Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Prezentace - Akva-miri

Prezentace » Miri » Akva-miri » Nápověda 

Hlavní fotka



Akva-miri
Majitel: Miri   Kategorie: Rostlinné akvárium
Zapsáno: 22. 3. 2025   Aktualizace: 4. 7. 2025 Nový záznam v deníku 
Počet návštěv: 210   Počet palců: 5
Založení: 13. 3. 2025   Stáří: 4 měsíce
Objem: 128 litrů   Čistý objem: 96 litrů
Tloušťka skla: 6 mm   Objem bez skla: 120 litrů
Velikost: střední akvária   Oblíbenost: 2 uživatelů
Fotek a videí: 15+9   Komentářů: 29
*     *     *


Rozměry: 80 cm x 40 cm x 40 cm

Popis: Zkouška rostlinného akvária. Akvarijní set 128 l černý rovný, DIVERSASET128, www.akvamex.cz/…

CO2: Invital Carbon (www.rostlinna-akvaria.cz/…)

Dekorace: Kořen DriftWood Bulk S, kořen Red Moor wood S, Umělý Design Driftwood Dekorace pro Akvária (Temu), Dekorace akv. Skála láva 16x13x14,5cm (Super ZOO).

Dno: AQUAEL Přírodní vícebarevný štěrk 3-5 mm + Sera floredepot (www.akvamex.cz/…) + Gravel drť AQUA EXCELLENT bílá 2-4 mm, ZierKies 5-8mm, Invital Japanese Soil (www.rostlinna-akvaria.cz/…).

Filtrace: Bio filtr vnitřní, vnější filtr SUNSUN HW-603B (www.rostlinna-akvaria.cz/…) + Seachem Matrix, půdní filtr.

Hnojení: Seachem Flourish Excel, Invital Carbon, Invital Ferox, Seachem Flourish Trace

Chemie: Seachem Stability (www.rostlinna-akvaria.cz/…)

Krmení: Mražené patentky, sušené perloočky, TetraMin (www.superzoo.cz/…), INVITAL Artemia flakes, Dajana Daphnia, Sera FD červené larvy komárů.

Osvětlení: LED EXPERT bílé 18W

Pozadí: Juwel tapeta oboustranná

Topení: Ohřívač LS-100 s termostatem, www.akvamex.cz/…

Voda: Vodovodní moravskoslezská, pH 7,5.

Vzduchování: Rena, Jingye vzduchovací motorek YE-911 3l/min (tiché, ale velice slabé), www.rostlinna-akvaria.cz/…. Pak zakoupen Atman JKA-AP9500 540 l/hod, www.rostlinna-akvaria.cz/… - již výkonný s dvěma vývody - jen malinko hlučný.

NahoruSložky fotek

NahoruDeníček
3
7.2025
Náhled
Čichavci zlatí rostou značně rozdílně. Bříška mají však všichni plná žábronožky solné.
2
7.2025
Náhled
Tento výtěr zlatých čichavců se opravdu vyvedl. Po jednom měsíci.
1
7.2025
Náhled
Mladým krevetkám se také daří.
1
7.2025
Náhled
Již nějaký čas jsem pozoroval, že není vidět samec Ancistruse. Pak se nakrátko objevil, když vystřelil z pod nadzvednutého trávníčku rostliny Monte Carlo. To byl signál, že se tam patrně stará o potomstvo. A opravdu se začali 1.7. objevovat mladí Ancistrusy. Dokonce i nějaký albín, viz foto.
16
6.2025
Náhled
Vytírající se pár čichavců zlatých, klesající v této poloze až ke dnu.


NahoruKomentáře návštěvníků

přidat komentář Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživatele      

lypif Re
26.6.25 10:16
Ahoj Mirku,
díky za popis i parádní video, kde se vše co popisuješ, odehraje během jedné minuty :-) Překvapuje mě ta náhlá změna chování Samce po aktu. Chrání tím jikry, které by jinak samice mohla žrát? Držím palce, ať se Ti podaří něco z toho odchovat palec
Miri Re
16.6.25 20:48
A zde je video: youtu.be/…
ahoj
Miri Re
16.6.25 20:37
Zdravím Tě Filipe,

registruji Tvé "palečky" ano a těší mě, že to má smysl. To jejich tření je velmi zajímavé, jak se navzájem nejprve setkají pod samečkem připraveným hnízdem. Pokud je samička připravená a objeví se pod hnízdem, začne ji dráždit takovým cukavým pohybem dopředu a dozadu, pak se kolem ní otáčet a když to vyjde tak ji obejme, obtočí, oba se převrátí břichem nahoru, zcela strnule a přitom je vidět nepatrné chvění samečka. Samička začne vypouštět jikry a sameček je hned oplodní. Jelikož jsou jikry s obsahem oleje, tak díky tomu jsou lehčí, než voda a stoupají nahoru. Pokud se některé zatoulají, sameček je pak pozbírá a vyfoukne do hnízda. Zajímavé taky je, že po tomto aktu, když se rozpojí, tak samička okamžitě mizí a samec ji dosti tvrdě pronásleduje :-). Téměř vždy mají samičky minimálně dotrhané ploutve. Už se mně však stalo i něco horšího :-O.

Tož tak ... :)

Buď zdráv, M.
lypif Re
16.6.25 16:49
Parádní fotky tření palec čichavce jsem ještě neměl možnost pozorovat, dík za nahlédnutí. Ať se Ti zadaří i s odchovem ahoj
lypif Re
30.5.25 12:50
No pěkně jsi se do toho ponořil :)

Přiznám se, že já s odchovy nemám moc zkušeností. V mých předchozích "akvaristických etapách" se mi množily jen živorodky a tam člověk prachovou potravu řešit nemusí. Narozené rybky už pozřou i drobné částečky vločkového krmení. Pravidelně se mi třeli pancéřníčci zelení, ale protože jsem je měl v malém společenském 54 litrovém akvárku a nechával jsem tomu vždy volný průběh, nikdy z toho nic nebylo.
Teď, kdy jsem se k tomu opět po letech vrátil, se mi kromě nenáročných živorodek rozmnožily bez mého zásahu i první jikernaté ryby - pancéřníčci pandy. Podařilo se jim to také ve společenském akváriu, ale s podstatně větším objemem (300 l) a velkým množstvím úkrytů. Obrovská radost. V té třístovce se o to pokoušejí každou chvíli i cichlidky ramirezovy, tam ale nespíš bez pomoci není šance. Protože jsme si ale se synem pořídili do šedesátky další druh cichlidek (kakadu), který se taky okamžitě pustil do tření, řekl jsem si, že jim už tentokrát zkusím trochu pomoct. Objednal jsem od JBL PRO NOVO BEL Fluid a dlouhou pipetu na krmení mořských korálů. Samička už cca týden opečovává hejno droboučkého plůdku a protože dlouhá pipeta ještě nedorazila, používám provizorně krátkou pipetu od refraktometru. Ráno, po příchodu z práce a před zhasnutím nořím ruku s naplněnou pipetkou do akvária, abych do hejna plůdku "fouknul" mrak smradlavé žluté vodičky. Jsem zvědavý, jestli to k něčemu bude. Jestli ano, tak druhým krokem bude taky líhnutí žábronožek...

Jestli se ti podaří namnožit ty vířníky, tak máš asi to nejlepší (dle dostupných informací, zkušenost nemám), co můžeš té droboti nabídnout palec
Držím palce a přeju hezký víkend ahoj
Miri Re
30.5.25 11:28
Zdravím Tě příteli,

opravdu mně nyní rostliny jdou, jak snad nikdy za mlada :-D. A máš na tom taky trochu zásluhy, navedl jsi mě, které ještě mám doplnit. Nyní už musím, až na výjimky, přestřihávat a redukovat.
A jelikož každý den něco „podnikám“, tak to znamenám i do deníčku, abych sám věděl. Je to dobrá věc. Ale většinou to nedávám ke zveřejnění, jsou to poznámky k výměně vody, vytíračky, porodničky, krmivo, rostliny, apod. Takže Ty vidíš asi jen desetinku, mám to fakt denně a to by pro druhé nemělo asi význam a nebylo k porozumění.

Na rostliny používám: Invital Carbon, Invital Macro, Invital Ferox, Flourish Trace, CO2. Takového dříve nic nebývalo :-(.
Mám ale problémy s živým krmivem pro ten nejmenší potěr. Nic jsem neměl, a na sušeném a žloutku, to nechce jít. Zkoušel jsem vylíhnout nějaké nálevníky a trepku ze špenátu, zelí, salátu, kedlubny, ale nic. Koupil jsem Protogen, nevím, jakou máš zkušenost s tímto přípravkem, ale zkusil jsem to podle návodu, a pod mikroskopem zase nic živého není, jen pevné částice. Tak jsem ještě tento týden vyzkoušel sušenou banánovou slupku a tam už něco je. A v neděli jsem na burze v Ostravě koupil násadu nějakých nálevníků a viřníků, tak to zkouším namnožit. Ale už je docela pozdě, z čichavců je jen hrstka. Už ale třu další ;-) . Taky jsem vzal i násadu miker, ale to je už pro odrostlý potěr, nebo živorodkové mláďata. Taky dělám žábronožku v inkubátoru z Číny :-D, jde mně pěkně, ale ta je rovněž už pro odrostlé jedince.

Tak měj hezké dny a radost z kousku živé přírody doma hop.
lypif Re
29.5.25 23:33
Taky díky :-) Musím ještě dodat, že celý deníček máš super vedený včetně fotek i videí palec Ale až teď jsem si všiml a koukám jako blázen, jak se Ti ty rostliny krásně rozrostly a hezky vyplnily prázdná místa. Radost pohledět potlesk Ať se daří!
Miri Re
29.5.25 20:08
Děkuji za komentář ;-) . Máš moc pěkná akvárka. Ty rostliny, to je Holandsko potlesk
lypif Re
29.5.25 19:43
Gratuluju k čichavčátkům :-) ta fotka v deníčku se moc povedla palec ahoj
Miri Re
18.5.25 18:22
;-) :-)
Jarka Re
18.5.25 15:13
potlesk palec
Miri Re
8.5.25 14:31
Rovněž i Tobě, máš to pěkné. potlesk
Elektronikar Re
8.5.25 9:10
palec nech sa darí pivo
Miri Re
10.4.25 9:26
Ok, díky, myslel jsem si to. Taktéž jsem to viděl poprvé, ten kobereček. Zdravím ahoj.
lypif Re
10.4.25 8:58
S tykáním rád souhlasím :-) Koberec takhle vcelku jsem nikdy nesázel, ale rozhodně bych nestříhal dřív, než se to chytí a začne vytvářet oddenky i mimo ten původní obrys. Držím palce, ať se to všechno ujme ahoj
Miri Re
9.4.25 16:14
Zdravím,

jelikož jsem určitě starší, tak navrhuji tykání :-).

Tak jsem dle Tvých rad objednal a dnes to přišlo. 4 druhy rostlin:
1. Eleocharis parvulus / minima (Koberec 16x11 cm)
2. Anubias barteri var. nana 'Petite'(Košíčková Ø 5,5 cm)
3. Hemianthus callitrichoides (Košíčková Ø 5,5 cm)
4. Micranthemum Monte Carlo (Košíčková Ø 5,5 cm)

Na fotce je, jak to vypadalo, když to přišlo a teď už to mám na místě (další foto).

Vyzkoušel jsem s tou bahničkou (Eleocharis) objednat koberec a chci se zeptat, mám to zastřihnout, nebo až později. Ty jsi psal, že ji momentálně necháváš. Je to dost vysoké.
Toho MC jsem asi přehnal :-D. Anubias mám na zkoušku.

Dal jsem tedy nové foto (do galerie) i video zde (youtube.com/…). Tady do komentářů to nelze.
Miri Re
7.4.25 13:34
Velký pokrok asi to ještě není, tak dodávám aktuální stav. Ale přidal jsem video, koupil jsem totiž jakousi krevetku ano.
lypif Re
7.4.25 13:19
Rádo se stalo :-) Ještě pro doplnění, ten tekutý uhlík určitě nenahradí sycení klasickým CO2 z tlakové láhve, případně z kvasnic. Informace, kterou uvádí Invital na svých stránkách u tohoto výrobku je značně zavádějící ("Rostliny uhlík získávají z vody především ve formě oxidu uhličitého, který je však z vodovodní vody odstraňován. Dodáváme jej proto do akvária pomocí CO2 setů nebo formou hnojiva INVITAL CARBON"). Invital Carbon pomůže v boji s řasami, ale není vhodný jako substituce sycení CO2 z lahve. Zvlášť účinný je v boji s velmi rezistentní ruduchou, kdy se aplikuje pod vodou ze stříkačky přímo na postižená místa. Je ale potřeba být opatrný s dávkováním (jak jste si už sám vyzkoušel :-)) a dávat maximálně 4 ml na 50 litrů vody. Jinak malolisté kobercovky typu HC a MC (Micranthemum Monte Carlo) Vám bez toho sycení asi moc nepůjdou. Bahnička by se časem měla chytit, záleží také ale na dalších parametrech vody. Obecně se většině u nás dostupných akvarijních rostlin lépe daří v měkké (KH 2-3, GH 4-6) a slabě kyselé vodě (pH 6-7). Ať to roste a plave ahoj
Miri Re
7.4.25 12:38
To je krása, díky za podrobný popis, mám z čeho vybírat.
No, když spočítám ty rybičky, tak bych řekl, že to ani moc není. Musím uvést některé záležitosti z minulosti. Já jsem tady u nás zřídil první akvaristiku, tedy stálou výstavu s prodejem. Tenkrát, to bylo ještě za komančů, a to ani jinak nešlo. Soukromý prodej a obchod nešlo zřídit, podnikat soukromník nesměl. A tak jsem to udělal přes ČSCH (Československý svaz chovatelů). No a chci říct, že tam jsme měli cca 150 litrové nádrže, bez rostlin a měli tam na 100 ryb (ne velkých, ane cichlid). Silné pístové vzduchování s vnitřními, molitanovými filtry. Ty jsme týdně prali v horké vodě. To se dnes už nedělá :). Dokonce se bere ten kal od jiného akvaristy :-D. Rozumím tomu, bakterie, biofiltr, ale je to úsměvné.
CO2, o tom jsme moc neslyšeli, i když si vzpomínám, že mně kdosi tehdy říkal, ať vliju do akvárka sodovku, že mně půjdou lépe rostliny. Což měl asi v jádru pravdu, když to vidím dnes.
Já jsem si ale asi otrávil 2 dospělé ancistrusy. Extrémně se jim zvětšilo břicho, až vyhřezlo. Patrně to způsobil tekutý uhlík (Invital Carbon), který jsem tam ihned od začátku dávkoval. Alespoň se to domnívám, mohu poslat i foto. Takže hned první, nová zkušenost s výrobky a přípravky, které dříve nebyly.
Takže jdu teď pátrat po těch rostlinách, co píšete a hned nějaké objednám. Zatím mám dobré zkušenosti z Akvamexem, odkud mám akvárko a první rostliny. A teď hodně věcí objednávám u Invitalu.

Tak zatím moc díky, mějte se pěkně, ještě se určitě ozvu ;-). Zdraví Miri.
didien007 Re
7.4.25 12:24
co nové fotky :)
lypif Re
7.4.25 10:32
Díky za pochvalu, ale v tom největším se momentálně rostlinám moc nedaří, protože jsem udělal začátečnickou chybu a akvárium přerybnil. Sice k tomu docházelo postupně, ale stejně to v určitém bodu nádrž přestala zvládat. Na zhruba 220 litrů čistého objemu je 33 neonek červených, 12 teter citronových, 11 velkých blackmoll, 11 pancéřníčků, 7 espeiek, 4 otíci, 2 ancíci a dvě cichlidky, opravdu moc :-) Paradoxně dlouhodobě nejstabilnější akvárko s minimálním výskytem řas je u mě to nejmenší, 16 litrové. Jako kobercovku tam mám bahničku, kterou ale už asi rok nezastřihuji a nechávám jí "divočet". Dominantní rostlinou je tam hnědovka, ale daří se i mechům, bucephalandrám (kedagang a biblis red) a anubiasu petite. Ve třicítce a v šedesátce mám na dně hezky rozrostlou kryptokorynu parva. V té třicítce se dobře dařilo i hemianthu callitrichoides Cuba (HC), než jsem to začal zanedbávat a celý koberec se odtrhl ode dna (chce to pořád stříhat). V šedesátce se momentálně dobře daří i Monte Carlu.
Jinak tak utricularia (mimochodem masožravka) patří k těm nejnáročnějším kobercovkám. Sám jsem na ní ještě nenašel odvahu. Ideální je prý sázet ji už do zaběhnutého akvária, protože těžce snáší výkyvy amoniaku a dusitanů u nově založených akvárií.
Za sebe bych jako kobercovku doporučil bahničku nízkou, která je relativně málo náročná, zejména z hlediska údržby :-)
Miri Re
7.4.25 9:21
A teď si všímám z Vaši prezentace, mimochodem krásná nádrž, že máte holandské akvárium, alespoň tehdy dávno (před víc než třiceti léty), jsme tomu tak říkali. Krásně zarostlé různými typy rostlin, od nejnižších. Takže o tom mechu, nebo něčím nízkým do popředí, na štěrk, budete mít asi zkušenost. Tak čemu se u Vás daří?
Díky, zdravím.
Miri Re
7.4.25 9:16
Děkuji za hodnocení.
Popis rostlin - štítky, to máte naprostou pravdu, dal jsem je tam i s tímto pocitem nevhodnosti, jen díky tomu, než zjistím, které rostliny v této nádrži půjdou. A jelikož se názvy od té doby, co jsem dělal akvaristiku (přes 30let) hodně poměnily a přibyly, tak to tam zatím nechávám. Postupně už ubývají (mám to ofoceno) a nakonec tam nebudou.
Kobercové rostliny, např. Utricularia graminifolia, tak z ní už moc nezbývá. S podivem jsem zjistil, že si na ní od kořínků pochutnává okružák kanadský :-( , bohužel. Takže už ani rozdělit nejde a nevím, zda mám takovou zkušenost jen já a zda by bylo vhodné si ji znovu pořizovat. Pokud máte zkušenost s nějakou podobnou, pokryvnou rostlinou, dejte mi ps vědět.
Ještě jednou díky i za rady.
lypif Re
7.4.25 8:46
Pěkné video japoniky palec Jinak akvárium je hezky čisté, ale díky těm štítkům působí spíš jako prodejní nádrž s rostlinami. Kobercové rostliny se sází tak, aby pokryly co nejrychleji plochu dna. Tzn. rozdělit ten trs na 6-8 malých a sázet cca 3 cm od sebe. Pokud je ta zamýšlená plocha k osázení větší, je potřeba použít víc košíčků / in vitro kelímků. Ať se daří ahoj
Miri Re
4.4.25 10:50
Děkuji, u Vás rovněž moc pěkné potlesk .

 
© RYBICKY.NET - https://rybicky.net/nadrze/34636-akvarko