Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Akvárium z plexiskla / polykarbonátu

 

NápovědaFórum » Technika » Akvária 

Akvaristik.eu

Žádná předchozí stránka 1 Přejít na další stránku   1  
Akvárium z plexiskla / polykarbonátu
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   25.10.2021 15:09 Jozef Re: Lojza007
No ak je zdravotne nezávadný po vytvrdnutí - len tak námatkovo som pozrel jeden a účel ochrany by asi splnil.
dofal.sk/…
Ale nepáči sa mi tam v popise, že je cítiť rozpúšťadlom...niektoré laky (čo používame v práci na elektroniku - úplne iná oblasť a vlastnosti) uvoľňujú látky roky...nie som v tom odborník, ale asi by to chcelo poznať lepšie zloženie. Aplikácia na veľkú plochu asi tiež nebude jednoduchá v domácich podmienkach (aby to aj vyzeralo). Ale viac sa k tomu venovať nebudem - ostanem pri klasickom sklenenom (jedine že by tu niekto doplnil reálne skúsenosti, si rozšírim obzor...). Len som sa chcel ospravedlniť za skomolenie mena Herrnoha - pardon :)
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   25.10.2021 13:14 Muž Lojza007 [1204] Re: Jozef
Určitě by šel použít lak, který se používá po rozleštění předních světel.
 Reagovat na tento příspěvek  Citovat tento příspěvek 0   25.10.2021 12:51 Jozef Re: Tojsouvěci
S tým na 100% súhlasím. Je to len otázka peňazí a jedným z dôvodov bude aj samotná úprava proti poškriabaniu (nie len cena samotného materiálu, ktorá je výrazne drahšia). Tú technológiu majú zvládnutú - u gigantických akváriách, je jeho použitie účelné vďaka vlastnostiam (výsledná hrúbka, váha, odolnosť...). Ale pre bežného človeka a bežné akvárium by to bol asi drahý špás, aby to bolo poriadne ako má byť (nemám namysli samo-domo produkciu) - aspoň zatial.

Horrenoha, nižšie si písal že to lepíš a ako úpravu proti poškriabaniu používaš nejaký lak.
Môžeš len tak pre info dať aký, prípadne špecifikáciu...