Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Prezentace - první krevetárko

 

Nádrže » Tyrael » první krevetárko » Hlavní stránka prezentaceNápověda 

Hlavní fotka
1.1
první krevetárko
*
*
*
*

Majitel: Tyrael   Kategorie: Krevetkárium
Zapsáno: 7. 10. 2016   Poslední aktualizace: 19. 10. 2017 Nový záznam v deníku Změna v seznamu rostlin Změna v seznamu ostatních živočichů 
Počet návštěv: 986   Hodnocení: 96.6667 %
Založení: 13. 9. 2016   Oblíbenost: 7 uživatelů
Kategorie: střední akvária   Rozměry: 50 cm x 35 cm x 30 cm
Objem: 53 litrů   Čistý objem: 39 litrů
Tloušťka skla: 5 mm   Objem bez skla: 49 litrů
Fotek a videí: 207+2   Komentářů: 95


Popis: Plánem je jednoduché krevetárko s pár mini rybičkama, kde bude především porost kobercové rostliny a dekorace kameny.

CO2: každé ráno tekuté (2 dávky)

Dekorace: kameny red jasper ze Zoo Braník
malej kořen taky ze Zoo Braník

Dno: Křemičitý písek černý JK Animals, hrubost: 0,3–1,4 mm, celkem 12kg
(http://www.jkanimals.cz/cs/akvarijni-potreby/sterky-kameny/jk-animals/20819-kremicity-pisek-cerny-18558.html)

Filtrace: Od 8. 9. 2017 filtruji pomoci externiho filtru JBL CristalProfi e701 greenline (https://www.akvarista.cz/web/shop/item-jbl-e-greenline-701). Puvodni filtr chci nechat cca 2-4tydny zapnuty spolecne s novym, at neznicim rovnováhu v akvariu.
Pozn. Puvodne jsem filtroval pomoci DENNERLE Nano Clean Eckfilter XL + rozšíření.
Horni patrona vymenena za nahradni. Naplnena biogranulatwm. Filtr doplneny o rozsireni naplnene biogranulatem.
(https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/akvarijni-filtry/dennerle-nano-clean-eckfilter-xl)

Hnojení: Easy Life Root sticks hnojící tyčinky 25 ks, do dna jsem jich dal samozrejme jen nekolik
(http://www.akvarista.cz/web/shop/item-easy-life-root-sticks-25)

Jednou za týden až dva týdny dávám trochu tekutého hnojiva od sery.

Krmení: mikropeletk pro razborky, sem tam něco pro krevetky, ale ty si pochutnávaj na řase + zřídka řasové tabletky, to milují jak krevety, tak šneci:D

z počátku jen sem tam kousek řasové tablety pro neritinu (což udělalo bordel v akva, protože se toho samozřejmě ani nedotkla)

Osvětlení: LED osvětlení LFL-CL-450 12 W modro-bílá, od 25.4. 2017 svitim od 7 do 20; od ledna 2017 svítím 6-21 nepřetržitě a prospívá to Utricularii graminifolii.
7-11, 16-21 (pozdeji 7-10:30y 16:30-22, od 12.10.2016 svítím dopoledne jen 7-9 a od 15.10.2016 odpoledne 16:30-21)
z počátku jsem svítil 7-22 (bohužel to asi moc neprospělo a přišel masivní zákal)
(https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/led-osvetleni-lfl-cl-450-12-w-modro-bila)

Pozadí: bílé, matné z http://www.tapety-folie.cz/
32866 Samolepící folie d-c-fix transparentní mléčné sklo 45 cm x 15 m
(http://www.tapety-folie.cz/samolepici-folie-dcfix-transparentni-mlecne-sklo-45-cm-x-15-m/d-73486/)

Stojan: od 8. 7. 2017 stojan JUWEL SBX Rio 125. Drive bylo na kuchyňské lince, aby měly rybky relativní klid, pouze měkká podložka.

Topení: Atman high class 50W, od 12.3.2017 nastaveno na 23stupnu ( teplota nastavena na 25 stupnu(od 16.10.2016) (dříve na 26 stupnu))

Údržba: snažím se pravidelně viz deníček

Voda: z vodovodu, vždy odstátá případně upravená aquatanem od Sera

Vzduchování: pouze filtrem (čeření hladiny/vlnění)

Poznámka: protože nemám prostor kam umístit pořádně velké akvárium, rozhodl jsem se pro krevetkárium

NahoruSložky fotek
Fotky z reprezentativní složky: fotky celé nádrže
Stav akva 13. 10. 2017
Stav akva 13. 10. 2017
13.10.17 18:28
Stav akva 3. 10. 2017
Stav akva 3. 10. 2017
03.10.17 10:27
Stav akva 25. 9. 2017
Stav akva 25. 9. 2017
25.09.17 08:46
Stav akva 16. 9. 2017
Stav akva 16. 9. 2017
17.09.17 00:53
Stav akva 13. 9. 2017
Stav akva 13. 9. 2017
13.09.17 07:15
Stav akva 11. 9. 2017
Stav akva 11. 9. 2017
11.09.17 10:40
 
Nejnovější fotky v dalších složkách
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
různé
30.09.17 23:37
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
různé
30.09.17 23:37
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
různé
30.09.17 23:37
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
různé
30.09.17 23:37
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
Fotky noveho filtru z 8.9.2017
různé
30.09.17 23:37
Pohled na akva z predu po upravach
Pohled na akva z predu po upravach
Upravy 27.9.2017
28.09.17 02:06
Videa - přístupná pouze přihlášeným uživatelům Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživatele
NahoruDeníček
19
10.2017
Náhled
Poridil jsem tri 20l kanystry na vodu, abych mel vzdy dost odstate, zvlast az bude vetsi akvarko tak to bude potreba, to uz mi kybl stacit nebude. Jeden kanystr za 195, bez postovneho, kamarad privezl :-)
Kanystry maj kohouty, takze pocitam s nastrcenim hadice a pomalym dopoustenim do akvarka treba z kanystru na staflich, nebo neco takovyho :-D ale uvidome, pripadne budu akorat prelejvat z kanystru do kyble, ale tim kohoutem by to bylo asi lepsi. Uvidim jak to bude prakticky.
19
10.2017
Náhled
Tak racici z karanteny v "odchovnicce" jsem presunul do krevetarka. Uz vic jak mesic na ni nepozoruju zadnou znamku onemocneni. Uvidome jak se adaptuje. Pomalu jsem ji prilejval vodu z krevetarka a az pak ji presunul. U toho jsem odsál cca půl kýble z krevetárka a dolil zhruba 1 kýbl odstáté vody.
Racice z karanteny v "kybliku" naopak putovala do karanteny v odchovnicce a kyblik zrusim. Odchovnicka funguje lip, s bublifukem.

17
10.2017
Ráno jsem vyměnil víc jak kýbl a půl vody, něco se odpařilo a kýbl jsem odsál. Vybral jsem Wa síťkou i odkalovačem, sestříhl pár valisnérií ze zadní strany.
15
10.2017
Náhled
To je sileny, sice mi hemianthus (Hm), polokvetka americka, nedrzi moc v zemi, ma malo svetla kvuli zastineni a nestriham ji uz, takze nema spravnou peci, ale zato se chytila v tom shluku v houstine nalevo. Mezi valisnerkama se udelal koule Ls a v ty je Hm, udelal se tam takovej ostruvek, blob, chuchvalec, cosi. a tam se polokvetce docela dari. Drsny :-)
13
10.2017
Tak jo no, vycistil jsem znovu filtr a kartacem vycistil hadice. Nasavaci byla prakticky zaspuntovana. Nechapu. Asi mam prerybino a prekrmino.
Ale ted uz to tece paradne. To se mi libi.
Rovnou jsem s tom vymenil kybl vody.
NahoruHodnocení návštěvníků

Ohodnotit nádrž Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživateleHodnocení: 96.6667 %

NahoruKomentáře návštěvníků

přidat komentář smazané (1)

Tyrael
17.10.17 14:46
Lenkalor: díky! Už se krevetárku daří znatelně líp:)
Angus68: díky, učím se celý rok co se tomu věnuju a nadosmrti se už učit budu :-D
Moja16litrovka: děkuju:)
Host: osobně jsem to nečekal s tím filtrem. Ten filtr by měl zvládnout i větší množství ryb, bych řekl. Asi to budou ty odumírající listy a pod. Budu to muset víc sbírat, častěji čistit filtr, nebo obojí palec
Steetchan: děkuju!
Seetchan
17.10.17 13:51
palec veľmi pekné :-)
Host
15.10.17 15:59
To s tím filtrem dle fotky je zvláštní.Přerybněno tam sice trochu je,ale razborky nejsou žádné špindíry.U mě vypadá takto první koš až tak po půl roce a to ve 100 litrech.Asi překrmování a možná i nadmíra mechanických nečistot(odumírající listy,rostliny).
Moja16litrovka
13.10.17 18:59
Máš to pekné palec
Angus68
13.10.17 1:15
Dlouho sem tady nebyl a vypadá to, že daří dobře ;-) jenom tak dál X-)
lenkalor
7.10.17 22:30
Jo, teď už to vypadá skoro dobrý. Ať to vydrží palec ahoj
Tyrael
5.10.17 13:38
Vodu budu měnit určitě, on ten bactoesex má pomoct s usídlením bakterií. Respektive to obsahuje bakterie, který se maj usídlit ve filtru. "Přípravek Bactoesex obsahuje bakteriální kmeny, které rozkládají organické zbytky v akváriu..." Je to něco jako ten Nitrivec od Sery. Tak to chci podpořit. Nerad bych měl v akva než se vrátím domu kalamitu. Do 24 hodin to má být znát, tak jsem zvědav. Chci to teď měřit denně, nejlíp ráno i večer. Docela teď spotřeba kapek z testu :-)
lenkalor
5.10.17 9:12
Není lepší částečná výměna vody ? Nemám tedy žádné zkušenosti s přípravky na odbourání NO2. Měříš vodu po nějaké krátké době, jestli to zabralo ?
Tyrael
30.9.17 23:28
Host: s tim biomolitanem na konec rampy misto spuntu me to taky napadlo palec
Jo, ta vata je fakt mala a dal jsem ji tam jen docasne, nez se usadi bakterie vsude jinde ve filtru. Samotna vata uz ma hodne z zivotnosti za sebou bych rekl. Do konce roku a dost.
Host
30.9.17 12:30
Ta vata se ti brzo zanese, takže se ti rapidně sníží průtok.Tak uvidíš,třeba ti průtok po tom zanesení bude vyhovovat.Ale obávám se,že za chvilku do filtru polezeš znovu,aby jsi tu vatu vyndal a vyčistil.Já jsem do F2 (spodního) koše dal jeden plát molitanu z F3 (prostřední),zbytek dosypal biomédiem.Do F3 nasypal(zbytek biomédia zF2)a zaklopil molitanem z toho koše.Ten výřez se dá použít pro další médium v případě potřeby.Do místa toho jednoho výřezu se vejde cca.250 ml média. X-)
Host
30.9.17 12:04
Já jsem na začátku,abych snížil proud z rampy, na konci dal pryč ten plastový špunt a nacpal tam kousek biomolitanu.Cca po měsíci už jsem tam dal zpátky ten špunt.;-)
Tyrael
28.9.17 15:58
Lenkalor: sani bylo az u dna, ta hadice/trubice je dlouha a jeste vysuvna, tak jsem to vysunul na maximum a na to dal molitan, jenze se casto se ten zelenej previt ve vode zviril (pri jakykoliv udrzbe) jak je to miniaturni, tak to v tom plavalo jak kdyz vysypes mouku. A protoze byl molitan opravdu hodne hrubej a filtr mel velky tah, tak to tim proslo. Viz fotka v albu "Upravy 27.8.2017", fakt velky ocka. No a procpaly se tim i maly krevetky. Skrz to sitko sebto uz nedostane. Verim tomu. Je vazne jemny. A opet u dna.
lenkalor
28.9.17 13:54
Jak vysoko máš sání, když se ti do něj dostává okřehek ? Nestačilo by prodloužit trubku, aby bylo sítko nebo molitan níž ?
Tyrael
27.9.17 8:45
Host: no, možná mi nic jiného, než to pořídit nezbyde, protože se mi i přes ten biomolitan, který je hrubší, dostává malej okřehek-žabinec až dovnitř do filtru. A nejspíš mi ho ucpává a snížil se neskutečně průtok.
Děkuju :)
Host
22.9.17 14:53
Biomolitan je taky řešení.Používal jsem ho,ale pak mě přestalo bavit,ten předfiltr čistit.Tady jen odsaju,co najdu na něm při údržbě a čistím ho až s hadicemi.
Ten JBL e701 má na ten objem AQ víc než dostatečné množství filtrační hmoty. ;-)

PS: AQ je pěkné,tak ať se daří a to NO2 je co nejrychleji na nule.
Tyrael
22.9.17 12:15
Host: kvůli tomu mám na sání filtru nasazený biomolitan a původní Dennerle filtr má jemnou mřížku a taky molitan na sání. Oproti sítku biomolitan ještě zvětšuje filtrační schopnosti, jakožto před-filtr. Sítko může být asi vzhlednější než kostka molitanu.
Host
22.9.17 11:49
http://www.profiplants.cz/produkt/saci-kos-ochrana-krevetek-16mm
Host
22.9.17 11:48
Vřele doporučuji si pořídit kvůli krevetkám tento košík na sání.Krevetky se nedostanou do vnějšího filtru a hrubé nečistoty(tj.listy)zůstavájí na koši.Buď se odstraní při údržbě,ale většinou to zpracují okružáci nebo krevetky.Pak se perioda čištění vnějšího filtru výrazně prodlužuje.Osobně odzkoušení. ;-)
Tyrael
22.9.17 8:48
FrantisekP: Díky moc za reakci. Jo, neudělal jsem to nejlíp, uspěchal jsem to a podcenil. Minimálně to přidání rybiček nebylo pro akva dobrý nápad, jenže já chtěl pomoct razborkám nějakýma odvážnějšíma kamarádama, protože ty byly vždycky ustrašený a ty pancéřníčci jim opravdu pomohli, razborky víc plavou všude, nejsou tak vyplašený. Jenže už je to na tu malou nádrž prostě moc, bez zajetýho novýho filtru.
Navíc jsem čekal, že se ten nový filtr zaběhne trochu rychleji, když jsem přidával na zajetí to sera bio nitrivec a ono ne. Přidával jsem to jak do vody v akváriu, tak přímo do filtru. A k těm jejich kuličkám jsem přidal i trochu Sera siporax válečků.
Díky za tip, zkusím provést výměnu dneska 2x, i večer, protože mě děsí ta růžová po výměně.
Večer zkusím do nového filtru "vyždímat" náplň ze starého filtru (nebo tam kousek nechat), to je taková "vata", není to molitan. Když jsem dnes ráno filtr čistil, tak mě to nenapadlo. Ale filtrační média jsem moc nepropíral, nemáchal, spíš jsem se snažil zprůchodnit filtr, než ubírat bakterie "praním".
Ještě jednou díky moc!
FrantisekP
22.9.17 8:23
Ahoj, já když měnil filtr, tak souběžně s vnitřním běžel snad jen týden (ale ve vnitřním jsem měl biokuličky, který jsem pak vložil do vnějšího), vnější jsem pak měnil kus za kus s tím, že ze starýho do novýho šly biomédia. NO2 při obou výměnách neměřitelné.
S novým filtrem jsi nechal správně běžet starý, ale ten nový to chtělo "naočkovat" a hlavně nepřidávat další osazenstvo. Klidně bych z toho starého vytáhnul zaběhnutý molitan (nebo co v něm je), půlku z něj ustříhnul (nepral, nebo jen minimálně) a dal do spodního koše JBL.
A ano krevetky jsou extrémně citlivé na NO2, takže jestli nechceš sbírat mrtvolky každý den, chce to měnit vodu každý den. Po výměnách by jsi měl mít ten test co nejmíň růžovej, ideálně čirej. Takže já bych vyměnil vodu dnes klidně i 2x (ráno, večer) + naočkovat filtr.
Každopádně akva máš pěkný a slušně zarostlý, takže tenhle problém bych dopředu asi taky neočekával, resp. v minimální míře.

 
© RYBICKY.NET - http://rybicky.net/nadrze/25860-prvni-krevetarko