Reklamace rybiček
Zrovna u neritin je lepší s tímhle dopředu počítat a vzít jich radši víc. Sama jsem naposled kupovala 2 a jedna byla za pár dní pryč. Reklamovat mě ji nenapadlo, ale možná bych uspěla, myslím, že solidní obchod by Ti mohl vyjít vstříc. I s ohledem na jejich úmrtnost během doby, než se vůbec prodají, si myslím, že by Ti mohli vyhovět.
šneky je potřeba brát lezoucí, pokud zrovna nelezou, tak je při nákupu očichat a hned víš, jestli je živý, nebo už zdechlý
Sklorex sice dobrou pověst má, ale osobně bych neměl tu náturu na to, abych jim tam nakráčel, že mi něco pomřelo a že to chci nahradit/zaplatit zpátky.
Když už si něco kupuji, tak holt přijímám riziko, že při přepravě nebo aklimatizaci o rybku či jiného tvora přijdu.
Těžko se pak s prodejcem hádat, že je to jeho chyba a ne chyba aklimatizace, choulostivosti živočicha nebo prostředí.
Krevetky jsou solidní čističi pokud jde o ulity
U neritin je blbý to,že je u nich poměrně velká úmrtnost asi spůsobená podmínkami při dovozu a častými změnami parametrů vody,tak nevím jak pochodíš.Ale Sklorex má opravdu dobrou pověst tak třeba se zadaří.
Tak to zkus, když popíšeš jak to bylo, uznat by to mohli. Sklorex má dobrou pověst...
No, teď je to už jen prázdná ulita - po třech dnech. Co nedali ryby, dali krevetky.
Vyndej a přivoň, budeme moudřejší, jde-li skutečně o úhyn.
Poraďte mi... podařilo se mi sehnat Neritinu zebru - konečně a juchů. Měli ji ve Sklorexu, pravda, dražší, než z burzy, ale ihned a moje akvárko už trochu zarůstá, takže mu to jistě pomůže. Jenže, koupil jsem si 2 ks, doma asi po 20 minutách cesty je nechal chvíli zvyknout na teplotu a po půl hodině položil na dno, zkontroloval, že jsou dobrým směrem dolů a nechal být. Jedna se za 5 minut vydala na cesty, druhá tam leží dosud - 3 dny. Dá se reklamovat život šneka? Máte nějakou zkušenost? Díky
Starší reakce
Zdravím,
já si jednou koupil v nuslých ancistrus sp. long fin.
Ráno mi umřel a já ho dal do mrazáku, odpoledne jsem ho šel vrátit, stačil mi účet a ten zmražený krunýřovec.
Koukám, že PetCentra jsou asi všude stejná. Já si tam nedávno kupovala gibbicepse, kterého jsem si vyhlídla den předtím. Zeptala jsem se prodavače, jak vyroste (malý vědomostní testík
) a on mi tvrdil, že maximálně 15-20cm
.
Jo a taky bych na to šla nejdřív po dobrém.
Podle ktere casti obcanskeho zakoniku mas pravo na vraceni zbozi bez udani duvodu do 24h? To, ze zamenujes obchodni a obcansky zakonik v mych ocich prilis duveryhodne nepusobi
Jinak samozrejme mas pravo na reklamaci bez paragonu, za ucasti svedku. Nicmene to neni zcela jednoduche, v pripade "sprajcu" prodavajiciho to povede k narocnemu soudnimu sporu, stejne tak reklamovat kvuli tomu, ze prodavac tvrdil, ze nevyrostou. Proto navrhuju pred "bubu", ktere k sprajcu muze vest, pokus o slusnou dohodu, kdyz to mozne nebude, vzhledem k cene zbozi a tomu, co by reklamujiciho cekalo, penize ozelet.
nesnesli s ostatníma rybama
to se občas stane
apinek napsal: no jednou jsem si koupil ryby,ale nevyhovovali mi.....
ale nikdy jsem si nekoupil rybu,aniž bych nevěděl co kupuju.
Když víte co to kupujete, tak jak vám pak nemohli vyhovovat?
Jsem si tím 100% jist. Sám když jsem v práci, tak dělám deně minimálně 2x reklamace a aspoň 1x týdně je jedna problémová. Někdy je i problém v tom, že paragony nejsou za nějaký ten čas čitelné.
no jednou jsem si koupil ryby,ale nevyhovovali mi a prodavač mi řekl,že je prostě nevezme,že můžou bejt nakažený.tak jsem mu je tam nechal a řekl tak si je strč třeba do-víš kam
ale nikdy jsem si nekoupil rybu,aniž bych nevěděl co kupuju.
Pokud se to nezmenilo v nejake nedavne dobe, nic takoveho jako 24 hodin na vraceni zbozi bez udani duvodu v kamennem obchode neexistuje. Pouze internetovy nakup, a lhuta je delsi.
Zkusil bych to vratit, pokud bych mel cestu kolem. Ale slusne, s tim, ze slecna tvrdila ze nevyrostou a oni jo, a ze bohuzel nemam misto, jestli by nebyli tak hodni ..... Protoze pripadny spor by i s paragonem nebyl jednoduchy, museli bychom dokazat, ze prodejce o rybe tvrdil, ze vyroste jen 15cm. Jinak zbozi totiz vadu nema. Teprve v pripade, ze je zpet nevezmou, bych byl hlasitejsi, pokud by ani to nepomohlo, vzdal bych to. Naklady neumerne (hlavne cas), vysledek nejisty.
(edit - Obchodni zakonik muze cist odpredu dozadu, ale jak se v tomto pripade zachovat, ze tam nedozvi. Na to bude treba Obcansky zakonik.)
Vrátit zboží se dá i bez paragonu. Stačí si přivest sebou nějakého svědka, který nesmí byt z příbuzenstva(klidně i nějaký bezdomovec, kterýmu pak za to koupíš kuželku
). Musíš, ale takto učinit do 24 hodin(max./minimální doba po kterou zboží můžeš navrátit bez udání důvodu). A pokud prodavači nabýdneš, že si za vrácené peníze u něj koupíš něco dražšího, tak bude spokojenost i na jeho straně.
Pokud prodavač nebude ochoten rybky přijmout zpět, tak se klidně můžeš i soudit a věř, že to 100% vyhraješ (ale teď jde o to, jestli ti to za to stojí
)...
ADD:Pokud si ten dotyčný prodavač, aspoň jednou přečetl někdy Obchodní zákoník a ty tam přijdeš ještě s někým, tak věř, že nebude o ničem dizkutovat a hodně rychle se přizpůsobý...
no, v každym případě za pokus nic nedáš, a kdyby je nechtěli vzít zpět, tak je nabídni na internetu. On si je někdo možná koupí
. Nebo mě pak napadá je věnovat do Zoo
Trochu neviš co pišeš.
Vždyť si protiřečíš.
hm,tak to jsem taky jednou udělal a kdo ví kde ryby zkončili
Dám rybky do sáčku a nechám je ležet na pultu. Když mi vrátí penízky, tím líp.
já to neudělal nikdy
vše jsem dostával od strýce,včetně kytek a ryb....jasně že jde o princip,ale stojí to za to?hádat se s pitomejma prodavačema kvůli dvoum rybkám?no ale co člověk,to názor
Tady jde hlavně o princip.
To můžu přirovnat k bezlepkářům. Pujdu do krámu, že chci bezlepkové pečivo. Prodavač mi něco prodá a já potom budu mít záchvat, páč v tom pečivu byl lepek.
Samozřejmně že je dobrý si předem něco o daných rybkách zjistit a pak je teprva koupit, ale upřímně řečeno, kolikrát jsi to udělal? Já ve svých prvopočátcích vůbec...
to ti za to stojí?sak to tak drahé snad nebylo,né?ale je to stejně tvoje chyba
bez paragonu může prodavač říct: jó pane, to ste mohl koupit kdekoliv a teď jdete k nám, protože jste nespokojený...
já když pomáhal v akvaristice a někdo si koupil rybky,už třeba jen gupky a přinesl je nazpátek,uvažoval jsem stejně,ale šéf vždy souhlasil,ryby dal do karantény,vždy měl přednost zákaznik,páč měl jasno...přijde znovu a nikde mě nepomluvi
takže dobrá akvaristika=spokojenost zákaznika,mit karanténu,pro tyhle připady...
Podle mne ryby zpátky nevezmou, a budou se hájit tím, že si nemůžou být jistí, jeslti jsou ryby zdravé, protože jsi je mohl dát do nádrže, kde je nějaký cizopasník, nebo bakterie... blablabla.. zkusit to ale můžeš. každopádně bych tam došla zeptat se paní prodavačky, jestli někdy viděla metr (zkus třeba vzít nějaký pěkný kovový, zednický a ukázat jí ho názorně)
myslim že si to nedovoli
No nejlepší je vědět co chci, něco si o tom přečíst a až pak to jít nakoupit. Na druhou stranu chápu i spontánní nákupy. Pak se člověk neznalý musí spoléhat na prodavače. Ovšem v tomto případě bych vzal ten největší atlas ryb co bych doma našel a omlátil bych ho tý prodavačce o hlavu (obrazně řečeno
). Určitě bych jim tam ale udělal ostudu z jejich naprosté neznalosti.
Ale musíš mít doklad o tom, žes je tam koupila. Jinsk se ti můžou vysmát...
na nic nečekej a vrať je...a nech si vrátit penize a nic si od nich neber,když jsou to lháři
klidně jim to řekni do oči,nejlépe před zákaznikama..
Velikost rybiček závisí na životních podmínkách a dostatku potravy. Takže metr ti nedorostou a napadat ryby budou z principu - sumec je dravec.
0 03.11.2008 08:09 Smolda – Reklamace rybiček
Ahoj, včera jsem v PetCentru v Praze na doporučení prodavačky koupila do 100 l akva 2 sumečky žraločí. Bylo mi řečeno, že dorůstají tak 15 cm. Večer jsem se zhrozila, dorůstají až 100 cm a jestliže nemají dostatečný prostor pro růst, tak většinou napadají ostatní rybky. Plánuju je jít vyměnit a paní prodavačce "poděkovat".
Jaké máte zkušenosti s reklamací rybiček? díky všem za radu.
Přidat reakci
Zpět na obsah sekce Akvarijní ryby • Zobrazeno 2186x