Bičíkovec zhoubný (Costia necatrix)
Osobně bych jenom častěji měnil vodu a rybky sledoval. Ten filtr, je dobrá volba s jeho čištěním to nechce moc spěchat a nechat ho pořádně zašpinit a podívat se na něho až stratí více jak polovinu ze svého plného výkonu. Neříkám že to děláš, ale přehnaný píglování filtru je kontraproduktivní.
Joo živorodky toho vyprodukují opravdu hodně
. Do 54l používám filtr Aquaball 60 a živými rostlinkami mám osázeno cca 50% akva. Mražené krmivo mi špatně přijímali, takže střídavě FD mixpur, Tetra Phyll, Tetra Algae, Guppy Hikari atd. Jsem začátečník, takže děkuji za každou radu
Já sázím na ty zhoršený podmínky, neb ta převaha zdatných znečišťovatelů může udělat svoje.
Chce to mít účinnou filtraci, neopomíjet pravidelný týdenní výměny vody, nepřekrmovat a dle potřeby pečovat o dno, dostatek rostlin se taky hodí. Krmíš nějakou živou potravou z přírody?
Všechny příznaky, které gupka měla, opravdu nasvědčovaly bičíkovci, tudíž se bojím dalšího úhynu ryb
. Hodnoty v akva mám optimální a přerybněné by také nemělo být? (1 betta, 6 pancéřníků, 6 gupek, 3 silver molly, 3 platy)
O akváriu nejsou známy žádné informace, tak bych nepodléhal panice a doporučil se zaměřit na podmínky v akváriu. Výměnou vody se nemůže nic skazit. Dobrý prostředí je nejlepší prevencí a i když je eSHa léčivo šetrný, tak proč používat léky když vlastně nevíme o co jde.
Ostatní rybky se mi zdají v pořádku, pouze před dvěma dny jsem přišla z nejasného důvodu o silver molly (domnívala jsem se, že je to stářím). Nejspíš to bylo ale způsobeno stejným onemocněním? Gupka o kterou jsem přišla dnes byla týden novým členem akvária...
Oni mají ostatní rybky nějaké příznaky?
Pouze odhadem, tudíž se mi zdá použití Eshy 2000 jako nejlepší východisko?
To máte z laborky nebo odhadem?
0 05.08.2012 16:39 Vrtule – Bičíkovec zhoubný - Costia necatrix