Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Prezentace - Sewellín

 

Nádrže » lenkalor » Sewellín » Hlavní stránka prezentaceNápověda 

Hlavní fotka
3.10
Sewellín
*
*
*
*

Majitel: lenkalor   Kategorie: Společenské akvárium
Zapsáno: 31. 5. 2017   Poslední aktualizace: 25. 9. 2019 Nový záznam v deníku Změna v seznamu ryb Změna v seznamu rostlin 
Počet návštěv: 2335   Hodnocení: 99.5455 %
Založení: 6. 1. 2016   Oblíbenost: 43 uživatelů
Kategorie: větší akvária   Rozměry: 100 cm x 40 cm x 45 cm
Objem: 180 litrů   Čistý objem: 135 litrů
Tloušťka skla: 8 mm   Objem bez skla: 167 litrů
Fotek a videí: 270+6   Komentářů: 414


Popis: Akvárium bylo založeno kvůli anténovcům, ale protože se tady seweliím vede tak dobře, že se neustále množí, jmenuje se po nich.

Dekorace: Kořen dubu, kameny.

Dno: Nutriplant substrát 5 l, 20 kg křemičitého písku, 3 kg dennerle barevný písek

Filtrace: Vnější- Sunsun HW-703A
Pro jistotu jsem sem znovu vrátila vnitřní filtr.

Hnojení: PMDD

Krmení: suché -velmi různé, občas grindal a roupice - malé množství.

Osvětlení: Zářivky 2x 30 W + vylepení krytu odrazovou fólií.

Pozadí: karton natřený Balakrylem

Stojan: nábytková stěna

Topení: Jäger 150 W, přes léto nic.

Údržba: Jednou za 1,2 až 3 týdny odkaluji 40-50 l, podle situace.

Voda: Měkčí, kyselejší. Tvrdost 3,3 dGH, pH 6,1- 6,4.

Vzduchování: Občas, nepravidelně kvůli seweliím.

Poznámka: Sewélií potěr začal ve větší míře přežívat po odebrání parmičky červenoploutvé. Anténovci ani čichavci nejsou takový problém.

NahoruSložky fotek
Fotky z reprezentativní složky: Ostatní
21.8.2019
21.8.2019
19.09.19
22.8.2019
22.8.2019
19.09.19
13.9.2019
13.9.2019
19.09.19

18.09.19

18.09.19

18.09.19
 
Nejnovější fotky v dalších složkách
Videa - přístupná pouze přihlášeným uživatelům Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživatele
NahoruDeníček
25
9.2019
Nejspíš včera nebo předevčírem se tu stala nepříjemná událost. Većer jsem objevila jednu lorikárii s hřbetní ploutví ohlodanou na jednotlivé paprsky až ke kůži. Byla apatická, tak jsem ji raději hned utratila. Zrovna teď nemám nádrž, kde bych ji mohla zkusit léčit. Ostatní lorikárie jsem přendala jinam, škoda, že jsem to neudělala dřív. Už 14 dní jsem je chtěla dát jinam na práci. :-O
Myslím si, že původcem je největší garra. Podle mě je to samice a zrovna má zase nervní období. Prohání mladé čichavce, zkouší to i na jiné menší ryby, ale ty jsou rychlé. Lorikárie se nejspíš někde zasekla a neměla šanci.
19
9.2019
Při příležitosti nalezení nového potěru, jsem si vzpoměla na fotky, které jsem dělala z jiného důvodu.
Ten týden kdy si měl přijet Roger pro jemu o pár týdnů dříve koupené sevelie, jsem začala odlovovat sevelky. Koupila jsem jich 9 s tím, že 6 jich pak snad chytím. ;-) Ale jedna byla tak hubená, že jsem ji pustila nazpátek do akvária a koupila jsem jinou, protože ostatní už chytit nešly.
Pak jsem jí sledovala a dělala pro porovnání kondice fotky. No a při tom se jednou přilepila na sklo a nejspíš se mi povedlo vyfotit něco jako kladení jiker ?
Jinak její výživný stav se pomalu zlepšuje, nemá ještě tak kulatý hřbet jako ostatní, ale to chce čas. :-)
18
9.2019
Původně jsem nechtěla aktualizovat, ale dnes po výměně vody jsem objevila zase malou sevelii. hop
Jinak jsem zase odlovila plovoučky, oškubala stonkovky a vyčistila vnitřní filtr.
Krevetky, kreré jsem sem přendala z malé odchovny se osmělují a začínají vylézat. Naházela jsem jich sem docela dost.
7
9.2019
Náhled
Doplnila jsem čichavce, jsou tu 1 samec a 4 samice.
Aponogeton ulvaceus zase vyrazil, už jsem si myslela, že ho nemám a vymazala jsem ho. A zase v době kdy roste se mi začíná dělat štětka na kořenech. Takže za chvíli asi budou zase vlasaté. Ale už s tím nebudu nic dělat, jsem smířená s tím, že podzim = řasa. Ono to zas přejde. :-)
Aponogeton už podruhé vykvetl, když vyštípnu šlahoun, vyrazí znovu.
13
7.2019
Čtvrtletní aktualizace :-) Vždy jednou za 2-3 týdny dělám výměnu poloviny vody. Neodkaluji, nepřesazuji, jenom seberu plovoučky a otrhám stonkovky.
Čichavci jsou tu už jen 2 a přemýšlím, jestli je nepřendat jinam. Plus pro to je tady nechat je ten, že jsou dekorativní, plus pro odebrání je snížení teploty o 1-2 °C, které by vyhovovalo ostatním obyvatelům nádrže.
NahoruHodnocení návštěvníků

Ohodnotit nádrž Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživateleHodnocení: 99.5455 %

NahoruKomentáře návštěvníků

přidat komentář Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživatele

Angus68 Re
16.10.19 8:08
Byla to Garra Leni ano ahoj
lenkalor Re
20.9.19 10:29
To právě nevím. hmm Tato samička má jikry skoro pořád, jsou vidět přes kůži a samec si jí dost všímá. Možná i proto je taková "vyskákaná".
U nás je problém najít pěkné valouny, ale tyhle se povedly. ano
Guppy Re
20.9.19 8:43
Myslíš, že jsou to jikry? :-)
Ty šutry jdou sevelkám báječně k pleti... palec
Roger Re
18.9.19 22:39
To jsou ryby :) budu to muset nějak vymyslet , i jsem o něj zavadil až se zhoupnul tak kdo ví, třeba tam zrovna byla, přeci jen váží 5kg, jinak opravdu nevím. Navíc teď jsem na ní koukal detailně a v místě toho světlého fleku je zmáčklá, má tam důlek, na druhé straně je ok, takže máš asi pravdu a byl tam nějaký tlak, chjoo asi moje vina Ale ty by jsi měla o zážitcích s nejen sevelkama napsat knihu :) představa že se mi Sevelka pleskne na lino :-)
lenkalor Re
18.9.19 22:29
Jednou jsem vyndala kořen z akvária a až venku mi z výšky 1,5 m spadla na lino sevelie. Mlasklo to, ale nic se jí kupodivu nestalo, jenom mi nešla sundat z lina. Umí se držet i když jim to může ublížit. hmm
Roger Re
18.9.19 22:11
Myslel jsem to tak, že při honičce si tam mohla ublížit. No, snažím se odkalovat pod kořenem, tam šátrám spíše na slepo, jelikož ho vyndat přes středovou přepážku je obtížné, a nadělal bych více škody než užitku tak odkalovačkou se t pokouším dostat jak se dá, to mě nenapadlo, jinak odkaluji jen u předního skla, ale kolem toho kořenu je to opruz, je tam bordel, je dost možný že jsem mohl o ní zavadit, drží se tam okolo rádi, no teď nevím zda bych byl rád kdyby jsem to zavinil, alespoň bych znal důvod. sad
lenkalor Re
18.9.19 22:04
Nestraš, navíc tohle byla samice, hůř a víc se prohání samci, ale nemívá to horší následky, než trochu potrhané ploutvičky. Neodkaloval jsi v místech, kam nevidíš ?
Roger Re
18.9.19 21:52
U mě k zářivce jen tak nedoskočí, v Juwelu je nad hladinou zbytečně moc místa :-) nevím je mi to záhada, ale šutr jsem už raději sundal, toho místa tam nebylo opravdu moc, řekl bych akorát na Sevelku, když si přičtu jak je samec občas prohání tak jsou to fofry, bůh ví, snad se to nestane trendem a nebudu přesně po měsíci nacházet další sad
lenkalor Re
18.9.19 21:40
Kdyby to byla normální odřenina, tak se postupně zahojí, to by muselo být i pohmoždění tlakem.
Tady se leckdy bojím, že se garry zaseknou pod zářivky, když skáčou a slyším rány do krytu. Ale sevelie mi tohle nedělají, ale nevím, třeba by se jim to taky mohlo povést a spálit se. Netuším. Stejně pro jistotu vyměň větší množství vody. :-)
Roger Re
18.9.19 21:33
Plíseň to nebyla bych řekl, popálení? Od čeho by se mohla popálit? Jak k tomu může dojít? Úraz mě napadl taky, ale netuším kde by k němu přišla, možná jak mám ty dva šutry nalevo na sobě, proplouvají mezi nimi tak jestli tam nepřišla k úrazu, netuším, asi ho pro jistotu sundám, jestli se nehonili a ona se tam neodřela. No já bych byl neskutečně šťastný kdyby se mi narodili malý Sevelky, tiše závidím (kecám, závidím hlasitě :-) )
lenkalor Re
18.9.19 21:10
Jo, dívala jsem se na ty drzé krevetky a najednou pohyb vedle. Vždy mám radost, uvidím jestli je jich víc.
Na tu tvojí jsem se dívala, opravdu to vypadá jako nějaký úraz nebo popálení. Plíseň by asi neměla tak rychlý průběh, navíc na to fakt netrpí. hmm
Roger Re
18.9.19 20:59
Tak to gratuluji, já dnes bohužel našel u čelního skla jednu Sevelku mrtvou sad přesně po měsíci od té minulé. Měla světlý flek na hřbetu, jakoby vybledlý, možná odřený nevím, byli na něm vidět ještě proužky, mám v deníku foto. Tvoji prckové jsou ok, ty se činí. Ať se daří, já teď budu zase přemýšlet proč a stejně nic nevymyslím, vše se zdá být ok. Musí to být skvělý pocit najít nového prďolu :-)
Roger Re
11.9.19 15:41
Krásný fotky potlesk
Guppy Re
9.9.19 10:29
Dobře živená ryba :-) palec
Angus68 Re
9.9.19 5:00
Koukám, že když začíná jiné roční období, začíná taky růst leskymo pro Gary :-) palec ahoj
lenkalor Re
8.9.19 20:58
Asi mám veselé ryby ;-) ahoj
Guppy Re
8.9.19 20:36
K Tobě vlézt do prezentace, to je čistá radost Leni. Nádhera palec potlesk
rossolio Re
8.9.19 11:53
palec palec potlesk
Roger Re
8.9.19 1:05
smích smích smích si to snažím představit a směju se
lenkalor Re
8.9.19 0:48
Vypadá to, že najednou zabrzdily v růstu stonkovky a začala růst štětka. hmm
Ta vyžraná garra vypadá jako mafián na gauči, jenom jí schází zlatý prsteny. :)
Roger Re
8.9.19 0:37
Vím že víš, že já vím že víš ty smích smích :) ps: máš na štětku štěstí, ostatní tolik ne, je to potvora a asi jediná která mi na rostlinách vadí
lenkalor Re
8.9.19 0:12
Neboj, vím že se může stát lecos i když se člověk snaží. :-)
Jo, kdybych věděla proč štětka roste, tak by tu asi nebyla. On ji nikdo nežere, jenom si na ní lebedí ta nejvyžranější garra. Ale zase, když je jenom na kořenech tak nevadí, hůř by vypadala na rostlinách.
Roger Re
8.9.19 0:03
No teď jsi mi to zavařila, doufám že vydrží abych Tě nezklamal :-) prckové dávají přednost sklu a listům, v podstatě nic jiného nechtějí než řasu, tak jim pěstuji řasu na polyspermě, vždy se na korunách nějaká udělá a do dalšího dne někdy do dvou je očištěná :) naproti tomu ty větší jsou pohodlnější a při krmení si vylezou ven od kořenu a lávových kamenů smích pošli recept jak pěstovat hustou štětku na místě a přijedu Ti věnovat dobré víno jako piji teď když se kochám akváriem v pološeru. Ale je pravda že jak jsem přisadil kytky tak už se mi těžko hledají, jsou mezi nimi, a na zadním skle a dnu, na kořenu vidím vždy dvě
lenkalor Re
7.9.19 23:21
Kořeny už nemají holá místa, zatím je štětka krátká, ale houstne. :) Jsem ráda, že se prckům daří, kdybych ti nevěřila, tak bys je nedostal :-) . ahoj
Roger Re
7.9.19 23:06
Když ty si umíš tu štětku vypěstovat tak krásně :-) jak na tom záběru ve videu :-) jinak tvým odchovancům se daří řekl bych dobře, jsou ohromně nenažraný, měl jsem takovou krásnou řasu na kořínku od anubiusu, vlála na něm jak státní vlajka, byla krásně zelená delší a hustá, kochal jsem se s ní dva dny a najednou tam nebyla, na krevetky byla moc velká řekl bych :) poslední dobou co jsem přesadil kvetenu tak se se mnou nebaví, nemohu se je v tom chroští dopočítat, změnil jsem jim jejich jídelny (přesadil kytky) a teď si je našli jinde :)

 
© RYBICKY.NET - http://rybicky.net/nadrze/27209-sewellin