Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Elektrická vodivost

 

NápovědaFórum » Voda, přípravky na úpravu a testy  

Žádná předchozí stránka 1 Přejít na další stránku   1  
Elektrická vodivost
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   30.11.2018 13:20 Muž @ erwinek [23] - Skaláry,Corydoras ,Thoracata,EchinodoryRe: ZDRI
Možná to bude znít jako blábol,ale za ranného mládí ,kdy byla ještě chuť experimentovat,jsem si přečetl článek v A+T o vodivosti vzhledem k rostlinám.Z článku vyplynulo,že každá skupina má ráda jinou vodivost.Zdůvodňovala se tam např.nechuť společného růstu Echinod. a Cryptocoryn ,kvůli odlišnosti požadavku na vodivost.Došlo to tak daleko ,že ve spolupráci s elektrikáři jsem se pokusil podle schématu přístroj vyrobit,dokonce funkční.Ta odlišná vodivost se potvrdila,ale rostliny rostly tak dobře,i bez měření.Pak jeho používání kleslo až jsem ho myslím daroval.Na podrobnosti si už moc nepamatuji,je už to přece jen 40 let
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.11.2018 15:08 Muž @ Maq [3697] Re: ZDRI
Pohyb vodivosti "bez příčiny" naměřím často i já a taky nad tím dumám.
Aktivní uhlí mně ji vždycky zvýší. Není to laboratorní nebo medicinální, děsně drahý produkt, je v tom zkrátka rozpustný bordel.
Zrovna v tyhle dny zírám na to, že mi klesá vodivost v akvárku, kde se rozbíhá nitrifikace. Vysvětlení nemám.
Jsou věci mezi nebem a zemí...
(Existuje jev jménem adsorpce. Dělá to aktivní uhlí, ale často i cokoli jiného.)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.11.2018 12:52 Muž @ ZDRI [280] Re: Maq
Měl bych speciálně na Tebe jeden dotaz. Ve všech nádržích mi hodnoty vodivosti korespondují se vstupní (vodovodní) vodou a tím, co tam přidávám.

Ale mám nádrž (Vanička na krevety), ve které mi hodnoty vodivosti klesají pod 200 uS/cm (kolem 195 uS/cm). A to i přesto, že voda, doplňovaná při výměnách, měla cca 230 uS/cm. V akvárku jsou jen inertní kameny, lávová drť, trocha aktivního uhlí, biomolitan (HMF), rostliny, pár malých krevetek.

Dokážu si představit, že by něco tu vodivost zvyšovalo (rozpouštělo se ve vodě). Ale co konkrétně ji může dlouhodobě takto snižovat? Jediné, co mě napadá, jsou rostliny, které při svém růstu spotřebuji nějaké živiny/minerály z vody (ta je u nás už tak dost měkká - dH 5°, pH 7.5). Popř. aktivní uhlí, i když zrovna zde je ho opravdu jen trochu (cca 1 dcl uhlí/30 l vody), je to čistá, 20°C studená nádrž, více ho není třeba.

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   30.10.2018 11:41 Muž @ Maq [3697] Re: Skrblík
Sucho. Minerálů je stejně, ale vody míň. Vodivost zřejmě vzroste všude.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   30.10.2018 10:03 Muž @ ZDRI [280] Re: Skrblík
Vodárna (většinou) udává hodnoty na výstupu z úpravny vod. Ale pak teče voda celou rozvodnou soustavou, vč. kilometrů starého potrubí a armatur (kov, někde i azbestocement). Pár metrů plastu v Tvém domovním rozvodu už není důležitých.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   30.10.2018 09:41 Muž @ Skrblík [9] Re: antiA
Před třemi lety se barak postavil a vše jsme dávali v plastu nové.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   30.10.2018 09:34 Muž @ antiA [217] Re: Skrblík
Zjednodušeně máš špinavé trubky...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   30.10.2018 09:33 Muž @ Skrblík [9] Re: ZDRI
Právě to jsem si také myslel. A zřejmě to tak bude. Ale je divné když použiji svůj konduktometr, tak mi ukáže mestskou vodu1083 mS/cm a dle parametrů od vodohospodaru by mělo být 842. Ale zkusil jsem tím samým konduktometrem změřit vodivost výstupů z osmozy a tam mi vyšla vodivost 34, tím pádem konduktometr pracuje správně.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   30.10.2018 09:28 Muž @ ZDRI [280] Re: Skrblík
Krát 10.
Tzn. 84,2 mS/m = 842 uS/cm
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   30.10.2018 09:23 Muž @ PeCh [52] Re: Skrblík
Žeby 842?
Reklama
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   30.10.2018 09:18 Muž @ Skrblík [9] – převod
Dobrý den,
dle parametrů od dodavatele městské vody mám vodivost 84,2 mS/m . Mohl by jste mi prosím někdo poradit kolik to je µS/cm ?

Děkuji.

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   29.07.2018 00:29 Muž @ fosiczka [1] Re: Maq
Tak vodu sem vyměnil, zákal od substrátu už není, nějaký ten kámen sem vyhodil, tak snad už bude klid
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.07.2018 11:50 Muž @ Maq [3697] Re: fosiczka, Yirka
fosiczka napsal: v nově založeném akváriu jsem po skoro dvou týdnech naměřil vodivost 2700μS/cm
Já bych to řešil. Tohle je mimořádně silný výluh, nejspíš plný organických sloučenin. Podle mě hrozí řasy a zákaly.
Ne každý je příznivcem měkké vody jako já, ale i tak by se vodivost měla pohybovat ve stovkách, ne přes tisíc.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.07.2018 11:29 Muž @ Yirka [7720] Re: fosiczka
Pkoud nechceš ryby množit a jinak jsou v pohodě taky bych to vůbec neřešil.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.07.2018 09:44 Muž @ fosiczka [1] Re: Maq
Ty z moře sem vyházel všechny, ty si zašuměli palec a nikde sem se nedočet, jestli je vysoká vodivost problém, když udržím tvrdost vody tak se tím mám zabývat kdyby to vylezlo znova?
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.07.2018 09:28 Muž @ Maq [3697] Re: fosiczka
fosiczka napsal: Teď nerozumím kde je problém ne
kámen seiryu stone, pár kousků z Jónského moře, Dno: Diversa NutriPlant
Všechny tyhle věci zvyšují vodivost. V největší míře zřejmě ten substrát. Je nacpaný živinami a uvolňuje je do vody.
Seiryu Stone je vápenec. Z Jónského moře sis taky dost možná přinesl vápenec. Ale ty vápence se tak rychle nerozpouštějí. Bude to ten substrát.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.07.2018 08:20 Muž @ Anthrax [1405] Re: fosiczka
youtube.com/…
Kameny z moře, tam je celkem dost pravděpodobné, že to bude obsahovat vápník.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   28.07.2018 07:52 Muž @ fosiczka [1] Re: Maq
Teď nerozumím kde je problém ne
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   28.07.2018 07:33 Muž @ Maq [3697] Re: fosiczka
kámen seiryu stone, pár kousků z Jónského moře, Dno: Diversa NutriPlant
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.07.2018 09:03 Muž @ fosiczka [1]
Vstup mám cca 700 a RO 70,tak budu muset zkoušet kamínky no, na to se těším tone
Reklama
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.07.2018 08:36 Muž @ NHKG [3240] - Jihoamerické Cichlidy a eLkaRe: fosiczka
Jakou vodivost má vodovod a jakou voda z RO? Vyfoť dno a kameny a u všech kamenů i dna udělej test octem. Někde bude chyba, na zákal ze substrátu to nevypadá.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   27.07.2018 08:14 Muž @ fosiczka [1]
Ahoj, mám malý dotaz, v nově založeném akváriu jsem po skoro dvou týdnech naměřil vodivost 2700μS/cm, což je docela moc hmm tvrdost nahoru neleze, vycházel sem z 23°dGH a mám to říznutý 1:1 z RO. Může být taková vodivost způsobená zákalem ze substrátu který tam ještě stále mám, nebo mám hledat špatný kámen? :-O

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   06.02.2018 12:52 Muž @ DavFM [921] - Corydoras&ApistogrammaRe: seic
Konduktometr je v principu jednoduché zařízení, které se navíc kalibruje, takže to bude stejné u všech výrobců a jejich výrobků. TDS metr je pak obyčejný konduktometr, který ale pro výsledek v TDS použije přepočet z běžné vodivosti a to tak, že se učitým koeficientem vynásobí vodivost. A zde je kámen úrazu, každý výrobce má ten koeficient jiný, od cca 0,5 až po 0,8 (asi, nevím přesně). A pokud se k číslu TDS neuvede použitý koeficient, tak je to údaj úplně na hovno, dobrý pouze pro toho, kdo to použil a to ještě jen do doby, než si koupí nový přístroj.

Takže TDS je fakt jednotka na úrovni sklenic od kompotů.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   06.02.2018 12:25 Muž @ Kubaa [709] Re: seic
Pokud jsou zkalibrované měří v rámci své chyby dobře a stejně. TDS má všechny chyby konduktometru a navíc to celé násobí Pišvejcovou konstantou.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek -1   06.02.2018 12:19 Muž @ seic [237] - Raci, krabi, krevetky – Re: Kubaa
jen dotaz Kubaa... a jak vis, ze ruzne konduktometry od ruznych vyrobcu meri vsechny uplne tiptop stejne???!!! smich takze asi tak...definitivne... :-P
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   06.02.2018 11:55 Muž @ Kubaa [709] Re: seic
Ty konverzní tabulky jsou platné úplně stejně jako konverzní tabulky ze sklenic od kompotu na litry. Může to byt půl litru, může to být litr. Ty nevíš jak má ten druhý velkou skleničku od kompotu. Takže můžete mít na měřáku stejně TDS, ale dvojnásobně vodivou vodu.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   06.02.2018 11:51 Muž @ seic [237] - Raci, krabi, krevetkyRe: Kubaa
ale vzdyt na prevod TDS na siemens mas konverzni tabulky?! tak co tady resis?! ne pro potreby akvaristy bohate postacujici... ja nepisu odborne clanky, ja prezentuji hodnoty sveho AQ... a vzhledem k tomu, ze jak vstupni vodu, tak vystupni vodu po pridani konstanty=mineralu, mam premerenou na gH/kH... tak vim, ze ten TDS metr meri dobre a dokonce vim, z ceho se mi s ohledem na gH/kH ta hodnota TDS sklada... howgh!

P.S. please admin offtopic...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   06.02.2018 11:45 Muž @ Kubaa [709] Re: seic
Ano dokud ty hodnoty nechceš porovnávat s cizími měřeními nebo je někde prezentovat, třeba na fóru, je to fuk. Jakmile to ale uděláš, začneš srovnávat jablka s hruškami. Většina lidí si to ani neuvědomuje, takže nakonec na ty sklenice od kompotu narazíš třeba i v článku v odborném časopise nebo v knížce, což je průser, protože už nikdo nedohledá, co vlastně autor naměřil.

A přitom by stačilo si místo tds metru koupit konduktometr. Stojí to stejně, měří to totéž, je to totéž, jen to na displeji místo skleniček od kompotu ukazuje litry.

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   06.02.2018 11:00 Muž @ seic [237] - Raci, krabi, krevetkyRe: Kubaa
Fotka k příspěvku tak jasne, ze tam mineralu "bude dost", kdyz je tam kvuli Caridinam umyslne micham... :-) oproti studne +350 TDS je to ale "mekka voda"... a pokud ja osobne pouzivam jediny meric, tak jsou mi ostatni vyrobci tak nejak fcuk... ;-) vim kolik mam vstupni vodu a na kolik TDS se mi voda dostane pri odpovidajicim/spravnem davkovani mineralu... takze asi tak...

jinak uz to frci v AQ... dam pak info jak to vypada po delsim pouzivani...
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   05.02.2018 23:22 Muž @ Kubaa [709] Re: daren
Vtip je právě v tom, že různí výrobci to přepočítávají různě a na některých přístrojích si to i můžeš nastavit - proto ty sklenice od kompotu smich
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   05.02.2018 22:50 Muž @ daren [73] Re: Kubaa
Kubaa napsal: 170 TDS může znamenat všelicos, protože to ani není porovnatelná jednotka s jiným přístrojem

Mas pravdu, dost jsem to zjednodusil, nemel bych pouzivat termity kterym plne nerozumim ;-) TDS metr ve skutecnosti meri vodivost, a z te nejakym vzorcem predpokladajicim 'prumernou' vodu vypocitava to TDS. Nevim, zda jednotlivy vyrobci prumernou vodu nedefinuji ruzne, ani by me to neprekvapilo. Ta prumerna voda ma samo i nejaky prumerny obsah Ca a Mg, takze i nejakou prumernou tvrdost, ale s realitou to nemusi mit vubec nic spolecneho.

Ja chapu TDS ne jako tvrdost, ale proste zahnojenost :)

Tvrdost je asi nejjednodussi orientacne zmerit na strankach vodarny :)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   05.02.2018 21:06 Muž @ Kubaa [709] Re: seic
170 TDS může znamenat všelicos, protože to ani není porovnatelná jednotka s jiným přístrojem (asi jako bys říkal, že má tvé akvárium objem 170 sklenic od kompotu, ale neřekl nám, jak velké sklenice od kompotu), ale každopádně minerálů v ní bude dost.
Reklama
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   05.02.2018 14:49 Muž @ seic [237] - Raci, krabi, krevetky – ad voda
budu to pouzivat jen v mekke vode, kde mam Caridiny... 170 TDS...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   05.02.2018 14:48 R Muž @ ctibum [3711] - Snažím se to nezahubit... – Přesun diskuze...

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 2   20.01.2018 22:14 Muž @ Magic [564] - RostlinyRe: imax
Jednoduchý príklad - lyžica soli v deci destilovanej vody bude mať tvrdosť nula ale vodivosť ako ratatatata! A možná ještě větší! ;-)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   20.01.2018 19:12 Muž @ imax [21] Re: NHKG
uf. pocital som s nejakou odchylkou, ale nie az takou. vdaka
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 5   20.01.2018 19:06 Muž @ NHKG [3240] - Jihoamerické Cichlidy a eLkaRe: imax
To vůbec neřeš, je spousta složek vody, co ovlivňuje vodivost a na tvrdost má nulový vliv. Ten přepočet co uvádíš je jen orientační a platí jen velmi přibližně a jen v čisté vodě, což ta akvarijní není.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   20.01.2018 19:02 Muž @ imax [21] – °dGH / µS
Nedavno som zacal merat vodivost. Ak tomu dobre rozumiem, medzi vodivostou a celkovou tvrdostou vody by mal byt vztah 1°dGH = 32µS. Nejaku odchylku moze vraj sposobit teplota. Kvapkovym JBL testom som dnes nameral 6°dGH a konduktometrom 319µS. 6°dGH by podla toho malo vyjst 192µS, co je vyrazne menej ako nameriam. Poradi mi niekto znaly?

Starší reakce

 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 4   03.01.2018 12:51 R Muž @ ctibum [3711] - Snažím se to nezahubit...Re: Ciffik
Tak to bude v prostoru pro baterky nebo na krytu baterek nebo v návodu, ne? To píšou i Číňani...
EDIT
Tady www.freshwater.cz/… si stáhni návod. Baterie 2x 1,5 V knoflíková 357A
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   03.01.2018 12:43 Muž @ Ciffik [753] - RostlinyRe: prasan
No právě že nemám. Ty z Číny chodí bez baterek =D
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   03.01.2018 12:14 Muž @ Prašan [3037] Re: Kubaa
Fotka k příspěvkuFotka k příspěvku Dnes som skúsil dalšiu prípravu vody a myslím,že tie tvoje plánované by si v nej spokojne lebedili.
pH 4,5
vodivosť 30 us
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   03.01.2018 10:20 Muž @ Prašan [3037] Re: Ciffik
Veď ho otvor a na batérií to máš napísané.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   03.01.2018 10:06 Muž @ Ciffik [753] - Rostliny
prosím prosím, jaké koupit baterie do tds metru z číny

viz

www.rostlinna-akvaria.cz/…


děkuji
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   02.01.2018 20:23 Muž @ Prašan [3037] Re: Maq
Na fotkách som vyfotil parametre v jednej mojej nádrži pH 3,5 s vodivosťou 88 us.To už je tam i dáky ten list atď.
V tom štamperlíku je nachystaná pripravená voda.Nameral som i nižšie pH pri identickej vodivosti.
Na meranie teploty by som sa u prístrojov ADWA až tak nespoliehal.Je len náhoda,že práve v tomto roztoku ukazujú tak malú odchylku.Pri iných meraniach mi to priamo v akvárkach na oboch prístrojoch ukazuje trocha väčší rozdiel.Neviem nezapisujem si to,možno sa to hýbe do spomenutých výrobcom 0,5 C.Občas by som však povedal,že i viac.
Ja meriam teplotu laboratórnou rýchlobežkou.
Reklama
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   02.01.2018 19:53 Muž @ DavFM [921] - Corydoras&ApistogrammaRe: Maq
A což teprve pH 3, jak kolega prasan říkal, že umí připravit s vodivostí do 20 mikro. To je 100x kyselejší než při pH 5. Opravdu mě nenapadá,jak něco takového pripravit, aniž by se zvedla vodivost.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   02.01.2018 19:25 Muž @ Maq [3697] Re: prasan
Já jsem se ten výpočet nesnažil pochopit, ale tolik vím, že při poklesu pH o jeden stupeň vzroste koncentrace protonů desetinásobně. Takže pH čtyři vs. necelých pět je velký rozdíl.
Já mám v jednom svém akváriu zaznamenaná data 5.1/17 a 4.1/51. Například. Vybral jsem dvě zajímavé hodnoty z pravidelných záznamů.
=
Ale zeptám se Tě na něco od tématu: Já mám konduktometr Adwa a pokládám ho za můj nejvěrohodnější teploměr; přes udávanou toleranci plus mínus 0.5 stupně. Díval jsem se, že ty Tvoje měřiče se lišily o 0.2°C. Je to pravidlem? To by byla docela uspokojivá odchylka...
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   02.01.2018 16:37 Muž @ Prašan [3037] – I bez humín
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 2   02.01.2018 14:55 Muž @ Prašan [3037] Re: Kubaa
Fotka k příspěvkuFotka k příspěvku Práve nahrávam na Youtube video kde ti ukážem,že sa takáto voda s parametrami pH4-5 a vodivosťou okolo 20us pripraviť dá.Len sa dnes akosi necítim dobre,tak to postnem hádam až ma prestane bolieť hlava.
 
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 1   01.01.2018 15:24 Muž @ Prašan [3037] Re: Maq
Dal som to tu práve preto.Ryby z do seba sa vlievajúcich riek sa často objavujú v oboch tokoch a tak im nie je tak markantný rozdiel hodnôt vody až tak tažko znášať.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   01.01.2018 14:15 Muž @ Maq [3697] Re: prasan
A byla na té lokalitě voda opravdu černá?
Je to kousek nad ústím Rio Branco, ale pokud vím (a i název naznačuje), tahle řeka není černá a má pH mnohem vyšší. A vodivost velmi nízkou.
Žádná předchozí stránka
Přejít na další

[1] ...... 4 5

Zpět na obsah sekce Voda, přípravky na úpravu a testy Přidat příspěvek • Zobrazeno 5860x

Máte připomínku nebo nápad? Napište nám vzkaz do redakce nebo s námi diskutujte.
© RYBICKY.NET - http://rybicky.net/forum/9254-elektricka-vodivost