Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Prezentace - 200l v obýváku

 

Prezentace » Brodys » 200l v obýváku » Nápověda 

Hlavní fotka


200l v obýváku
Majitel: Brodys   Kategorie: Rostlinné akvárium
Zapsáno: 13. 9. 2020   Aktualizace: 3. 7. 2022 Nový záznam v deníku 
Počet návštěv: 1756   Počet palců: 17
Založení: 30. 8. 2020   Stáří: 1 rok a 11 měsíců
Objem: 200 litrů   Čistý objem: 160 litrů
Tloušťka skla: 10 mm   Objem bez skla: 183 litrů
Velikost: větší akvária   Oblíbenost: 14 uživatelů
Fotek a videí: 70+25   Komentářů: 102
*     *     *     *


Rozměry: 100 cm x 40 cm x 50 cm

Popis: Původní malé akvárium (50 l) jsem měl v plánu zrušit, ale manželka s dětmi rozhodla jinak. Snažil jsem se proto vytvořit co nejvíce samostatnou nádrž s nenáročnými rybami a rostlinami. Avšak větší louže se zalíbila a nějak nemůžu přestat se v ní vrtat a zkoušet novinky, které dnešní doba nabízí. Po roce proběhla kompletní výměna dna a velké části osazenstva, včetně rostlin. Troufám si postupně na náročnější.Od září 2021 ryby převážně Jižní Amerika.

Biotop: Ryby Jižní Amerika, rostliny náročnější , co se líbí, stále experimentuju. Snaha o pěkný vzhled a zároveň funkčnost pro ryby.

CO2: CO2 již nonstop, ale velice opatrně - nízká tvrdost vody. Rozpouštěno přes externí reaktor Profiplants XL 16/22.

Dekorace: Vrbová a třešňová větev, jeden kousek břidlice.

Dno: Černý písek (poglazurovaný) 2-4 mm (27kg, cca 19l).

Filtrace: Vnější filtr Eheim professionel 5e 600T 2178 s předfiltrem Sunsun HW 603B. V předfiltru biomolitan různých hrubostí PPI10, 20 a 30. Filtr Eheim další vlastní předfiltr, v koších Eheim EHFI substrat pro a Matrix plus asi 500g mramoru. Výkon nastaven na stupeň 10 z 15.

Hnojení: CO2 kontinuálně, Rataj bioflor master, Makton NPK a Nitrate green 3ml denně.Rl Profiplants Mg+ po výměně vody. Měřím pouze dusičnany,kalium a fosfor a občas vodu pošlu na rozbor.

Chemie: Esha na ryby z akvaristiky s krupičkou.

Krmení: Hikari,Tetra, mražené dafnie,artemie komáří larvy, občas na dno tabletky. Většinou ráno trošku suchého a večer mražené potvory.

Osvětlení: Chihiros Led S 82 cm, 7200 lm/ 50 wattu a Chihiros LED WRGB 90 75W. Celkem tedy údajně 12400 lm při 125w. Bílé světlo obou světel maximum cca 70% od 10 do 18:30. Červená a modrá barva na 100%, zelená cca 30%.
9:30 rozednívání,18:30 - 22:00 stmívání s postupnou změnou barev do červenomodré s úbytkem bílého světla. Chihiros led S od 18:30 tlumen z 60% postupně na nulu.

Pozadí: Modrá barva

Stojan: Diversa

Topení: Součást externího filtru nastaveno na 24 stupňů.

Chlazení: Není

Údržba: Dle potřeby, cca 1x za týden výměna 1/3 - 1/2 vody, očištění skel, cca 1x za 14 dní radikální prostřih.

Voda: Z kohoutku z nádrže Římov.
0,88 celková tvrdost [mmol/l] = 5 dKh
8,0 pH
5,4 dusičnany [mg/l]
2,7 hořčík [mg/l]
31 vápník [mg/l]

NahoruSložky fotek
Prezentace
Spustit

pomalu
rychle
Složka
Všechny
fotky

(69)
Složka
Ostatní

(2)
 
NEJ
NEJ
akvárko

(3)
Časová osa
Časová osa


 
Fotky z deníčku
Z deníčku
Nejnovější fotky
Nové fotky


 

Složka
Obyvatelstvo

(29)
Složka
Rostiny

(10)
Složka
Technika

(4)
Složka
Vývoj

(24)
Fotky z reprezentativní složky: Vývoj
20.03.2022
HF
HF
05.09.2021
HF
HF
11.03.2022
11.03.2022
Rok a půl
Rok a půl
05.12.2021
Boční pohled
Boční pohled
 
Nejnovější fotky v dalších složkách
20.03.2022
Na pastvě
Na pastvě
20.03.2022
Na pastvě
Na pastvě
20.03.2022
Nováček
Nováček
20.03.2022
Nováček
Nováček
14.03.2022
Nováčci
Nováčci
14.03.2022
Nováček
Nováček
11.03.2022
-
-
Videa
NahoruDeníček
2
7.2022
Vyprání předfiltru a odkalení. Na Pogostemonu jsem našel ori změnu zelená vlákna, ale konzistence vlasů, hrubá, pevná a nejsou moc vidět. Jinak není třeba ani sklo čistit palec Objevily se nějaké malé krevetky, uvidíme, jestli něco zbyde.
27
6.2022
Velký prostřih plus drobné přesazení rostlin stydim Ale musel jsem, ty vepředu rostly více než zadní a ani rozvrh nebyl dokonalý. Nebylo vůbec kudy krmit. Vyndal jsem u druhou větev a uvidím, jestli ji někam vecpu. Kytky teď jedou krásně,krom jedné mě neznámé řasy jsou jak z katalogu. Sem tam objevím jakoby chomáč z ohanbí smích Ale je to vážně řasa.
23
6.2022
Výměna 1/3 vody, očista předfiltru. Všechno roste jako blázen ;-)
15
6.2022
Klasická údržba s výměnou vody a po dlouhé době prostřihem. Řasa konečně ustoupila a květena roste pivo
6
6.2022
Výměna třetiny vody, odstranění napadených vrcholků kytek řasou a vyprání předfiltru. Peru ho častěji i mimo výměnu vody, je v něm opravdu bahno, tak dokud se voda nepročistí ;-) Dnes první krmení komářími larvami, konečně se urodilo,ale zatím málo, hned bylo snědeno X-) Asi budu muset pořídit další sud na dešťovku


NahoruKomentáře návštěvníků

přidat komentář Funkce je dostupná pouze pro přihlášené uživatele      

Brodys Re
16.6.22 8:39
Myslím, že koukáš správně, kytky i voda vypadají super. To mi připomíná, že tvou trojnožku ze švestky mám v sudu, uvolnil jsem místo džungli, takže jestli se ti hodí, je tvoje ;-)
ZDRI Re
15.6.22 19:32
Koukám na poslední fotku (14.6.2022) a řekl bych, že už jsi z nejhoršího "za vodou" palec
Brodys Re
11.5.22 21:47
Zdeňku, Tobě jsem odpověděl osobně,mech zkusím zítra, až ještě jednou očistím větve, snad už pak budou ok. A Guppy, co na to říct, tak dlouho jsem se v tom vrtal, až jsem to dovrtal smích smích
Guppy Re
11.5.22 21:31
Člověk vyřeší jeden problém a je tu další. Věřím, že to postupně vychytáš a akvárium zas pojede. ;-)
ZDRI Re
10.5.22 9:49
Jak pokračuje revitalizace nádrže?
Souhlasím s deníčkem (2.5.2022). Podle mě po těch léčbách těžce utrpěla užitečná mikroflóra nádrže. Proto zatím neběží pořádně dekompozice a nitrifikace. Výsledek = hodně organického bordelu ve vodě, ale málo použitelných živin. Takže ráj pro řasy, peklo pro kytky... Pomoc - měnit vodu, lehce přihnojit, vyměnit čerstvé AU (adsorbuje organické látky, ale ne minerální živiny). Viděl jsi sám u mě, co dělá AU s kvalitou vody.
Nevzdávej to, pořádného sporťáka už dnes stejně nekoupíš :-)
Brodys Re
2.5.22 12:19
Jo,jsou super. S tou čtyřnožkou jsem tak uvažoval také, ale se 4 nohama na dně se sakra špatně manipuluje. Kdyby to nějak začalo bít do očí, aspoň jí budeš mít opracovanou X-)
ZDRI Re
2.5.22 10:59
Ty větve tam vypadají dobře, brzy ztmavnou a budou mnohem přirozenější.
Jen mě překvapila ta čtyřnožka napravo (třešeň). Když jsem jí řezal, plánoval jsem, že bude stát.
Ale i "hlavou dolů" vypadá zajímavě :-)
Brodys Re
25.4.22 13:52
V tom určitě máte pravdu, bohužel, jak jsem psal,s léčivem jsem vůbec neměl žádné zkušenosti a proto jsem postupoval dle návodu v časopise. Dnes je již voda řekl bych normální, vypral jsem zase předfiltr, zen už také nepouštěl barvu a vyměnil v něm aktivní uhlí. Rostliny už druhý den bublají, tak snad hmm
ZDRI Re
25.4.22 12:58
To je zajímavé, jak se Exsuly chovají u každého jinak. U mě vcelku klid a mír, jednu chvíli měly mladé 2 páry v jedné 160-l nádrži a nic se nedělo. Ani od ostatních, kterým jsem je prodal, žádná podobná reakce. Byly hyperaktivní, udělaly si "svůj pořádek", ale nikoho vyložen netyranizovaly (na rozdíl od červených Perlovek).

Ještě k tomu Acriflavinu - trochu mě zarazilo dávkování - 3 g na necelých 200 l vody mi přijde hrozně moc. Ve starých návodech bylo 1-10 mg/l, těch 10 mg myšleno při krátkých intenzivních koupelích v sólo nádrži bez ničeho. Já to nikdy nevážil, měl jsem vlastní roztok a dávkoval "přiměřeně" podle zbarvení vody. Přesně to ani nemělo smysl, záleželo na typu nádrže a množství organické hmoty v ní. To bude asi důvod, proč je to pořád zabarvené. Pomoc snadná - další výměny vody + navíc to uhlí (v dostatečném množství) to také během pár dnů odfiltruje. Osobně bych se snažil toho zabarvení zbavil rychle, léčivo inhibuje růst rostlin a obnovu užitečné mikroflóry. A následně tam nalít "filtrový" kal z nějaké zdravé, zajeté nádrže (mohu poskytnout).
Brodys Re
25.4.22 11:44
Pravdu máš,ryby to jsou opravdu krásné a i hrozně zajímavé, ale potřebovali by svoji nádrž, vyženou opravdu kohokoli a když je natvrdlý, tak nejen to. Jo, Acriflavin je super, z toho kvanta sinice, teď nemám nic, ale ještě tedy stále vodu do zelena. A nevšiml jsem si úmrtí ani jedné krevety.
Guppy Re
25.4.22 9:45
Krásná nadílka Perlovek, i když koukám, že postupem času nežádoucí. I tak hezká událost a vzpomínka. ;-)
Nalézám zde i cenné rady v boji se sinicí. U mně je sice na ústupu, ale to nic neznamená, to se může během několika dní zas změnit. Dobré o tom acriflavinu vědět. palec
Brodys Re
14.4.22 14:28
Pánové díky, je pravda, že v té řasové kalamitě je tohle krásná útěcha, sice akvárium vypadá jak vypadá, ale ryby se mají dobře.
Každý má své místo, ale máte vidět, když někdo začne šmejdit v okolí, proženou i největší Skaláru přes celé akvárium. Když jsem dosazoval kytky, normálně jsem se balz, byly jak dvě piraně smích
Prášek jsem již sehnal, na roztoku mi vadilo, že koncentrace je výrobní tajemství rozzureny Zatím nechám doběhnout kůru exitem, sinice je viditelně méně a pak se uvidí. Hlavně musím odstranit příčinu a ta byla alespoň doufám v přehnojení nádrže viz. rozbor vody.
Roger Re
14.4.22 14:17
Krásný video palec potlesk
ZDRI Re
14.4.22 9:23
Video super :-) Řekněte sám - není nádhera tohle pozorovat? A koukám, že ostatní ryby si z nich moc nedělají, podle videa žádný velký stres. Navíc v nádrži se skalárami/cichlidkami/tetrami budou ta mláďata rychle přirozeně ubývat, během 14-dnů přežije jen pár nejsilnějších - přirozený přírodní výběr...

Ad Acriflavin - klidně bych koupil hotový roztok (mají skoro všude) a dávkoval podle návodu. Navíc na sinice stačí cca 1/2 dávka než je v návodu.
Brodys Re
13.4.22 12:43
Díky moc, zatím jsem našel jen roztoky,kde není známa koncentrace, prášek se mi nedaří sehnat, ale ještě mám pár tipů ;-)
ZDRI Re
13.4.22 12:31
Omlouvám se, já automaticky myslel, že to znáte :-) Jsem starší generace, za mě ty nové drahé vymoženosti ještě nebyly. Akvarista si musel vystačit s levnou klasikou: sůl, hypermangan, SAVO, formaldehyd, malachyt, methylen, acriflavin.

Acriflavin na sinice funguje, nedávno vyzkoušeno. Před aplikací co nejvíc sinice odsát - rozpadne se a bordelí vodu. Po skončení dobré dát do filtru větší dávku AU (odfiltruje zabarvení a zbytek léčiva, zrychlí to obnovu mikroflóry). Když tak zajeďte, mám doma velké zásoby (2 druhy AU). Někde mám i lahvičku Acriflavinu, ale v tom bordelu jsem ji večer nenašel... Ale mají ho na každé prodejně, stojí pár korun.
Brodys Re
12.4.22 19:03
Teď se právě rozjela, před tím to bylo tak nějak na uzdě, jen u skla, ame teď kytky,dno, hrůza. Snad jsem odstranil příčinu, teď se snažím nakopnout kytky, ale některé toho mají dost tone <br />
Acriflavin slyším teď poprvé smích Přečetl jsem článek a jdu shánět, sakra to jste mi to nemohl poradit dřív? smích Díky moc
ZDRI Re
12.4.22 18:00
Zatemnění - to pořád řádí sinice ?!?
A zkusit osvědčené = starý dobrý Acriflavin za pár korun?
Blíže viz: issuu.com/… (str. 51)

Brodys Re
12.4.22 16:09
Zatím plave v okolí jamky, samozřejmě včera jsem jim tam drobil vločky, ale dnes je půst, zkouším zatemnit smích Takže úplně jsem je neodepsal, ale že bych je rozmazloval se říct nedá smích
ZDRI Re
12.4.22 15:58
Tak co ten 1.výtěr Perlovek? Rozplaval se, nebo sám "odešel"?
Nechce se mi věřit, že by zodpovědný chovatel nakonec nevydržel a nezkusil mladé přikrmit :-)
Brodys Re
30.3.22 20:32
Zatím akorát ujasnění jak jsem do teď hnojil a od té doby nic. Jo, je to brutální nerovnováha, moc nevím, jak se mi to povedlo.....
Guppy Re
30.3.22 20:12
Byl nějaký komentář od p. Mithofera k výsledkům rozboru? Krom NO3 je hodně vysoko i PO4 a K.
Brodys Re
21.3.22 11:01
Díky moc, sám jsem s tím spokojený, ještě až koberec bude po celém dně :-) No ty vlci od Vás to občas pěkně prohání, od Otíků po Skaláru a pak sami mezi sebou. Ale žádné zranění, spíš je to hra,kdo bude šéf :)
ZDRI Re
21.3.22 10:52
Ta levá část ve stylu "bambusový háj" vypadá (zvláště v kombinaci se skalárami) skvěle!!!
A "ovečky na pastvě" nemají chybu smích
Brodys Re
2.3.22 12:35
Perlovky zatím dobré. Jsou to nejživější ryby v akváriu a nebojí se ničeho, samec občas prohání samici, až mám strach, že to není samice, ale zatím se nic nestalo. Samo o sobě mi šneky likviduje CO2 a měkká voda, mám je celkem hodně schované,tak snad tu rovnováhu nerozhodí ;-)

 

© RYBICKY.NET - https://rybicky.net/nadrze/31968-200l-v-obyvaku