Čím hnojit?
Tak já zatím žádné hnojení nemám jen se informují do budoucna kdyby bylo potřeba
Mám dobrou zkušenost s INVITAL Ferox. Nikdy jsem nechtěl používat hnojivo, rostliny mě rostly a hnojení přeci zajišťují rybičky. Pak jsem si koupil Hygrophilu corymbosa, a po čase se jí začaly kroutit okraje listů. Tak jsem zkusil dávat INVITAL Ferox (2 ml na 100 litrů dvakrát týdně, CO2 nemám) a zlepšila se jak Hygrophila tak i ostatní rostliny.
Ahoj
Asi bych spise doporucil nejake komplexni hnojivo, pokud nemas super narocne rostlinky..coz nemas. Uz z praktickych duvodu. (Nemusis davkovat 10 ruznych lahvicek, ale jen jednu, max dve).
Za me vrele doporucuji Aquagrower micro a macro lahev - je to naprosto dostacujici pro tvoje akvarium a osazenstvo. Sada hnojiv z odkazu mi prijde spise pro velmi narocna a zarostla akvaria, kde si potrebujes opravdu hrat s jednotlivymi prvky .. coz opet.. neni tvuj pripad.
Pokud by rostlinky nejakym zpusob nadale stradaly po mesici pouzivani aquagroweru, sahnul bych po konkretnich ‘doplnujicich’ hnojivech (viz hnojiva z tveho odkazu). Kdyz se ti napriklad delaji dirky v listech, je to s velkou pravdepodobnosti nedostatek drasliku a bude treba ho zacit davkovat jako doplnek k tomu micro macro hnojivu.
Na moji 60ku jsem nic jineho nez aquagrower nedaval (az na vyjimky .. viz. Priklad drasliku) a vse rostle velmi pekne a bez problemu s rasami apod
Starší reakce
Ahoj,
Zkus koeficient 0.25W až 0.3W na litr vody ( u tvého akva tak 4W až 5W intenzity ) a fotoperiodu 8 hodin bych nechal. Víc bych určitě nesvítil. Ať se daří.
Díky!. Psali mi teď z invitalu, že by to taky mohla být i řasa. Vysoká intenzita svitu a bez CO2. Zkousím snížit svit ze 70% na 50% a uvidí se za týden dva, jestli to trochu pomohlo. Pokud to nepomůže, hadám, že kobereček bude muset být nahrazen, což bude škoda:/
Mně Monte Carlo nebo jeho bratříček(sestřička) rostla, ale docela pomalu bez CO2. Nakonec jsem to vyhodil, protože jsem měl tehdá problémy se zařasením.
Žloutnutí bych přisoudil novotě akvárka nebo adaptaci rostliny.
Zdravíčko.
V krevetkárku mám mini koberec Monte carlo.Výška akvária je 16cm, osvětlení: INVITAL Lumium WRGB45 40 cm 11W - 70% intenzita, 8hodin denně.
Kobereček se pěkne rozrůstal, je celkem i hustý, ale začíná žloutnout. Rozumím tomu, že se všude doporučuje CO2 láhev, nicméně tato možnost není v plánu, takže to musím zvládnout bez ní;)
Kobereč mám 1 měsíc. Substrát je Invital JApanese soil. Je možné, že se pouze přelistovává? Mám žluté listy ostříhat nebo upravit sílu osvitu nebo délku svícení? (vše ostatní v akváriu roste pěkně)
Zatím je jemně hnojím Flourishem 1 týdně. Objem akva je 17l, takže je velmi těžké vychytat dávkování.
díky;)
Každý si stejnak bude dělat podle sebe. Opravdu nebudu hledat, odkud jsem přesně informace brala a zda se pod to podepsal nějaký doktor nebo vědec. Případně bych musela hledat zde na forum, kolik lidí to zde psalo, ovšem to je pod Tvou úroveň, brát tyto texty jako fakta vyplývající z dlouholetých zkušeností, protože to píše nějaký Pepík, který nemůže mít pravdu, protože nestudoval vysokou školu akvaristickou.
Jeden zdroj uvést můžu- Horáce. Ovšem to zas je jen nějaký typek, který si píše blogisek a všechno si vymýšlí no, takže to zas nebudeš brát jako fakta ty jeho písmenka.
Za mě dává větší smysl akvárium nechat tak a až časem pridat hnojivo nebo chemii na vodu, než hned při zabehu do toho lit kdo ví co a za měsíc řešit v diskuzi, proč akvárium nefunguje a rostliny umírají, když parametry vody jsou neznámé a ovlivněny miliony hnojiv a chemiemi. Mimochodem u tohoto případů je neznámé všechno krom přibližné litraze a dvou substrátů. Těžko se bude radit čím hnojit, když nevíme co hnojit v jakých podmínkách.
Přesně jak zde píší, akvaristika je o pokusech a učení se. A za tím si stojim i já. To, že se vyplatí dát na proflakle rady zdejší komunuty se už několikrát prokázalo. Když chceš ta fakta.
Mimochodem ano, upravila jsem si komentář, prve jsem psala o CO2. Proč? Protože jinak bude fungovat akvárium s CO2 a bez CO2 už samotné mimo hnojiva.
Tak jsem ráda, že jsem mohla posloužit jako objekt na pohonění vysoce energetického ega.
...Když vezmu balík papíru, předtisknu formulář a obejdu s tím dvě města „zde podepsaných 30 tisíc debilů považuje za prokázané, že země je placatá a zmizelé lodě přepadli přes okraj“. To je Tvůj důkaz ad absurdum...
Taky se na netu rád dovídám zajímavé věci nejen ze svého oboru a mám docela radost, když objevím něco, o čem druzí nemají páru.
(Kdo z nás není ani trochu ješita, hlaste se!
) V tomto ohledu vás chápu. Ale urážet je nepřímým přirovnáním k debilům, kteří se podepíšou pod zjevný nesmysl?! Máte to zapotřebí? Nebylo by lepší, kdybyste v klidu pustil nějakou tu myšlenku, nad kterou by se ti méně poučení mohli zamyslet a třeba z ní i něco vytěžit?
Víte, ti, kteří něčeho dosáhli a dokázali se o to podělit, jsou pro ostatní větším přínosem, než "geniální hulváti".
BTW: "...zmizelé lodě přepadl
y..."
...U vysoce energetického cyklu se hnojí dusíkem nejpozději třetí den, od 6-8 dne se aplikuje intenzivní hnojení potřebnými prvky. Nádrže s extrémním energetickým cyklem neutáhne žádná kombinace zásobního a obohaceného substrátu...
Tak pokud máte pocit, že lubo2302 právě založil nové 500 litrové akvárium "vysoce energetického cyklu", pak jsou vaše názory/doporučení na místě. Nechci v žádném případě lubo2302 podcenit - třeba je to skutečně jeho záměr, (a je v jeho silách ho realizovat), ale pokud by chtěl spíš nějakou tu "klasiku", přimlouval bych se za jakousi opatrnost v experimentování s hnojivy v tom duchu, jak píše Starka, Lojza007 a další.
Mně jako rozumné přijde zjistit si, jaké parametry má vstupní voda, a na základě tohoto zjištění ji "lehce" upravit.
U pitné vody z veřejných zdrojů je výhodou, že musí splňovat konkrétní kritéria, m.j. např. co do obsahu vápníku a hořčíku. Obvykle jsou přírodní zdroje dostatečně zásobené také sírany a chloridy, proto bych tyto čtyři živiny zpočátku neřešil. Otázkou je dusík - někde je ho pro kytky relativní dostatek, jinde mají vodu "kojeneckou"... Co však běžně v přirozených vodách chybí, jsou draslík a fosfor.
Resumé: Je-li ve vstupní vodě dostatek dusičnanů, upravím ji pomocí K2SO4, v opačném případě pomocí KNO3. Zbytek draslíku vyřeší KH2PO4. (S dávkováním pomůže kolega, který umí pracovat s molární kalkulačkou.)
S železem si akvaristé pomáhají různými způsoby, já vidím jako dobré řešení nějakou chelatovanou formu, (např. Fe-DTPA), ideálně ještě s přídavkem přiměřeného množství Chelatonu III.
A pak přichází fáze, kterou tu popisuje většina zkušenějších akvaristů, nazvaná "Zkusím a uvidím"...
U substrátů s vysokou KVK (CEC) musím sice uvážit, že tyto jsou velmi pravděpodobně dostatečně zásobeny některými živinami (kationty), přesto mohu předpokládat, že i rostliny s vysoce vyvinutým kořenovým systémem "nepohrdnou" živinami ve vodním sloupci a upřednostní je, když tyto budou pro ně pohodlně dostupné.
...Prostý chemický cyklus dusíku. Není-li k dispozici dusík v potřebné formě, okamžitě dochází k antagonismu prvků a příležitost pro oportunisty (řasy)...
Tady bych poprosil o vysvětlení. Žiju tím, že není-li k dispozici nějaká živina, dochází k jejímu deficitu. Jak s deficitem dusíku souvisí, že dojde k okamžitému antagonismu prvků?
Těmi prvky myslíte i živiny, které jsou za "normálních podmínek", (kdy není dusík v deficitu), ve vztahu synergickém? Hmmm... Zajímavé téma...
Důkaz davem, ale ani důkaz časem nejsou důkazy, nýbrž argumentační neschopnost. Průkaznost musí podpořit fakta založená na exaktní vědě. Lidé po dlouhou dobu dělají neustále něco špatně a argumentují tím, že ten, ten, ten a ten to také tak dělají, tudíž to musí být dobře.
Když vezmu balík papíru, předtisknu formulář a obejdu s tím dvě města „zde podepsaných 30 tisíc debilů považuje za prokázané, že země je placatá a zmizelé lodě přepadli přes okraj“. To je Tvůj důkaz ad absurdum.
Chemický cyklus (chemie patří k exaktním oborům) byl popsán několikrát, stejně jako antagonismus. To jsou fakta, na rozdíl od důkazu davem a časem. Ano, akvárium v záběhu je nestabilní mikro prostředí, kde nástup oportunistů bude raketový, odstranění dlouhodobé. Dusík je dostupný z více zdrojů, ovšem uvolňování ze substrátu, stejně jako rozklad organické hmoty vyžaduje čas a podmínky. Aplikací okamžitě dostupného dusíku se kompenzuje nestabilní prostředí, nefungující biochemické procesy a předchází se antagonismu - tedy nerovnováhy a nástup např.: řas, které jsou v principu oportunisté, schopné rychle a efektivně využít jakékoliv zdroje energie.
P.S.: A ty řeči o CO2 (upravený komentář) … tápeš v pojmech. Základním faktorem každého akvária je energetický systém, nikoliv nesmyslné (hloupé) označování Low-tech, Hi-Tech – ukázkový příklad nesmyslnosti důkazu davem a časem. Označují to tak tisíce akvaristů po dlouhé roky „hi-tech rostlinné“ … i když je to úplný nesmysl, nebo minimálně hodně zavádějící označení.
A právě proto je lepší ničím nehnojit a pozorovat a až poté začít hnojit než vystřídat milion hnojiv nebo uvažovat, co rostlinám chybí. Navíc při zabíhání akva většina lidí nehnojí. A dává to smysl, když při záběhu v akva probíhají různé změny hodnot vody.
Chtěl změnu- dostal nápad ať nehnoji. Další změna je, že může přejít na pmdd.
Nesmysl, tahle „poučka – hovadina“ platí pro nádrže s minimálním energetickým cyklem a i tak argumentace kulhá na obě nohy. U vysoce energetického cyklu se hnojí dusíkem nejpozději třetí den, od 6-8 dne se aplikuje intenzivní hnojení potřebnými prvky.
Nádrže s extrémním energetickým cyklem neutáhne žádná kombinace zásobního a obohaceného substrátu např.: ADA Power Sand + ADA Amazonia podpořený aditivy. To samé Tropica Substrate + Tropica Soil podpořený o aditiva. Prostý chemický cyklus dusíku. Není-li k dispozici dusík v potřebné formě, okamžitě dochází k antagonismu prvků a příležitost pro oportunisty (řasy). S použitím osmotické vody se od prvního napuštění provádí mineralizace už při prvním napuštění (Ca, Mg a stabilizace dKH + zvýšení tvrdosti dGH).
Potom jsou druhy, které poženou od prvních dnů a začnou spotřebovávat veškerý draslík např.: Hygrophila pinnatifida a nastane výše popsané. Jakmile se rozjede (stačí několik dnů), nestačí ani silné koncentrovaná hnojiva a draslík se musí přidávat samostatně.
Obecné poučky jsou jen obecné poučky, asi jako heřmánkový čaj. Nepomůže, neublíží. Záleží na konkrétním případu.
V podstatě neodbíháme, na otázku čím hnojit, jde odpovědět ničím. Ale ne vždy to bude fungovat, záleží na rostlinách, zdrojové vodě, rybí osádce, světlu, cíli, atd.
Jj vysazení už taky proběhlo, ale i přesto jsem musel léčit řasu fosforem a podobně, což se nakonec podařilo.
Teď je vše stabilní. Zkusil jsem dvě trošku náročnější rostlinky, tak uvidíme jak se jim bude dařit
Nicméně trošku odbíháme od tématu
Nic ti nebrání na dva měsíce hnojivo vyřadit a pozorovat. Možná je opravdu nepotřebuješ nebo nejpozději během pár týdnů uvidíš, že je potřebuješ.
Ahoj. Co jsem tedy cetl, tak by se Japanese soil nemel nicim prekryvat. Je to svrchni substrat a ne zasobni. Tim ze ho prekryjes, tak pry ztraci sve vlastnosti. = nicmene jsem se to pouze docetl na Invitalu a nemam s tim osobni zkusenosti.
Ja ho mam v obou nadrzich. Vse v nem roste velmi pekne a myslim, ze ze zacatku rozhodne hnojit neni treba - ten substrat ma dost zivin v sobe a me vsechno ze zacatku rostlo jak o zavod. Libi se mi vice verze powder, protoze v ni daleko lepe drzi rostlinky.
Pozdeji jsem zacal pouzivat flourish. Pote dle reakce na ruzne problemy s rostlinami jsem daval extra zelezo, fosfor a podobne..
V soucasne dobe na vetsi akva pouzivam micro macro aquagrower, ale musim se priznat, ze jsem ve skutecnosti zatim nikdy nepoznal, jestli mi komplexni hnojiva pomohla k lepsimu stavu rostlinek. Za tu dobu(kratkou) co mam akvarium, se jim dari tak nejak stejne
Můžeš zkusit i nehnojit, když chceš změnu. A uvidíš, co to udělá. V nové založené nádrží stejnak ze začátku hnojit nebudeš. A třeba Ti pak bude stačit, když budou hnojit rybky.
Dobrý deň, založil som si ďalšie 500l akvárium kde som použil na spodok invital japonica soil a na vrch som použil unisoil.Moja otázka je kedy je potrebné hneď hnojiť prípadne by chcel poradiť nejaké dobré hnojivá okrem profiplants lebo tieto používam v prvom akváriu a chcem skúsiť zmenu.
Starší reakce
Já používám na mikro prvky celaskon a plísně se netvoří nemůžu mít nic v ledničce, protože mám automatický dávkovač pod akváriem.
Zdar všem, moje zkušenost je taková že "samostatné prvky", spíše samostatné sloučeniny přidávající např. N, P, K, Mg, Ca se nekazí ani nijak se nevystrážejí. Problém jsem měl s kontaminací směsí mikroprvků. Přesně jak píše Sid, tvorba plísní. V mém případě jsem hnojivo přes jemné sítko přelil a pak jako okurky nechal chvíli při 80c sterilizovat. Plíseň se už pak nevytvořila.
Při dlouhodobém skladování o pokojové teplotě se v roztoku zhusta objevují různé organické "kontaminanty", jako plísně, houby. Nižší teplota může (teoreticky) jejich rozvoji bránit, jistější je ale přídavek konzervantů, např. sorbanu draselného.
Ahoj. Přijde mi zbytečné zabírat místo v lednici. PMDD mám asi 3 roky namíchané ve skříni pod akvárkem. Nepoužívám ho, ale rozhodně se nic nezkazilo. Ani to železo.
U PMDD směsí se to často píše. Předpokládám, že se to týká hlavně směsí s železem. U makro prvků to bude jedno.
Jinak u Aquagrower hnojím denně cca 300l a vydrží několik měsíců, což je pro mě přijatelná částka. To mě víc stojí CO2. A navíc už mám zhruba vyladěný dávkování v průběhu roku. Při změně hnojiva bych to zase musel ladit.
Proč strkat nějaké hnojivo do lednice?
tiež som hnojil všetkým možným ale najviac sa mi osvedčil aquagrower. makro a mikro. a pritom som už ostal. a zrejme už meniť nebudem.
Ahoj, já už vyzkoušel ledacos od Denerle a Tetry, nebo Rataje a následně vlastní míchání PMDD k již zde zmíněné Tropice a Seachemu, pak profiplants a teď pokukuji po Aqua Rebell případně MasterLine.....
Obecně si ale myslím že většina hnojiv je v podstatě ok. Rozdíly jsou možná v detailech.... použití chelátů, poměr některých prvků nebo možnostech kombinování jednotlivých prvků kontra již namíchané makro a mikro prvky.
Já mám dobrou zkušenost s AquaGrower. Vlastní nemíchám, protože se mi to pak nechce skladovat v ledničce, byť to vyjde mnohem levněji než komerční hnojiva.
0 14.05.2023 18:14 pavelkoudela Čím hnojíte vy ? Mícháte si sami?
Starší reakce
Zdar akvaristi,používám hnojivo PMDD bez KNO3 a super,paráda.Doporučuji.
Starší reakce
trouba napsal: Díky za rady. Ještě bych poprosil aktuální foto rostlin, ( akvária) může být bližší (detailnější)
Začněte tím světlem pokud chcete bujarý růst, a hnojit a používat CO2...
PS: tím hnojením ( bioflorem) se netrapte ,pokud měníte vodu, dodáváte ( krom draslíku) dost .
PS1: kolik a čím krmíte ( velikost krmné dávky?)
Přidal jsem tedy do prezentace.
Jinak tedy doporučujete nic nepřidávat a rozhodne ne ten Bioflor a co jsem koukal tak mám dokonce ten Master. Jako začátečník jsem holt vybíral bez informací a zkušeností.
To je dobrá voda. (Tiše závidím.) Zkopči si to do prezentace.
Díky za rady.
Parametry vody u nás by měly být:
1,4 celková tvrdost [mmol/l]
7,4 pH
8,1 dusičnany [mg/l]
7,3 hořčík [mg/l]
44 vápník [mg/l]
Světlo jde ruku v ruce s hnojením.Málo světla znamená "živoření", a nepotřebu hnojiva ( živin).... světlo se nedá zastoupit živinama ( hnojením).
Hnojíte bioflorem, a vlastně nevíte proč.
Vodovodní voda je v republice celkem dobře testována a její hodnoty jsou buď už na netu, nebo máte právo si je vyžádat.
Dobře přemýšlí výrobce a prodejce hnojiva, jež vydělává na neznalosti a pohodlnosti...a tak vytvoří produkt který "nikdo" nepotřebuje,v takovém poměru aby se vlk nažral a koza zůstala celá
Tentýž autor produktu bioflor se vyjadřuje k problematice hnojení takto :
www.rataj-spk.cz/…
"Nesmíme opomenout, že příjem živin je ovlivněn světlem, teplotou a množstvím CO2 ve vodě. Akvarijní rostlina přijímá prvky z vodního sloupce a substrátu. To znamená, že pokud bude rostlina v akváriu bez CO2 a osvětlení pod 0,3 W/l , nedokáže rychle a účinně asimilovat živiny. Hnojíme tedy 1 - 2x měsíčně. Naopak rostliny v akváriu s CO2 dávkováním a výkonným osvětlením rychle a účinně asimilují živiny. Hnojit můžeme i denně.
V podstatě každý prvek, který chybí, se projeví na zbarvení listů, deformacemi nebo úhynem rostliny. Stejně je tomu tak při nadbytku prvku. Větší množství prvků má tendenci si mezi sebou konkurovat a tak nadbytek jedné živiny bude blokovat příjem jiné. Tento jev se nazývá antagonismus prvků."
Mně to jen na to chabé rostlinstvo, co v tom akva je, přijde zbytečně moc velká dávka. Toť vše. Týdní reset chápu.
Bioflor je blbuVzdorné hnojivo které obsahuje jen draslík, hořčík a mikro mangan,železo, měď,zinek,molybden,bor ( ve skutečně mikroobsahu).
Rataj správně ( dle mého) dal nejvíc draslíku,a zbytek je "ovoněná" voda....
Když se pravidelně ( 1x týdně ) mění voda, nelze tím snad "nikdy" přehnojit.
Ps: zbytek se pokusím vysvětlit pod tazatele
Na tu vegetaci je Bioflor 3ml moc. (A ještě horší by to bylo s Master.) Ménně je více.
Není tam zas tolik rostlin. Navíc některé z nich stagnují.
Tomu Monte Carlu to nepomůže. Musí se adaptovat. U mě to trvalo měsíce. Zařasoval se. Už jsem si říkal, že ho vyhodím. A pak po 12 dnech tmy jsem rožl a koukám, že roste pár malých krásně zelených z písku.
Občas se něco nestihne ujmout. To tak bývá. Někdy je lepší dát náročnější druhy až později do akva.
Dával jsem tak 3ml což je asi dost když si to přeberu. Nejvíc nejde ten kobereček monte carlo v popředí a je dost zarostly stetickovou rasou. Jinde ji v akvariu najdu jen na jednotkach mist 2-3mista a upne minimálně. Nevim jestli má cenu se snažit ho tam udrzet. Ta rostlina vlevo od filtru nechradne, ale taky moc neroste a ta druha zleva od filtru taky zrovna bujně neroste. Světlo jsou dva pasky denni bila necely metr dohromady. Takže to může být 10-11W. Svetlo se zapíná ve 12 pomalu do 3 se rozednívá a pak od 6 do 9 se zase stmívá.
Hodnoty zdrojové vody neznám.
trouba napsal: Dobrý den, čím hnojit akvarium v prezentaci.Tak obden dávám rataj bioflor, ale některým rostlinam by jako něco chybělo.
Kolik ml dáváte obden?
Kterým ( konkrétním) rostlinám "něco chybí"?
Víte kolik wattů, lumenů,par má světlo?
Jak je na tom zdrojová voda ( co se týče PH, NO3, KH...)
Dobrý den, čím hnojit akvarium v prezentaci. Zásobní substrát jsem nedával. Jen jemný štěrk. Rostliny zatím restou pěkně. Tak obden dávám rataj bioflor, ale některým rostlinam by jako něco chybělo. Děkuji za rady
Starší reakce
Michal poslal som dve Správy súkromne , ale nič .Dúfam že si ich dostal.
Začal som s dávkovaním podla návodu ,tak dával 4mm na 200litrove akva . V níve de ale je že bez CO2 raz týždenne každý den len s CO2 . Ako to teda dávkovať ?
Vdaka
Starší reakce
podľa stránky:
www.novabystrica.sk/… si obec Nová Bystrica prevádzkuje sama verejný vodovod a len predpokladám, že cez skupinový vodovod dodáva pre celé Kysucké Nové Mesto. V takom prípade môžeme odhadnúť množstvo dusičnanov na tvojom kohútiku 3-5 mg/l (viď rozbory z odberných miest na stránke).
T.j. výmenami dodáš len zanedbateľné množstvo dusíka. Druhý zdroj je krmivo, tam dosť záleží, či je živočíšneho alebo rastlinného pôvodu. Väčšina komerčných krmív (mixy) je tvorená hlavne lacnou rastlinnou zložkou.
S komerčnými hnojivami ti poradia iní, ja si to miešam podľa seba, keďže chcem dodávať dusík ale nie fosfor, ktoré sú v komerčných väčšinou spolu.
Ak chceš, kúp si test na NO3 od sery, PO4 od JBL, ja ich mám a sú fajn, cca 23€ alebo si rovno objednaj PMDD za ten peniaz aj s dopravou a môžeš na to prísť vylučovacou metódou. Aj tak si tie hnojivá raz kúpiš
Pokiaľ je napojený na vodovod, každý dodávateľ je povinný poskytnúť rozbor dodávanej vody na vyžiadanie (keď ho nemá zverejnený) zo zákona. Rozbor musí robiť pravidelne. Niekedy sa treba k nemu dopátrať (dopytovať), keď ich nemajú zavesené verejne ako v tomto prípade (pozeral som tú stránku). Môj dodávateľ, tiež zverejňuje iba pár parametrov a nie celý protokol.
Cena za službu sa týka samostatných zákazníckych rozborov.
Děkuji za objasnění slovenského zeměpisu
No koukal jsem tak za 111 euro máte základní laboratorní určení kvality vody
U nás to je zatím zadarmo...
Ps: podle mě je 'nerozum' začít hnojit bez jakéhokoliv otestování NO3 tím dusičnanem...
Vdaka. Nereagujem na nikoho topic ,,riešim tu len seba ..Voda je z nádrže Nová Bystrica ,bývam v Kysuckom novom Meste
Ono všetky rastliny na tom zle nie sú.Celkom sa darý anubiasu,hygrofila diformis .nejaky echinač, neviem zo spodu hnede listy...ALe celkovo vidim že to začina slabnuť ...Samozrejme na začiatku som nestíhal strihať a posielať známym ,ale postune presne ako mi tu niekto písal že po pol roku to pojde dolu...
Zle to je z valisneriou gigantis , tam to rastie rýchlo a na hladine začne hnednuť a odumiera ..Predtým zo začiatku sa jej v akvariu nedarilo .Striedavo to má aj Ludviga repens. ale to je tak normalne aj ked pekne ide až od polky nadrže hore.Bacope caroline sa darilo zo začiatku , teraz , je už preč. Najas guadaluspensis. prestal isť , su to jemne rastlinky ale nepodarilo sa mi ich zachrániť.
Dalšie ,som samozrejme zabudol ,ale nejake echinače subalatus a krapčatnyj po čase uhynuli pomalinky. Jeden je v pravo dole výjdu listy a uhynu . Ako nová raslina bola obrovská ... Vdaka Skusim pošpekulovať ako písal Michal ,aké presne balenia by si vedel poradiť ?
Svetlo nejde naplno asi na 70 percent cez stmievač...
meranie aj údaje o zdrojovej vode by neboli na škodu. Ale na prvý pohľad máš silné svetlo (95W LED na 200 L hrubého objemu), k tomu rýchlorastúce rastliny a do vodného stĺpca pridávaš hnojivo bez fosforu a dusíku. Z mojej skúsenosti dusík padá k nule a fosforu mám nadmieru. Skús pridať selektívne KNO3 vo výslednej koncentrácii 5 mg/l NO3 a sleduj, čo urobia rastlinky.
Chce to změřit koncentraci makro prvků v akva i ve zdrojové vodě. On klidně může být něčeho přebytek a proto to neroste. Takto naslepo zkoušet a experimentovat nemusí dopadnout dobře.
Pokud to má být jednorázovka, tak je levnější a mnohem přesnější udělat laboratorní rozbor, pokud chceš experimentovat, tak to chce pořídit kvalitní testy.
Přidat reakci
[1] ...... 19
Zpět na obsah sekce Akvarijní rostliny • Zobrazeno 24836x