Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Pražská voda - parametry

 

NápovědaFórum » Voda, přípravky na úpravu a testy  

Pražská voda - parametry
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   08.01.2018 19:29 Muž @ Magic [380] - RostlinyRe: Maq
Jj železo sa vyzráža a usazuje.

Inak ja osobne mám chuť železitej vody rád, nostalgia z Korytnice...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   08.01.2018 17:19 Muž @ Maq [2262] Re: RE5PEK7
Železo odstraňují z důvodu údržby rozvodů, dělá to nějakou neplechu.
A taky kvůli chuti.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   08.01.2018 17:10 Muž @ Kubaa [582] Re: RE5PEK7
Silně železitá voda je nejen na pití dost humus.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   08.01.2018 17:08 Muž @ RE5PEKT [131] - Život je jeden z nejtěžších.Re: vaaclav
Asi abychom se nepředávkovali draslíkem;-)
Spíš nevím, proč odstraňují železo? coze

Holt jen myslí na ty, co lemtají celý den vodu z kohoutku a na nás akvaristy z vysoka prdí:-|
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   08.01.2018 16:41 R Muž @ vaaclav [7176] - Echinodory + stonkové rostlinyRe: Martimos
Kdo vymyslel to že se při úpravě pitné vody draslík z vody odstraňuje nevím, ale je fakt že jsem to mockrát slyšel. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 8   08.01.2018 13:50 Martimos - Echinodory + stonkové rostlinyRe: DaveLister
Vím, že reaguju starý příspěvek, nicméně mě to také zajímalo, tak jsem psal na PVK a dostal jsem tuto odpověď:

draslík při úpravě pitné vody neodstraňujeme (ÚV Želivka ani ÚV Karaný), jeho hodnota se pohybuje v distribuční síti cca 2,5 až 4,0 mg/l. Monitoring stanovení draslíku se provádí na výstupu vody z úpraven, v rozsahu kontroly prováděného u kohoutku spotřebitele draslík nestanovujeme, jeho hodnota se v rámci distribuce nemění, není důvod jej stanovovat.

Třeba to někomu bude užitečné :)

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 3   22.04.2016 20:49 Muž @ dudak [1284] Re: DaveLister
v jednotlivých částech Prahy se voda dost liší a i ve stejné lokalitě se během roku výrazně mění, vodovod jsem dával na rozbor naposledy před dvěma lety, teď dávám už jen vodu z akvárka. Tehdy bylo K 4,5mg/l. P (je to celkový fosfor ne PO4) 12ug/l tedy prakticky nula
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   21.04.2016 22:03 Muž @ DaveLister [476] – K⁺ a PO₄³⁻
Pvk.cz neuvádí hodnoty draslíku a fosforečnanů, nezjišťoval jste to někdo?

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 7   18.12.2015 20:13 R Muž @ vaaclav [7176] - Echinodory + stonkové rostlinyRe: lap
Natoč si jí z kohoutku bude rozhodně lepší kvality než ta ze studánky v Praze a okolí. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   18.12.2015 15:00 R Muž @ afc1886 [2541] Re: lap
Když se v těch parametrech nevyznáš,tak nevím co řešíš.Vyzkoušej napřed z vodovodu,a až potom uvidíš. ahoj
Reklama
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   18.12.2015 14:41 Muž @ nerf [13] - MiniakváriaRe: zelenáč
Vzhledem k tomu, že se v těch parametrech zas až tak moc nevyznám, tak byl byl rád, aby měla takové parametry, které by vyhovovaly účelu popsanému níže. ;-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   18.12.2015 14:04 zelenáč - Miniakvária
a jaké chceš, aby měla parametry?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   18.12.2015 13:40 Muž @ nerf [13] - Miniakvária – studánka?
Zdravím, nejezdí někdo z Pražáků pro vodu někam ke studánce? Zajel bych si pro kvalitní vodu do akvária rád kamkoliv v okolí do 30km. Vodu bych využil pro low-tech akvarium s nenáročnými rostlinami, nízkým osvětlením a nulovým hnojením (krom nějakého jílu pod dnem). Předem děkuji za tipy.

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   07.12.2014 20:38 R Žena @ Danila [4431] - Sumci
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   07.12.2014 20:25 Muž @ navik [856] - SumciRe: michalt
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   07.12.2014 18:54 Muž @ michalt [556] - Miniakvária – Kyje
V lednu se budu stěhovat na Prahu 14, do oblasti mezi Rajskou Zahradou a Satalicemi. Nevíte, prosím, někdo náhodou, jaké relevantní parametry má voda v té oblasti? Tvrdost, koncentrace NO3, možná alkalita. Díky.

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   04.04.2013 13:31 Muž @ Toník [393] Re: Karnal
Ano, reálné hodnoty neprokáže ani amatérský kapkový test ani papírky 6v1.
Chce to tu laboratoř. :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   04.04.2013 13:29 Muž @ Toník [393] Re: RAP
To se dá předpokládat, že pražský vodovodní řad nebude tak křišťálově čistý, jak financování Standova bytečku.
Ještě si tak umět představit, jaké parametry (pH) by musela mít voda vpouštěná do vodovodního řadu, aby se její tvrdost změnila na vstupu oproti výstupu tak, jak je níže uvedeno.


 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   04.04.2013 12:36 Muž @ RAP [2185] Re: Toník
Vzhledem ke stáří některých částí vodovodní sítě je v nich již uloženo.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   04.04.2013 12:14 Žena @ Karnal [160] Re: Toník
Tak já s tím tady na horním Žizkově problém nemám - tady teče stále stejná měkká voda pro Hrdlořezy, ale třeba teď nedávno na Vinohrady a dolní Žižkov pouští skoro neředěné Kárané - to je pramenitá, tvrdá voda.
Já tam bydlela do nedávna taky a voda tam podle testu vycházela o něco tvrdší než dle parametrů v tabulce. Nicméně - tabulka udává průměr z minulého roku, takže vlastně tam ty reálné hodnoty vody, co zrovna teče z kohoutku, můžou být krátkodobě i celkem odlišné. A kdo ví, jaké průměry budou mít Vinohrady a Žižkov příští rok, v půměrové tabulce za rok 2013.

Nicméně, pokud si tam nedojedeme a nezměříme, tak je to jen pusté teoretizování :-)
Reklama
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 4   04.04.2013 12:04 Muž @ Toník [393] Re: Karnal
Když budete míchat vodu se dvěma různými obsahy Ca a Mg, hodnota tvrdosti vody se nesčítá - dosáhne maximálně parametrů té vody, která má tvrdost vyšší. (To kdyby se zdroje s nižší tvrdostí přimíchávalo zanedbatelné množství. :))
Pokud tedy amatérskými testy naměříte tvrdost vyšší, (3,39mmol/l), než uvádí výrobce jako maximální, (2,65mmol/l), platí dříve uvedené - buďto "lže" výrobce nebo ty amatérské testy.
Ať to všem plave a roste! :-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   04.04.2013 11:58 Muž @ Toník [393] Re: RAP
Ano, protože poměr vod míchaných ze dvou zdrojů nebude možné zjistit, údaj o "průměrné tvrdosti" bude jen orientační.
Také nelze vyloučit, že voda "cestou něco neposbírá". Ale aby mohla něco (Ca, Mg) posbírat, nejprve by musela něco, (Ca, Mg) "uložit", ne?
Tak jak je to - nejprve se Ca a Mg ukládají, aby se mohly posléze uvolnit?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   04.04.2013 11:50 R Žena @ Jája [811] - ŽivorodkyRe: Toník
Také jsem si přeměřila vodu z Černého Mostu, kde bydlí tchýně. A to sedělo podle hodnot, které udávají vodárny. Nejsem sama, komu vyšla vysoká čísla. Jak jsem uvedla, Vaaclav vodu měřil nedávno Serou a hodnota byla téměř totožná s tou mou. Testy Aquar a Sera platí za ty kvalitnější (v té dostupné nabídce). Papírky samozřejmě beru s rezervou, v Hornbachu nic jiného na měření vody pro zákazníky nemají. Ale když se tři testy + - shodují, tak na tom asi něco bude. Takže i z toho důvodu mě zajímá, jak to je. Ale volit tak silná slova, milý Toníku, to tedy ne. Prostě mě zajímá, kde je jádro pudla. Toť vše. Takže nikoho nenapadám, tak nevidím důvod k agresivní reakci.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   04.04.2013 11:46 Žena @ Karnal [160] Re: Toník
I já si všimla jisté nesrovnalosti s tvrdostí vody, kterou vodárny udávají na stránkách pro moji čtvrť. Ono to není nic moc divného - jednak třeba zrovna mají víc vody z Káraného než ze Želivky, tak to namíchají v jiném poměru - třeba jen krátkodobě... A taky silně pochybuju o tom, že rozvody vody jsou udělané striktně podle hranic čtvrtí - jak to mají psané v tabulce...
Takže pokud někdo bydlí poblíž hranic dvou črvrtí, v níž v jedné má být voda o hodnotě 1,15 mmol/l a v druhé 1,98 mmol/l, myslíte si, že dostaně opravdu a skutečně tu vodu co píšou v tabulce pro jeho čtvrť? :)
No, nikoliv, mám tu měkkčí, byť pro moji čtvrť mají psanou tu druhou.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 2   04.04.2013 11:43 Muž @ RAP [2185] Re: Toník
Toník napsal: Vy skutečně věříte víc amatérským testům, (CM od Aquaru a dokonce "papírky" 6v1!), než laboratorním testům vodáren?! hmm
Já hlavně věřím tomu, co mi ta voda dělá v akváriích. A není to dobré!
Navíc se voda míchá ze dvou zdrojů a každý má trochu jiné parametry, takže ten průměr je hodně orientační. A že by nic neposbírala voda cestou je nepravděpodobné.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 4   04.04.2013 11:24 Muž @ Toník [393] Re: Jája
Takže vy se domníváte, že vodárny vypouštějí do systému vodu s takovými parametry, že ta rozpouští usazené soli vápníku a hořčíku? Nebo jak jinak by podle vás mohlo "po cestě" vodovodním řadem dojít ke zvýšení její tvrdosti?
Ten nezávislý laboratorní rozbor si určitě nechejte udělat. Ať máte jasno, jestli jsou ve vodárnách takoví "lemplové", co nedokážou změřit tvrdost vody, a proto veřejnosti podkládají takové hodnoty, které ve svém důsledku ani nesplňují hygienické normy.
(Nebo "lumpové", co z nějakých záhadných důvodů toto dělají záměrně?).
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 2   04.04.2013 11:06 R Žena @ Jája [811] - ŽivorodkyRe: Toník
Pokud budu mít potvrzené parametry z nezávislých laboratorních testů (nikoliv vodárna) a budou se shodovat s vodárnou, tak tomu věřit budu. Také mě zajímá, co mi po odtočení obrovského množství vody teče z kohoutku (co ta voda cestou v trubkách nasbírala), nikoliv to, co naměří vodárny, než vodu pustí do trubek (to je pro mě pouze orientační). Tak asi tak.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 4   04.04.2013 10:54 Muž @ Toník [393] Re: Jája
Vy skutečně věříte víc amatérským testům, (CM od Aquaru a dokonce "papírky" 6v1!), než laboratorním testům vodáren?! hmm
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   04.04.2013 10:44 R Žena @ Jája [811] - Živorodky – Voda - Vinohrady
28.3 jsem o kvalitě vody psala v jiném vlákně, tak jsem to jen zkopírovala:

Když už je o tom řeč, tak jsem do nedávna žila celkem v klidu. Např. v únoru byl průměr pro Prahu 7.5GH (leden 9,57GH), takže celkem slušné hodnoty. Vyplatí se ale pídit po skutečném měření v oblasti. Bydlím na Vinohradech u Flory a průměr tvrdosti vody v mém bydlišti za rok 2012 je 11,31GH, tak jsem tak odhadovala, že ten výkyv může být tak do 15GH. Jaké ale bylo mé překvapení, když jsem vodu přeměřila (Akvarem) - začátkem března mi vyšlo 19-20GH. Tak jsem nelenila, napsala na vodárny. Nejdřív mi cpali průměry a když jsem trvala na svém, tak jsem z nich vydolovala sdělení: "podle udané adresy jste opravdu zásobováni tlakovým pásmem č. 144, jedná se o směs vody káranské a želivecké (rozmezí letošních naměřených tvrdostí je od 2,33 do 2,65 mmol/l). Hodnota 3,39 mmol/l je opravdu netypická, předpokládám, že se jedná chybu při orientačním měření pomocí indikátorových papírků".
Tak jsem si vodu nechala přeměřit v Hornbachu (mají testy 6v1) a vyšlo jim to ještě hůř. Takže milé vodárny si z lidí dělají srandu. Bydlím v přízení, tak jsem vodu nechala odtočit, abych měřila čerstvou vodu z venkovního potrubí, ne tu, která nám stojí v domě v trubkách. Je mi jasné, že testy jsou orientační, ale že by to bylo až tak hodně, považuju za blbost.
Tento a minulý týden bylo 17GH (to abych vyvěsila prapory, jak nám voda změkla).
Když jsem použila Torben (jen trošku /ale pravidelně/, ne množství, co je doporučováno), tak se mi GH hnulo o 2°, jenže voda se obarví a ztmavne. Test na KH nemám, tak nevím, jak Torben sníží alkalitu. Tak při výměně vody ještě liju částečně do AQ neperlivou vodu od Alberta (Euroshopper), u které jsem naměřila 9GH, NO2 a NO3 neměřitelné, pH 6,5. Čímž snížím trošku i NO3, protože se mi v AQ drží na cca 40mg/l (každý týden odkaluju a měním cca 30 l ze 100 l. Kohoutek vychází na 20mg/l - přeměřila jsem a souhlasí to s tím, co udávají vodárny.

Vaaclav bydlí kousek ode mě a naměřil 21GH a 11KH (testy od Sery), takže dvojí měření s dvěna různými testy a vyšly téměř shodné hodnoty.

Takže určitě je u pražské vody lepší se pídit po skutečných hodnotách kontrétní lokality, rozhodně bych se neřídila průměrem (to se týká hlavně lokalit, kde je v ročním průměru udávaná vyšší tvrdost vody). Jinak to průměrné březnové měření parametrů vody, které už na stránkách vodáren vyvěsili, tak odpovídá mému měření, že tvrdost vody v březnu nepatrně klesla (alespoň u nás na Vinohradech).
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   04.04.2013 09:17 R Žena @ Danila [4431] - Sumci
K dispozici je tvrdost vody na území Prahy dle městských částí - rok 2012
www.pvk.cz/…
Hodnoty jsou v milimolech, přepočet je 1 mmol/l = 5,6o dH .

Kvalita pražské vody (opět průměr) je velmi podrobně zde: www.pvk.cz/… každý měsíc se aktualizuje.
Reklama
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   04.04.2013 08:41 Muž @ daakon [2] – Hodnoty
Mohl by někdo prosím napsat odkaz na hodnoty vody v Praze a rozdělení po městských částech.Dík
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 2   04.04.2013 02:02 Lenicka1313 – Doporučení
Podolská vodárna je něco naprosto famózního. Třeba tady (nadprahou.cz/…) jsem o ní nedávno četla a úplně mi běhal mráz po zádech, jak parádní věc to je. Všem vřele doporučuji navštívit! :)

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   11.03.2011 19:33 Muž @ hop [26] - RostlinyRe: Deathbull
jj hloubětín je cca 270uS Ph 6,9 -7,1palec
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   11.03.2011 09:14 Muž @ Moucha [1421] - Raci, krabi, krevetkyparametry
Takze jsem udelal rozbory vody z kohoutku, Praha - Nusle, Taborska ul. v 8:40
pH cca 7 (rataj, nedavno koupeny)
GH cca 8°N (rataj, dosluhuje, prumer ze 4 mereni)
KH 1,5°N (rataj, doslujhuje, mereno 2x, stejny vysledek)
a cca 35mg/l NO3 (sera, o neco tmavsi nez 25mg/l ale o hodne svetlejsi nez 50mg/l)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   11.03.2011 08:14 Žena @ stetinka [250]
Fotka k příspěvku tady je ten můj rozbor. Jsme těsně u Prahy, ale prý máme čistokrevnou Želivku
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 23:29 Muž @ vóťa87 [205] - RostlinyRe: guramiguru
Nevím co se míchá ve Kbelích ve vodovodu, ale měl a mám v péči(ať už občasné) pár akvarií v Chabrech, Čakovicích, Počernicích, Klánovicích a Úvalech a všechna chtěla trochu jinou péči díky parametrům vody oproti akváriím doma, či v jiných částech Prahy...Testy Sera,Rataj,JBl všechno je to dost ošidné, dříve nebyly špatné Nutrafin testy...Pak jsem ale přestoupil na Salifert a to je trochu jiná třída, společně s pH metrem se pak už dá dojít k vcelku přesným měřením :-) Bohužel je to vykoupeno vyšší cenou...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 21:27 Muž @ Deathbull [1903] - CichlidyRe: Chalybda
Mám ty samé parametry, praha 9 Hloubětín. Měřeno teď naprosto stejným papírkem a průběžně měřeno Rataj kapkama s velmi podobným výsledkem. No, ale čekal jsem vstupní PH vyšší, do teď jsem měřil jen vodu v akváriích, teď to byla voda připravená na dolití akvárek co den stojí v kýblu.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 21:20 Muž @ Kacoo [10] - Cichlidy
To udajne mame zelivku taky zalezi na tom kde presne bydlite nebo co sem se bavil s par lidmy tak dost vody je tahano z vltavy pred podolskou vodarnu.
Reklama
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 21:10 Muž @ Sid [5833] - RostlinyRe: guramiguru
...Zajímalo by mě, zda má sid opravdu jinou vodu ve vodovodu nebo zda je takový rozdíl mezi testy (sera vs aquar?)?...
Sid má opravdu jinou vodu, protože používá olomouckou vodovodní, a tu ještě v některých případech upravuje. :)
Reagoval jsem na Zuzanin dotaz, kolik dGH je 1,74 mmol/l a kolik dKH je 1,79 mmol/l. :-)
(Čili necelých 10 dGH a necelých 5 dKH.)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 20:33 Žena @ stetinka [250]
nedávno jsem si nechala vodu rozebrat. Údajně máme Želivku. Pokud chceš, mohu ti opsat údaje z laborky. Ale kapkové testy ukazují dost odlišné ukazatele
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 20:15 Žena @ Chalybda [51]
Smíchov - jen orientačně- kolem 5°Gh a 3°Kh, NO3-25, NO2-0, pH-6 (ne příliš přesné testy JBL-5in1) hmm
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 4   10.03.2011 20:14 Muž @ Moucha [1421] - Raci, krabi, krevetkyRe: zuzana
je dulezite si uvedomit ze Praha ma dva zdroje vody a to Karane, kde je voda cerpana z rady studni a navic ta podzemni voda je dotovana pomoci zasakovacich nadrzi, takze voda podzemni, dosahuje kvalit kojenecke vody

druhy zdroj je nadrz Švihov na toku Želivka, jedna se o vodu povrchovou a kvalita kolisa

a pak tu byl jeste treti zdroj a to Podolí, kde se upravovala voda z Vltavy, dnes uz se tento zdroj nepouziva....

povrchove vody se vyznacuji nizsi tvrdosti, podzemni mivaji vyssi tvrdost, ale zalezi to na geologii

takze v Prazske vodovodni siti dochazi k miseni vody ze Zelivky a z Karaneho v ruznych pomerech a tento pomer se muze menit i v prubehu casu.....

osobne jsem zaznamenal u nas v Nuslich narust koncentrace NO3 z nejakych 20-25mg na cca 35-40mg (test sera), zitra udelam komplet testy....
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 17:43 guramiguru - Raci, krabi, krevetkyRe: vóťa87
Na severovýchodě tvrdá? Ve Kbelích je ještě o něco měkčí než tady v Libni (kde jsem serou naměřil 8/2,5). Dusičnany mohu naopak potvrdit.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 2   10.03.2011 17:39 Muž @ vóťa87 [205] - RostlinyRe: zuzana
V pražské síti jsou dost velké rozdíly, údaje uváděné na stránkách PVK jsou zprůměrované a nemusí dost často odpovídat skutečnosti...Větší část Prahy jede na vodu z Želivky- tam se celková tvrdost pohybuje kolem 6-10, uhličitanová tvrdost "z kohoutku" bývá mezi 5-9, pH pak dle toho lítá mezi 6,8 až 7,5 cca. Obsah Ca kolem 50mg/L, Mg pak pod 10mg/L(méně mi testy nezměří),Fe je také téměř na nule..Celkovým problémem je pak hladina NO3 v průměru kolem 25-30mg/L

Ze zdrojů okolo Káraného teče voda s mnohem nižším obsahem NO3, ale za to s vyšší tvrdostí, což je docela paradoxní, protože jsem měl za to, že nad vodou z hlubokývh vrtů zde převažuje voda vsakovaná přes písková lože...Možným vysvětlením je přidávání Ca někde při úpravě vody-voda z tohoto zdroje zásobuje severo-východní část Prahy...Obsah Ca jsem zdě měřil mezi 150 až 250mg/L, v návaznosti na problémy s růstem rostlin, takže by to mělo docela sedět. Nevím zda je to jen nějaký dočasný, či dlouhodobý stav...

Další rozdíly pak způsobuje i stáří řadu v dané lokalitě, případné další doupravování, havárie a roční období...Občas mi tekla voda téměř bez dusičnanů, občas i s hladinou kolem 50mg/L
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 17:11 guramiguru - Rostliny – Re: Sid
Mně vychází UT 2,5 (5 kapek sera testu na 10ml vody). CT asi 8. Převody mi také nejsou zcela jasné (hlavně u té alkality). Zajímalo by mě, zda má sid opravdu jinou vodu ve vodovodu nebo zda je takový rozdíl mezi testy (sera vs aquar?)?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 17:06 Muž @ Sid [5833] - Rostliny – Re: zuzana
CT cca 10 a "UT" cca 5.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   10.03.2011 16:47 zuzana - Rostliny – Pražská voda - parametry
Nemůžu se dopočítat paramterů vody uvedených na stránkách pražských vodovodů - a nekoresponduje mi to s vlastním měřením. Může mi někdo ukázat jak převést údaje 1,74 mmol/l Ca+Mg na CT a 1,79 mmol/l KNK 4.5 na UT?

Co namerite z vodovodu vy?

Zpět na obsah sekce Voda, přípravky na úpravu a testy Přidat příspěvek • Zobrazeno 1337x

Máte připomínku nebo nápad? Napište nám vzkaz do redakce nebo s námi diskutujte.
© RYBICKY.NET - http://rybicky.net/forum/16627-prazska-voda-parametry