Pošta
moje zkušenost je poslaný akva set 60L naprosto v pořádku, topné těleso taky ok, filtry ok a vlastně všechno

Já jsem už psal, že jsem zatím s veškerou dodávkou spokojen. U nás to šlape tak, jak má.

Jedno doporučení bych si dovolil. Kašli na virtualitu, kde si může každý pravdu přizpůsobit nebo vybrat promile z tisíců. Piš z vlastní zkušenosti. To ostatně doporučuji i mnohým jiným a to i co se.týče akvaristických témat. Ubyde balastu.
Se vzkazy postakum opatrne. Traduje se, ze v drevnich dobach pocitacu po Americe posilal chlap floppy disk a radeji to napsal na obalku. Prisla cela osahana a pozprohybana, snad i prelozena, s pripsanym vzkazem od postaka, ze fakt je "floppy"

.
Je to v ceníku hned první kapitola I. A. 1. a je potřeba číst ty poznámky s mrňavejma číslíčkama.
Toho článku je škoda, bylo to tam i bezvadně nafocený.
A když chci mít jistotu, používám odstavec Doporučené psaní. Sice je to o chlup dražší, ale dá se to vysledovat. A navíc jsou tam max. rozměry až 50*35*5 cm, váha do 2 kilo a cena max. 51 Kč. Do toho už se dá zabalit slušná nálož kvítí.
No a jelikož cena nejmenšího obyčejnýho balíku bez sledování a záruk je od 52 Kč nahoru, tak se obávám, že na zdejších poučených akvaristech už pošta moc netrhne.

Ty rozměry zkusím. To s novinami vím. Parkrát jsem už posílal. Stejně tak jsem dostával rostliny.

Jinak co se týče posílání kytek mezi akvaristama, byl tu bezva článek, autor ho bohužel smazal. Ale v rychlosti: nejlevněji lze kytky poslat jako obyčejný dopis, je potřeba jen dodržet max. rozměry 35,3*25*2 cm. Bezvadně tenhle rozměr splňují krabice od bonboniéry. Zabalíte to sice jako balíček, ale dle tarifu je to pořád dopis. Cena do 0,5 kg je 21 Kč a do 1 kg 27 Kč. Mám otestováno v obou směrech a i přes celou republiku to jde ze dne na den.
Jo a je fajn balit kytky jen do vlhkých novin nebo ubrousků a s tím do sáčku. Jak tam dáte vodu a šplouchá to, je to podezřelý

.
Jen je dobrý pro méně chápavý pošťačky psát výstražný cedule na schránku. Jedna šikovná paní mi totiž bublinkovou obálku A4 i s kytkama přeložila do schránky napůl, aby to tam narvala. Takže od tý doby vždycky když něco očekávám, napíšu ráno na schránku výstražnou ceduli, ať to tam necpe a zazvoní, že jsem doma.
Taky jsem měla tuhle zkušenost, ale u nás to bylo o chloupek jinak.
Očekávala jsem balíček, sledovala jeho cestu na netu podle kódu a čekala jsem, že ho ten den doručí. Byly v tom akvakytky a na ty jsem háklivá. A jelikož jsem pracovala z domu a činžák máme uprostřed parku, měla jsem docela dobrý přehled, jelikož auta tu musí jet po chodníku a při dvou třech autech za den se to dá velmi dobře sledovat. Takže jsem viděla poštovní auto, který tu sice zastavilo, ale za chvíli jelo dál. Seběhla jsem dolů a ve schránce našla oznámení, že jsem nebyla doma. Takže jsem nelenila, zavolala na poštu a popovídala si od plic s paní vedoucí.
Od té doby mi balíky fungujou perfektně, doručovatel je tu pořád tentýž a pokaždý mi volá už z auta na mobil, že bude za minutku u nás u baráku a jestli jsem doma a mohla bych laskavě sejít dolů si to převzít

. Žádný podfuky už nezkouší. Poslední balík mi přišel teď ve čtvrtek.
S obyčejnejma balíkama mám úplně stejnou zkušenost, záleží nejspíš i na zaměstnancích. Poslední balíček (doporučeně) mi šel z Polska k nám na poštu necelé 3 dny a tam pak další 3 dny ležel, než mi dali vědět že tam je. - v pátek ho měli rozvážet, ale přestože jsem byl doma, nikdo nepřijel - na poště mi později tvrdili, že to nejspíš nestihl, nicméně oznámení do schránky, že zásilka nemohla být doručena pro mou nepřítomnost jsem dostal až v pondělí - samozřejmě s tím, že si ho můžu v pátek vyzvednout. takhle se naše pošta chová snad pokaždé. Už několikrát jsem je přistihl při tom, že vůbec nerozváželi a jen hodili do schránky o den později oznámení + upomínku (ten co rozváží oznámení nedává, protože prý nemá klíče od domů). Pokud si někde něco objednávám, tak se Poště snažím vyhnout.
Taky mám dobrou zkušenost s poštou, balík do ruky nebo na poštu zatím vždycky druhý den dorazil. I obyčejný dopis je u adresáta hned druhý den. Proto moc nechápu ten obyčejný balík. Ten snad nechávají povinně pár dní ležet, aby jsme si připlatili na Do ruky

Jinak tomu nerozumím..
Takže radši "obyčejně" neposílejte nic, co by nemuselo pár dnů přežít..
Je to však asi pouze pro android, ne pro Windows phone.....
(OT) Já mám na mobilu aplikaci sledovatko.cz a je menší, a podporuje snad všechny dopravce
V tabletu mám aplikaci české pošty a tak můžu v reálném čase sledovat stav odeslané zásilky. Je fakt, že ta aplikace občas nefachá, ale když funguje, je to dobré být v obraze.
Naprosto se ztotožňuji. Pokud jde o balíky do ruky, tak je těch 90% ještě málo - ty dojdou druhý den, až na velké výjimky, všechny. To, co popisuje invalida - ano, sem tam se na poště vyskytne neznalý zaměstnanec - toho bohužel musím kontrolovat přes obrazovku, zda zaznamenává a nastavuje služby, co chci. Ceník České pošty je věc s poměrně striktními přesnými pravidly - nevidím problém v něm dohledat alespoň přibližnou cenu služby, kterou plánuji.
všechno je o lidech. Posílám poštou balíčky v průměru 100ks měsíčně a zkušenost mám takovou, že 90% balíčků je druhý den u zákazníka a zbytek v den následující. Za dobu jednoho roku jsem řešil jen jednu reklamaci.
když pošťačce řekneš co chceš a vona kouká jak zjara tak to je taky realita.
Tak aspon nemusim mit spatny pocit, ze si vymyslim zbytecne, pac nekterym vecem by tyden v baliku uplne dobre neudelal

.
Jenže to má taky nevýhody, nechala jsem si poslat balíček úplně obyčejně a z Prahy šel těch šedesát kilometrů přesně týden. A je to prý běžné, dřív ho ani nemůžu čekat. Asi ho pošťáci nosí pěšky, kvůli snižování nákladů

I když cena nebyla úplně nejnižší, malý lehký balíček asi 60Kč..
Kdyz nesu mensi balicek na postu a navymyslim si kraviny jako balik do ruky a jeste ho treba pojistim na 500Kc, je to par kacek pres kilo, myslim ze posledni stal 103Kc. Je fajn si pri posilani rict o tel. cislo adresata. Balik do ruky v idealnim pripade postak donese druhy den az na misto, a kdyz se uvede i tel. cislo, posta umi i informovat o tom co se deje.
A kdyz si nebudes vymyslet tak jako ja, vyjde to levneji.
S čím máš v tom ceníku problém?
Jde jen o to, ujasnit si základní požadavky a informace: rozměry zásilky, hmotnost, jaký chci zvolit typ zaslání a typ platby.
Z uvedených informací jednoduše vypadne přesná cena. Co je ti na tom nejasného?
Děkuji všem. Právě ten ceník.. Vždyť v tom se ani nedá vyznat. Nakonec jsem přišel na kalkulačku(díky Amrtin) a vychází to na nějakých 50-60,-Kč.

Kromě hmotnosti záleží i na typu balíku.
Takže buď opravdu ceník na webu (je sice otravně dlouhej, ale je v něm všechno) a nebo jistá paní za přepážkou. Stačí to cestou ze školy vzít kolem pošty.
Záleží i na hmotnosti. Na webu je přesný ceník.
Starší reakce
Ano. Jen jsem chtěl trochu objasnit mechanismus toho problému, ale vidím, že jsi toho odpozoroval víc než já

.
on ten balíkář často ani nevyjíždí, případně nestihne objet všechno, mám to ověřené. A stejné zkušenosti budeš mít asi proto, že máme stejnou poštu

Asi jo, proto jsem to radši poslala jako psaní než jako balík. O rozvážce balíků v naší vísce radši pomlčím, tam se shodujeme s ostatními příspěvky.

To jsme na tom stejně.

Čím větší pošta tak je to horší. Aspoň mi to tak přijde. V naší vesničce střediskové fungují na jedničku

.
Mně se stává to samé. Na webu vidím, že balík je "doručován," pak se celý den nic neděje a druhý den dostanu informaci, abych si jej vyzvedl na poště.
Paní u přepášky mi to vysvětlovala tím, že na balíky mají jiného doručovatele než na listové zásilky a "balíkář" se prý nedostane do vchodu. Tak to všechno zase odveze a na druhý den "listonoš," který se už dovnitř dostane (těžko pochopitelný rozdíl), nechá ve schránce upomínku. Na můj dotaz, že když už se doručovatel balíků nedostane dovnitř, proč alespoň nezazvoní na venkovní zvonek, jsem se už pochopitelné odpovědi nedočkal.
Ale s balíky "na poštu" mám mnohem lepší zkušenosti, s těmi jsem zatím problémy neměl. Všechno včas a hladce, jen si musím vystát frontu na vydání.
Elektronicke komponenty objednane jeden den do odpoledne, mam druhy den na stole, vetsinou jeste dopoledne, ze skladu v Anglii a za cenu srovnatelnou s balikem postou u "lepsich" sluzeb.
Takze pak mne napada, co jsem drive casto slychal: "Na ktory ko..t je vojakovi..." a zde doplnim "posta".

Vážně? Já jsem už tolikrát dostal balík nebo ho i posílal a vždy na čas. Do třech dnů byl vždy doma. Ono taky může být chyba u vás na poště.

0 18.04.2014 10:42
dudak [1895] poslední balík s rostlinama mi šel týden - úterý - úterý. Běžně se u nás stává, žePošta vůbec nerozváží, ale o den později vám hodí do schránky lístek o uložení na poště - s tím že jste nebyli doma + první upomínku k vyzvednutí. Několikrát se mi stalo, že mi posílali sms dnes vám bude doručován balík, načež večer přišla další, že z technických důvodů to nebylo možné, takhle mě jednou napínali 4 dny po sobě, aby to završili tím, že mi přišla sms, že jsem nebyl k zastižení, to už jsem se naštval a zavolal tam, paní se mi omlouvala, že ty sms se posílají a generují automaticky a že oni s tím nic neudělají a že teda pošťák mi to tam zaveze - do hodiny byl u mne. S poštou mám ty nejhorší zkušenosti a pokud to jde využívám jiné přepravní služby. jedinou vyjímkou jsou snad doporučené zásilky, ty chodí docela na čas, respektve druhej až třetí den.
To jsme na tom stejně. Zrovna v úterý mi p. Růžička z e-shopu:
www.akvariumruzicka-eshop.cz posílal věci i rostliny. V úterý ráno to odeslal a já si to ve středu po 15. hodině vyzvedával

Co se týče balíků podaných na poště je velmi snadné na webu zjistit zda a kde se stala chyba. Já mám s poštou jen ty nejlepší zkušenosti.
Včera jsem byla na poště a paní u přepážky byla obložená balíkama, skoro zasypaná

Když potřebuju, aby můj balík došel do pátku, musela jsem si připlatit na Expres, a ještě to není jisté.. Asi to způsobily Velikonoce

Starší reakce
Koukala jsem se na předpověď počasí
portal.chmi.cz/… , protože si chci z Aqua-Daho objednat kytky a i když se na ně moc těším, tak jsem to odložila na konec měsíce, až budou i noční teploty nad nulou. Můžeš mít štěstí, ale taky můžeš narazit na blba. Pražské překladiště v Malešicích je plechová hala, ve které mrzne, třídí se tam zásilky pro celou Prahu, tam bych šnečky spát nenechala. Jinde to asi nebude o moc lepší.
Starší reakce
Jak jsem včera slíbil, tak teď plním. Dnes jsem posílal poprvé rybky prostřednictvím ČD Kurýr a tady jsou mé zkušenosti:
1) Výběr spoje - velmi snadný, na internetu si zadáte odkud a kam chcete a vyhledá vám to spoje. V mém případě jen jeden a to celkem nevhodný - doba přepravy 8 hodin, z toho 2 hodiny trčí v Olomouci. Tak nové hledání už bylo z Olomouce. Lepší spojení, doba přepravy 6 hodin a protože jsem stejně musel pracovně do Olomouce, tak jsem vzal balík tam.
2) Krátce po půl dvanácté jsem podal v Olomouci, chvíli po osmnácté byl na druhé straně republiky v Ústí n.L. Zatím přišla jen krátká sms, že přišel v pořádku, doufám, že přijdou bližší informace, že rybky jsou v pohodě. Byli to moji miláčkové, slíbil jsem jim větší akva, tak snad se jim bude líbit.
3) Co se týká odbavení - bylo to rychlé a pohodové. Vyplnil jsem lístek podobný tomu na poště, krom údajů o odesílateli a adresátovi chtěli ještě dodací nádraží a co balík obsahuje. Napsal jsem "Akvarijní rostliny" a nelhal jsem, protože kromě 4 ks SAE tam byla taška s rostlinami. SAE jsem zabalil po 2 do pytlíků s 2 litry vody a spoustou vzduchu, prostor balíku i max. váha to umožňuje. Krabici jsem pečlivě vyložil pláty polystyrenu a vystlal novinama, aby tvořila termobox, kdyby náhodou chvíli ležela někde na slunci. Cena 210,-Kč.
EDIT: Před chviličkou mi přišla sms, že rybky jsou v pořádku v novém akvárku.

No, mně ČD Kurýr život nekomplikuje, já jím posílal dnes poprvé. Ale jinak souhlasím. Věřím, že se najdou nezodpovědní lidé, kteří rybky pořádně nezabalí a rybky pak zbytečně uhynou. A jednání ČD v tomto případě rozumím, kdo by se chtěl soudit.
Přidat reakci
1 ...... 4
Zpět na obsah sekce Ostatní • Zobrazeno 5013x