay.com/…
a tam se dá to udělat tak, že otáčet jehlovým kohoutkem bude krokový motorek podle toho jak v počítadle bublin foto-odpor zaznamená bublinku a vypočítá jestli je třeba přidat a nebo ne.
do vyprazdneni filtru ti bude prepad drzet hladinu.... pozor na cerpadlo.
nebo si udělej hlídač výšky hladiny inspirace třeba
www.hradkovi.cz/…
minimálně bych si udělal na max hladinu takovej total stop

aby nemohlo dojít k přetečení
na Santy.cz dokonce uvádějí, že používají ten hc-sr04 modul
www.santy.cz/…
0 20.10.2015 14:17 sachlj –
Re: GP pH sondu i pH meter mám pro arduino (
www.sparkyswidgets.com/…) i ruční. to čerpadlo se používá v mořských akváriích a nejsou problémy se zanesením třeba solí. Nápad je na automatickou výměnu vody že čerpadlo v určený čas začne vypouštět vodu a sledovat průtok. Zároveň se pračkový ventil otevře a bude se počítat průtok. podle rychlosti průtoku jednoho i druhého se buď zvýší otáčky pro čerpadlo a zavře se ventil. Nicméně dá se to udělat i jinak a to tak, že se každou noc obmění 10 litrů vody. Třeba. To u nádrže 400 litrů nic není na to aby se někde něco stalo. Prostě se vypustí 10 litrů vody a napustí se 10 litrů čerstvé. Noc co noc. a mohl by se doplnit odpar. Nevíš jak moc jsou HC-SR04
www.ebay.com/… odolné proti vlhkosti? nejlepší by bylo měřit výšku k hladině v akváriu. Měřit výšku u přepadovky by nebylo to stejné protože ty dotéká jak přitéká vody do akvárka. Možná se na to vykašlat a odpustit do odpadu 10 lt a připustit 10+deci, dvě, půl litru rovnou.
add cerpadla... o par deci za hodinu se to rozhodi a budes plavat... resp, jedno treba odejde, zanese se prutokomer.... to uz by bylo spolehlivejsi rizeni podle hladiny ve filtru. ale nemyslim si, ze by to byl dobry napad delat to bez prepadu - to uz radeji hrnec.
add sondy. orp je jeste drahy, ale ph sonda se da sehnat za par kacek a obvod k tomu neni zas tak slozitej a cely se do 300 musi vejit i s hogofogo OZ. obvod pro ORP by mel byt skoro stejny.
0 20.10.2015 14:04 sachlj Rýsuje se mi v hlavě automatická výměna vody řízená arduinem. Můžeme podiskutovat.
0 20.10.2015 07:57 sachlj
0 20.10.2015 07:54 sachlj Napadlo mě řešení dvou proudů vody do akvária. Cestou "nejmenšího odporu". To je základní fyzikální poučka jak jistě znáte. To znamená, mám-li jeden pračkový ventil pak seženu rozbočku na vodu a na jednu větev osadím pračkový ventil. Na tuhle větev pak dám trubku pro silná proud. Tenhle ventil bude zavřený, tj. nepůjde do něj 12V. Na druhé větvi, co bude trvale otevřená, bude rampa s dírkami. Tedy ta větev kde se čerpadlo budu muset víc namáhat protlačit vodu dírkami. Princip je jasný.
Starší reakce
používám jen ten stabík (10,- Kč) i bez kondenzátorů.
Nevím jaká je zátěž LED pásků
nemám zkušenost
to nemusíš, kdykoliv dopoledne, při světle.
Já to mám na čipy LED takhle:
www.aquario.cz/… jo, ty hlavy s motorkama používám
Arduino Uno s displejem a RT "žere" cca 200mA
ten modul je zbytečnej, nepotřebuješ to napětí znova usměrňovat, stačí ti z toho jen ten stabík 7805. (ale arduino uno můžeš "krmit" i 12V)
0 25.06.2015 19:43
emppu07 [12] - Rostliny Přečetl jsem si celou diskuzi a docela mě to arduino láká, ale moc tomu nerozumím, takže potřebuji rady zkušených

Nechtěl bych asi nic složitého, jen automatické hnojítko, stmívání led pásků a noční osvětlení.
Našel jsem tento návod na hnojítko,
fishtankprojects.com/…
kde je to krásně popsané a je tam i program.
Jen si nejsem jistý, zda všechno můžu napájet jedním zdrojem 12V 75W, na který teď mám připojené led pásky.
přesně tento zdroj
www.tsbohemia.cz/…
Tzn. že bych přes toto
www.ebay.com/…
připojil arduino a ještě bych zdroj použil na napájení led pásků a napájení 2x motorků do ostřikovačů.
Starší reakce
samozřejmě jsem zkoušel hledat

ale ne s "nixie" tak možná proto jsem neměl úspěch.

(dokonce i oblíbené instructables)
Já se pak pochlubím, jestli bude čím.
Díky

Tak zrovna hodiny jsou na webu mockrat, zkus dat do googla "arduino nixie clock" a verim, ze bude vyreseno. A jestli uz to pak budou hodiny, a nebo neco jineho, to uz je jen soft

.
Mám v plánu využít 4 kousky IV-11
(mám podporu jednoho firemního dráteníka, takže to co mám v plánu dám), ale jde mi o to rozchození přes arduino, ještě mi zbudou dva kousky na hraní (pokud to nepodělám)
Máš s tím zkušenosti ? Jestli ne, nevadí
Mimo arduino z toho plánuju hodiny

např.
www.remesla-jirikov.cz/…
Tak nechtel jsem reagovat na vsechno, ale kdyz nikdo... Sice jsem sve suplikove kousky rozdal, aby mne takova blbost ani nenapadla delat, ale poradit si s tim jiste dokazeme

.
BTW, nechces radeji OLED displej?
www.gme.cz/…
Na tom obrazku to zdaleka nevypada jako ve skutecnosti, ty pastelove barvy jsou proste uzasne, nic moc to nezere a nenastavuje se kontrast jako u LCD, zobrazeni je vzdycky paradni, a vypada to opravdu jinak, nez na co jsou lide bezne zvykli. Maji i jine (treba zelene jsou moc pekne), ale tyhle ted montuju a vypadaji dobre.
Ja jen pro pripad, ze touzis mit neco extra a ze by to bylo zapojeni jen na par dratu.
Není to úplně akvaristika (určitě by se to dalo použít místo displaye ), ale nemá někdo zkušenosti s Itronama běžícíma na Arduinu ?
Starší reakce
Osobne bych vzal tenhle:
cz.farnell.com/… , ma totiz digitalni kalibraci (ujizdi, tak ho jen zapisem do registru srovnam) a jako bonus 64B pameti na chipu, cena necelych 18Kc bez DPH, dostupnost do druheho dne az na stul (pravda cena zasilky, ale kdyz clovek nakupuje vic veci...), a i jina provedeni pouzdra, nicmene uvedeny v DIP8 pripaji kazdy. Nicmene chapu, ze pouzit modul za par kacek je pro mnohe lakavejsi, tak treba pro inspiraci

.
Tak můj RTC modul DS1307 se taky nehorázně předbíhal, tak jsem objednal tenhle DS3231
www.ebay.com/…
a ten už je o něco lepší, taky se předbíhá, ale jen cca o vteřinu za den...
Starší reakce
požádej případně adminy tady, aby odkaz přidali do horního modrého rámečku k tématu.
Přátelé, kdo nesedí na rybičkách, sedí u FB, proto jsem založil skupinu na FB s názvem Aquaduino, kde můžeme rozebírat obdobné témata, jako tady.
www.facebook.com/…

to by před ně musel dávat odpory a při těhle výkonech, na co další topítko ...
Zalezi jak spalis. Kdyz jim pustis poradny proud, ktery chvili snesou, mohou stihnout degradovat driv, nez se nektery rozpoji. Rozpojeny mas pak jen jeden chip, ale ostatni uz taky moc k cemu byt nemusi

.
Videl jsem obycejnou zelenou LED svitit jasne zlute, po oprave zkratu na predradnem odporu zase svitila zelene, ale naprosto minimalne

.
Jak to vysvětlit....

Mám jich celkem 20, na dvou chladičích, první napojím na zdroj a druhý do toho prvního (sériově). Na konci prvního (ten bude pod krytem akva) mám vypínač který je trvale sepnutý (takže svítí prvních 10) a po zavření krytu se rozepne a začne svítit i těch druhých 10, které jsou na odklápěcím deklu krytu akva (které při otevření nesvítí a neoslňují).
No a já to testoval na té první části se sepnutým vypínačem a neopatřením jsem o něj nějak zavadil a asi se nějak napůl otevřel, nebo několikrát vypl, sepl....prostě to párkrát zalupalo a je vymalováno

Tak je asi zapojil paralelně

jaks mohl odprásknout 10 čipů. Pokud je zapojuješ do série, tak jak to má být, spálíš vždy jen jednu (tu nejrychlejší

.
JaV napsal: Mimochodem svojí vlastní chybou jsem si odpálil 10 CREE, tak jdu objednat nové
Kdo nic nedela, nic neodpraskne. Blba chyba, ale bys videl, co vsechno se da jen nepozornosti poslat do kremikoveho nebe...
Oko a mozek jsou v tomhle pekne potvory, to co si myslis ze vidis, nemusi byt vubec tak

. Kdyz rozsvecis LED dejme tomu v 256 urovnich (to je pro plynule rozsveceni malo, ale pro priklad), rozsvitis na 1, a 2 je uz dvojnasobek toho co bylo, skok jasne vidis. Skok na 3 vidis taky, ale dalsi a dalsi vidis mene zretelne, coz je dano tim, ze k tomu kolik to svitilo je ten rozdil k dalsimu kroku mensi a mensi se vzrustajicim jasem.
Jestli Ti po pracuje dobre, to poznas celkem snadno. Z Arduina si programem udelej na vystupu logickou nulu a podivej se na napeti na vstupu zdroje. Pak si udelej logickou jednicku a zase to zmer. Voltmetrem zjistis, jestli na vstupu mas 0 a 10V, zda je rozkmit jak ma byt

. Jak Ti to nabiha dokazes takhle beznym voltmetrem poznat taky, protoze on PWM na rozumne frekvenci bude zobrazovat jako stejnosmerne napeti, takze treba kdyz minutu rozsvecis, poznas ze to jede od nuly, ze mas 2.5V za 15s, 5V za 30s, 7.5V za 45s a 10V za minutu. Pochopitelne tak nepoznas linearitu toho co ovladas, ale na tu se staci podivat do katalogoveho listu.
Fakt díky za snahu, já mezi tím vyzkoušel dát ten 1k odpor k tomu ovládacímu napětí a začlo to fungovat. Jen se mi zdá že to ze začátku nabíhá trochu rychleji než druhou půlku, je to možný? Nebo se mi to jen zdá, posuzuju to jen očima. Nebo zkusit třeba 2k?
Mimochodem svojí vlastní chybou jsem si odpálil 10 CREE, tak jdu objednat nové

Klikni si pravym mysi nad zdrojem tech obdelniku (to kolecko s napisem 400Hz), zvol EDIT, a zmen si "Duty Cycle" v rozsahu 0 az 100%, coz je totez, jako kdyz generujes PWM 0 az 100%. Dole vidis co jde do vstupu a co je na vystupu.
Operak Ti staci uplne obycejny LM358, ale napajet ho musis alespon ze 12V proti zemi, abys na vystupu dostal 0 az 10V. Pokud bys chtel operak napajet z 10V, pak si musis koupit nejaky s rail-to-rail vystupem. Jinak v tomto zapojeni nejsou na operak zadne velke naroky, ale pro napajeni nesymetrickym napajenim (jako ze nemas zaporne napeti a napajis ho mezi + a zemi) musi vystup umet chodit od 0V a kladne napajeni musi mit proti zemi takove napeti, aby vystup mohl dosahnout 10V.
www.falstad.com/…
Tady ještě dodám jaký zdroj mám
www.gme.cz/… , když se teď podívám na to zapojení "uvnitř" tak je to trochu jiné u toho mého a u toho použitého v tom schématu, tak jestli není problém v tom...
Jak by jsi to teda udělal ty, to vyfiltrování a zesílení z 0-5V na 0-10V, jestli se mohu zeptat?
Aha ja to asi spatne vysvětlil (nebo vubec). Mám jiný zdroj pro led než co je na tom obrázku, ten můj potřebuje buď 0-10V nebo 10V PWM. Co mi nefunguje je to udělátko s tranzistorem uprostřed, mezi zdrojem 10V a zdrojem pro led. V arduinu mám nastavené, že minutu rozsvěcuje na 100% a pak skočí na nulu a dokola. Jenže led jen trochu pohasne při tom skoku ze 100 na 0.
A když zmerim napětí na vstupu do zdroje led, tak neklesá, max asi na 9V.
Mimochodem, zkus dat odpor tak 1k mezi bily a modry drat. Pokud jde o napetove rizeni, pomalou PWM by mozna akceptovat mohlo (otazka je, jak to maji uvnitr filtrovane) a napetovy vstup nemiva pull-up, ktery tim odporem doplnis. Zkusit se to muze.
Přidat reakci
1 ...... 14 15
Zpět na obsah sekce Technika • Zobrazeno 16712x